abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50441544
quote:
Borstvoeding mag in Britse cafés
LONDEN - Britse vrouwen die hun baby borstvoeding geven, mogen voortaan niet meer worden weggestuurd uit cafés, winkels en het openbaar vervoer. Dat meldde de Britse krant The Times woensdag.

Met de campagneslogan 'breast is best' heeft de regering jarenlang geprobeerd vrouwen vaker borstvoeding te laten geven, maar dat mocht niet baten. De uitbreiding van de wet op gelijkheid van mannen en vrouwen geldt alleen als de baby een jaar of jonger is.

Volgens regeringscijfers is 13 procent van de vrouwen in Engeland en 16 procent in Wales wel eens verzocht te stoppen met borstvoeding geven in een openbare ruimte.
Zal ook tijd worden, ok zal wat lastiger zijn met een tweeling maar mij valt het over het algemeen niet op dat zo'n kleine aan de borts ligt. Laat staan dat het stoort.
Je bent toch je kind aan het voeden niet je omgeving aan het flashen..

Poll: Kan borstvoeding in het openbaar
  • Ja
  • Nee
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 19% gewijzigd door desiredbard op 14-06-2007 16:03:57 ]
  • Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
      donderdag 14 juni 2007 @ 10:41:22 #2
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_50441727
    Ik heb ook nooit begrepen wat 'men' aanstootgevend vind aan het borstvoeden van een kind. Je ziet als je je best doet een paar secondeneen ontblote tepel. Verder een klein stukje borst en in mijn geval een stukje blote buik maar das net zoveel buik als je ziet bij dames met naveltruitjes . Ik voed dan ook gewoon altijd en overal ,nog steeds.
    Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
    Begin maar gewoon,hier en nu.
    Je kunt niet alles voorzien.
    Begin er maar gewoon aan te werken.
    pi_50441806
    Yay!
      donderdag 14 juni 2007 @ 10:56:45 #5
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_50442132
    Tja, ik vind dat het moet kunnen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het geen gezicht vind, ook al is het de natuurlijkste zaak van de wereld etc.

Ik vind het niet prettig om als ik uit lunchen ben tegen een borstvoedende moeder aan te kijken, al zou ik dat graag anders zien van mezelf. Tis meer een gevoel dat ik ongewild deelgenoot wordt in iets heel intiems van een vreemde, waar ik niet voor kies.
    Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
      donderdag 14 juni 2007 @ 10:56:49 #6
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_50442136
    Tsja, ik vind een café nou ook weer niet de beste plek om sowieso een klein kind mee naartoe te nemen.
    [KNE]-Mod
    pi_50442258
    Ik heb ook wel eens op een bankje in Artis mijn kind borstvoeding gegeven, mag toch hopen dat ik daarvoor niet naar een groezelige wc hoef, ofzo.
    Zolang je het een beetje discreet doet, ziet niemand iets van je borst, en wie daar moeilijk over doet heeft blijkbaar niet begrepen dat die dingen juist daarvoor gemaakt zijn.
    Als het pannen van daken waait
    Als het gras naar je voeten graait
    Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
      donderdag 14 juni 2007 @ 11:00:27 #8
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_50442268
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 10:56 schreef ThE_ED het volgende:
    Tsja, ik vind een café nou ook weer niet de beste plek om sowieso een klein kind mee naartoe te nemen.
    Dat sowieso, maar het kan een keer voorkomen natuurlijk. Ik neem mijn bijna 5 maanden oude zoontje ook wel eens mee naar een eetcafe.
    pi_50442302
    Tsja buiten op een bankje in het park voeden is nu ook minder leuk voor de moeder in kwestie dus ik vind het een goed iets dat het kan.

Zolang de voedende moeder het netjes afschermt enz. heb ik er geen probleem mee.
    Ik maakte laatst helaas wel mee dat iemand het niet afschermde en ik moet zeggen dat mijn broodje toen echt minder lekker smaakte..... of het dan de natuurlijkste zaak van de wereld is of niet, een beetje genant vond ik het wel om daar tegen aan te moeten kijken.
    Mama van Isa en Ties
    pi_50442358
    Maar als ik het goed begrijp heeft dat dan dus meer te maken met het intieme waar je naar kijkt dan met die blote tepel die even in beeld komt? Grappig, zo heb ik het nog nooit bekeken maar het klinkt logisch. Niet dat ik daardoor stop met in het openbaar voeden
      Admin donderdag 14 juni 2007 @ 11:03:46 #11
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_50442366
    Nou, noem mij maar ouderwets dan maar:
    Britse vrouwen die hun baby borstvoeding geven, mogen voortaan niet meer worden weggestuurd uit cafés, winkels en het openbaar vervoer. Dat meldde de Britse krant The Times woensdag.
    Hoeft voor mij toch echt niet.
    Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
    Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
      donderdag 14 juni 2007 @ 11:04:26 #12
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_50442385
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 10:56 schreef Vivi het volgende:
    Tja, ik vind dat het moet kunnen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het geen gezicht vind, ook al is het de natuurlijkste zaak van de wereld etc.
    Ik vind het niet prettig om als ik uit lunchen ben tegen een borstvoedende moeder aan te kijken, al zou ik dat graag anders zien van mezelf.
    Dat heb ik ook wel inderdaad, het hangt ook van de omgeving af natuurlijk. In een gezellig eetcafé kan ik zoiets beter hebben dan in een echte kroeg of een leuk restaurant; dan zit ik er eigenlijk niet op te wachten omdat dat toch niet echt bij de sfeer pas, zegmaar.
    [KNE]-Mod
      donderdag 14 juni 2007 @ 11:04:28 #13
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_50442387
    SJonge jonge wat een lulkoek! Kijk je ook weg als je op het strand een vrouw zonder topje ziet lopen, wordt je daar ook misselijk van? Werkelijk ik begrijp het van geen kant!Ow ennuh intiem? Het is net zo intiem als een fles geven imo.
    pi_50442440
    Net of je er iets van ziet! Heb het al verschillende keren meegemaakt dat mensen tegen mij begonnen te praten en na een tijdje pas hun frank viel. En dan zijn ze soms wel beschaamd.
    pi_50442459
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:03 schreef yvonne het volgende:
    Britse vrouwen die hun baby borstvoeding geven, mogen voortaan niet meer worden weggestuurd uit cafés, winkels en het openbaar vervoer. Dat meldde de Britse krant The Times woensdag.
    nee dat is nieuwerwets...

Ouderwets lagen de babies aan de tiet......
    Die dingen zijn niet alleen voor papa om mee te spelen...
    Ze hebben een funktie
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:06 schreef Bass-Miss het volgende:
    Net of je er iets van ziet! Heb het al verschillende keren meegemaakt dat mensen tegen mij begonnen te praten en na een tijdje pas hun frank viel. En dan zijn ze soms wel beschaamd.
    Dat bedoel ik dus..... het valt niet eens op ...dat je de baby aan het voeden bent... heb dat ook wel eens gehad...

Ik begrijp die schaamte ook niet goed....op het strand kijk/bewonder je ook een paar borsten, dat is toch sexueler dan een dat het je opvalt dat er een baby ana ligt te sabbelen.... maar van het eerste raakt niemand beschaamd ...van het tweede wel?
    Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
    pi_50442490
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:04 schreef Jelief het volgende:
    Het is net zo intiem als een fles geven imo.
    Dat nu ook weer niet, moest iemand anders Fons de fles geven (niet dat hij die wil ), zou ik daar toch veel minder moeite mee hebben dan dat iemand anders hem de borst zou geven.
      donderdag 14 juni 2007 @ 11:10:45 #17
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_50442579
    Ik vind het bij hele kleine babietjes trouwens minder "erg" om naar te kijken dan wat je soms wel eens ziet, van die halve pubers die nog aan de borst kluiven. Ik geef zelf geen BV, maar ik zou het denk ik dan wel zo plannen dat ik dat niet in het openbaar hoef te doen.
    pi_50442592
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:08 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Dat nu ook weer niet, moest iemand anders Fons de fles geven (niet dat hij die wil ), zou ik daar toch veel minder moeite mee hebben dan dat iemand anders hem de borst zou geven.
    Kun je in Belgie borsten huren voor als je als je een avondje weggaat....
    Wij gebruiken daar pompjes voor....
    pi_50442601
    Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat iemand in een café oid en plein public de borst gaf.
    Het lijkt me logisch dat je je even afzondert, als je met een hongerig krijsend kind zit, kun je toch best ergens in een hoekje je kind aanleggen?

Of zien jullie dagelijks vrouwen met compleet ontblote borsten wijdbeens in een winkel met een baby op de arm?
      donderdag 14 juni 2007 @ 11:12:34 #20
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_50442620
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:00 schreef shmoopy het volgende:
    dat die dingen juist daarvoor gemaakt zijn.
    Hoax!

(Overigens lees je de laatste tijd allemaal berichten waaruit je kunt afleiden dat het vooral de vrouwen zijn die vinden dat borsten vooral Esthetisch belangrijk zijn.)
    [KNE]-Mod
    pi_50442630
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:11 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Kun je in Belgie borsten huren voor als je als je een avondje weggaat....
    Wij gebruiken daar pompjes voor....
    Ik had het over de intimiteit...
      donderdag 14 juni 2007 @ 11:13:31 #22
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_50442660
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:08 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ja in dat opzicht wel. Ik vind het alleen zo overtrokken. Ik geef mijn kind de borst omdat het honger/dorst heeft. In een openbare ruimte voelt dat heel anders aan dan thuis, beetje meer richting noodzaak dan intimiteit met mijn dochter.
      Admin donderdag 14 juni 2007 @ 11:15:07 #23
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_50442709
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:11 schreef shmoopy het volgende:
    Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat iemand in een café oid en plein public de borst gaf.
    Het lijkt me logisch dat je je even afzondert, als je met een hongerig krijsend kind zit, kun je toch best ergens in een hoekje je kind aanleggen?

Of zien jullie dagelijks vrouwen met compleet ontblote borsten wijdbeens in een winkel met een baby op de arm?
    , dat dus, en dat hoeft voor mij niet, niet in de bus, niet in de weetikveelwaar,
    moet ik het dan opeens acceptabel vinden omdat het over een lief klein schattig babietje gaat?!
    Enig idee hoeveel ranzige vrouwen er rondlopen met dito babies?! Niet iedere moeder is er een uit het modellenblad
    En die het doodnormaal vinden "even"de baby te verschonen en dan vooral bovenop een tafel, of stoelen, IN openbare ruimtes,
    of op picknicktafels in het park, ook favoriet
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

donderdag 14 juni 2007 @ 11:15:17 #24
    12302 Principessa
    zoekt haar kikker
    pi_50442720
    Net zoals bij stelletjes die elkaar lopen af te lebberen voel ik mij bij borstvoedende vrouwen ook erg ongemakkelijk.
    En ze leefden nog lang en gelukkig
    pi_50442734
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:12 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ik had het over de intimiteit...
    Ik zie daar wel wat in met dat Neerlandsche handelsbloed in mijn adren....

Huurborsten... voor als mamma en pappa een avondje uitgaan.....
      donderdag 14 juni 2007 @ 11:16:55 #26
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_50442765
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:15 schreef yvonne het volgende:

[..]

, dat dus, en dat hoeft voor mij niet, niet in de bus, niet in de weetikveelwaar,
    moet ik het dan opeens acceptabel vinden omdat het over een lief klein schattig babietje gaat?!
    Enig idee hoeveel ranzige vrouwen er rondlopen met dito babies?! Niet iedere moeder is er een uit het modellenblad
    En die het doodnormaal vinden "even"de baby te verschonen en dan vooral bovenop een tafel, of stoelen, IN openbare ruimtes,
    of op picknicktafels in het park, ook favoriet
    Ja en dat onder het mom van "ja maar dat is toch heel natuurlijk".
    Ja beren schijten ook gewoon overal in het bos maar dat doe jij toch ook niet.
    [KNE]-Mod
    pi_50442773
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:13 schreef Jelief het volgende:

[..]

Ja in dat opzicht wel. Ik vind het alleen zo overtrokken. Ik geef mijn kind de borst omdat het honger/dorst heeft. In een openbare ruimte voelt dat heel anders aan dan thuis, beetje meer richting noodzaak dan intimiteit met mijn dochter.
    Ja, heb ik ook wel.
    En het lijkt me zo stom om moeilijk te doen en alles te plannen en in een fles te moeten doen op voorhand en dan zelf moeten gaan kolven....
      donderdag 14 juni 2007 @ 11:18:25 #28
    108648 cattie
    lieve moeder
    pi_50442816
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:10 schreef Vivi het volgende:
    Ik vind het bij hele kleine babietjes trouwens minder "erg" om naar te kijken dan wat je soms wel eens ziet, van die halve pubers die nog aan de borst kluiven. Ik geef zelf geen BV, maar ik zou het denk ik dan wel zo plannen dat ik dat niet in het openbaar hoef te doen.
    Ik heb altijd mijn best gedaan om te plannen dat het niet in het openbaar hoefde, maar als mijn schatje opeens toch echt wel honger kreeg, dan ging ik niet met een krijsende baby eerst naar huis hoor. Zo heb ik wel eens op een bankje aan een riviertje gevoed (met de rug naar het wandelpad en met een doekje over het blote gedeelte) en ook wel eens aan het strand. Niemand heeft het volgens mij ooit gezien.

Ik vind dat het gewoon moet kunnen, zeker omdat volgens mij iedere voedende moeder toch wel zo rustig en discreet mogelijk gaat zitten. En niet zozeer voor de omgeving, maar voor zichzelf en de baby.
    pi_50442829
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:16 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ja en dat onder het mom van "ja maar dat is toch heel natuurlijk".
    Ja beren schijten ook gewoon overal in het bos maar dat doe jij toch ook niet.

Dat verschonen vind ik inderdaad ultiem goor.
    Dat je als moeder tegen die ongelooflijke zurige putlucht kan die je kind produceert (ik had dat niet overigens ), okee, maar anderen in die stank zetten, flikker op, goor wijf, ik kom toch ook bij jou thuis niet op de tafel schijten.
    pi_50442837
    quote:

Nog nooit meegemaakt...of nog nooit opgevallen
    Het is nou niet "Tits uut forda Lads" .
    Volgens mij zit het "genante" hem in het feit dat het je gesprekspartner of iemand die naar de baby kijkt inene net ietsjes meer ziet dan waar ie op gerekend had.
      Admin donderdag 14 juni 2007 @ 11:21:10 #31
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_50442907
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:19 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Nog nooit meegemaakt...of nog nooit opgevallen
    Het is nou niet "Tits uut forda Lads" .
    Volgens mij zit het "genante" hem in het feit dat het je gesprekspartner of iemand die naar de baby kijkt inene net ietsjes meer ziet dan waar ie op gerekend had.
    Oh ja, je zit met vrienden gezellig in gesprek en hoppa, na een hoop gegraai en gegrabbel komt zo'n tiet tevoorschijn en hop de baby eraan en we lullen gewoon verder,
    sorry, ik heb het meegemaakt en ik vind het niks.

donderdag 14 juni 2007 @ 11:23:44 #32
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_50442995
    principessa dat vind ik echt van een totaal andere orde.
    Ik ga niet zo zitten voeden dat iedereen mij makkelijk kan bekijken zeg maar, maar ik ga ook niet expres in een hoekje zitten. Het hangt ook een beetje af van de gelegenheid. Tuurlijk probeer ikhet zo discreet mogelijk te doen maar ik kan het echt niet voorkomendat iemand die naar mij zit te staren een paar seconden wat ontblote huid ziet (om een tepel te zien moet je écht je best doen en haast met je neus er bovenop zitten) . Als Emma echt hangerig is en ik niet even kan zitten dan voed ik lopend. Dan zie je mij mijn kind dragen en waarschijnlijk zie je dan een stukje van mijn blubberige blote buik.
    Ow en bij bekenden doe iki dd wat minder moeite,maar een hele blote borst zien ze nooit...(mits niet op het strand oid)
    pi_50443026
    quote:
    Ik blijf gewoon zitten waar ik zit als we uit eten zijn. Ik laat mijn eten niet koud worden
    Een beetje vreemd, maar wel lekker
    pi_50443066
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:24 schreef beefcake het volgende:

[..]

Ik blijf gewoon zitten waar ik zit als we uit eten zijn. Ik laat mijn eten niet koud worden
    pi_50443289
    Wat ik wel doe, is mijn kleding afstemmen op openbare gelegenheden. Als ik ergens naartoe ga en ik van tevoren weet dat ik openbaar moet gaan voeden, doe ik een borstvoedingsshirt aan of iets anders dat het zo discreet mogelijk maakt. En anders een dekentje erover heen zoals eerder gezegd is.
    pi_50443305
    Ik vind 't een heel mooi en wonderlijk iets dat je je kind kan voeden met je lichaam. Maar ik als buitenstaander voel me wel gegeneerd als ik het zie. Inderdaad niet vanwege het sexuele aspect van 'een tiet zien', maar vanwege het intieme... Een moeder en haar kind zijn op dat moment zo'n eenheid, daar hoor ik dan echt niet bij. Datzelfde gegeneerde gevoel heb ik bijvoorbeeld ook als ik op de trein zit te wachten en naast me zit een stelletje helemaal in love te zoenen. Is een beetje vergelijkbaar...
    pi_50443411
    Behalve dan dat het voeden een noodzaak is en elkaar aflebberen niet. Al zal dat voor het verliefde stel misschien anders voelen
    pi_50443509
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:36 schreef beefcake het volgende:
    Behalve dan dat het voeden een noodzaak is en elkaar aflebberen niet. Al zal dat voor het verliefde stel misschien anders voelen
    Helemaal waar ja. Daarom zal ik me ook nooit storen aan een borstvoedende moeder in het openbaar, maar wel aan dat gekopkluif. Daar kan je ook mee wachten tot je thuis bent, met borstvoeden niet
    pi_50443546
    Ik ben in het openbaar ook wel wat discreter dan thuis. Maar dat is eigenlijk meer omdat ik het zelf niet prettig vind om met mijn borst bloot te zitten dan omdat er eventueel mensen zouden kunnen zijn die er misselijk van worden.
    Er zijn zo veel dingen waar iemand zich eventueel ooit misschien aan zou kunnen ergeren; borstvoeding is dan toch wel een van de meest onschuldige dingen.
    pi_50443562
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:33 schreef Sense het volgende:
    Ik vind 't een heel mooi en wonderlijk iets dat je je kind kan voeden met je lichaam. Maar ik als buitenstaander voel me wel gegeneerd als ik het zie. Inderdaad niet vanwege het sexuele aspect van 'een tiet zien', maar vanwege het intieme... Een moeder en haar kind zijn op dat moment zo'n eenheid, daar hoor ik dan echt niet bij. Datzelfde gegeneerde gevoel heb ik bijvoorbeeld ook als ik op de trein zit te wachten en naast me zit een stelletje helemaal in love te zoenen. Is een beetje vergelijkbaar...
    Heb je dat ook als een kalfje aan de uier zuigt......
    Klinkt als een stomme vergelijking...maar ik hoorde een borstvoedende moeder dat een keer zo uitleggen.
    Stuk minder "embarassing" om nu te ontdekken dat een vrouw haar kind aan het voeden is.

Als ik kalfje (pup/kitten/biggetje/veulentje etc) zie denk ik och wat lief...waarom zou ik dat niet denken bij een mens.

EIGENLIJK

Borstvoedende moeders alhier. Voelen jullie je beschaamd als je in gesprek zit met iemand en je legt de kleine aan, of de kleine ligt aan en iemand begint tegen je te praten etc.?
      donderdag 14 juni 2007 @ 11:42:02 #41
    12302 Principessa
    zoekt haar kikker
    pi_50443622
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:23 schreef Jelief het volgende:
    principessa dat vind ik echt van een totaal andere orde.
    Ja vind je dat? Voor mij als niet-borstvoeder namelijk niet. Kleffe stelletjes geven net zo veel intimeit prijs als jij dan. Als ik ergens zit te lunchen zit ik net zo min te wachten op een borstvoedingsshow als op een voorspel. Ik zit daar om te eten. Ik heb niet gevraagd om jou, jouw kind en dat rondje van de zaak. Maar moet ik dan wel rekening met jou houden?

Met jij en jou bedoel ik dus in overdrachtelijk zin, dat dat duidelijk mag zijn.
      donderdag 14 juni 2007 @ 11:43:27 #42
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_50443689
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:18 schreef cattie het volgende:

[..]

Ik heb altijd mijn best gedaan om te plannen dat het niet in het openbaar hoefde, maar als mijn schatje opeens toch echt wel honger kreeg, dan ging ik niet met een krijsende baby eerst naar huis hoor. Zo heb ik wel eens op een bankje aan een riviertje gevoed (met de rug naar het wandelpad en met een doekje over het blote gedeelte) en ook wel eens aan het strand. Niemand heeft het volgens mij ooit gezien.

Ik vind dat het gewoon moet kunnen, zeker omdat volgens mij iedere voedende moeder toch wel zo rustig en discreet mogelijk gaat zitten. En niet zozeer voor de omgeving, maar voor zichzelf en de baby.
    Ik vind ook dat het moet kunnen hoor, zeker zoals jij het beschrijft
    Maar ik heb het nu even over de totaal ongegeneerde moeder zeg maar, en het gevoel wat ik dáár bij krijg
      donderdag 14 juni 2007 @ 11:43:33 #43
    12302 Principessa
    zoekt haar kikker
    pi_50443695
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:40 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Klinkt als een stomme vergelijking...maar ik hoorde een borstvoedende moeder dat een keer zo uitleggen.
    Stuk minder "embarassing" om nu te ontdekken dat een vrouw haar kind aan het voeden is.

Als ik kalfje (pup/kitten/biggetje/veulentje etc) zie denk ik och wat lief...waarom zou ik dat niet denken bij een mens.

EIGENLIJK

Borstvoedende moeders alhier. Voelen jullie je beschaamd als je in gesprek zit met iemand en je legt de kleine aan, of de kleine ligt aan en iemand begint tegen je te praten etc.?
    Vergelijk je nu moeders met melkkoeien?!
    pi_50443709
    Principessa: Waarom vind je dat borstvoeding een show is, dat kind moet toch net zo goed eten als jij? Waarom moet hij perse thuis eten en jij niet?
    pi_50443752
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:42 schreef Principessa het volgende:

[..]

Ja vind je dat? Voor mij als niet-borstvoeder namelijk niet. Kleffe stelletjes geven net zo veel intimeit prijs als jij dan. Als ik ergens zit te lunchen zit ik net zo min te wachten op een borstvoedingsshow als op een voorspel. Ik zit daar om te eten. Ik heb niet gevraagd om jou, jouw kind en dat rondje van de zaak. Maar moet ik dan wel rekening met jou houden?

Met jij en jou bedoel ik dus in overdrachtelijk zin, dat dat duidelijk mag zijn.
    Ja het verschil zijnde dat die kleine ook aan het eten is enn moeder waarschijnlijk ook, terwijl dat stelletje daar met voorspel ipv voorgerecht bezig is hoofdgerecht: aardbeien chocoladesaus en slagroom
    pi_50443785
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:40 schreef desiredbard het volgende:

[..]

EIGENLIJK
    Ja, raar is dat. Het is eigenlijk hetzelfde. Misschien is het toch een soort sociaal-maatschappelijk ingebakken taboe of zo. Iets waar je je zelf niet van bewust bent.
      donderdag 14 juni 2007 @ 11:47:11 #47
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_50443830
    Mijn moeder wilde laatst trouwens even mijn zoontje gaan verschonen, op een tafel in een eetcafe (dat dan wel bijna helemaal leeg was maar toch). Daar heb ik dus een stokje voor gestoken, ik verschoon hem bij gebrek aan beter in de wagen.

ik heb eens meegemaakt dat iemand zijn baby verschoonde op de grond in de open garderobe in de inham van een restaurant..de poeplucht was niet te harden, dat kan dus echt niet vind ik.

Ook heb ik toen ik in een winkel werkte als bedrijfsleidster wel eens meegemaakt dat een moeder een poepluier wilde verschonen op het zitbankje achterin de winkel. Toen heb ik haar ook vriendelijk verzocht dat ergens anders te doen. De winkel was echt zo'n pijpenlade qua vorm en alle luchtjes blijven daarin hangen. Nou KWAAD dat ze was!
    pi_50443832
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:43 schreef Principessa het volgende:

[..]

Vergelijk je nu moeders met melkkoeien?!
    Ik vergelijk je jong/kind voeren met je jong/kind voeren..Maar neem het dichter bij "ons" als een chimp of urang utang het in de zoo doet staat iedereen te koeren van "oh wat lief"
      Admin donderdag 14 juni 2007 @ 11:48:22 #49
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_50443875
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:47 schreef Vivi het volgende:
    Mijn moeder wilde laatst trouwens even mijn zoontje gaan verschonen, op ene tafel in een eetcafe (dat dan wel bijna helemaal leeg was maar toch). Daar heb ik dus een stokje voor gestoken, ik verschoon hem bij gebrek aan beter in de wagen.

ik heb eens meegemaakt dat iemand zijn baby verschoonde op de grond in de open garderobe in de inham van een restaurant..de poeplucht was niet te harden, dat kan dus echt niet vind ik.

Ook heb ik toen ik in een winkel werkte als bedrijfsleidster wel eens meegemaakt dat een moeder een poepluier wilde verschonen op het zitbankje achterin de winkel. Toen heb ik haar ook vriendelijk verzocht dat ergens anders te doen. De winkel was echt zo'n pijpenlade qua vorm en alle luchtjes blijven daarin hangen. Nou KWAAD dat ze was!
    Bortsvoeding in openbare ruimtes
    Zeg ik.

donderdag 14 juni 2007 @ 11:50:55 #50
    12302 Principessa
    zoekt haar kikker
    pi_50443977
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:43 schreef beefcake het volgende:
    Principessa: Waarom vind je dat borstvoeding een show is, dat kind moet toch net zo goed eten als jij? Waarom moet hij perse thuis eten en jij niet?
    Ik vind het geen show, ik beschreef alleen de handeling. En tuurlijk moet dat kind eten, maar dat is niet mijn probleem, toch? En het wordt wel mijn probleem op het moment dat ik ongevraagd mee geconfronteerd word.
      donderdag 14 juni 2007 @ 11:51:10 #51
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_50443990
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:42 schreef Principessa het volgende:

[..]

Mee eens. In een parkje op een bankje, allemaal prima, maar liever niet terwijl ik een halve meter verderop zit te eten.
      donderdag 14 juni 2007 @ 11:53:45 #52
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_50444085
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:50 schreef Principessa het volgende:

[..]

Ik vind het geen show, ik beschreef alleen de handeling. En tuurlijk moet dat kind eten, maar dat is niet mijn probleem, toch? En het wordt wel mijn probleem op het moment dat ik ongevraagd mee geconfronteerd word.
    IS het dan de borstvoedende mama+kind hun probleem dat jij moet eten?
    Zij worden toch ook ongevraagd met jou ceconfronteerd
    Engaging Infinite Improbability Drive..
      donderdag 14 juni 2007 @ 11:54:45 #53
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_50444136
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:53 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Oh god, weer zo'n typische kant noch wal rakende Fok! redenering

Dan moeten ze niet naar een openbare eetgelegenheid gaan, lijkt me nogal logisch dat je daar geconfronteerd wordt met etende mensen Duh.

Ik ga toch ook niet op een hondenuitlaatveldje mekkeren over als ik in een drol trap.
      donderdag 14 juni 2007 @ 11:56:32 #54
    12302 Principessa
    zoekt haar kikker
    pi_50444201
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:53 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Ik vind het moeilijk om op zo'n kromme vergelijking te reageren, vind je het erg?
      donderdag 14 juni 2007 @ 12:02:11 #55
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_50444398
    nee maar borstvoeding is toch ook eten ? dat dat kind bv krijgt is alleen maar goed,
    ik vind het gewoon krom staan dat het niet iemands anders probleem is als een kindje moet eten.
    maar als de persoon zelf moet eten moet daar rekening gehouden mee worden en vanaf de andere kant niet? kom op joh
    pi_50444561
    quote:
    En het wordt wel mijn probleem op het moment dat ik ongevraagd mee geconfronteerd word.
    Nee, jij máákt het jouw probleem door je er wat van aan te trekken. En net zoals het jouw probleem niet is dat mijn kind moet eten, is het mijn probleem niet dat jij een kind aan de borst aanstootgevend vindt. Wat leven we toch in een heerlijk tolerant land
      donderdag 14 juni 2007 @ 12:15:02 #57
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_50444835
    Principessa, moet een borstvoedende moeder rekening houden met iemand die er niet tegen kan om dat te zien? Zoals ik al schreef, ik doe het zo discreet mogelijk maar dan wel zonder doekjes of dekentjes want dan valt het alleen maar meer op. Als ik op een terras zit en misselijk word vaniemadn die onsmakelijk zit te eten of aan het roken is of een ander aflebbert dan uit ik mijn irritatie aan mijn gezelschap en kijk de andere kant op.

@DB nee ik voel mij dus niet beschaamd als ik aan het voeden ben of ga voeden. Het is onderhand ook een zo gewoon iets geworden dat ik gewoon verder ga met waar ik mee bezig was.

edit: dat wat beef zegt dus
      donderdag 14 juni 2007 @ 12:22:06 #58
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_50445079
    pi_50447224
    Ik vond het ook wel stom als mensen hun hele tiet gaan bovenhalen. Lijkt me dan zo om te zeggen :"Kijk eens wat ik durf."
    Maar gewoon bv geven zonder alles bloot te halen heb ik geen probleem mee. Gewoon een kwestie van je erop te kleden en zelf niet graag met alles bloot lopen.
    pi_50447417
    quote:

[..]

Als ik in een park wil lopen wil ik mischien ook niet zien hoe jij je voedsel weg zit te schoffellen dat doe je maar op een geigende plaats ..... wat is het probleem?
    Nogmaals viel mij vroeger niet op en als het me nu opvalt denk ik ach wat lief denk aan kalfjes/puppies/kittens, en heb toch echt geen last van enige vorm van verlegenheid...

Ik verbaas me eigenlijk.....had gedacht dat het mannen zouden zijn die problemen hadden met blote borsten in een niet sexuele context . (Dan zijn we ineens honden die de auto te pakken hebben...we weten niet wat te doen)
    pi_50447576
    quote:

Da's gemeen nu kan ik niet mee doen....
    Maar idd en een trui is nog niet eens echt ideal heb ik me laten vertellen. Dit ziet toch niemand.
    Als je dit op babyfoto's post kijkt 80% eroverheen dat zit te voeden ,
    krijg je opmerkingen van kan het koppetje niet goed zien ....

donderdag 14 juni 2007 @ 13:48:04 #62
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_50448247
    Wat is dat superonzinnig als mensen er problemen mee hebben dat jij JOUW kind zit te voeden...terwijl 'zijne/hare koninklijke hoogheid daar liever niet tegenaan kijkt' ... Als de borstvoedende moeder in kwestie niet compleet met blote borsten zit en het gewoon 'netjes' doet, wat heb jij er dan op aan te mekkeren? Heb je liever een van-honger-krijsend-kind?

Ik vraag het persoonlijk altijd even aan de mensen om me heen of ze er problemen mee hebben, is meer voor mijn eigen gemoedsrust (ja, ik ben nogal onzeker) dan voor hun. Wat kan mij het schelen dat zij zich eraan storen... is alleen dat ik me dan niet lekker voel zitten.
    En ik heb nog nooit opmerkingen van iemand gehoord dat ze het niet vonden kunnen, liever niet, o.i.d....

Dan Yvonnes voorbeeld, dat je met vrienden zit te kletsen en er dan ineens een borst tevoorschijn komt... dat pik je toch wel van vrienden??!!! KOM OP! Moet de moeder in kwestie dan zich afzonderen omdat jij dat zo graag wil? dus even een optelsom:

- gezellig gesprekje onder vrienden
    - kindje gaat huilen
    - moeder legt kindje aan

Als je aan diegene laat blijken dat je er niet van gediend bent, zul je niet lang vrienden blijven denk ik. Ik zou me bijzonder gekwetst voelen als er vrienden van mij zouden zijn die zouden zeggen: Ga jij je kind maar boven/in een hoekje omgekeerd voeden, want ik kan het niet aanzien ...

Ik geef zelf nu geen borstvoeding meer, maar heb vaak gehoord van mensen dat ze het 'zo'n mooi gezicht vonden'... en zo niet, dan loop je toch gewoon even weg? Je gaat iemand niet beletten zijn kind te voeden omdat jij dat liever niet ziet. Echt te belachelijk voor woorden, nogal egoïstisch op z'n zachtst gezegd.
    pi_50448295
    I like.
    pi_50448560
    Uiteindelijker zie ik best veel onsmakelijkere dingen op straat dan een kind aan de borst.
      donderdag 14 juni 2007 @ 14:04:19 #65
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_50448843
    Ik snap niet eens wat er onsmakelijk aan is... (tja, ik zou zelf ook liever niet aan een borst lurken, maar daar ben ik volwassene voor )
    pi_50448961
    Ja, en eigenlijk is het gewoon het gedacht dat onsmakelijk zou zijn voor sommige mensen. Terwijl je in de stad overal van die schermen met pisbakken ziet staan waar dan een hoofd uitsteekt langs boven. Maar daar valt niemand over...
    pi_50449157
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 14:04 schreef Suzanna het volgende:
    Ik snap niet eens wat er onsmakelijk aan is... (tja, ik zou zelf ook liever niet aan een borst lurken, maar daar ben ik volwassene voor )
    Nou....dat heeft niks met volwassen te maken..... na 6 maanden zijn "ze" weer van mij
      donderdag 14 juni 2007 @ 14:12:51 #68
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_50449158
    en als ik met een baby aan de borst probeer een peuter in toom te houden en met alle moeite probeer om die chocolademelk in het flesje te houden ipv op tafel/grond, dan is er van dat intieme ook verdomd weinig over
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      Jubileum moderator donderdag 14 juni 2007 @ 14:13:48 #69
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_50449196
    Verschonen open en bloot vind ik ook niet kunnen, zeker niet op tafels waar mensen nog van moeten eten.
    Borstvoeding daarentegen moet wel gewoon kunnen hoor, ik vind dat echt de normaalste zaak van de wereld. Niemand ziet wat joh, als je zo´n kind aan de borst hebt en dat doe je heus niet met 2 ontblote borsten, wijdbeens midden in een eetcafe
    Ik heb op diverse plaatsen gevoed, ook bij de chimpansees in Artis shmoopy , en vaak genoeg lopen er mensen gewoon langs zonder het te merken. Je bent heus wel discreet hoor, misschien zelfs wel te met doekjes e.d.
    Ik zorgde in ieder geval altijd dat ik makkelijke kleding aanhad, zodat ik niet met een blote buik hoefde te zitten enzo. Niet omdat mensen zich daar aan zouden storen maar omdat ik dat zelf niet prettig vond.
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      donderdag 14 juni 2007 @ 14:14:17 #70
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_50449211
    .. en dan hoor je van een tafeltje verder: "je kan wel zien dat die baby wat gewend is, die slaapt overal doorheen"
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_50449476
    De meeste moeders die in het openbaar voeden zijn echt niet van die vrouwen die eerst hun lolo's even driemaal over het toneel zwaaien.
    Bij mij heeft niemand het ooit gemerkt.

En het lijkt me sterk dat alle tegenstanders liever hebben dat er een van honger krijsende baby naast hen zit. En nee, baby's horen niet uit het straattoneel geweerd te worden.
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
    pi_50449664
    Eigenlijk heeft niemand in dit topic er problemen mee, zolang de boezem van de moeder maar niet eerst uitgebreid aan iedereen getoond wordt en er achteraf geen poep aan de tafel zit.
    Oi!
    Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
    Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
    pi_50449776
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 14:26 schreef MUUS het volgende:
    Eigenlijk heeft niemand in dit topic er problemen mee, zolang de boezem van de moeder maar niet eerst uitgebreid aan iedereen getoond wordt en er achteraf geen poep aan de tafel zit.
    Verschonen kan ook op het toilet...lijkt me een meer geeigende plaats ...daar is de bank/tafel/garderobe in een openbare ruimte niet geschikt voor...zeker daar daar ook openbare toiletten zijn.
    pi_50449818
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 10:56 schreef ThE_ED het volgende:
    Waarom niet. Wanneer de rook goed wordt afgezogen is er helemaal niets mis mee. Waarom zouden mensen met kleine kinderen alleen maar thuis moegen zitten?
    pi_50449938
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 14:13 schreef Lois het volgende:
    Verschonen open en bloot vind ik ook niet kunnen, zeker niet op tafels waar mensen nog van moeten eten.
    Borstvoeding daarentegen moet wel gewoon kunnen hoor, ik vind dat echt de normaalste zaak van de wereld. Niemand ziet wat joh, als je zo´n kind aan de borst hebt en dat doe je heus niet met 2 ontblote borsten, wijdbeens midden in een eetcafe
    Ik heb op diverse plaatsen gevoed, ook bij de chimpansees in Artis shmoopy , en vaak genoeg lopen er mensen gewoon langs zonder het te merken. Je bent heus wel discreet hoor, misschien zelfs wel te met doekjes e.d.
    Ik zorgde in ieder geval altijd dat ik makkelijke kleding aanhad, zodat ik niet met een blote buik hoefde te zitten enzo. Niet omdat mensen zich daar aan zouden storen maar omdat ik dat zelf niet prettig vond.
    Met verschonen in het openbaar is volgens mij niets mis. Het is een beetje gek om ouders vanb kleine kinderen allerlei normen voioir gedrag in het openbaar op te leggen (geen borstvoeding, niet verschonen etc.) terwijl tegenwoordig voor volwassenen blijkbaar geen grenzen meer gelden (ops taart lopen eten, blote benen in de stad, schreuwen in je mobieltje op straat, niet met mes en vork eten etc.)
    pi_50450007
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 14:34 schreef Knormen het volgende:

[..]

Met verschonen in het openbaar is volgens mij niets mis. Het is een beetje gek om ouders vanb kleine kinderen allerlei normen voioir gedrag in het openbaar op te leggen (geen borstvoeding, niet verschonen etc.) terwijl tegenwoordig voor volwassenen blijkbaar geen grenzen meer gelden (ops taart lopen eten, blote benen in de stad, schreuwen in je mobieltje op straat, niet met mes en vork eten etc.)
    Verschonen kan net zo makkelijk op het toilet...kun je die luier veel makkelijker weggooien ook.
    pi_50450084
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 14:36 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Verschonen kan net zo makkelijk op het toilet...kun je die luier veel makkelijker weggooien ook.
    Tuurliijk. Dat heeft ook de voorkeur. Maar is niet altijd mogelijk. In sommige toiletten kun "je je kont niet keren"
    pi_50450167
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 14:34 schreef Knormen het volgende:

[..]

BLOTE BENEN IN DE STAD!?!!?!? HARAM!
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
    pi_50450246
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 14:38 schreef Knormen het volgende:

[..]

Tuurliijk. Dat heeft ook de voorkeur. Maar is niet altijd mogelijk. In sommige toiletten kun "je je kont niet keren"
    Ik bedoelde toilet ruimte ...niet op de dichtgeklapte pot....
    Hygienisch is het niet juist om het op de tafel/bank van een kroeg cafee te doen.
    In het ergste geval wacht de kleine maar effe...van een beetje luieruitslag is nog nooit iemand doodgegaan
      donderdag 14 juni 2007 @ 14:53:38 #80
    156412 hestria
    erg gastvrij
    pi_50450665
    ik vind het van de situatie afhankelijk, zo was ik laatst in de speeltuin, en zat een moeder met een baby en peuter, terwijl de peuter aan het spelen was, zat zij de baby te voeden, vind ik niks mis mee, je zag dan wel een stukje borst, maar vond het eerder een lief/mooi uitzicht (mischien omdat ik dat met miesje nooit heb gehad) als storend. Maar heb ook wel eens een moeder gezien, die haar kind ong 2 jaar, de borst gaf ze trok haar shirt omhoog haalde een borst naar buiten en dat kind ging er aan hangen, dat was dus erg storend. Verder vind ik het een gewoon harstikke goed van de moeders die wel borstvoeding kunnen geven, en vind het dus over het algemeen niet storend.
    Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
    Trotse mama van Michelle en Dennis
    pi_50451835
    quote:
    Zeer discreet!! En daar heb ik dan ook nooit problemen mee.
    Zie helaas wel eens hele andere tafrelen, en daar ben ik dan ook minder gecharmeerd van.
    Mama van Isa en Ties
      donderdag 14 juni 2007 @ 15:28:26 #82
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_50452071
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 14:12 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Nou....dat heeft niks met volwassen te maken..... na 6 maanden zijn "ze" weer van mij
    Pssst na zes maanden kun je nog steeds borstvoeding geven. Emma is 19 maanden en denk maar niet dat manlief nog steeds geen lol heeft van mijn borsten.
    pi_50453072
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 15:28 schreef Jelief het volgende:

[..]

Pssst na zes maanden kun je nog steeds borstvoeding geven. Emma is 19 maanden en denk maar niet dat manlief nog steeds geen lol heeft van mijn borsten.
    Gisteren net ante-natal class gedaan...
    Borstvoeding wordt hier enorm gepushed en idd tot een jaar geen gewone melk.....maar vanaf 6 maanden naar vast voedsel... en dan beging het zogenaamde Russische tegenoffensief.... dan beginnen we met terugdrijven van mijn gebied....

BTW reality check...loop je naar de bevallingskamer...staat er daar zon aankomende moeder met weeen op de gamng en zo'n machteloos vadertje erachter.. Ik had daarvan gehoord , maar om het daadwerkelikk te zien..ik was liever in het ongewisse gebleven
      donderdag 14 juni 2007 @ 15:52:53 #84
    166294 KD-fotografie
    mama van Demi & Nika!!
    pi_50453101
    Ik heb borstvoeding gegeven en sporadisch in het openbaar, ik zocht dan wel echt een plekje ergens in een hoekje achterin in het donker ofzo, voelde me dan toch beschaamd.
    Zelfs de ober die mijn drinken kwam brengen zag het niet, had een doekje zo gedrapeerd dat je het niet zag dat ik Demi aan het voede was.

Ik heb wel eens gezien voor de supermark dat een vrouw daar aan het bedelen was en ondertussen had ze haar kindje aan de borst hangen, maar die borst hangde er ook gewoonweg helemaal uit.
    Dat vind ik persoonlijk niet prettig om te zien, niet dat ik borsten zo iets afschuwelijks vind maar als er iemand voor de winkel zo haar borsten zou flashen zou ik ook vreemd opkijken.
    pi_50453523
    net een Pol toegevoegd aan de OP:
    Poll: Kan borstvoeding in het openbaar
  • Ja
  • Nee
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
      donderdag 14 juni 2007 @ 16:07:07 #86
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_50453611
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 15:52 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Gisteren net ante-natal class gedaan...
    Borstvoeding wordt hier enorm gepushed en idd tot een jaar geen gewone melk.....maar vanaf 6 maanden naar vast voedsel... en dan beging het zogenaamde Russische tegenoffensief.... dan beginnen we met terugdrijven van mijn gebied....
    Je hebt grote kans dat je al eerder weer lol kunt hebben van 'jouw' gebied. Als alles eenmaal op elkaar afgesteld is hoeft het geen problemen op te leveren. Even de uitzonderingen erbuiten gelaten en geen rekening houdend met het gevoel van mama. Het is echt wennen om te schakelen tussen de mama-rol en de geliefde-rol.
      donderdag 14 juni 2007 @ 16:14:03 #87
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_50453869
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:03 schreef yvonne het volgende:
    Waarom niet?

In Nederland mag je in de Tweede Kamer overigens borstvoeding geven.
    pi_50453937
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 16:14 schreef Floripas het volgende:

[..]

Waarom niet?

In Nederland mag je in de Tweede Kamer overigens borstvoeding geven.
    You would not notice an extra tit in the dutch parliament anyway

[ Bericht 1% gewijzigd door desiredbard op 14-06-2007 16:47:57 ]
      donderdag 14 juni 2007 @ 16:16:26 #89
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_50453980
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 16:15 schreef desiredbard het volgende:

[..]

You would not notice an extra tit in the dutch parlement anyway
    Jij hebt neem ik aan geen witte-boordenberoep daar in Ierland, of wel?
    pi_50454260
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 16:16 schreef Floripas het volgende:

[..]

Jij hebt neem ik aan geen witte-boordenberoep daar in Ierland, of wel?
    ben slechts half ambtenaar
      donderdag 14 juni 2007 @ 16:34:31 #91
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_50454872
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 16:21 schreef desiredbard het volgende:

[..]

ben slechts half ambtenaar
    Het is parliament.
    pi_50455394
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 16:34 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het is parliament.
    Dail zelfs hier..... maar dan begrijpt geen hond me meer mijn excuses voor mijn kaaskoppisme
      donderdag 14 juni 2007 @ 16:53:04 #93
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_50455682
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 16:45 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Dail zelfs hier..... maar dan begrijpt geen hond me meer mijn excuses voor mijn kaaskoppisme
    Maakt niet uit.
    En ik wel, hoor. Dáil Éireann.
    pi_50457110
    Waarom wordt er hier zo heftig op Principessa gerageerd? Alles wat ze zegt is dat ze borstvoeding net zo'n ongemakkelijke aangelegenheid vindt als het tongen in het openbaar. Ik maak uit haar posts niet op dat ze er problemen mee heeft wanneer het voeden discreet gebeurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door lcicle op 14-06-2007 18:49:18 (zpelvaut) ]
    ♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
    pi_50459531
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 13:19 schreef Bass-Miss het volgende:
    Ik vond het ook wel stom als mensen hun hele tiet gaan bovenhalen. Lijkt me dan zo om te zeggen :"Kijk eens wat ik durf."
    Maar gewoon bv geven zonder alles bloot te halen heb ik geen probleem mee. Gewoon een kwestie van je erop te kleden en zelf niet graag met alles bloot lopen.
    Dat zat ik me ook te bedenken... bijna niemand neemt aanstoot aan een decolté waarbij je net de tepels niet ziet, maar zie je net de tepels niet omdat er een baby "aanhangt" ipv een truitje overhangt, ho maar dan...
    Mij heeft het nog nooit gestoord dat een vrouw voedde... een huilende baby is een pak storender

En aangezien ik zelf borstvoeding wil geven, zal ik het ook wel een keertje tegenkomen dat ik in het openbaar moet voeden. Kwestie van inderdaad niet meteen je hele hebben en houden op tafel te gooien.
      donderdag 14 juni 2007 @ 19:05:19 #96
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_50460103
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 17:30 schreef lcicle het volgende:
    Waarom wordt er hier zo heftig op Principessa gerageerd? Alles wat ze zegt is dat ze borstvoeding net zo'n ongemakkelijke aangelegenheid vindt als het tongen in het openbaar. Ik maak uit haar posts niet op dat ze er problemen mee heeft wanneer het voeden discreet gebeurt.
    in deze post had ik een witregel moeten houden tussen de eerste regel waar ik op principessa reageer en de volgende zinnen..
    En voor de rest ik vind de vergelijking met een zoenend stelletje echt zo verschrikkelijk krom en niet terecht het gaat echt over iets totaal anders. Zoenen heeft te maken met sexualiteit en lust. Borstvoeden heeft daar echt helemaal niks mee te maken.
      donderdag 14 juni 2007 @ 19:07:53 #97
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_50460192
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:43 schreef Vivi het volgende:
    Maar ik heb het nu even over de totaal ongegeneerde moeder zeg maar, en het gevoel wat ik dáár bij krijg
    Even tussendoor hoor, toen ik bij jou was en Thies ging voeden, vond je dat dat dan ongepast?
    Ik heb me nl nooit ergens gegeneerd als ik ging voeden. In openbare gelegenheden zocht ik altijd wel een plekje achteraf, maar als ik bij vrienden op bezoek was heb ik er eigenlijk nooit over nagedacht dat het wel eens ongewenst zou kunnen zijn als ik Thies voedde.
    "Bloemen zijn rood jongeman... "
    Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
      donderdag 14 juni 2007 @ 19:08:32 #98
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_50460213
    quote:
    Nou, c'est le ton etc.
      donderdag 14 juni 2007 @ 19:15:14 #99
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_50460486
    Ik vind het ook echt flauwekul. In dit land, waar je de meest afschuwelijke dingen "gewoon" op TV mag laten zien, zou je geen bv in het openbaar kunnen geven?
    Ik heb me er nou werkelijk nog nooit aan gestoord, en geloof me, ik stoor me over het algemeen snel .
    Losing love is like a window in your hart,
    everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
      donderdag 14 juni 2007 @ 19:23:03 #100
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_50460772
    Ik heb wel eens in "Wij jonge ouders" geloof ik, gelezen dat vooral jongeren het 'ranzig' vinden...
    pi_50460799
    Ik zit altijd naar moeders die borstvoeding geven te loeren Ze zullen wel denken. Maar ja ik vind het gewoon knap dat ze dat durven, ik zou daar denk ik wel moeite mee hebben. Maar lekker loeren vind ik wle leuk
    Liefde
    Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
      donderdag 14 juni 2007 @ 19:26:05 #102
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_50460888
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 19:23 schreef Moonah het volgende:
    Ik heb wel eens in "Wij jonge ouders" geloof ik, gelezen dat vooral jongeren het 'ranzig' vinden...
    Overhangend, 16 jarig vet onder een naveltruitje, da's pas ranzig .
    pi_50460971
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 19:26 schreef Leah het volgende:

[..]

Overhangend, 16 jarig vet onder een naveltruitje, da's pas ranzig .
    Ja met zo'n dikke kwab over de broekrand
    Liefde
    Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
      Admin donderdag 14 juni 2007 @ 19:31:08 #104
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_50461091
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 13:48 schreef Suzanna het volgende:

...

Ik geef zelf nu geen borstvoeding meer, maar heb vaak gehoord van mensen dat ze het 'zo'n mooi gezicht vonden'... en zo niet, dan loop je toch gewoon even weg? Je gaat iemand niet beletten zijn kind te voeden omdat jij dat liever niet ziet. Echt te belachelijk voor woorden, nogal egoïstisch op z'n zachtst gezegd.
    Oh my, op gevoelige OUD teentjes getrapt,

als ik in de bus,tram, trein zit KAN ik nieteens weglopen en nee ik vind het niet mooi, en ja ik stoor me aan vrouwen die pontificaal ongegeneerd gaan zitten grabbelen naar de tiet en oh oh kijkt iedereen wel, en daarna zich het volste recht aanmeten op banken, stoelen, tafels het wicht "even"te gaan verschonen. Mag ik?
    Dank je!

Jubileum moderator donderdag 14 juni 2007 @ 19:33:00 #105
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_50461160
    Ik vind dat je ietwat overdreven reageert Yv, ik denk dat voldoende duidelijk is gemaakt dat voedende moeders niet eerst even met hun voormelk het territorium afsproeien alvorens te gaan voeden, maar dat ze dat gewoon discreet doen.
    Eva ♥ en Iris ♥
      Admin donderdag 14 juni 2007 @ 19:34:27 #106
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_50461218
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 19:33 schreef Lois het volgende:
    Ik vind dat je ietwat overdreven reageert Yv, ik denk dat voldoende duidelijk is gemaakt dat voedende moeders niet eerst even met hun voormelk het territorium afsproeien alvorens te gaan voeden, maar dat ze dat gewoon discreet doen.
    En ik zeg nou al in een paar posts dat ik andere ervaringen heb

pi_50461230
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 19:31 schreef yvonne het volgende:

[..]

als ik in de bus,tram, trein zit KAN ik nieteens weglopen en nee ik vind het niet mooi, en ja ik stoor me aan vrouwen die pontificaal ongegeneerd gaan zitten grabbelen naar de tiet en oh oh kijkt iedereen wel, en daarna zich het volste recht aanmeten op banken, stoelen, tafels het wicht "even"te gaan verschonen. Mag ik?
    Dank je!
    Dus heb je meer last van mensen die ongegeneerd alles ten toon spreiden dan dat je van iemand merkt dat ze haar kind aan het voeden is.
      Jubileum moderator donderdag 14 juni 2007 @ 19:35:37 #108
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_50461263
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 19:34 schreef yvonne het volgende:

[..]

En ik zeg nou al in een paar posts dat ik andere ervaringen heb
    Maar.... maar dan kun je toch niet alle voedende moeders over 1 kam scheren
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_50461405
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:21 schreef yvonne het volgende:

[..]

Oh ja, je zit met vrienden gezellig in gesprek en hoppa, na een hoop gegraai en gegrabbel komt zo'n tiet tevoorschijn en hop de baby eraan en we lullen gewoon verder,
    sorry, ik heb het meegemaakt en ik vind het niks.
    precies dat, ja

ik heb meer moeite nog met die situaties dan met wildvreemden en hun baby op een terrasje ergens.
    ja, het zal best allemaal heel natuurlijk zijn, maar ik heb er moeite mee om lalalalaa door te kletsen als er zo'n uier voor mijn neus opduikt en popdetepelgeluiden door de conversatie heenklinken.

en helemaal als het eigenlijk al lang niet meer om babies gaat, maar peuters
    [i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
      Admin donderdag 14 juni 2007 @ 19:39:56 #110
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_50461444
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 19:35 schreef Lois het volgende:

[..]

Maar.... maar dan kun je toch niet alle voedende moeders over 1 kam scheren
    Suzanne begon

Nee, maar dat deed ik ook niet, maar werd wel meteen afgeknald

Jubileum moderator donderdag 14 juni 2007 @ 19:44:11 #111
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_50461601
    Das waar
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_50461626
    Ik heb zelf geen borstvoeding gegeven. Maar ik heb helemaal geen moeite met het zien van tieten eigenlijk. Meestal gebeurt het heel discreet. En als een ander er dan eens een keer een tiet uitgooit (wat mij nog nooit zo is opgevallen) nou prima. Als ik ging zitten voeden gooide ik er veel meer uit Mijn flessie koud water, warm water, me stapeldoosies poeder, me rooibosthee, men wat een gedoe. Ik wou dat die tieten van mij wat beter hun werk gedaan hadden dan alleen maar mooi zitten te wezen in me strakke bh, met laaguitgesneden decollete
    De jan lul van het geheel.
    Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
    Kutsch; tussen kut en kitsch
    Het voelt heerlijk!!!!
    pi_50461783
    oh en wat ik ook zo erg vind, als we dan toch tegen gevoelige schenen aanschoppen, moeders die het voeden "effe de tiet geven" noemen, mijn hemel, zeg over de toon gesproken, kan het nog banaler

"huilen huilen, nou en toen gaf ik hem de tiet en meteen stil, hè, ja, de troosttiet, het is een uitvinding!"
    pi_50461886
    En wat dacht je van uiers
    De jan lul van het geheel.
    Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
    Kutsch; tussen kut en kitsch
    Het voelt heerlijk!!!!
      Jubileum moderator donderdag 14 juni 2007 @ 19:52:59 #115
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_50461913
    Uiers ik vind tiet al heel erg
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_50462032
    Even kijken hoor. We hebben junks. Scootermarocs. Jumpers. Vuilnis dat onder een vuilnisbak ligt ipv er in. Zwervers die bier drinken op straat. Rokende 12 jarige meiskes. Golfjes met Halford bodykit en nergermuziek. Gasten met muziek uit hun GSM. Vieze stadsbussen.

Maar nee, laten we ons gaan ergeren aan moeders die hun kind voeden! , , .

Whelp.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
      † In Memoriam † donderdag 14 juni 2007 @ 19:57:34 #117
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_50462073
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 19:31 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dank je!
    Jij hebt er anders toch geen moeite mee je tieten ongevraagd te showen

Ik heb altijd borstvoeding in het openbaar gegeven en er nooit commentaar op gehad terwijl dat toch al heel wat jaartjes geleden is ! Borstvoeden hoeft geen openbare tentoonstelling van je borsten te zijn!
    Godmother of Radio 49
    And now I think of my life as vintage wine
    How fragile we are
    pi_50462134
    oef, "de tiet geven" dat vind ik ook verschrikkelijk. Borstvoeden in het openbaar kan ik wel hebben en heb ik zelf ook wel gedaan, wel discreet meestal en vroeg het ook meestal aan mensen of ze het storend vonden als ik het deed. Maar ze vonden het vaak minder irritant dan een krijsende baby.

ik vind het trouwens bij oudere kinderen wel wat genanter, ook al slaat dat nergens op. Was eens met iemand aan het praten, kwam opeens haar zoontje van drie aanlopen die gewoon haar t-shirt omhoog deed en begon te drinken. Dat ging me wel erg ver.
    mooi he, alles
    pi_50462169
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 19:52 schreef jessie het volgende:
    En wat dacht je van uiers
    uiers ja, in die context zoals beschreven door Yvonne noem ik het een uier.

maar vrouwen die over hun eigen borsten praten , als het gaat om voeden van je kind, als "effe mijn kind de tiet geven" vind ik zo plat.... hoe kun je nu iets waarvan je vindt dat het 't mooiste is wat je je kind kan geven zo plat benoemen??
    pi_50462326
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 19:59 schreef phileine het volgende:
    oef, "de tiet geven" dat vind ik ook verschrikkelijk. Borstvoeden in het openbaar kan ik wel hebben en heb ik zelf ook wel gedaan, wel discreet meestal en vroeg het ook meestal aan mensen of ze het storend vonden als ik het deed. Maar ze vonden het vaak minder irritant dan een krijsende baby.

ik vind het trouwens bij oudere kinderen wel wat genanter, ook al slaat dat nergens op. Was eens met iemand aan het praten, kwam opeens haar zoontje van drie aanlopen die gewoon haar t-shirt omhoog deed en begon te drinken. Dat ging me wel erg ver.
    het ligt er helemaal aan hoe het gebeurt.
    een moeder die een rustig hoekje op zoekt, en dat hoeft dan helemaal niet uit het zicht te zijn, is heel wat anders dan een dame die midden in een gesprek ineens haar t-shirt omhoog doet waardoor je plots geconfronteerd wordt met een megaborst en dito tepel en dan vrolijk doorbept terwijl ze het kind aanlegt of een peuter die on de bank klimt, mama's shirt omhoog doet en gaat lurken, en ja dames die dames zijn er en ik vind het genant en dat tweede scenario ook ongepast , sue me.
      † In Memoriam † donderdag 14 juni 2007 @ 20:05:47 #121
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_50462379
    Ik zie dan nog liever een vrouw haar kind de borst geven dan een man die ongegeneerd aan zijn kruis staat te krabbelen

maar dat zou een ander topic kunnen zijn..
    Godmother of Radio 49
    How fragile we are
    pi_50462425
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 20:05 schreef just me het volgende:
    Ik zie dan nog liever een vrouw haar kind de borst geven dan een man die ongegeneerd aan zijn kruis staat te krabbelen

maar dat zou een ander topic kunnen zijn..
    Ik wou al de eetgewoontes van de gemiddelde Nederlander gaan vergelijken met die van een drinkende baby... . Ik weet wel waar ik liever naar kijk!
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
      Admin donderdag 14 juni 2007 @ 20:09:15 #123
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_50462541
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 19:56 schreef Jarno het volgende:
    Even kijken hoor. We hebben junks. Scootermarocs. Jumpers. Vuilnis dat onder een vuilnisbak ligt ipv er in. Zwervers die bier drinken op straat. Rokende 12 jarige meiskes. Golfjes met Halford bodykit en nergermuziek. Gasten met muziek uit hun GSM. Vieze stadsbussen.

Maar nee, laten we ons gaan ergeren aan moeders die hun kind voeden! , , .

Whelp.
    Wat is een Hallford bodykit?

Admin donderdag 14 juni 2007 @ 20:13:11 #124
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_50462676
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 19:57 schreef just me het volgende:

[..]

Jij hebt er anders toch geen moeite mee je tieten ongevraagd te showen

Ik heb altijd borstvoeding in het openbaar gegeven en er nooit commentaar op gehad terwijl dat toch al heel wat jaartjes geleden is ! Borstvoeden hoeft geen openbare tentoonstelling van je borsten te zijn!
    Daar heb ik het ook niet over
    Mên!

Admin donderdag 14 juni 2007 @ 20:15:18 #125
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_50462732
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 20:04 schreef milagro het volgende:

[..]

het ligt er helemaal aan hoe het gebeurt.
    een moeder die een rustig hoekje op zoekt, en dat hoeft dan helemaal niet uit het zicht te zijn, is heel wat anders dan een dame die midden in een gesprek ineens haar t-shirt omhoog doet waardoor je plots geconfronteerd wordt met een megaborst en dito tepel en dan vrolijk doorbept terwijl ze het kind aanlegt of een peuter die on de bank klimt, mama's shirt omhoog doet en gaat lurken, en ja dames die dames zijn er en ik vind het genant en dat tweede scenario ook ongepast , sue me.
    Hèhèèèèèè`!

pi_50462810
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 20:15 schreef yvonne het volgende:

[..]

Hèhèèèèèè`!
    Denk je nou echt dat deze wet is aangenomen om juist díe groep in bescherming te nemen? . Vervelend voor je dat je (kennelijk) traumatische ervaringen hebt opgelopen, maar die enkeling kun je niet als voorbeeld nemen. Open dan een KLB topic ofzo.

(en eigenlijk wil je gewoon lekker rellen in OUD he? )
      Admin donderdag 14 juni 2007 @ 20:25:30 #127
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_50463076
    Ik zag eindelijk eens een leuk topic in OUD, en Gawd, wanneer heb ik in Godsnaam nog gereld
    En het ging al tijden niet meer over die wet

pi_50463104
    Ja sorry dat ik on-topic blijf hoor! .
      donderdag 14 juni 2007 @ 20:50:04 #129
    119411 Paradijsvogeltje
    is veilig geland!
    pi_50463878
    Ik deed het, na een poosje, ook in het openbaar. Eerst geneerde ik me, maar hoe meer ik me geneerde; hoe meer het opviel dat ik aan het voeden was. Toen ik me ging ontspannen, hadden de meeste mensen het niet eens door. Ik kreeg vaak nog positieve reacties ook. Ik deed het in Blijdorp in de vogelhal, bij de V&D in een hoekje, in de auto. Kolven vond ik pas gênant, zo'n lomp apparaat aan je tiet
    Tuurlijk waren er altijd wel mensen die het aanstootgevend vonden of die hun kinderen gauw lieten wegkijken, maar dat vind ik hetzelfde als dat je zoent in het openbaar.
    Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
    Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
      donderdag 14 juni 2007 @ 20:57:10 #130
    119411 Paradijsvogeltje
    is veilig geland!
    pi_50464074
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 19:59 schreef milagro het volgende:

[..]

uiers ja, in die context zoals beschreven door Yvonne noem ik het een uier.

maar vrouwen die over hun eigen borsten praten , als het gaat om voeden van je kind, als "effe mijn kind de tiet geven" vind ik zo plat.... hoe kun je nu iets waarvan je vindt dat het 't mooiste is wat je je kind kan geven zo plat benoemen??
    Waarschijnlijk omdat ze al eerdere rare blikken en negatieve reacties hebben ervaren en op deze manier willen laten blijken dat zij het de gewoonste zaak van de wereld vinden om op die manier openbaar te voeden. Een soort van excuserende opmerking; de onderliggende boodschap zou dan kunnen zijn: 'ik weet ook wel dat je het gênant vindt, maar ik doe dit nu eenmaal zo.' Snap je wat ik bedoel?
    pi_50464907
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 20:57 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat ze al eerdere rare blikken en negatieve reacties hebben ervaren en op deze manier willen laten blijken dat zij het de gewoonste zaak van de wereld vinden om op die manier openbaar te voeden. Een soort van excuserende opmerking; de onderliggende boodschap zou dan kunnen zijn: 'ik weet ook wel dat je het gênant vindt, maar ik doe dit nu eenmaal zo.' Snap je wat ik bedoel?
    uuh ja, maar uuhh nee, bij deze dames was het gewoon onbehouwenheid, hoor, niets geen statement, niets geen onderliggende boodschap , enkel een " ja, als je er niet tegen kan , kijk je maar weg, nooit een tiet gezien of zo? nou dus ik zeg tegen hem, ik zeg, weet je wat ik vind, aaaaaaaauw, zo hey, bijt mijn tepel er zowat af zeg, nou waar was ik , oh ja, ik zeg dus weet je wat ik vind..."

aangezien ik niet dagelijks mijn borstvoedende moeders geconfronteerd word, ga ik dus af op de enkele ervaringen die ik er mee heb, en daar zaten er een paar van "effe de tiet geven" exemplaren tussen, en die mogen van mij echt lekker uit het zicht gaan zitten met tiet, tepel en koter
    pi_50465379
    Hm, ik geef regelmatig borstvoeding in het openbaar nu, heb echt geen zin om mijn leven rond mijn baby te plannen. Dat is juist het leuke aan borstvoeding, gewoon doorleven maar nu met baby mee...
    Maar ik hoop dat het naargelang hij groter wordt niet meer nodig is, en zeker als ik de reacties hier lees.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bass-Miss op 14-06-2007 21:39:22 ]
    pi_50465423

[ Bericht 100% gewijzigd door Bass-Miss op 14-06-2007 21:32:49 ]
    pi_50466442
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 19:05 schreef Jelief het volgende:
    En voor de rest ik vind de vergelijking met een zoenend stelletje echt zo verschrikkelijk krom en niet terecht het gaat echt over iets totaal anders. Zoenen heeft te maken met sexualiteit en lust. Borstvoeden heeft daar echt helemaal niks mee te maken.
    Voor jou als borstvoedende (?) moeder niet, voor een buitenstaander is dat verschil niet zo groot. Waarom probeer je het anders zo discreet mogelijk te houden? Ik denk omdat je mensen (als Principessa) er niet mee lastig wilt vallen omdat het een ietwat intieme aangelegenheid is.
    pi_50466526
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 21:56 schreef lcicle het volgende:
    Waarom probeer je het anders zo discreet mogelijk te houden? Ik denk omdat je mensen (als Principessa) er niet mee lastig wilt vallen omdat het een ietwat intieme aangelegenheid is.
    Als ik voor mezelf spreek, eerder omdat ik niet graag met mijn borsten of buik bloot zit voor iedereen.
      donderdag 14 juni 2007 @ 22:39:47 #136
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_50468377
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 19:07 schreef Moonah het volgende:

[..]

Even tussendoor hoor, toen ik bij jou was en Thies ging voeden, vond je dat dat dan ongepast?
    Ik heb me nl nooit ergens gegeneerd als ik ging voeden. In openbare gelegenheden zocht ik altijd wel een plekje achteraf, maar als ik bij vrienden op bezoek was heb ik er eigenlijk nooit over nagedacht dat het wel eens ongewenst zou kunnen zijn als ik Thies voedde.
    Nee, omdat ik dat heel anders vind; ik "ken" jou en we zitten bij mij thuis met als hoofdmoot om over baby's te praten, voelt gewoon heel anders als dat een vrouw die ik niet ken haar tiet ineens te voorschijn flashed terwijl ik net mijn club sandwich geserveerd krijg

Rare is dat ik daar precies nog aan dacht, als voorbeeld, waarom ik het dan dus totaal niet storend vind, maar ik kan het niet uitleggen

Maar zoals ik al zei; ik heb er geen probs mee als als het een beetje discreet gebeurd

[ Bericht 9% gewijzigd door Vivi op 15-06-2007 08:50:53 ]
      donderdag 14 juni 2007 @ 23:41:20 #137
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_50470836
    Hum... Toen ik nog jong en strak was, hees ik me gerust met blote tieten in een duikpak . Heb ik nog nooit iemand over horen klagen . Maar mijn kind aan de borst leggen schijnt dan ineens een heel ander verhaal te zijn.

Ik heb het ook best discreet proberen te doen (maar! ik gaf bv met tepelhoedje, komt iets meer gepruts bij kijken, dus discreet ging niet altijd op).

Om met Milagro te spreken, Sue Me
      † In Memoriam † donderdag 14 juni 2007 @ 23:48:28 #138
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_50471082
    picture this... 22 jaar geleden, ik krijg bezoek van pater Hans die (behalve dat hij een neef van mijn ex-man is is pater Hans ook degene die mijn zoon zal dopen). Junior heeft honger en ik zeg tegen pater Hans "ik ga even naar boven om te voeden" ik ga toch niet voeden met een geestelijk in de buurt.. zegt hij joh blijf nou gezellig hier, ik heb in Afrika meer borsten gezien dan jij kunt vermoeden
    Godmother of Radio 49
    How fragile we are
      donderdag 14 juni 2007 @ 23:56:48 #139
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_50471371
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 23:48 schreef just me het volgende:
    ik heb in Afrika meer borsten gezien dan jij kunt vermoeden

Mag er even een bv maffia tagje achter mijn nick

Echt mensen, waar hebben we het over? Dat meen ik hoor, op een forum waar met droge ogen klitpiercings en de voor en nadelen van anale sex besproken worden. En waar users uit alle hoeken en gaten schieten als het gaat over oorbellen bij pasgeborenen.
      † In Memoriam † donderdag 14 juni 2007 @ 23:58:48 #140
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_50471435
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 23:56 schreef Leah het volgende:

die wil ik ook
    Godmother of Radio 49
    How fragile we are
    pi_50471580
    Ik werk in een restaurant, en ze hebben van die banken daar waar je maar vanaf 1 kant het eten kunt doorgeven, en toen zat er een vrouw vlak voor me haar kind de borst te geven. Nou sorry hoor, maar dan voel ik me echt niet gemakkelijk.
      vrijdag 15 juni 2007 @ 00:07:00 #142
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_50471658
    Ik vind het vooral lomp als het in your face gebeurt. Zowel in het openbaar, als rondom vrienden/bekenden. Ik vind dan dat je op zijn minst even kunt vragen/aankondigen (is het oke als...) dat je het gaat doen. Niet zomaar hoppa die tiet eruit. Zo van: ik ben een Moeder en mijn Baby moet gevoed en dat is het enige wat telt!!
    Kom op, we zijn geen dieren en zo'n kind gaat niet ter plekke sterven als het niet stante pede gevoederd wordt.

En dan nog een ranzige uitsmijter: mijn zus heeft mijn tante een keer zien voeden...Haar 4-jarige kleuter mocht ook even lebberen. Nou sorry, maar daar draait mijn maag nou van om. Waarom, kan ik niet eens precies uitleggen, maar ik vind het echt een beetje walgelijk
    pi_50472399
    [inloggen, laptop, lastig]
    right cookie
      vrijdag 15 juni 2007 @ 00:37:20 #144
    12302 Principessa
    zoekt haar kikker
    pi_50472450
    quote:
    Nou dat dus.
    @jelief: de vergelijking tongen-borstvoeding slaat niet op de handeling (dat is inderdaad een vergelijking die niet zo veel hout snijdt) maar op hetzelfde ongemakkelijke gevoel wat ik er bij krijg.
    @Moonah: volgens mij was het niet zo zeer de toon van mijn muziek...Een paar posts hoger zegt Yvonne het namelijk in nog rakere bewoording en daar valt niemand (behalve één iemand, Suzanna?) over..
      vrijdag 15 juni 2007 @ 00:40:28 #145
    12302 Principessa
    zoekt haar kikker
    pi_50472505
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 23:56 schreef Leah het volgende:

[..]

Echt mensen, waar hebben we het over? Dat meen ik hoor, op een forum waar met droge ogen klitpiercings en de voor en nadelen van anale sex besproken worden. En waar users uit alle hoeken en gaten schieten als het gaat over oorbellen bij pasgeborenen.
    Precies, maar de discussie gaat over in het openbaar.. Ook bij het showen van de klitpiercing van het meisje voor mij in de rij voor de wc voelde ik mij ongemakkelijk...
    pi_50472508
    ik vind het uiterst wansmakelijk als moeders ongegeneerd de borst geven in het openbaar. Ik heb het dan ook liever niet.

Zelf heb ik nooit borstvoeding gegeven in het openbaar, ik vind dat het niet past.
    PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
      vrijdag 15 juni 2007 @ 00:52:38 #147
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_50472763
    En wat past er dan niet?
      † In Memoriam † vrijdag 15 juni 2007 @ 01:19:56 #148
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_50473382
    een te grote tiet in een te kleine bh
    Godmother of Radio 49
    How fragile we are
      vrijdag 15 juni 2007 @ 08:22:51 #149
    119411 Paradijsvogeltje
    is veilig geland!
    pi_50476052
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 21:19 schreef milagro het volgende:

[..]

uuh ja, maar uuhh nee, bij deze dames was het gewoon onbehouwenheid, hoor, niets geen statement, niets geen onderliggende boodschap , enkel een " ja, als je er niet tegen kan , kijk je maar weg, nooit een tiet gezien of zo? nou dus ik zeg tegen hem, ik zeg, weet je wat ik vind, aaaaaaaauw, zo hey, bijt mijn tepel er zowat af zeg, nou waar was ik , oh ja, ik zeg dus weet je wat ik vind..."

aangezien ik niet dagelijks mijn borstvoedende moeders geconfronteerd word, ga ik dus af op de enkele ervaringen die ik er mee heb, en daar zaten er een paar van "effe de tiet geven" exemplaren tussen, en die mogen van mij echt lekker uit het zicht gaan zitten met tiet, tepel en koter
    ....dat is wel gênant, ja....
    Ik probeerde ook nooit zo confronterend te gaan voeden en dáár kreeg ik complimenten op. En sommige moeders werden gewoon sentimenteel, alle negatieve reacties ben ik met opzet vergeten.
    pi_50476339
    Als het normaal gebeurt stoort het mij helemaal niet. Als ik toevallig niet met iets anders bezig ben, dan kan ik er wel dromerig naar gaan kijken. Zo'n klein babietje dat zo close bij mama aan het drinken is, ja, dat vind ik een heel erg lief gezicht.

Jammer dat er dan van die moeders zijn die het beeld zo verstoren! (Maar ja, dat is te vergelijken met buitenlanders; het kleine 'slechte' groepje verziekt het voor de rest, omdat die wel opvalt!)
      vrijdag 15 juni 2007 @ 09:15:38 #151
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_50476862
    Ik had er eigenlijk niet bij stilgestaan dat Yvonne alleen maar de moeders bedoelde die écht hun borsten ten toon stellen in het openbaar en bijv. niet eens even vragen of de ander het niet erg vindt, of het niet even aankondigen. Ik doe dat ook niet in een gesprek met vrienden, zo van: hup, shirt omhoog, kleine aan de borst... nee, ik zeg het even en ga wel zó zitten dat het niet al te bloot is. Vooral voor mezelf maar ook wel voor anderen.

Dus hierbij: Sorry Yvonne, vind wel dat je gelijk hebt wat die gevallen betreft. Ik ben dat echt nog nóóit tegengekomen en was eigenlijk in de waan dat die moeders niet bestaan
    pi_50476949
    Ja; het is misschien nogal vreemd als er plotseling een 'tiet uitplopt', maar met enige voorbereiding van het pupliek om je heen moet het geen probleem zijn.
    Dus eerst in de omgeving aangeven dat er gegeten (gedronken) gaat worden. Vergelijk het met 'tafel dekken'

En idd nog nooit een moeder tegengekomen die bloot en al de troosttiet aanzwengelt
    pi_50485317
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 09:20 schreef Bright het volgende:
    Ja; het is misschien nogal vreemd als er plotseling een 'tiet uitplopt', maar met enige voorbereiding van het pupliek om je heen moet het geen probleem zijn.

Dus eerst in de omgeving aangeven dat er gegeten (gedronken) gaat worden. Vergelijk het met 'tafel dekken'
    je bedoeld keihard new york of de theme tune van de "Full Monty" afspelen voordat je de kleine aanlegt zodat omstanders zich kunnen voorbereiden...
      vrijdag 15 juni 2007 @ 14:02:56 #154
    94046 PM-girl
    Is geen haartje betoeterd...
    pi_50485937
    Desiredbard, eindelijk een topic van je waar ik me niet aan erger (al is het wel de zoveelste discussie hierover geloof ik)

Voeden in het openbaar, zeker! Ik kruip er niet altijd voor in een hoekje, ligt een beetje aan waar ik zit in een gelegenheid en wat voor gelegenheid het is.
    Ik merk bij mezelf wel dat ik het nu wat lastiger vind worden, nu ik niet meer zo'n klein babytje heb maar een grotere baby met sterke spieren en een eigen wil.

Ik persoonlijk zie het ook heel bewust als anderen voeden, maar dan omdat ik het mooi vindt. En ik stoor me er niet gauw aan, ook al is er wat meer te zien. Ik stoor me in eetgelegenheden misschien nog wel eerder aan ranzig etende mensen, boerend, smakkend en wel.

Overigens heb ik ook veel leuke reacties gehad in 'het openbaar' , zoals bij Ikea ( Moonah) en de efteling.
    ...maar weI in de aap gelogeerd :P
    *
    Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
    Laat maar: PMS-girl it is.....
    pi_50489206
      vrijdag 15 juni 2007 @ 15:37:53 #156
    94046 PM-girl
    pi_50489511
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 15:29 schreef Icicle het volgende:
    Ik bedoelde van vreemden, maar ook van 'collega's' dus
    *
    pi_50489632
    Was toch een mooi gezicht, 2 van die borstvoedende mamma's in een hoekje bij de Ikea Ik dacht, 3 wordt écht teveel.
    Feit dat er geen druppel meer uit kwam hielp ook wel mee hoor
    pi_50489750
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 14:02 schreef PM-girl het volgende:
    Desiredbard, eindelijk een topic van je waar ik me niet aan erger (al is het wel de zoveelste discussie hierover geloof ik)

Voeden in het openbaar, zeker! Ik kruip er niet altijd voor in een hoekje, ligt een beetje aan waar ik zit in een gelegenheid en wat voor gelegenheid het is.
    Ik merk bij mezelf wel dat ik het nu wat lastiger vind worden, nu ik niet meer zo'n klein babytje heb maar een grotere baby met sterke spieren en een eigen wil.

Ik persoonlijk zie het ook heel bewust als anderen voeden, maar dan omdat ik het mooi vindt. En ik stoor me er niet gauw aan, ook al is er wat meer te zien. Ik stoor me in eetgelegenheden misschien nog wel eerder aan ranzig etende mensen, boerend, smakkend en wel.

Overigens heb ik ook veel leuke reacties gehad in 'het openbaar' , zoals bij Ikea ( Moonah) en de efteling.
    Idd

Dat voorlichtingsfilmpje dat we zagen.... toegeven met een tweeling gaat dat wat minder makkelijk, dat is blouse open kan me voorstellen dat men en voornamelijk de moeder zich daarbij wat minder gemakkelijk voelt. http://www.youtube.com/watch?v=VRMAxmAjlo0

[ Bericht 4% gewijzigd door desiredbard op 15-06-2007 15:52:04 ]
      vrijdag 15 juni 2007 @ 15:46:49 #159
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_50489822
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 15:40 schreef lcicle het volgende:
    Was toch een mooi gezicht, 2 van die borstvoedende mamma's in een hoekje bij de Ikea
    Ja, dat was leuk he!
    En toen kregen we idd veel positieve belangstelling.
    pi_50490000
    Gaan we nou naast regiogebonden- , draagdoeken- en babietjesmeets ook borstvoedingsmeets houden?
    pi_50490592
    http://www.youtube.com/watch?v=fxv6R9fUO74&mode=related&search=

ik mag toch hopen dat we hier allemaal moeite mee hebben
    wat zouden jullie doen als je dat zou meemaken bij een kennis , ik zou ineens een afspraak hebben en heel erg weg moeten
    pi_50490984
      vrijdag 15 juni 2007 @ 16:22:13 #163
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_50491159
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 16:06 schreef milagro het volgende:

Ach, het heeft wel wat als je kinderen kunnen tekenen hoe ze de BV ervaren...
    quote:
    wat zouden jullie doen als je dat zou meemaken bij een kennis , ik zou ineens een afspraak hebben en heel erg weg moeten
    Ergens vind ik het ook wel weer fascinerend. Net als een slangenmens, of een vrouw met een baard.
      Admin vrijdag 15 juni 2007 @ 16:22:43 #164
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_50491175
    quote:

Hou op, ik had zo'n vriendin
    Kind was 6 toen het eindelijk stopte

pi_50491385
    Ik sta zelf niet volledig achter de gedachte dat een kind net zo lang aan de borst mag als dat het zelf wil. Althans, niet als de moeder zelf niet meer wil. En ik kan me ook echt niet voorstellen dat Ronja tot haar achtste drinkt.
    Maar als een kennis dat zou doen zou ik er geen moeite mee hebben. Kom op zeg, het is een kind en een blote borst. Waarom is de combinatie van die twee ineens walgelijk.
    Overigens ligt de natuurlijke leeftijd waarop kinderen zichzelf van de borst afwennen gemiddeld rond het vierde jaar. Een kind van acht aan de borst is echt een uitzondering.
    pi_50491613
    Nee effe seriues dames....
    Is die eerste youtube serieus.....????? Ik heb hier nl geen geluid
    pi_50491642
    Ik denk het wel.
      vrijdag 15 juni 2007 @ 16:49:44 #168
    94046 PM-girl
    pi_50492056
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 15:40 schreef lcicle het volgende:
    Was toch een mooi gezicht, 2 van die borstvoedende mamma's in een hoekje bij de Ikea Ik dacht, 3 wordt écht teveel.
    Feit dat er geen druppel meer uit kwam hielp ook wel mee hoor

Ja, dat filmpje is serieus, komt volgens mij uit een docu over natural parenting ( in het extreme dat wel).
    *
    pi_50492077
    quote:

.

Dat tekenen ook. . Constant borsten tekenen. . De borsten van je moeder opeisen. .

.
    Oi!
    Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
    Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
    pi_50492230
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 16:28 schreef owlet het volgende:
    Ik sta zelf niet volledig achter de gedachte dat een kind net zo lang aan de borst mag als dat het zelf wil. Althans, niet als de moeder zelf niet meer wil. En ik kan me ook echt niet voorstellen dat Ronja tot haar achtste drinkt.
    Maar als een kennis dat zou doen zou ik er geen moeite mee hebben. Kom op zeg, het is een kind en een blote borst. Waarom is de combinatie van die twee ineens walgelijk.
    Overigens ligt de natuurlijke leeftijd waarop kinderen zichzelf van de borst afwennen gemiddeld rond het vierde jaar. Een kind van acht aan de borst is echt een uitzondering.
    oh een kind van 2/3/4 nog aan de borst vind ik ook al huuuuuuuuuuuuuuh, hoor
    maar 8 is gewoon uuuh, ja, ziekerig, zeg maar
    pi_50493061
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 16:55 schreef milagro het volgende:

[..]

oh een kind van 2/3/4 nog aan de borst vind ik ook al huuuuuuuuuuuuuuh, hoor
    maar 8 is gewoon uuuh, ja, ziekerig, zeg maar
    idd 18 is wat anders
    pi_50493131
    http://www.borstvoeding.c(...)e_speenleeftijd.html

"De hieruit af te leiden minimumleeftijd voor een natuurlijke speenleeftijd bij de mens is 2,5 jaar, met een maximumleeftijd van zeven jaar."

Maar ik geef toe, ik vind het bij een kind van zeven jaar ook raar.
    Maar tot ongeveer twee jaar zie ik het mezelf ook nog doen.
    pi_50493158

[ Bericht 100% gewijzigd door Bass-Miss op 15-06-2007 17:23:38 ]
    pi_50493349
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 00:52 schreef Leah het volgende:
    En wat past er dan niet?
    borstvoeding geven in het openbaar, zoals in de zin daarvoor staat

ieder zijn mening, ok ?
    PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
      vrijdag 15 juni 2007 @ 17:29:52 #175
    12302 Principessa
    zoekt haar kikker
    pi_50493372
    dat filmpje... ik dacht little brittain te zien...
    Zouden ze vriendjes hebben? Mensenvriendjes dan, hè
    pi_50493922
    Ik vind hem op het randje
    http://www.youtube.com/watch?v=H0tkrOKTidc
      vrijdag 15 juni 2007 @ 19:40:16 #177
    124696 marlieske
    Isa en Ties
    pi_50497247
    quote:

Getver hierbij krijg ik toch wel kokhals neigingen.... dit gaat me toch echt te ver! Ik deel de mening hierbij van Milagro.
    Overigens vind ik dat als een kind vast voedsel naar binnen kan werken je ook moet stoppen met het geven van bortsvoeding of melk uit de fles (in poedervorm).
    Mama van Isa en Ties
    pi_50497673
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 19:40 schreef marlieske het volgende:

Overigens vind ik dat als een kind vast voedsel naar binnen kan werken je ook moet stoppen met het geven van bortsvoeding of melk uit de fles (in poedervorm).
    Juist ja, dan is de melk die in dozen aan de bomen groeien veel beter!
      vrijdag 15 juni 2007 @ 19:51:54 #179
    94046 PM-girl
    pi_50497744
    quote:

[..]

Getver hierbij krijg ik toch wel kokhals neigingen.... dit gaat me toch echt te ver! Ik deel de mening hierbij van Milagro.
    Een kindje van 6 maanden is nog klein hoor! Gooi jij dan alle bv of kv de deur uit, om het vervolgens met andere dingen te vervangen??

Een kind heeft toch gewoon zuivel nodig ook na die tijd?
    Maar dat is een andere discussie en dus voeren we die hier maar niet.

[ Bericht 13% gewijzigd door PM-girl op 15-06-2007 19:57:22 ]
    *
      vrijdag 15 juni 2007 @ 19:57:00 #180
    124696 marlieske
    Isa en Ties
    pi_50497926
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 19:51 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Een kindje van 6 maanden is nog klein hoor! Gooi jij dan alle bv of kv de deur uit, om het vervolgens met andere dingen te vervangen??
    Ik vind alleen niet dat je tot aan de 2 jaar nog melk moet gaan aanbieden ter troost, melk is bedoelt voor kleine baby's. Niet voor kleuters.
    Als een kindje voldoende heeft aan vast voedsel kan de fles of bv stoppen.
    Mama van Isa en Ties
    pi_50497978
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 19:57 schreef marlieske het volgende:

[..]

Ik vind alleen niet dat je tot aan de 2 jaar nog melk moet gaan aanbieden ter troost, melk is bedoelt voor kleine baby's. Niet voor kleuters.
    Nu heb je het ineens over 2 jaar. Tussen een half jaar (waarop de meeste babies aan de vaste voeding gaan) en 2 jaar zit een hele hoop tijd.

Hoe jij het wil wenden of keren: een kind heeft tot een jaar melk nodig, marlieske, als hoofdbestanddeel van de dagelijkse voeding Of dat nou uit een borst komt of uit een fles..
    Variety is the spice of life
      vrijdag 15 juni 2007 @ 19:59:14 #182
    94046 PM-girl
    pi_50497989
    quote:

[..]

Een kindje van 6 maanden kan vast voedsel eten maar heeft dan zeker nog zuivel nodig (laat ik de keus bv of kv nog even in het midden hier). Ik geloof zelfs dat de WHO 2 jaar bv (dus zuivel!) aanraadt, een kind is dan nog geen kleuter.

Maar zoals ik boven al editte, is dat niet de discussie hier.
    *
      vrijdag 15 juni 2007 @ 20:03:24 #183
    124696 marlieske
    Isa en Ties
    pi_50498133
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 19:51 schreef PM-girl het volgende:

Een kind heeft toch gewoon zuivel nodig ook na die tijd?
    Maar dat is een andere discussie en dus voeren we die hier maar niet.
    Nee in pricipe hebben we na de baby-tijd geen melk meer nodig, de botten zijn namelijk aangemaakt en de calcium voorraad is aangelegd voor de rest van ons leven.
    Dat wij koeienmelk drinken is eigenlijk niet natuurlijk te noemen. Maar inderdaad dat is een andere discussie.
    Maar vandaar dat ik dus vind dat je dat bij voeden na verloop van tijd gewoon kan laten.
    Mama van Isa en Ties
    pi_50498498
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 20:03 schreef marlieske het volgende:

[..]

Nee in pricipe hebben we na de baby-tijd geen melk meer nodig, de botten zijn namelijk aangemaakt en de calcium voorraad is aangelegd voor de rest van ons leven.
    Dat wij koeienmelk drinken is eigenlijk niet natuurlijk te noemen. Maar inderdaad dat is een andere discussie.
    Maar vandaar dat ik dus vind dat je dat bij voeden na verloop van tijd gewoon kan laten.
    juist. Vandaar dus een veel natuurlijker product: moedermelk.
      vrijdag 15 juni 2007 @ 20:24:21 #185
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_50498793
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 20:03 schreef marlieske het volgende:

[..]

vandaar dat je na de babytijd nog vitamine d moet geven voor sterke botten en tanden
      vrijdag 15 juni 2007 @ 20:32:00 #186
    119411 Paradijsvogeltje
    is veilig geland!
    pi_50499062
    quote:

De eerste reactie van belsen: 'ik vind het er eigenlijk best schattig uitzien.'
    En íkzelf had de documentaire al gezien op RTL4 een paar maanden terug. Ik vond het ook ver gaan, hoor. Vooral de "relatie" die sommige kinderen met de borsten lijken te hebben. Het leek wel of ze meer van mama's borsten hielden, dan van mama zelf.
    pi_50503606
    quote:
    En dan geef je limonade?
      † In Memoriam † vrijdag 15 juni 2007 @ 23:28:18 #188
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_50505482
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 22:37 schreef lcicle het volgende:

En dan geef je limonade?
    of een borrel
    Godmother of Radio 49
    How fragile we are
      vrijdag 15 juni 2007 @ 23:57:17 #189
    124696 marlieske
    Isa en Ties
    pi_50506488
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 22:37 schreef lcicle het volgende:

[..]

En dan geef je limonade?
    Of een fles gevuld met water, iets van diksap of een lekker fruitsapje keus genoeg.
    In diverse studies is aangetoond dat melk lang niet zo gezond is als men allemaal denkt, er zijn steeds meer kinderen gevoelig voor melk met alle gevolgen van dien. (google eens op: melk gezond?)
    Want hoe natuurlijk is het nou dat wij de borstvoeding van een koe drinken en dat terwijl we allemaal de zoogtijd voorbij zijn? Waarom dan wel je kind melk blijven geven terwijl de basis voor de botten in de eerste 2 jaar gevormd worden? En vitamine D kan je ook prima uit bv vis of vlees halen.

Maar dit is na de bv periode pas van toepassing, ik heb die documentaire ook gezien op RTL4 over een moeder die bv gaf toen de kids al lang en breed naar school gingen, en ik heb echt zitten gruwelen.
    Dit was trouwens zo'n dame die het niet erg discreet deed
    Mama van Isa en Ties
    pi_50507324
    marlieske, maar die discussies over of melk wel zo gezond is gaan allemaal over koemelk. juist als je geen koemelk wil geven is het zeer aan te bevelen het eerste jaar (of 2 jaar zelfs) borstvoeding te blijven geven. naast wat 't kind zo langzamerhand aan ander eten binnenkrijgt natuurlijk. maar vergis je niet, dat is als je er mee begint bij ongeveer een half jaar nog lange tijd alleen maar 'bijvoeding', en echt niet voldoende als hoofdmaaltijd. nou ja, je zult 't allemaal snel genoeg merken (augustus duurt niet lang meer!).

ik vind overigens dat BV prima in 't openbaar kan, maar het lijkt mij niet meer dan vanzelfsprekend dat je dat dan wel enigszins discreet doet. ik was er nooit zo heel handig in maar als 't moest dan moest 't hoor. je bent al zo gebonden aan slaaptijden en weet ik wat allemaal, als je voor de voeding dan ook nog per se thuis moet blijven kom je helemaal nergens meer! ik heb me er nooit aan gestoord als ik anderen zag voeden, al snap ik sommige reacties over dat ongemakkelijke gevoel wel.
      zaterdag 16 juni 2007 @ 00:29:16 #191
    124696 marlieske
    Isa en Ties
    pi_50507559
    Ik hoop het inderdaad snel allemaal te leren bixister, mijn angst voor melk komt door mijn eigen gezondheid overigens. Als baby 2x in het ziekenhuis gelegen omdat mijn lichaam geen melk kon verdragen, en nu overigens nog problemen met melkproducten.
    Helaas zit bv geven er voor mij niet in, na de bevalling kan ik weer aan de prednisolon ivm mijn cu ik hoop de laatste weken zonder medicatie nog goed door te komen, al gaat het de laatste week niet zo best.
    Misschien verklaart dat een beetje mijn afkeer voor alles dat met melk van doen heeft.

Maar weer verder on-topic.

Mama van Isa en Ties
    pi_50509325
    ai, colitis ulcerosa bedoel je neem ik aan? dan snap ik je reacties inderdaad iets beter. maar je hebt gelijk dat (koe)melk ook voor anderen niet altijd zo goed is als men vroeger dacht. sterkte met je cu, en met het laatste deel van je zwangerschap. ben je 't tot nu toe goed doorgekomen zonder de medicijnen die je ervoor moest laten staan?
      zaterdag 16 juni 2007 @ 01:53:58 #193
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_50509816
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 23:57 schreef marlieske het volgende:

[..]

Of een fles gevuld met water, iets van diksap of een lekker fruitsapje keus genoeg.
    In diverse studies is aangetoond dat melk lang niet zo gezond is als men allemaal denkt, er zijn steeds meer kinderen gevoelig voor melk met alle gevolgen van dien. (google eens op: melk gezond?)
    Want hoe natuurlijk is het nou dat wij de borstvoeding van een koe drinken en dat terwijl we allemaal de zoogtijd voorbij zijn? Waarom dan wel je kind melk blijven geven terwijl de basis voor de botten in de eerste 2 jaar gevormd worden? En vitamine D kan je ook prima uit bv vis of vlees halen.

Maar dit is na de bv periode pas van toepassing, ik heb die documentaire ook gezien op RTL4 over een moeder die bv gaf toen de kids al lang en breed naar school gingen, en ik heb echt zitten gruwelen.
    Dit was trouwens zo'n dame die het niet erg discreet deed
    fruit en diksap op 6 maanden zoveel al geven is niet voldoende, dat kindjes met 6 mnden nog drinken is omdat ze nog niet de capaciteit hebben om volwaardige maaltijden te eten zodat ze genoeg voedingsstoffen etc. binnen hebben.
    Allergie-en komen meer en meer voor, maar dit heeft veelal te maken met dat het al in de familie zit. en zo over de jaren de verspreiding ook groter wordt.
    BV is het beste wat je kindje kan geven.
    En met alle respect in jouw situatie met jouw aandoening en dus het risico dat je kindje het ook krijgt is groter, juist dan ben je toch extra voorzichtig met de stimulatie van de darm wat betreft bijvoeding en andere vochtvormen waar veelal veel suiker e.d. in zit.
    Daarbij wat betreft koemelk slecht voor kindjes is, er is nog veel meer natuurlijke producten wat slecht is.
    Nu komt dit minder vaak voor, maar toch je kan dit niet onvervangbaar weg laten. Ik zeg niet dat koemelk geweldig is, maar het kwaad is het ook niet.
    En mijn dochter is behoorlijk extreem in haar allergie-en, maar dat is haar lichaam wat faalt niet de koemelk.
    of alle andere producten die ze niet verdragen kan.
    pi_50512954
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 20:24 schreef Martineke het volgende:

[..]

vandaar dat je na de babytijd nog vitamine d moet geven voor sterke botten en tanden
    dat heeft niets te maken met melk drinken, maar met gebrek aan zonlicht. En het is ook niet voor sterke botten en tanden, maar om rachitis te voorkomen.

Ik moet zeggen dat ik dus ook wel ongemakkelijk word bij een wat groter kind dat nog aan de borst drinkt. Zo'n beetje als ze zelf hun moeder kunnen gaan uitkleden om bij die borst te komen, daar ligt voor mij dan wel de grens. Ik ben gestopt toen Isa een jaar was, dat had ik me altijd voorgenomen en toen kon ze ook gewoon met de pot mee eten dus hoefden we verder niet te gaan rommelen met flesjes.
    mooi he, alles
    pi_50513004
    ik was trouwens een keer in het gemeentemuseum in Den Haag toen Isa vreselijk begon te huilen. Toen ben ik ergens op een bankje in een nisje gaan zitten om te voeden, kwamen er allemaal mensen naar me toe om te vragen of ze een foto mochten maken omdat het er zo prachtig uit zag.
    mooi he, alles
    pi_50513065
    quote:

[..]

Pfff zeg dan niks als je er niks vanaf weet
    pi_50513123
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2007 09:19 schreef phileine het volgende:
    ik was trouwens een keer in het gemeentemuseum in Den Haag toen Isa vreselijk begon te huilen. Toen ben ik ergens op een bankje in een nisje gaan zitten om te voeden, kwamen er allemaal mensen naar me toe om te vragen of ze een foto mochten maken omdat het er zo prachtig uit zag.
    Het kan idd een prachtig plaatje vormen ... zo in een nisje helemaal , heeft iets devoots

Bij zit het 'm in het verschil tussen dit

en zeg maar dit

pi_50513186
    Ha, nou als ik thuis zit te voeden zit ik er gerust zo bij als op de laatste foto. En als Ronja een tweeling was geweest dan helemaal. Maar in het restaurant van IKEA toch liever niet
      zaterdag 16 juni 2007 @ 10:05:30 #199
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_50513419
    Waar komt toch die "ik ben er trots op dat ik er zo oncharmant mogelijk bijzit en wie het niet bevalt dat ik mijn tieten in het rond zwiebel kan oprotten" -mentaliteit vandaan zeg?

Net zoals de "ik ben een uitgezakte moeder, nou en!!!!"-beweging..'tis mij allemaal nét iets té hoor...

En dan zeiken als hun man het verderop gaat zoeken

[ Bericht 2% gewijzigd door Vivi op 16-06-2007 10:18:45 ]
    pi_50513492
    Nou ik ben er niet trots op dat ik er oncharmant bij zit. Maar als ik gewoon thuis zit, zonder visite, zonder dat ik ergens naar toe hoef. Dan ga ik echt niet keurig in de houding zitten met een klein spleetje t-shirt open zodat ik Ronja zo netje mogelijk de borst kan geven als ik ook gewoon mijn t-shirt omhoog kan doen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')