http://www.telegraaf.nl/b(...)op_homo_s.html?p=2,1quote:Allochtonen jagen op homo's
door Gijsbert Termaat en Tjerk de Vries
AMSTERDAM - Allochtone jongeren, voornamelijk Marokkanen, struinen in Amsterdam regelmatig homo-ontmoetingsplaatsen af om daar mannen te beroven van hun geld. Ook maken ze soms via chatrooms afspraakjes om hun slachtoffers thuis te kunnen bestelen.
De gedupeerden durven veelvuldig uit schaamte geen aangifte te doen. "Het gaat vaak om biseksuele mannen die getrouwd zijn", zegt Pierre van der Steen van het homomeldpunt van de Amsterdamse politie, Roze in Blauw (RIB).
Ook sommige parken in de hoofdstad vormen een risicogebied, terwijl daders hun slachtoffers ook soms opwachten bij de vele homokroegen die Amsterdam telt.
"Recent hebben we bij de Oeverlanden Marokkaanse en Pakistaanse verdachten aangehouden. Zij bekenden zes mannen te hebben beroofd, terwijl wij maar één aangifte binnen hadden gekregen", vult Marja Lust van RIB aan.
Represailles
Afgelopen zaterdag werd in het Vondelpark opnieuw een homoseksuele man in elkaar geslagen door zes Marokkanen. Zijn verhaal wilde hij wel aan de krant kwijt, maar uit angst voor represailles zag hij later af van publicatie. "Ik werd zomaar geslagen en in mijn gezicht geschopt", liet hij weten. "Er heerst een enorme boosheid bij deze groep jongeren en ik heb geen idee waar dat vandaan komt."
De politie wil meer zicht krijgen op de omvang van het probleem en gaat daarom soms undercover locaties langs waar homo's elkaar ontmoeten. "Op die manier willen we de mannen op het hart drukken vooral aangifte te doen", zegt Van der Steen. "Dat kan anoniem, want we begrijpen dat er een grote drempel is om naar de politie te stappen. Maar als Mohammed niet naar de berg komt..."
Mogelijk gaat de politie zelfs undercover en zal het agenten in burger inzetten op de homo-ontmoetingsplaatsen om zodoende daders op heterdaad te kunnen arresteren. "Wij hebben een speciaal telefoonnummer geopend (020-5595385, red.) waar slachtoffers zich 24 uur per dag kunnen melden en we bespeuren een enorm verschil met het COC. Slechts twintig procent van de melders bij het COC komt ook naar ons toe", zegt Lust.
Topje van ijsberg
"Die angst moet eruit, want als wij iets niet weten, kunnen wij er ook niets aan doen. Vooralsnog constateren we dat er ieder jaar meer klachten bij ons binnenkomen, maar we denken nog steeds dat het om het topje van de ijsberg gaat", aldus Lust.
Daar ben ik het niet mee eens!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:33 schreef Biggs. het volgende:
al ben ik er van overtuigd dat ook autochtonen zich hier aan schuldig maken.
Ignorantquote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:39 schreef Vierkantblokje het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens!
...en wat als die homo's hier nou gewoon geboren zijn?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:36 schreef LENUS het volgende:
Direct het land uitzetten die parasieten. NO MERCY
nee zo bedoel ik het niet, maar de meeste autochtonen die dat doen zijn zo ver heen dat je ze beter allochtonen kan noemen. dus ze ik tel ze niet mee bij de autochtonen!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:40 schreef DaFan het volgende:
[..]
Ignorant
Alsof allochtonen de enige zijn die homo's discrimeneren.
Ik bedoel die voorbipsberbers natuurlijk smartassquote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:40 schreef Verbal het volgende:
[..]
...en wat als die homo's hier nou gewoon geboren zijn?
V.
Die homo's bedoel je?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:36 schreef LENUS het volgende:
Direct het land uitzetten die parasieten. NO MERCY
Oh die types! Dan ben ik het wel met je eensquote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:41 schreef Vierkantblokje het volgende:
[..]
nee zo bedoel ik het niet, maar de meeste autochtonen die dat doen zijn zo ver heen dat je ze beter allochtonen kan noemen. dus ze ik tel ze niet mee bij de autochtonen!
Neo-nazi's en ander paupertuig (incl. pauper Mocro's) heeft t niet zo op heaumeaux.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:41 schreef Vierkantblokje het volgende:
[..]
nee zo bedoel ik het niet, maar de meeste autochtonen die dat doen zijn zo ver heen dat je ze beter allochtonen kan noemen. dus ze ik tel ze niet mee bij de autochtonen!
linkse ignorant kneuzen lokken altijd uit met de vraag:"maar ze zijn toch Nederlanders/ ze zijn toch hier geboren?"quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:42 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ik bedoel die voorbipsberbers natuurlijk smartass![]()
neo nazi's zijn in mijn ogen dan ook gewoon duitsers.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:46 schreef Fides het volgende:
[..]
Neo-nazi's en ander paupertuig (incl. pauper Mocro's) heeft t niet zo op heaumeaux.
Dan moet er net zo hard opgetreden worden tegen de overvallers. Of vind je van niet soms??quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:50 schreef opgebaarde het volgende:
En als er alleen allochtone homo's overvallen worden, waddan[afbeelding]
Nou, het zou best kunnen dat de daders homosexuele marokkanen zijn, maar omdat dat in die cultuur absoluut niet kan, zijn ze jaloers op de nederlandse homo's die vrij kunnen doen wat zij zouden willen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:48 schreef Iago het volgende:
homo's plagen, zoentjes vragen
dus?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:53 schreef HiZ het volgende:
Ach, de meeste mocro's die in dat soort activiteiten verstrikt raakt hebben vaak het beroep van hoer als bijbaantje.
Meesten hebben al een snor, dus dat scheelt!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:51 schreef LasTeR het volgende:
Je zou als politie-agent daar maar undercover moeten staan.
Want die parasiteren de nederlandse samenleving hoe precies?quote:
Nou, die overvallers staan ergens voor blijkbaar, ze vinden dat je homo's mag overvallen en aangezien we in een maatschappij wonen waar een vrijheids van meningsuiting geldt, we elkaar moeten respecteren denk ik dat we die arme allochtone boefjes niet moeten demoniserenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:52 schreef Sisko het volgende:
[..]
Dan moet er net zo hard opgetreden worden tegen de overvallers. Of vind je van niet soms??![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |