Dacht dat ik een grotere filmkenner wasquote:Op donderdag 14 juni 2007 11:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
4. Usual Suspects, The - Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
7. Minority Report - Star Wars: Episode VI-Return of the Jedi
20. American History X - Buono, il brutto, il cattivo, Il
23. Lord of the Rings: The Return of the King, The - Se7en
24. Requiem for a Dream - Taxi Driver
43. Sin City - Groundhog Day
44. Star Wars - Eternal Sunshine of the Spotless Mind
50. Goodfellas - Matrix, The
58. Gladiator - Reservoir Dogs
Ja het viel bij mij ook tegen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:55 schreef Rasing het volgende:
[..]
Dacht dat ik een grotere filmkenner wasNiet zo heel veel van gezien.
Volgens mij ook.. Dan verander ik mijn stem in ieder geval welquote:Op donderdag 14 juni 2007 12:03 schreef SamuelofSEK het volgende:
Het lijkt mij dat Some like it Hot eigenlijk Der Himmel über Berlin moet zijn?
En wat te denken van La Passion de Jeanne d'Arc? Ik wed dat de helft van de IMDb stemmen niet alleen uit Nederland komen, maar zelfs van Fokkers komen!quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Uit zo'n tournament leer je altijd wel wat, de bekendheid van Sunset Blvd. doet me goed.
Die opmerking mag je trouwens met 48 vrachtwagens zout nemen.
Jij mag niet meer wetten.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:32 schreef Gillingham het volgende:
[..]
En wat te denken van La Passion de Jeanne d'Arc? Ik wet dat de helft van de IMDb stemmen niet alleen uit Nederland komen, maar zelfs van Fokkers komen!
![]()
Fuck.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:50 schreef Mike het volgende:
Hey ziggy, hoe komt het dat Some Like It Hot weer meedoet na er in de eerste ronde uitgestemd te zijn?
Gewoon iedereen een PM versturen, die al gestemd heeft. Het zijn er nu nog niet zo heel veel gelukkigquote:Op donderdag 14 juni 2007 13:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Fuck.![]()
Dat had dus Himmel Uber Berlin moeten zijn. Ik ga even nadenken wat ik hieraan ga doen.
Idd. Ik ga straks even pm'en. Ik heb iig de duellenlijst aangepast.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:07 schreef Falco het volgende:
[..]
Gewoon iedereen een PM versturen, die al gestemd heeft. Het zijn er nu nog niet zo heel veel gelukkig.
Misschien handig om te vermelden dat het de film uit 1928 betreft en niet de film uit 1999.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:32 schreef Gillingham het volgende:
[..]
En wat te denken van La Passion de Jeanne d'Arc? Ik wed dat de helft van de IMDb stemmen niet alleen uit Nederland komen, maar zelfs van Fokkers komen!
![]()
Bij dezen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:13 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Misschien handig om te vermelden dat het de film uit 1928 betreft en niet de film uit 1999.
Heb je echt alle tegenstanders ook gezien? Je kiest namelijk wel heel opvallend alleen voor de bekendere films.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:12 schreef SaskiaR het volgende:
1. Rosemary's Baby - Fight Club
2. C'era una Volta il West - Untergang, Der
13. Godfather, The - Oxbow Incident, The
14. Chinatown - Seppuku (Harakiri)
30. Shichinin no Samurai (Seven Samurai) - Lost in Translation
31. Mononoke-hime (Princess Mononoke) - Aliens
32. Memento - Oldboy
36. Saving Private Ryan - Straight Story, The
38. Alien - Schindler's List
40. Lord of the Rings: The Two Towers, The - Modern Times
46. Hotaru no Haka (Grave of the Fireflies) - Braveheart
47. Maltese Falcon, The - Godfather: Part II, The
56. Heat - Mr. Smith Goes to Washington
57. Donnie Darko - Pianist, The
60. To Kill a Mockingbird - Life of Brian
64. Star Wars: Episode V-The Empire Strikes Back - Mulholland Dr.
Dat hangt een beetje af aan wie je het vraagt. Voor ons zijn het geen obscure titels, andere mensen vinden films uit Azie of van voor 1990 obscuur.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:20 schreef RuneRose het volgende:
Waarom zou SaskiaR die niet allemaal gezien hebben? ZIjn niet echt 'obscure' titels ofzo.
Dan nog zijn het gewoon bekende films die veel mensen gewoon gezien hebben. Niet alleen voor 'jullie'.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:57 schreef Lonewolf2003 het volgende:Dat hangt een beetje af aan wie je het vraagt. Voor ons zijn het geen obscure titels, andere mensen vinden films uit Azie of van voor 1990 obscuur.
Vast, er zijn hier zat mensen die niet tot "ons" behoren en kennelijk ook die films hebben gezien. Maar als iemand echt alleen op de populairdere titels stemt, dan twijfel ik toch. Als er niets aan de hand is kan ze hier toch gewoon ff antwoorden.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 08:13 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Dan nog zijn het gewoon bekende films die veel mensen gewoon gezien hebben. Niet alleen voor 'jullie'.
Thing is dat Saskia sowieso alleen maar op duels met populaire titels stemt: Goodfellas - The Matrix om eens wat te noemen. En dan zit er 1 of 2 keer wel eens een vreemde keuze tegen, maar het kan toch gewoon dat iemand die eens gehuurt heeft of op t.v. gezien heeft en er geen zaak aan vind. Ik vind het erg raar om iemand met een meer 'populaire' smaak gelijk van valsspelen te verdenken. Alsof je alleen maar op de 'minder bekende' tiels moet stemmen als je beide films gezien hebt. Vreemd. Moet je dan mensen die alleen maar op 'minder bekende' films stemmen gaan vragen of ze die bekende titels wel gezien hebben, omdat ze het veel te druk hebben met het kijken van obscure films. Nee, dat zie ik jullie dan weer niet doen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:Vast, er zijn hier zat mensen die niet tot "ons" behoren en kennelijk ook die films hebben gezien. Maar als iemand echt alleen op de populairdere titels stemt, dan twijfel ik toch. Als er niets aan de hand is kan ze hier toch gewoon ff antwoorden.
Amen!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:32 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Thing is dat Saskia sowieso alleen maar op duels met populaire titels stemt: Goodfellas - The Matrix om eens wat te noemen. En dan zit er 1 of 2 keer wel eens een vreemde keuze tegen, maar het kan toch gewoon dat iemand die eens gehuurt heeft of op t.v. gezien heeft en er geen zaak aan vind. Ik vind het erg raar om iemand met een meer 'populaire' smaak gelijk van valsspelen te verdenken. Alsof je alleen maar op de 'minder bekende' tiels moet stemmen als je beide films gezien hebt. Vreemd. Moet je dan mensen die alleen maar op 'minder bekende' films stemmen gaan vragen of ze die bekende titels wel gezien hebben, omdat ze het veel te druk hebben met het kijken van obscure films. Nee, dat zie ik jullie dan weer niet doen.
RuneRose, ik begrijp dat je de beste intenties hebtquote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:32 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Thing is dat Saskia sowieso alleen maar op duels met populaire titels stemt: Goodfellas - The Matrix om eens wat te noemen. En dan zit er 1 of 2 keer wel eens een vreemde keuze tegen, maar het kan toch gewoon dat iemand die eens gehuurt heeft of op t.v. gezien heeft en er geen zaak aan vind. Ik vind het erg raar om iemand met een meer 'populaire' smaak gelijk van valsspelen te verdenken. Alsof je alleen maar op de 'minder bekende' tiels moet stemmen als je beide films gezien hebt. Vreemd. Moet je dan mensen die alleen maar op 'minder bekende' films stemmen gaan vragen of ze die bekende titels wel gezien hebben, omdat ze het veel te druk hebben met het kijken van obscure films. Nee, dat zie ik jullie dan weer niet doen.
quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
* De Tweede Ronde
Stem alleen op een film als je ook de tegenstander hebt gezien!
Let op duel 59! Some Like It Hot was per abuis erbij gezet, maar doet niet meer mee.
1. Rosemary's Baby - Fight Club
2. C'era una Volta il West - Untergang, Der
3. Once Upon a Time in America - Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, Le
4. Usual Suspects, The - Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
5. Passion de Jeanne d'Arc, La (1928) - V for Vendetta
6. Vertigo - Yojimbo
8. 12 Angry Men - American Beauty
9. Lost Highway - Kill Bill Vol. 2
10. Idi i Smotri - Simon
11. One Flew over the Cuckoo's Nest - Meglio gioventu, La
12. Big Lebowski, The - Sjunde Inseglet, Det (The Seventh Seal)
13. Godfather, The - Oxbow Incident, The
14. Chinatown - Seppuku (Harakiri)
15. Pulp Fiction - Sunset Blvd.
16. Amores Perros - Terminator 2: Judgment Day
17. Ballada o soldate - Novecento
18. Raging Bull - Casablanca
19. Metropolis - Jaws
20. American History X - Buono, il brutto, il cattivo, Il
21. Third Man, The - Bronenosets Potyomkin (Battleship Potemkin)
22. Kill Bill Vol. 1 - Blade Runner
24. Requiem for a Dream - Taxi Driver
25. Silence of the Lambs, The - Bin-jip
26. Diaboliques, Les - Leben der Anderen, Das
27. L.A. Confidential - Shawshank Redemption, The
28. Umberto D. - 8 1/2 (Otto e Mezzo)
29. Fargo - Garden State
30. Shichinin no Samurai (Seven Samurai) - Lost in Translation
31. Mononoke-hime (Princess Mononoke) - Aliens
32. Memento - Oldboy
33. Ran - Smultronstället
34. Happiness - Nuovo Cinema Paradiso
35. Before Sunset - Ladri di Biciclette
36. Saving Private Ryan - Straight Story, The
37. Léon - Station Agent, The
38. Alien - Schindler's List
39. Sting, The - Elephant Man, The
40. Lord of the Rings: The Two Towers, The - Modern Times
41. Lock, Stock & Two Smoking Barrels - Mar Adentro
42. Cidade de Deus - Ikiru
43. Siyn Cit - Groundhog Day
45. Double Indemnity - Rashômon
46. Hotaru no Haka (Grave of the Fireflies) - Braveheart
47. Maltese Falcon, The - Godfather: Part II, The
48. Clockwork Orange, A - Psycho
49. Before Sunrise - Citizen Kane
51. This is Spinal Tap - North by Northwest
52. Suna no Onna (Woman in the Dunes) - Shining, The
53. Apocalypse Now - Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring)
54. Departed, The - Forrest Gump
55. Salaire de la Peur, Le - Children of men
56. Heat - Mr. Smith Goes to Washington
57. Donnie Darko - Pianist, The
59a. Himmel über Berlin - M
60. To Kill a Mockingbird - Life of Brian
61. Paths of Glory - Bridge on the River Kwai, The
62. Raiders of the Lost Ark - Rear Window
63. Rebecca - Glengarry Glen Ross
64. Star Wars: Episode V-The Empire Strikes Back - Mulholland Dr.
Zou je de films willen vetmaken, en geen films uit duels willen weghalen? Dat telt een heel stuk makkelijker.quote:
Volkomen terecht. Matrix fanboysquote:
Niks mis met The Matrix, die is gewoon cool. Veel en veel cooler dan zo'n semi-stoere kutgangsterfilm met een Camiel Eurlings-look-a-likequote:
Jajaquote:Op maandag 25 juni 2007 17:23 schreef Frollo het volgende:
Lost In Translation eruit!!
American Beauty eruit!
Blade Runner eruit! Tegen dat overschatte Kill Bill nog wel!
The Shawshank Redemption door!
Er is geen film die perfectie zo dicht benaderd als Goodfellas.quote:Op maandag 25 juni 2007 17:22 schreef Falco het volgende:
[..]
Niks mis met The Matrix, die is gewoon cool. Veel en veel cooler dan zo'n semi-stoere kutgangsterfilm met een Camiel Eurlings-look-a-like
Veel nerds hier hequote:Op maandag 25 juni 2007 17:28 schreef SamuelofSEK het volgende:
Mulholland Dr. tegen een star wars film nog wel![]()
Dan zal ik maar niks over Lost in Translation zeggen.quote:
Voor mij zijn dat: Casablanca, Eternal Sunshine of the Spotless Mind en Forrest Gumpquote:Op maandag 25 juni 2007 17:29 schreef Gillingham het volgende:
O.K. in het kader van positiviteit even een paar meevallers: Otto e Mezzo, 12 Angry Men en Requiem for a Dream zijn net door.
Ja inderdaad, tis gewoon een rotloting. Beide films zijn gewoon erg goed, waarbij ik dan de voorkeur voor Lost in Translation had. Maar met zeven doorgaande Samurai heb ik ook vrede.quote:Op maandag 25 juni 2007 17:33 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dan zal ik maar niks over Lost in Translation zeggen.![]()
Toch volkomen terecht tegen een Shichinin no Samurai.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |