abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 juni 2007 @ 10:41:09 #26
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50569767
Super!
Onthoud dit trotse gevoel voor als het een keer wat minder gaat he...!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 18 juni 2007 @ 15:17:53 #27
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50579101
Doe ik, doe ik.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:53:10 #28
56471 pinquit
oh my lama!
pi_50651988
ik heb met mn ma besloten dat als max naar school gaat, dat ik ook weer een opleiding ga doen!

heb al wel diploma spw3kinderopvang, maar wil juist niet iets wat lijkt op thuis..

dus ik ga lekker even bekijken wat ik wil en wat de mogelijkheden zijn

heb er nu al zin in duurt nog 3 jaar, maar das zo voorbij
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:56:54 #29
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50652156
Oh leuk, pinquit! Goed idee!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 20 juni 2007 @ 18:16:08 #30
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_50660615
quote:
Op maandag 18 juni 2007 10:39 schreef Sugar het volgende:
De lat hou ik heel laag en als ik daar bewust aan denk, denk ik zelfs aan jouw post, Moonah (welke lat?!).
Sugar, zie hier een voorbeeld van een te hoge ladder:

En zo liep het af met een te hoog gelegde lat:

Zie hier! Een fijne stabiele ladder, niet te hoog en niet te laag. Especially for you!

En voor een slecht moment onthou je maar dit:
Je kunt beter een keer vallen, dan nooit het gevoel van klimmen te hebben gehad.

Good Luck!
... ♥ ik mis je ♥
pi_50661860
Pinquit, wat goed! Is het geen optie om eerder te beginnen met studeren, of wil je Max niet naar een kinderdagverblijf of gastouder doen?
  woensdag 20 juni 2007 @ 20:22:25 #32
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50665560
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:53 schreef pinquit het volgende:
ik heb met mn ma besloten dat als max naar school gaat, dat ik ook weer een opleiding ga doen!

heb al wel diploma spw3kinderopvang, maar wil juist niet iets wat lijkt op thuis..

dus ik ga lekker even bekijken wat ik wil en wat de mogelijkheden zijn

heb er nu al zin in duurt nog 3 jaar, maar das zo voorbij
Als je een kopjaar erbovenop doet, dan kun je doorstromen naar de hbo.
edit: ik ga trouwens komend jaar met de deeltijdpabo starten
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 20 juni 2007 @ 20:33:16 #33
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_50666035
Wat leuk Pinquit en PV!

Vivi, hoe is het met jou? Ga je weer bijna werken?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  † In Memoriam † woensdag 20 juni 2007 @ 22:31:13 #34
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_50672690
Wat een goede plannen allemaal; Sugar die de lat niet te hoog gaat leggen, Pinquit die naar een studie gaat zoeken en PV die juf wordt!

Deze moeder heeft het weer voor elkaar, de combinatie nieuwe baan en operatie

Na de vorige operatie leek mijn netvlies eindelijk braaf vast te liggen, maar helaas is het weer losgegaan. Dat bracht teveel onrust in mijn zicht, dus ik loop er nu met een ooglap bij als deeltijdpiraat. (Dat levert wel leuke reacties op van de kinderen in mijn straat.) Het leek dat er weinig meer mogelijk was, maar de chirurg heeft mijn oog vanmiddag bekeken en wil toch een derde keer opereren. Op vrijdag 13 juli. Gelukkig ben ik dus een onverschrokken piraat en nergens bang voor

Zo tussen het ooggedoe door heb ik ook nog een succesvol sollicitatietraject afgelegd, met als resultaat dat ik het komende half jaar vier dagen per week werk als redacteur voor een project van Postbus 51. Start op 2 juli, als mijn dreumesje net een jaar oud is. Eens kijken (huhuh, Bix) of deze werkgever wél sociaal is...
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_50673005
PV en Pinquit wat leuk!!

Jeetje Macka, de 3e operatie.. balen hoor!!
Wel feli met je nieuwe baan!

Deze mamma heeft al een heel tijd last van haar schouder. Zwaar overbelast. Dacht in eerste instantie dat het wel weer over zou gaan, maar helaas het wordt er niet minder op. Tis mijn rechterschouder en ik slaap dus ook op mijn rechter zij en nu doet dat pijn
Mag morgen weer naar de fysio.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_50673174
Pinquit en PV, wat goed van jullie

Macka, wat balen van die operatie maar jij komt er vast goed doorheen
En fijn, die nieuwe baan
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 20 juni 2007 @ 22:45:18 #37
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50673421
Macka, wat naar ... Zoveel moeite na de vorige operatie (op je kop hangen, wow! ) en dan is het niet eens gelukt... sterkte!!! Wat zeg je het dapper trouwens!
En gelukkig ook goed nieuws...ik hoop dat je het daar erg naar je zin zult hebben!

Vicky, jij ook sterkte zeg, klinkt niet lekker... Wat heb je er teveel mee gedaan dat 'ie overbelast is? Lijkt me niet vanzelf komen... beterschap! Gelukkig weer fysio morgen, hopelijk helpt dat je...

Pinquit, leuk leuk! Heb je iets om naar uit te kijken joh. Ik zou ook wel wat willen studeren, maar bij mij denk ik dat dat wel nog héél lang gaat duren ... heel veel plezier met de voorpret in ieder geval!

PV, wat leuk, pabo! Succes!

Pluphy, met je plaatjes van ladders ik vind je een lieverd!

Hier gaat het wel, wel moe dus ik ga nu zo maar naar bed, nadat ik de de was heb afgehaald... voel me nu wat geruster over Julia dus hopelijk kan ik lekker slapen. Dat schoot er nogal bij in de laatste tijd. Dusseh... welterusten allemaal!
  woensdag 20 juni 2007 @ 23:35:28 #38
56471 pinquit
oh my lama!
pi_50675859
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 20:22 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

ja ik weet het, maar het trekt me niet meer zo. heb nu weer andere intresses qua werk. stom he?! hoop niet dat het over 6 jaar weer anders is zit ik straks met weer een diploma waar ik niks mee doe haha.
ik zou zowiezo HBO kunnen doen, met een toelatingstoets, maar ik denk dat het toch iets te moeilijk wordt. niet dat ik nou zo dom ben, maar ben wel meer van het praktische ipv het theoretische.

zit me nu al lekker te lezen op doktersass. of apothekersass. lijkt me zo tof
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 21 juni 2007 @ 09:34:49 #39
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50682224
Macka, wat jammer dat die operaties niet het gewenste resultaat hebben zeg.
Spannend, 13 juli.
En van harte met je nieuwe baan!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 21 juni 2007 @ 09:56:10 #40
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50682770
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 23:35 schreef pinquit het volgende:

[..]

ja ik weet het, maar het trekt me niet meer zo. heb nu weer andere intresses qua werk. stom he?! hoop niet dat het over 6 jaar weer anders is zit ik straks met weer een diploma waar ik niks mee doe haha.
ik zou zowiezo HBO kunnen doen, met een toelatingstoets, maar ik denk dat het toch iets te moeilijk wordt. niet dat ik nou zo dom ben, maar ben wel meer van het praktische ipv het theoretische.

zit me nu al lekker te lezen op doktersass. of apothekersass. lijkt me zo tof
Doktersassistente lijkt me idd erg leuk
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_50682839
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 20:22 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

ik ook , maar dan de voltijdsopleiding gepropt in twee dagen per week. Ik ben juist expres NU gaan studeren omdat het makkelijker is om een dreumes twee dagen naar een kinderdagverblijf te brengen dan een leerplichtige kleuter een hele dag onder te zien brengen.
Tegen de tijd dat Ronja naar school gaat ben ik afgestudeerd en kan ik hopelijk parttime gaan werken.

Macka! Wat rot zeg, nog een operatie. Wel ontzettend gefeliciteerd met je nieuwe baan!
  donderdag 21 juni 2007 @ 10:01:06 #42
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50682897
Oh sorry PM girl, overheen gelezen...lief dat je naar me vraagt

Ik wil graag weer gaan werken, alleen loopt mijn contract 15 augustus af en ik weet nu al dat het niet verlengd gaat worden omdat ik dichterbij wil gaan werken ivm met vervoer, kdv enzo..anders ben ik straks de hele dag van hot naar her aan het racen.

Per 3 juli gaat Dean 3 dagen naar het kdv en 1 dag past mijn moeder of een vriendin op, dus ik ben me langzaam aan eens aan het orienteren naar iets leuks in de buurt
  donderdag 21 juni 2007 @ 10:05:14 #43
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_50682996
Ik lees dit topic nu pas. Is dit de plek om je persoonlijke ongemakken neer te zetten en er dan achter te komen dat je echt niet de enige bent? In dat geval: count me in. Merk dat ik dolgelukkig ben als versbakken moeder, maar dat ik (letterlijk en figuurlijk) niet lekker in mijn vel zit (wel ruim, maar niet lekker...). Maar eigenlijk schaam ik me om dat te zeggen, want ik ben hardstikke gelukkig met mijn kleine meid!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_50683105
Oh Memmel, this is the place to be . Herkenbaar! Joh, je had een figuurlijk velletje waar je al je hele leven aan gewend was, en nu heb je opeens een 'moedervel'. Nou, ik vond dat wel érg wennen hoor! En natuurlijk doet dat niets af aan hoe gek je op je meisje bent..
Eva en Maria
  donderdag 21 juni 2007 @ 10:11:50 #45
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50683176
Mag ik jullie mening eens? Het zit zo: ik werk af en toe nog voor mijn exbaas (vanuit huis) als hij een klusje heeft voor mij (administratief).

We hebben afgesproken dat dinsdag de vaste dag is hiervoor. Nu komt er bij hem voortdurend wat tussen, zijn accu is leeg, zijn telefoongesprek liep uit, er was een ongeluk op de weg blablabla..waardoor hij dus ofwel niet kan op dinsdag, maar dan liever de dag erna, waar ik dus meestal al afspraken heb staan, of hij komt een uur later aankakken waardoor mijn planning in de war loopt (we spreken bijvoorbeeld 10 uur 's ochtends af, zodat ik weet dat Dean dan in bed ligt en hij rustig even wat dingen kan uitleggen hoe en wat).

Nu belt hij dus net WEDEROM, om 10.00 uur, dat hij eraan komt. Want zijn telefoongesprek liep uit
Kijk, ik baal hiervan, want het is

a--> donderdag en niet dinsdag maar ik dacht, oke, laat ik niet moeilijk doen
b--> tegen de tijd dat ie hier is is Dean al weer wakker en wil zijn fles zodat er geen sprake kan zijn van een goede werkbespreking. Waarop hij weer enigszins pissed wordt, wat ik totaal onterecht vind.

ik heb dit al ZO vaak aangegeven maar het schijnt niet echt aan te komen.

Wat zouden jullie doen? (neem wel in acht dat ik dat werk wel nodig heb dus hem wel enigzisn te vriend moet houden).

[ Bericht 1% gewijzigd door Vivi op 21-06-2007 11:26:03 ]
  † In Memoriam † donderdag 21 juni 2007 @ 10:20:38 #46
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_50683401
Wat een lastige situatie Vivi. Als hij er straks is en je geeft Dean de fles dan heeft ie dat maar te pikken vind ik. En als je merkt dat hij er pissig om wordt, NOG een keer zeggen dat je het prima vind dat hij nu langskomt, maar er dan wel rekening mee moet houden dat je op andere dagen dan de dinsdag toch ook andere bezigheden hebt . Dat klusje kun je dus wel aannemen, maar de deadline zal anders zijn omdat je je tijd en aandacht toch moet verdelen. Een weldenkend mens moet dat toch snappen lijkt me.

Ik kan me trouwens herinneren dat je het hier vaker over gehad hebt. Kun je ondertussen niet om je heen kijken naar ander werk? Dit lijkt me toch een situatie die niet makkelijk op te lossen is en als ik het zo lees dan zal dit altijd een hekel punt blijven.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_50683668
Vivi, lastig om zo afhankelijk van iemand te zijn. Belt hij altijd van te voren? Ik zou denk ik dan aangeven dat je er niet bent en dat hij dus niet langs kan komen. Maar da's wel kinderachtig eigenlijk.

Memmel, geen schuldgevoel hebben hoor! Volgens mij is het een van de grootste fabels rondom de eerste maanden van het moederschap dat je je goed hoort te voelen. Ik durf zo maar te zeggen dat er hier geen of misschien een of twee moeders zijn die zich wél super voelde die periode. Ik niet in ieder geval!

Er gaan nog ontzettend veel hormonen door je lichaam, je bent in elk opzicht veranderd en je hebt er een enorme verantwoordelijkheid bij.
En vlak ook de bevalling niet uit. Zoveel uur zoveel pijn hebben zou bij al het andere dan een bevalling als traumatisch worden gezien. Dat kost, al dan niet onderbewust, echt wel tijd om te verwerken.

Geef jezelf de tijd, probeer het niet weg te stoppen. Het gaat vanzelf beter worden, echt!
  donderdag 21 juni 2007 @ 10:51:34 #48
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_50684227
Vivi, ik denk dat je moet kijken wat jullie wederzijds belang is: hij wil de klus gedaan hebben en jij wilt 'm doen. Ik zou dat ook als insteek gebruiken en zeggen: we hebben elkaar nodig, maar ik ben niet meer zo vrij als vroeger. Als je wilt dat ik je blijf helpen, zullen we een oplossing moeten vinden. Dus of hij komt op de afgesproken tijd (en dan heb jij alle tijd voor hem), of hij komt op een ander tijdstip, maar neemt dan op de koop toe dat jij ook de fles moet geven. Aan hem dan de keuze...want volgens mij heeft ie je wel hard nodig.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_50684479
Vivi niet echt een handige situatie maar ik vind wel dat hij ook rekening met jou moet houden eerlijk gezegd want andersom pas jij je ook aan. Jij zorgt dat Dean slaapt zodat je je handen vrij hebt om met hem te overleggen en daar moet hij respect voor hebben hoor vind ik.

Hier vorige week door de MRI gegaan en gisteren de uitslag gekregen. Die was op zich goed en niet goed. Goed was dat al mijn botten er goed uitzagen en minder goed was dat er een soort zenuw is geraakt en ik daardoor het gevoel rechts kwijt ben. Het zitknobbel/bekkenprobleem gaan ze nu verder bestuderen maar waarschijnlijk wordt het ermee leren leven en met fysio het verlichten en dan over een jaar nog eens kijken. Mijn spieren in mijn rug zijn niet ontspannen en daarom ben ik een plankje zeg maar. Ze denken dat het komt omdat Kaith 10 lang met persweeen heeft vastgezeten en daarom alles tot het uiterste gespannen was. Ik heb ook mijn hele bevalling alleen maar rugweeen gehad en niets in mijn buik/benen gevoeld. Zitten gaat nog steeds niet goed en daarom gaan ze dat nu nog napluizen. Er is al wel gemeld dat een tweede hoogstwaarschijnlijk een ks wordt en anders echt niet meer langer dan uur over het persen mag doen.

Ik rammel al wel weer zachtjes hoor maar wil niet meer bevallen voorlopig. Wel zwanger zijn maar bevallen dat zie ik echt niet meer zitten (pas over 25 jaar haha). Moet van de neuroloog een keertje als we echt aan een tweede willen beginnen een afspraak maken bij de gyn. om alvast te kijken wat de mogelijkheden zijn bij de bevalling. Hij gaat zijn bevindingen ook doorgeven in het dossier. Willen als het goed gaat gaan klussen als Kaith anderhalf is ongeveer want nu duurde het ook 11 maanden eer het raak was. Dus dan is ze twee en een beetje al zou het meteen raak zijn of ouder. Mooi leeftijd verschil. Aan de andere kant hebben we het ook superleuk met zijn drietjes. Dilemma
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  donderdag 21 juni 2007 @ 11:34:21 #50
108648 cattie
lieve moeder
pi_50685554
Heftig hoor Mibos. Heb je al wel eens aan acupunctuur gedacht? Misschien kan dat je spieren helpen ontspannen.
Heel veel sterkte er mee! En dat wel een tweede willen, maar geen tweede bevalling is erg herkenbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')