abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 juni 2007 @ 13:12:18 #1
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_50542688
Iedereen kent het wel.. hoeken met opgestapeld speelgoed her en der in huis.

Hier staan naast de box wat kratten met Duplo en Little People, naast de bank een poppenwagen, poppenmaxi-cosi en nog wat meer zooi, in de vensterbank liggen puzzels, in de boekenkast een plank met kleurtjes en boekjes.. en ga zo maar door. Maar eigenlijk is het gewoon overal 'zooi' en troep.

Hoe hebben jullie alles opgeruimd en opgeborgen?
Hebben jullie alles op de kinderkamers en laat de kinderen het speelgoed mee naar beneden nemen (en dan 's avonds weer mee naar boven oid)?
Alles in de woonkamer? En dan in een kastje? En wat met spullen die niet in het kastje passen?

Zo veel te bedenken maar aan alles wat ik bedenk zie ik ook weer nadelen..

wat zijn jullie oplossingen en goede ideeen?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 17 juni 2007 @ 13:13:10 #2
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_50542720
Minder speelgoed geven??
Lang leve mij! *O*
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 juni 2007 @ 13:14:30 #3
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50542775
quote:
Op zondag 17 juni 2007 13:13 schreef Echo99 het volgende:
Minder speelgoed geven??
Ja, een kind van 3 met babyspeelgoed laten spelen is goed voor hun ontwikkeling.
Overigens zijn ze ook wel eens jarig, is het sinterklaas en dergelijke.
  zondag 17 juni 2007 @ 13:14:34 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50542779
quote:
Op zondag 17 juni 2007 13:13 schreef Echo99 het volgende:
Minder speelgoed geven??

Kinderen worden veel te veel verwend tegenwoordig. Kinderen leren geen keuzes meer te maken, ze krijgen alles. Als een kind genoeg speelgoed heeft word er mee gespeeld en hoef je het dus ook niet op te bergen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 juni 2007 @ 13:18:07 #5
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50542892
quote:
Op zondag 17 juni 2007 13:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Kinderen worden veel te veel verwend tegenwoordig. Kinderen leren geen keuzes meer te maken, ze krijgen alles. Als een kind genoeg speelgoed heeft word er mee gespeeld en hoef je het dus ook niet op te bergen.

Mijn kinderen krijgen zelden 'zomaar' speelgoed. Het meeste speelgoed is gericht op ontwikkeling en educatie (puzzels, loco, leesboekjes, kleurboeken). Daarnaast verschuift zoals gezegd de behoefte nogal snel. Een peuter van 3 maak je niet blij met een primair gekleurd baby popje.

Normaal gesproken had het baby speelgoed allang op marktplaats gestaan maar he.... we hebben ook nog een kind van 6 maanden.

Tot zover de 'verantwoording' voor alle bijdehandjes zonder kinderen, dan nu graag gewoon constructieve ideeen... van andere ouders.
  zondag 17 juni 2007 @ 13:19:23 #6
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_50542934
Hier wordt met het kinderspeelgoed gespeeld, maar wil ik het aan de eind van de dag toch opgeborgen hebben. Op de slaapkamers hebben ze eigenlijk niks, omdat ze toch liever beneden spelen. Als ze ouder zijn zal dat wel veranderen. Wij hebben een grote woonkamer en een deel ervan is gereserveerd voor de kinderen. En daar is het speelgoed ongeveer opgeborgen op de manier zoals ET beschreef.

Dus kratten op de vloer met autootjes, een kastje voor de puzzels en kleurboeken, op de vensterbank alle Little-People speelgoed en een bankje met knuffels en poppen. Kortom een puinzooi, maar dat hoort wel bij mij. Ook voordat ik kinderen had was ik niet zo georganiseerd. Neemt niet weg, dat ik er zelfs nu wel eens gek van word.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_50543375
Hier staat een speelgoedkist waar alles in gaat. De grotere dingen als een loopauto en de smartvill trein staan onder de flipperkast in de huiskamer, loze ruimte die zo toch nog nuttig wordt besteed. Dan ligt er ook nog een beetje in de lade onder de box.
In de kast op de babykamer staat speelgoed (nieuw nog in de doos, of af mee gespeeld), wat ik af en toe wissel met het speelgoed beneden, zodat hij toch soms wat 'nieuws' heeft.

Verder ben ik het eens met de 'bijdehandjes zonder kinderen'.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  zondag 17 juni 2007 @ 13:36:25 #8
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50543469
Emma heeft een eigen kast in de huiskamer. Daarin staan haar boeken en wat klein speelgoed in bakken. In de vensterbank staat wat speelgoed van little people en langs de verwarming staan stoeltjes, loopwagen en poppenwagen. Boven heeft ze ook nog een kast met nog wat boekjes en ook bakken met klein speelgoed.
Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om het babyspeelgoed weg te doen want stel dat er nog een kindje komt...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_50545274
Bekend, heb net ook weer de kamer benenden anders ingedeeld en naast de computerhoek een fatsoenlijke hoek voor Merlijn gemaakt. Er ligt een speelmat en tegen de verwarming staan een aantal kratten met speelgoed. Daarnaast staat de loopkar en -auto. En in de kast daarbij staan de boekjes van Merlijn. Bij de televisie staan ook nog twee kratten met duplo en houten treinbaan. In een ander kastje liggen de knutsel en kleurspullen.
Boven staat ook speelgoed zodat hij kan spelen als ik boven bezig ben of even voor het slapen gaan. In de keuken staat een hele grote mand waar het serviesgoed etc inzit wat bij mooi weer mee naar buiten gaat.

Overal wat dus. Het is trouwens niet meer te zien dat het is opgeruimd want het speelgoed ligt weer door de hele kamer heen.
pi_50545484
Minder speelgoed Volgens mij stimuleert simpel speelgoed juist de creativiteit en fantasie van kinderen. Al die bedachte speeltjes gaan snel vervelen omdat je er niet veel mee kan doen.
Ik heb een broertje van 2 en die wil eigenlijk alleen maar met autootjes spelen, zelfs met knuffels doet hij alsof het auto's zijn
  zondag 17 juni 2007 @ 14:50:44 #11
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_50545708
Toch vind ik het niet tegenvallen hoe er ook daadwerkelijk nog gespeeld wordt met wat we hebben. Inderdaad wordt niet alles gebruikt zoals het misschien bedoeld was, maar er wordt wel mee gespeeld.

Zo hebben wij echt een heel mooi vliegveld van Little People, waarvan Job ervan overtuigd blijft dat het een boot is. Maar als zodanig wordt er ook heel veel mee gespeeld. Hij is dolblij met zijn boot.

Overigens ook weer zo'n sta in de weg, maar zolang er mee gespeeld wordt vind ik het echt niet erg.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_50545934
wij hebben beneden en boven een trofast "trap" van ikea
de dozen kunnen zo omgewisseld worden naar behoefte (dus wat in trek is beneden en wat uit de gratie is boven)
het is makkelijk opruimen, want je hoeft alleen maar de juiste doos te pakken (ook voor de kids dus) en op het "trapje" kunnen we de grotere dingen kwijt
uit een aspergernest
pi_50550370
Wij hebben achter de zithoek (niet zichtbaar vanuit de zithoek mits je zit) een speelhoek gemaakt. Lange tafel langs de muur met krukjes, manden eronder voor het losse speelgoed (duplo, blokken, puzzels, poppenkastpoppen ed). Op de tafel staat een rijtje boeken en dingen waar ze veel mee speelt (doos krijtjes, papier). Tegen de rugleuning vd bank staan de poppenwagen en het keukentje. En op haar kamer staat ook speelgoed, dus 't kan afgewisseld worden.
In de box ligt eea aan babyspeelgoed, en de rest in een tas die aan de box hangt.

[ Bericht 10% gewijzigd door poemojn op 17-06-2007 18:05:51 ]
pi_50550910
Het is zo herkenbaar allemaal

Het is volgens mij ook een beetje een kwestie van de tijd "uitzitten" dat er overal speelgoed slingert, al dan niet in bakken of kisten.
Wat je ook verzint, de ruimte die je hebt wordt niet groter tenzij je gaat verhuizen
Onze kinderen zijn nu 4 en 5 en meer en meer gaat nu toch naar hun slaapkamers, waar ze zelf dingen kunnen ophalen en weer terugbrengen aan het end van de dag (desnoods begeleid door dreigementen van ons )

In de woonkamer hebben we nu nog twee laden met knutselspullen, boekjes en spelletjes en een rieten kist waar ik alles in kieper dat ik even kwijt wil. De poppenwagens staan in de kamertjes boven en die pak ik als ze ermee willen spelen.

Als ze wat groter worden krijg je ook nog de fietsen, skates, supersookers, ballen, step etc in de schuur
Zolang er was is, is er leven.
  Jubileum moderator zondag 17 juni 2007 @ 18:34:02 #15
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50551168
Herkenbaar allemaal
Wij hebben een kast met rieten mandjes, daar zit duplo, barbie en ander spul in. Verder hebben we nog een knutsella, een kleila, en een boekenkastje waar de boekjes, puzzels en spellen in staan.
Dan staat er nog een keukentje in de kamer en nog wat incourant spul zoals babybedje, babywipstoel, babymaxicosi allemaal voor de pop. Het is ook vaak het incourante spul waar ik de meeste moeite mee heb, iets wat altijd in het zicht lijkt te slingeren en waar ik nog geen goede oplossing voor heb.
Dan hebben we achter, buiten, nog fietsjes, step, tractor, speelhuisje etc. Het lijkt af en toe wel een ontplofte speelgoedbom
Speelgoed op de kamertjes hebben ze ook wel maar gezien de grootte van de kamertjes is beneden gewoon makkelijker.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 juni 2007 @ 18:36:03 #16
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50551218
Het is inderdaad het 'grote' incourante speelgoed wat het meest irriteert en waar notabene nog het minst mee gespeeld wordt.

Maar dat neemt hier een complete handige hoek in beslag waar anders wel het meer courante speelgoed had kunnen staan....
  zondag 17 juni 2007 @ 18:36:48 #17
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_50551233
Rommelmarkten afstruinen voor oude munitiekisten en hutkoffers. Die staan leuker in de woonkamer (althans bij mijn soort interieur wel) dan die plastic bakken.

Ik heb een hele grote legerkist (dicht heb ik er leuke kussentjes op zodat ze het als bankje kunnen gebruiken) vol duplo, een oude kasteelkist voor de verkleedkleren, een kleinere kist vol met muziekspullen. Twee andere kleine munitiekistjes vol playmobil, een zeegras-mand voor de kinderboekjes en een grote hyacintbladwasmand vol met autootjes. Die dingen staan gewoon in het zicht op slaapkamers of in de woonkamer omdat ze het speelgoed uit het zicht bergen maar mooie opbergers zijn om te zien.

Ander speelgoed/knutselmateriaal zit in plastic curverboxen, manden en laden verstopt in kasten e.d.

Met vier, straks 5 kinderen heb je al snel véél speelgoed en ook wij verwennen ze niet. Maar verjaardagen, Sinterklaas etc. zorgt als snel voor véél en met kinderen in verschillende leeftijdsgroepen hou je ook véél.
Ik streef wel naar zoveel mogelijk van hetzelfde. We hebben veel lego, dus ik koop bewust geen K'nex of Mecano. We hebben veel playmobil dus geen huisjes met mini Winnie de Poehtjes of Polly Pocket. Noem maar wat. Anders heb je al veel van hetzelfde idee/principe, maar je moet het wel weer gescheiden opruimen. Meer tips heb ik eigenlijk niet.
pi_50553891
Ik voer regelmatig incourant speelgoed af naar de berging (nou ja, dat deed ik toen we nog een berging hadden etc, nu laat ik het gewoon in de verhuisdoos zitten tot het volgende appartement). Als er naar gevraagd wordt haal ik het weer tevoorschijn, en anders blijft het lekker een tijdje in de berging. Extra leuk als het na een paar maanden weer opduikt in ruil voor iets anders dat incourant is geraakt. Maar eerlijk is eerlijk, het ziet er elke avond nog steeds uit of er een bom is ontploft. Ik geloof dat dat een beetje bij de leeftijd hoort.
mooi he, alles
  zondag 17 juni 2007 @ 20:22:25 #19
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50554432
Heb je foto's toevallig Tan? Het klinkt alsof het er echt leuk uitziet!

Hier is het een speelgoedbom, dus geen tips hier ...

En wat betreft de wijsneusjes-zonder-kinderen, zit wel wat in hoor, maar in de praktijk valt het best wel tegen om dat te handhaven. Ze vervelen zich wel snel als ze niet genoeg hebben, want zeker op de leeftijd van mijn kinderen zijn ze héél wispelturig.
En wat betreft dat 'waar mee gespeeld wordt hoef je niet op te ruimen', dat is natuurlijk onzin... 's avonds ligt je kind in bed, wil je de kamer opgeruimd en schoon hebben en ga je het speelgoed wél opbergen. Niet wegbergen, maar je wilt er wel een net hoekje voor hebben. En ook zodat het goed mogelijk is voor je kind om het zélf op te ruimen als er mee gespeeld is. Dat is hier nog weleens lastig.
pi_50554993
Onze voormalige eetkamer is gebombadeerd tot speelkamer. Daar staan iig de grote dingen. In de woonkamer staan onder de 'salontafel" en onder de stereo een aantal opbergdozen. Verder is het raamkozijn een autoparadijs, daar staat hij ook regelmatig te spelen (en er staan ook regelmatig kinderen aan de andere kant van het raam de auto's te bewonderen )

Eigenlijk is er overal wel speelgoed, maar ik zie dit dan maar als een tijdelijk iets.

Overigens word er af en toe best grote speelgoedschoonmaak gehouden, maar om de een of andere vage reden staat het in no-time weer vol met ander speelgoed (en nee het is niet dat wij hem zoveel geven, het is meer het feit dat we zoveel krijgen, de jongste van de familie en kennissenkring, en die ruimen ook wel eens op zij wel )
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_50557729

Een in de huiskamer en een in de slaapkamer. De deksels kunnen er niet meer op (en er staat ook nog heel veel speelgoed achter schotten onder het schuine dak) maar er past heel wat in en het is makkelijk opruimen voor Dylan. Alles kan er zo in gegooid worden.
Tegen de tijd dat Quinten te oud wordt voor bepaalde spullen, gaat het op Marktplaats. Maar nu bewaren we nog alles en dan heb je al gauw erg veel spullen ja. Maar ik vind het ook wel wat gezelligs hebben, speelgoed in de huiskamer
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_50558732
Amber heeft een speelgoedkist/bankje op haar kamer staan en daar zit het een en ander in. Ik heb een behoorlijke ruime hal en daar staat heel smartville langs de verwarming. In de woonkamer heb ik een opbergdoos van de blokker en daar zti eht een en ander in. Bovenop de kist staat het een en ander opgestapeld. Op de rand van de bank staan een paar poppen en beren en dan staat er nog het een en ander in een andere hoek. Oh ja en midden in de kamer staat het spelenderwijslerenhuis van FP...
Ach, ik vind het wel gezellig en het is zo opgeruimd.

Ik kan het trouwens ook niet over mijn hart verkrijgen om het babyspul weg te doen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 17 juni 2007 @ 22:27:58 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_50559281
quote:
Op zondag 17 juni 2007 17:57 schreef poemojn het volgende:
Wij hebben achter de zithoek (niet zichtbaar vanuit de zithoek mits je zit) een speelhoek gemaakt. Lange tafel langs de muur met krukjes, manden eronder voor het losse speelgoed (duplo, blokken, puzzels, poppenkastpoppen ed).
Wat een geweldig idee! WIj hebben een L-vormige woonkamer en het liggende streepje is bij ons de kinderhoek. Daar hebben we een Billy staan met bovenin "volwassen" gezelschapsspellen, onderin de kinderboeken en op de ander planken, knutselspullen, kinderspelletjes, klei etc. Daarnaast hebben we een tafeltje voor de kinderen en een paar kisten op rolletjes. Met kinderwagens wordt hier niet gespeeld, al hebben we er wel eentje gehad van mijn moeder. Die staat dus in de kelder. Wel staan er regelmatig kinderfietsen en bobbycars in de kinderhoek, maar daar stoor ik me niet zo aan. Overigens blijft het kinderspeelgoed hier redelijk centraal. In de keuken mag niet gespeeld worden en wat 's avonds op de grond ligt gooi ik weg (zeg ik, maar het gaat stiekum naar de kelder voor later).

Het tafeltje wordt nu eigenlijk te klein voor de kinderen, dus ik denk dat ik het maar vervang door de lange tafel van poemojn! Is er ook meer plaats voor vriendjes en vriendinnetjes om mee te kleuren en knutselen!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 17 juni 2007 @ 22:58:39 #24
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_50560846
Haha, heel herkenbaar dit. Ik had het er laatst nog met iemand over dat ik me niet kan herinneren dat ik zoveel speelgoed had toen ik klein was.
Hier staat de huiskamer vol kratten speelgoed. Op Melvin's kamer staat uiteraard speelgoed. Op mijn slaapkamer staan 2 kratten met speelgoed. En in de schuur staat zijn voetbaldoel en fiets. Daarnaast nog een zolder vol met babyspeelgoed en andere zaken (box, wieg ledikant, maxicosi, etc.) die niet meer worden worden gebruikt. Dat laatste is vooral m'n eigen schuld aangezien ik het nog niet over m'n hart kan verkrijgen om alles weg te doen.
Al heb ik laatst wel een begin gemaakt door kratten vol baby en kinderkleding te verkopen op de rommelmarkt. Met erg veel pijn in m'n hart.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_50562817
Herkenbaar probleem!!!
Hier voor het kleine losse spul een opbergbankje die beneden in de kamer staat. Dan nog een hele berg sta-in-de-wegs over, 2 auto's, driewieler, winkelwagen, poppenbuggie, playschoolhuis, boerderij, garage, speelboot, blokkentas, noem maar op! Hier staat het leeuwendeel op hun kamer en afwisselend ongeveer 4 sta-in-de-wegs beneden. Als ze ergens niet zoveel meer mee spelen, ruil ik het met iets anders van boven, wat dan meteen weer helemaal in trek is omdat ze het zo'n poos niet hebben kunnen gebruiken. Hetzelfde doe ik ook met het box-speelgoed, dat zit allemaal in een doos en af en toe ruil ik het.
Neemt niet weg dat het hier af en toe een zooitje is. Ik ruim 2 keer per dag alles op. Zodra ze aan het middagslaapje zijn begonnen en zodra ze 'savonds op bed liggen. Soms tussendoor als het echt te gek wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')