abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:46:53 #226
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_81155154
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:39 schreef livelink het volgende:
Goed gedaan, Buuv
Ik heb ook nog veel ambities op dit punt, maar ik kom maar niet in actie.
Nu ik zie hoe leuk ze er weer mee spelen had ik het liever eerder gedaan. Het was een hele put werk maar zéér de moeite waard. Nu dus op kleur, een bak poppetjes, een bak wielen en ramen en kleine dingetjes in kleine bakjes.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:54:02 #227
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81155630
wauw buuf! flink bezig geweest!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 7 mei 2010 @ 22:01:13 #228
252405 oeke
Moeke
pi_81156062
Super Buuf!
Het sorteren is al leuk als spel vond ik vroeger.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_81157868
Voor in ons huis net een bureau gekocht van 2 meter breed met daaronder 2 x een groot ladenblok. Op elke la gaan we een naam schrijven zodat iedereen weet van wie welke lade is.

En aan de muur 2 grote planken opgehangen (ikea dingen) waarop weer bakjes e.d. staan. 16 bakken met speelgoed hebben we nu als ik zo snel om mij heen kijk... De woonkamer begint wel kleiner te worden nu er ook 2 kindereetstoelen, 2 normale kinderstoeltjes, een oventje etc. bijgekomen zijn...

Verder heb ik van mijn computerkamer op zolder een logeerkamer gemaakt en daar kan meer speelgoed komen te staan. Maar nu er een kamer vrij is begint mijn vrouw aan een 3e kindje te denken... straks nog meer speelgoed
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:10:51 #230
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81172545
nee joh, die kan met al het oude speelgoed van nr 1 en 2 spelen.

buuv!
in de haak.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 14:06:22 #231
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_81176165
Wij zijn het hier even heel anders aan gaan pakken.
Eerst lag er bergen speelgoed in de huiskamer, verdeeld over verschillende bakken, ik was dit evorm zat.

We hebben net nieuwe meubels, huiskamer is opgeknapt, wilde mijn huiskamer weer een beetje terug eigenen.
Nou wonen we gelijkvloer dus het is voor de kinderen net zo handig om iets van hun eigen kamertje te pakken.

Maar hoe dan ook, we hebben enorm veel speelgoed weggegooid en weggegeven, speelgoed waar ze echt nooit meer mee speelde maar wel op de grote hoop lag.

Er is een strenge selectie gemaakt en warempel, ze spelen beide veel meer en beter.
Nu er overzicht is vinden ze het speelgoed wat er is weer aantrekkelijker.

Demi is bijna jarig en als mensen vragen wat ze wil hebben zegt ze zelf, doe maar geen speelgoed, dat heb ik genoeg.
Ze wil kleertjes, knutselspullen en boekjes, ben het hier helemaal mee eens!!

De huiskamer is nu ook rustiger en zonder gein, de kinderen ook, ze zijn de laatste week zo enorm lief geweest, ook voor elkaar.
Ik heb ook meer rust in mijn hoofd, niet meer zo'n chaos.

Dus tja, voor ons is het een hele goede beslissing geweest om heel wat speelgoed weg te doen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_81178263
Fijn Snake, dat ze er rustiger van worden. Kan me dat heel goed voorstellen.

Wij zijn ook van plan om per week of zo maar een beperkt aantal stuks speelgoed aan Lente te geven. Dat zal dus ook betekenen dat we straks bijv. na haar verjaardag, waarop ze ongetwijfeld veel spulletjes krijgt, een hoop naar zolder doen en daar dan elke week iets anders van naar beneden halen. Ik wil niet dat ze dagelijks wordt overladen door een shitload aan speelgoed en van gekkigheid niet meer weet waarmee ze moet spelen.

Bij Intertoys hebben ze trouwens een erg leuk merk houten speelgoed: Ever Earth. We hebben er al zo´n spiraalding met kraaltjes van die ze helemaal geweldig vindt. En ik ben van plan om deze nog te kopen. Is ook nog eens gemaakt van rubberbomen die geen latex meer geven. En voor elke boom die ze omkappen, planten ze een nieuwe.
pi_81178495
Ik heb twee vuilniszakken vol met knuffels/beren/poppen en wil ze graag doneren maar dat blijkt moeilijker dan ik dacht.
Veel instanties die ze in het verleden meenamen naar derde wereldlanden willen ze niet meer omdat de douane moeilijk doet (ivm drugssmokkel wat vaak via pluche beesten gebeurd).

Iemand een idee? Ik vind het erg zonde om het weg te gooien want er mankeert totaal niets aan!
  Moderator zaterdag 8 mei 2010 @ 15:34:14 #234
5428 crew  miss_sly
pi_81178686
een kdv, (kinder)ziekenhuis, peuterspeelzaal?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_81178781
Ik zal eens wat mailtjes sturen (liefs in de buurt natuurlijk zodat ik het langs kan brengen).

Hier wordt voornamelijk buiten gespeeld, met lego of computergames. Gelukkig neemt dat allemaal niet veel plaats in beslag.
In de woonkamer hebben we geen speelgoedplek in ieder geval.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 15:46:47 #236
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81179056
Ssserpente die heb ik ook gezien! vond ik ook leuk

Ik heb nog steeds niet zo'n heel erg probleem met speelgoed beneden maar ik merk wel dat nu het speelkleed weg is dat het ineens een stuk rustiger en opgeruimder oogt
Knutselspullen vragen is wel een goed idee eigenlijk voor een verjaardag! Ik ben all for knutselen

@Lily idd een kdv ofzo denk ik? Of anders de kerk eens bellen bij jou in de buurt. Die hebben vaak ook eens in de zoveel tijd dat er een groep mensen voor vrijwilligerswerk met de bus naar bijvoorbeeld Polen of Roemenië gaan ofzo.
Of anders de voedselbank/kringloop?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 8 mei 2010 @ 16:36:31 #237
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_81180579
Ik heb een keer een zak knuffels in de bak van het Leger des Heils gedaan. Bij mijn werk zit het Leger des Heils vlakbij en zij geven in ieder geval op hun site aan dat ze ook wel knuffels willen hebben. Bij ons komen ze ook een paar keer per jaar kleding ophalen, dan kun je ook zo'n zak met knuffels erbij zetten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_81181612
@ lilly;

Ik ben hier ook mee bezig geweest. Veel instanties willen het wel aannemen, maar verkopen het dan weer en doen dan van het geld dingen.
Ik wilde juist dat het speelgoed bij gezinnen terecht komt omdat er volgens mij genoeg gezinnen zijn
waar speelgoed heel erg gewaardeerd wordt.
Las in een ander topic dat iemand de voedselbank noemde. Die ga ik zelf ook nog even proberen.

Uiteindelijk zijn onze knuffels hier een paar jaar geleden met mijn schoonzusje meegegaan naar Indonesie, waar ze ze heeft uitgedeeld in een kindertehuis.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 17:10:17 #239
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_81181730
Het kdv is hier altijd blij met overgebleven speelgoed
Als er dingen zijn die zij niet kunnen gebruiken gaan die naar Dorcas
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_81182390
Bedankt voor die tip ET! Ik zie dat er bij mij in de buurt zo'n vestiging is.
pi_81185207
Je kunt ook overwegen je speelgoed en knuffels.aan een kringloopwinkel te geven, lily. Daar komen vast veel gezinnen die het niet breed hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 18:54:12 #242
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81185362
Ik lever mijn oude knuffels in bij m`n exbuurvrouw, die heeft een tante die eens in de zoveel tijd langs weeshuizen in het buitenland gaat
En kleertjes gaan naar een collega van mijn man die uit Oekraïne komt en daar kleinkinderen heeft met een kledingtekort
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_81185412
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 15:19 schreef Ssserpente het volgende:
En ik ben van plan om deze nog te kopen. Is ook nog eens gemaakt van rubberbomen die geen latex meer geven. En voor elke boom die ze omkappen, planten ze een nieuwe.
Dat ziet er net zo hysterisch uit veel van het plastic speelgoed! Vindt ze vast geweldig.

Wij hebben Ivan naar een grotere kamer verhuisd zodat we er een speelhoek kunnen maken waar hij in de toekomst kan spelen. Zo blijft het merendeel van het speelgoed uit onze woonkamer.

Ik moet alleen nog even bedenken hoe ik het volgende probleem oplos: ik wil dat Ivan in zijn speelhoek zelf bij een deel van zijn speelgoed kan en ik wil er een speelkleed neerleggen. Helaas gaat de hond vaak aan de haal met Ivans speelgoed waardoor we het nu juist hoger wegleggen. Ik weet niet of ik de energie heb om straks Ivan én de hond de hele dag in de gaten te houden. Ik vermoed dat Ivans eerste woordjes "néééé Jimmy !" zullen zijn.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 18:56:16 #244
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81185457
Hond naar het asiel
pi_81185649
Een asiel is niet nodig; ik krijg op straat regelmatig een fors geldbedrag geboden voor ons 'schattige' hondje.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 19:03:28 #246
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81185695

Maar vervelend is het wel. Ik heb helaas geen tips voor je, ik heb geen hond dus ken dat probleem niet
pi_81188047
dank allen voor de tips

zit zeker weten wel iets tussen
pi_81188408
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 19:03 schreef De_Taartjesfee het volgende:

Maar vervelend is het wel. Ik heb helaas geen tips voor je, ik heb geen hond dus ken dat probleem niet
Een jonge hond steekt precies zo in elkaar als een peuter: wat je te dierbaar vindt leg je weg, maar als je alles weglegt leert 'ie het nooit.

De hond is ruim één jaar oud en ik heb nog steeds de illusie dat 'ie het gaat leren.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 20:14:04 #249
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81188708
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 18:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat ziet er net zo hysterisch uit veel van het plastic speelgoed! Vindt ze vast geweldig.

Wij hebben Ivan naar een grotere kamer verhuisd zodat we er een speelhoek kunnen maken waar hij in de toekomst kan spelen. Zo blijft het merendeel van het speelgoed uit onze woonkamer.

Ik moet alleen nog even bedenken hoe ik het volgende probleem oplos: ik wil dat Ivan in zijn speelhoek zelf bij een deel van zijn speelgoed kan en ik wil er een speelkleed neerleggen. Helaas gaat de hond vaak aan de haal met Ivans speelgoed waardoor we het nu juist hoger wegleggen. Ik weet niet of ik de energie heb om straks Ivan én de hond de hele dag in de gaten te houden. Ik vermoed dat Ivans eerste woordjes "néééé Jimmy !" zullen zijn.
oh ik zag laatst in een tijdschrift een leuke oplossing daarvoor!
Hoewel, als Ivan zn speelgoed laat slingeren heb je er nog niets aan maar goed, dat geldt ook voor hoger opgeborgen speelgoed
Ik geloof dat het twee Ikea-kasten waren, die waren op hun kant gezet, en daar waren weer kussens opgedaan zodat het bankjes waren zeg maar, en dan in de open kant van de ikeakast, bij de grond dus, zaten bakken die er toevallig precies ingeschoven konden worden. Past precies, geen open toestanden en Ivan kan er zelf bij.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81188923
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:14 schreef huuphuup het volgende:

Ik geloof dat het twee Ikea-kasten waren, die waren op hun kant gezet, en daar waren weer kussens opgedaan zodat het bankjes waren zeg maar, en dan in de open kant van de ikeakast, bij de grond dus, zaten bakken die er toevallig precies ingeschoven konden worden. Past precies, geen open toestanden en Ivan kan er zelf bij.
Ik denk dat ik het begrijp! Bijvoorbeeld een smalle Billy 90 graden naar rechts gedraaid? En dan van die manden erin die precies passen (die maken ze speciaal voor de Billy en de Expedit bijvoorbeeld). Da's wel een idee. Ik heb hier nog een laag kastje, maar het lukt me maar niet om daar bakken voor te vinden die goed passen. Misschien ga ik zelf eens iets daarvoor maken, bijvoorbeeld door platen op maat te laten zagen bij de Praxis. En die bakken kan ik dan verven, beplakken met plakplastic of een stofje er omheen nieten of zo. Ik ben zelf dol op zachte dingen, dus dat laatste lijkt me wel leuk (met een beetje vulling tussen bak en stof).

Kussens erop gaat hier helaas niet lukken, al zou ik dat met goedkope kussens niet zo'n probleem vinden. Ik zal eens kijken of de Leen Bakker betaalbare examplaren heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')