Photoshop zet ze in een tabel? Oke, dat is dan nieuw voor mijquote:Op woensdag 23 januari 2008 16:39 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Zo ben ik ook beginnen. Maar nu doe ik photoshop + handmatig divs maken enzo. Photoshop zet ze gewoon allemaal in een tabel. Makkelijk om mee t e beginnen.
Ja dat kan wel, alleen heb je dan alleen de lay-outquote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:07 schreef donroyco het volgende:
» Zoiets « kan dat ook met xHTML icm CSS
wil een gastenboek/berichtenpost maken voor mijn site
Die site bestaat ook gewoon uit HTML/CSS, dus dat lijkt me welquote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:07 schreef donroyco het volgende:
Met alleen HTML/css kun je hooguit een statische site maken. Als je dynamische of interactieve content wilt, (zoals het in laten sturen van berichtjes door bezoekers) moet je er een scripttaal bijpakken. Zoals Javascript, PHP, ASP, of noem maar op.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:07 schreef donroyco het volgende:
Idd.quote:Op donderdag 24 januari 2008 08:51 schreef CraZaay het volgende:
Je #content_right is gefloat en dus uit de flow. De makkelijkste oplossing is om je footer binnen #content_wrap te zetten onder je kolommen en deze "clear: both" mee te geven. Hij komt dan onder de kolommen te staan en alles is ok
Sterk staaltje divitus trouwens (tig onnodige divs)Je moet je denk ik gaan realiseren dat het "structure first, styling later" is. Div's met classes als "header_login_spacer" zijn totaal overbodig en puur gericht op het visuele aspect. Anders kun je net zo goed spacer.gif weer uit de kast trekken
Met 4 moet zelfs kunnen denk ik (wrapper, header, menu, content). Footer als paragraaf, omdat het imo niets anders is dan een gestylde copyright notice.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:34 schreef mcDavid het volgende:
Idd.
Ik durf de uitdaging wel aan te gaan om die site exact na te bouwen, met maximaal 7 divs.
-edit-
oh en als je geen gebruik maakt van frames, gebruik dan ook de strict variant van (X)HTML
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | height: 25px; float: left; margin: 5px; font-family: Tahoma; font-size: 1em; /* = 10 px, fix voor de overerving */ line-height: 25px; white-space: nowrap; list-style-type: none; } ul.cloud li.pop5, ul.cloud li.pop4{ font-size: 2em; } ul.cloud li.pop5{ font-weight: 700; } ul.cloud li.pop3{ font-size: 1.8em; } ul.cloud li.pop2{ font-size: 1.2em; } ul.cloud li.pop1{ font-size: 1em; } |
Als je geen (i-)frames gebruikt, heb je het target object ook niet nodig. En verder voegt transitional niets toe en is strict gewoon net even netter.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:35 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Voor frames zou je sowieso het frameset doctype moeten gebruiken. Waarom raad je echter strict aan ipv transitional? Mijn ervaring is dat veel mensen het knap lastig vinden als ze attributen als "target" ed niet meer kunnen gebruikenWat voegt strict toe in jouw optiek?
begin er eens mee de bugs uit je HTML te halen.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:07 schreef donroyco het volgende:
Ondanks dat de site nog niet af is, heb ik hulp nodig.. In FF staat alles goed op zijn plek, alleen in IE staat alles verkeerd, weet iemand wat er verkeerd is (gegaan)? En natuurlijk hoe ik het kan verbeteren.. bij voorbaat dank
Daar was ik ook al mee bezigquote:Op maandag 28 januari 2008 12:12 schreef mcDavid het volgende:
[..]
begin er eens mee de bugs uit je HTML te halen.
Wat voegt strict dan precies wél toe?quote:Op maandag 28 januari 2008 11:43 schreef mcDavid het volgende:
[..]
En verder voegt transitional niets toe en is strict gewoon net even netter.
Het komt er op neer dat je me wilt horen zeggen dat een code die HTML4.0 strict goedgekeurd is, ook HTML4.0 transitional goedgekeurd is, en dat het in zo'n geval niet uitmaakt watvoor doctype je er boven zet.quote:Op maandag 28 januari 2008 18:07 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Wat voegt strict dan precies wél toe?"Netter" is te subjectief; als het valideert en semantisch correct is, is het nette code.
Vandaar de "semantisch correct" en "validerend" in mijn post; dat zijn voor mij persoonlijk de twee zaken waar "goede HTML" aan moet voldoenquote:Op maandag 28 januari 2008 18:47 schreef super-muffin het volgende:
Semantisch correct kan ook met transitional en een niet valid document.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |