abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 juni 2007 @ 21:20:01 #201
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_50629322
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 21:13 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik bijvoorbeeld niet eens ter sprake gebracht de politieke grondslag voor migratie of uit vroegere tijden epidemieën, maar ik wil het dan ook een beetje toespitsen op dit onderwerp.
Dat begrijp ik. Alleen de neoklassieke economische theorie die je op dit onderwerp betrekt kent bezwaren.

In plaats van een generaal pardon te zien als slappe knieën, kun je het ook zien als een overgang naar strenger beleid. De potentiële migrant kan zich daar eveneens van bewust zijn en daardoor een lagere netto opbrengst verwachten van zijn migratie.

Wat betreft vervolgmigratie: die houdt zichzelf in stand, daar heeft een generaal pardon weinig invloed op.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 21:28:59 #202
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50629653
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 21:20 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Alleen de neoklassieke economische theorie die je op dit onderwerp betrekt kent bezwaren.

In plaats van een generaal pardon te zien als slappe knieën, kun je het ook zien als een overgang naar strenger beleid. De potentiële migrant kan zich daar eveneens van bewust zijn en daardoor een lagere netto opbrengst verwachten van zijn migratie.

Wat betreft vervolgmigratie: die houdt zichzelf in stand, daar heeft een generaal pardon weinig invloed op.
Alleen is een generaal pardon geen garantie voor consistent beleid. Daar ligt de voornaamste reden van mijn bezwaar. In 2003 is er al eens een 'eenmalige regeling' doorgevoerd.
Bovendien is het in kaart brengen van individuele migranten verschrikkelijk lastig en zijn de criteria uit de regeling en de uitvoeringsinstrumenten, mijn inziens, niet helder genoeg om het totale aantal verblijfsvergunningen ook maar enigszins goed in te schatten.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 21:31:57 #203
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50629777
Overigens heeft de vervolgmigratie niet enkel betrekking op gezinshereniging, maar daar liggen daarnaast onder meer economische motieven te grondslag.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 21:38:47 #204
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_50630058
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 21:28 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Alleen is een generaal pardon geen garantie voor consistent beleid. Daar ligt de voornaamste reden van mijn bezwaar. In 2003 is er al eens een 'eenmalige regeling' doorgevoerd.
Bovendien is het in kaart brengen van individuele migranten verschrikkelijk lastig en zijn de criteria uit de regeling en de uitvoeringsinstrumenten, mijn inziens, niet helder genoeg om het totale aantal verblijfsvergunningen ook maar enigszins goed in te schatten.
Maar ik begrijp je bezwaar prima. Ik zou zeggen; presenteer het als mening, want het kan zeker niet als feit genomen worden.

En een diepgaande discussie over verschillende kanten aan internationale migratie is niet nodig. Ik wil enkel het feit aan je overbrengen dat er geen overtuigende, theoretische basis bestaat voor een aanzuigende werking. Met overtuigend bedoel ik hier, dat er niet een tegenargument ingebracht kan worden.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 21:46:47 #205
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50630365
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 21:38 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

Maar ik begrijp je bezwaar prima. Ik zou zeggen; presenteer het als mening, want het kan zeker niet als feit genomen worden.

En een diepgaande discussie over verschillende kanten aan internationale migratie is niet nodig. Ik wil enkel het feit aan je overbrengen dat er geen overtuigende, theoretische basis bestaat voor een aanzuigende werking. Met overtuigend bedoel ik hier, dat er niet een tegenargument ingebracht kan worden.
Bedankt voor het advies, maar ik hoop dat je ook kunt begrijpen, dat ik inmiddels voor mijn gevoel al dertig berichten in deze topic heb geplaatst. Mogelijk, dat de lading die ik eraan geef per afzonderlijke bericht verschilt. Niet in de laatste plaats vanwege de reacties die ik daarop heb gekregen.
pi_50641517
quote:
Pardon: duizenden illegalen duiken op
woensdag 20 juni 2007 08:09

Vele duizenden illegalen duiken ineens op uit de illegaliteit en vragen om onderdak en eten, nu ze via de pardonregeling kans maken op een verblijfsvergunning.

Duizenden illegalen melden zich nu opeens voor eten en onderdak
Dat meldt de Volkskrant. Na zich jarenlang verstopt te hebben voor de vreemdelingenpolitie, melden de 'oude' illegalen zich nu massaal bij vluchtelingenorganisaties en opvangcentra als kandidaat voor de pardonregeling.

De opvangcentra hebben niet genoeg geld om al die illegalen van eten en onderdak te voorzien en vragen daarom om meer geld bij de gemeenten.

Volgens Rian Eederveen van het Landelijk Ongedocumenteerden Steunpunt (LOS) was er wel rekening gehouden met illegalen die zich door de pardonregeling opeens zouden melden, maar dat het er zoveel zouden zijn, was niet voorzien.

Steeds langer
De lijst van illegalen die zich sinds april hebben gemeld, wordt steeds langer. Amsterdam heeft er duizend nieuwe meldingen bij, Utrecht tweehonderd, Rotterdam vijfhonderd en Den Haag zevenhonderd. Volgens staatssecretaris Nebahat Albayrak (PvdA, Justitie), die verantwoordelijk is voor het immigratiebeleid, zijn deze illegalen meegeteld. Zij gaat uit van 25.000 tot 30.000 illegalen die in aanmerking komen voor de pardonregeling.

De gemeente Nijmegen investeert enkele honderdduizenden euro's voor noodopvang van de illegalen, in Amersfoort krijgt een kandidaat voor het pardon 180 euro voor eten en onderdak en in Eindhoven krijgt een 'oude' illegaal tijdens het afwachten van de pardonregeling 276 euro per maand.
Bron.
Topperrr.
pi_50641712
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 08:43 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Topperrr.
Logisch toch, en ingecalculeerd
pi_50641770
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 20:57 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Jouw halsstarrigheid elke relatie die gelegd wordt tussen een pardonregeling en aanzuigende werking te marginaliseren of te ridiculiseren.
Dat is niet waar. Ik probeer het alleen over de juiste aanzuigende werking te hebben. Over nieuwe gevallen dus en niet over bijvoorbeeld de illegalen die in bovenstaand bericht opduiken. Die waren er al.
quote:
Bovendien heb ik direct in het begin duidelijk uiteen gezet wat mijn opvatting over aanzuigende werking is. Daar staat geen woord Spaans tussen en het is een beetje flauw in zo'n laat stadium kenbaar te maken, dat je het niet eens bent over de definiëring waarover nota bene niet eens eenduidigheid bestaat.
Laat stadium? Vanaf post 1, toen Martijn_77 er over begon en Spanje erbij haalde, heb ik uiteen gezet dat er zaken door elkaar worden gehaald en de definiering niet klopt. Jij bent echter nogal koppig
pi_50641822
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 20:57 schreef damian5700 het volgende:
Als het zo voor de hand ligt, zoals je beweert, dan kan je me gemakkelijk het mechanisme uitleggen. Niet waar?
Ik ben benieuwd naar jouw uiteenzetting.
Ja hoor, het mechanisme is vrij simpel. Mensen horen in vluchtelingenkringen: hey, in Nederland worden verblijfsvergunningen uitgedeeld, misschien moeten we daar heen.

En mijn redenering is dan dat ze bij de grens komen, er achter komen dat het land op slot zit en dat het niet zo gemakkelijk is een procedure te starten. Dat zingt zich vervolgens ook weer rond in vluchtelingenkringen en dat is het einde van de enorme aanzuigende werking.
pi_50647232
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 08:43 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Topperrr.
Hoho, dat is geen aanzuigende werking joh.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_50647311
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:01 schreef SCH het volgende:

[..]
En mijn redenering is dan dat ze bij de grens komen, er achter komen dat het land op slot zit en dat het niet zo gemakkelijk is een procedure te starten. Dat zingt zich vervolgens ook weer rond in vluchtelingenkringen en dat is het einde van de enorme aanzuigende werking.
En nu de realiteit: ze blijven hangen want vorige keer is er immers ook een pardon uitgeschreven. De groep groeit totdat het er te veel weer zijn geworden, de linkse partijen, vluchtelingenwerk en meer asielindustrie-medewerkers gaan weer om een pardon zeiken en het zal er wel weer komen waarna het circus weer opnieuw begint.

Iets met een ezel en een steen, maar ja. Dat schijnt voor een hoop mensen nogal moeilijk te zijn.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  Donald Duck held woensdag 20 juni 2007 @ 12:16:52 #212
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_50648465
Die vorige groep ging ook niet weg, terwijl ze dat wel hadden gemoeten. Hun traagheid en weigering mee te werken werd beloond. Dat zal zich gaan herhalen. Ooit zal er weer zo'n achterlijk linkse kamer zijn die opnieuw een pardon afdwingt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_50648978
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:16 schreef __Saviour__ het volgende:
Die vorige groep ging ook niet weg, terwijl ze dat wel hadden gemoeten. Hun traagheid en weigering mee te werken werd beloond. Dat zal zich gaan herhalen. Ooit zal er weer zo'n achterlijk linkse kamer zijn die opnieuw een pardon afdwingt.
Absoluut. Want ze gooien gewoon weer de paspoorten weg, gaan bij dwarsliggende gemeentes in huizen hangen, krijgen kids en daarna is het zo zielig etc etc etc
  Donald Duck held woensdag 20 juni 2007 @ 12:32:58 #214
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_50649089
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Absoluut. Want ze gooien gewoon weer de paspoorten weg, gaan bij dwarsliggende gemeentes in huizen hangen, krijgen kids en daarna is het zo zielig etc etc etc
Zulke dingen dus. Het is gewoon een pure instructiebrief voor nieuwe gelukszoekers. 'Hoe word ik een schrijnend geval?'
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_50993704
quote:
Gemeenten keren zich tegen lijst van illegalen

ANP

DEN HAAG - De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) keert zich tegen een oproep om lijsten van illegale vreemdelingen bij te houden. De koepel van gemeenten vindt dat dit buiten de afspraken valt die met staatssecretaris Nebahat Albayrak (Justitie) zijn gemaakt over de pardonregeling voor een oude groep asielzoekers.

‘Gemeenten houden geen lijsten bij van illegale vreemdelingen’, aldus VNG-voorzitter Wim Deetman vrijdag. ‘Burgemeesters hebben ook helemaal geen titel of bevoegdheid om te controleren of iemand al dan niet illegaal in Nederland verblijft.’

De VNG-voorzitter reageerde op de oproep die burgemeester Jacques Wallage van Groningen doet om informatie over illegale vreemdelingen te overleggen aan Albayrak. De Hilversumse burgemeester Ernst Bakker zei vrijdag in de Volkskrant dat hij weigert het ministerie van Justitie gegevens te verstrekken van mensen die niet in aanmerking komen voor de pardonregeling.

Volgens de koepelorganisatie van gemeenten zijn burgemeesters alleen verplicht om antwoord geven op de vraag of iemand hier in het jaar 2006 heeft verbleven. De verklaring hierover sturen zij aan de staatssecretaris en zij bepaalt vervolgens of iemand een vergunning krijgt.
http://www.volkskrant.nl/(...)_lijst_van_illegalen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_50994993
De VNG keert zich er tegen, er hebben ook veel burgemeesters waaronder Wallage aangegeven wel op deze manier met Albayrak mee te werken.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 12:01:40 #217
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_50996073
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 11:05 schreef SCH het volgende:
De VNG keert zich er tegen, er hebben ook veel burgemeesters waaronder Wallage aangegeven wel op deze manier met Albayrak mee te werken.
Oh, dan is er niks aan de hand...
Albayrak is deze kwestie ook aan het bagatelliseren: "Het zal zo'n vaart niet lopen".
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_50996189
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 12:01 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Oh, dan is er niks aan de hand...
Albayrak is deze kwestie ook aan het bagatelliseren: "Het zal zo'n vaart niet lopen".
Dat is ook slim van haar in plaats van er zo'n nummer van te maken zoals we de afgelopen jaren gewend waren kan ze beter naar oplossingen zoeken. Het valt denk ik ook wel mee. Wat zie jij dan als het enorme probleem hierbij?
  zaterdag 30 juni 2007 @ 12:24:59 #219
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_50996645
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 12:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is ook slim van haar in plaats van er zo'n nummer van te maken zoals we de afgelopen jaren gewend waren kan ze beter naar oplossingen zoeken. Het valt denk ik ook wel mee. Wat zie jij dan als het enorme probleem hierbij?
Heel simpel, dat elke gemeente haar eigen uitleg heeft van wat afgesproken is. Dat is iets wat je absoluut niet wilt.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_50996691
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 12:24 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Heel simpel, dat elke gemeente haar eigen uitleg heeft van wat afgesproken is. Dat is iets wat je absoluut niet wilt.
En wat is dan het probleem precies?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')