quote:VVD-aanhang wil Rutte weg
(Novum) - Zeven op de tien VVD-kiezers willen een andere lijsttrekker dan Mark Rutte. Dat blijkt zondag uit een peiling van Maurice de Hond.
Een ruime meerderheid van de VVD-aanhang denkt dat Rutte niet meer wordt herkozen bij de volgende verkiezingen en vindt dat op korte termijn iemand anders de leiding van de partij moet overnemen. Bijna de helft van de VVD-kiezers (46 procent) vindt dat Rutte verantwoordelijk is voor het slechte verkiezingsresultaat. Rita Verdonk blijkt onder VVD-kiezers de favoriet voor het leiderschap.
De VVD verloor bij de landelijke verkiezingen van vorig jaar zes zetels ten opzichte van de verkiezingen in 2003.
Bron
Deze mening kan ik alleen maar delen. Rutte heeft heeft de uitstralling van een schooljongetje wat constant door zijn moeder (Verdonk) te recht wordt gewezen. Verder is hij ook helemaal niet zichtbaar voor de gemiddelde kiezer iets wat ook niet voor hem spreekt.
Ik vind het wel een goed idee om dan Ritta zich laten bewijzen en haar dus lijsttrekker te laten worden. Hoe denken jullie hier over?
Laat A.J.B. het Verdonk gebash buiten dit topic. Dit topic heeft als doel het te hebben over de mogelijke nieuwe lijsttrekker voor de VVD
Een andere conclusie is niet mogelijk toen de VVD als geen andere partij de WAO zo veel mogelijk wilde ruimen. ("aangepast schattingsbesluit", cohort okt 2004)quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:10 schreef Litpho het volgende:
Heb je een bron voor het dwangmatig ontkennen van enige arbeidsongeschiktheid?
JA, alleen pushen ze werkgevers niet om ze aan te nemen. Die dwang wordt door de VVD wel heel erg selectief toegepast, nl op de zwakkere partij.quote:Of beperkt de VVD zich toch maar tot de (deels) arbeidsgeschikten?
Maar het resultaat telt toch?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:11 schreef damian5700 het volgende:
Maar goed. De VVD-leden willen Rutte helemaal niet weghebben. Een wezenlijke aanleiding is er daarvoor ook niet. Zelfs niet naar aanleiding van het rapport Dekker.
Rutte is erg argumentatief en zeker niet slecht. Hij zit daar goed.
Als dat in de politiek in algemene zin de mathematiek is, dan beperkt zich dat niet enkel tot de VVD.quote:
Dat is het ontkennen van de arbeidsongeschiktheid van veel mensen in de WAO, dat is iets heel anders (en gegeven vele succesvolle herkeuringen, verreweg niet ongegrond). Als ze iedereen aan het werk wilde hebben, dan was er geen arbeidsongeschiktheidregeling overgebleven en dat is aantoonbaar niet het geval.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een andere conclusie is niet mogelijk toen de VVD als geen andere partij de WAO zo veel mogelijk wilde ruimen. ("aangepast schattingsbesluit", cohort okt 2004)
Werkgevers pushen gaat alleen maar wrok opleveren. Het aansporen van de partij die zijn hand komt ophouden (terwijl dat niet hoeft, chronisch zieken en volledig arbeidsongeschikten worden niet ontkend door de VVD) sluit daarentegen veel beter aan bij de menselijke psychologie.quote:JA, alleen pushen ze werkgevers niet om ze aan te nemen. Die dwang wordt door de VVD wel heel erg selectief toegepast, nl op de zwakkere partij.
Omdat er een verschil zit tussen VVD kiezers (degene die Rutte weg schijnen te willen hebben) en VVD leden (degene die Rutte hebben gekozen tot lijsttrekker).quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat de VVD´ers niet weten wat ze willen. Als ze hem zo graag weg willen, waarom hebben ze hem dan als lijsttrekker gekozen ?
Kan zijn.....maar waarom kies je dan op een partij waarbij je de lijsttrekker niet aan staat ?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:19 schreef Litpho het volgende:
[..]
Omdat er een verschil zit tussen VVD kiezers (degene die Rutte weg schijnen te willen hebben) en VVD leden (degene die Rutte hebben gekozen tot lijsttrekker).
Daar kunnen een aantal redenen voor zijn, waarbij de complottheoristen uiteraard aan zullen voeren dat men hoopte dat voldoende voorkeursstemmen Verdonk acuut tot de facto leider zouden bombarderen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Kan zijn.....maar waarom kies je dan op een partij waarbij je de lijsttrekker niet aan staat ?
Omdat sommige mensen op basis van programma stemmen, en niet op de (looks van de) lijsttrekker.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Kan zijn.....maar waarom kies je dan op een partij waarbij je de lijsttrekker niet aan staat ?
Partijprogramma is 1 ding, maar ik kijk altijd nog wel of er wat capabele mensen bij zitten, die zo´n programma ook nog kunnen uitvoeren en die mij ook nog aanstaan.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:19 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Omdat sommige mensen op basis van programma stemmen, en niet op de (looks van de) lijsttrekker.
Omdat deel 1 vol is.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:30 schreef damian5700 het volgende:
Waarom deel 2?
Ik had idd een dergelijk topic kunnen, maar als ik dat zou doen, dan krijg ik direct het verwijt dat ik de VVD zou bashen. Dus ik kan het eigenlijk nooit goed doen.quote:Je had beter een nieuw topic kunnen maken 'waarom ik de VVD haat' of iets soortgelijks.
Je valt een halve topic het programma en de partijbeginselen van de VVD aan en het gaat allang niet om de VVD-stemmer die Rutte weg wil hebben.
Tja, het zou toch raar zijn als ik geen kritiek zou mogen hebben op het VVD gedachtegoed. Zeker als Rutte gisteren nog stelde dat er voor de VVD een vierde "citadel" is, dat staat voor "persoonlijk vrijheden". Dat stelde mij weer erg gerust.quote:Mag best, maar onder het mom van deze TT vind ik dat huichelachtig.
Ja, ik maakte dacht ik ook geen voorbehoud. Natuurlijk geldt dat algemeen. Ik vind het trouwens wel vaag dat geen enkel persoon binnen de VVD consequenties trekt uit het verkiezingen debacle.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:32 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Als dat in de politiek in algemene zin de mathematiek is, dan beperkt zich dat niet enkel tot de VVD.
De VVD weet donders goed dat het ineens afschaffen van een arbeidsongeschiktenvoorziening volstrekt onaanvaardbaar is. En dat het niet op draagvlak kan rekenen, zelfs niet binnen een coalitie.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:38 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is het ontkennen van de arbeidsongeschiktheid van veel mensen in de WAO, dat is iets heel anders (en gegeven vele succesvolle herkeuringen, verreweg niet ongegrond). Als ze iedereen aan het werk wilde hebben, dan was er geen arbeidsongeschiktheidregeling overgebleven en dat is aantoonbaar niet het geval.
als we als maatschappij maar al te graag een zo hoog mogelijk arbeidsparticipatie willen, dan moet de wil wel van twee kanten komen. Werkgevers laten chronisch zien dat ze geen belangstelling hebben voor ex- arbeidsongeschikten. Dat is de oorzaak dat ex-WAO-ers niet aan de bak komen. Wat doet de VVD: de WAO-ers bestraffen en een crimineel gevoel aanpraten, al zouden ze niet willen werken. De VVD pakt dus de verkeerde groep aan.quote:Werkgevers pushen gaat alleen maar wrok opleveren. Het aansporen van de partij die zijn hand komt ophouden (terwijl dat niet hoeft, chronisch zieken en volledig arbeidsongeschikten worden niet ontkend door de VVD) sluit daarentegen veel beter aan bij de menselijke psychologie.
Wie als opperhoofd?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:17 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik blijf er bij, gooi zowel Rutte als Verdonk er uit en maak van de VVD een meer klassiek liberale partij![]()
Zijn die dus het slechtste?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:21 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zolang het geen Rutte en Verdonk is ben ik al een stuk tevredener.
Zalm?quote:
Zou kunnen, maar hij was in 2002 toch min of meer partijleider (als zijnde fractievoorzitter). Daar was hij niet zo heel gelukkig, zei hij later zelf ookquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |