Zal ook tijd worden, ok zal wat lastiger zijn met een tweelingquote:Borstvoeding mag in Britse cafés
LONDEN - Britse vrouwen die hun baby borstvoeding geven, mogen voortaan niet meer worden weggestuurd uit cafés, winkels en het openbaar vervoer. Dat meldde de Britse krant The Times woensdag.
Met de campagneslogan 'breast is best' heeft de regering jarenlang geprobeerd vrouwen vaker borstvoeding te laten geven, maar dat mocht niet baten. De uitbreiding van de wet op gelijkheid van mannen en vrouwen geldt alleen als de baby een jaar of jonger is.
Volgens regeringscijfers is 13 procent van de vrouwen in Engeland en 16 procent in Wales wel eens verzocht te stoppen met borstvoeding geven in een openbare ruimte.
Dat sowieso, maar het kan een keer voorkomen natuurlijk. Ik neem mijn bijna 5 maanden oude zoontje ook wel eens mee naar een eetcafe.quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:56 schreef ThE_ED het volgende:
Tsja, ik vind een café nou ook weer niet de beste plek om sowieso een klein kind mee naartoe te nemen.
Dat heb ik ook wel inderdaad, het hangt ook van de omgeving af natuurlijk. In een gezellig eetcafé kan ik zoiets beter hebben dan in een echte kroeg of een leuk restaurant; dan zit ik er eigenlijk niet op te wachten omdat dat toch niet echt bij de sfeer pas, zegmaar.quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:56 schreef Vivi het volgende:
Tja, ik vind dat het moet kunnen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het geen gezicht vind, ook al is het de natuurlijkste zaak van de wereld etc.
Ik vind het niet prettig om als ik uit lunchen ben tegen een borstvoedende moeder aan te kijken, al zou ik dat graag anders zien van mezelf.
nee dat is nieuwerwets...quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:03 schreef yvonne het volgende:
Nou, noem mij maar ouderwets dan maar:
Britse vrouwen die hun baby borstvoeding geven, mogen voortaan niet meer worden weggestuurd uit cafés, winkels en het openbaar vervoer. Dat meldde de Britse krant The Times woensdag.
Hoeft voor mij toch echt niet.
Dat bedoel ik dus..... het valt niet eens op ...dat je de baby aan het voeden bent... heb dat ook wel eens gehad...quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:06 schreef Bass-Miss het volgende:
Net of je er iets van ziet! Heb het al verschillende keren meegemaakt dat mensen tegen mij begonnen te praten en na een tijdje pas hun frank viel. En dan zijn ze soms wel beschaamd.
Dat nu ook weer niet, moest iemand anders Fons de fles geven (niet dat hij die wilquote:Op donderdag 14 juni 2007 11:04 schreef Jelief het volgende:
Het is net zo intiem als een fles geven imo.
Kun je in Belgie borsten huren voor als je als je een avondje weggaat....quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:08 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dat nu ook weer niet, moest iemand anders Fons de fles geven (niet dat hij die wil), zou ik daar toch veel minder moeite mee hebben dan dat iemand anders hem de borst zou geven.
Hoax!quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:00 schreef shmoopy het volgende:
dat die dingen juist daarvoor gemaakt zijn.
Ik had het over de intimiteit...quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:11 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Kun je in Belgie borsten huren voor als je als je een avondje weggaat....
Wij gebruiken daar pompjes voor....
Ja in dat opzicht wel. Ik vind het alleen zo overtrokken. Ik geef mijn kind de borst omdat het honger/dorst heeft. In een openbare ruimte voelt dat heel anders aan dan thuis, beetje meer richting noodzaak dan intimiteit met mijn dochter.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:08 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dat nu ook weer niet, moest iemand anders Fons de fles geven (niet dat hij die wil), zou ik daar toch veel minder moeite mee hebben dan dat iemand anders hem de borst zou geven.
quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:11 schreef shmoopy het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat iemand in een café oid en plein public de borst gaf.
Het lijkt me logisch dat je je even afzondert, als je met een hongerig krijsend kind zit, kun je toch best ergens in een hoekje je kind aanleggen?
Of zien jullie dagelijks vrouwen met compleet ontblote borsten wijdbeens in een winkel met een baby op de arm?
Ik zie daar wel wat in met dat Neerlandsche handelsbloed in mijn adren....quote:
Ja en dat onder het mom van "ja maar dat is toch heel natuurlijk".quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:15 schreef yvonne het volgende:
[..], dat dus, en dat hoeft voor mij niet, niet in de bus, niet in de weetikveelwaar,
moet ik het dan opeens acceptabel vinden omdat het over een lief klein schattig babietje gaat?!
Enig idee hoeveel ranzige vrouwen er rondlopen met dito babies?! Niet iedere moeder is er een uit het modellenblad
En die het doodnormaal vinden "even"de baby te verschonen en dan vooral bovenop een tafel, of stoelen, IN openbare ruimtes,
of op picknicktafels in het park, ook favoriet
Ja, heb ik ook wel.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:13 schreef Jelief het volgende:
[..]
Ja in dat opzicht wel. Ik vind het alleen zo overtrokken. Ik geef mijn kind de borst omdat het honger/dorst heeft. In een openbare ruimte voelt dat heel anders aan dan thuis, beetje meer richting noodzaak dan intimiteit met mijn dochter.
Ik heb altijd mijn best gedaan om te plannen dat het niet in het openbaar hoefde, maar als mijn schatje opeens toch echt wel honger kreeg, dan ging ik niet met een krijsende baby eerst naar huis hoor. Zo heb ik wel eens op een bankje aan een riviertje gevoed (met de rug naar het wandelpad en met een doekje over het blote gedeelte) en ook wel eens aan het strand. Niemand heeft het volgens mij ooit gezien.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:10 schreef Vivi het volgende:
Ik vind het bij hele kleine babietjes trouwens minder "erg" om naar te kijken dan wat je soms wel eens ziet, van die halve pubers die nog aan de borst kluiven. Ik geef zelf geen BV, maar ik zou het denk ik dan wel zo plannen dat ik dat niet in het openbaar hoef te doen.
quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:16 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja en dat onder het mom van "ja maar dat is toch heel natuurlijk".
Ja beren schijten ook gewoon overal in het bos maar dat doe jij toch ook niet.
Nog nooit meegemaakt...of nog nooit opgevallenquote:Op donderdag 14 juni 2007 11:11 schreef shmoopy het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat iemand in een café oid en plein public de borst gaf.
Het lijkt me logisch dat je je even afzondert, als je met een hongerig krijsend kind zit, kun je toch best ergens in een hoekje je kind aanleggen?
Of zien jullie dagelijks vrouwen met compleet ontblote borsten wijdbeens in een winkel met een baby op de arm?
Oh ja, je zit met vrienden gezellig in gesprek en hoppa, na een hoop gegraai en gegrabbel komt zo'n tiet tevoorschijn en hop de baby eraan en we lullen gewoon verder,quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:19 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nog nooit meegemaakt...of nog nooit opgevallen
Het is nou niet "Tits uut forda Lads" .
Volgens mij zit het "genante" hem in het feit dat het je gesprekspartner of iemand die naar de baby kijkt inene net ietsjes meer ziet dan waar ie op gerekend had.
Ik blijf gewoon zitten waar ik zit als we uit eten zijn. Ik laat mijn eten niet koud wordenquote:Op donderdag 14 juni 2007 11:11 schreef shmoopy het volgende:
quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:24 schreef beefcake het volgende:
[..]
Ik blijf gewoon zitten waar ik zit als we uit eten zijn. Ik laat mijn eten niet koud worden
Helemaal waar ja. Daarom zal ik me ook nooit storen aan een borstvoedende moeder in het openbaar, maar wel aan dat gekopkluif. Daar kan je ook mee wachten tot je thuis bent, met borstvoeden nietquote:Op donderdag 14 juni 2007 11:36 schreef beefcake het volgende:
Behalve dan dat het voeden een noodzaak is en elkaar aflebberen niet. Al zal dat voor het verliefde stel misschien anders voelen![]()
Heb je dat ook als een kalfje aan de uier zuigt......quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:33 schreef Sense het volgende:
Ik vind 't een heel mooi en wonderlijk iets dat je je kind kan voeden met je lichaam. Maar ik als buitenstaander voel me wel gegeneerd als ik het zie. Inderdaad niet vanwege het sexuele aspect van 'een tiet zien', maar vanwege het intieme... Een moeder en haar kind zijn op dat moment zo'n eenheid, daar hoor ik dan echt niet bij. Datzelfde gegeneerde gevoel heb ik bijvoorbeeld ook als ik op de trein zit te wachten en naast me zit een stelletje helemaal in love te zoenen. Is een beetje vergelijkbaar...
Ja vind je dat? Voor mij als niet-borstvoeder namelijk niet. Kleffe stelletjes geven net zo veel intimeit prijs als jij dan. Als ik ergens zit te lunchen zit ik net zo min te wachten op een borstvoedingsshow als op een voorspel. Ik zit daar om te eten. Ik heb niet gevraagd om jou, jouw kind en dat rondje van de zaak. Maar moet ik dan wel rekening met jou houden?quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:23 schreef Jelief het volgende:
principessa dat vind ik echt van een totaal andere orde.
Ik vind ook dat het moet kunnen hoor, zeker zoals jij het beschrijftquote:Op donderdag 14 juni 2007 11:18 schreef cattie het volgende:
[..]
Ik heb altijd mijn best gedaan om te plannen dat het niet in het openbaar hoefde, maar als mijn schatje opeens toch echt wel honger kreeg, dan ging ik niet met een krijsende baby eerst naar huis hoor. Zo heb ik wel eens op een bankje aan een riviertje gevoed (met de rug naar het wandelpad en met een doekje over het blote gedeelte) en ook wel eens aan het strand. Niemand heeft het volgens mij ooit gezien.
Ik vind dat het gewoon moet kunnen, zeker omdat volgens mij iedere voedende moeder toch wel zo rustig en discreet mogelijk gaat zitten. En niet zozeer voor de omgeving, maar voor zichzelf en de baby.
Vergelijk je nu moeders met melkkoeien?!quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:40 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Heb je dat ook als een kalfje aan de uier zuigt......
Klinkt als een stomme vergelijking...maar ik hoorde een borstvoedende moeder dat een keer zo uitleggen.
Stuk minder "embarassing" om nu te ontdekken dat een vrouw haar kind aan het voeden is.
Als ik kalfje (pup/kitten/biggetje/veulentje etc) zie denk ik och wat lief...waarom zou ik dat niet denken bij een mens.
EIGENLIJK
Borstvoedende moeders alhier. Voelen jullie je beschaamd als je in gesprek zit met iemand en je legt de kleine aan, of de kleine ligt aan en iemand begint tegen je te praten etc.?
Ja het verschil zijnde dat die kleine ook aan het eten is enn moeder waarschijnlijk ook, terwijl dat stelletje daar met voorspel ipv voorgerecht bezig is hoofdgerecht: aardbeien chocoladesaus en slagroomquote:Op donderdag 14 juni 2007 11:42 schreef Principessa het volgende:
[..]
Ja vind je dat? Voor mij als niet-borstvoeder namelijk niet. Kleffe stelletjes geven net zo veel intimeit prijs als jij dan. Als ik ergens zit te lunchen zit ik net zo min te wachten op een borstvoedingsshow als op een voorspel. Ik zit daar om te eten. Ik heb niet gevraagd om jou, jouw kind en dat rondje van de zaak. Maar moet ik dan wel rekening met jou houden?
Met jij en jou bedoel ik dus in overdrachtelijk zin, dat dat duidelijk mag zijn.
Ja, raar is dat. Het is eigenlijk hetzelfde. Misschien is het toch een soort sociaal-maatschappelijk ingebakken taboe of zo. Iets waar je je zelf niet van bewust bent.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:40 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Heb je dat ook als een kalfje aan de uier zuigt......
Klinkt als een stomme vergelijking...maar ik hoorde een borstvoedende moeder dat een keer zo uitleggen.
Stuk minder "embarassing" om nu te ontdekken dat een vrouw haar kind aan het voeden is.
Als ik kalfje (pup/kitten/biggetje/veulentje etc) zie denk ik och wat lief...waarom zou ik dat niet denken bij een mens.
EIGENLIJK
Ik vergelijk je jong/kind voeren met je jong/kind voeren..Maar neem het dichter bij "ons" als een chimp of urang utang het in de zoo doet staat iedereen te koeren van "oh wat lief"quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:43 schreef Principessa het volgende:
[..]
Vergelijk je nu moeders met melkkoeien?!![]()
Bortsvoeding in openbare ruimtesquote:Op donderdag 14 juni 2007 11:47 schreef Vivi het volgende:
Mijn moeder wilde laatst trouwens even mijn zoontje gaan verschonen, op ene tafel in een eetcafe (dat dan wel bijna helemaal leeg was maar toch). Daar heb ik dus een stokje voor gestoken, ik verschoon hem bij gebrek aan beter in de wagen.
ik heb eens meegemaakt dat iemand zijn baby verschoonde op de grond in de open garderobe in de inham van een restaurant..de poeplucht was niet te harden, dat kan dus echt niet vind ik.
Ook heb ik toen ik in een winkel werkte als bedrijfsleidster wel eens meegemaakt dat een moeder een poepluier wilde verschonen op het zitbankje achterin de winkel. Toen heb ik haar ook vriendelijk verzocht dat ergens anders te doen. De winkel was echt zo'n pijpenlade qua vorm en alle luchtjes blijven daarin hangen. Nou KWAAD dat ze was!
Ik vind het geen show, ik beschreef alleen de handeling. En tuurlijk moet dat kind eten, maar dat is niet mijn probleem, toch? En het wordt wel mijn probleem op het moment dat ik ongevraagd mee geconfronteerd word.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:43 schreef beefcake het volgende:
Principessa: Waarom vind je dat borstvoeding een show is, dat kind moet toch net zo goed eten als jij? Waarom moet hij perse thuis eten en jij niet?
Mee eens. In een parkje op een bankje, allemaal prima, maar liever niet terwijl ik een halve meter verderop zit te eten.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:42 schreef Principessa het volgende:
[..]
Ja vind je dat? Voor mij als niet-borstvoeder namelijk niet. Kleffe stelletjes geven net zo veel intimeit prijs als jij dan. Als ik ergens zit te lunchen zit ik net zo min te wachten op een borstvoedingsshow als op een voorspel. Ik zit daar om te eten. Ik heb niet gevraagd om jou, jouw kind en dat rondje van de zaak. Maar moet ik dan wel rekening met jou houden?
Met jij en jou bedoel ik dus in overdrachtelijk zin, dat dat duidelijk mag zijn.
IS het dan de borstvoedende mama+kind hun probleem dat jij moet eten?quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:50 schreef Principessa het volgende:
[..]
Ik vind het geen show, ik beschreef alleen de handeling. En tuurlijk moet dat kind eten, maar dat is niet mijn probleem, toch? En het wordt wel mijn probleem op het moment dat ik ongevraagd mee geconfronteerd word.
Oh god, weer zo'n typische kant noch wal rakende Fok! redeneringquote:Op donderdag 14 juni 2007 11:53 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
IS het dan de borstvoedende mama+kind hun probleem dat jij moet eten?
Zij worden toch ook ongevraagd met jou ceconfronteerd
quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:53 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
IS het dan de borstvoedende mama+kind hun probleem dat jij moet eten?
Zij worden toch ook ongevraagd met jou ceconfronteerd
Nee, jij máákt het jouw probleem door je er wat van aan te trekken. En net zoals het jouw probleem niet is dat mijn kind moet eten, is het mijn probleem niet dat jij een kind aan de borst aanstootgevend vindt. Wat leven we toch in een heerlijk tolerant landquote:Op donderdag 14 juni 2007 11:50 schreef Principessa het volgende:
En het wordt wel mijn probleem op het moment dat ik ongevraagd mee geconfronteerd word.
Als ik in een park wil lopen wil ik mischien ook niet zien hoe jij je voedsel weg zit te schoffellen dat doe je maar op een geigende plaats ..... wat is het probleem?quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:50 schreef Principessa het volgende:
[..]
Ik vind het geen show, ik beschreef alleen de handeling. En tuurlijk moet dat kind eten, maar dat is niet mijn probleem, toch? En het wordt wel mijn probleem op het moment dat ik ongevraagd mee geconfronteerd word.
quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:22 schreef Jelief het volgende:
emma twee maanden oud aan de borst, zonder dat je ook maar een stukje borst ziet...
Voor wie durft![]()
Nou....dat heeft niks met volwassen te maken..... na 6 maanden zijn "ze" weer van mijquote:Op donderdag 14 juni 2007 14:04 schreef Suzanna het volgende:
Ik snap niet eens wat er onsmakelijk aan is... (tja, ik zou zelf ook liever niet aan een borst lurken, maar daar ben ik volwassene voor)
Verschonen kan ook op het toilet...lijkt me een meer geeigende plaats ...daar is de bank/tafel/garderobe in een openbare ruimte niet geschikt voor...zeker daar daar ook openbare toiletten zijn.quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:26 schreef MUUS het volgende:
Eigenlijk heeft niemand in dit topic er problemen mee, zolang de boezem van de moeder maar niet eerst uitgebreid aan iedereen getoond wordt en er achteraf geen poep aan de tafel zit.
Waarom niet. Wanneer de rook goed wordt afgezogen is er helemaal niets mis mee. Waarom zouden mensen met kleine kinderen alleen maar thuis moegen zitten?quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:56 schreef ThE_ED het volgende:
Tsja, ik vind een café nou ook weer niet de beste plek om sowieso een klein kind mee naartoe te nemen.
Met verschonen in het openbaar is volgens mij niets mis. Het is een beetje gek om ouders vanb kleine kinderen allerlei normen voioir gedrag in het openbaar op te leggen (geen borstvoeding, niet verschonen etc.) terwijl tegenwoordig voor volwassenen blijkbaar geen grenzen meer gelden (ops taart lopen eten, blote benen in de stad, schreuwen in je mobieltje op straat, niet met mes en vork eten etc.)quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:13 schreef Lois het volgende:
Verschonen open en bloot vind ik ook niet kunnen, zeker niet op tafels waar mensen nog van moeten eten.
Borstvoeding daarentegen moet wel gewoon kunnen hoor, ik vind dat echt de normaalste zaak van de wereld. Niemand ziet wat joh, als je zo´n kind aan de borst hebt en dat doe je heus niet met 2 ontblote borsten, wijdbeens midden in een eetcafe![]()
Ik heb op diverse plaatsen gevoed, ook bij de chimpansees in Artis shmoopy, en vaak genoeg lopen er mensen gewoon langs zonder het te merken. Je bent heus wel discreet hoor, misschien zelfs wel te met doekjes e.d.
Ik zorgde in ieder geval altijd dat ik makkelijke kleding aanhad, zodat ik niet met een blote buik hoefde te zitten enzo. Niet omdat mensen zich daar aan zouden storen maar omdat ik dat zelf niet prettig vond.
Verschonen kan net zo makkelijk op het toilet...kun je die luier veel makkelijker weggooien ook.quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:34 schreef Knormen het volgende:
[..]
Met verschonen in het openbaar is volgens mij niets mis. Het is een beetje gek om ouders vanb kleine kinderen allerlei normen voioir gedrag in het openbaar op te leggen (geen borstvoeding, niet verschonen etc.) terwijl tegenwoordig voor volwassenen blijkbaar geen grenzen meer gelden (ops taart lopen eten, blote benen in de stad, schreuwen in je mobieltje op straat, niet met mes en vork eten etc.)
Tuurliijk. Dat heeft ook de voorkeur. Maar is niet altijd mogelijk. In sommige toiletten kun "je je kont niet keren"quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:36 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Verschonen kan net zo makkelijk op het toilet...kun je die luier veel makkelijker weggooien ook.
quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:34 schreef Knormen het volgende:
[..]
Met verschonen in het openbaar is volgens mij niets mis. Het is een beetje gek om ouders vanb kleine kinderen allerlei normen voioir gedrag in het openbaar op te leggen (geen borstvoeding, niet verschonen etc.) terwijl tegenwoordig voor volwassenen blijkbaar geen grenzen meer gelden (ops taart lopen eten, blote benen in de stad, schreuwen in je mobieltje op straat, niet met mes en vork eten etc.)
Ik bedoelde toilet ruimte ...niet op de dichtgeklapte pot....quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:38 schreef Knormen het volgende:
[..]
Tuurliijk. Dat heeft ook de voorkeur. Maar is niet altijd mogelijk. In sommige toiletten kun "je je kont niet keren"
Zeer discreet!! En daar heb ik dan ook nooit problemen mee.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:22 schreef Jelief het volgende:
emma twee maanden oud aan de borst, zonder dat je ook maar een stukje borst ziet...
Voor wie durft![]()
Pssst na zes maanden kun je nog steeds borstvoeding geven. Emma is 19 maanden en denk maar niet dat manlief nog steeds geen lol heeft van mijn borsten.quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:12 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nou....dat heeft niks met volwassen te maken..... na 6 maanden zijn "ze" weer van mij![]()
Gisteren net ante-natal class gedaan...quote:Op donderdag 14 juni 2007 15:28 schreef Jelief het volgende:
[..]
Pssst na zes maanden kun je nog steeds borstvoeding geven. Emma is 19 maanden en denk maar niet dat manlief nog steeds geen lol heeft van mijn borsten.
Je hebt grote kans dat je al eerder weer lol kunt hebben van 'jouw' gebied. Als alles eenmaal op elkaar afgesteld is hoeft het geen problemen op te leveren. Even de uitzonderingen erbuiten gelaten en geen rekening houdend met het gevoel van mama. Het is echt wennen om te schakelen tussen de mama-rol en de geliefde-rol.quote:Op donderdag 14 juni 2007 15:52 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Gisteren net ante-natal class gedaan...
Borstvoeding wordt hier enorm gepushed en idd tot een jaar geen gewone melk.....maar vanaf 6 maanden naar vast voedsel... en dan beging het zogenaamde Russische tegenoffensief.... dan beginnen we met terugdrijven van mijn gebied....![]()
Waarom niet?quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:03 schreef yvonne het volgende:
Nou, noem mij maar ouderwets dan maar:
Britse vrouwen die hun baby borstvoeding geven, mogen voortaan niet meer worden weggestuurd uit cafés, winkels en het openbaar vervoer. Dat meldde de Britse krant The Times woensdag.
Hoeft voor mij toch echt niet.
You would not notice an extra tit in the dutch parliament anywayquote:Op donderdag 14 juni 2007 16:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom niet?
In Nederland mag je in de Tweede Kamer overigens borstvoeding geven.
Jij hebt neem ik aan geen witte-boordenberoep daar in Ierland, of wel?quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:15 schreef desiredbard het volgende:
[..]
You would not notice an extra tit in the dutch parlement anyway
ben slechts half ambtenaarquote:Op donderdag 14 juni 2007 16:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij hebt neem ik aan geen witte-boordenberoep daar in Ierland, of wel?
Dail zelfs hier..... maar dan begrijpt geen hond me meer mijn excuses voor mijn kaaskoppismequote:
Maakt niet uit.quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:45 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Dail zelfs hier..... maar dan begrijpt geen hond me meer mijn excuses voor mijn kaaskoppisme
Dat zat ik me ook te bedenken... bijna niemand neemt aanstoot aan een decolté waarbij je net de tepels niet ziet, maar zie je net de tepels niet omdat er een baby "aanhangt" ipv een truitje overhangt, ho maar dan...quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:19 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik vond het ook wel stom als mensen hun hele tiet gaan bovenhalen. Lijkt me dan zo om te zeggen :"Kijk eens wat ik durf."
Maar gewoon bv geven zonder alles bloot te halen heb ik geen probleem mee. Gewoon een kwestie van je erop te kleden en zelf niet graag met alles bloot lopen.
in deze post had ik een witregel moeten houden tussen de eerste regel waar ik op principessa reageer en de volgende zinnen..quote:Op donderdag 14 juni 2007 17:30 schreef lcicle het volgende:
Waarom wordt er hier zo heftig op Principessa gerageerd? Alles wat ze zegt is dat ze borstvoeding net zo'n ongemakkelijke aangelegenheid vindt als het tongen in het openbaar. Ik maak uit haar posts niet op dat ze er problemen mee heeft wanneer het voeden discreet gebeurt.
Even tussendoor hoor, toen ik bij jou was en Thies ging voeden, vond je dat dat dan ongepast?quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:43 schreef Vivi het volgende:
Maar ik heb het nu even over de totaal ongegeneerde moeder zeg maar, en het gevoel wat ik dáár bij krijg![]()
Nou, c'est le ton etc.quote:Op donderdag 14 juni 2007 17:30 schreef lcicle het volgende:
Waarom wordt er hier zo heftig op Principessa gerageerd? Alles wat ze zegt is dat ze borstvoeding net zo'n ongemakkelijke aangelegenheid vindt als het tongen in het openbaar. Ik maak uit haar posts niet op dat ze er problemen mee heeft wanneer het voeden discreet gebeurt.
Overhangend, 16 jarig vet onder een naveltruitje, da's pas ranzigquote:Op donderdag 14 juni 2007 19:23 schreef Moonah het volgende:
Ik heb wel eens in "Wij jonge ouders" geloof ik, gelezen dat vooral jongeren het 'ranzig' vinden...
Ja met zo'n dikke kwab over de broekrandquote:Op donderdag 14 juni 2007 19:26 schreef Leah het volgende:
[..]
Overhangend, 16 jarig vet onder een naveltruitje, da's pas ranzig.
Oh my, op gevoelige OUD teentjes getrapt,quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:48 schreef Suzanna het volgende:
...
Ik geef zelf nu geen borstvoeding meer, maar heb vaak gehoord van mensen dat ze het 'zo'n mooi gezicht vonden'... en zo niet, dan loop je toch gewoon even weg? Je gaat iemand niet beletten zijn kind te voeden omdat jij dat liever niet ziet. Echt te belachelijk voor woorden, nogal egoïstisch op z'n zachtst gezegd.
En ik zeg nou al in een paar posts dat ik andere ervaringen hebquote:Op donderdag 14 juni 2007 19:33 schreef Lois het volgende:
Ik vind dat je ietwat overdreven reageert Yv, ik denk dat voldoende duidelijk is gemaakt dat voedende moeders niet eerst even met hun voormelk het territorium afsproeien alvorens te gaan voeden, maar dat ze dat gewoon discreet doen.
Dus heb je meer last van mensen die ongegeneerd alles ten toon spreiden dan dat je van iemand merkt dat ze haar kind aan het voeden is.quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:31 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oh my, op gevoelige OUD teentjes getrapt,
als ik in de bus,tram, trein zit KAN ik nieteens weglopen en nee ik vind het niet mooi, en ja ik stoor me aan vrouwen die pontificaal ongegeneerd gaan zitten grabbelen naar de tiet en oh oh kijkt iedereen wel, en daarna zich het volste recht aanmeten op banken, stoelen, tafels het wicht "even"te gaan verschonen. Mag ik?
Dank je!
Maar.... maar dan kun je toch niet alle voedende moeders over 1 kam scherenquote:Op donderdag 14 juni 2007 19:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
En ik zeg nou al in een paar posts dat ik andere ervaringen heb
precies dat, jaquote:Op donderdag 14 juni 2007 11:21 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oh ja, je zit met vrienden gezellig in gesprek en hoppa, na een hoop gegraai en gegrabbel komt zo'n tiet tevoorschijn en hop de baby eraan en we lullen gewoon verder,
sorry, ik heb het meegemaakt en ik vind het niks.
Suzanne begonquote:Op donderdag 14 juni 2007 19:35 schreef Lois het volgende:
[..]
Maar.... maar dan kun je toch niet alle voedende moeders over 1 kam scheren![]()
Jij hebt er anders toch geen moeite mee je tieten ongevraagd te showenquote:Op donderdag 14 juni 2007 19:31 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oh my, op gevoelige OUD teentjes getrapt,
als ik in de bus,tram, trein zit KAN ik nieteens weglopen en nee ik vind het niet mooi, en ja ik stoor me aan vrouwen die pontificaal ongegeneerd gaan zitten grabbelen naar de tiet en oh oh kijkt iedereen wel, en daarna zich het volste recht aanmeten op banken, stoelen, tafels het wicht "even"te gaan verschonen. Mag ik?
Dank je!
uiers ja, in die context zoals beschreven door Yvonne noem ik het een uier.quote:
het ligt er helemaal aan hoe het gebeurt.quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:59 schreef phileine het volgende:
oef, "de tiet geven" dat vind ik ook verschrikkelijk. Borstvoeden in het openbaar kan ik wel hebben en heb ik zelf ook wel gedaan, wel discreet meestal en vroeg het ook meestal aan mensen of ze het storend vonden als ik het deed. Maar ze vonden het vaak minder irritant dan een krijsende baby.
ik vind het trouwens bij oudere kinderen wel wat genanter, ook al slaat dat nergens op. Was eens met iemand aan het praten, kwam opeens haar zoontje van drie aanlopen die gewoon haar t-shirt omhoog deed en begon te drinken. Dat ging me wel erg ver.
Ik wou al de eetgewoontes van de gemiddelde Nederlander gaan vergelijken met die van een drinkende baby...quote:Op donderdag 14 juni 2007 20:05 schreef just me het volgende:
Ik zie dan nog liever een vrouw haar kind de borst geven dan een man die ongegeneerd aan zijn kruis staat te krabbelen
maar dat zou een ander topic kunnen zijn..
Wat is een Hallford bodykit?quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:56 schreef Jarno het volgende:
Even kijken hoor. We hebben junks. Scootermarocs. Jumpers. Vuilnis dat onder een vuilnisbak ligt ipv er in. Zwervers die bier drinken op straat. Rokende 12 jarige meiskes. Golfjes met Halford bodykit en nergermuziek. Gasten met muziek uit hun GSM. Vieze stadsbussen.
Maar nee, laten we ons gaan ergeren aan moeders die hun kind voeden!,
,
.
Whelp.
Daar heb ik het ook niet overquote:Op donderdag 14 juni 2007 19:57 schreef just me het volgende:
[..]
Jij hebt er anders toch geen moeite mee je tieten ongevraagd te showen![]()
Ik heb altijd borstvoeding in het openbaar gegeven en er nooit commentaar op gehad terwijl dat toch al heel wat jaartjes geleden is ! Borstvoeden hoeft geen openbare tentoonstelling van je borsten te zijn!
Hèhèèèèèè`!quote:Op donderdag 14 juni 2007 20:04 schreef milagro het volgende:
[..]
het ligt er helemaal aan hoe het gebeurt.
een moeder die een rustig hoekje op zoekt, en dat hoeft dan helemaal niet uit het zicht te zijn, is heel wat anders dan een dame die midden in een gesprek ineens haar t-shirt omhoog doet waardoor je plots geconfronteerd wordt met een megaborst en dito tepel en dan vrolijk doorbept terwijl ze het kind aanlegt of een peuter die on de bank klimt, mama's shirt omhoog doet en gaat lurken, en ja dames die dames zijn er en ik vind het genant en dat tweede scenario ook ongepast , sue me.
Denk je nou echt dat deze wet is aangenomen om juist díe groep in bescherming te nemen?quote:
Waarschijnlijk omdat ze al eerdere rare blikken en negatieve reacties hebben ervaren en op deze manier willen laten blijken dat zij het de gewoonste zaak van de wereld vinden om op die manier openbaar te voeden. Een soort van excuserende opmerking; de onderliggende boodschap zou dan kunnen zijn: 'ik weet ook wel dat je het gênant vindt, maar ik doe dit nu eenmaal zo.' Snap je wat ik bedoel?quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:59 schreef milagro het volgende:
[..]
uiers ja, in die context zoals beschreven door Yvonne noem ik het een uier.
maar vrouwen die over hun eigen borsten praten , als het gaat om voeden van je kind, als "effe mijn kind de tiet geven" vind ik zo plat.... hoe kun je nu iets waarvan je vindt dat het 't mooiste is wat je je kind kan geven zo plat benoemen??
uuh ja, maar uuhh nee, bij deze dames was het gewoon onbehouwenheid, hoor, niets geen statement, niets geen onderliggende boodschap , enkel een " ja, als je er niet tegen kan , kijk je maar weg, nooit een tiet gezien of zo? nou dus ik zeg tegen hem, ik zeg, weet je wat ik vind, aaaaaaaauw, zo hey, bijt mijn tepel er zowat af zeg, nou waar was ik , oh ja, ik zeg dus weet je wat ik vind..."quote:Op donderdag 14 juni 2007 20:57 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze al eerdere rare blikken en negatieve reacties hebben ervaren en op deze manier willen laten blijken dat zij het de gewoonste zaak van de wereld vinden om op die manier openbaar te voeden. Een soort van excuserende opmerking; de onderliggende boodschap zou dan kunnen zijn: 'ik weet ook wel dat je het gênant vindt, maar ik doe dit nu eenmaal zo.' Snap je wat ik bedoel?
Voor jou als borstvoedende (?) moeder niet, voor een buitenstaander is dat verschil niet zo groot. Waarom probeer je het anders zo discreet mogelijk te houden? Ik denk omdat je mensen (als Principessa) er niet mee lastig wilt vallen omdat het een ietwat intieme aangelegenheid is.quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:05 schreef Jelief het volgende:
En voor de rest ik vind de vergelijking met een zoenend stelletje echt zo verschrikkelijk krom en niet terecht het gaat echt over iets totaal anders. Zoenen heeft te maken met sexualiteit en lust. Borstvoeden heeft daar echt helemaal niks mee te maken.
Als ik voor mezelf spreek, eerder omdat ik niet graag met mijn borsten of buik bloot zit voor iedereen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 21:56 schreef lcicle het volgende:
Waarom probeer je het anders zo discreet mogelijk te houden? Ik denk omdat je mensen (als Principessa) er niet mee lastig wilt vallen omdat het een ietwat intieme aangelegenheid is.
Nee, omdat ik dat heel anders vind; ik "ken" jou en we zitten bij mij thuis met als hoofdmoot om over baby's te praten, voelt gewoon heel anders als dat een vrouw die ik niet ken haar tiet ineens te voorschijn flashed terwijl ik net mijn club sandwich geserveerd krijgquote:Op donderdag 14 juni 2007 19:07 schreef Moonah het volgende:
[..]
Even tussendoor hoor, toen ik bij jou was en Thies ging voeden, vond je dat dat dan ongepast?
Ik heb me nl nooit ergens gegeneerd als ik ging voeden. In openbare gelegenheden zocht ik altijd wel een plekje achteraf, maar als ik bij vrienden op bezoek was heb ik er eigenlijk nooit over nagedacht dat het wel eens ongewenst zou kunnen zijn als ik Thies voedde.
quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:48 schreef just me het volgende:
ik heb in Afrika meer borsten gezien dan jij kunt vermoeden
quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:56 schreef Leah het volgende:
Mag er even een bv maffia tagje achter mijn nick
Nou dat dus.quote:Op donderdag 14 juni 2007 17:30 schreef lcicle het volgende:
Precies, maar de discussie gaat over in het openbaar.. Ook bij het showen van de klitpiercing van het meisje voor mij in de rij voor de wc voelde ik mij ongemakkelijk...quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:56 schreef Leah het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Mag er even een bv maffia tagje achter mijn nick
Echt mensen, waar hebben we het over? Dat meen ik hoor, op een forum waar met droge ogen klitpiercings en de voor en nadelen van anale sex besproken worden. En waar users uit alle hoeken en gaten schieten als het gaat over oorbellen bij pasgeborenen.
....dat is wel gênant, ja....quote:Op donderdag 14 juni 2007 21:19 schreef milagro het volgende:
[..]
uuh ja, maar uuhh nee, bij deze dames was het gewoon onbehouwenheid, hoor, niets geen statement, niets geen onderliggende boodschap , enkel een " ja, als je er niet tegen kan , kijk je maar weg, nooit een tiet gezien of zo? nou dus ik zeg tegen hem, ik zeg, weet je wat ik vind, aaaaaaaauw, zo hey, bijt mijn tepel er zowat af zeg, nou waar was ik , oh ja, ik zeg dus weet je wat ik vind..."
aangezien ik niet dagelijks mijn borstvoedende moeders geconfronteerd word, ga ik dus af op de enkele ervaringen die ik er mee heb, en daar zaten er een paar van "effe de tiet geven" exemplaren tussen, en die mogen van mij echt lekker uit het zicht gaan zitten met tiet, tepel en koter![]()
je bedoeld keihard new york of de theme tune van de "Full Monty" afspelen voordat je de kleine aanlegt zodat omstanders zich kunnen voorbereiden...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:20 schreef Bright het volgende:
Ja; het is misschien nogal vreemd als er plotseling een 'tiet uitplopt', maar met enige voorbereiding van het pupliek om je heen moet het geen probleem zijn.
Dus eerst in de omgeving aangeven dat er gegeten (gedronken) gaat worden. Vergelijk het met 'tafel dekken'
quote:
Iddquote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:02 schreef PM-girl het volgende:
Desiredbard, eindelijk een topic van je waar ik me niet aan erger (al is het wel de zoveelste discussie hierover geloof ik)
Voeden in het openbaar, zeker! Ik kruip er niet altijd voor in een hoekje, ligt een beetje aan waar ik zit in een gelegenheid en wat voor gelegenheid het is.
Ik merk bij mezelf wel dat ik het nu wat lastiger vind worden, nu ik niet meer zo'n klein babytje heb maar een grotere baby met sterke spieren en een eigen wil.
Ik persoonlijk zie het ook heel bewust als anderen voeden, maar dan omdat ik het mooi vindt. En ik stoor me er niet gauw aan, ook al is er wat meer te zien. Ik stoor me in eetgelegenheden misschien nog wel eerder aan ranzig etende mensen, boerend, smakkend en wel.
Overigens heb ik ook veel leuke reacties gehad in 'het openbaar' , zoals bij Ikea (Moonah) en de efteling.
Ja, dat was leuk he!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:40 schreef lcicle het volgende:
Was toch een mooi gezicht, 2 van die borstvoedende mamma's in een hoekje bij de Ikea![]()
Ach, het heeft wel wat als je kinderen kunnen tekenen hoe ze de BV ervaren...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:06 schreef milagro het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=fxv6R9fUO74&mode=related&search=
ik mag toch hopen dat we hier allemaal moeite mee hebben
Ergens vind ik het ook wel weer fascinerend. Net als een slangenmens, of een vrouw met een baard.quote:wat zouden jullie doen als je dat zou meemaken bij een kennis , ik zou ineens een afspraak hebben en heel erg weg moeten
Hou op, ik had zo'n vriendinquote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:06 schreef milagro het volgende:
wat zouden jullie doen als je dat zou meemaken bij een kennis , ik zou ineens een afspraak hebben en heel erg weg moeten
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:40 schreef lcicle het volgende:
Was toch een mooi gezicht, 2 van die borstvoedende mamma's in een hoekje bij de IkeaIk dacht, 3 wordt écht teveel.
Feit dat er geen druppel meer uit kwam hielp ook wel mee hoor
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:06 schreef milagro het volgende:
wat zouden jullie doen als je dat zou meemaken bij een kennis , ik zou ineens een afspraak hebben en heel erg weg moeten
oh een kind van 2/3/4 nog aan de borst vind ik ook al huuuuuuuuuuuuuuh, hoorquote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:28 schreef owlet het volgende:
Ik sta zelf niet volledig achter de gedachte dat een kind net zo lang aan de borst mag als dat het zelf wil. Althans, niet als de moeder zelf niet meer wil. En ik kan me ook echt niet voorstellen dat Ronja tot haar achtste drinkt.
Maar als een kennis dat zou doen zou ik er geen moeite mee hebben. Kom op zeg, het is een kind en een blote borst. Waarom is de combinatie van die twee ineens walgelijk.
Overigens ligt de natuurlijke leeftijd waarop kinderen zichzelf van de borst afwennen gemiddeld rond het vierde jaar. Een kind van acht aan de borst is echt een uitzondering.
idd 18 is wat andersquote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:55 schreef milagro het volgende:
[..]
oh een kind van 2/3/4 nog aan de borst vind ik ook al huuuuuuuuuuuuuuh, hoor
maar 8 is gewoon uuuh, ja, ziekerig, zeg maar![]()
borstvoeding geven in het openbaar, zoals in de zin daarvoor staatquote:Op vrijdag 15 juni 2007 00:52 schreef Leah het volgende:
En wat past er dan niet?
Getver hierbij krijg ik toch wel kokhals neigingen.... dit gaat me toch echt te ver! Ik deel de mening hierbij van Milagro.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:06 schreef milagro het volgende:
Juist ja, dan is de melk die in dozen aan de bomen groeien veel beter!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:40 schreef marlieske het volgende:
Overigens vind ik dat als een kind vast voedsel naar binnen kan werken je ook moet stoppen met het geven van bortsvoeding of melk uit de fles (in poedervorm).
Een kindje van 6 maanden is nog klein hoor!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:40 schreef marlieske het volgende:
[..]
Getver hierbij krijg ik toch wel kokhals neigingen.... dit gaat me toch echt te ver! Ik deel de mening hierbij van Milagro.
Overigens vind ik dat als een kind vast voedsel naar binnen kan werken je ook moet stoppen met het geven van bortsvoeding of melk uit de fles (in poedervorm).
Ik vind alleen niet dat je tot aan de 2 jaar nog melk moet gaan aanbieden ter troost, melk is bedoelt voor kleine baby's. Niet voor kleuters.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:51 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Een kindje van 6 maanden is nog klein hoor!Gooi jij dan alle bv of kv de deur uit, om het vervolgens met andere dingen te vervangen??
Nu heb je het ineens over 2 jaar. Tussen een half jaar (waarop de meeste babies aan de vaste voeding gaan) en 2 jaar zit een hele hoop tijd.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:57 schreef marlieske het volgende:
[..]
Ik vind alleen niet dat je tot aan de 2 jaar nog melk moet gaan aanbieden ter troost, melk is bedoelt voor kleine baby's. Niet voor kleuters.
Als een kindje voldoende heeft aan vast voedsel kan de fles of bv stoppen.
Een kindje van 6 maanden kan vast voedsel eten maar heeft dan zeker nog zuivel nodig (laat ik de keus bv of kv nog even in het midden hier). Ik geloof zelfs dat de WHO 2 jaar bv (dus zuivel!) aanraadt, een kind is dan nog geen kleuter.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:57 schreef marlieske het volgende:
[..]
Ik vind alleen niet dat je tot aan de 2 jaar nog melk moet gaan aanbieden ter troost, melk is bedoelt voor kleine baby's. Niet voor kleuters.
Nee in pricipe hebben we na de baby-tijd geen melk meer nodig, de botten zijn namelijk aangemaakt en de calcium voorraad is aangelegd voor de rest van ons leven.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:51 schreef PM-girl het volgende:
Een kind heeft toch gewoon zuivel nodig ook na die tijd?
Maar dat is een andere discussie en dus voeren we die hier maar niet.![]()
juist. Vandaar dus een veel natuurlijker product: moedermelk.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:03 schreef marlieske het volgende:
[..]
Nee in pricipe hebben we na de baby-tijd geen melk meer nodig, de botten zijn namelijk aangemaakt en de calcium voorraad is aangelegd voor de rest van ons leven.
Dat wij koeienmelk drinken is eigenlijk niet natuurlijk te noemen. Maar inderdaad dat is een andere discussie.
Maar vandaar dat ik dus vind dat je dat bij voeden na verloop van tijd gewoon kan laten.
vandaar dat je na de babytijd nog vitamine d moet geven voor sterke botten en tandenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:03 schreef marlieske het volgende:
[..]
Nee in pricipe hebben we na de baby-tijd geen melk meer nodig, de botten zijn namelijk aangemaakt en de calcium voorraad is aangelegd voor de rest van ons leven.
Dat wij koeienmelk drinken is eigenlijk niet natuurlijk te noemen. Maar inderdaad dat is een andere discussie.
Maar vandaar dat ik dus vind dat je dat bij voeden na verloop van tijd gewoon kan laten.
De eerste reactie van belsen: 'ik vind het er eigenlijk best schattig uitzien.'quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:06 schreef milagro het volgende:
En dan geef je limonade?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:57 schreef marlieske het volgende:
of een borrelquote:
Of een fles gevuld met water, iets van diksap of een lekker fruitsapje keus genoeg.quote:
fruit en diksap op 6 maanden zoveel al geven is niet voldoende, dat kindjes met 6 mnden nog drinken is omdat ze nog niet de capaciteit hebben om volwaardige maaltijden te eten zodat ze genoeg voedingsstoffen etc. binnen hebben.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:57 schreef marlieske het volgende:
[..]
Of een fles gevuld met water, iets van diksap of een lekker fruitsapje keus genoeg.
In diverse studies is aangetoond dat melk lang niet zo gezond is als men allemaal denkt, er zijn steeds meer kinderen gevoelig voor melk met alle gevolgen van dien. (google eens op: melk gezond?)
Want hoe natuurlijk is het nou dat wij de borstvoeding van een koe drinken en dat terwijl we allemaal de zoogtijd voorbij zijn? Waarom dan wel je kind melk blijven geven terwijl de basis voor de botten in de eerste 2 jaar gevormd worden? En vitamine D kan je ook prima uit bv vis of vlees halen.
Maar dit is na de bv periode pas van toepassing, ik heb die documentaire ook gezien op RTL4 over een moeder die bv gaf toen de kids al lang en breed naar school gingen, en ik heb echt zitten gruwelen.
Dit was trouwens zo'n dame die het niet erg discreet deed![]()
dat heeft niets te maken met melk drinken, maar met gebrek aan zonlicht. En het is ook niet voor sterke botten en tanden, maar om rachitis te voorkomen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:24 schreef Martineke het volgende:
[..]
vandaar dat je na de babytijd nog vitamine d moet geven voor sterke botten en tanden![]()
Pfff zeg dan niks als je er niks vanaf weetquote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:40 schreef marlieske het volgende:
[..]
Getver hierbij krijg ik toch wel kokhals neigingen.... dit gaat me toch echt te ver! Ik deel de mening hierbij van Milagro.
Het kan idd een prachtig plaatje vormenquote:Op zaterdag 16 juni 2007 09:19 schreef phileine het volgende:
ik was trouwens een keer in het gemeentemuseum in Den Haag toen Isa vreselijk begon te huilen. Toen ben ik ergens op een bankje in een nisje gaan zitten om te voeden, kwamen er allemaal mensen naar me toe om te vragen of ze een foto mochten maken omdat het er zo prachtig uit zag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |