abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50508006
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 00:32 schreef Emel het volgende:

[..]

prima joh..als jij daarin gelooft, dan respecteer ik dat. ik ben dit onderwerp begonnen om breder te kijken (wat meer kennis over te hebben), zodat ik mijn clienten goed kan helpen.

dat jij meteen zo bekrompen reageert (kleine tip: probeer je ook te verdiepen in de ander!!) en mij weer persoonlijk gaat aanvallen, zegt weer genoeg over jou. Dag.
Je kan je moslim-cliënten niet helpen zoals jij je opstelt tegenover hen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 00:44:05 #102
3038 Emel
realist
pi_50508034
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 00:43 schreef Burakius het volgende:

[..]

Je kan je moslim-cliënten niet helpen zoals jij je opstelt tegenover hen.
pardon?

hoe stel ik me op dan?
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_50508063
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 00:44 schreef Emel het volgende:

[..]

pardon?

hoe stel ik me op dan?
als ongelovige

je verwoord het zelf al. 'Met westerse blik'
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 00:45:15 #104
3038 Emel
realist
pi_50508067
weet jij hoe jij opstelt tegenover je medemens?
denk daar maar eens goed erover na.
pi_50508078
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 00:45 schreef Emel het volgende:
weet jij hoe jij opstelt tegenover je medemens?
denk daar maar eens goed erover na.
als schepselen van Allah
  zaterdag 16 juni 2007 @ 00:46:21 #106
3038 Emel
realist
pi_50508089
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 00:45 schreef Burakius het volgende:

[..]

als ongelovige
sinds wanneer ben jij in staat om te zeggen wie gelovig is of niet?

ken jij mij?
waar haal jij het recht vandaan?
pi_50508111
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 00:46 schreef Emel het volgende:

[..]

sinds wanneer ben jij in staat om te zeggen wie gelovig is of niet?

ken jij mij?
waar haal jij het recht vandaan?
je zegt net zelf 'met Westerse blik'. En je ziet het verhaal van Djins als een hypotese.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 00:49:09 #108
3038 Emel
realist
pi_50508169
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 00:47 schreef Burakius het volgende:

[..]

je zegt net zelf 'met Westerse blik'. En je ziet het verhaal van Djins als een hypotese.
dus maakt mij ongelovig?

ik respecteer mensen..ik laat ze in hun waarde of ze nou in djin geloven of niet
  zaterdag 16 juni 2007 @ 00:51:33 #109
3038 Emel
realist
pi_50508243
ik heb je vriendelijk verzocht om mij respectvol te behandelen. Jammer genoeg kan je dat niet.
Dag Burak. Ik wil niets met jou te maken hebben.
pi_50508262
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 00:49 schreef Emel het volgende:

[..]

dus maakt mij ongelovig?

ik respecteer mensen..ik laat ze in hun waarde of ze nou in djin geloven of niet
nee lol ik heb nooit gezegd dat jij ongelovig bent. Maar je benaderd ze wel als ongelovige. Namelijk met een ongelovige visie. Zucht moeilijk he begrijpend lezen?
  zaterdag 16 juni 2007 @ 00:54:57 #111
3038 Emel
realist
pi_50508350
einde discussie met jou
pi_50508416
moeilijk he toegeven dat ik gelijk heb
  zaterdag 16 juni 2007 @ 09:53:30 #113
3038 Emel
realist
pi_50513303
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 00:57 schreef Burakius het volgende:
moeilijk he toegeven dat ik gelijk heb
je weet alles toch zo goed...

alleen de basale omgangsvormen met je medemens, daar heb je echt geen kaas van gegeten.
pi_50515256
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:28 schreef Emel het volgende:

[..]

nu al slapen??
woensdagnacht 6 uur slaap, donderdagnacht 3 uur slaap, dus moest ik vrijdag mn nest vroeg opzoeken heb mn slaapachterstand nu wel ingehaald met bijna 12 uur slaap
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 16 juni 2007 @ 11:55:58 #115
3038 Emel
realist
pi_50515280
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 11:54 schreef Slayage het volgende:

[..]

woensdagnacht 6 uur slaap, donderdagnacht 3 uur slaap, dus moest ik vrijdag mn nest vroeg opzoeken heb mn slaapachterstand nu wel ingehaald met bijna 12 uur slaap
waarom zo weinig geslapen vorige week?

werken?
pi_50515373
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:44 schreef Emel het volgende:
andere vraag: staat er in Koran dat een mens bezeten kan worden door een djin?

straks heb ik nachtmerries over djins, nu ik er zo mee bezig ben
ken wel verhalen van mensen die lastig gevallen werden door djins
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 16 juni 2007 @ 12:01:50 #117
3038 Emel
realist
pi_50515435
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 11:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

ken wel verhalen van mensen die lastig gevallen werden door djins
serieus? vertel
pi_50516170
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 11:55 schreef Emel het volgende:

[..]

waarom zo weinig geslapen vorige week?

werken?
nee omstandigheden

ging naar me broer woensdagavond, want donderdag ging ik hem helpen met de verhuizing (antalya) toen ik daar aankwam hadden de buren een borrel georganiseerd, lag die avond 01:30 in bed, volgende dag vroeg op werd uiteindelijk een veel te lange dag als dat ik had verwacht, ging die dag ook aardig wat regenen waardoor de belading van het busje stilgelegd moest worden, toen we uiteindelijk uit almere vertrokken was het 23:30, daar bovenop viel de auto van mijn broertje uit ergens bij leiden, hij had nog geen anwb, omdat hij recent de auto van mn broer had overgekocht en het nog niet had geregeld, broertje belt broer op voor nummer van anwb, op dat moment belt een vriend van me broer om door te geven dat hij tomtom had geregeld voor de mobiel van mn broertje, broertje legt uit wat er aan de hand is waarop die vriend zegt, dat het hem 201 euro gaat kosten als hij de anwb belt en zegt dat ie em komt slepen, hij zat alleen toen nog in rotterdam, dus hij naar den haag, sleeptouw regelen van een buurman, kwam die uiteindelijk, auto's koppelen, rijden maar, totdat we over een brug gaan en de touw knapt door de schok, stonden we weer op de vluchtstrook, in de tussentijd waren ook de lichten van de auto uitgegaan, waardoor het nog gevaarlijker was geworden, die vriend die ons op kwam halen is agent in rotterdam en hij zegt dat er zoveel ongelukken als mensen op de vluchtstrook staan, hij benadrukte dat het vaak vrouwen zijn die die ongelukken veroorzaken hihi, hoe dan ook ik dus met de vriend opzoek naar een bezinestation voor een nieuwe sleeptouw, moesten we helemaal naar den haag uiteindelijk, dan weer terug nog voorbij leiden om mn broertje op te pikken, auto's vastkoppelen en weer rijden, ging dit keer wel goed gelukkig, hoewel het wel vreselijk link was, met 80 km per uur en dan met 4 meter tussen de 2 auto's, lag dus daardoor uiteindelijk 3:30 in me nest

allaha sukur sag saglim atlattik o gunu
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 16 juni 2007 @ 12:33:31 #119
3038 Emel
realist
pi_50516278
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 12:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

nee omstandigheden

ging naar me broer woensdagavond, want donderdag ging ik hem helpen met de verhuizing (antalya) toen ik daar aankwam hadden de buren een borrel georganiseerd, lag die avond 01:30 in bed, volgende dag vroeg op werd uiteindelijk een veel te lange dag als dat ik had verwacht, ging die dag ook aardig wat regenen waardoor de belading van het busje stilgelegd moest worden, toen we uiteindelijk uit almere vertrokken was het 23:30, daar bovenop viel de auto van mijn broertje uit ergens bij leiden, hij had nog geen anwb, omdat hij recent de auto van mn broer had overgekocht en het nog niet had geregeld, broertje belt broer op voor nummer van anwb, op dat moment belt een vriend van me broer om door te geven dat hij tomtom had geregeld voor de mobiel van mn broertje, broertje legt uit wat er aan de hand is waarop die vriend zegt, dat het hem 201 euro gaat kosten als hij de anwb belt en zegt dat ie em komt slepen, hij zat alleen toen nog in rotterdam, dus hij naar den haag, sleeptouw regelen van een buurman, kwam die uiteindelijk, auto's koppelen, rijden maar, totdat we over een brug gaan en de touw knapt door de schok, stonden we weer op de vluchtstrook, in de tussentijd waren ook de lichten van de auto uitgegaan, waardoor het nog gevaarlijker was geworden, die vriend die ons op kwam halen is agent in rotterdam en hij zegt dat er zoveel ongelukken als mensen op de vluchtstrook staan, hij benadrukte dat het vaak vrouwen zijn die die ongelukken veroorzaken hihi, hoe dan ook ik dus met de vriend opzoek naar een bezinestation voor een nieuwe sleeptouw, moesten we helemaal naar den haag uiteindelijk, dan weer terug nog voorbij leiden om mn broertje op te pikken, auto's vastkoppelen en weer rijden, ging dit keer wel goed gelukkig, hoewel het wel vreselijk link was, met 80 km per uur en dan met 4 meter tussen de 2 auto's, lag dus daardoor uiteindelijk 3:30 in me nest

allaha sukur sag saglim atlattik o gunu
alles ging mis wat mis kon gaan dus..evet sag saglam atlatmissiniz Allaha sukur
wat een gedoe zeg.

je broer vertrekt vandaag toch?
pi_50516489
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 12:01 schreef Emel het volgende:

[..]

serieus? vertel
andere keer
-Rabia Al-Basri
pi_50516597
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 12:33 schreef Emel het volgende:

[..]

alles ging mis wat mis kon gaan dus..evet sag saglam atlatmissiniz Allaha sukur
wat een gedoe zeg.

je broer vertrekt vandaag toch?
idd

aman sorma, dat was wel de bedoeling ja, alleen de notaris heeft het geld van mijn broer misplaatst op een verkeerde rekeningnummer dus gaat ie waarschijnlijk pas maandag
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 16 juni 2007 @ 12:54:17 #122
3038 Emel
realist
pi_50516815
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 12:44 schreef Slayage het volgende:

[..]

idd

aman sorma, dat was wel de bedoeling ja, alleen de notaris heeft het geld van mijn broer misplaatst op een verkeerde rekeningnummer dus gaat ie waarschijnlijk pas maandag
hoe kan dat nou weer gebeuren?

jullie hebben nog een weekend samen
  zaterdag 16 juni 2007 @ 12:55:13 #123
3038 Emel
realist
pi_50516841
  zaterdag 16 juni 2007 @ 12:55:30 #124
3038 Emel
realist
pi_50516850
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 12:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

andere keer
is goed
pi_50517054
Kuzenim Imam okulunu bitirdi, heb er ook eens met hem over gehad.

De Djin is ook een schepsel van Allah. Net zoals wij, de mensen.
Zij leven in een wereld, wij in een wereld. Zij kunnen ons niet zien, wij kunnen hen niet zien.

Of ze kwaadaardig zijn?
Bij ons heb je huurmoordenaars, dieven, maar ook dokters, vrijwilligers etc. Zij hebben die ook, goede Djins en slechte Djins

Of ze ons kunnen beïnvleoden, daar heb ik verschillende verhalen over gehoord.
ne okuyon, bokmu var?
pi_50517085
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 00:45 schreef Burakius het volgende:

[..]

als ongelovige

je verwoord het zelf al. 'Met westerse blik'
Burak als gelove hoor jij te weten dat wij niet mogen oordelen of iemand (on)gelovig is cq zich (on)gelovig opstelt.
ne okuyon, bokmu var?
  zaterdag 16 juni 2007 @ 13:09:03 #127
3038 Emel
realist
pi_50517151
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:04 schreef saban het volgende:
Kuzenim Imam okulunu bitirdi, heb er ook eens met hem over gehad.

De Djin is ook een schepsel van Allah. Net zoals wij, de mensen.
Zij leven in een wereld, wij in een wereld. Zij kunnen ons niet zien, wij kunnen hen niet zien.

Of ze kwaadaardig zijn?
Bij ons heb je huurmoordenaars, dieven, maar ook dokters, vrijwilligers etc. Zij hebben die ook, goede Djins en slechte Djins

Of ze ons kunnen beïnvleoden, daar heb ik verschillende verhalen over gehoord.
hmm

schepsel van Allah zeg je..maar waarom zijn er ook kwaadaardige djins? hoe komen ze zo kwaadaardig?

tja..waarom mensen kwaadaardig zijn...i dunno

wat voor verhalen?
pi_50517284
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:09 schreef Emel het volgende:

[..]

hmm

schepsel van Allah zeg je..maar waarom zijn er ook kwaadaardige djins? hoe komen ze zo kwaadaardig?

tja..waarom mensen kwaadaardig zijn...i dunno

wat voor verhalen?
Waarom er ook kwaadaardige djins zijn? Waarom zijn er kwaadaardige mensen Daar kiezen ze zelf voor.
Jij hebt de vrije keus om nu iemand te vermoorden, zoals een djin ook heeft.

Verhalen dat ze eigelijk voor ons niet te zien zijn, maar dat er wel uitzonderingen zijn. En over juist die uitzonderingen heb ik verhalen gehoord
ne okuyon, bokmu var?
pi_50517322
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:09 schreef Emel het volgende:

[..]

hmm

Om dezelfde reden dat je ook kwaadaardige mensen hebt. Seytan akillarini çelmis...
pi_50517338
Zoals Magnificent ookal had gezegt;
''Euzu Billahhimines Seytanirracim Bismillahi Rahmanirrahim''

Indien je ze buiten je huis wilt houden, altijd als je je huis binnenloopt;

Want ze leven namelijk gewoon in je huis, op straat, zoals wij mensen dat ook doen
ne okuyon, bokmu var?
  zaterdag 16 juni 2007 @ 13:16:07 #131
3038 Emel
realist
pi_50517364
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:13 schreef saban het volgende:

[..]

Waarom er ook kwaadaardige djins zijn? Waarom zijn er kwaadaardige mensen Daar kiezen ze zelf voor.
Jij hebt de vrije keus om nu iemand te vermoorden, zoals een djin ook heeft.

Verhalen dat ze eigelijk voor ons niet te zien zijn, maar dat er wel uitzonderingen zijn. En over juist die uitzonderingen heb ik verhalen gehoord
tamam, ama meleklere bak. Die zijn toch allemaal goedaardig. Hmm de duivel was toch eerst een melek of niet??

wil je me die uitzonderingen vertellen?
pi_50517376
ps: Emel, je moet mijn verhalen niet als keiharde bron gebruiken, ik kan ook fout zitten
ne okuyon, bokmu var?
  zaterdag 16 juni 2007 @ 13:18:06 #133
3038 Emel
realist
pi_50517426
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:15 schreef saban het volgende:
Zoals Magnificent ookal had gezegt;

Indien je ze buiten je huis wilt houden, altijd als je je huis binnenloopt;

Want ze leven namelijk gewoon in je huis, op straat, zoals wij mensen dat ook doen
ik vergeet vaak euzu te zeggen... ik ga het maar meer zeggen
pi_50517433
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:16 schreef Emel het volgende:

[..]

tamam, ama meleklere bak. Die zijn toch allemaal goedaardig. Hmm de duivel was toch eerst een melek of niet??

Zover ik weet was het een melek ja. Dat zie je ook terug in een film, ama dini unuttum

Verhalen dat bijvoorbeeld;
- de opa van mijn neef kon communiceren met djins
- een vriendin (yatili okulda kaliyordu) djins heeft gezien (de voeten zijn omgekeerd van djins)
- een vriend uit het niets heen en weer werd geschut
ne okuyon, bokmu var?
pi_50517500
..stel je voor, je verblijft ergens met meerdere mensen, die je al jaren kent, je wordt wakker je wilt iets eten gaat naar de keuken en je ziet die mensen allemaal met een omgedraaide/omgekeerde voet.. dat heeft een vriendin meegemaakt dus
Rennend kwam ze terug naar de slaapkamer en zag ze iedereen gewoon slapen
ne okuyon, bokmu var?
pi_50517507
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:16 schreef Emel het volgende:

[..]

Dat de duivel een opstandige engel is, is volgens mij niet islamitisch, maar christelijk.
Ik kan het ook mis hebben hoor, maar de moslims geloven daar niet in dacht ik.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 13:21:16 #137
3038 Emel
realist
pi_50517514
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:18 schreef saban het volgende:

[..]

Zover ik weet was het een melek ja. Dat zie je ook terug in een film, ama dini unuttum

Verhalen dat bijvoorbeeld;
- de opa van mijn neef kon communiceren met djins
- een vriendin (yatili okulda kaliyordu) djins heeft gezien (de voeten zijn omgekeerd van djins)
- een vriend uit het niets heen en weer werd geschut
hoe ging het verhaal nou weer..seytan was een melek maar hij was altijd opstandig. Allah heeft hem weggestuurd maar de reden weet ik niet meer.

hmm
bijzonder zeg
waarom zijn de voeten omgekeerd?? Hoe zien ze er verder uit??
pi_50517525
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:21 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Dat de duivel een opstandige engel is, is volgens mij niet islamitisch, maar christelijk.
Ik kan het ook mis hebben hoor, maar de moslims geloven daar niet in dacht ik.
Ik weet het dus ook niet zeker, kwam het in een film tegen (Niet Turks/Islamitisch overigens)
ne okuyon, bokmu var?
pi_50517536
Satan is geen engel
pi_50517538
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:20 schreef saban het volgende:
..stel je voor, je verblijft ergens met meerdere mensen, die je al jaren kent, je wordt wakker je wilt iets eten gaat naar de keuken en je ziet die mensen allemaal met een omgedraaide/omgekeerde voet.. dat heeft een vriendin meegemaakt dus

Sssssstt, korkutma kizi...

zaterdag 16 juni 2007 @ 13:22:17 #141
3038 Emel
realist
pi_50517540
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:20 schreef saban het volgende:

Eng!!

ieuwwwwww
pi_50517551
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:21 schreef Emel het volgende:

[..]

hoe ging het verhaal nou weer..seytan was een melek maar hij was altijd opstandig. Allah heeft hem weggestuurd maar de reden weet ik niet meer.

hmm
bijzonder zeg
Hoe ze eruit zien weet ik niet, maar als ze 'IN' een mens gaan, dan kan je dat aan de voeten zien.
Heb je Hababam Sinifi niet gekeken? Met Seda Sayan? Zij had daar ook omgekeerde voeten.
ne okuyon, bokmu var?
  zaterdag 16 juni 2007 @ 13:22:47 #143
3038 Emel
realist
pi_50517555
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:22 schreef Triggershot het volgende:
Satan is geen engel
was eerst wel een engel begreep ik
pi_50517559
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:21 schreef Emel het volgende:

[..]

hmm
bijzonder zeg
Altijd opstandig, neuh.. 1 x was genoeg.
Geen Melek dus
pi_50517569
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:22 schreef Emel het volgende:

[..]

was eerst wel een engel begreep ik
dat heb je dan fout begrepen.
pi_50517571
quote:
Satan is geen engel
Ja, zei ik ook al.

Tuttum is met dubbel t...
  zaterdag 16 juni 2007 @ 13:23:33 #147
3038 Emel
realist
pi_50517579
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:22 schreef saban het volgende:

[..]

Hoe ze eruit zien weet ik niet, maar als ze 'IN' een mens gaan, dan kan je dat aan de voeten zien.
Heb je Hababam Sinifi niet gekeken? Met Seda Sayan? Zij had daar ook omgekeerde voeten.
Nu je het zegt ja..

jeetje

ze zijn eng
pi_50517586
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:23 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ja, zei ik ook al.

Tuttum is met dubbel t...
Boeie
  zaterdag 16 juni 2007 @ 13:24:37 #149
3038 Emel
realist
pi_50517603
quote:

[..]

Altijd opstandig, neuh.. 1 x was genoeg.
Geen Melek dus
er was iets met vuur en aarde

damn waarom heb ik alles vergeten

ik moet weer terug naar de koranschool
  zaterdag 16 juni 2007 @ 13:25:02 #150
3038 Emel
realist
pi_50517616
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:23 schreef Triggershot het volgende: