quote:
Op woensdag 9 januari 2013 15:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:[..]
Oh dat is zeker een interessant idee! Maar als de hoeveelheid fruit of de gemoedstoestand van de as. moeder of de hoeveelheid vitamine D of een griepje al invloed heeft, is een baby dan niet heel erg kwetsbaar?
Sowieso, maar altijd nog gemeten met de standaarden van vandaag ipv die van gisteren of van eeuwen hiervoor waarin we de gemiddelde levensverwachting alleen maar verder omhoog proberen te duwen. Het zal misschien marge-werk zijn maar mannen worden nu gemiddeld gezien al 3,5 jaar ouder dan 11 jaar geleden.
http://www.nu.nl/binnenla(...)lf-jaar-geleden.html (met het CBS als bron)
En
http://www.nu.nl/wetensch(...)gevingsfactoren.htmlhttp://www.pnas.org/content/109/44/18210quote:
Mensen van 72 hebben dezelfde overlevingskansen als die onze jagende en verzamelende voorouders hadden op hun 30e.
Hoe groot het effect van de afzonderlijke bouwstenen is weet ik niet maar 'je mag aannemen dat' (foute zin ik weet het) alles te danken is aan wat we in de voorgaande eeuwen hebben opgebouwd met betere voeding, een schoner milieu, riolering, gezondheidszorg, inentingen en programma's die waarschuwen voor de gevaren van drank en sigaretten.
Maar er is meer dat de gezondheid / levensverwachting van ons nageslacht (tot onze achterkleinkinderen aan toe) kan verbeteren. Onderstaand is een hele interessante docu voor als je er tijd voor hebt.

quote:
Wat astrologie betreft: net als tarotlezingen weet ik gewoon niet wat ik ervan moet denken. Soms zijn de uitkomsten frappant. Soms denk ik dat het allemaal onzin is omdat ik niet begrijp hoe het zou kunnen werken.
Astrologie bungelt een beetje waar vroeger de Alchemie hing, en waar Alchemie verdeeld werd in wetenschap en pseudo-wetenschap blijft Astrologie toch het gelovige broertje van de Astronomie.
Lezingen op basis van tarot of koffiedik.. het is vooral een sociaal-comfort middel. Het wordt hier in Turkije ook gedaan. Iemand zit ergens over in en bestelt een kop turkse koffie, iemand die 't beheerst verteld je dat je slaagt of een moeilijke periode krijgt en daar weer uitkomt of dat er een mooie deal in het verschiet ligt. Het is net uit met je vriendin, iemand verteld je vanuit je koffiesporen dat er iets moois staat te gebeuren in de komende maanden. Dan ga je weer met wat hoop de deur uit. Is gratis als je een vriend of vriendin hebt (meestal de laatste) die het kan. En het is best wel een aardig sociaal gebeuren.
Zelfs als het niet klopt, geeft het geestelijk toch een oppepper want het is een soort amateur psychologie, een soort van wekelijkse bespreking met de supervisor die verteld dat je 't prima doet waardoor je die dag automatisch beter presteert omdat het goed voelt. En dóór deze betere prestatie en gemoedstoestand creëer je voor jezelf weer mogelijkheden. Dat is wat mensen nodig hebben, iemand die ze verteld dat ze ok zijn. Dat is geluk. Zoiets hoeft van mij ook niet uit een cultuur te worden weggebonjourd tenzij het negatieve vormen aanneemt en er grof geld aan wordt verdiend.
[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 09-01-2013 15:57:40 ]