abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 april 2010 @ 08:44:40 #151
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79894259
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 01:25 schreef trui het volgende:
nou ja, misschien is 't bij ons meer het probleem dat Cato alles er voortdurend weer uithaalt en nooit iets terugstopt. de leuke ordening die ik bedacht had is dus heel snel weer compleet zoek.
Zou hadden wij ooit een 'auto' bak en een 'poppen' bak en een 'thomas de trein' bak.... En nu hebben we 10 bakken met kolerezooi.
pi_79894352
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 08:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zou hadden wij ooit een 'auto' bak en een 'poppen' bak en een 'thomas de trein' bak.... En nu hebben we 10 bakken met kolerezooi.
Ik kan me uitstekend voorstellen dat je met goede bedoelingen begint en het al gauw uit de hand loopt. Zo gaan de meeste mensen ook met hun eigen spullen om: eens in de zoveel tijd wordt er een systeem bedacht en wordt alles opgeruimd, maar al gauw overheerst de chaos. Wij zijn erg van de opbergdozen, labels, overzichtelijkheid, weggooien wat je niet meer gebruikt en voortdurend zoeken naar een nieuw optimum. De kinderzooi zal daar geen uitzondering op vormen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 april 2010 @ 09:13:04 #153
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79894446
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kan me uitstekend voorstellen dat je met goede bedoelingen begint en het al gauw uit de hand loopt. Zo gaan de meeste mensen ook met hun eigen spullen om: eens in de zoveel tijd wordt er een systeem bedacht en wordt alles opgeruimd, maar al gauw overheerst de chaos. Wij zijn erg van de opbergdozen, labels, overzichtelijkheid, weggooien wat je niet meer gebruikt en voortdurend zoeken naar een nieuw optimum. De kinderzooi zal daar geen uitzondering op vormen.
Maar je kinderen wel.....
pi_79894464
Als ze wat ouder worden wel, maar opruimen hoort er gewoon bij.
  zaterdag 3 april 2010 @ 09:16:52 #155
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79894477
Hier ook alles op zijn plek, maar je blijft je verbazen over hoeveel zooi een peuter in 10 minuten kan verplaatsen... Alles is netjes en uitgezocht en ze is 10 minuten binnen en ik heb een overhoop gehaalde speelotheek
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 april 2010 @ 09:17:37 #156
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79894484
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:15 schreef Claudia_x het volgende:
Als ze wat ouder worden wel, maar opruimen hoort er gewoon bij.
Ja bij al die ouders in dit topic waarbij de opbergstructuur opbergmeuk wordt natuurlijk niet....
pi_79894504
Maar Linde is toch zo'n schatje?
pi_79894517
Naieviteit is okay zullen we maar denken.
  Admin zaterdag 3 april 2010 @ 09:23:23 #159
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_79894548
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 08:04 schreef Claudia_x het volgende:
Als Ivan wakker is halen we daar één ding uit waar hij mee kan spelen.
*knip*
. Als het speeltijd is mag hij iets kiezen uit de kist en meenemen naar de woonkamer. Als hij klaar is met spelen mag hij dat terugdoen in de kist.
*knip*
Ik vind het niet zo nodig om een stop op speelgoed te zetten. Ik geloof zelf meer in speeltjes kiezen en rouleren.
Let maar niet op mij hoor, ik lurk, maar dit vond ik toch zo zielig klinken.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zaterdag 3 april 2010 @ 09:25:12 #160
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_79894563
bij zoonlief gaat 't nog best redelijk, die heeft inderdaad aparte bakken voor treinen+spoorbaan, lego, play-mobil, bob-de-bouwer, cars, en alles gaat er doorgaans netjes weer in terug. maar dochter heeft vooral heeeeel veeeel knuffels en popjes. en die hebben stuk voor stuk betekenis voor haar, ik kan er nauwelijks wat van wegdoen. dus ik orden die bakken dan maar naar diersoort of merk. barbies, paardjes, beertjes, vogels, leeuwtjes, little petshop, winnie-de-pooh&consorten, poppenkleertjes, etc. etc. daar heeft dochterlief echter maling aan. alles moet er uit en liefst bij haar in bed. en dan heeft ze nog een stuk of 4 poppenhuizen die ze het liefst allemaal tegelijk in haar kamer opgesteld heeft. (ik verplaats vaak een boel naar de zolder, maar met was opruimen gaat ze graag mee en pikt ze er altijd wel weer wat dingetjes uit die ECHT mee naar beneden / haar kamer moeten.
luxeprobleem, maar toch.
in de haak.
  zaterdag 3 april 2010 @ 09:28:14 #161
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79894601
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:19 schreef Claudia_x het volgende:
Maar Linde is toch zo'n schatje?
Ja dat wel. Maar ze regelt en hamstert gewoon graag (heeft ze van haar vader hoor ) en dus moet Elmo echt binnen liggen in plaats van in haar kamer en die ene puzzel moet daar en dat koffertje moet vol zooi naar binnen etc. Ach ik leg me er maar gewoon bij neer en ga op een onbewaakt moment zelf even flink uitzoeken enzo. Opruimen moet ze wel altijd bij helpen, maar ja dan gaat de duplo nooit netjes bij elkaar en de boekjes enzo...
pi_79894608
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:20 schreef KingOfMars het volgende:
Naieviteit is okay zullen we maar denken.
Dit soort reacties komen altijd in topics die gaan over regels en gewoontes. Als het bijvoorbeeld gaat over de tafel opruimen na het eten dan zegt de één dat de kinderen dat alleen hoeven te doen als ze dat zelf willen en de ander stelt dat het erbij hoort en zo gewoon is thuis dat de kinderen er niet eens bij nadenken. Het is maar net wat je thuis gewend bent, lijkt me. Wij zijn erg georganiseerd en dat is voor ons heel gewoon. Een ander zou misschien iebel worden van zoveel structuur.

Onze werkkamer, geen klinisch lege ruimte maar gewoon georganiseerd:

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 april 2010 @ 09:28:57 #163
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79894609
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:25 schreef trui het volgende:
bij zoonlief gaat 't nog best redelijk, die heeft inderdaad aparte bakken voor treinen+spoorbaan, lego, play-mobil, bob-de-bouwer, cars, en alles gaat er doorgaans netjes weer in terug. maar dochter heeft vooral heeeeel veeeel knuffels en popjes. en die hebben stuk voor stuk betekenis voor haar, ik kan er nauwelijks wat van wegdoen. dus ik orden die bakken dan maar naar diersoort of merk. barbies, paardjes, beertjes, vogels, leeuwtjes, little petshop, winnie-de-pooh&consorten, poppenkleertjes, etc. etc. daar heeft dochterlief echter maling aan. alles moet er uit en liefst bij haar in bed. en dan heeft ze nog een stuk of 4 poppenhuizen die ze het liefst allemaal tegelijk in haar kamer opgesteld heeft. (ik verplaats vaak een boel naar de zolder, maar met was opruimen gaat ze graag mee en pikt ze er altijd wel weer wat dingetjes uit die ECHT mee naar beneden / haar kamer moeten.
luxeprobleem, maar toch.
Wij hebben al het speelgoed in de woonkamer. Dus daar staat sowieso van 3 leeftijden speelgoed bij elkaar. Alleen Saskia heeft tegenwoordig grote playmobil spullen op d'r kamer staan. Wat kapot is gaat weg, waar echt niet meer mee gespeeld wordt gaat weg. En verder wordt overal meegespeeld. Meestal tegelijk. Kinderen moeten zelf opruimen. Maar die snappen alfabetisch categoriseren niet, dus mikken ze alles bij elkaar tot er een kop op de bakken zit (En meestal staan pa en ma 's avonds uitgeblust little people meuk onder bank vandaan te graaien).
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 april 2010 @ 09:30:59 #164
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79894627
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dit soort reacties komen altijd in topics die gaan over regels en gewoontes. Als het bijvoorbeeld gaat over de tafel opruimen na het eten dan zegt de één dat de kinderen dat alleen hoeven te doen als ze dat zelf willen en de ander stelt dat het erbij hoort en zo gewoon is thuis dat de kinderen er niet eens bij nadenken. Het is maar net wat je thuis gewend bent, lijkt me. Wij zijn erg georganiseerd en dat is voor ons heel gewoon. Een ander zou misschien iebel worden van zoveel structuur.

[ afbeelding ]
Het gaat erom dat structuur iets van volwassenen is. Voor de ontwikkeling van kinderen is ongestructureerd over veel verschillende soorten speelgoed kunnen beschikken juist erg goed voor de ontwikkeling. 1 stukje speelgoed hebben en pas na dat opgeruimd te hebben een ander stukje speelgoed pakken vind ik nogal.... beperkend.
pi_79894701
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het gaat erom dat structuur iets van volwassenen is. Voor de ontwikkeling van kinderen is ongestructureerd over veel verschillende soorten speelgoed kunnen beschikken juist erg goed voor de ontwikkeling. 1 stukje speelgoed hebben en pas na dat opgeruimd te hebben een ander stukje speelgoed pakken vind ik nogal.... beperkend.
Ik ben er dan ook van overtuigd dat het de taak van ons als ouders is om zijn omgeving te structureren. Bombarderen met speelgoed lijkt me juist zielig. Ik leer hem liever zijn aandacht langer bij één ding of een paar dingen te houden dan van speeltje naar speeltje te hoppen.

Bij ons thuis ging dat vroeger precies zo. We speelden bijvoorbeeld ofwel met de parkeergarage en autootjes, ofwel met lego, met een bak wasknijpers en autootjes, met de racebaan, met een paar barbies, met een poppenwagen, et cetera. Maar altijd één of een paar dingen tegelijkertijd. Ik kon ook uren zoet zijn met een poppenhoofd bedoeld om make-up op aan te brengen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 april 2010 @ 09:39:10 #166
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79894728
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben er dan ook van overtuigd dat het de taak van ons als ouders is om zijn omgeving te structureren. Bombarderen met speelgoed lijkt me juist zielig. Ik leer hem liever zijn aandacht langer bij één ding of een paar dingen te houden dan van speeltje naar speeltje te hoppen.
Weet je wat nu het leuke is? Kinderen brengen zich dat zelf bij! Werkelijk! Net als lopen. Op een gegeven moment hebben ze voor bepaald speelgoed voorkeur. Helemaal zelf bedacht in plaats van door de ouders bepaald.
quote:
Bij ons thuis ging dat vroeger precies zo. We speelden bijvoorbeeld ofwel met de parkeergarage en autootjes, ofwel met lego, met een bak wasknijpers en autootjes, met de racebaan, met een paar barbies, met een poppenwagen, et cetera. Maar altijd één of een paar dingen tegelijkertijd. Ik kon ook uren zoet zijn met een poppenhoofd bedoeld om make-up op aan te brengen.
Ja, mijn kinderen kunnen uren zoet zijn met thomas de trein, terwijl de barbies er ook gewoon op grijphoogte liggen.

Want ga je dan ook bepalen waar jongens en meisjes mee moeten spelen, of biedt je onafhankelijk van geslacht alles aan?
  Admin zaterdag 3 april 2010 @ 09:42:33 #167
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_79894759
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Knap, ik zou er inderdaad helemaal iebel van worden, maar jij ook bij mij denk ik zo
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zaterdag 3 april 2010 @ 09:43:12 #168
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79894768
Nou, laat mij dan maar tot mijn oren in het speelgoed zitten En eens een keer lekker vloeken als ik op een legobloke/legopoppetje/playmobil poppetje sta.
Ze spelen toch vaak het leukst door álles overhoop te trekken. En playmobil met lego te combineren. En dan de ridders tegen de egyptenaren te doen enzo. En als eens geprobeerd een Piramide al dan niet alfabetisch op te ruimen? Het kreng is te diep en te hoog voor een kast, en er kan heel goed stof ín maar iets minder makkelijk er weer úit Máár: ze spelen er mee. En gaan boeken lezen over Egypte en verzinnen weer nieuwe dingen en léven.
Als ooit een keer mijn kast af is (lees, de deuren zitten ervoor) dan pleur ik daar alles lekker achter, en voor de rest zien ze het maar.

(oh, en Brüder tracktors sparen is ook leuk. En de aanhangwagen kipper is percies maat 39
Daar kwam ik op een avond achter, toen ik er precies in ging staan. Gelukkig kon ik me net aan de kast vast grijpen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_79894791
Bombarderen met speelgoed klinkt inderdaad heel zielig.
Ik merk dat mijn kind enorm geniet van het leeghalen van een la met speelgoed, alles stuk voor stuk bekijken. Nu hij kan kruipen heeft hij gister al laten zien dat het zich niet beperkt tot speelgoed maar dat een keukenla met plastic tassen ook erg boeiend is.
Dan geef ik hem liever de optie van speelgoed, dan mijn spullen.
Daarnaast ben ik voorstander van associatief spelen, spelen met speelgoed op een andere manier dan waar het specifiek voor gemaakt is.
Barbies in de parkeergarage bv.
Zodat de fantasie gestimuleerd wordt. Dat vind ikzelf erg belangrijk, gekke combinaties kunnen maken en vrij kunnen spelen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 3 april 2010 @ 09:47:20 #170
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79894834
Ik ben bang dat het hier niet zo gestructureerd zal zijn allemaal, Stef pakt sinds een paar weken speelgoed aan (en stopt het in zijn mond ) en nu al ligt zijn speelgoed al door het hele huis. Opruimen doe ik het nu om de dag ofzo (dan is zijn box leeg ) en hij heeft wat speelgoed in zijn box en in een boxzak en daartussen rouleer ik dan. Daarnaast heb ik een plastic krat en een speelgoedkist met spullen waar hij nu nog te klein voor is en we zijn voornemens de nooit gebruikte voedingsstoel op marktplaats te zetten en op die plek een extra kast neer te zetten.

Er staan echt leuke ideeën in dit topic zeg! Het wordt sowieso nog wat met ons denk ik, want lief en ik zijn zelf ook nogal dol op speelgoed We hebben echt al hele lijsten met wat wíj willen hebben, dan kunnen we daar zelf mee spelen als Stef op bed ligt
3!
  Moderator zaterdag 3 april 2010 @ 09:49:59 #171
5428 crew  miss_sly
pi_79894862
Ik denk dat een kind niet altijd een onbeperkte hoeveelheid speelgoed tot zijn beschikking hoeft te hebben. Rouleren van speelgoed waarmee gespeeld kan worden lijkt me niet verkeerd. Ik denk echter wel dat het goed is voor een kind om op zichzelf meerdere keuzes te kunnen maken, maar ook om te combineren zoals oeke zegt, en ook om van gedachte te veranderen tijdens het spelen omdat het ineens die auto ziet of het kleurboek of de duplo.

Ik wil Senna geen onbeperkte hoeveelheid speelgoed geven, dat vind ik niet nodig, maar wat ze heeft zal wel in principe voor het grijpen liggen (behalve dingen om te knutselen in eerste instantie, omdat ik dat voorlopig nog een tijdje samen wil doen ter bescherming van andere spullen ).
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_79894872
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Weet je wat nu het leuke is? Kinderen brengen zich dat zelf bij! Werkelijk! Net als lopen. Op een gegeven moment hebben ze voor bepaald speelgoed voorkeur. Helemaal zelf bedacht in plaats van door de ouders bepaald.
Achja, ik geloof heilig in het volgen van goede voorbeelden. Het begint al met de box. Kijk maar hoe vol/leeg die is en je weet precies wat voor ouder je voor je hebt!

Als we Ivan op maandag en dinsdag ophalen bij zijn opa en oma is hun huis ook één grote puinhoop! Ik kan er wel om lachen, maar ik zou zelf niet dag en nacht zo kunnen en willen leven. Zij hebben hem niet de hele week bij zich, dus vanaf woensdag is het huis weer lekker opgeruimd en ze genieten ervan om hem te verwennen. Van mij mogen ze, bij opa en oma mag je immers wat je thuis niet mag.
quote:
Want ga je dan ook bepalen waar jongens en meisjes mee moeten spelen, of biedt je onafhankelijk van geslacht alles aan?
Hij mag zelf kiezen waar hij mee speelt. Ik denk dat dat 'onafhankelijk van geslacht' aanbieden leuk bedacht is maar in de praktijk niet zo werkt. Ik had vroeger een tractor, maar ik zou voor m'n zoon niet gauw een pop kopen tenzij hij er zelf om vraagt. Dat zit er toch ingebakken.
  Moderator zaterdag 3 april 2010 @ 09:51:50 #173
5428 crew  miss_sly
pi_79894883
haha incantrix, heerlijk

Senna begint idd ook al als ze buiten de box aan eht spelen is, de box leeg te trekken niet direc tom te spelen met de dingen die ze eruit trekt, maar ik geloof dat ze vindt dat die niet in de box horen als zij er ook neit in zit
  Moderator zaterdag 3 april 2010 @ 09:53:42 #174
5428 crew  miss_sly
pi_79894908
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:50 schreef Claudia_x het volgende:

Hij mag zelf kiezen waar hij mee speelt. Ik denk dat dat 'onafhankelijk van geslacht' aanbieden leuk bedacht is maar in de praktijk niet zo werkt. Ik had vroeger een tractor, maar ik zou voor m'n zoon niet gauw een pop kopen tenzij hij er zelf om vraagt. Dat zit er toch ingebakken.
Hmm, dat had ik niet verwacht, dit antwoord.
Maar goed, de kans dat hij om dergelijk 'meisjesspeelgoed' gaat vragen, is natuurlijk best aanwezig. Als hij dadelijk naar een kdv pf psz gaat, ziet hij ander speelgoed en kan hij zomaar een voorliefde ontwikkelen voor die roze kinderwagen met poppekind
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 april 2010 @ 09:56:05 #175
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79894938
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Achja, ik geloof heilig in het volgen van goede voorbeelden. Het begint al met de box. Kijk maar hoe vol/leeg die is en je weet precies wat voor ouder je voor je hebt!
Ow ja? nou hoe zou je dat classificeren dan?
quote:
Dus beperk je hem in zijn ontwikkeling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')