abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50465815
TT uitleg:

Jaap krijgt een videoboodschap van zn moeder. Sommige vinden het mooi en ontroerend, ik vind het walgelijk.
De moeder laat zn spullen, kamer en dingen uit zn leven zien en spreekt over HAAR verdriet qua gemis. Ze accepteert zijn keuze niet, maar als hij zn doelen bereikt, dan wel en praat ( huilt) over de dood van zijn broer. OOk over zijn afvallen praat zij negatief.

een link van B Queen : linkvanBqueen

Een stuk van mij:
De ouders hebben in het verkeerde zelf van het kind de gezochte bevestiging gevonden, een surrogaat voor de zekerheid die hun ontbreekt en het kind, dat geen eigen zekerheid heeft kunnen opbouwen, is eerst bewust en later onbewust afhankelijk van zijn ouders. Het kan niet op eigen gevoelens afgaan, heeft daarmee geen ervaring opgedaan, het kent zijn ware behoeften niet, het is in hoge mate van zichzelf vervreemd. In die situatie kan het zich niet van de ouders losmaken en ook als het de volwassen leeftijd heeft bereikt wenst het voortdurend bevestigd te worden door personen die de ouders vertegenwoordigen, zoals partners, groepen en bovenal de eigen kinderen.

( Allice Miller)

[ Bericht 49% gewijzigd door kleinzusje op 14-06-2007 21:54:22 ]
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2007 @ 21:42:24 #2
135305 beequeen
Lost.
pi_50465843
Nope.
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
pi_50465845
volgens mij ben jij eerst
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:42:53 #4
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_50465864
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:35 schreef avonne het volgende:

[..]

ik val net binnen, dus zit nog in de fase van verbazing.

Ik zit me wel af te vragen of dit het plannetje was waar hij mee bezig was.
Ja natuurlijk hoort dit bij zijn plan om ook zijn gevoelige kant te laten zien.
Ik schoot hier echt van in de lach.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:42:55 #5
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_50465865
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:42:59 #6
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_50465867
De avond dat de broer van Jaap overleed was Jaap heel blij, geen strijd meer.
Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:43:03 #7
130755 Kinga
versier hier
pi_50465872
Dit is weer een paar % erbij in de popo.
pi_50465876
Deze ?
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2007 @ 21:43:40 #9
135305 beequeen
Lost.
pi_50465901
Ter ondersteuning van Kz.

Op 7 juni stond er een stuk in de Volkskrant van psycholoog Vittorio Busato. Het komt erop neer dat die man vindt dat ik gek ben. HOE VAAK MOET IK HET NOG HERHALEN? Wie Jaap tart krijgt problemen!

Als ik een kijkje neem op de website van Busato, zie deze link, dan moet ik toegeven dat deze man zeer kundig is in zijn vakgebied.

Ik doe een google search en trek de naam Busato door de database van de universiteit, tot mijn grote verbazing blijkt Vittorio af en toe literaire connecties te hebben met mijn vroegere schaaktrainer en begeleider van mijn "prodigy" bestempeling. Uit respect laat ik de naam achterwege.

Beide heren hebben een achtergrond in wetenschappelijk onderzoek gericht op de hele mikmak rondom "prodigy" gebeuren. Zie deze link maar naar Busato's wetenschappelijke publicaties.

Hoewel ik eerst als een woeste, losgebroken aap (thx Paul Lieben!) meneer Busato verbaal nucleair wilde elimineren met mijn megabrein, kan ik niet anders dan serieus omgaan met zijn stuk in de Volkskrant. Deze man heeft zeker autoriteit op gebieden die ten grondslag liggen aan de problemathiek die mijn persona kenmerken.

Het stuk van Busato kun je hier bij de Volkskrant lezen, check deze link.
Laat ik eens wat quotes van Busato pakken:

"Jaap kotst zichzelf en anderen onder. Volgens Busato moet Tien hem tegen zichzelf in bescherming nemen."

"Heel Nederland kan getuige zijn van Jaap, bij wie alle stoppen doorslaan. Zonder enige schaamte rolt deze corpulente twintiger in zijn eigen kots, eet die ostentatief in het bijzijn van anderen op, besmeurt bedden en muren ermee, en kotst anderen onder."

"Jaap loopt regelrecht de waanzin tegemoet en heeft professionele hulp nodig."

"Als zij {de psychologen bij De Gouden Kooi} niet snel ingrijpen en Jaap tegen zichzelf beschermen, is hun houding net zo om te kotsen. Anders is het de hoogste tijd voor externe actie."

Busato spreekt over het befaamde Zimbardo experiment, zie deze link, die zelfs ik op de universiteit bij het vak 'sociale en psychologische processen' heb gehad. Ik zie zeker raakvlakken tussen de resultaten van Zimbardo en de ontwikkelingen in de Kooi. Toch wint naar mijn mening het falsificatiebeginsel van Popper, het van het verificatiebeginsel. Helaas mag ik de finesses van mijn gedachtegoed niet uitspreken, omdat ik tot stilzwijgen veroordeeld ben wegens contractuele bepalingen.

Als Busato breed ingelezen is, zoals zijn cv op zijn website doet vermoeden. Dan snapt hij vast wel wat er in mij en hier in De Gouden Kooi speelt. De klassieker van Viktor Frankl, "...trotzdem Ja zum Leben sagen" of de vertaling "de zin van het bestaan" is hier in de kooi 100% van toepassing.

Cognitieve dissonantie, halo effect, chronische paranoide schizofrenie, psychoses, neuroses, borderline, autisme, narcisme.....ik ken 't allemaal. Ik loop al jaren en jaren mee in het wereldje van psychiaters, psychologen, therapeuten etc.

Busato stelt dat ik beschermd moet worden, dat ik psychologische hulp nodig heb. Nou het heeft niet echt geholpen de laatste jaren. Welke therapie heb ik in godsnaam nog niet gehad?

De Kooi heeft me gered. Ik kan hier eindelijk mezelf ontplooien door in mijn eigen kots te rollen bijvoorbeeld en die ostentatief op te eten.

Speciaal voor Vittorio...Jaap in een notendop:

Ik werd tot wonderkind bestempeld. Ik was voorbestemd om de mensheid vooruit te helpen, zo kreeg ik te horen. Ik kreeg bijvoorbeeld DOS boeken in mijn tere kinderhandjes gedrukt om te bestuderen. Bepaalde mensen uit mijn omgeving hoopten kennelijk op bergen geld.

Ik moest schaken. Het lukte aardig. Veelal aan Nederlandse Kampioenschappen, internationale toernooien en zelf het EK deelgenomen. Toch ben ik nooit een echte kampioen geweest, omdat mijn psychische gesteldheid ervoor zorgde dat ik juist de allergrootste tegenstander van mezelf was. Ik kampte vooral met concentratieproblemen die mijn berekeningen van zettenreeksen belemmerden in echte wedstrijden. Gevoelens van schaamte, isolatie en alle andere self fulfilling prophecy´s die met overgewicht te maken hadden, maakten elke vorm van sociaal contact moeilijk in de schaakwereld.

Het intrigerende was juist dat mijn schaakkwaliteiten voornamelijk naar boven kwamen als ik autodidact bezig was in mijn eigen vertrouwde, geisoleerde, autistische wereldje. Ik deed vaak mee aan oploswedstrijden, scoorde in de regel tussen de 95 en 100% van de punten en was onverslaanbaar. Passief, alles passief en geisoleerd. Ik durfde nooit mijn oplossingen in te sturen of fysiek mee te doen aan een wedstrijd. Bang om weer de prodigy te moeten uithangen, of eerder bang om herontdekt te worden.

Ik gebruikte al jaren als copingmechanisme voedsel. Een heerlijk excuus in deze tijd waarin de `verhollywoodisering´ van de samenleving hoogtij viert. Status & macht is met diegenen die zich het meest voldoen/conformeren aan het schoonheidsideaal. Het is heerlijk om zo dik te zijn. Niemand neemt je dan serieus. Leve de inverse van het halo effect! Je wordt gezien als dom, stom en het hele spectrum aan negatieve karaktereigenschappen. Eindelijk rust!

Wat is er bij mij in de afgelopen jaren nog niet geconstateerd? Borderline, narcisme, autisme, schizofrenie....ik heb daar maar 1 ding over te zeggen: "you're face, you're ass, what's the difference". Ik meen het. Wat is het verschil? Waarom onderscheid maken tussen subtiele nuances? Stoornis zus & zo, blabla, het komt er gewoon op neer dat ik gek ben.

Is die gekte dan ontstaan door 'nature' of 'nurture' ?? Ik vrees dat beide elementen hebben geleid tot het mentale wrak dat ik nu ben. De gezinsdynamica (nurture) te huize Brielle, is alles behalve volgens het klassieke pedagogische model verlopen. Opgegroeid tussen extremen. Vind je het gek dat ik borderline ontwikkel? Hier laat ik het bij, details zijn te vinden in mijn autobiografie.

In 2002 stief mijn broer in een auto ongeluk. De vetes tussen ons 2en zijn nooit uitgesproken. Het gezin viel nog harder uiteen dan dat de problemen zich bij mij opstapelden. Ik heb nooit iets verwerkt, altijd maar verdrongen. Het komt er eigenlijk nooit uit, het verdriet of de emotie. Welk verdriet? Kan het nog erger, nee dat kan niet!!! Ik kan vaak alleen maar boos & gefrustreerd zijn over het sneeuwbaleffect dat mijn leven zo heeft gemaakt als het is. Over eigen verantwoordelijkheid heb ik al geschreven in een eerder stuk, check het bericht "inzicht in Jaap". In het bericht "Cora de muze" staat ook nog relevante informatie over mijn 'zijn'. In het bericht "3 maanden gevangen in luxe" staat informatie omtrent mijn extreme karakterchute die zich in de kooi gemanifesteerd heeft.

Fokking hel! Wat nu dan? Ik weet het echt niet. Ik wist het toen ook niet, daarom ben ik maar de kooi ingegaan. Ik kon geen kant op in mijn leven. Ik zit gevangen in een web van emotionele ketens die zo loodzwaar zijn dat ze me meesleuren naar de spelonken van waanzin.

Busato heeft het over extern ingrijpen. Nou beste man, kom alsjeblieft met wat goeds om mij te redden!!!!

Weet je? Stel nou dat die man het echt meent. Dat hij echt denkt dat het mis met me is en dat ik echt hulp nodig hebt. Ik wil het ook zo graag aannemen. Ik heb alleen weinig vertrouwen in de verzorgingsstaat. Ik ben de laatste jaren gemangeld tussen allerlei instanties, dat wil je niet weten. De beste instantie die ik in de verzorgingsstaat ben tegengekomen is nog altijd Talpa Productie B.V. !!! Zoals Busato zelf zegt, hij gelooft niet dat ik hier goed begeleidt word. Stel je vragen en ik beantwoord ze aan je.

Kom met wat goeds Busato. Ik ben bereid om mee te werken met een volledige psychoanalyse. Stel je vragen aan me op je website en ik zal ze schriftelijk op kingjaap.nl beantwoorden.

Tot slot de klassieker: "ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig".

RED MIJ BUSATOOOOOOOO!!!!!!!!!!

De psychopaat.

Gepubliceerd op 09 juni 2007 16:25 | Permalink
― Mark Twain
pi_50465913
Toen Jaap door zn stoel zakte miste hij zn broer, want hij was goed met boormachines.
pi_50465920
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:43 schreef kleinzusje het volgende:
Deze ?
Jep
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2007 @ 21:44:06 #12
128220 Peter6000
pi_50465921
Wel mooi, dat hij gewoon zegt dat hij blij was op de avond dat zijn broer stierf, omdat de strijd eindelijk voorbij was.

"Toen ik door die stoel zakte mistte ik mijn broer, want die was zo handig met de boormachine, dat is toch fucking niet normaal".
pi_50465926
Japio : "Ik had altijd de grootste ruzie met m'n broer. Toen ik door m'n stoel zakte, miste ik hem wel, want hij was zo goed met boormachine's en zo"

Keep the Sunny Side Up
pi_50465958
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:37 schreef avonne het volgende:
Mijn man zit keihard te lachen hier (hij kijkt nooit, ook niet naar TV) alleen naar terror-Jaap-filmpjes die ik laat zien. Hij is overtuigd dat het nep is.

Ik durf niet te oordelen
Zeg maar tegen je man dat hij trots op zichzelf moet wezen...zoals je man zo zijn er zoveel mensen die alleen maar kijken naar wat ze zien maar niet echt kunnen zien....jaap voelt zich niet voor niets zo,dt is mede door mensen die hem niet nemen zoals hij is alleen maar naar uiterlijk kijken
alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar
pi_50465961
Dit is echt en geacteerd tegelijk . De tranen waren gewoon echt , en hij was oprecht verdrietig. Maar een aantal zinnen tussendoor is duidelijk geacteerd naar mijn idee.
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:46:11 #16
125528 Gigageil
Toevallig wel !
pi_50465990
Eric kan zich er weer wat bij voorstàllah......
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:46:29 #17
130054 demins
We weten niks
pi_50466003
En wie heeft de videoboodschap weer gemist...?
Kwartjes vallen soms jaren later!
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2007 @ 21:46:41 #18
128220 Peter6000
pi_50466013
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:45 schreef DutchTVCentral.nl het volgende:
Dit is echt en geacteerd tegelijk . De tranen waren gewoon echt , en hij was oprecht verdrietig. Maar een aantal zinnen tussendoor is duidelijk geacteerd naar mijn idee.
En het past ook precies in zijn plan meerdere kanten van zichzelf te laten zien, zoals hij de afgelopen 2 dagen veel heeft gezegd.
pi_50466021
Zo nu is het weer tijd voor Mitch zijn nagels...
Mijn geweten is zuiver. Ik gebruik het nooit.
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:47:18 #20
130755 Kinga
versier hier
pi_50466034
quote:
Kan best ja, hoe moest bij dat filmpje al huilen geloof ik, je zag hem het inhouden...
pi_50466053
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:44 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Japio : "Ik had altijd de grootste ruzie met m'n broer. Toen ik door m'n stoel zakte, miste ik hem wel, want hij was zo goed met boormachine's en zo"

[afbeelding]
Tis een bijzonder kind, en dat is ie
''Alle Menschen werden Brüder'', Ode an die Freude. (geen associatie met Freudenhaus dgk)
Voor alle Huubjes:http://www.beleven.org/feest/onnozele_kinderen/
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:48:06 #22
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_50466069
Dit gesprek doet me zo denken aan dat gesprek met die waarzegster
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_50466085
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:47 schreef FdW het volgende:

[..]

Tis een bijzonder kind, en dat is ie
Ik vind hem een geweldig mooi mens, echt!
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2007 @ 21:48:51 #24
128220 Peter6000
pi_50466095
Hij heette ook nog eens Bert.
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:49:12 #25
130054 demins
We weten niks
pi_50466108
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:48 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Ik vind hem een geweldig mooi mens, echt!
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2007 @ 21:49:49 #26
135305 beequeen
Lost.
pi_50466130
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:46 schreef demins het volgende:
Ik geef YT straks wel door , sukkeltje.
― Mark Twain
pi_50466133
Huub probeert ook te doen alsof het hem interesseert: Ben je al over de dood van je broer, hoe heet hij ook al weer, heen?
Fuck Henk en Ingrid
pi_50466137
Huub weet de naam van Japio's broer niet meer. Japio : "Bezopen En Toch Rijden."
Keep the Sunny Side Up
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:50:03 #29
130755 Kinga
versier hier
pi_50466141
Waaraan is die broer overleden?
pi_50466148
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:46 schreef demins het volgende:
Ik.......
pi_50466149
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:43 schreef beequeen het volgende:
Ter ondersteuning van Kz.
G'damm Heftig
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_50466154
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:48 schreef Peter6000 het volgende:
Hij heette ook nog eens Bert.
Bezopen
en
rijdt
toch

Dit schijnt Huub eens geroepen te hebben.
Mijn geweten is zuiver. Ik gebruik het nooit.
pi_50466161
quote:
Hij acteerd nul, nul. Dit is de echte Jaap in deze omstandigheden. Mooi om die knul zo te zien.
pi_50466163
quote:
Het is allemaal echt. Hij buit het alleen gedeeltelijk uit in de rol van zijn alter ego. Dus soms Jaap en soms terror Jaap.
pi_50466171
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:50 schreef Kinga het volgende:
Waaraan is die broer overleden?
Autoongeluk.
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:50:58 #36
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_50466176
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:49 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Huub weet de naam van Japio's broer niet meer. Japio : "Bezopen En Toch Rijden."
Vergeet niet Jaap's reactie er voor erbij te plaatsen: "Dat weet jij toch zo goed, Huub"

† In Memoriam † donderdag 14 juni 2007 @ 21:51:04 #37
135305 beequeen
Lost.
pi_50466180
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:49 schreef basicsaint het volgende:
Huub probeert ook te doen alsof het hem interesseert: Ben je al over de dood van je broer, hoe heet hij ook al weer, heen?
Doet alsof? Ga toch fietsen.
― Mark Twain
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:51:15 #38
16701 scanman01
Today's a good day
pi_50466184
Huub mag eigenlijk ook wel ophouden met dat 'bolle'
My soul is painted like the wings of butterflies
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2007 @ 21:51:44 #39
135305 beequeen
Lost.
pi_50466197
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:50 schreef Soury het volgende:

[..]

G'damm Heftig
Echt hé?.
― Mark Twain
pi_50466218
Ik hoop wel dat Eric wordt geterroriseerd hoor.
pi_50466228
Het begin zal wel echt en oprecht zijn geweest, maar Japio heeft zich al weer helemaal onder controle. Wat hij nu doet is gewoon acteren en spelen. Nog even en hij gaat praten over z'n achterneef Piet Agoras en de Afrikaanse konijnen.
Keep the Sunny Side Up
pi_50466235
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:51 schreef scanman01 het volgende:
koosnaampje
het water roept
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:52:39 #43
130054 demins
We weten niks
pi_50466244
Wat is Huub vervelend nou!!!
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2007 @ 21:53:02 #44
135305 beequeen
Lost.
pi_50466262
quote:
Dat vindt Japio niet erg, als Huub dat zegt.
― Mark Twain
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:53:36 #45
130755 Kinga
versier hier
pi_50466283
quote:
Sorry, maar dit vind ik zo'n hypocriete reactie. Omdat hij opeens in huilen uitbarst en flipt dat ie vroeger zo gepest is, krijg je van zulke posts.
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:53:50 #46
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_50466298
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:52 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Het begin zal wel echt en oprecht zijn geweest, maar Japio heeft zich al weer helemaal onder controle. Wat hij nu doet is gewoon acteren en spelen. Nog even en hij gaat praten over z'n achterneef Piet Agoras en de Afrikaanse konijnen.
Zijn hond bleek wel echt te zijn dus
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2007 @ 21:53:57 #47
135305 beequeen
Lost.
pi_50466303
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:52 schreef demins het volgende:
Wat is Huub vervelend nou!!!
Waarom? Hij relativeert.
― Mark Twain
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2007 @ 21:54:27 #48
128220 Peter6000
pi_50466331
Mitch zit er gewoon echt bij als één van de bewoners.
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:54:38 #49
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_50466338
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:50 schreef schatje het volgende:

[..]

Het is allemaal echt. Hij buit het alleen gedeeltelijk uit in de rol van zijn alter ego. Dus soms Jaap en soms terror Jaap.
Vind wel dat Jaap steeds oorzaken zoek in externe factoren, een soort excuustruus.
pi_50466342
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:53 schreef Haunter het volgende:

[..]

Zijn hond bleek wel echt te zijn dus
Piet Agoras ook ........
Keep the Sunny Side Up
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:54:53 #51
16701 scanman01
Today's a good day
pi_50466347
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:53 schreef Kinga het volgende:

[..]

Sorry, maar dit vind ik zo'n hypocriete reactie. Omdat hij opeens in huilen uitbarst en flipt dat ie vroeger zo gepest is, krijg je van zulke posts.
Sorry, maar dat vind ik altijd al. Dus je krijgt niet alleen nu van 'zulke ( ) ' posts.
pi_50466362
Natasja zit weer met haar scheur wijdopen te gapen...... lekker geinteresseerd.
  Moderator donderdag 14 juni 2007 @ 21:55:21 #53
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_50466373
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:52 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Piet Agoras... prachtig was dat.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:55:30 #54
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_50466378
Ik denk dat Eric goed begrijpt dat Jaap met schuldgevoelens zit...Jaap is gevlucht in eten omdat hij niet met aandacht van z'n geliefden om kon... Eric heeft het tegenovergestelde hij is gevlucht in aandacht door z'n lichaam te verkopen.....
Goed in deze dat Huub en Jaap Eric's vragen negeren. Zo zal Eric zich erg alleen gaan voelen.
pi_50466389
OP aangepast met een stuk van Allice Miller
pi_50466394
Jaap is weer under control.
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2007 @ 21:56:16 #58
128220 Peter6000
pi_50466413
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:55 schreef mootie het volgende:
Jaap liegt nu...... hij zegt dat de stoel door de buurman in stukjes is gehakt, maar de stoel stond net nog in zn kamer?
Volgens mij was dàt de stoel met het inmiddels gerepareerde draaimechanisme.
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:56:20 #59
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_50466417
quote:
Jaap liegt nu...... hij zegt dat de stoel door de buurman in stukjes is gehakt, maar de stoel stond net nog in zn kamer?
Nee, dat was die draaistoel.. die eikenhouten stoel stond in de schuur
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2007 @ 21:56:30 #60
137949 Disana
pi_50466434
Hij neemt nu echt een loopje met iedereen. De stoel van z'n opa kapot, buurman hakt de stoel in stukjes, vervolgens ziet hij op TV de bank in DGK en weet het "Daar wil ik naar toe"

Keep the Sunny Side Up
pi_50466437
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:56 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Volgens mij was dàt de stoel met het inmiddels gerepareerde draaimechanisme.
Dat was toch de stoel van opa? Dat zei zn moeder net ook?
pi_50466450
quote:
Dat is de kapotte stoel waar hij doorheen is gezakt, die gemaakt is
het water roept
pi_50466471
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:56 schreef Varen het volgende:

[..]

Dat is de kapotte stoel waar hij doorheen is gezakt, die gemaakt is
Ah, die waren dus allebei van opa.
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:58:09 #65
16701 scanman01
Today's a good day
pi_50466492
Volgens Huub worden negatieve dingen 16x doorverteld. Positieve dingen 4x.
pi_50466493
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:54 schreef Dark het volgende:

[..]

Vind wel dat Jaap steeds oorzaken zoek in externe factoren, een soort excuustruus.
Dit moet je dan toch eens uitleggen. Als er eentje is die zeer nauwkeurig een analyse weet te maken is hij het.
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:58:21 #67
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_50466504
Jaap - Negatieve dingen houdt ik vast!

Amanda - Ik begrijp niet dat jij ook mensen pest die ook dik zijn.
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:58:37 #68
130054 demins
We weten niks
pi_50466517
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:53 schreef beequeen het volgende:

[..]

Waarom? Hij relativeert.
Hij praat omdat hij zichzelf wil horen!
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:59:32 #69
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_50466548
Amanda probeert intelligent over te komen
pi_50466553
Japio heeft het hele spel al lang weer in handen ...... Nu is het scoren voor TV

Keep the Sunny Side Up
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:59:55 #71
16701 scanman01
Today's a good day
pi_50466576
Weer die fijne gele ogen

pi_50466590
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:44 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Volgens mij heeft hij dit verhaal ook eens opgehangen mbt zijn buurman die een hartinfarct gehad had toen Japie nog niet zolang in de Kooi zat.
  donderdag 14 juni 2007 @ 22:00:16 #73
130755 Kinga
versier hier
pi_50466591
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:54 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Sorry, maar dat vind ik altijd al. Dus je krijgt niet alleen nu van 'zulke ( ) ' posts.
Oke, kwam over op mij als een pity post.
pi_50466613
Jaap zit op de praatstoel....het was ff een beetje zielig toen hij emotioneel werd..(eigenlijk gewoon zelfmedelijden)..maar nu zit hij de boel gewoon uit te buiten..
"Imagination is more important than knowledge.
Knowledge is limited. Imagination encircles the world."
--Einstein
  donderdag 14 juni 2007 @ 22:01:35 #75
16701 scanman01
Today's a good day
pi_50466636
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:00 schreef Katewalker het volgende:
Jaap zit op de praatstoel....het was ff een beetje zielig toen hij emotioneel werd..(eigenlijk gewoon zelfmedelijden)..maar nu zit hij de boel gewoon uit te buiten..
Hij blijft het spel spelen en weet dat dit tv momentjes gaat scoren natuurlijk.
pi_50466658
quote:
Ik hoor Jaap liever lullen, dan alle anderen op dit moment.
Dolf is de baas
Insaantje
pi_50466677
quote:
Hij is imo oprecht geraakt en maakt de keuze om het te laten zien ( qua tv maken, spel)
Die keuze gaat in een seconde en geeft aan hoe slim en begaafd hij is. Geen nep, maar gebruiken
pi_50466678
Jaaps broer is overleden op 10-2-2002 in de nacht van de enorme storm, spoorwegen deden het niet meer.
Hij kwam uit zijn werk, dood verklaard om 23.56, slechte weersomstandigheden, slecht wegdek, andere auto maakte verkeerde manouevre en broer reed tegen paal aan en brak zijn nek.
Man is uiteindelijk vrijgesproken, maar had geen goed verhaal.

Jaap gaat nog naar het graf toe.
Fuck Henk en Ingrid
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2007 @ 22:03:36 #79
135305 beequeen
Lost.
pi_50466705
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:58 schreef demins het volgende:

[..]

Hij praat omdat hij zichzelf wil horen!
Beetje flauw. Huub heeft goeie gesprekken met Japio. Als Japio ergens mee zit, b.v. de problemen met Erasmus, gaat hij naar Huub , om de zaken door te spreken.
― Mark Twain
pi_50466726
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:02 schreef Lobasca het volgende:

[..]

Ik hoor Jaap liever lullen, dan alle anderen op dit moment.
Ik neem aan dat Lieke Jaap z'n moment gunt en rustig luistert. Klopt dat?
''Alle Menschen werden Brüder'', Ode an die Freude. (geen associatie met Freudenhaus dgk)
Voor alle Huubjes:http://www.beleven.org/feest/onnozele_kinderen/
pi_50466737
Jaap is serieus nu en de bubs hier wals er overheen. Liever een kostenda jaap dus Bah
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_50466761
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:04 schreef Soury het volgende:
Jaap is serieus nu en de bubs hier wals er overheen. Liever een kostenda jaap dus Bah
Hij is imo oprecht geraakt en maakt de keuze om het te laten zien ( qua tv maken, spel)
Die keuze gaat in een seconde en geeft aan hoe slim en begaafd hij is. Geen nep, maar gebruiken
pi_50466767
Jaap gaat zich breder opstellen.
4 maanden gaat zelfs voor een narcist als hem lang te worden.

Huup zit weer quasi-intellectueel te doen.
Fuck Henk en Ingrid
pi_50466773
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:04 schreef FdW het volgende:

[..]

Keep the Sunny Side Up
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2007 @ 22:05:33 #85
128220 Peter6000
pi_50466776
Nu liegt Jaap.

Hij gaat zich breder opstellen ivm de populariteitspoll. Huub probeerde Jaap (terecht) te laten uitspreken dat het met de populariteitspoll te maken heeft.

En ze halen narcist en autist door elkaar.
pi_50466791
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:04 schreef FdW het volgende:

[..]

Lieke luistert oprecht.
Dolf is de baas
Insaantje
  donderdag 14 juni 2007 @ 22:06:11 #87
130054 demins
We weten niks
pi_50466803
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:03 schreef beequeen het volgende:

[..]

Beetje flauw. Huub heeft goeie gesprekken met Japio. Als Japio ergens mee zit, b.v. de problemen met Erasmus, gaat hij naar Huub , om de zaken door te spreken.
Net als nu: het verhaal van Narcissus is niet relevant!
pi_50466848
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:06 schreef demins het volgende:

[..]

Net als nu: het verhaal van Narcissus is niet relevant!
Eens, zegt meer over Huub zelf dan over Jaap
  donderdag 14 juni 2007 @ 22:08:12 #89
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_50466880
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:05 schreef Peter6000 het volgende:
Nu liegt Jaap.

Hij gaat zich breder opstellen ivm de populariteitspoll. Huub probeerde Jaap (terecht) te laten uitspreken dat het met de populariteitspoll te maken heeft.

autist en Narcist zit een wereld van verschil tussen,.. neem aan dat iemand als Jaap (die behoorlijk thuis is in de psychologie) zich daar niet in vergist!!
pi_50466901
Oké en nu over Eric heen kotsen!
pi_50466923
Nu hou ik echt oprecht van Jaap
  donderdag 14 juni 2007 @ 22:09:40 #92
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_50466938
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:08 schreef Soho het volgende:
Jaap niet iig
  donderdag 14 juni 2007 @ 22:09:40 #93
521 ruby
Hell yeah!
pi_50466939
Jaap "doet" geen kots en schijt meer.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  donderdag 14 juni 2007 @ 22:09:42 #94
130054 demins
We weten niks
pi_50466943
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:08 schreef Soho het volgende:
Yes!!!
pi_50466949
Wat me opvalt is dat iedere keer NA een video-boodschap dit soort diepgaande gesprekken en openbaringen komen. Het 'slachtoffer' op het bankje en de rest maar vragen afvuren.

Dat maakt het voor mij een beetje 'ongeloofwaardig' en 'vooraf afgesproken'.
Keep the Sunny Side Up
pi_50466964
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:05 schreef Peter6000 het volgende:

Jaap is absoluut geen narcist. Brian is een klassieke narcist, ontzettend bezig met of anderen hem wel geweldig vinden.
  donderdag 14 juni 2007 @ 22:10:45 #97
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_50466983
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:58 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Dit moet je dan toch eens uitleggen. Als er eentje is die zeer nauwkeurig een analyse weet te maken is hij het.
Ik zeg niet dat Jaap niet een nauwkeurige analyse kan maken, het voelt voor mij als - overal een excuus voor bedenken en dan vooral niet bij jezelf zoeken.

Een aantal quotes uit Jaap zijn verhaal:

Ik werd tot wonderkind bestempeld. Ik was voorbestemd om de mensheid vooruit te helpen, zo kreeg ik te horen. Ik kreeg bijvoorbeeld DOS boeken in mijn tere kinderhandjes gedrukt om te bestuderen. Bepaalde mensen uit mijn omgeving hoopten kennelijk op bergen geld.

Ik moest schaken.

Ik gebruikte al jaren als copingmechanisme voedsel. Een heerlijk excuus in deze tijd waarin de `verhollywoodisering´ van de samenleving hoogtij viert.

Opgegroeid tussen extremen. Vind je het gek dat ik borderline ontwikkel?

Ik kan vaak alleen maar boos & gefrustreerd zijn over het sneeuwbaleffect dat mijn leven zo heeft gemaakt als het is.

Ik weet het echt niet. Ik wist het toen ook niet, daarom ben ik maar de kooi ingegaan. Ik kon geen kant op in mijn leven.

Busato heeft het over extern ingrijpen. Nou beste man, kom alsjeblieft met wat goeds om mij te redden!!!!

Ik heb alleen weinig vertrouwen in de verzorgingsstaat. Ik ben de laatste jaren gemangeld tussen allerlei instanties, dat wil je niet weten.
  donderdag 14 juni 2007 @ 22:10:51 #98
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_50466987
Streams doen raar bij mij
pi_50466991
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:09 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Wat me opvalt is dat iedere keer NA een video-boodschap dit soort diepgaande gesprekken en openbaringen komen. Het 'slachtoffer' op het bankje en de rest maar vragen afvuren.

Dat maakt het voor mij een beetje 'ongeloofwaardig' en 'vooraf afgesproken'.
Klopt
is TV / redactie
  donderdag 14 juni 2007 @ 22:10:56 #100
138563 bright_side_of_life_
bright side of life
pi_50466992
Shit. Amanda vraagt "Jaap, heb jij nog iets te vertekken". Japio begingt met "JA ...." en toen liep alles hier vast.
Keep the Sunny Side Up
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')