En waar blijkt dat uit? Ik lees nl. nergens dat er niet eerst een rechter iemand schuldig moet hebben bevonden.quote:Op zondag 9 september 2007 21:12 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
En over 5 jaar kan het voor iedereen gelden. Kritiek op de burgermeester, elk uur melden op het bureau.
quote:Rouvoet stuurt alle baby's een cd
DEN HAAG - Minister André Rouvoet voor Jeugd en Gezin stuurt alle pasgeboren kindjes voortaan een cd met „het Nationale welkomstliedje”. Met de cd wil hij ouders ondersteunen bij de opvoeding in het eerste levensjaar.
Dat heeft zijn departement donderdag bekendgemaakt. De cd maakt onderdeel uit van het voorlichtingsprogramma over opvoeden Hallo Wereld. De campagne heeft verder als doel zwangere vrouwen te helpen met een gezonde levensstijl.
OMFG kan je toch niet serieus menen dit? Waar die lui zich al niet mee bezig houden, ongelooflijkquote:
quote:
Vast maar die zien ook de enquetes waaruit blijkt dat iedereen weer beter te pas is dan ooit. Het gaat goed met Nederland dan kan je dit soort fratsen uitvoeren als minister. De politiek is vaak heel simpel.quote:Op vrijdag 14 september 2007 10:00 schreef Autodidact het volgende:
Hebben die ministers mensen om zich heen die af en toe vragen waar ze in hemelsnaam mee bezig zijn?
Als het 100% klote ging had een minister als Rouvoet vast als oplossing bedacht om een dubbel-cd te sturen ter opvoeding ende opbeuring. Een liedje van Rafaella en een opbeurende speech van rock-lp's-brekende-Rouvoet.quote:Op vrijdag 14 september 2007 10:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vast maar die zien ook de enquetes waaruit blijkt dat iedereen weer beter te pas is dan ooit. Het gaat goed met Nederland dan kan je dit soort fratsen uitvoeren als minister. De politiek is vaak heel simpel.
Als het minder ging met Nederland was er veel meer protest geweest tegen dit soort geldverspilling. Nu is het vooral wat zuur gemurmel wat boven komt borrelen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:00 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als het 100% klote ging had een minister als Rouvoet vast als oplossing bedacht om een dubbel-cd te sturen ter opvoeding ende opbeuring. Een liedje van Rafaella en een opbeurende speech van rock-lp's-brekende-Rouvoet.
Om nog maar niet te spreken van de gigantische spam! Persoonsgegevens en gegevens dat er een baby geboren is behoort helemaal niet voor dit soort doeleinden gebruikt te worden. Walgelijk en vulgair, bah.
Lees ik nou goed dat hij hier het hele beleid van Klink, Bos en Hirsch Ballin verwerpt? Verandering in gedrag was toch het doel?quote:Balkenende: geen sprake van nivelleren
Premier Jan Peter Balkenende (CDA) ontkent dat het kabinet aan inkomenspolitiek doet. Dat zei hij op Prinsjesdag tijdens zijn persconferentie. Op de derde dinsdag van september werd de eerste begroting van het sociaalchristelijke kabinet gepresenteerd, met daarin diverse inkomensmaatregelen. Maar Balkenende houdt voet bij stuk: "Ik blijf het géén nivelleren noemen."
De premier erkende dat sommige groepen er het komend jaar op achteruit gaan, met uitzondering van mensen met lage inkomens. "De sterkste schouders moeten de zwaarste lasten dragen." Zo gaat het hoge btw-tarief omhoog, evenals de fiscale bijtelling voor de auto van de zaak, en de aftrekbaarheid van pensioenpremies wordt voor hogere inkomens beperkt. Rijkere ouderen moeten een jaar eerder extra belasting gaan betalen als ze eerder stoppen met werken dan in het regeerakkoord was afgesproken. Ook investeert het kabinet in de aanpak van wijken, onderwijs en het milieu.
'Geen betutteling'
Balkenende ontkende dat hij hiermee 'moraliserende' maatregelen invoert, waarmee wordt getracht het gedrag van burgers te beïnvloeden. "Het gaat mij om de vraag hoe je met elkaar wilt omgaan." Hij vroeg zich af of het 'betuttelen' is wanneer maatregelen worden genomen om te zorgen dat jongeren minder gaan drinken. "Ik wil voorkomen dat jongeren kapot gaan. We moeten de zaken niet op hun beloop laten. Daar gaan we voor."
'Dak repareren als de zon schijnt'
Al met al voert het kabinet een lastenverzwaring van zeven miljard euro door. Die wordt vooral veroorzaakt door de stijging van de zorgpremie. De premier hamerde er tijdens zijn persconferentie op dat nu het moment is om deze maatregelen door te voeren. "We moeten het dak repareren als de zon schijnt", zei Balkenende in een verwijzing naar de huidige economische voorspoed.
Maar Balkenende bestrijdt het beeld dat er sprake is van nivellering. "Ik vind dat zo'n ouderwets begrip." Wel erkende hij dat er volgend jaar sprake is van een 'buitengewoon gematigde' koopkrachtontwikkeling. "Maar we moeten kijken naar de hele periode tot 2011. Dan gaat iedereen erop vooruit. Dat is bepaald geen reden tot klagen." Ook wees de premier erop dat vooral de midden- en hogere inkomens baat hebben bij de invoering van gratis schoolboeken.
'Dynamiek combineren met zekerheid'
Over het algemeen staat de eerste begroting van het kabinet-Balkenende IV in het teken van economische ontwikkeling en sociale samenhang, stelde Balkenende vast. "We willen dynamiek combineren met zekerheid. De snelle veranderingen in de wereld maken veel mensen onzeker. Er is de behoefte aan houvast en zekerheid." Het kabinet investeert daarom in onderwijs, een schoner milieu en veiligheid en sociale samenhang.
Balkenende concludeert dat het kabinet dinsdag een solide en ambitieuze begroting presenteert. Aan het eind van de regeerperiode in 2011 moet er een overschot zijn op de begroting van één procent.
Zelfde alinea: ""Het gaat mij om de vraag hoe je met elkaar wilt omgaan." Hij vroeg zich af of het 'betuttelen' is wanneer maatregelen worden genomen om te zorgen dat jongeren minder gaan drinken. "Ik wil voorkomen dat jongeren kapot gaan. We moeten de zaken niet op hun beloop laten. Daar gaan we voor.""quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:16 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Lees ik nou goed dat hij hier het hele beleid van Klink, Bos en Hirsch Ballin verwerpt? Verandering in gedrag was toch het doel?
Verandering van gedrag dus...omdat Balkenende het wil.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zelfde alinea: ""Het gaat mij om de vraag hoe je met elkaar wilt omgaan." Hij vroeg zich af of het 'betuttelen' is wanneer maatregelen worden genomen om te zorgen dat jongeren minder gaan drinken. "Ik wil voorkomen dat jongeren kapot gaan. We moeten de zaken niet op hun beloop laten. Daar gaan we voor.""
Het meest trieste aan deze hele zaak is nog dat er van de ambitie om minder mensen in drankgerelateerde problemen te laten terechtkomen waarschijnlijk weinig terecht zal komen; weinig mensen zullen zich ervan laten weerhouden veel te drinken doordat een flesje bier een dubbeltje meer gaat kosten. Uiteindelijk is de enige die er door deze maatregel op vooruit gaat de regering zelf, doordat de schatkist extra gevuld wordt.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:18 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Verandering van gedrag dus...omdat Balkenende het wil.
Ja, dat is duidelijk de insteek van Klink - die wil gewoon geld zien en van verslavende producten kun je mooi plukken. Die mensen stoppen toch niet. Van Balkenende twijfel ik er een beetje aan. Misschien denkt hij echt dat hij moreel bezig is. Je zou van moralisten misschien kunnen verwachten dat ze eerlijk zijn over hun intentiesquote:Op dinsdag 18 september 2007 14:27 schreef Reya het volgende:
[..]
Het meest trieste aan deze hele zaak is nog dat er van de ambitie om minder mensen in drankgerelateerde problemen te laten terechtkomen waarschijnlijk weinig terecht zal komen; weinig mensen zullen zich ervan laten weerhouden veel te drinken doordat een flesje bier een dubbeltje meer gaat kosten. Uiteindelijk is de enige die er door deze maatregel op vooruit gaat de regering zelf, doordat de schatkist extra gevuld wordt.
Volgens mij krijgen we daar nog wat extra organen bij, namelijk eentje die bij moet gaan houden wanneer iemand een stelletje is, wanneer ze eventueel seks gaan hebben en dus de mogelijkheid van een zwangerschap onstaat. Ze moeten immers gehersenspoeld getraint worden in hun levenstijl voor ze zwanger is/zijn.quote:Op donderdag 20 september 2007 00:25 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Hoera! We krijgen er weer een centraal gecoördineerd programma bij!
Advies over levensstijl bij kinderwens
Nou ja, als men stopt met drinken heeft Klink een probleem in zijn begroting dus dat zal hij niet hopen.quote:Op donderdag 20 september 2007 08:56 schreef heiden6 het volgende:
We proberen niemands gedrag te veranderen, we verhogen alleen accijnzen op alcohol en dan hopen we gewoon dat mensen minder gaan drinken.
Dat hebben ze hier in Finland ook geprobeerd... Resultaat?? Guess what, maar leren doen ze er niet van...quote:Op donderdag 20 september 2007 08:56 schreef heiden6 het volgende:
We proberen niemands gedrag te veranderen, we verhogen alleen accijnzen op alcohol en dan hopen we gewoon dat mensen minder gaan drinken.
Sterker nog. Er zijn vele honderden miljoenen extra inkomsten door die verhogen begroot. Diegene die beweerd dat dit is om mensen van het roken en drinken af te helpen is niet goed snik.quote:Op donderdag 20 september 2007 09:05 schreef Autodidact het volgende:
Nou ja, als men stopt met drinken heeft Klink een probleem in zijn begroting dus dat zal hij niet hopen.
Oh ik dacht altijd dat de overheid écht om mensen geeft. Humane overheid. Pleonasmequote:Op donderdag 20 september 2007 09:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Sterker nog. Er zijn vele honderden miljoenen extra inkomsten door die verhogen begroot. Diegene die beweerd dat dit is om mensen van het roken en drinken af te helpen is niet goed snik.
50 cent op een krat bier.quote:Op donderdag 20 september 2007 08:56 schreef heiden6 het volgende:
Ik zou niet eens weten wat ik voor een krat bier betaal.quote:
Ik ook niet precies, en zo gaat het bij veel mensen. Daarom werkt het ook niet.quote:Op donderdag 20 september 2007 20:46 schreef Plato1980 het volgende:
Ik zou niet eens weten wat ik voor een krat bier betaal.![]()
Een humane overheid is zo tegenstrijdig als alleen maar schuldigen in de cel, of vliegende varkens.quote:Op donderdag 20 september 2007 16:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Oh ik dacht altijd dat de overheid écht om mensen geeft. Humane overheid. Pleonasme.
nu.nlquote:DEN HAAG - Minister Ab Klink (Volksgezondheid) wil bekijken of het zin heeft ongezond voedsel duurder te maken. Samen met het bedrijfsleven gaat hij onderzoeken of mensen beter eten als slecht voedsel duurder wordt.
Dat staat in een plan voor het voorkomen van ziektes dat de minister maandag bekendmaakte. Het kabinet heeft al besloten de accijns op bier en sigaretten volgend jaar te verhogen, maar Klink wil nu weten of accijnsverhogingen voor andere producten effectief en zinvol zijn.
De minister kondigde ook aan met een nieuwe aanpak van overgewicht, drankmisbruik en gezondere voeding te komen. Eerder besloot het kabinet al tot een rookverbod in de horeca, een verbod op drankreclame op radio en televisie tot 9 uur 's avonds, meer samenwerking tussen sportverenigingen en scholen en opname van cursussen stoppen met roken en bewegen op recept in het basispakket van de ziektekostenverzekering.
Als deze proef een succes is, wil Klink meer preventieve maatregelen in het basispakket laten opnemen.
Wil de overheid een stoppen met rokencursus vergoeden om zo minder inkomsten aan accijns te krijgen is het weer niet goed.quote:
Er zou geen accijns op tabak moeten zitten (58% !!!!!!!!!!!!!)en die cursus stoppen met roken moet die roker maar lekker zelf betalen.quote:Op maandag 24 september 2007 13:05 schreef du_ke het volgende:
Wil de overheid een stoppen met rokencursus vergoeden om zo minder inkomsten aan accijns te krijgen is het weer niet goed.
Het is niet de overheid die een rokerscursus gaat vergoeden. Het zijn de niet-rokers die verplicht worden er aan mee te betalen in hun premie. Als een roker wil stoppen en er hulp voor denkt nodig te hebben betaalt hij dat maar lekker zelf.quote:Op maandag 24 september 2007 13:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wil de overheid een stoppen met rokencursus vergoeden om zo minder inkomsten aan accijns te krijgen is het weer niet goed.
Sportschool in basispakketquote:Om de Nederlander fitter en gezonder te laten leven zoekt minister Klink van Volksgezondheid naar een manier om de sportschool in het basispakket te krijgen. De minister denkt dat met deze maatregel de kosten in de zorg verlaagd kunnen worden.
Huisartsen zouden mensen die ongezond leven op recept door kunnen sturen naar de sportschool. De omroep, NOS, meldt dat de pilotprojecten, 'Bewegen op recept', binnenkort zullen starten. De sportscholen moeten ervoor kunnen zorgen dat de mensen gezonder gaan leven. Wat uiteindelijk ook weer moet zorgen voor een besparing in de gezondheidszorg.
In de preventienota staat ook dat de minister van Volksgezondheid de invoering van het rookverbod in de horeca per 1 juli 2008 wil doorzetten.
Als uw zorgpremie volgend jaar weer gestegen is weet u bij wie aan te kloppen. U betaalt verplicht voor andermans fitnessprogramma.quote:Om de Nederlander fitter en gezonder te laten leven zoekt minister Klink van Volksgezondheid naar een manier om de sportschool in het basispakket te krijgen. De minister denkt dat met deze maatregel de kosten in de zorg verlaagd kunnen worden.
Huisartsen zouden mensen die ongezond leven op recept door kunnen sturen naar de sportschool. De omroep, NOS, meldt dat de pilotprojecten, 'Bewegen op recept', binnenkort zullen starten. De sportscholen moeten ervoor kunnen zorgen dat de mensen gezonder gaan leven. Wat uiteindelijk ook weer moet zorgen voor een besparing in de gezondheidszorg.
Omdat die andere persoon niet normaal kan eten/bewegen.quote:Op maandag 24 september 2007 14:32 schreef Autodidact het volgende:
Als uw zorgpremie volgend jaar weer gestegen is weet u bij wie aan te kloppen. U betaalt verplicht voor andermans fitnessprogramma..
Nee, het is de bedoeling dat mensen gaan bewegen, zodat die vette reet geen hartinfarct wordt. Die zijn nl. duurder dan een fitnessclub.quote:Op maandag 24 september 2007 14:39 schreef Boze_Appel het volgende:
Oftewel eet maar wat je wil, als je dik wordt krijg je de sportschool toch vergoed.![]()
Niet gristelijk zijn en niet getrouwd zijn zal automatisch tot abortus leiden.quote:Op donderdag 20 september 2007 00:25 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Hoera! We krijgen er weer een centraal gecoördineerd programma bij!
Advies over levensstijl bij kinderwens
Het zou verstandiger zijn als ze zelf geconfronteerd worden met hun gedrag dmv. duurdere verzekeringen ipv. ze maar gewoon aan laten kloten en alsnog alles gratis aanbieden als ze het helemaal verkloot hebben.quote:Op maandag 24 september 2007 14:53 schreef en_door_slecht het volgende:
Nee, het is de bedoeling dat mensen gaan bewegen, zodat die vette reet geen hartinfarct wordt. Die zijn nl. duurder dan een fitnessclub.
Ik wil wel een weddenschap aangaan dat, zolang wie dit collectieve stelsel in stand houden, geen enkele premieverlaging zal plaatsvinden door deze actie tenzij er vergoedingen uitgehaald worden. Dit gaat geen geld besparen, dit gaat meer mensen aan het staatsinfuus leggen.quote:Op maandag 24 september 2007 14:53 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Nee, het is de bedoeling dat mensen gaan bewegen, zodat die vette reet geen hartinfarct wordt. Die zijn nl. duurder dan een fitnessclub.
nu.nlquote:DELFT- Werkgeversorganisatie MKB-Nederland wil dat de plannen om de speelautomatenbranche onder de kansspelbelasting te laten vallen, van tafel gaan. Nu betaalt de sector 19 procent omzetbelasting. Valt de sector onder de kansspelbelasting dan wordt het tarief ruim 40 procent.
De regering kondigde de plannen aan op Prinsjesdag. Overleg met de sector is er niet geweest, aldus MKB-Nederland. Volgens de organisatie zullen de meeste van de zevenhonderd exploitanten geen winst meer maken en komt de werkgelegenheid van 4000 mensen op de tocht te staan.
MKB-Nederland deed maandag een beroep op staatssecretaris De Jager (Financiën) de maatregel in te trekken en in overleg te treden met de branche.
In het vorige collectieve stelsel ging de premie wel regelamtig op en neer. Maar tegenwoordig ligt er ook een stuk meer macht bij de verzekeraars natuurlijk en die hebben daar in het totaal geen belang bij.quote:Op maandag 24 september 2007 15:15 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik wil wel een weddenschap aangaan dat, zolang wie dit collectieve stelsel in stand houden, geen enkele premieverlaging zal plaatsvinden door deze actie tenzij er vergoedingen uitgehaald worden. Dit gaat geen geld besparen, dit gaat meer mensen aan het staatsinfuus leggen.
Zolang de overheid gezonde vormen van concurrentie tegen houdt omdat de verzekeraar met handen en voeten gebonden is heeft de verzekeraar weinig mogelijkheden om degelijke concurrentie te bieden. De beperkte mogelijkheden worden aangegrepen, maar veel kunnen en mogen ze niet.quote:Op maandag 24 september 2007 23:11 schreef du_ke het volgende:
In het vorige collectieve stelsel ging de premie wel regelamtig op en neer. Maar tegenwoordig ligt er ook een stuk meer macht bij de verzekeraars natuurlijk en die hebben daar in het totaal geen belang bij.
Er zijn toch al vrij grote verschillen tussen de verschillende verzekeraars. Maar ze hebben er met z'n allen gewoon belang bij die premies omhoog te laten schieten.quote:Op maandag 24 september 2007 23:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zolang de overheid gezonde vormen van concurrentie tegen houdt omdat de verzekeraar met handen en voeten gebonden is heeft de verzekeraar weinig mogelijkheden om degelijke concurrentie te bieden. De beperkte mogelijkheden worden aangegrepen, maar veel kunnen en mogen ze niet.
En als ik dus naar de sportschool ga, dan betaal ik fijn 40 euro per maand (ofzo), en een vadsig persoon zit daar voor nop, omdat het voor hem mogelijk noodzakelijker is?quote:Op maandag 24 september 2007 14:53 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |