dank allen voor jullie reacties
even een "korte" verslag over de keuring
![]()
De dag verliep niet zoals verwacht helaas, we kwamen al (naar mijn idee) te laat op het terrein aan, omdat het super druk was op de weg.
Dus snel op zoek naar mijn voorbrenger (ik had er 2 geregeld 3 weken van tevoren) voorbrenger gevonden, geen probleem. mooi. Terug naar de trailer om Jens klaar te maken. Stond er in de trailer tegenover ons opeens het paard eruit te springen! Paard had geen halster meer om, stond andersom en had al een been over de klep, Ze probeerde er koste wat kost eruit te springen. daar sta je dan, alleen dat paard terug de trailer in te jagen, terwijl het paard eruit springt, en over 20 minuten moest Jens de ring in!! Uiteindelijk iemand gestuurd om de eigenaar op te roepen, want blijkbaar was dit al de 2e keer dat het paard dit deed.
Met zijn 2een geprobeerd het paard terug de trailer in te duwen, maar daar was geen beginnen aan... Uiteindelijk kwam iemand met het idee om de klep maar open te gooien en het paard eruit te laten, dus de klep met veel moeite opengemaakt, gelukkig kon ik het paard net bij zijn neus grijpen, en uiteindelijk kwam iemand met een halster aan. Haar hele been was beschadigd (niet gewond verder gelukig) dus ik heb gevraagd wie er koelingsgel bij zich had, omdat het been al begon te zwellen, paard ingesmeerd met gel en daar kwam de eigenaar aan. nou ja, paard overgegeven aan de eigenaar en snel naar jens gerend.
Snel Jens klaargemaakt, en naar de ring gegaan, kwam ik net de voorbrengers tegen, mooi! Lopen ze me zo voorbij.. ja we moeten nog andere paarden doen.. Ja maar Jens moet zo de ring in! Ja regel maar iemand anders....
![]()
Stonden er net 2 mannen voor de ring, ik dus erheen lopen, en ze keken me al erg onvriendelijk aan, ik had al moeten weten dat dat niks werd, maar ja stress en allang blij dat ik een vervanger had.
Moest ie gecontroleerd worden op de chip, konden ze de chip niet vinden!! Moest ik eerst naar de chipploeg, en gelukkig konden zij zijn chip wel vinden! pwef!
Jens de ring in, lieten ze hem echt aansukkelen, jammer want hij kon veel meer...
Ik naar de jury, Jens werd stamboek zonder premie. Hij had een kort voorbeen en iets te veel vocht in het spronggewricht. Verder mochen de ganger iets overtuigender maar hij werd ook niet ideaal voorgebracht. Ow ja en er mocht wel iets meer vet vanaf, maar dat wist ik zelf ook wel.
Ik met Jens de ring uit, begonnen die voorbrengers over hem te lullen, maar ze wisten niet dat de eigenaresse erbij stond, dus die had alles gehoord wat ze zeiden en stond echt huilend bij me te vertellen wat ze gezegd hadden. Dat vond ik misschien nog wel het ergste, dat je een paard niks aan vind, fijn, maar hou het voor je totdat je alleen bent.
Ik voel me er nog steeds erg schuldig over, ik weet dat Jens misschien niet sterwaardig is, maar hij kon veel meer dan wat ze hem lieten doen.
Het is gewoon niet tof dat je een huilende eigenaresse hebt omdat men haar paard afkraakt en uitlacht.
Nou ja met een grafstemming moest ik hem dus meteen opzadelen en gaan warmrijden. Maar uiteraard was er weer een probleem, de mensen naast ons kregen het paard niet de trailer op, iedereen stond erbij en keek ernaar, dus bood ik maar mijn hulp aan.. weer 15 minuten van mijn tijd maar het paard stond er wel op!
Nou ja, jens verder opgezadeld en gaan warmrijden. Jens is pas 3 weken onder het zadel (het"zadelmak" maken van vorig jaar niet meegerekend) en had nog nooit tussen de andere paarden gereden. het warmrijden ging dan ook echt niet, hij liep steeds onder mij uit en schrok van alles,uiteindelijk was het kwart over 1 en moest ik naar de ring, ik wou me al afmelden, maar gelukkig liep het wat uit en kon ik hem nog ff doorrijden. Toen moest ik de ring in!
En jens liep!! En hij liep goed! En ik was zo trots! Hij gallopeerde mooi hij deed zelfs enkele passen middendraf! en hij was zo gehoorzaam Mijn held
![]()
Blijkaar was de jury ook wel tevvreden want we werden 4e met 56 punten! Zelfs op de protocolstond een opmerking van Saskia Meinema "Mooi Koppie!" * trotse zwijmel!*
Ik was dus ontzettend trots! Ondanks dat ik niet doorwas, het ging gewoon beter dan verwacht (het rijden dan)