Dit vind ik dus echt zo'n onzin. Leg mij dit nou eens uit zonder met het zinnetje te komen:quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:36 schreef woutabest het volgende:
Ik lees de TT en de eerste zinnen van de OP. Ik heb niet eens meer zin om verder te lezen, want TS lijkt dus echt iemand te zijn die dit niet zelf heeft meegemaakt.
Als je zover heen bent dat je aan suïcide begint te denken, heb je er inderdaad geen zin meer in. Waarom zou je jezelf nog meerdere jaren martelen door door te blijven leven, terwijl je ook op een andere manier alles kan beïndigen?
Maargoed, dit begrijp je pas als je zelf in het schuitje hebt gezeten...
Alsof je nog zin hebt om daarop te hopen. Als het al zo lang slecht gaat, waarom zou het over een half jaar ellende dan ineens weer goed gaan?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:39 schreef Heldopsokken het volgende:
[..]
Dit vind ik dus echt zo'n onzin. Leg mij dit nou eens uit zonder met het zinnetje te komen:
"Dit kan je alleen begrijpen als je het zelf hebt meegemaakt"
Levens veranderen. Iemand die vandaag ongelukkig is kan over een half jaar zielsgelukkig zijn.
Onderbouwen graag!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:41 schreef artificial het volgende:
Ik vind zelfmoord zwak.
Iedereen is vrij om te doen wat ie wil, dus zelfmoord is ook iets dat gedaan wordt.
Maar het feit dat iemand het leven niet meer aan wil gaan vind ik gewoon zwak.
Omdat dat zo vaak gebeurt. Levens veranderen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:43 schreef wonderer het volgende:
[..]
Alsof je nog zin hebt om daarop te hopen. Als het al zo lang slecht gaat, waarom zou het over een half jaar ellende dan ineens weer goed gaan?
Waarom mag zelfmoord niet maar euthanasie wel? Geldt ondragelijk lijden alleen voor lichamelijke pijn?
Ik neem het ze alleen kwalijk dat ze al die gevoelens hebben opgekropt ipv er met iemand over te hebben gepraat. Praten kan soms erg opluchten, en wellicht tot een andere beslissing leiden. Jammer dat zij dit niet hebben ingezien, en hun problemen hebben 'overgedragen' naar hun naasten en familie, want die moeten maar gissen waarom hij/zij deze beslissing heeft genomen. Ja, dat vreet aan je. Dag en nacht. En ja, het is inderdaad zielig voor mij en de nabestaanden, want wij zitten er nu mee in onze maag. Maar dat kan ik niet egoistisch noemen. Niet van mijn kant in ieder geval.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:15 schreef wonderer het volgende:
Eigenlijk vind ik jou de egoist, die loopt te piepen dat het zo zielig is voor jou en andere nabestaanden, terwijl je helemaal niet weet wat voor problemen die mensen hadden. Het is niet alsof het een makkelijke beslissing is of zo...
Drogreden. Het gaat om het moment zelf. Die mensen zien op dat moment geen toekomst. Die zijn niet zo helder als dat ji nu bent.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:44 schreef Heldopsokken het volgende:
[..]
Omdat dat zo vaak gebeurt. Levens veranderen.
Omdat een ander niet rationeel denkt mag ik ook niet meer rationeel denken. Dat is pas een drogreden.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:45 schreef amaranta het volgende:
[..]
Drogreden. Het gaat om het moment zelf. Die mensen zien op dat moment geen toekomst. Die zijn niet zo helder als dat ji nu bent.
De vader van een bekende van mij heeft maanden lopen verkondigen dat hij zelfmoord zou plegen. Hij deed er niet geheimzinnig over. En wat denk je, hij deed het.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:44 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ik neem het ze alleen kwalijk dat ze al die gevoelens hebben opgekropt ipv er met iemand over hebben gepraat. Praten kan soms erg opluchten. Jammer dat zij dit niet hebben ingezien, en hun problemen hebben 'overgedragen' naar hun naasten en familie, want die moeten maar gissen waarom hij/zij deze beslissing heeft genomen. En ja, het is inderdaad zielig voor mij en de nabestaanden, want wij zitten er nu mee in onze maag. Maar dat kan ik niet egoistisch noemen.
Ik zeg toch dat jij wel helder denkt? Probeer je eens te verplaatsen in zo iemand.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:46 schreef Heldopsokken het volgende:
[..]
Omdat een ander niet rationeel denkt mag ik ook niet meer rationeel denken. Dat is pas een drogreden.
what happened?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:10 schreef PDOA het volgende:
Naar aanleiding van de recente dood van een van onze gewaardeerde collega-FOK!kers, Sokolksky,
Misschien had je eens wat verder moeten lezen dan alleen de eerste twee zinnen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:36 schreef woutabest het volgende:
edit: laat maar, heb niet eens zin in deze discussie...
ze zullen ongetwijfeld een reden gehad hebben om er niet over te praten. Onmacht om het in woorden te kunnen omzetten wat ze voelen, of, wat vaak voorkomt, het anderen niet willen opzadelen met hun problemen. Of ze schamen zich, of ze zijn bang voor de gevolgen, er kunnen heel veel redenen zijn waarom iemand niet praat over zijn problemen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:44 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ik neem het ze alleen kwalijk dat ze al die gevoelens hebben opgekropt ipv er met iemand over hebben gepraat. Praten kan soms erg opluchten. Jammer dat zij dit niet hebben ingezien, en hun problemen hebben 'overgedragen' naar hun naasten en familie, want die moeten maar gissen waarom hij/zij deze beslissing heeft genomen. En ja, het is inderdaad zielig voor mij en de nabestaanden, want wij zitten er nu mee in onze maag. Maar dat kan ik niet egoistisch noemen.
Je kunt jouw heldere visie niet op iemand projecteren die een hele andere staat van bewustzijn heeft.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:46 schreef Heldopsokken het volgende:
[..]
Omdat een ander niet rationeel denkt mag ik ook niet meer rationeel denken. Dat is pas een drogreden.
Het is altijd de zelfmoordenaar zelf die de beslissing neemt. Het egoisme zit hem er juist in dat je de omgeving dit soort gevoelens aandoet.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:49 schreef wonderer het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen hoe geinteresseerd die omgeving is als ze helemaal niks merken natuurlijk...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |