abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 februari 2002 @ 19:54:19 #1
22229 Planet-X
The 12th planet
pi_3085065
Volgens deze site komt er volgend jaar een poolverschuiving.

Deze wordt veroorzaakt door de passage van de zogenoemde 12th Planet. Die doorkruist om de 3600 jaar ons zonnestelsel en richt op aarde een verwoesting aan.
De 12th Planet is al in 1983 ontdekt door wetenschappers en is nu dus op weg naar de aarde.
Waarheid of fictie?

"But the Day of the Lord shall come as a thief, in which the heavens shall pass away with great violence, and the elements shall be melted with heat, and the earth and the works which are in it, shall be burnt up."
  donderdag 7 februari 2002 @ 19:55:55 #2
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_3085091
de 12th(!) planet????

Dus er zitten tussen de voor ons bekende planeten en die 12e nog eens twee (nog) onbekende planeten binnen ons zonnestelsel??

lijkt me vrij onwaarschijnlijk

Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  Eindredactie Games donderdag 7 februari 2002 @ 19:56:35 #3
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_3085102
en tupac shakur komt ook dit jaar weer
nee tuurlijk nie
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 7 februari 2002 @ 19:59:21 #4
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_3085145
Dan moet die planeet toch wel een erg bizarre baan volgen..
  donderdag 7 februari 2002 @ 19:59:27 #5
22229 Planet-X
The 12th planet
pi_3085149
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 19:55 schreef deGVR het volgende:
de 12th(!) planet????

Dus er zitten tussen de voor ons bekende planeten en die 12e nog eens twee (nog) onbekende planeten binnen ons zonnestelsel??

lijkt me vrij onwaarschijnlijk

Nee, de 12th Planet heet zo omdat de oude culturen(die ook te maken hebben gehad met de planeet) de maan en de zon ook als planeet telden. Wij noemen hem Planet X(de tiende planeet dus)
"But the Day of the Lord shall come as a thief, in which the heavens shall pass away with great violence, and the elements shall be melted with heat, and the earth and the works which are in it, shall be burnt up."
  donderdag 7 februari 2002 @ 20:00:21 #6
12505 deGVR
pi_3085164
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 19:59 schreef Planet-X het volgende:

[..]

Nee, de 12th Planet heet zo omdat de oude culturen(die ook te maken hebben gehad met de planeet) de maan en de zon ook als planeet telden. Wij noemen hem Planet X(de tiende planeet dus)

Waarom komt het hele bestaan van een tiende planeet dan niet voor in de reguliere astronomie?

pi_3085214
En voor dit Hans en Grietje verhaal maak je een clone aan? Tijd teveel
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_3085222
What a load of shit
  FOK!fossiel donderdag 7 februari 2002 @ 20:05:24 #9
8443 cptmarco
it's captain...
  donderdag 7 februari 2002 @ 20:05:47 #10
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_3085251
Net als die zgn. komeet die in 1989 langs aarde zou scheren en in 2001 terug zou komen
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 7 februari 2002 @ 20:06:37 #11
12505 deGVR
pi_3085264
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 20:05 schreef cptmarco het volgende:
levert een poolverschuiving nog extra vrije dagen op
jups!

ijsvrij!!!!

donderdag 7 februari 2002 @ 20:06:41 #12
22229 Planet-X
The 12th planet
pi_3085265
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 20:00 schreef deGVR het volgende:

[..]

Waarom komt het hele bestaan van een tiende planeet dan niet voor in de reguliere astronomie?

Omdat hij pas in 1983 is ontdekt en pas zichtbaar was vanaf 2001.
Als je hem zelf wilt zien hier staan de coordinaten waar je hem kunt zien
pi_3085266
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 20:05 schreef cptmarco het volgende:
levert een poolverschuiving nog extra vrije dagen op
LOL
B Red Ten
  donderdag 7 februari 2002 @ 20:07:43 #14
12505 deGVR
pi_3085285
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 20:06 schreef Planet-X het volgende:

[..]

Omdat hij pas in 1983 is ontdekt en pas zichtbaar was vanaf 2001.
Als je hem zelf wilt zien hier staan de coordinaten waar je hem kunt zien

wat is dat nou voor bullshit...

dan zou die ontdekking toch inmiddels wel op het nieuws geweest zijn?

Een extra planeet in ons zonnestelsel lijkt me toch wel redelijk voorpaginanieuws.

pi_3085365
Dit lijkt me echt een clone-topic van Yingyang. Weer zo'n ongeloofwaardig rukverhaal met een dramatisch tintje er aan die iedereen in paniek zou moeten doen brengen. Beetje teveel films gekeken?

Volgens mij ben je mentaal niet helemaal 100% maargoed.

deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  donderdag 7 februari 2002 @ 20:14:44 #16
22229 Planet-X
The 12th planet
pi_3085414
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 20:07 schreef deGVR het volgende:

[..]

wat is dat nou voor bullshit...

dan zou die ontdekking toch inmiddels wel op het nieuws geweest zijn?

Een extra planeet in ons zonnestelsel lijkt me toch wel redelijk voorpaginanieuws.

Dat is ook in het nieuws geweest, alleen ongeveer 20 jaar geleden(hij is in 1983 ontdekt)
Hier wat pics van de 12th Planet -->hier dus

En voor iedereen die roept bullshit, lees gewoon dit ff helemaal door.

pi_3085415
And i feel fine!!!
Free people own guns! Slaves do not!
  donderdag 7 februari 2002 @ 20:16:26 #18
12505 deGVR
pi_3085458
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 20:14 schreef Planet-X het volgende:

[..]

Dat is ook in het nieuws geweest, alleen ongeveer 20 jaar geleden(hij is in 1983 ontdekt)
Hier wat pics van de 12th Planet -->hier dus

Kortom... deze planeet zou in elk astronomie boek moeten staan wat na 1983 is uitgebracht... goh.. gek zeg.. in geen enkel astronomie boek te vinden.. verbazingwekkend... schuld van de reptoids?

mooie foto's trouwens... ...kan van alles zijn...

pi_3085503
Hahahah dus dat ding is niet zichtbaar met het blote oog, en dus verder weg dan menig ster die we kunnen zien?

Lijkt me dat het nog wel ff duurt voordat hij hier is tenzij hij sneller vliegt dan het licht

Deze foto's zijn trouwens behoorlijk slecht genomen door het lijkt wel een webcam ofzo.

En dat Zolta verhaal ofzo (boeide me zo weinig dat ik de naam alweer vergeten ben) heeft vast een of andere mongolio verzonnen met een fantasy-tick.

deed het licht uit
  donderdag 7 februari 2002 @ 20:20:00 #20
12505 deGVR
pi_3085519
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 20:14 schreef Planet-X het volgende:
En voor iedereen die roept bullshit, lees gewoon dit ff helemaal door.
Nog nooit een verhaal gelezen met zoveel hyperlinks per zin.
En wat een ongelooflijk onzinnig samenraapsel van verschillende mythes en voorspellingen...
  donderdag 7 februari 2002 @ 20:33:43 #21
22229 Planet-X
The 12th planet
pi_3085774
--It is up to people, in networks such as the Internet, to spread the word. Those who wish to hear will listen. Those who cannot deal with the issue will deny. Those who would be unable to adjust, in any case, will also not listen, but will resign themselves.--
pi_3085859
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 20:33 schreef Planet-X het volgende:
--It is up to people, in networks such as the Internet, to spread the word. Those who wish to hear will listen. Those who cannot deal with the issue will deny. Those who would be unable to adjust, in any case, will also not listen, but will resign themselves.--
Easily said, how can that mofo know what my reasons are to declare him mentally unstable and completely idiotic?
deed het licht uit
pi_3085874
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 20:00 schreef deGVR het volgende:

[..]

ik wil niet vervelend zijn hoor , maar de 'reguliere astronomie' heeft de planeet Pluto ook pas in 1930 ontdenkt... dat terwijl de Sumeriers bijvoorbeeld deze planeet en planeet X (Nibiru) ruim 6000 jaar al geleden kenden.

Er zijn indirecte aanwijzingen gevonden dat planeet X (Nibiru) inderdaad in de buurt is, al weet ik niet meer waar ik dat gelezen heb

[Dit bericht is gewijzigd door Jerome81 op 07-02-2002 20:48]

pi_3085921
Hey Planet-X, check deze site ff: http://www.crawford2000.co.uk/Nibiru_index.htm

Is een stuk overzichtelijker dan die Zeta-shit!

En ja, Mardoek zal volgend jaar terugkomen.
'De onwetenden zij het vergeven.'

en lees vooral mijn signature goed...

From 1901 to 2200
pi_3086222
Nu wordt de boel mij te zweverig, tot ziensss ik blijf lekker met 2 voeten op de grond.
deed het licht uit
pi_3089182
Cooooooooooool, dus toch een globale ramp??
Werd eens tijd zeg.
pi_3089349
Weet iemand of sommige sites archieven hebben van nu tot 1982 bv?
Want dan is het makkelijk op te zoeken.
pi_3089528
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 20:19 schreef Oosthoek het volgende:
Hahahah dus dat ding is niet zichtbaar met het blote oog, en dus verder weg dan menig ster die we kunnen zien?
Wat is dat voor onzin? Kun jij Pluto of Charon vinden met je blote oog? Dacht het niet!
quote:
Deze foto's zijn trouwens behoorlijk slecht genomen door het lijkt wel een webcam ofzo.
Zei de astronoom.
pi_3089681
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 21:06 schreef Oosthoek het volgende:
Nu wordt de boel mij te zweverig, tot ziensss ik blijf lekker met 2 voeten op de grond.
Enig idee hoe relatief dat is?

Vast niet...

pi_3089839
Maarreh Planet-X, ga je nou niet blindstaren op een mogelijke ramp of tiende planeet... we zien wel wat de toekomst brengt. Hoe je je ook probeert voor te bereiden, je kunt je nooit volledig indekken en dingen gaan altijd anders dan je gehoopt had... En anderen waarschuwen: de geschiedenis leert ons dat dergelijke informatie toch maar zelden wordt gehoord...
  vrijdag 8 februari 2002 @ 08:49:08 #31
22229 Planet-X
The 12th planet
pi_3091167
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 20:43 schreef Mardoek het volgende:
Hey Planet-X, check deze site ff: http://www.crawford2000.co.uk/Nibiru_index.htm

Is een stuk overzichtelijker dan die Zeta-shit!

En ja, Mardoek zal volgend jaar terugkomen.
'De onwetenden zij het vergeven.'

en lees vooral mijn signature goed...

Wat heb je precies gezien dan? Ben wel benieuwd
En wat betreft anderen waarschuwen, de meeste mensen zullen het nog niet geloven zelfs al is Planet X zichtbaar voor iedereen aan de hemel(begin volgend jaar)

Hier staat trouwens een artikel uit de New York Times van 1983 waar de ontdekking van een tiende planeet bekend wordt gemaakt.

pi_3091483
Heb dit ook volop gezien oa op TV... is dus echt niet zoo onbekend... zijn jullie allemaal de afgelopen 20 jaar opgesloten geweest ofsow

Maar is idd interessant wat er allemaal kan gaan gebeuren...

pi_3091505
Wat een onoverzichtelijke kut site is dat zeg.
  vrijdag 8 februari 2002 @ 12:35:00 #34
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_3092610
Het schijnt zo te zijn dat er wel een of ander object om de zon draait, maar dat staat vrij, zeg maar heel ver van de zon af, in vergelijking met Pluto. Niks nieuws. Men weet niet of het een planeet is, of een bruine dwerg of wat dan ook.
Overigens wisten de Sumeriers niets van de planeten voorbij mJupiter, of Saturnus. Ze hebben alleen een mythe rond allerlei goden en Sitchin heeft bedacht dat dat verhaal op de creatie van ons zonnestelstel slaat. De Sumeriers zeggen dus niet:"Er zijn tien planeten en de laatste is Niburu". Nee, ze hebben een verhaal over een god/held en Sitchin maakt daar de allesvernietigende Tiamat-crushende Niburu van.
Die fotoos kunnen mij ook neit overtuigen, want voor mij lijkt het gewoon een stipje, en niet een planeet met een naam-kaartje erop. Zetatalk is uiteraard ook al een lekker geloofwaardige website.
Wat ik dus wil zeggen: Ja, er is nog iets na pluto, maar dta is het dan ook.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_3092894
Zie de overeenkomsten in de onderste 2 plaatjes

En op deze pot zie je het zonnestelsel staan :

Zijn toch echt twaalf planeten, inclusief de zon, aan de linkerkant van die gast in het midden
pi_3092935
Cool

Nagoed, mij kan niets gebeuren, alleen met wie moet ik dan Fok!ken als ik als enige overblijf?

Nagoed, als er wat meer serieuze berichten zijn.. hoor ik het graag..

vrijdag 8 februari 2002 @ 13:20:49 #37
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_3093019
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 13:07 schreef MAY-be het volgende:
Zie de overeenkomsten in de onderste 2 plaatjes
/*Welke twee plaatjes, ik die er 4.*/

Oh, je bedoelt van die twee zonnestelsels. Dus je bedoeld omdat een tablet van de sumeriers lijkt op een tekening van Sitchin, dat het dan meteen zo is? Hij probeert uiteraard wat te bewijzen he... De planeten staan niet altijd zo hoor, maar goed ook.

quote:
Zijn toch echt twaalf planeten, inclusief de zon, aan de linkerkant van die gast in het midden
Ik zie nergens staan:"Hallo, dit zijn twaalf planeten". Misschien is het een ster, of een vaak terugkerende komeet. Het is allemaal interpretatie, je kan het nooit weten.
1 kernfysicus
  vrijdag 8 februari 2002 @ 13:29:46 #38
11003 baggio
Hidden Genius.....
pi_3093105
=Deze signature is tijdelijk offline=
  vrijdag 8 februari 2002 @ 13:36:28 #39
909 Num
Núm dus!
pi_3093191
Het omslaan van de polen gebeurt wel vaker. Om de weetikveel hoeveel jaar. Waarom zou dat door die planeet komen? En wat zouden de gevolgen zijn?
pi_3094025
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 20:39 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Easily said, how can that mofo know what my reasons are to declare him mentally unstable and completely idiotic?

weet je wel wat mofo betekent ?
bla
pi_3094286
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 13:20 schreef tvlxd het volgende:
ik zie nergens staan:"Hallo, dit zijn twaalf planeten". Misschien is het een ster, of een vaak terugkerende komeet. Het is allemaal interpretatie, je kan het nooit weten.
Als het om een ander object ging dan hadden ze niet hetzelfde symbool gekozen... Da's waarom symbolen gebruikt worden, om onderscheid te maken
  vrijdag 8 februari 2002 @ 15:18:12 #42
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_3094429
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 15:05 schreef MAY-be het volgende:

[..]

Als het om een ander object ging dan hadden ze niet hetzelfde symbool gekozen... Da's waarom symbolen gebruikt worden, om onderscheid te maken

Maar dat hoeft toch helemaal niet, wat ik net al zei, het is speculatie. Hier wordt gewoon wat overeenstemt met een theorie gebruikt en de rest niet, zoals die lijnen die tussen die puntjes lopen.
1 kernfysicus
pi_3096991
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 14:41 schreef Predjeee het volgende:

[..]

weet je wel wat mofo betekent ?

t is mofu.

en die planeet is bull.

vrijdag 8 februari 2002 @ 19:22:59 #44
22229 Planet-X
The 12th planet
pi_3097200
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 19:06 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

t is mofu.

en die planeet is bull.

Ja whatever, volgend jaar om deze tijd zullen jullie je dit topic wel herinneren, als die planeet voor iedereen zichtbaar is aan de hemel
  vrijdag 8 februari 2002 @ 20:59:43 #45
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_3098250
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 19:22 schreef Planet-X het volgende:

[..]

Ja whatever, volgend jaar om deze tijd zullen jullie je dit topic wel herinneren, als die planeet voor iedereen zichtbaar is aan de hemel

Ok, daar houd ik je/Zetatalk aan.
En we weten ook welke datum het is: "The short time left leading to the pole shift on or about May 15, 2003 will be a time of panic for many"
1 kernfysicus
  vrijdag 8 februari 2002 @ 21:04:03 #46
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_3098305
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 13:36 schreef Num het volgende:
Het omslaan van de polen gebeurt wel vaker. Om de weetikveel hoeveel jaar. Waarom zou dat door die planeet komen? En wat zouden de gevolgen zijn?
jah hier heb jij helemaal gelijk in....
een Tijd geleden zag ik een documantaire op TV hierover
bv Atlantis (or what ever) schijnt gewoon echt bestaan te hebben namelijk naast de huidige zuidpool.
Maar door de polenverschuiving enzo is het onder de zee verdwenen. Kan nu wel de hele theorie opschrijven maar daar heb ik nu ff geen tijd voor.
Maar goed nu ga ik ook een beetje offtopic volgens mij
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  vrijdag 8 februari 2002 @ 21:09:01 #47
20411 -IDivinity-
Engeltjes roeleren O+
pi_3098367
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 20:59 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Ok, daar houd ik je/Zetatalk aan.
En we weten ook welke datum het is: "The short time left leading to the pole shift on or about May 15, 2003 will be a time of panic for many"

Yes dan kan ik nog net 17 worden

En over dat Atlantis heb ik ook iets gehoord (ze beweren dat het onder Antarctica ligt) maar die poolverschuivingsverhalen hadden geloof ik met het opwarmen van de aarde te maken (langzaam verschuiven de polen waardoor stukken land op andere plek komen te liggen).

Achja, er kan altijd een meteoriet de aarde in knallen en dan is ook alles afgelopen, ik bedoel je kan altijd roepen: 'we gaan dood we gaan dood' maar eigenlijk ben je dan al dood, je leeft nl. niet

Yea, for each spilling of your seed, I will smite a kitten even as kittens are upon [br] the face of the earth. Hear Me oh Israel, I Am [url=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=20411]The Lord Thy God.[/url] [br] [u](Philistines 5:12-14)[/u]
  zaterdag 9 februari 2002 @ 13:06:48 #48
21210 Paladin82
In Black and White
pi_3104724
Als de Polen omswitchen is dat idd een van de grootste rampen. Het is alleen bull dat dat door die planeet zou komen aangezien deze elke 3600 jaar ons pad kruist en de polen al in geen 100 miljoen jaar omgedraaid zijn.
Oftewel het lijkt me nogal vreemd dat dat nu opeens wel gebeurt. Het zou best is kunnen dat het een dezer tijd gebeurt maar dan nog zal het niet plop boem zijn maar zeer gelijdelijk gebeuren.

Wat wel zo is dat de wereld dan niet meer zo is als we hem nu kennen. Doom verhalen gaan al zolang de ronde en ooit zal er eentje uitkomen de vraag is wanneer en gaan wij dat wel mee maken. we leven relatief zo kort in verhouding tot de aarde, universum enz

yesterday is History , Today is a Gift , Tomorrow a mystery
  zaterdag 9 februari 2002 @ 18:19:56 #49
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_3106951
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 13:06 schreef Paladin82 het volgende:
Als de Polen omswitchen is dat idd een van de grootste rampen. Het is alleen bull dat dat door die planeet zou komen aangezien deze elke 3600 jaar ons pad kruist en de polen al in geen 100 miljoen jaar omgedraaid zijn.
Oftewel het lijkt me nogal vreemd dat dat nu opeens wel gebeurt. Het zou best is kunnen dat het een dezer tijd gebeurt maar dan nog zal het niet plop boem zijn maar zeer gelijdelijk gebeuren.

Wat wel zo is dat de wereld dan niet meer zo is als we hem nu kennen. Doom verhalen gaan al zolang de ronde en ooit zal er eentje uitkomen de vraag is wanneer en gaan wij dat wel mee maken. we leven relatief zo kort in verhouding tot de aarde, universum enz

volgens mij is het nog niet "zo lang" geleden gebeurt. In verhouding wat jij zegt over 100 miljoen jaar.
Maar goed we zullen wel zien, leef van dag tot dag.....
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_3112659
De wereld vergaat pas in 3036!
pi_3113754
quote:
Op zondag 10 februari 2002 12:20 schreef charmed_angel het volgende:
De wereld vergaat pas in 3036!
verklaar jezelf... links...
Groeien doe je je hele leven
Speelt graag avocado van de duivel...
en taalspelletjes.
pi_3114898
quote:
Op zondag 10 februari 2002 14:20 schreef ghostarmor het volgende:

[..]

verklaar jezelf... links...

Nostradamus.
pi_3119673
quote:
Op zondag 10 februari 2002 16:27 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Nostradamus.

Oh, ik dacht iets serieus.. jammer.
pi_3122065
quote:
Op zondag 10 februari 2002 22:42 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Oh, ik dacht iets serieus.. jammer.

Haha, de kans is groter dat de wereld binnenkort "vergaat" vanwege een nearmiss van een astroide, maar ben vergeten in welk jaar.
  maandag 11 februari 2002 @ 08:18:27 #55
22229 Planet-X
The 12th planet
pi_3122246
quote:
Op maandag 11 februari 2002 03:58 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Haha, de kans is groter dat de wereld binnenkort "vergaat" vanwege een nearmiss van een astroide, maar ben vergeten in welk jaar.

2003
pi_3123607
quote:
Op maandag 11 februari 2002 03:58 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dat was een rekenfouttje van een stelletje astrologen
NASA was er zeer ontstemd over dat ze dit nieuws gelekt hadden voor hun berekeningen door vakgenoten gecontroleerd waren
  maandag 11 februari 2002 @ 19:04:05 #57
21210 Paladin82
In Black and White
pi_3128612
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 18:19 schreef appelsientje het volgende:

[..]

volgens mij is het nog niet "zo lang" geleden gebeurt. In verhouding wat jij zegt over 100 miljoen jaar.
Maar goed we zullen wel zien, leef van dag tot dag.....

Hmz wat ik ooit op discoverie channel heb gezien was het al vele miljoenen jaren geleden gebeurt. We hadden het er toen vervolgens onder de les natuurkunde over (tijd geleden alweer) en daar had men het er over dat het meestal zo om en rond de 100 miljoen jaar gebeurt. Maar idd het zal afwachten zijn en geniet van dag tot dag.
yesterday is History , Today is a Gift , Tomorrow a mystery
pi_3131287
quote:
Op zondag 10 februari 2002 16:27 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Nostradamus.

Ja inderdaad! ook die film gezien uit de jaren 80?

Hij voorspelde zelf de aanslagen in amerika!

pi_3154785
quote:
Op maandag 11 februari 2002 22:31 schreef charmed_angel het volgende:

[..]
Hij voorspelde zelf de aanslagen in amerika!

Bullshit!
Helemaal niet waar.
From 1901 to 2200
  woensdag 13 februari 2002 @ 21:37:12 #60
22229 Planet-X
The 12th planet
pi_3155047
Has anyone heard of 'Mother Shipton?"

Here is the prophecy as printed in Nexus magazine:

"This rare collection of Mother Shipton's prophecies was sent to us by a NEXUS reader who told us that, thirty years ago, she painstakingly transcribed them and managed to smuggle them out of the Mitchell Library, Sydney (now the State Library of New South Wales). The originals were kept in a locked room, along with many other volumes of prophetic writings deemed unsuitable for viewing by the general public.

To our knowledge, this particular translation has never been made available to the public before appearing in NEXUS Magazine. While NEXUS published these transcriptions in an earlier issue (Vol.2, #3), we thought them worthy of repeating for the benefit of our newer readers, particularly in light of recent world events.

Mother Shipton reputedly was born Ursula Sontheil in 1488 in Norfolk, England, and died in 1561. She exhibited prophetic and psychic abilities from an early age. At 24, married to Toby Shipton, she eventually became known as Mother Shipton. Many of her visions came true within her own lifetime and in subsequent centuries. These rare verses from Mother Shipton seem to have prophetic indications for our times, but of course are open to interpretation.

And now a word, in uncouth rhyme

Of what whall be in future time

Then upside down the world shall be

And gold found at the root of tree

All England's sons that plough the land

Shall oft be seen with Book in hand

The poor shall now great wisdom know

Great houses stand in farflung vale

All covered o'er with snow and hail

A carriage without horse will go

Disaster fill the world with woe.

In London, Primrose Hill shall be

In centre hold a Bishop's See

Around the world men's thoughts will fly

Quick as the twinkling of an eye.

And water shall great wonders do

How strange. And yet it shall come true.

Through towering hills proud men shall ride

No horse or ass move by his side.

Beneath the water, men shall walk

Shall ride, shall sleep, shall even talk.

And in the air men shall be seen

In white and black and even green

A great man then, shall come and go

For prophecy declares it so.

In water, iron, then shall float

As easy as a wooden boat

Gold shall be seen in stream and stone

In land that is yet unknown.

And England shall admit a Jew

You think this strange, but it is true

The Jew that once ws held in scorn

Shall of a Christian then be born.

A house of glass shall come to pass

In England. But Alas, alas

A war will follow with the work

Where dwells the Pagan and the Turk

These states will lock in fiercest strife

And seek to take each others life.

When North shall thus divide the south

And Eagle build in Lions mouth

Then tax and blood and cruel war

Shall come to every humble door.

Three times shall lovely sunny France

Be led to play a bloody dance

Before the people shall be free

Three tyrant rulers shall she see.

Three rulers in succession be

Each springs from different dynasty.

Then when the fiercest strife is done

England and France shall be as one.

The British olive shall next then twine

In marriage with a german vine.

Men walk beneath and over streams

Fulfilled shall be their wondrous dreams.

For in those wondrous far off days

The women shall adopt a craze

To dress like men, and trousers wear

And to cut off their locks of hair

They'll ride astride with brazen brow

As witches do on broomstick now.

And roaring monsters with man atop

Does seem to eat the verdant crop

And men shall fly as birds do now

And give away the horse and plough.

There'll be a sign for all to see

Be sure that it will certain be.

Then love shall die and marriage cease

And nations wane as babes decrease

And wives shall fondle cats and dogs

And men live much the same as hogs.

In nineteen hundred and twenty six

Build houses light of straw and sticks.

For then shall mighty wars be planned

And fire and sword shall sweep the land.

When pictures seem alive with movements free

When boats like fishes swim beneath the sea,

When men like birds shall scour the sky

Then half the world, deep drenched in blood shall die.

For those who live the century through

In fear and trmbling this shall do.

Flee to the mountains and the dens

To bog and forest and wild fens.

For storms will rage and oceans roar

When Gabriel stands on sea and shore

And as he blows his wondrous horn

Old worlds die and new be born.

A fiery dragon will cross the sky

Six times before this earth shall die

Mankind will tremble and frightened be

for the sixth heralds in this prophecy.

For seven days and seven nights

Man will watch this awesome sight.

The tides will rise beyond their ken

To bite away the shores and then

The mountains will begin to roar

And earthquakes split the plain to shore.

And flooding waters, rushing in

Will flood the lands with such a din

That mankind cowers in muddy fen

And snarls about his fellow men.

He bares his teeth and fights and kills

And secrets food in secret hills

And ugly in his fear, he lies

To kill marauders, thieves and spies.

Man flees in terror from the floods

And kills, and rapes and lies in blood

And spilling blood by mankinds hands

Will stain and bitter many lands

And when the dragon's tail is gone,

Man forgets, and smiles, and carries on

To apply himself - too late, too late

For mankind has earned deserved fate.

His masked smile - his false grandeur,

Will serve the Gods their anger stir.

And they will send the Dragon back

To light the sky - his tail will crack

Upon the earth and rend the earth

And man shall flee, King, Lord, and serf.

But slowly they are routed out

To seek diminishing water spout

And men will die of thirst before

The oceans rise to mount the shore.

And lands will crack and rend anew

You think it strange. It will come true.

And in some far off distant land

Some men - oh such a tiny band

Will have to leave their solid mount

And span the earth, those few to count,

Who survives this (unreadable) and then

Begin the human race again.

But not on land already there

But on ocean beds, stark, dry and bare

Not every soul on Earth will die

As the Dragons tail goes sweeping by.

Not every land on earth will sink

But these will wallow in stench and stink

Of rotting bodies of beast and man

Of vegetation crisped on land.

But the land that rises from the sea

Will be dry and clean and soft and free

Of mankinds dirt and therefore be

The source of man's new dynasty.

And those that live will ever fear

The dragons tail for many year

But time erases memory

You think it strange. But it will be.

And before the race is built anew

A silver serpent comes to view

And spew out men of like unknown

To mingle with the earth now grown

Cold from its heat and these men can

Enlighten the minds of future man.

To intermingle and show them how

To live and love and thus endow

The children with the second sight.

A natural thing so that they might

Grow graceful, humble and when they do

The Golden Age will start anew.

The dragons tail is but a sign

For mankinds fall and man's decline.

And before this prophecy is done

I shall be burned at the stake, at one

My body singed and my soul set free

You think I utter blasphemy

You're wrong. These things have come to me

This prophecy will come to be.

These verses were on the outer wrapping of the scrolls.

I know I go - I know I'm free

I know that this will come to be.

Secreted this - for this will be

Found by later dynasty

A dairy maid, a bonny lass

Shall kick this tone as she does pass

And five generations she shall breed

Before one male child does learn to read.

This is then held year by year

Till an iron monster trembling fear

eats parchment, words and quill and ink

And mankind is given time to think.

And only when this comes to be

Will mankind read this prophecy

But one mans sweets anothers bane

So I shall not have burned in vain.

Mother Shipton

-----------------

This section was kept apart from the other and it appears to have been written together yet was in a separate jar.

The signs will be there for all to read

When man shall do most heinous deed

Man will ruin kinder lives

By taking them as to their wives.

And murder foul and brutal deed

When man will only think of greed.

And man shall walk as if asleep

He does not look - he many not peep

And iron men the tail shall do

And iron cart and carriage too.

The kings shall false promise make

And talk just for talkings sake

And nations plan horrific war

The like as never seen before

And taxes rise and lively down

And nations wear perpetual frown.

Yet greater sign there be to see

As man nears latter century

Three sleeping mountains gather breath

And spew out mud, and ice and death.

And earthquakes swallow town and town,

In lands as yet to me unknown.

And christian one fights christian two

And nations sigh, yet nothing do

And yellow men great power gain

From mighty bear with whom they've lain.

These mighty tyrants will fail to do

They fail to split the world in two.

But from their acts a danger bred

An ague - leaving many dead.

And physics find no remedy

For this is worse than leprosy.

Oh many signs for all to see

The truth of this true prophecy.

pi_3155202
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 21:37 schreef Planet-X het volgende:
...
Dit gerijm doet me een beetje denken aan ene meneer Sollog...

Waarom rijmen voorspelers altijd?

From 1901 to 2200
  woensdag 13 februari 2002 @ 21:55:58 #62
22229 Planet-X
The 12th planet
pi_3155313
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 21:48 schreef Mardoek het volgende:

[..]

Dit gerijm doet me een beetje denken aan ene meneer Sollog...

Waarom rijmen voorspelers altijd?

Deze rijmster heeft al meer dingen voorspeld die zijn uitgekomen dan meneer Sollog, waarom ze rijmen weet ik ook niet
  woensdag 13 februari 2002 @ 22:29:38 #63
20137 Volcanus
M.Kemal Atatürk
pi_3155789
Waarom zouden we ons zorgen moeten maken. We zien het wel als het komt, wat wil je als een gemiddelde kut burger nou tegen doen.
Tha best place to be is Turkey!
pi_3237563
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 21:18 schreef Mardoek het volgende:

[..]

Bullshit!
Helemaal niet waar.

Dan moet je die film kijken! Staat zelfs in zijn boeken!
  woensdag 20 februari 2002 @ 18:14:42 #65
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_3238817
quote:
Op woensdag 20 februari 2002 16:46 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Dan moet je die film kijken! Staat zelfs in zijn boeken!

Ik heb de film nooit gezien, maar in zijn boeken staan het in ieder geval niet.
Misschien dat hij het wel in zijn film zegt?
1 kernfysicus
pi_3242150
Staat wel in z'n boeken! Ik heb het gelezen!
  woensdag 20 februari 2002 @ 23:25:52 #67
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_3243406
quote:
Op woensdag 20 februari 2002 22:04 schreef charmed_angel het volgende:
Staat wel in z'n boeken! Ik heb het gelezen!
Dan wil ik daar wel wat van zien, want het staat er niet in.
1 kernfysicus
pi_3285798
Ik heb wel eens op Discovery een docu gezien over de Soemeriërs (ofzo) de eerste beschaving van deze wereld. Die hadden ook een planeet die wij nog niet kenden. Daar kwamen de wezens vandaan die hun beschaving hadden opgebouwd. Die planeet stond overal afgebeeld op de sterrenstelsels die stammen uit die tijd. Die wezens heetten de Anunaki geloof ik. Was best interessant.
  maandag 25 februari 2002 @ 14:43:52 #69
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_3295543
quote:
Op zondag 24 februari 2002 19:04 schreef GEsTOoRD het volgende:
Ik heb wel eens op Discovery een docu gezien over de Soemeriërs (ofzo) de eerste beschaving van deze wereld. Die hadden ook een planeet die wij nog niet kenden. Daar kwamen de wezens vandaan die hun beschaving hadden opgebouwd. Die planeet stond overal afgebeeld op de sterrenstelsels die stammen uit die tijd. Die wezens heetten de Anunaki geloof ik. Was best interessant.
Nee, dat is de interpretatie van een wetenschapper.
1 kernfysicus
  maandag 25 februari 2002 @ 15:47:16 #70
10219 ArieP
Forth Eorlingas
pi_3296318
Ik zit mij dit toch ernstig af te vragen. Een poolverschuiving zou inderdaad kunnen, maar welke gravimetrische krachten je daarvoor zou moeten hebben zijn onbekent.

Zo is het ook zo dat er een kaart is ontdekt die gedateerd is op een aantal duizend jaar voor Christus waarop een volledige gedetailleerde beschrijving staat van het continent Antarctica. Aangezien wij pas de echte omtrekken van Antarctica hebben ontdekt nadat we via sattelieten door het ijs konden kijken, is dit volgens de huidige geologische overtuigingen volstrekt onmogelijk.

Het is wel zo dat er ook enkele beschrijvingen zijn gevonden van een groot eiland tussen het huidige Amerika en Afrika als zijnde een groot land met veel groen en een prettig klimaat. Dit zou het continent Antarctica kunnen zijn dat later naar het zuiden verschoven is ware het niet dat dit onmogelijk in zo'n klein tijdsbestek gebeurd kan zijn. Wellicht is een poolverschuiving hier de oorzaak van.

Dus een poolverschuiving zou heel goed mogelijk zijn, alleen de theorie van de 12de planeet is niet correct. Het gaat bij de voorspelde poolverschuiving niet om een 10de planeet die langskomt maar om het feit dat alle planeten in dit zonnestelsel binnenkort op 1 lijn komen te staan. Wat dit voor gevolgen heeft voor de gravimetrische krachten is onmogelijk te voorspellen. De laatste keer dat dit gebeurd is, is inderdaad ongeveer 3600 jaar geleden.

P.S: Waar Antarctica gelegen had moeten hebben volgens de getuigenverklaringen ten tijde van het tekenen van de kaart komt zo goed als overeen met de door Plato vermelde locatie van Atlantis.

"Now for wrath, now for ruin and a red nightfall"
pi_3296920
quote:
Op maandag 25 februari 2002 15:47 schreef ArieP het volgende:
Ik zit mij dit toch ernstig af te vragen. Een poolverschuiving zou inderdaad kunnen, maar welke gravimetrische krachten je daarvoor zou moeten hebben zijn onbekent.

Zo is het ook zo dat er een kaart is ontdekt die gedateerd is op een aantal duizend jaar voor Christus waarop een volledige gedetailleerde beschrijving staat van het continent Antarctica. Aangezien wij pas de echte omtrekken van Antarctica hebben ontdekt nadat we via sattelieten door het ijs konden kijken, is dit volgens de huidige geologische overtuigingen volstrekt onmogelijk.

Het is wel zo dat er ook enkele beschrijvingen zijn gevonden van een groot eiland tussen het huidige Amerika en Afrika als zijnde een groot land met veel groen en een prettig klimaat. Dit zou het continent Antarctica kunnen zijn dat later naar het zuiden verschoven is ware het niet dat dit onmogelijk in zo'n klein tijdsbestek gebeurd kan zijn. Wellicht is een poolverschuiving hier de oorzaak van.

Dus een poolverschuiving zou heel goed mogelijk zijn, alleen de theorie van de 12de planeet is niet correct. Het gaat bij de voorspelde poolverschuiving niet om een 10de planeet die langskomt maar om het feit dat alle planeten in dit zonnestelsel binnenkort op 1 lijn komen te staan. Wat dit voor gevolgen heeft voor de gravimetrische krachten is onmogelijk te voorspellen. De laatste keer dat dit gebeurd is, is inderdaad ongeveer 3600 jaar geleden.

P.S: Waar Antarctica gelegen had moeten hebben volgens de getuigenverklaringen ten tijde van het tekenen van de kaart komt zo goed als overeen met de door Plato vermelde locatie van Atlantis.

Wanneer staan ze ook al weer op 1 lijn?
het liefst een exacte datum...

thanks

maandag 25 februari 2002 @ 17:59:49 #72
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_3298441
quote:
Op maandag 25 februari 2002 16:21 schreef MAY-be het volgende:

[..]

Wanneer staan ze ook al weer op 1 lijn?
het liefst een exacte datum...

thanks

Planeten staan wel vaker op een lijn. Het kan zijn dat binnenkort alle planeten op een lijn staan, maar daar weet ik niks van af. Het is in ieder geval zo, dat de zwaartekracht van de planeten te klein is om iets te kunnen veroorzaken.
1 kernfysicus
  maandag 25 februari 2002 @ 18:03:40 #73
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_3298477
quote:

Nee, Antarctica kan niet tussen Amerika en Afrika hebben gelegen en toen verschoven zijn. Er is ook nooit een groot eiland tussen deze twee continenten geweest.
quote:
Ik hbe ook wel wat gelezen en gezien over kaarten, maar hbe je misschien een plaatje hiervan, en hoe komt de ligging met de vermelde locatie overeen?
1 kernfysicus
  maandag 25 februari 2002 @ 19:46:47 #74
22229 Planet-X
The 12th planet
pi_3299735
quote:
Waar baseer jij dat op, dat die theorie niet klopt?
pi_3300048
Was het 2 jaar geleden niet ook zo dat alle 9 planeten op 1 lijn zouden staan.
En dat door de enorme aantrekkingskracht van die planeten dat de Aarde ook zou vergaan. ofzoiets.
  maandag 25 februari 2002 @ 21:19:32 #76
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_3301226
quote:
Op maandag 25 februari 2002 20:13 schreef bossie het volgende:
En dat door de enorme aantrekkingskracht van die planeten dat de Aarde ook zou vergaan. ofzoiets.

Ja, dit wordt vrij vaak beweerd, maar het blijkt allemaal onzin. In een oude Kijk staat er nog wel iets over.
1 kernfysicus
  dinsdag 26 februari 2002 @ 10:43:40 #77
10219 ArieP
Forth Eorlingas
pi_3306597
Plato's beschrijving over de afstand tot Atlantis en de richting zou hem ergens midden in de Atlantische Oceaan plaatsen. Men ging er altijd van uit dat Plato de afstand verkeerd had ingeschat en dat hij eigenlijk Amerika bedoelde. Zie hier:

The most obvious place to look for such an old, yet advanced, civilization was in the famous accounts of the lost continent, Atlantis, described in somewhat vague, but realistic, commentary by the Greek historian, Plato. Captain Jacques Cousteau concluded that Plato's Atlantis was in the Mediterranean, near Greece. His underwater explorations found evidence of extensive maritime trading and skilled boat building, along with some artifacts dated to thousands of years B.C. But no vast metropolis was found. Scholars called attention to the utopian descriptions of Plato, who hinted that Atlantis was in the "ocean" and "beyond the pillars of Hercules," known today as the Straight of Gibraltar. And so tradition eventually placed Atlantis somewhere on the bottom of the Atlantic Ocean.

Op de vraag waarom de theorie van de 12de planeet niet klopt:
In het verhaal op de site staat duidelijk iets vermeld over een bruine dwergster. Sterren zijn op de eerste plaats stationair dus dat kan al niet. Op de tweede plaats zou een bruine dwergster niet genoeg massa hebben om het verschil te maken.

Maar laten we nou gewoon even aannemen dat het wel een planeet is. Aan zijn zogenaamde omloopbaan valt af te lezen dat deze 'planeet' onmogelijk zo groot kan zijn dat we bang hoeven te zijn voor welke gravimetrische effecten dan ook.
Daarbij een omloopbaan van 3600 jaar zou hem een sterk eliptische baan geven als we hem in de jaren ervoor nog niet hebben kunnen zien, maar dan zouden we hem zeker nu al moeten zien en zou die zeker al voorbij pluto moeten zijn.

Na lang en vooral veel documentatie over het onderwerp van poolverschuivingen te hebben nagekeken moet ik concluderen dat er zo ontzettend veel theoriën zijn die deze verschuiving zouden verklaren dat het onmogelijk is om te bepalen hoe het zou moeten gebeuren als het al gebeurd.
Sommige 'geleerden' plaatsen de verschuiving ergens volgend jaar, anderen dit jaar nog. Dit alles gebasseerd op bepaalde standen van planeten, oude kalenders, oude theorien en zelfs Babel werd er nog even bijgehaald.

m.a.w: Een poolverschuiving is theoretisch zeker mogelijk en zou voor sommige raadsels in onze geschiedenis zeker een oplossing zijn. Maar over hoe en wanneer dit zou moeten gebeuren/is gebeurd heerst er geen conscensus.

Afwachten dus...

pi_3307056
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 10:43 schreef ArieP het volgende:
Op de vraag waarom de theorie van de 12de planeet niet klopt:
In het verhaal op de site staat duidelijk iets vermeld over een bruine dwergster. Sterren zijn op de eerste plaats stationair dus dat kan al niet. Op de tweede plaats zou een bruine dwergster niet genoeg massa hebben om het verschil te maken.
Hoe kom je erbij dat sterren stationair zijn??? ten opzichte van ons (in ons korte leven, de afstand tussen ons en andere sterren,...) zijn sterren zeker stationair, maar heb je ooit al eens van dubbelster systemen gehoord? Waarbij de tweede ster rond de andere draaid of zelfs dat beide zo ongeveer rond mekaar draaien? Dat betekend dus dat er sterren zijn die NIET stationair zijn!

Hoe weet je of een bruinester niet genoeg massa heeft om het verschil te maken? stel de bruine ster is 25 jupiters in massa? en die komt relatief kort bij ons, nou als dat geen verschil maakt weet ik het niet... Misschien niet genoeg voor een polar shift maar we weten ook helemaal niet wat een polar shift kan veroorzaken... veel theorien maar geen bewijzen...
Als we Nibiru, zoals we hem maar zullen noemen, willen vinden is het trouwens wel zoeken naar een spelt in een hooibergook al is ie binnen een pluto baan... zelfs met de technologie die we nu gebruiken! Dus dat ie nog niet gevonden is (als ie bestaat) lijkt me niet zo vreemd.

en taalspelletjes.
  dinsdag 26 februari 2002 @ 12:37:22 #79
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_3307877
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 10:43 schreef ArieP het volgende:
Plato's beschrijving over de afstand tot Atlantis en de richting zou hem ergens midden in de Atlantische Oceaan plaatsen. Men ging er altijd van uit dat Plato de afstand verkeerd had ingeschat en dat hij eigenlijk Amerika bedoelde.
Wie bedoel je met men? Het grootste deel van de wetenschappers denkt dat Atlantis niet heeft bestaan, of in de Middelandse Zee lag.
Je quote ook een stuk waarin gezegd wordt dat de straat van Gibraltar de poorten van hercules zijn, maar ook andere plaatsen, zoals de Bosporus, of in de Rode Zee werden daarmee aangeduid.
1 kernfysicus
  dinsdag 26 februari 2002 @ 15:44:47 #80
10219 ArieP
Forth Eorlingas
pi_3310571
Als je een dubbelster systeem hebt is het inderdaad zo dat de twee sterren ten opzichte van elkaar wel een soort van omloopbaan beschrijven, maar we hebben het nu over een ster die een heel ander sterrenstelsel binnenkomt, iets wat theoretisch volstrekt onmogelijk is. Sterrenstelsels beschrijven een baan om de as van het melkwegstelsel. Nou kan het zo zijn dat het 1 of andere vage losgeslagen ster is, maar dan is het zo goed als onmogelijk, gegeven de grote van het heelal, dat die 2 keer langskomt en al helemaal onmogelijk dat je zou kunnen bepalen wanneer die er zou zijn.

Pillars=pilaren en niet poorten. Trouwens het feit dat Atlantis als het bestond in de Atlantische Oceaan zou moeten liggen is bij de onderzoeker en geschiedkundigen die dit fenomeen onderzoeken al lang als feit aangenomen. Natuurlijk zijn er altijd dissidenten die een andere theorie hebben, maar die zijn tot nu toe niet correct gebleken. Dus totdat iemand een betere theorie heeft laten we het daar maar even ophouden dan.

Met zo'n instellingen kun je alle ontdekkingen in onze geschiedenis wel gaan betwijfelen. Je zult toch ergens een lijn moeten trekken.

dinsdag 26 februari 2002 @ 16:13:31 #81
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_3311093
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 15:44 schreef ArieP het volgende:
Als je een dubbelster systeem hebt is het inderdaad zo dat de twee sterren ten opzichte van elkaar wel een soort van omloopbaan beschrijven, maar we hebben het nu over een ster die een heel ander sterrenstelsel binnenkomt, iets wat theoretisch volstrekt onmogelijk is. Sterrenstelsels beschrijven een baan om de as van het melkwegstelsel. Nou kan het zo zijn dat het 1 of andere vage losgeslagen ster is, maar dan is het zo goed als onmogelijk, gegeven de grote van het heelal, dat die 2 keer langskomt en al helemaal onmogelijk dat je zou kunnen bepalen wanneer die er zou zijn.
Maar het schijnt om de zon te draaien (niet dat ik dat geloof).
quote:
Pillars=pilaren en niet poorten. Trouwens het feit dat Atlantis als het bestond in de Atlantische Oceaan zou moeten liggen is bij de onderzoeker en geschiedkundigen die dit fenomeen onderzoeken al lang als feit aangenomen. Natuurlijk zijn er altijd dissidenten die een andere theorie hebben, maar die zijn tot nu toe niet correct gebleken. Dus totdat iemand een betere theorie heeft laten we het daar maar even ophouden dan.
Ik bedoelde ook Pilaren, foutje. Maar dat Atlantis, als het bestaan heeft, in de Atlantische Oceaan moet liggen, dat zal wel kloppen, als je tenminste het letterlijk gaat lezen. Maar dat zegt niet dat ze zeggen dat het bestaan heeft. Het is nou eenmaal zo, dat er vroeger nooit land is geweest Amerika en Europa/Afrika.
En die 'dissidenten' zijn wel in de meerderheid. Omdat algemeen wordt aangenomen dat het dat ene eiland was (ik kom niet op de naam, thera?)
1 kernfysicus
  dinsdag 26 februari 2002 @ 20:57:43 #82
10219 ArieP
Forth Eorlingas
pi_3315157
Thera inderdaad.
Puntje voor jouw
pi_3316689
Dit is wel heel vreemd:

Interestingly, NASA appears to know something about this red cometary orb.
As Lloyd notes, NASA's Planetary Data System logo shows all of the known planets in the solar system, along with one anomalous red orb with sort of a "tail."
As Andy Lloyd explains, the number of planets depicted on the PDS emblem is 11, including the red comet-like body.
If we used the Sumerian scheme of counting the planets, we would have nine planets, plus the earth's moon, plus the red comet.
The huge Sun in the middle of the emblem, round which the other orbs rotate, makes 12. As Lloyd points out:
"The logo gives the impression of a modern design version of the famous Sumerian cylinder seal showing the planets of the Solar System.
Even the order of the planets around the Sun seems in approximate accord, and one wonders whether the designer of the logo had this image in mind."

What does NASA know? Obviously, NASA knows more than it is letting on. One NASA spokesman indicated in 1999 that Planet X is out there, but they didn't want the public to think of it as "incoming mail." Andy Lloyd disagrees. If Planet X is Nibiru, our ancestors got mail, and we're definitely due for a big package. But when?

http://www.darkstar1.co.uk/review.html

Hier een link naar de nasa-site:
http://pds.jpl.nasa.gov/

Wat weet de NASA wat wij niet weten???

De Nu-Realiteit? Een 4 dimensionale droom, een nooit eindigende droomgeschiedenis in een holografisch, multidimensionaal universum.
  woensdag 27 februari 2002 @ 14:36:34 #84
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_3322352
quote:
Op Tuesday 26 February 2002 22:48 schreef Jabba het volgende:
Dit is wel heel vreemd:

[afbeelding]

Interestingly, NASA appears to know something about this red cometary orb.
As Lloyd notes, NASA's Planetary Data System logo shows all of the known planets in the solar system, along with one anomalous red orb with sort of a "tail."
As Andy Lloyd explains, the number of planets depicted on the PDS emblem is 11, including the red comet-like body.
If we used the Sumerian scheme of counting the planets, we would have nine planets, plus the earth's moon, plus the red comet.
The huge Sun in the middle of the emblem, round which the other orbs rotate, makes 12. As Lloyd points out:
"The logo gives the impression of a modern design version of the famous Sumerian cylinder seal showing the planets of the Solar System.
Even the order of the planets around the Sun seems in approximate accord, and one wonders whether the designer of the logo had this image in mind."

What does NASA know? Obviously, NASA knows more than it is letting on. One NASA spokesman indicated in 1999 that Planet X is out there, but they didn't want the public to think of it as "incoming mail." Andy Lloyd disagrees. If Planet X is Nibiru, our ancestors got mail, and we're definitely due for a big package. But when?

http://www.darkstar1.co.uk/review.html

Hier een link naar de nasa-site:
http://pds.jpl.nasa.gov/

Wat weet de NASA wat wij niet weten???

Niet veel meer, je denkt toch werkelijk niet dat als er iets was wat de NASA wist, maar wij niet, dat ze dat dan cryptisch in een plaatje zouden zetten?
1 kernfysicus
pi_3327637
quote:
Op Wednesday 27 February 2002 14:36 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Niet veel meer, je denkt toch werkelijk niet dat als er iets was wat de NASA wist, maar wij niet, dat ze dat dan cryptisch in een plaatje zouden zetten?

Hoe verklaar jij dat plaatje dan?
Nou...?
De Nu-Realiteit? Een 4 dimensionale droom, een nooit eindigende droomgeschiedenis in een holografisch, multidimensionaal universum.
pi_3333258
quote:
Op woensdag 27 februari 2002 20:51 schreef Jabba het volgende:

[..]

Nou...?

misschien stellen ze daar wel all cometen mee voor... als je die zou samenvoegen kom je wel tot een groot object... just brainstorming...
en taalspelletjes.
  donderdag 28 februari 2002 @ 11:39:47 #87
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_3334228
quote:
Op woensdag 27 februari 2002 20:51 schreef Jabba het volgende:

[..]

Nou...?

Het lijkt me gewoon een komeet. Of misschien artistieke vrijheid ?
Maar waarom zouden ze toch iets zo cryptisch gaan neerzetten? Dat is toch onlogisch...
1 kernfysicus
  donderdag 28 februari 2002 @ 15:48:11 #88
15058 Troeltje
eigenaardig...
pi_3337834
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 20:33 schreef Planet-X het volgende:
En als je deze brief niet binnen tien dagen doorstuurt naar negen vrienden, zul je tot aan het eind der tijden ongeluk kennen (gelukkig komt dat sneller dan we denken )
Want hij die gelooft, zal in de hemel komen
Want hij die ongelovig is, zal de toorn van God leren kennen
Want hij die twijfelt, zal de toorn Gods kennen maar zal vergeven worden...
Loesje: [br]KERNENERGIE [br] Het lijkt alsof die conservatieven nu iets gevonden hebben om de toekomst voor altijd tegen te houden.
pi_3345119
quote:
Op maandag 25 februari 2002 20:13 schreef bossie het volgende:

Je hoort inderdaad vaker van dit soort zaken.
Die planeet zal er ongetwijfeld zijn, maar of hij zo een verwoestende uitwerking heeft.....? Ik betwijfel het.......
pi_3345176
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 19:54 schreef Planet-X het volgende:

Deze wordt veroorzaakt door de passage van de zogenoemde 12th Planet. Die doorkruist om de 3600 jaar ons zonnestelsel en richt op aarde een verwoesting aan.
De 12th Planet is al in 1983 ontdekt door wetenschappers en is nu dus op weg naar de aarde.
Waarheid of fictie?

Waar komt toch diem wijsheid vandaan datn die planeet een enorme verwoesting aan zal richten?

Is er 3600 jaar geleden trouwens een ijstijd geweest oid?

vrijdag 1 maart 2002 @ 02:06:12 #91
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_3345838
Wow, dat ziet IllOgical eindelijk Elvis & Jim Morrison weer eens
What you don't know won't hurt you, but it will certainly amuse a lot of people.
pi_3346076
Omkering van de polen is in de laatste 7 miljoen jaar diverse keren voorgekomen, zelfs voor relatief korte perioden (<10.000 jaar). Omkering van de polen zou voor jou persoonlijk erg vervelend kunnen zijn, maar het betekent niet het einde van de wereld (of van de mens).

Er zit geen patroon in de omkeringen, zelfs als het mogelijk zou zijn is het voorbijkomen van een tiende/twaalfde planeet niet de oorzaak.

Antarctica heeft nooit tussen Afrika en Amerika gelegen, dit is onmogelijk.

De kaart van Piri Reis lijkt verdacht veel op Antarctica onder de ijskap. De kustlijn van het huidige Antarctica wordt echter vooral bepaald door het gewicht van de ijskap en de invloed van de ijskap op de waterspiegel, een ijsvrij Antarctica ziet er heel anders uit.

pi_3349972
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 02:54 schreef Radek het volgende:
Omkering van de polen is in de laatste 7 miljoen jaar diverse keren voorgekomen, zelfs voor relatief korte perioden (<10.000 jaar). Omkering van de polen zou voor jou persoonlijk erg vervelend kunnen zijn, maar het betekent niet het einde van de wereld (of van de mens).

Er zit geen patroon in de omkeringen, zelfs als het mogelijk zou zijn is het voorbijkomen van een tiende/twaalfde planeet niet de oorzaak.

Antarctica heeft nooit tussen Afrika en Amerika gelegen, dit is onmogelijk.

De kaart van Piri Reis lijkt verdacht veel op Antarctica onder de ijskap. De kustlijn van het huidige Antarctica wordt echter vooral bepaald door het gewicht van de ijskap en de invloed van de ijskap op de waterspiegel, een ijsvrij Antarctica ziet er heel anders uit.

Antartica kan in een warmer gebied hebben gelegen, dan verdijnt het ijs niet, het wordt gewoonweg verplaatst naar een ander gebied, dus de zeespiegel zal dan niet tot nauwelijks veranderen.
Ik denk wel dat er iets heel mysterieus is met die Piri Reis kaarten, alleen al het feit dat hij ze heeft gekopieerd van NOG oudere kaarten moet je toch aan het denken zetten.
  vrijdag 15 maart 2002 @ 20:19:32 #94
22229 Planet-X
The 12th planet
pi_3503844
Hier nog een stukje over Planet-X:

The Return of Planet X

Insiders from NASA speculate 2/3 of the population of the
planet will perish during the coming pole-shift caused by
the passage of Planet X in 2003. Another 2/3 of those
that survive initially will pass away to starvation and
exposure to the elements within 6 months. Every secretive
gov't agency in the USA is fully aware of what is
expected in 2003 and are readying themselves. The Vatican
is fully abreast of what is expected. The public is not
being warned and given their chance to prepare.

The volume of leaks from insiders, observatories, and the
Vatican is going to burst the dam of this disclosure wide
open. The most important story on earth in over 3000
years is fast breaking loose from being held back by the
controllers of the financial markets and major media for
fear of panic and financial collapse. The public can be
given a chance to prepare by being informed. Our planet
is about to go through massive regular earthchanges once
again in the Spring of 2003 as a result of the passage of
our 10th planet through our immediate solar system.
Planet X orbits between our sun and its dark twin. A
diagram from the 1987 NEW SCIENCE & INVENTION
ENCYCLOPEDIA shows our dead twin sun & the 10th planet.
(see diagram here):
http://www.zetatalk.com/theword/tworx372.htm

Zecharia Sitchin, the world renowned scholar, author of
"The 12th Planet" and archeologist, does indicate on
occasion his knowledge of the return of Nibiru AT THIS
TIME!" To be too public about it would prove dangerous
because of his weight in the scientific community.

A group of scientists in Russia in year 2000 held several
meetings to discuss the inbound planet discovered from
one of their largest observatories. A 66 year old
professor and physicist let it be known he attended this
meeting. This led to the infamous "2003 Problem"
Reuters news service wire on Sept.13th 2000. Top Russian
government officials called for a commission to study the
problem which was said to expect to cause "a string of
calamities and a massive population shrinkage." They
openly wondered whether Russia would still even
exist as a country afterwards. Andrei Shukshin, who wrote
this story, has admitted publicly he did not know why the
Russian leaders were saying this and added his own
speculation that didn't fit the story. All follow-up
stories written to quash the disclosure elaborated on
Andrei's speculation and left out key points in the
original story.

Private contact made by a wealthy business man in Germany
to a large observatory in St. Petersburg, Russia yielded
significant information. The man in charge of finding new
planets there admitted they've been watching Planet X for
3 years and are worried about the substantial damage it
will do to Earth during its passage. The name they gave
for Planet X was "Raja Sun" or "Great Star."

I recently received a call from Canada. Roy was thanking
me for having received my book. His first call to a local
observatory yielded the following results. An intern to
the astronomers answered. Roy asked if she had heard of
Planet X. She said "yes," but told him "she wasn't
supposed to talk about it & the scientists were in
disagreement as to whether it would cause substantial
damage when it passed." Roy then asked one of the
astronomers employed there with her. The astronomer said
that they don't look at objects such as that.

Insiders in NASA & the military privately confirm that
many of them are quietly contracting out the building of
dome-homes (strongest structure known to man) in the
upper USA (one of the safest areas). These domes should
withstand the hurricane force winds and world wide
earthquakes expected at the time. If these domes are
built in the rolling hills or foothills, well away from
the shorelines, major population centers, and flat plains
(that are expected to flood with the constant rain and
melting poles), the chances of survival are as good as
you can get.

There are a wide variety of alternatives to dome housing.
Some are very inexpensive:

http://www.networkearth.org/naturalbuilding/honey.html
http://www.calearth.org/photogal.htm
http://www.deatech.com/natural/dealy/freebldg/
http://www.terra-dome.com/index.html
http://www.aidomes.com/
http://www.monolithicdome.com/

If you've ever watched the Flintstones cartoons, you can
imagine how you might get around without auto fuel. Look
here:

http://www.rhoadescar.com/jumplobb.htm

Trusting the pentagon and the government to guard itself
& relay needed information to protect you is clearly
illogical. Planet X is Nibiru, Wormwood, or THE MOST
REVERED HEAVENLY BODY IN ALL ANTIQUITY. After 3660 years
on its regular orbit, it will pass again in SPRING
2003. Planet X's effects on Earth are clearly shown as
recorded in ANCIENT TEXTS and in THE SCIENCE OF GEOLOGY &
ARCHEOLOGY with each passage. I've uncovered 34 names for
Planet X in my book from a wide variety of sources and
since then several more like "The Destroyer."
{See its coordinates and actual comparative pictures of
Planet X from these two urls):

http://www.zetatalk.com/usenet/use90207.htm
http://www.zetatalk.com/usenet/use90375.htm

"WHAT IS APPROACHING US?"
Father Malachi Martin explains in 1997 that the celestial
body approaching us will cause millions to perish during
its passage in 5-10 years.Even the Vatican owns its own
telescope. VATT (Vartican Advanced Technology Telescope)
is operated out of the Mt. Graham Observatory located in
SE Arizona.
http://clavius.as.arizona.edu/vo/vatt.html
http://medusa.as.arizona.edu/graham/graham.html

The purpose for Mt. Graham International Observatory is
explained in an interview with Art Bell. The actual time
of the clip is April 5th, 1997at 4:30AM PST. The complete
broadcast begins Friday, April 4th, 1997 at 10 PM PST.
http://members.aol.com/capnkent/vatican.htm

Malachi Martin's background:
Father Malachi Martin, eminent theologian, expert on the
Catholic Church, former Jesuit and professor at the
Vatican's Pontifical Biblical Institute, is the author of
the national best-sellers Vatican, The Final Conclave,
Hostage to the Devil, and The Jesuits. He was trained in
theology at Louvain. There he received his doctorates in
Semitic Languages, Archeology and Oriental History. He
subsequently studied at Oxford and at Hebrew University
in Jerusalem. From 1958 to 1964 he served in Rome, where
he was a close associate of the renowned Jesuit Cardinal
Augustin Bea and Pope John XXIII. Martin passed away late
1999. Some believe his death was a result of his open
disclosures of the inbound planet and that the Vatican
did not want to reveal this was also tied to the 3rd
Secret of Fatima.

I understand that the Catholic church sponsors and
engages in scientific studies and not just to prove
biblical history.

As of late there's been a rash of observatories that have
closed their doors for various reasons. Many will simply
not point their equipment for anyone in the direction of
the Orion constellation if they do remain open. Some will
give an excuse that there is some sort of obstruction in
the way or equipment failure. All at once, renovations
are their favorite excuse. Griffith Observatory is the
latest of a handful of the nation's oldest planetariums
to undergo major renovations in recent years. Others
include the Adler Planetarium & Astronomy Museum in
Chicago and the Hayden Planetarium at the Rose Center for
Earth and Space in New York. Coincidental or not, there
are other observatories in various countries doing the
same thing at this time.

X has INTENTIONALLY BEEN MADE TO SOUND RIDICULOUS and
confusing for several reasons. One of which is to avoid
causing panic among the world's population. Many websites
and articles continue to be written about Planet X that
spread lies. They say it only MAY exist or there's no
evidence for its existence or it comes around only once
every few million years if it does exist. This
disinformation is widespread. The second layer of
disinformation is for people that have done their
homework and absolutely know that Planet X does exist.
For them, the disinformation artists are saying it will
not arrive in our lifetime. Lastly, for the observatories
that are completely aware of Planet X and its arrival
time, they are saying "keep quiet and don't worry,
nothing will happen during the passage."

X's MASS, HIGH-PLASMA-CHARGED MAGNETISM and DENSITY is
such that it DISRUPTS the surface of EVERY PLANET IT
PASSES. In fact, history shows approximately 7 YEARS
PRIOR to its passage that its far reaching
electromagnetic and gravitational influence changes
Earth's core flows, TRIGGERING MAJOR WEATHER CHANGES.
VOLCANIC and SEISMIC ACTIVITY start to change 3-4 decades
prior to each passage. Since early 1996 traditional
WEATHER has CHANGED DRAMATICALLY, breaking all time
records regularly. The up-tick of QUAKES, VOLCANIC
INCIDENTS and changes in ELECTROMAGNETICS are being kept
out of the media as much as possible. Weather alone can
falsely be blamed on global warming & sun cycles but not
earth's rumblings and solar system wide changes at the
same time.

99% of the universe is made up of charged-plasma. Planets
are dense-charged-plasma-spheres. The approach of Planet
X back into our immediate solar system is sending a
tremendous amount of plasma energy particles and
electricity to all the planets in our solar system via
the filamentary magnetic field lines that criss-cross the

universe. The entire Universe is a web of electricity and
plasma is the conductor. (See and take pictures and
drawings from this site):
http://www.holoscience.com/eu/synopsis/2.teu.html

The media would have you believe that it is the pollution
of our industrial civilization that is the cause of the
weather changes or has caused global warming over the
last few years. They fail to mention the seismic and
volcanic changes occurring simultaneously. When you
understand how our sun and all the planets of our solar
system are also being effected by Planet X's approach,
you'll see how ridiculous the media cover-up becomes.

Volcanic and seismic activity have increased 500 percent
since 1975. All planets are changing. Basically, all the
planets and sun are experiencing unusual phenomena,
increased activity, and unusual weather. This is the
Russian perspective on earth changes. Hard facts that are
going unreported in America. The atmospheres of the
planets are changing. Dr. Dmitriev's work shows that the
planets themselves are changing. They are undergoing
changes in their atmospheres. For example, the Martian
atmosphere is getting sizably thicker than it was before.
Earth's moon is growing an atmosphere. Also, Earth's moon

is growing an atmosphere which is made up of a compound
Dmitriev refers to as "Natrium." Dmitriev says that,
around the moon there is this 6,000-kilometer-deep layer
of Natrium that wasn't there before.

Plus, we're having this kind of change in Earth's
atmosphere in the upper levels, where HO gas is forming
that wasn't there before; it simply did not exist in the
quantity that it does now. It's not related to global
warming and it's not related to CFCs or fluorocarbon
emissions or any of that stuff. It's just showing up.

Magnetic fields and brightness of the planets are
changing. The planets are experiencing sizable changes in
their overall brightness. Venus, for example, is showing
us marked increases in its overall brightness. Jupiter
has gotten to have such a high energetic charge that
there is actually a visible tube of ionizing radiation
that's formed between its moon. You can actually see the
luminous energy tube in photographs that have been taken
more recently..

The planets are having a change in their magnetic fields.
They are becoming stronger. Jupiter's magnetic field has
more than doubled. Uranus's magnetic field is changing.
Neptune's magnetic field is increasing. These planets are
becoming brighter. Their magnetic field strength is
getting higher. Their atmospheric qualities are changing.

Uranus and Neptune appear to have had recent pole shifts.
When the Voyager 2 space probe flew past Uranus and
Neptune, the apparent north and south magnetic poles were
sizably offset from where the rotational pole was. In one
case, it was 50 degrees off and in the other case the
difference was around 40 degrees, both of which are
pretty big changes.

The overall changes could essentially be broken down into
three categories: Energy field changes, luminosity
changes, and atmospheric changes.

Natural disasters increased 410 percent between 1963 and
1993. This does not take into account the largest
increases that have taken place in the last 8-9 years
since then! Dr. Dmitriev did a very elaborate calculation
of natural disasters to come up with these figures. The
Sun's magnetic field increased by 230 percent since 1901.

So, all in all, what we're seeing is a lot more than just
what they call Earth Changes. Very, very few people are
aware of the work that is being done in the Russian
National Academy of Sciences in Siberia, specifically in
Novosibirsk, where they are doing this research.

The glowing plasma at the leading edge of our Solar
System has recently increased 1000 percent. That
higher-charged energy is in turn exciting the plasma and
causing more of it to form, so you see more luminosity,
more brightness. This energy is then flowing into the
Sun, which in turn emits the energy and spreads it out
along its equatorial plane, which is called the Ecliptic.
All this is happening all at the same time and it's all
working up to a crescendo where there is going to be a
sudden shift.

Research the advent of PLANET X and the cataclysms it
will trigger by passing EARTH. Being prepared and
FOREWARNED gives one an EXCELLENT CHANCE to SURVIVE.

Even the majority of the earthchange intuitives
prophecies are tied into or name Planet X.

ALL OTHER NEWS PALES IN COMPARISON TO THIS IMPENDING MEGA
WORLD WIDE EVENT OF BIBLICAL PROPORTIONS.

For more information:

http://www.metatech.org/planet_x_niburu_earth_changes.html
http://www.prep2003.com
http://www.planetx2003.f2s.com/

PREPARATION: http://groups.yahoo.com/group/prep2003prep
SPIRITUAL:
http://groups.yahoo.com/group/SpiritualPrep2003
DISCUSSION: http://groups.yahoo.com/group/prep2003discuss
DEBATE: http://groups.yahoo.com/group/PX2003_Debate
READ ONLY: http://groups.yahoo.com/group/preparation2003
MORE RESEARCH INFO AND WHAT TO DO:
http://www.survivalcenter.com/Planetx.html

vrijdag 15 maart 2002 @ 20:22:17 #95
11003 baggio
Hidden Genius.....
pi_3503863
gelul
=Deze signature is tijdelijk offline=
  vrijdag 15 maart 2002 @ 20:55:05 #96
22229 Planet-X
The 12th planet
pi_3504051
quote:
Op vrijdag 15 maart 2002 20:22 schreef baggio het volgende:
gelul
Ja, je hebt helemaal gelijk
pi_3504614
quote:
Op vrijdag 15 maart 2002 20:55 schreef Planet-X het volgende:

[..]

Ja, je hebt helemaal gelijk

sarcast
en taalspelletjes.
  maandag 18 maart 2002 @ 09:19:27 #98
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_3521370
Sorry, maar dit vind ik echt de meest ongelovelijke onzin. Dorr de eeuwen heen is al zo ongelofelijk vaak het vergaan van de wereld voorspeld. Men begon al voor dat men wist hoe de aarde er eigenlijk uitzag en men zal niet stoppen voordat we écht zijn uitgestorven.

En ik kan je nu al vertellen, dat als de mensheid de ruimte intrekt, en dus meerdere planeten bewoont, er een dusdanige ramp gaat voorkomen, dat beide, of alle planeten eraan gaan.

Vroeger werd de ondergang van de streek/stad/dorp voorspeld, tegenwoordig die van de aarde en in de toekomst het hele heelal. Slaapverwekkend

En als we vergaan, wat dan nog? Ik ben niet suicidaal, maar ik zie helemaal niet tegen het doodgaan op, als zodanig. Laat maar komen. Misschien is het aan de andere kant wel spannender dan hier

woensdag 20 maart 2002 @ 21:00:10 #99
21378 Mardoek
Cosmo Phase
pi_3557533
Er komt in ieder geval een poolverschuiving volgend jaar

North Magnetic Pole could be leaving Canada

(CNN) -- The North Magnetic Pole could soon abandon Canada, migrate north of Alaska and eventually wind up in Russia, according to a Canadian scientist.

The magnetic pole, which has steadily drifted for decades, has picked up its pace in recent years and could exit Canadian territory as soon as 2004, said Larry Newitt of the Geological Survey of Canada.

If the pole follows its present course, it will pass north of Alaska and arrive in Siberia in a half century, but Newitt cautioned that such predictions could prove wrong.

"Although it has been moving north or northwest for a hundred years, it is not going to continue in that direction forever. Its speed has increased considerably during the past 25 years, and it could just as easily decrease a few years from now," the geophysicist said.

The erratic pole can jump around considerably each day, but migrates on average about 10 kilometers to 40 kilometers each year.

Friend of navigators for centuries, beckoning compass needles from virtually every point on the planet, the North Magnetic Pole is distinct from the North Terrestrial Pole, the fixed point that marks the axis of the turning planet. The magnetic pole is currently 966 kilometers (600 miles) from the geographic one.

Because the magnetic pole lies in the Arctic Ocean, scientists attempting to pinpoint its precise location must visit during a brief window in the spring.

"We always do this kind of work in May. We need frozen conditions so that we can land an airplane anywhere on ice or snow, but not so cold that it is impossible to work outdoors," Newitt said.

The North Magnetic Pole historically is resurveyed about once every decade. But Newitt and colleagues, who last studied the site in 2001, might attempt another trek in 2003 to investigate further its accelerated migration.

From 1901 to 2200
  woensdag 20 maart 2002 @ 22:31:18 #100
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_3558769
quote:
Op woensdag 20 maart 2002 21:00 schreef Mardoek het volgende:
Er komt in ieder geval een poolverschuiving volgend jaar

North Magnetic Pole could be leaving Canada

En 'leaving Canada' is iets anders dan het panamakanaal oversteken en van plek ruilen met de zuidpool

maandag 25 maart 2002 @ 13:38:18 #101
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_3608138
quote:
Op woensdag 20 maart 2002 22:31 schreef Slarioux het volgende:

[..]

En 'leaving Canada' is iets anders dan het panamakanaal oversteken en van plek ruilen met de zuidpool

Precies, de noordpool schuift altijd. Maar dat is geen 'poolomkering'.
1 kernfysicus
  maandag 25 maart 2002 @ 14:22:48 #102
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_3608622
quote:
Op maandag 25 maart 2002 13:38 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Precies, de noordpool schuift altijd. Maar dat is geen 'poolomkering'.

Zelfs het artikel impliceert niet zoiets
pi_3609978
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 19:54 schreef Planet-X het volgende:

Waarheid of fictie?

12de planeet oftewel: Nibiru/Nemesis/Dark Planet etc. Hij is rekenkundig aangetoond, maar niemand heeft hem nog gezien.
http://www.google.com/search?q=Nibiru&hl=nl&lr=

Pool verschuivingen waren al enige tijd geleden voorspeld, alleen weet niemand wanneer. Hierdoor valt het magnetisch veld van de aarde weg, waardoor we enige tijd sitingducks zijn voor zonneflammen, zonnewinden e.d. Pool verschuivingen schijnen samen te gaan met ijstijden en volgens geleerden is de volgende ijstijd 2010.

pi_3662544
quote:
Op maandag 25 maart 2002 16:04 schreef AMADEUZ het volgende:
12de planeet oftewel: Nibiru/Nemesis/Dark Planet etc.
Nemesis? Oftewel "the creation of life"?
Lijkt me sterk dat zo'n vernietigende kracht zo heet.
  vrijdag 29 maart 2002 @ 20:50:20 #105
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_3662638
quote:
Op maandag 25 maart 2002 16:04 schreef AMADEUZ het volgende:

[..]

12de planeet oftewel: Nibiru/Nemesis/Dark Planet etc. Hij is rekenkundig aangetoond, maar niemand heeft hem nog gezien.
http://www.google.com/search?q=Nibiru&hl=nl&lr=

Pool verschuivingen waren al enige tijd geleden voorspeld, alleen weet niemand wanneer. Hierdoor valt het magnetisch veld van de aarde weg, waardoor we enige tijd sitingducks zijn voor zonneflammen, zonnewinden e.d. Pool verschuivingen schijnen samen te gaan met ijstijden en volgens geleerden is de volgende ijstijd 2010.

Dit is wel een grote onzin. Een ijstijd valt nauwelijks te voorspellen, eigenlijk niet, en al helemaal niet op het jaartal.
1 kernfysicus
pi_6160614
Beware, The 12e Planet Is Coming!

Nieuwe wereld achter Pluto ontdekt

LONDEN
Achter de planeet Pluto hebben wetenschappers een grote,planeetachtige massa ontdekt.Het is de grootste vondst in het zonnestelsel sinds de ontdekking van Pluto zelf,72 jaar geleden.
Quaoar is de voorlopige naam van het object,dat 1280 kilometer in doorsnee is.Dat is eentiende van de omvang van de Aarde en de helft van die van Pluto. Officieel heet het voorwerp 2002 LM60.
Quaoar is al in 1982 gezien,maar werd toen niet herkend als nieuwe wereld.Op 4 juni was het echter raak.Daarbij is gebruik gemaakt van een telescoop in Pasadena.
De ruimtetelescoop Hubble bevestigde de ontdekking later.

bron: tt 101

[Dit bericht is gewijzigd door Lord Katundro op 07-10-2002 22:45]

I am happy
pi_6160664
*dubbel*
I am happy
  maandag 7 oktober 2002 @ 23:01:14 #108
23322 Kennyman
Rasliberaal
pi_6161014
Maar wat is er nu zeg maar ontdekt, want dit werd toch al veel eerder gezegd? Of is het nu ook 'erkend' door de reguliere wetenschap?
"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
  woensdag 9 oktober 2002 @ 15:24:51 #109
14766 Dragon1976
Spiritual Seeker, Reiki Worker
pi_6189258
(WIS)

sorry overbodig, al eigen topic gestart

[Dit bericht is gewijzigd door Dragon1976 op 09-10-2002 15:51]

Als E=mc2 dan is H20+I=Hooi :P
  woensdag 9 oktober 2002 @ 18:56:42 #110
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_6193848
Nibiru is een andere dan deze, Lord Katundro.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_6193906
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 22:42 schreef Lord Katundro het volgende:
Beware, The 12e Planet Is Coming!

Nieuwe wereld achter Pluto ontdekt

LONDEN
Achter de planeet Pluto hebben wetenschappers een grote,planeetachtige massa ontdekt.Het is de grootste vondst in het zonnestelsel sinds de ontdekking van Pluto zelf,72 jaar geleden.
Quaoar is de voorlopige naam van het object,dat 1280 kilometer in doorsnee is.Dat is eentiende van de omvang van de Aarde en de helft van die van Pluto. Officieel heet het voorwerp 2002 LM60.
Quaoar is al in 1982 gezien,maar werd toen niet herkend als nieuwe wereld.Op 4 juni was het echter raak.Daarbij is gebruik gemaakt van een telescoop in Pasadena.
De ruimtetelescoop Hubble bevestigde de ontdekking later.

bron: tt 101

Is geen planeet.
Word planeet genoemd, maar is officiëel niet meer dan een lomp stuk steen. Sorry, is echt zo.
pi_9410511
Nhja... komt ie nou nog? nancy heeft haar site al van het web gehaald volgens mij ondertussen..
BWHAHAHAHAHA!
pi_9410632
quote:
Op vrijdag 8 februari 2002 19:22 schreef Planet-X het volgende:

[..]

Hmmm, zie jij wat in de lucht?

[Dit bericht is gewijzigd door UltraBrain op 27-03-2003 14:52]

pi_9419901
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 14:39 schreef UltraBrain het volgende:

[..]

Hmmm, zie jij wat in de lucht?

Zhij was misschien iets te voorbarig. Maar houdt er ook rekening mee.. Wanneer er werkelijk iets dergelijks staat te gebeuren, denk je dan dat de regering het volk waarschuwt, of zou de regering zichzelf proberen te redden en verder geen ruchtbaarheid er aan geven?
pi_9422018
quote:
The End Of The World As We Know It?
hahaha... ik weet niet hoe het met jullie zit, maareuh...

het is voor mij elke dag:
"The End Of The World As I Know It"

Elke dag nieuwe ervaringen, feiten en leugens om m'n eigen wereldbeeld mee te veranderen.

now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
pi_9422090
quote:
Op donderdag 7 februari 2002 21:06 schreef Oosthoek het volgende:
-edit iteejer- wat is nou erger.. een zweverige reactie, of een niets zeggende reactie?
oftewel, geen topicvervuiling aub

[Dit bericht is gewijzigd door iteejer op 28-03-2003 12:04]

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_9690403
Volgens de Maya kalender eindigt de wereld orde zoals we die nu kennen in december 2012.
Wordt maar eens lid van FSF. En verheug u in een kritische maar onbevangen blik op `onverklaarbare` activiteiten.
www.fsf.nl
why worry? Enjoy life!
pi_9690808
Topickicken? Weer dat linkje neerpleuren?

Nee.

Slot.

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')