De achtervoet van het paard zit dan ook hoger dan menigeen denkt.quote:Op maandag 4 februari 2008 06:13 schreef Cobra4 het volgende:
Jong paardenvlees is zeer mals waardoor het grootste deel van de achtervoet kan worden gegeten als biefstuk.

Beetje overdreven vind ik dat altijd.quote:Op maandag 4 februari 2008 06:22 schreef Cobra4 het volgende:
Ik toch wel een aantal paardenliefhebbers over de nek zien gaan toen ze er achter kwamen dat het vlees op het broodje wat ze net op hadden paardenrookvlees was.

Paardenliefhebbers is ook een ruim begrip.quote:Op maandag 4 februari 2008 06:22 schreef Cobra4 het volgende:
Ik toch wel een aantal paardenliefhebbers over de nek zien gaan toen ze er achter kwamen dat het vlees op het broodje wat ze net op hadden paardenrookvlees was.
 Dat is aardig aan inflatie onderhevig, alsof je dan ineens geen paardenvlees meer zou eten?
  Dat is aardig aan inflatie onderhevig, alsof je dan ineens geen paardenvlees meer zou eten?   

Zo werkt 't ook, er sneuvelt weleens een veulen doordat ie zijn been breekt, wat is er mis mee om 'm dan op te eten?quote:Op maandag 4 februari 2008 06:31 schreef Cobra4 het volgende:
Effectief gebruik van dieren. Dat mag ik wel.
Eerst plezier voor de mens als "huisdier" en daarna de voedselketen in.

Helemaal niks mis mee. Makkelijk en Lekker.quote:Op maandag 4 februari 2008 06:38 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zo werkt 't ook, er sneuvelt weleens een veulen doordat ie zijn been breekt, wat is er mis mee om 'm dan op te eten?

Zeker weten, heb zelf 2x een veulen moeten laten slachten, afmaken klinkt ook beroerd en inslapen is voor watjes.quote:Op maandag 4 februari 2008 06:47 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Helemaal niks mis mee. Makkelijk en Lekker.

Van je verzorgpaard? Niets gebroken of zo?quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:46 schreef Isegrim het volgende:
Trap tegen m'n scheenbeen gehad vandaag.

Hij heeft mok en ik moet elke avond zijn voeten wassen met Betadine en dan insmeren. Dat wassen vindt hij niet echt leuk en hij trapte naar me toen ik één van de vervelendste plekjes insmeerde met shampoo. Ik stond in een verkeerde houding om echt alert te kunnen reageren helaas.
 Hij heeft mok en ik moet elke avond zijn voeten wassen met Betadine en dan insmeren. Dat wassen vindt hij niet echt leuk en hij trapte naar me toen ik één van de vervelendste plekjes insmeerde met shampoo. Ik stond in een verkeerde houding om echt alert te kunnen reageren helaas. 

Op dit moment heb ik er nog 2, de stammoeder die nu inmiddels al de 20 jaar begint te naderen en de kleinzoon ervan die op de foto's in de sneeuw staat, De andere veulens en merries zijn inmiddels verkocht en zijn zeer succesvol bij hun nieuwe eigenaars.quote:Op maandag 4 februari 2008 13:49 schreef Litso het volgende:
Sig000, dat zijn dus echt jouw paarden? Mooie beesten, die kruisingen

Ai, dat is minder...quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:56 schreef Isegrim het volgende:
Nou ja eigen... verzorgpaard. Niets gebroken, maar het was echt een opzettelijke trap, dus heb wel ff teruggetrapt.Hij heeft mok en ik moet elke avond zijn voeten wassen met Betadine en dan insmeren. Dat wassen vindt hij niet echt leuk en hij trapte naar me toen ik één van de vervelendste plekjes insmeerde met shampoo. Ik stond in een verkeerde houding om echt alert te kunnen reageren helaas.
Flinke bult en helemaal blauw.

Inderdaad.. Faraj heeft het best erg gehad deze zomer, had er zelfs echt last van met rijdenquote:
 Heeft echt een paar weken geduurd voordat het helemaal over was..
 Heeft echt een paar weken geduurd voordat het helemaal over was.. De eerste proef was ik 3e en de tweede proef zelfs 1e. Ik begin er zelf ook steeds dichter op te zitten zodat ik de proef beter af kan werken (zelfs in een 20x40 bak, wat in de Z niet altijd even makkelijk is). Faraj leek echt te genieten van het zonnetje en het lekkere weer en de wedstrijd tijdens het op- en afzadelen
 De eerste proef was ik 3e en de tweede proef zelfs 1e. Ik begin er zelf ook steeds dichter op te zitten zodat ik de proef beter af kan werken (zelfs in een 20x40 bak, wat in de Z niet altijd even makkelijk is). Faraj leek echt te genieten van het zonnetje en het lekkere weer en de wedstrijd tijdens het op- en afzadelen  en daarna mocht hij lekker de wei in thuis..
 en daarna mocht hij lekker de wei in thuis.. :
 : 

Mooi hequote:Op maandag 18 februari 2008 15:00 schreef Juweel het volgende:
Wat een knapperd Elefes, wat jammer dat je hem gaat verkopen. Is het omdat je niet verder met hem komt of ben je toe aan een nieuwe uitdaging?
Met Daisy gaat het weer heel goed. We zijn (heeeeel langzaam) aan het opbouwen. Zadelmaker en veearts blijven we geregeld checken. Voorkomen is beter dan genezen. En alhoewel ik stiekem heel bang ben dat het weer misgaat lijkt Dais alleen maar fijner te lopen. Gisteren weer gegaloppeerd. Voorheen met de rugproblemen bokte ze alleen nog maar in galop, nu had ze er zin in en galoppeerde ze lekker over de rug in een goed tempo door de baan. Ik hoop in mei eindelijk de M1 in te kunnen, ben nu al sinds september 2006 M startgerechtigd dus als alles goed blijft gaan gaan we eindelijk over!
Ze staan trouwens lekker op het land bij ons! Nog meer gelukkige weidepaarden op het moment?
 Ik kijk nog steeds zo graag naar mijn paardje, het is een heerlijk beest om te zien.
 Ik kijk nog steeds zo graag naar mijn paardje, het is een heerlijk beest om te zien. Daar ben je al een hele tijd mee bezig..? Wat voor zadel heb je nu?
 Daar ben je al een hele tijd mee bezig..? Wat voor zadel heb je nu?

Ja, ik zat rond die tijd vorig jaar ook net met een nieuw zadel, wist wel dat je er al lang mee bezig wasquote:Op maandag 18 februari 2008 16:08 schreef Juweel het volgende:
Spannend hoor! Heb je al enig idee wat voor peerdje je wilt hebben? Ga je weer voor een NRPSer?
Vorig jaar maart begon ze kreupel te lopen; oorzaak rug, dus vanaf die tijd hebben we huiswerk gekregen; longeren longeren en nog eens longeren. In september had ze een kleine terugval, en dat kwam volgens de VA door de enorm goede spieropbouw die ze had gevormd bij haar schouders, waardoor het zadel weer net knelde. Sinds een week of twee pak ik haar iets meer op, en dat gaat eigenlijk erg goed. Ik heb nu een Henry de Rivel zadel, mijn Daaleman is eindelijk verkocht na een jaar leuren!
 Heb je wel afgelopen zomer etc. ook gereden met haar? Of alleen maar gelongeerd?
 Heb je wel afgelopen zomer etc. ook gereden met haar? Of alleen maar gelongeerd? maar eigelijk maakt het me niet zo heel veel uit wat voor eentje het gaat worden. Als het maar een beetje een braaf paard is, niet te gek in de kop en niet eentje die erg van bokken houdt
 maar eigelijk maakt het me niet zo heel veel uit wat voor eentje het gaat worden. Als het maar een beetje een braaf paard is, niet te gek in de kop en niet eentje die erg van bokken houdt  
  ). Voorlopig trainen we lekker door (zijn aan het oefenen voor de changementen) en gaan nog lekker op wedstrijd
 ). Voorlopig trainen we lekker door (zijn aan het oefenen voor de changementen) en gaan nog lekker op wedstrijd  .
 .

Je kunt inderdaad beter een beetje rustig aan doen, dan dat je weer te veel gaat vragen ineens. Zou ook gewoon lekker relaxed doen, je doet het tenslotte voor je plezier en het moet voor het paard ook leuk blijvenquote:Op maandag 18 februari 2008 22:04 schreef Juweel het volgende:
Klopt, dat was idd rond dezelfde tijd. Is jouw zadel nog steeds goed?
Ik heb nauwelijkis gereden vorig jaar. Vnml gelongeerd, en toen ik er weer voorzichtig aan op kon kreeg ze na een week of 8 een kleine terugslag vanwege de bespiering en het zadel. Maar goed, ontspanning en juist spiergebruik staat voorop, en ik heb liever dat ik 100% zeker weet dat ze meer aankan dan dat het te snel gaat. Stiekem ben ik nog steeds bang dat er weer misgaat. Maar goed, ze is de jongste ook niet meer en in die 14 jaar dat we haar hebben heeft ze slechts 3x iets ernstigs gehad. ( 1x gaskoliek, een keer een gebroken griffelbeen en kreupel door vernageld, dus dat kwam door de hoefsmid) Misschien ben ik er al die tijd vanuit gegaan dat ze onverwoestbaar was, en nu is dat helemaal omgedraaid dus.
Ik vind veel Houston nakomelingen heel erg aansprekend! Ik ben benieuwd wat voor paardje je op het oog hebt, en ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk was om deze beslissing te maken!
Kunnen jullie allemaal een beetje rijden nu met de vorst?
Wij hebben mazzel met onze baan, is helemaal glad en ondanks de vorst prima te rijden, echt super!

) had kunnen nemen, omdat die een iets minder diepe zit heeft. Mijn zadel is nog steeds heel fijn hoor, en ik zit er ook lekker stevig in. Maar soms heb ik het idee dat ik mezelf er iets te vast in rijd. Voorlopig hou ik het zadel nog, beetje afhankelijk van het eventuele nieuwe paard, en hoe het daar op ligt. Als het dan goed ligt is het oke, zo niet dan gaan we weer passen
 ) had kunnen nemen, omdat die een iets minder diepe zit heeft. Mijn zadel is nog steeds heel fijn hoor, en ik zit er ook lekker stevig in. Maar soms heb ik het idee dat ik mezelf er iets te vast in rijd. Voorlopig hou ik het zadel nog, beetje afhankelijk van het eventuele nieuwe paard, en hoe het daar op ligt. Als het dan goed ligt is het oke, zo niet dan gaan we weer passen  . Ik rijd ook nog een jonge pony op stal bij Faraj, helaas ligt het daar wat minder goed op.. Erg gaaf beestje is dat trouwens, eens kijken of ik binnenkort wat foto's kan maken.
 . Ik rijd ook nog een jonge pony op stal bij Faraj, helaas ligt het daar wat minder goed op.. Erg gaaf beestje is dat trouwens, eens kijken of ik binnenkort wat foto's kan maken.
quote:Op maandag 18 februari 2008 22:28 schreef buitenbeentje het volgende:
Bij ons is het lux rijden, er zijn twee binnen en twee buitenbakken.Niet dat de binnenbakken verwarmd zijn, maar je rijdt wel uit de wind en dat scheelt best wel veel.
 Twee binnen én twee buitenbakken? Dat is inderdaad luxe
 Twee binnen én twee buitenbakken? Dat is inderdaad luxe  Waar rij je ergens (Brabant)?
 Waar rij je ergens (Brabant)?

en binnenbaan, maar dan geen paddocks en weiland. En we wilden dat laatste, maar gelukkig hebben we er wel een goede bak bij. En een snoepautomaat
 en binnenbaan, maar dan geen paddocks en weiland. En we wilden dat laatste, maar gelukkig hebben we er wel een goede bak bij. En een snoepautomaat  

na alle jaren in de modder was ik daar al blij mee geweest. Maar als je toch gaat verhuizen van stal..
 na alle jaren in de modder was ik daar al blij mee geweest. Maar als je toch gaat verhuizen van stal..  Nu zijn er weilanden, buitenbak en binnenbak met kleine kantine (geen bediening ofzo, zo groot is het niet, maar je kunt er wel lekker zitten met zicht op de binnenbak en een deel van de buitenbak), stapmolen en longeercirkel, en niet te vergeten een paar wasplaatsen (wat heerlijk om je paard gewoon vast te kunnen zetten tijdens het wassen
 Nu zijn er weilanden, buitenbak en binnenbak met kleine kantine (geen bediening ofzo, zo groot is het niet, maar je kunt er wel lekker zitten met zicht op de binnenbak en een deel van de buitenbak), stapmolen en longeercirkel, en niet te vergeten een paar wasplaatsen (wat heerlijk om je paard gewoon vast te kunnen zetten tijdens het wassen  ).
 ). 

Yup.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:28 schreef Elefes het volgende:
Ik had het ook al gedaan voor een goede buitenbaan hoorna alle jaren in de modder was ik daar al blij mee geweest. Maar als je toch gaat verhuizen van stal..
Nu zijn er weilanden, buitenbak en binnenbak met kleine kantine (geen bediening ofzo, zo groot is het niet, maar je kunt er wel lekker zitten met zicht op de binnenbak en een deel van de buitenbak), stapmolen en longeercirkel, en niet te vergeten een paar wasplaatsen (wat heerlijk om je paard gewoon vast te kunnen zetten tijdens het wassen
).
Ach, als je maar een beetje fatsoenlijk kunt rijden.. Ik kan me voorstellen dat je liever een weide had dan een binnenbak, Juweel!
Buitenbeentje, is dat toevallig de Vughtse Hoeve waar je rijdt?
 Wel eens wedstrijd gereden?
  Wel eens wedstrijd gereden? 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |