abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50465146
Net weer eens een aanvaringkje gehad met mn ex... Kwamen verschillende onderwerpen ter sprake, maar van t volgende snap ik nog wel t minst...

Maandag zijn er rapportbesprekingkjes op school en dochterlief had aan de vriendin van papa gevraagd of hij ook kon komen... Nou ving ik op dat ze samen zouden komen...
Had ik zoiets... nouhou... Is dat persee nodig?
Was het eigenlijk de bedoeling dat ik dan maar niet zou gaan, want 1 ouder was toch genoeg en als ik wel ging ging hij niet!!!
Ligt het nou aan mij of schuift ie zo maar even het belang van zn kinderen opzij omdat ie daar niet samen met mij wil zitten?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_50465527
Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat mijn man en grondige hekel heeft aan zijn ex maar als er op school een gesprek is en zij laat hem dat weten zodat hij daar bij aanwezig kan zijn dat hij er dan ook heen gaat. Ik daarintegen wacht dan netjes thuis of in de auto aangezien het niet mijn kind is. Mijn man zijn kind gaat voor het haat gevoel jegens zijn ex. Ik vind dat soort dingen iets voor de ouders, evt stief ouders (of hoe je je nieuwe liefde noemt) hebben daar niks te zoeken. Die horen wel van de ouder waar mee zij een relatie hebben hoe het gesprek ging.
pi_50465724
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:34 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat mijn man en grondige hekel heeft aan zijn ex maar als er op school een gesprek is en zij laat hem dat weten zodat hij daar bij aanwezig kan zijn dat hij er dan ook heen gaat. Ik daarintegen wacht dan netjes thuis of in de auto aangezien het niet mijn kind is. Mijn man zijn kind gaat voor het haat gevoel jegens zijn ex. Ik vind dat soort dingen iets voor de ouders, evt stief ouders (of hoe je je nieuwe liefde noemt) hebben daar niks te zoeken. Die horen wel van de ouder waar mee zij een relatie hebben hoe het gesprek ging.
ja zo zie ik het ook... Zijn commentaar was ook... Er is geen ons mee wij zijn geen ouders meer...
En daar heeft ie het volgens mij fout... Er is geen ons meer, nee gelukkig niet! Maar ouders....?
Dat zijn we voor de rest van ons leven!
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:42:03 #4
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_50465830
Ons oke kan ik me indenken dat is verleden tijd maar verdomme wel ouders hoe hij het went of keerd hij blijft nog altijd 1 van de ouders van jullie gezamenlijke kind.
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:52:12 #5
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_50466217
jullie hebben beide evenveel recht om aanwezig te zijn bij die besprekingen, jullie hebben tenslotte samen een kind(eren) gekregen. maar die vriendin van hem ,die niet hoor :n het is haar kind niet!
pi_50468365
Tja ik vind dat zijn nieuwe vriendin zich er niet mee te bemoeien heeft.... ouders het woord zegt het al.
Ze is mede-opvoeder maar ouder van je kind is ze niet.
Maar waarom wil je ex niet met 3-en gaan? Jullie gaan toch zeker geen scene schoppen ofzo waar de klassenjuf bij is?
Mama van Isa en Ties
  donderdag 14 juni 2007 @ 23:21:07 #7
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_50470088
Ik ben het helemaal eens met de vorige poststers. Je bent en blijft altijd samen de ouders. Mijn ex en ik doen die gesprekken ook gewoon samen. De partners denken er niet eens aan om erbij aanwezig te zijn. Ik vind die gesprekken ook iets voor de ouders samen. Tenzij er natuurlijk andere dingen spelen of één van de ouders niet wil. Dan houdt het op.
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † vrijdag 15 juni 2007 @ 00:22:28 #8
43556 miss_dynastie
pi_50472086
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:39 schreef vamperotica het volgende:
Er is geen ons mee wij zijn geen ouders meer...
Dat heeft ie inderdaad helemaal fout, je bent niet meer samen, maar nog altijd samen de ouders van je kind. Zijn nieuwe vriendin heeft er volgens mij veel minder te zoeken dan jij. Als het in harmonie gaat is het helemaal niet raar om met zijn drieën of vieren te gaan, maar zo niet, dan gaat moeder toch wel voor stiefmoeder in mijn ogen. Dus ik zou zeker gaan als ik jou was, als papa er dan ook is fijn, anders maar niet.
pi_50473191
quote:

[..]

ja zo zie ik het ook... Zijn commentaar was ook... Er is geen ons mee wij zijn geen ouders meer...
En daar heeft ie het volgens mij fout... Er is geen ons meer, nee gelukkig niet! Maar ouders....?
precies! wat er ook gebeurd hij blijft de vader en en vader is een ouder!
Ik heb ook een grondige hekel aan mijn ex en als hij een keertje ntresse toont dat hij aanwezig il zijn bij its op school da gaan we samen. Is het een usical of iets dan gaan we met zijn allen (hij + vriendin en ik +vriend)
Alleen vind hij de musicals nog steeds belangrijker dan ouderavonden helaas. En daar kan ik zo kwaad om worden. Hij heet geen idee van school, hoe ze het doet, wat ze doet, enz.. Dan denk ik hallo het is ook jouw dochter!!!
En omdat wij nit samen in 1 huis kunnen leven wil niet zeggen dat we dan geen dingen kunnen bespreken over mijn dochter.
pi_50475885
ouders ben en blijf je altijd samen. De 1 is moeder en de ander vader logisch.
Dat beide na een scheiding een eigen leven hebben met daarnaast nou wel of niet een ander iemand veranderd daar niks aan.
Het lijkt me voor het kind (of de kinderen) ook veel fijner om te weten dat zowel mama als papa geintresseeerd zijn in wat ze doen.
Bovendien hoor je met je eigen oren meteen wat een leraarkracht te vermelden heeft, kan er ook geen miscommunnicatie zijn!

al lees ik hier al wel dat het dus inderdaad lang niet altijd zo werkt!
  vrijdag 15 juni 2007 @ 08:27:53 #11
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50476099
Oei,

mijn man en ik gaan altijd samen naar de rapport besprekingen. Wij zijn ook degenen die eigenlijk alles regelen met school. (We hebben er ook voor gezorgd dat Priscil nu een jaartje overdoet)

Priscilla haar moeder is nog geen enkele keer meegegaan naar een rapportavond sinds dat ze bij ons woont. Haar moeder is in de bijna 1,5 jaar dat Priscil nu op de nieuwe school zit 1 keer langsgeweest.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_50476308
als jullie daarmee tevreden zijn is dat op zich geen probleem toch, het gaat er om dat de 1 niet gaat omdat vader (in dit geval) vind dat als 1 ouder er is ze er niet allebei hoeft te zijn.
vind jou man het niet vervelend dat zijn ex zo weinig intresse toont in de school en prestaties van zijn dochter?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 08:46:03 #13
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50476366
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 08:41 schreef draculettetje het volgende:
als jullie daarmee tevreden zijn is dat op zich geen probleem toch, het gaat er om dat de 1 niet gaat omdat vader (in dit geval) vind dat als 1 ouder er is ze er niet allebei hoeft te zijn.
vind jou man het niet vervelend dat zijn ex zo weinig intresse toont in de school en prestaties van zijn dochter?
Tja, het is voor Priscil vooral heel vervelend dat haar moeder zo weinig intresse heeft.

Natuurlijk gaat ook hier nog een verhaaltje aan vooraf... Dat had weer te maken met de leerachterstand van Priscil die ze had opgelopen op haar andere school. Toen werd er ook al aangegeven dat ze thuis meer moest doen aan school. Maar toen intresseerde haar moeder zich er ook niet voor. Toen ze dus op haar nieuwe school kwam en getest werd op welk niveau ze dus zat bleek dat zij een achterstand had van 2 jaar. Dit hebben we natuurlijk tegen haar moeder gezegd, zeker omdat we al eerder aan de bel hadden getrokken. Maar haar moeder bestempelde het als "onzin".
pi_50476481
quote:

[..]

hij bedoelt ws "wij zijn niet meer dé ouders", als in een setje, zeg maar... als je praat over 'de ouders van' dan klinkt dat als onder 1 dak wonend, zo denkt hij ws.

het is idd te treurig als je je eigen antipathieën niet opzij kan zetten als het om je kinderen gaat.

ik zou het niet op de spits drijven, maar wel zeggen , op rustige toon , dat jij zelf geen enkel probleem hebt om met hem in 1 ruimte te zitten (in dit soort gevallen), dat je het oprecht jammer vindt dat hij dat wel heeft, dat het tenslotte voor een kind fijn is om te zien dat mama en papa nog door 1 deur kunnen, geeft een kind oneindig veel rust, en dat je hoopt dat hij nog bijdraait en dat hij deze keer dan alleen mag gaan.

ik denk als je in verwijten gaat vervallen, hoe terecht ook, hij zijn poot stijver gaat houden nog dan hij al doet.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_50476525
Ja als je dochter het aan de vriendin van papa heeft gevraagd, misschien voelde de vriendin het wel zo dat je dochter het leuk zou vinden als zij ook mee ging. Ik zou er niet zo'n probleem van maken. Het belang van het kind komt toch niet in het gedrang? De vader van het kind gaat keurig mee. Ok hij neemt zijn vriendin mee. Nou en. Intresse is toch goed. En als je zelf ook mee wil ga je ook mee. Bel ze op en zeg: ik kom ook.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_50480126
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 08:56 schreef jessie het volgende:
Ja als je dochter het aan de vriendin van papa heeft gevraagd, misschien voelde de vriendin het wel zo dat je dochter het leuk zou vinden als zij ook mee ging. Ik zou er niet zo'n probleem van maken. Het belang van het kind komt toch niet in het gedrang? De vader van het kind gaat keurig mee. Ok hij neemt zijn vriendin mee. Nou en. Intresse is toch goed. En als je zelf ook mee wil ga je ook mee. Bel ze op en zeg: ik kom ook.
ben vamp even voor denk ik
daar gaat het deels ook om, vader zegt niet te komen als zij wel gaat!
  vrijdag 15 juni 2007 @ 11:23:51 #17
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50480318
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 11:18 schreef draculettetje het volgende:

[..]

ben vamp even voor denk ik
daar gaat het deels ook om, vader zegt niet te komen als zij wel gaat!
Dat is niet erg netjes.

Wij zouden het geen probleem vinden als haar moeder ook mee wil. Maar het feit blijft dat haar moeder geen idee heeft hoe het nu gaat met Priscil.
pi_50484447
Nou het gaat me er ook om dat ik zo'n rapport bespreking best belangrijk vind.. zeker richting groep 8... En tuurlijk spelen er meer zaken waardoor ik er extra pissig over ben....
Dochterlief heeft toevallig een paar feestjes die net in de weekeinden vallen die ze bij dr vader doorbrengt... Kan zowel beide kanten begrijpen... Dochterlief wil graag naar de feestjes, vader"lief" wil graag zn kinderen zien... Maar dat kan alleen als hjet hem uitkomt Hij zal ook geen moeite doen om als ie zou moeten werken dat te verzetten om naar een rapportbespreking te komen ofzo...
Maar ze had van de week gebeld om te vragen of ze naar die feestjes mocht.... Toen was papa aan het rondrijden met de moteor dus ze zou worden terug gebeld... Zelf maar een paar keer geprobeerd en waarempel ze kreeg hem aan de telefoon...
Je denkt toch niet dat we een taxibedrijf zijn? Dat kost allemaal geld! (En rondjes rijden met de motor niet zeker....)
En daar wringt het bij mij... Hij rijdt een dikke harley een flinke auto enz enz... Maar vind de 100 euro allimentatie die die betaald veel! Als ik zeg dat ie ook de sportclubjes mag betalen, zodat ie zeker weet dat ik het geld niet aan mezelf besteed vind ie t onzin dat ze sporten!!

Ow ja.... andere situaties zoals, zwemdiploma's, musicals enz... Daar maakt t me geen reet uit of ze samen komen kijken... Hioe meer aandacht voor de kinders hoe beter...
pi_50487192
het gaat dus om veel meer dan dit ene ding

100 euro alimentatie? heeft hij dan een mickey mouse baantje of zo?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:36:08 #20
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50487251
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:34 schreef milagro het volgende:
het gaat dus om veel meer dan dit ene ding

100 euro alimentatie? heeft hij dan een mickey mouse baantje of zo?
Dat wordt hier ook betaald..

Wij vinden het inderdaad wat weinig, maar er wordt aangegeven dat meer niet betaald kan worden.
pi_50487392
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wij vinden het inderdaad wat weinig, maar er wordt aangegeven dat meer niet betaald kan worden.
ik heb geen idee wat 'normaal' is, hoor, en weet ook niet of er gekeken wordt (in geval dat er 'n rechter aan te pas gekomen is) of de in dit geval moeder inmiddels weer samenwoont en dus een groter inkomen heeft dan eerst als alleenstaande moeder, maar 100 euro lijkt me toch wel wat weinig, als je tenminste kijkt naar wat je anders had besteed aan je kind per maand.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:46:02 #22
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50487622
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:39 schreef milagro het volgende:

[..]

ik heb geen idee wat 'normaal' is, hoor, en weet ook niet of er gekeken wordt (in geval dat er 'n rechter aan te pas gekomen is) of de in dit geval moeder inmiddels weer samenwoont en dus een groter inkomen heeft dan eerst als alleenstaande moeder, maar 100 euro lijkt me toch wel wat weinig, als je tenminste kijkt naar wat je anders had besteed aan je kind per maand.
Haar moeder is getrouwd. We weten wel dat hun gezamelijk inkomen lager is dan het onze. Maar dan nog, het lijkt mij meer dan logisch dat beiden ouders evenredig meedelen in de kosten. Nu is het zo dat bijna alles voor onze rekening komt.
pi_50487657
Als ik me niet vergis betalen wij per maand iets meer dan 160 euro allimentatie per maand aan mijn stiefzoon.
pi_50488368
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Haar moeder is getrouwd. We weten wel dat hun gezamelijk inkomen lager is dan het onze. Maar dan nog, het lijkt mij meer dan logisch dat beiden ouders evenredig meedelen in de kosten. Nu is het zo dat bijna alles voor onze rekening komt.
er moet gekeken worden naar inkomen gewoon, en of er inmiddels ook een "nieuw" gezin te onderhouden is, en niet gewoon per definitie 50/50.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 15:07:25 #25
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50488427
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 15:05 schreef milagro het volgende:

[..]

er moet gekeken worden naar inkomen gewoon, en of er inmiddels ook een "nieuw" gezin te onderhouden is, en niet gewoon per definitie 50/50.
Wij hebben zelf toch ook een nieuw gezin? Dat het niet 50/50 is, daar kan ik inkomen. Maar wel evenredig aan het inkomen.

Maar goed daar ging de discussie niet over.
pi_50488495
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 15:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wij hebben zelf toch ook een nieuw gezin? Dat het niet 50/50 is, daar kan ik inkomen. Maar wel evenredig aan het inkomen.

Maar goed daar ging de discussie niet over.
ik zeg toch niet dat dat enkel voor de andere partij geldt?
dat geldt voor beide partijen, inkomen en uitgaven .

maar bij de TS speelt er veel meer mee dan dit enkele ding, dat is duidelijk.

altijd weer jammer, dat gekibbel over en weer terwijl je al uit elkaars haren bent
  vrijdag 15 juni 2007 @ 17:37:12 #27
176940 Toitle
3x links is ook rechts.
pi_50493595
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:25 schreef vamperotica het volgende:
Net weer eens een aanvaringkje gehad met mn ex... Kwamen verschillende onderwerpen ter sprake, maar van t volgende snap ik nog wel t minst...

Maandag zijn er rapportbesprekingkjes op school en dochterlief had aan de vriendin van papa gevraagd of hij ook kon komen... Nou ving ik op dat ze samen zouden komen...
Had ik zoiets... nouhou... Is dat persee nodig?
Was het eigenlijk de bedoeling dat ik dan maar niet zou gaan, want 1 ouder was toch genoeg en als ik wel ging ging hij niet!!!
Ligt het nou aan mij of schuift ie zo maar even het belang van zn kinderen opzij omdat ie daar niet samen met mij wil zitten?
Komt misschien omdat je dochter het ook vroeg waar ex z'n vriendin bij was, of niet?
In het belang van het kind denk ik dat je gewoon moet gaan of hij er nu is, niet is of ze er allebei wel zijn.
Is niet belangrijk.
When nothing goes right . . . go left.
pi_50500534
quote:

[..]

Het is misschien een andere kwestie, maar zo reageren mensen nu eenmaal. Ik weet jammergenoeg waarover ik spreek aangezien mijn pa vandaag heeft laten weten niet op ons huwelijk aanwezig te zijn omdat hij niet met mjn ma op een feest wil zijn.

En hij 4 jaar geleden voor zijn nieuwe partner heeft gekozen en dat zo wil blijven doen
pi_50506976
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:13 schreef leonieke het volgende:

[..]

Het is misschien een andere kwestie, maar zo reageren mensen nu eenmaal. Ik weet jammergenoeg waarover ik spreek aangezien mijn pa vandaag heeft laten weten niet op ons huwelijk aanwezig te zijn omdat hij niet met mjn ma op een feest wil zijn.

En hij 4 jaar geleden voor zijn nieuwe partner heeft gekozen en dat zo wil blijven doen
Voor een nieuwe partner kiezen..... Het een sluit het ander toch niet uit.
Ik vind je kinderen gaan voor wie dan ook, voor je ex-partner, je partner, je werk en wat je nog meer kan bedenken. Je kind komt altijd op nummer 1.
Jammer dat je pa deze keuze heeft gemaakt Leonieke, ik kan er helaas over mee praten heb het afgelopen jaar ook meegemaakt en leuk is anders.
Ik wil je bij deze toch een prachtige dag toewensen, laat het niet vergallen door de koppigheid van een ander, vier het met de mensen die echt van je houden.
Mama van Isa en Ties
  zaterdag 16 juni 2007 @ 10:26:06 #30
167723 sanni
Acima de seu
pi_50513704
Denk dat de TS zich te druk over iets maakt dan nodig is.
pi_50535090
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 17:37 schreef Toitle het volgende:

[..]

Komt misschien omdat je dochter het ook vroeg waar ex z'n vriendin bij was, of niet?
In het belang van het kind denk ik dat je gewoon moet gaan of hij er nu is, niet is of ze er allebei wel zijn.
Is niet belangrijk.
Ja...Ik ga ook gewoon hoor! En hij is meer dan welkom! En als zij erbij is.... ach dat overleef ik ook wel!

Het gaat me ook meer om het princiepe...Als jij komt, kom ik niet....
pi_50535119
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:13 schreef leonieke het volgende:

[..]

Zoiets snap ik niet zo goed.... Vanuit een ouder gezien zeg maar.... De trouwdag van je kind, daar wil je toch koste wat kost bij zijn? Daar zet je toch alle eventuele haatgevoelens jegens alle exen ter wereld voor opzij!!
pi_50535140
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 10:26 schreef sanni het volgende:
Denk dat de TS zich te druk over iets maakt dan nodig is.
Misschien wel.... Maar het doet me zeer de pijn te zien bij mn dochter als haar verteld wordt dat ze geen taxibedrijf zijn en dat dat allemaal geld kost terijl pa de dag ervoor lekker aan het touren met de motor is geweest....
pi_50539873
quote:
Op zondag 17 juni 2007 00:38 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Zoiets snap ik niet zo goed.... Vanuit een ouder gezien zeg maar.... De trouwdag van je kind, daar wil je toch koste wat kost bij zijn? Daar zet je toch alle eventuele haatgevoelens jegens alle exen ter wereld voor opzij!!
Dat dacht ik ook Zeker nadat het vorig jaar goed was meegevallen.
pi_50576343
Mevrouw is van t weekeind wel naar het feestje geweest...
pi_50576778
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier was het 136,00, maar meneer zegt dat hij het niet meer kan betalen en is zomaar gestopt met betalen. Maar wel 30x van Nieuwkoop naar Groningen kunnen rijden naar zijn vriendin Als hij niks kan betalen hoe kan hij dan ie auto hebben bv? Ik kan hier zo pissed om worden, het is toch verdomme je eigen kind.
Ohja hij gaat dus verhuizen naar Groningen of zij ff bij hem kwam wonen, dus ik heel droog als je nu al niet eens die 136 kan betalen hoe wil je dan schoolgeld, schoolboeken, kleding en alls voor het kind kopen? Dingen waar hij nooit een cent aan mee betaald heeft.
  maandag 18 juni 2007 @ 14:28:18 #37
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50577273
Je kan alimentatie via een speciale "deurwaarder" vorderen. Als alles is vastgelegd in de scheidingsconvernant sta je behoorlijk sterk. Ze kunnen max 6 maanden vorderen.

http://www.xs4all.nl/~advocare/folder39.htm

en

www.lbio.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')