abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50482042
Hier verder

originele OP van Martin77:
quote:
VVD-aanhang wil Rutte weg

(Novum) - Zeven op de tien VVD-kiezers willen een andere lijsttrekker dan Mark Rutte. Dat blijkt zondag uit een peiling van Maurice de Hond.

Een ruime meerderheid van de VVD-aanhang denkt dat Rutte niet meer wordt herkozen bij de volgende verkiezingen en vindt dat op korte termijn iemand anders de leiding van de partij moet overnemen. Bijna de helft van de VVD-kiezers (46 procent) vindt dat Rutte verantwoordelijk is voor het slechte verkiezingsresultaat. Rita Verdonk blijkt onder VVD-kiezers de favoriet voor het leiderschap.

De VVD verloor bij de landelijke verkiezingen van vorig jaar zes zetels ten opzichte van de verkiezingen in 2003.

Bron

Deze mening kan ik alleen maar delen. Rutte heeft heeft de uitstralling van een schooljongetje wat constant door zijn moeder (Verdonk) te recht wordt gewezen. Verder is hij ook helemaal niet zichtbaar voor de gemiddelde kiezer iets wat ook niet voor hem spreekt.

Ik vind het wel een goed idee om dan Ritta zich laten bewijzen en haar dus lijsttrekker te laten worden. Hoe denken jullie hier over?

Laat A.J.B. het Verdonk gebash buiten dit topic. Dit topic heeft als doel het te hebben over de mogelijke nieuwe lijsttrekker voor de VVD
  vrijdag 15 juni 2007 @ 12:17:03 #2
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50482065
Ja en Verdonk mag aardbeien plukken in Denemarken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_50482291
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:10 schreef Litpho het volgende:
Heb je een bron voor het dwangmatig ontkennen van enige arbeidsongeschiktheid?
Een andere conclusie is niet mogelijk toen de VVD als geen andere partij de WAO zo veel mogelijk wilde ruimen. ("aangepast schattingsbesluit", cohort okt 2004)

Het huidge kabinet heeft dat gelukkig weer deels teruggedraaid.
quote:
Of beperkt de VVD zich toch maar tot de (deels) arbeidsgeschikten?
JA, alleen pushen ze werkgevers niet om ze aan te nemen. Die dwang wordt door de VVD wel heel erg selectief toegepast, nl op de zwakkere partij.

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 15-06-2007 12:29:02 ]
pi_50482418
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:11 schreef damian5700 het volgende:
Maar goed. De VVD-leden willen Rutte helemaal niet weghebben. Een wezenlijke aanleiding is er daarvoor ook niet. Zelfs niet naar aanleiding van het rapport Dekker.
Rutte is erg argumentatief en zeker niet slecht. Hij zit daar goed.
Maar het resultaat telt toch?
pi_50482479
Ik vind ook dat Rutte weg moet. Hij heeft totaal geen uitstraling en autoriteit, bovendien heeft hij deze hele soap helemaal verkeerd uitgepakt. Hij had er zijn voordeel uit kunnen behalen maar dat heeft hij zeker niet gedaan. Ik denk ook dat hij veel te links is voor de VVD aanhang, er zijn genoeg andere partijen die dezelfde soort ideeën hebben.

Verdonk is echter geen goede opvolger en moet het derhalve ook niet worden, zij schreeuwt slechts een hoop. Ik heb meer vertrouwen in iemand als Henk Kamp.
pi_50482509
Waarom deel 2?
Je had beter een nieuw topic kunnen maken 'waarom ik de VVD haat' of iets soortgelijks.
Je valt een halve topic het programma en de partijbeginselen van de VVD aan en het gaat allang niet om de VVD-stemmer die Rutte weg wil hebben.

Mag best, maar onder het mom van deze TT vind ik dat huichelachtig.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_50482581
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Maar het resultaat telt toch?
Als dat in de politiek in algemene zin de mathematiek is, dan beperkt zich dat niet enkel tot de VVD.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_50482765
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een andere conclusie is niet mogelijk toen de VVD als geen andere partij de WAO zo veel mogelijk wilde ruimen. ("aangepast schattingsbesluit", cohort okt 2004)
Dat is het ontkennen van de arbeidsongeschiktheid van veel mensen in de WAO, dat is iets heel anders (en gegeven vele succesvolle herkeuringen, verreweg niet ongegrond). Als ze iedereen aan het werk wilde hebben, dan was er geen arbeidsongeschiktheidregeling overgebleven en dat is aantoonbaar niet het geval.
quote:
JA, alleen pushen ze werkgevers niet om ze aan te nemen. Die dwang wordt door de VVD wel heel erg selectief toegepast, nl op de zwakkere partij.
Werkgevers pushen gaat alleen maar wrok opleveren. Het aansporen van de partij die zijn hand komt ophouden (terwijl dat niet hoeft, chronisch zieken en volledig arbeidsongeschikten worden niet ontkend door de VVD) sluit daarentegen veel beter aan bij de menselijke psychologie.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_50484015
Ik denk eerlijk gezegd dat de VVD´ers niet weten wat ze willen. Als ze hem zo graag weg willen, waarom hebben ze hem dan als lijsttrekker gekozen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_50484172
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat de VVD´ers niet weten wat ze willen. Als ze hem zo graag weg willen, waarom hebben ze hem dan als lijsttrekker gekozen ?
Omdat er een verschil zit tussen VVD kiezers (degene die Rutte weg schijnen te willen hebben) en VVD leden (degene die Rutte hebben gekozen tot lijsttrekker).
pi_50486425
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:19 schreef Litpho het volgende:

[..]

Omdat er een verschil zit tussen VVD kiezers (degene die Rutte weg schijnen te willen hebben) en VVD leden (degene die Rutte hebben gekozen tot lijsttrekker).
Kan zijn.....maar waarom kies je dan op een partij waarbij je de lijsttrekker niet aan staat ?
pi_50486538
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:14 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Kan zijn.....maar waarom kies je dan op een partij waarbij je de lijsttrekker niet aan staat ?
Daar kunnen een aantal redenen voor zijn, waarbij de complottheoristen uiteraard aan zullen voeren dat men hoopte dat voldoende voorkeursstemmen Verdonk acuut tot de facto leider zouden bombarderen.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:19:45 #13
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50486612
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:14 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Omdat sommige mensen op basis van programma stemmen, en niet op de (looks van de) lijsttrekker.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_50486676
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:19 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Omdat sommige mensen op basis van programma stemmen, en niet op de (looks van de) lijsttrekker.
Partijprogramma is 1 ding, maar ik kijk altijd nog wel of er wat capabele mensen bij zitten, die zo´n programma ook nog kunnen uitvoeren en die mij ook nog aanstaan.
pi_50491056
De VVD is heel erg de weg kwijt. Deze week is een rapport gepubliceerd waarin gewoon openlijk de verdeeldheid binnen de partij wordt benoemd. Dat is één probleem waar de partij mee kampt. Een ander probleem is dat de leden anders over onderwerpen denken dan kiezers. Of vrij vertaald: de VVD bindt kiezers onvoldoende aan zich.

Rutte is tot lijsttrekker gekozen door de LEDEN van de partij. Uit peilingen voorafgaand aan de lijsttrekkersverkiezing, bleek dat de VVD-kiezers massaal voor Verdonk kozen. De verkiezingsuitslag op 22 november bevestigde dit.

De VVD heeft nu een democratisch gekozen leider, maar eentje die verder weinig draagvlak heeft. En laten we reëel zijn; Verdonk moet echt onder een trein terechtkomen, wil het draagvlak voor Rutte ooit nog toenemen. Als ik Rutte was, telde ik mijn zegeningen en stapte ik binnenkort stilletjes op. Alles beter dan bij een volgende lijsttrekkersverkiezing te worden vernederd.
pi_50492668
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:30 schreef damian5700 het volgende:
Waarom deel 2?
Omdat deel 1 vol is.
quote:
Je had beter een nieuw topic kunnen maken 'waarom ik de VVD haat' of iets soortgelijks.
Je valt een halve topic het programma en de partijbeginselen van de VVD aan en het gaat allang niet om de VVD-stemmer die Rutte weg wil hebben.
Ik had idd een dergelijk topic kunnen, maar als ik dat zou doen, dan krijg ik direct het verwijt dat ik de VVD zou bashen. Dus ik kan het eigenlijk nooit goed doen.
quote:
Mag best, maar onder het mom van deze TT vind ik dat huichelachtig.
Tja, het zou toch raar zijn als ik geen kritiek zou mogen hebben op het VVD gedachtegoed. Zeker als Rutte gisteren nog stelde dat er voor de VVD een vierde "citadel" is, dat staat voor "persoonlijk vrijheden". Dat stelde mij weer erg gerust.
pi_50492768
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:32 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Als dat in de politiek in algemene zin de mathematiek is, dan beperkt zich dat niet enkel tot de VVD.
Ja, ik maakte dacht ik ook geen voorbehoud. Natuurlijk geldt dat algemeen. Ik vind het trouwens wel vaag dat geen enkel persoon binnen de VVD consequenties trekt uit het verkiezingen debacle.
pi_50492961
Ik blijf er bij, gooi zowel Rutte als Verdonk er uit en maak van de VVD een meer klassiek liberale partij
pi_50493035
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:38 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat is het ontkennen van de arbeidsongeschiktheid van veel mensen in de WAO, dat is iets heel anders (en gegeven vele succesvolle herkeuringen, verreweg niet ongegrond). Als ze iedereen aan het werk wilde hebben, dan was er geen arbeidsongeschiktheidregeling overgebleven en dat is aantoonbaar niet het geval.
De VVD weet donders goed dat het ineens afschaffen van een arbeidsongeschiktenvoorziening volstrekt onaanvaardbaar is. En dat het niet op draagvlak kan rekenen, zelfs niet binnen een coalitie.

De strategie van de VVD is dan ook het sociale stelsel stapje voor stap verder uit te kleden/lees af te breken. Tot een soort mini microstelsel. Iets dergelijks zoals ze in the USA ook hebben. Zodanig dat je net niet doodgaat als je er op aangewezen raakt.
quote:
Werkgevers pushen gaat alleen maar wrok opleveren. Het aansporen van de partij die zijn hand komt ophouden (terwijl dat niet hoeft, chronisch zieken en volledig arbeidsongeschikten worden niet ontkend door de VVD) sluit daarentegen veel beter aan bij de menselijke psychologie.
als we als maatschappij maar al te graag een zo hoog mogelijk arbeidsparticipatie willen, dan moet de wil wel van twee kanten komen. Werkgevers laten chronisch zien dat ze geen belangstelling hebben voor ex- arbeidsongeschikten. Dat is de oorzaak dat ex-WAO-ers niet aan de bak komen. Wat doet de VVD: de WAO-ers bestraffen en een crimineel gevoel aanpraten, al zouden ze niet willen werken. De VVD pakt dus de verkeerde groep aan.

Oorzaak: onwil werkgevers. Oplossing : gepaste dwang, zonodig sancties.
pi_50493048
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 17:17 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik blijf er bij, gooi zowel Rutte als Verdonk er uit en maak van de VVD een meer klassiek liberale partij
Wie als opperhoofd?
pi_50493104
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 17:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wie als opperhoofd?
Zolang het geen Rutte en Verdonk is ben ik al een stuk tevredener.
pi_50493220
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 17:21 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Zolang het geen Rutte en Verdonk is ben ik al een stuk tevredener.
Zijn die dus het slechtste?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 20:03:49 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_50498152
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 17:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wie als opperhoofd?
Zalm?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_50499775
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 20:03 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Zalm?
Zou kunnen, maar hij was in 2002 toch min of meer partijleider (als zijnde fractievoorzitter). Daar was hij niet zo heel gelukkig, zei hij later zelf ook

Ik vind Zalm een topbestuurder. Maar een toppoliticus een gelukkig leven ?
pi_50521025
Kamp of Van Baalen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')