ze doen het ook bij mij, terwijl ik geen haci ben. Ik fluister ook maar iets...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:17 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik weet niet, gewoon een teken van respect denk ik... Ik denk dat ze gewoon een gebed fluisteren, maar ik weet het niet zeker. Misschien weet Triggershot meer.
Sende bilen varken, bana soruyorsun...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:19 schreef Emel het volgende:
kan een keertje aan mijn moeder vragen, die is haci.
ik kom er nu spontaan op nadat jullie elkaar selam gaven. Ik vergeet steeds te vragen aan mijn moeder.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:24 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Sende bilen varken, bana soruyorsun...![]()
![]()
Nou, ik weet redelijk wat, maar bij lange na niet zo veel als Triggershot... Ik kan ook geen Arabisch, dus... Maar als je vragen over de Islam hebt, zal ik ze met plezier proberen te beantwoorden... Voor zover ik er wat van weet...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:26 schreef Emel het volgende:
En ik heb de indruk dat jij veel weet over de Islam, TheMagnificent.![]()
Dankje, erg aardig van jequote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:35 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nou, ik weet redelijk wat, maar bij lange na niet zo veel als Triggershot... Ik kan ook geen Arabisch, dus... Maar als je vragen over de Islam hebt, zal ik ze met plezier proberen te beantwoorden... Voor zover ik er wat van weet...![]()
De Islam is als eerst begonnen met het behandelen van psychische ziektes. Islam is zeg maar de grondlegger van mentale behandelingen op een medische manier. Maar dat onderwerp is verder erg breed.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:40 schreef Emel het volgende:
[..]
Dankje, erg aardig van jefijn dat je me er bij wil helpen.
Wat weet jij over de Islam en ziektes? en dan doel ik op psychische ziektes.
Nabeeer haciii, gunun nasil gecti diye soruyorlarquote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:15 schreef Emel het volgende:
[..]
jij weet hier vast meer over:
als twee haci's elkaar selam geven, houden ze elkaars hand vast en fluisteren hierbij nog wat.
Wat zeggen ze dan?? en waarom houden ze elkaars hand vast?
meen je dit joh? wist ik echt nietquote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:44 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
De Islam is als eerst begonnen met het behandelen van psychische ziektes. Islam is zeg maar de grondlegger van mentale behandelingen op een medische manier. Maar dat onderwerp is verder erg breed.
De moslims waren ook de eerste die ziekenhuizen (en universiteiten) hebben gesticht.
De Ottomanen bijvoorbeeld, behandelden de psychische patiënten ook met muziek enzo (en met het geluid van water). Naast de (oude) moskees heb je meestal ook een Dâr-ül Şifa.
ik wilde gewoon weten waarom ze dat doenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:54 schreef saban het volgende:
[..]
Nabeeer haciii, gunun nasil gecti diye soruyorlar
Emel merak ettigin seye bak yaDogrusunu istersen bende bilmiyorum =)
Sinds de vader van mn neefje haci is noemt hij zijn vader voortaan haciquote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:05 schreef Emel het volgende:
[..]
ik wilde gewoon weten waarom ze dat doen![]()
zie je, jij weet het ook niet
en ze spreken elkaar allemaal aan met "Haci"![]()
mijn broer noemt mijn moeder haci...mijn moeder roept mijn broer met haciquote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:06 schreef saban het volgende:
[..]
Sinds de vader van mn neefje haci is noemt hij zijn vader voortaan haci
Haci napiyonin plaats van baba napiyon..
Emel kom je mee naar Ankara? in September..
Heb je al een ticket gekocht?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:08 schreef Emel het volgende:
[..]
mijn broer noemt mijn moeder haci...mijn moeder roept mijn broer met haci![]()
ik ga ook in september naar Ankara![]()
afspreken??
nog geen ticket..ik ga ook begin september denk ik.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:10 schreef saban het volgende:
[..]
Heb je al een ticket gekocht?
Ik ben nog zoekende
Waarschijnlijk 31-08/14-09. Waar naar Ankara ga je?
Hmm, als je iets tegenkomt voor een leuke prijs let me knowquote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:12 schreef Emel het volgende:
[..]
nog geen ticket..ik ga ook begin september denk ik.
paar dagen naar Batikent, naar mijn tante en daarna naar Kizilcahamam.
De psychologie behoort niet tot de fysica, maar vormt een bijzondere afdeling in het filosofische curriculum.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:03 schreef Emel het volgende:
[..]
meen je dit joh? wist ik echt nietbestaan er in de Islam verklaringsgronden van psychische ziektes, bijv. een psychose, depressie? Hoe kijkt er men tegenaan?
Behandeling met muziek? toen al?![]()
Wat is een Dâr-ül Şifa?![]()
is goed!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:20 schreef saban het volgende:
[..]
Hmm, als je iets tegenkomt voor een leuke prijs let me know![]()
Ik ga naar Keçiören en zal bijna iedere dag in Kizilay te vinden zijn, shoppen![]()
Zal ik doenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:22 schreef Emel het volgende:
[..]
is goed!
Kizilaynou laat wat van je horen, als je er bent
![]()
ik hoor met regelmaat van clienten dat ze ziek zijn door een cin. Wat is de verklaring hiervan volgens jou? is het de interpretatie van de mensen zelf?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:21 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
De psychologie behoort niet tot de fysica, maar vormt een bijzondere afdeling in het filosofische curriculum.
Depressie en psychose is een handicap van een evenwicht tussen het verwerken van de omstandigheden waar in je je bevindt rondom het fysieke en geestelijke.
Ik weet van de Ottomanen dat ze muziek gebruikten bij het genezingsproces van de patiënten. Maar ik weet niet precies vanaf wanneer...
Dâr-ül Şifa betekent 'huis van genezing' (ziekenhuis dus, waar ook psychische ziektes werden behandeld).
quote:
Zoals ik al zei, depressie is een handicap, niet kunnen verwerken van iets in je omgeving en daardoor in elkaar zakken, zowel fysiek als geestelijk. Wanneer iemand denkt dat hij/zij bezeten is door een djin, dan moet je het ook op die manier benaderen denk ik, eerst je patient gerust stellen dat ze je begrijpen, dat ze niet denken dat je gek wordt. En medische genezing gepaard laten gaan met spirituele behandeling waarvan hij denkt dat het hem zal bevrijden van bezetting, en de medicatie om hem fysiek weer op de been te krijgen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:28 schreef Emel het volgende:
[..]
ik hoor met regelmaat van clienten dat ze ziek zijn door een cin. Wat is de verklaring hiervan volgens jou? is het de interpretatie van de mensen zelf?
voorbeeld: een jongen van 19 hoort stemmen. Ouders nemen hem nee naar een Imam. Deze zegt 'oglunuzda cin var'. Imam doet wat gebed en stuurt de ouders weer naar huis.
Mijn vraag: wat is de achtergrond hiervan, in de Islam? is daar iets over bekend?
veel moslims houden vast aan het "cin-verhaal".
Jaquote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:44 schreef Emel het volgende:
andere vraag: staat er in Koran dat een mens bezeten kan worden door een djin?
straks heb ik nachtmerries over djins, nu ik er zo mee bezig ben![]()
Wees maar niet bang hoor, je kunt niet bezeten wordenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:44 schreef Emel het volgende:
andere vraag: staat er in Koran dat een mens bezeten kan worden door een djin?
straks heb ik nachtmerries over djins, nu ik er zo mee bezig ben![]()
Je zegt: "niet kunnen verwerken van iets in je omgeving en daardoor in elkaar zakken, zowel fysiek als geestelijk." Maar dan benader je het probleem niet medisch (bepaalde stofjes in je hersenen waar je teveel of tekort aan hebt..genetische aanleg).quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:43 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, depressie is een handicap, niet kunnen verwerken van iets in je omgeving en daardoor in elkaar zakken, zowel fysiek als geestelijk. Wanneer iemand denkt dat hij/zij bezeten is door een djin, dan moet je het ook op die manier benaderen denk ik, eerst je patient gerust stellen dat ze je begrijpen, dat ze niet denken dat je gek wordt. En medische genezing gepaard laten gaan met spirituele behandeling waarvan hij denkt dat het hem zal bevrijden van bezetting, en de medicatie om hem fysiek weer op de been te krijgen.
In andere woorden, een patient moet zich geestelijk begrepen voelen, fysiek stabiel zijn en begeleiding krijgen met het verwerken van de aandoeningen waar men last van heeft.
Maar djins bestaan volgens de Islam dus wel, dat zijn ook schepsels van Allah, die de mens eigenlijk niets aan kunnen doen. Het is dus een psychisch probleem dat mensen denken dat ze bezeten zijn.
PS: Er is ook een soera over djins in de Koran.
je kunt dus niet bezeten worden? hoe beinvloeden ze je dan??quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:57 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Wees maar niet bang hoor, je kunt niet bezeten worden(denken de christenen wel, exorcisme enzo), maar ze kunnen een mens wel geestelijk beïnvloeden.
Je kent ''Euzu Billahhimines Seytanirracim Bismillahi Rahmanirrahim'' (Ik zoek mijn toevlucht van de duivel bij Allah)?...![]()
In Islam is er ook sirk en inderdaad Cins. Je moet bijvoorbeeld niet erg lang in vieze plaatsen blijven(wc , badkamer) . Orda cin var. Konusmak'da raadzaam degil. Is gevaarlijk.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:28 schreef Emel het volgende:
[..]
ik hoor met regelmaat van clienten dat ze ziek zijn door een cin. Wat is de verklaring hiervan volgens jou? is het de interpretatie van de mensen zelf?
voorbeeld: een jongen van 19 hoort stemmen. Ouders nemen hem nee naar een Imam. Deze zegt 'oglunuzda cin var'. Imam doet wat gebed en stuurt de ouders weer naar huis.
Mijn vraag: wat is de achtergrond hiervan, in de Islam? is daar iets over bekend?
veel moslims houden vast aan het "cin-verhaal".
ga lekker slapen jijquote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:48 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
JaEn die komen uit de woestijn, maar eigenlijk zijn het elektrisch geladen zandstormen
![]()
dat van vieze plaatsen kende ik al ja..wat is een sirk?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:00 schreef Burakius het volgende:
[..]
In Islam is er ook sirk en inderdaad Cins. Je moet bijvoorbeeld niet erg lang in vieze plaatsen blijven(wc , badkamer) . Orda cin var. Konusmak'da raadzaam degil. Is gevaarlijk.
p,s,
Djinns zijn net als ons. Sommige gelovig sommige ongelovig. Je hebt goede en slechte
Tekort aan bepaalde stoffen, chemische processen in je lichaam hoeft niet genetisch te zijn, maar kan ook voortkomen uit omstandigheden waar je je in bevindt. Denk aan bijvoorbeeld stress, je toont het geestelijk en fysiek, geestelijk door stress en je haar valt uit of je wordt grijs, waardoor het fysiek tot uiting komt. Desondanks kunnen de bepaalde stoffen zelf gecreëerd worden door een ingreep.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:58 schreef Emel het volgende:
[..]
Je zegt: "niet kunnen verwerken van iets in je omgeving en daardoor in elkaar zakken, zowel fysiek als geestelijk." Maar dan benader je het probleem niet medisch (bepaalde stofjes in je hersenen waar je teveel of tekort aan hebt..genetische aanleg).
"Wanneer iemand denkt dat hij/zij bezeten is door een djin, dan moet je het ook op die manier benaderen denk ik, eerst je patient gerust stellen dat ze je begrijpen, dat ze niet denken dat je gek wordt. En medische genezing gepaard laten gaan met spirituele behandeling waarvan hij denkt dat het hem zal bevrijden van bezetting, en de medicatie om hem fysiek weer op de been te krijgen.""
Ik ben het eens met het bovenstaande maar vaak zie je dat mensen doordat ze geloven dat ze bezeten zijn door een djin, alleen een spirituele behandeling willen. Hoe zit het met de medische benadering weer? Ik vind het lastig. Je ziet vaak bij moslims dat ze niet accepteren dat ze schizofrenie hebben. Ze zijn bezeten door een djin.."wat schizofrenie?", denken ze dan.
"Maar djins bestaan volgens de Islam dus wel, dat zijn ook schepsels van Allah, die de mens eigenlijk niets aan kunnen doen. Het is dus een psychisch probleem dat mensen denken dat ze bezeten zijn.
PS: Er is ook een soera over djins in de Koran."
Zijn de djins goedaardig of kwaadaardig? waar zijn ze voor?![]()
wat zegt de soera dan?
Nee... Niet bang worden nu... Jij bent psychologe, jou doen ze heus niks.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:12 schreef Emel het volgende:
sow, inderdaad, klinkt gevaarlijk die cins.
bizim bir hollandali arkadas görmüs birtanequote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:12 schreef Emel het volgende:
sow, inderdaad, klinkt gevaarlijk die cins.
ze zijn ook bang voor een ban net als mijquote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:15 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nee... Niet bang worden nu... Jij bent psychologe, jou doen ze heus niks.![]()
maar je kan ook door je aanleg, psychisch ziek worden. Omstandigheden hoeven geen rol te spelen, al is dat vaak wel het geval.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:09 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Tekort aan bepaalde stoffen, chemische processen in je lichaam hoeft niet genetisch te zijn, maar kan ook voortkomen uit omstandigheden waar je je in bevindt. Denk aan bijvoorbeeld stress, je toont het geestelijk en fysiek, geestelijk door stress en je haar valt uit of je wordt grijs, waardoor het fysiek tot uiting komt. Desondanks kunnen de bepaalde stoffen zelf gecreëerd worden door een ingreep.
Als patiënten en familie denkt dat er sprake is van een djin, moet je ze in hun waarde laten en dat mee rekenen in hun behandeling, medicatie en andere psychologische formules zijn daar op toepasbaar, als het dan samen gaat met spirituele inspanningen kan het voor de patiënt relaxter, vertrouwder en sterker over komen.
Zoals de hele schepping van de mens heb je verschillende soorten djins, zowel kwaadaardig als goedaardig, gierig en gul, etc., etc.![]()
hahaha alsof het hun uitmaakt of ik psycholoog ben..of vakkenvullerquote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:15 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nee... Niet bang worden nu... Jij bent psychologe, jou doen ze heus niks.![]()
mijn verzoek aan jou: ga respectvol met mij om. Kan je dat niet, negeer me gewoonquote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:17 schreef Burakius het volgende:
[..]
ze zijn ook bang voor een ban net als mij
hij hallucineert toch niet?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:17 schreef Burakius het volgende:
[..]
bizim bir hollandali arkadas görmüs birtane.. hij is emin dat ie het heb gezien
aldus de westerse psycholoogquote:
daar ga je weer..quote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:23 schreef Burakius het volgende:
[..]
aldus de westerse psycholoog.. kwakzalvers
Inkopper en een psycholoog zal dit snel zeggen. Hij heeft het gezegd en ik wete 100% dat hij niet hallucineert.quote:
jij bent een psychiater of een Imam?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:25 schreef Burakius het volgende:
[..]
Inkopper en een psycholoog zal dit snel zeggen. Hij heeft het gezegd en ik wete 100% dat hij niet hallucineert.
iyi gecelerquote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:26 schreef TheMagnificent het volgende:
Nou, ik ga slapen...![]()
![]()
Tot morgen misschien.
Iyi geceler.![]()
Ik ben Burak. Mijn vriend zegt dat hij djinn heb gezien. Dan is dat zo. Want ik geloof dat er djinn zijn en zulke dingen kunnen mensen zien als ze geen gordijnen hebben voor de ogen. nu jij weerquote:
prima joh..als jij daarin gelooft, dan respecteer ik dat.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:27 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik ben Burak. Mijn vriend zegt dat hij djinn heb gezien. Dan is dat zo. Want ik geloof dat er djinn zijn en zulke dingen kunnen mensen zien als ze geen gordijnen hebben voor de ogen. nu jij weer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |