abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50441544
quote:
Borstvoeding mag in Britse cafés
LONDEN - Britse vrouwen die hun baby borstvoeding geven, mogen voortaan niet meer worden weggestuurd uit cafés, winkels en het openbaar vervoer. Dat meldde de Britse krant The Times woensdag.

Met de campagneslogan 'breast is best' heeft de regering jarenlang geprobeerd vrouwen vaker borstvoeding te laten geven, maar dat mocht niet baten. De uitbreiding van de wet op gelijkheid van mannen en vrouwen geldt alleen als de baby een jaar of jonger is.

Volgens regeringscijfers is 13 procent van de vrouwen in Engeland en 16 procent in Wales wel eens verzocht te stoppen met borstvoeding geven in een openbare ruimte.
Zal ook tijd worden, ok zal wat lastiger zijn met een tweeling maar mij valt het over het algemeen niet op dat zo'n kleine aan de borts ligt. Laat staan dat het stoort.
Je bent toch je kind aan het voeden niet je omgeving aan het flashen..

Poll: Kan borstvoeding in het openbaar
  • Ja
  • Nee
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 19% gewijzigd door desiredbard op 14-06-2007 16:03:57 ]
  • Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
      donderdag 14 juni 2007 @ 10:41:22 #2
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_50441727
    Ik heb ook nooit begrepen wat 'men' aanstootgevend vind aan het borstvoeden van een kind. Je ziet als je je best doet een paar secondeneen ontblote tepel. Verder een klein stukje borst en in mijn geval een stukje blote buik maar das net zoveel buik als je ziet bij dames met naveltruitjes . Ik voed dan ook gewoon altijd en overal ,nog steeds.
    Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
    Begin maar gewoon,hier en nu.
    Je kunt niet alles voorzien.
    Begin er maar gewoon aan te werken.
    pi_50441806
    Yay!
      donderdag 14 juni 2007 @ 10:56:45 #5
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_50442132
    Tja, ik vind dat het moet kunnen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het geen gezicht vind, ook al is het de natuurlijkste zaak van de wereld etc.

Ik vind het niet prettig om als ik uit lunchen ben tegen een borstvoedende moeder aan te kijken, al zou ik dat graag anders zien van mezelf. Tis meer een gevoel dat ik ongewild deelgenoot wordt in iets heel intiems van een vreemde, waar ik niet voor kies.
    Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
      donderdag 14 juni 2007 @ 10:56:49 #6
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_50442136
    Tsja, ik vind een café nou ook weer niet de beste plek om sowieso een klein kind mee naartoe te nemen.
    [KNE]-Mod
    pi_50442258
    Ik heb ook wel eens op een bankje in Artis mijn kind borstvoeding gegeven, mag toch hopen dat ik daarvoor niet naar een groezelige wc hoef, ofzo.
    Zolang je het een beetje discreet doet, ziet niemand iets van je borst, en wie daar moeilijk over doet heeft blijkbaar niet begrepen dat die dingen juist daarvoor gemaakt zijn.
    Als het pannen van daken waait
    Als het gras naar je voeten graait
    Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
      donderdag 14 juni 2007 @ 11:00:27 #8
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_50442268
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 10:56 schreef ThE_ED het volgende:
    Tsja, ik vind een café nou ook weer niet de beste plek om sowieso een klein kind mee naartoe te nemen.
    Dat sowieso, maar het kan een keer voorkomen natuurlijk. Ik neem mijn bijna 5 maanden oude zoontje ook wel eens mee naar een eetcafe.
    pi_50442302
    Tsja buiten op een bankje in het park voeden is nu ook minder leuk voor de moeder in kwestie dus ik vind het een goed iets dat het kan.

Zolang de voedende moeder het netjes afschermt enz. heb ik er geen probleem mee.
    Ik maakte laatst helaas wel mee dat iemand het niet afschermde en ik moet zeggen dat mijn broodje toen echt minder lekker smaakte..... of het dan de natuurlijkste zaak van de wereld is of niet, een beetje genant vond ik het wel om daar tegen aan te moeten kijken.
    Mama van Isa en Ties
    pi_50442358
    Maar als ik het goed begrijp heeft dat dan dus meer te maken met het intieme waar je naar kijkt dan met die blote tepel die even in beeld komt? Grappig, zo heb ik het nog nooit bekeken maar het klinkt logisch. Niet dat ik daardoor stop met in het openbaar voeden
      Admin donderdag 14 juni 2007 @ 11:03:46 #11
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_50442366
    Nou, noem mij maar ouderwets dan maar:
    Britse vrouwen die hun baby borstvoeding geven, mogen voortaan niet meer worden weggestuurd uit cafés, winkels en het openbaar vervoer. Dat meldde de Britse krant The Times woensdag.
    Hoeft voor mij toch echt niet.
    Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
    Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
      donderdag 14 juni 2007 @ 11:04:26 #12
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_50442385
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 10:56 schreef Vivi het volgende:
    Tja, ik vind dat het moet kunnen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het geen gezicht vind, ook al is het de natuurlijkste zaak van de wereld etc.
    Ik vind het niet prettig om als ik uit lunchen ben tegen een borstvoedende moeder aan te kijken, al zou ik dat graag anders zien van mezelf.
    Dat heb ik ook wel inderdaad, het hangt ook van de omgeving af natuurlijk. In een gezellig eetcafé kan ik zoiets beter hebben dan in een echte kroeg of een leuk restaurant; dan zit ik er eigenlijk niet op te wachten omdat dat toch niet echt bij de sfeer pas, zegmaar.
    [KNE]-Mod
      donderdag 14 juni 2007 @ 11:04:28 #13
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_50442387
    SJonge jonge wat een lulkoek! Kijk je ook weg als je op het strand een vrouw zonder topje ziet lopen, wordt je daar ook misselijk van? Werkelijk ik begrijp het van geen kant!Ow ennuh intiem? Het is net zo intiem als een fles geven imo.
    pi_50442440
    Net of je er iets van ziet! Heb het al verschillende keren meegemaakt dat mensen tegen mij begonnen te praten en na een tijdje pas hun frank viel. En dan zijn ze soms wel beschaamd.
    pi_50442459
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:03 schreef yvonne het volgende:
    Nou, noem mij maar ouderwets dan maar:
    Britse vrouwen die hun baby borstvoeding geven, mogen voortaan niet meer worden weggestuurd uit cafés, winkels en het openbaar vervoer. Dat meldde de Britse krant The Times woensdag.
    Hoeft voor mij toch echt niet.
    nee dat is nieuwerwets...

Ouderwets lagen de babies aan de tiet......
    Die dingen zijn niet alleen voor papa om mee te spelen...
    Ze hebben een funktie
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:06 schreef Bass-Miss het volgende:
    Net of je er iets van ziet! Heb het al verschillende keren meegemaakt dat mensen tegen mij begonnen te praten en na een tijdje pas hun frank viel. En dan zijn ze soms wel beschaamd.
    Dat bedoel ik dus..... het valt niet eens op ...dat je de baby aan het voeden bent... heb dat ook wel eens gehad...

Ik begrijp die schaamte ook niet goed....op het strand kijk/bewonder je ook een paar borsten, dat is toch sexueler dan een dat het je opvalt dat er een baby ana ligt te sabbelen.... maar van het eerste raakt niemand beschaamd ...van het tweede wel?
    Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
    pi_50442490
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:04 schreef Jelief het volgende:
    Het is net zo intiem als een fles geven imo.
    Dat nu ook weer niet, moest iemand anders Fons de fles geven (niet dat hij die wil ), zou ik daar toch veel minder moeite mee hebben dan dat iemand anders hem de borst zou geven.
      donderdag 14 juni 2007 @ 11:10:45 #17
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_50442579
    Ik vind het bij hele kleine babietjes trouwens minder "erg" om naar te kijken dan wat je soms wel eens ziet, van die halve pubers die nog aan de borst kluiven. Ik geef zelf geen BV, maar ik zou het denk ik dan wel zo plannen dat ik dat niet in het openbaar hoef te doen.
    pi_50442592
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:08 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Dat nu ook weer niet, moest iemand anders Fons de fles geven (niet dat hij die wil ), zou ik daar toch veel minder moeite mee hebben dan dat iemand anders hem de borst zou geven.
    Kun je in Belgie borsten huren voor als je als je een avondje weggaat....
    Wij gebruiken daar pompjes voor....
    pi_50442601
    Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat iemand in een café oid en plein public de borst gaf.
    Het lijkt me logisch dat je je even afzondert, als je met een hongerig krijsend kind zit, kun je toch best ergens in een hoekje je kind aanleggen?

Of zien jullie dagelijks vrouwen met compleet ontblote borsten wijdbeens in een winkel met een baby op de arm?
      donderdag 14 juni 2007 @ 11:12:34 #20
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_50442620
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:00 schreef shmoopy het volgende:
    dat die dingen juist daarvoor gemaakt zijn.
    Hoax!

(Overigens lees je de laatste tijd allemaal berichten waaruit je kunt afleiden dat het vooral de vrouwen zijn die vinden dat borsten vooral Esthetisch belangrijk zijn.)
    [KNE]-Mod
    pi_50442630
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:11 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Kun je in Belgie borsten huren voor als je als je een avondje weggaat....
    Wij gebruiken daar pompjes voor....
    Ik had het over de intimiteit...
      donderdag 14 juni 2007 @ 11:13:31 #22
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_50442660
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:08 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ja in dat opzicht wel. Ik vind het alleen zo overtrokken. Ik geef mijn kind de borst omdat het honger/dorst heeft. In een openbare ruimte voelt dat heel anders aan dan thuis, beetje meer richting noodzaak dan intimiteit met mijn dochter.
      Admin donderdag 14 juni 2007 @ 11:15:07 #23
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_50442709
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:11 schreef shmoopy het volgende:
    Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat iemand in een café oid en plein public de borst gaf.
    Het lijkt me logisch dat je je even afzondert, als je met een hongerig krijsend kind zit, kun je toch best ergens in een hoekje je kind aanleggen?

Of zien jullie dagelijks vrouwen met compleet ontblote borsten wijdbeens in een winkel met een baby op de arm?
    , dat dus, en dat hoeft voor mij niet, niet in de bus, niet in de weetikveelwaar,
    moet ik het dan opeens acceptabel vinden omdat het over een lief klein schattig babietje gaat?!
    Enig idee hoeveel ranzige vrouwen er rondlopen met dito babies?! Niet iedere moeder is er een uit het modellenblad
    En die het doodnormaal vinden "even"de baby te verschonen en dan vooral bovenop een tafel, of stoelen, IN openbare ruimtes,
    of op picknicktafels in het park, ook favoriet
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

donderdag 14 juni 2007 @ 11:15:17 #24
    12302 Principessa
    zoekt haar kikker
    pi_50442720
    Net zoals bij stelletjes die elkaar lopen af te lebberen voel ik mij bij borstvoedende vrouwen ook erg ongemakkelijk.
    En ze leefden nog lang en gelukkig
    pi_50442734
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:12 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ik had het over de intimiteit...
    Ik zie daar wel wat in met dat Neerlandsche handelsbloed in mijn adren....

Huurborsten... voor als mamma en pappa een avondje uitgaan.....
      donderdag 14 juni 2007 @ 11:16:55 #26
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_50442765
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:15 schreef yvonne het volgende:

[..]

, dat dus, en dat hoeft voor mij niet, niet in de bus, niet in de weetikveelwaar,
    moet ik het dan opeens acceptabel vinden omdat het over een lief klein schattig babietje gaat?!
    Enig idee hoeveel ranzige vrouwen er rondlopen met dito babies?! Niet iedere moeder is er een uit het modellenblad
    En die het doodnormaal vinden "even"de baby te verschonen en dan vooral bovenop een tafel, of stoelen, IN openbare ruimtes,
    of op picknicktafels in het park, ook favoriet
    Ja en dat onder het mom van "ja maar dat is toch heel natuurlijk".
    Ja beren schijten ook gewoon overal in het bos maar dat doe jij toch ook niet.
    [KNE]-Mod
    pi_50442773
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:13 schreef Jelief het volgende:

[..]

Ja in dat opzicht wel. Ik vind het alleen zo overtrokken. Ik geef mijn kind de borst omdat het honger/dorst heeft. In een openbare ruimte voelt dat heel anders aan dan thuis, beetje meer richting noodzaak dan intimiteit met mijn dochter.
    Ja, heb ik ook wel.
    En het lijkt me zo stom om moeilijk te doen en alles te plannen en in een fles te moeten doen op voorhand en dan zelf moeten gaan kolven....
      donderdag 14 juni 2007 @ 11:18:25 #28
    108648 cattie
    lieve moeder
    pi_50442816
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:10 schreef Vivi het volgende:
    Ik vind het bij hele kleine babietjes trouwens minder "erg" om naar te kijken dan wat je soms wel eens ziet, van die halve pubers die nog aan de borst kluiven. Ik geef zelf geen BV, maar ik zou het denk ik dan wel zo plannen dat ik dat niet in het openbaar hoef te doen.
    Ik heb altijd mijn best gedaan om te plannen dat het niet in het openbaar hoefde, maar als mijn schatje opeens toch echt wel honger kreeg, dan ging ik niet met een krijsende baby eerst naar huis hoor. Zo heb ik wel eens op een bankje aan een riviertje gevoed (met de rug naar het wandelpad en met een doekje over het blote gedeelte) en ook wel eens aan het strand. Niemand heeft het volgens mij ooit gezien.

Ik vind dat het gewoon moet kunnen, zeker omdat volgens mij iedere voedende moeder toch wel zo rustig en discreet mogelijk gaat zitten. En niet zozeer voor de omgeving, maar voor zichzelf en de baby.
    pi_50442829
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:16 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ja en dat onder het mom van "ja maar dat is toch heel natuurlijk".
    Ja beren schijten ook gewoon overal in het bos maar dat doe jij toch ook niet.

Dat verschonen vind ik inderdaad ultiem goor.
    Dat je als moeder tegen die ongelooflijke zurige putlucht kan die je kind produceert (ik had dat niet overigens ), okee, maar anderen in die stank zetten, flikker op, goor wijf, ik kom toch ook bij jou thuis niet op de tafel schijten.
    pi_50442837
    quote:

Nog nooit meegemaakt...of nog nooit opgevallen
    Het is nou niet "Tits uut forda Lads" .
    Volgens mij zit het "genante" hem in het feit dat het je gesprekspartner of iemand die naar de baby kijkt inene net ietsjes meer ziet dan waar ie op gerekend had.
      Admin donderdag 14 juni 2007 @ 11:21:10 #31
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_50442907
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:19 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Nog nooit meegemaakt...of nog nooit opgevallen
    Het is nou niet "Tits uut forda Lads" .
    Volgens mij zit het "genante" hem in het feit dat het je gesprekspartner of iemand die naar de baby kijkt inene net ietsjes meer ziet dan waar ie op gerekend had.
    Oh ja, je zit met vrienden gezellig in gesprek en hoppa, na een hoop gegraai en gegrabbel komt zo'n tiet tevoorschijn en hop de baby eraan en we lullen gewoon verder,
    sorry, ik heb het meegemaakt en ik vind het niks.

donderdag 14 juni 2007 @ 11:23:44 #32
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_50442995
    principessa dat vind ik echt van een totaal andere orde.
    Ik ga niet zo zitten voeden dat iedereen mij makkelijk kan bekijken zeg maar, maar ik ga ook niet expres in een hoekje zitten. Het hangt ook een beetje af van de gelegenheid. Tuurlijk probeer ikhet zo discreet mogelijk te doen maar ik kan het echt niet voorkomendat iemand die naar mij zit te staren een paar seconden wat ontblote huid ziet (om een tepel te zien moet je écht je best doen en haast met je neus er bovenop zitten) . Als Emma echt hangerig is en ik niet even kan zitten dan voed ik lopend. Dan zie je mij mijn kind dragen en waarschijnlijk zie je dan een stukje van mijn blubberige blote buik.
    Ow en bij bekenden doe iki dd wat minder moeite,maar een hele blote borst zien ze nooit...(mits niet op het strand oid)
    pi_50443026
    quote:
    Ik blijf gewoon zitten waar ik zit als we uit eten zijn. Ik laat mijn eten niet koud worden
    Een beetje vreemd, maar wel lekker
    pi_50443066
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:24 schreef beefcake het volgende:

[..]

Ik blijf gewoon zitten waar ik zit als we uit eten zijn. Ik laat mijn eten niet koud worden
    pi_50443289
    Wat ik wel doe, is mijn kleding afstemmen op openbare gelegenheden. Als ik ergens naartoe ga en ik van tevoren weet dat ik openbaar moet gaan voeden, doe ik een borstvoedingsshirt aan of iets anders dat het zo discreet mogelijk maakt. En anders een dekentje erover heen zoals eerder gezegd is.
    pi_50443305
    Ik vind 't een heel mooi en wonderlijk iets dat je je kind kan voeden met je lichaam. Maar ik als buitenstaander voel me wel gegeneerd als ik het zie. Inderdaad niet vanwege het sexuele aspect van 'een tiet zien', maar vanwege het intieme... Een moeder en haar kind zijn op dat moment zo'n eenheid, daar hoor ik dan echt niet bij. Datzelfde gegeneerde gevoel heb ik bijvoorbeeld ook als ik op de trein zit te wachten en naast me zit een stelletje helemaal in love te zoenen. Is een beetje vergelijkbaar...
    pi_50443411
    Behalve dan dat het voeden een noodzaak is en elkaar aflebberen niet. Al zal dat voor het verliefde stel misschien anders voelen
    pi_50443509
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:36 schreef beefcake het volgende:
    Behalve dan dat het voeden een noodzaak is en elkaar aflebberen niet. Al zal dat voor het verliefde stel misschien anders voelen
    Helemaal waar ja. Daarom zal ik me ook nooit storen aan een borstvoedende moeder in het openbaar, maar wel aan dat gekopkluif. Daar kan je ook mee wachten tot je thuis bent, met borstvoeden niet
    pi_50443546
    Ik ben in het openbaar ook wel wat discreter dan thuis. Maar dat is eigenlijk meer omdat ik het zelf niet prettig vind om met mijn borst bloot te zitten dan omdat er eventueel mensen zouden kunnen zijn die er misselijk van worden.
    Er zijn zo veel dingen waar iemand zich eventueel ooit misschien aan zou kunnen ergeren; borstvoeding is dan toch wel een van de meest onschuldige dingen.
    pi_50443562
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:33 schreef Sense het volgende:
    Ik vind 't een heel mooi en wonderlijk iets dat je je kind kan voeden met je lichaam. Maar ik als buitenstaander voel me wel gegeneerd als ik het zie. Inderdaad niet vanwege het sexuele aspect van 'een tiet zien', maar vanwege het intieme... Een moeder en haar kind zijn op dat moment zo'n eenheid, daar hoor ik dan echt niet bij. Datzelfde gegeneerde gevoel heb ik bijvoorbeeld ook als ik op de trein zit te wachten en naast me zit een stelletje helemaal in love te zoenen. Is een beetje vergelijkbaar...
    Heb je dat ook als een kalfje aan de uier zuigt......
    Klinkt als een stomme vergelijking...maar ik hoorde een borstvoedende moeder dat een keer zo uitleggen.
    Stuk minder "embarassing" om nu te ontdekken dat een vrouw haar kind aan het voeden is.

Als ik kalfje (pup/kitten/biggetje/veulentje etc) zie denk ik och wat lief...waarom zou ik dat niet denken bij een mens.

EIGENLIJK

Borstvoedende moeders alhier. Voelen jullie je beschaamd als je in gesprek zit met iemand en je legt de kleine aan, of de kleine ligt aan en iemand begint tegen je te praten etc.?
      donderdag 14 juni 2007 @ 11:42:02 #41
    12302 Principessa
    zoekt haar kikker
    pi_50443622
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:23 schreef Jelief het volgende:
    principessa dat vind ik echt van een totaal andere orde.
    Ja vind je dat? Voor mij als niet-borstvoeder namelijk niet. Kleffe stelletjes geven net zo veel intimeit prijs als jij dan. Als ik ergens zit te lunchen zit ik net zo min te wachten op een borstvoedingsshow als op een voorspel. Ik zit daar om te eten. Ik heb niet gevraagd om jou, jouw kind en dat rondje van de zaak. Maar moet ik dan wel rekening met jou houden?

Met jij en jou bedoel ik dus in overdrachtelijk zin, dat dat duidelijk mag zijn.
      donderdag 14 juni 2007 @ 11:43:27 #42
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_50443689
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:18 schreef cattie het volgende:

[..]

Ik heb altijd mijn best gedaan om te plannen dat het niet in het openbaar hoefde, maar als mijn schatje opeens toch echt wel honger kreeg, dan ging ik niet met een krijsende baby eerst naar huis hoor. Zo heb ik wel eens op een bankje aan een riviertje gevoed (met de rug naar het wandelpad en met een doekje over het blote gedeelte) en ook wel eens aan het strand. Niemand heeft het volgens mij ooit gezien.

Ik vind dat het gewoon moet kunnen, zeker omdat volgens mij iedere voedende moeder toch wel zo rustig en discreet mogelijk gaat zitten. En niet zozeer voor de omgeving, maar voor zichzelf en de baby.
    Ik vind ook dat het moet kunnen hoor, zeker zoals jij het beschrijft
    Maar ik heb het nu even over de totaal ongegeneerde moeder zeg maar, en het gevoel wat ik dáár bij krijg
      donderdag 14 juni 2007 @ 11:43:33 #43
    12302 Principessa
    zoekt haar kikker
    pi_50443695
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:40 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Klinkt als een stomme vergelijking...maar ik hoorde een borstvoedende moeder dat een keer zo uitleggen.
    Stuk minder "embarassing" om nu te ontdekken dat een vrouw haar kind aan het voeden is.

Als ik kalfje (pup/kitten/biggetje/veulentje etc) zie denk ik och wat lief...waarom zou ik dat niet denken bij een mens.

EIGENLIJK

Borstvoedende moeders alhier. Voelen jullie je beschaamd als je in gesprek zit met iemand en je legt de kleine aan, of de kleine ligt aan en iemand begint tegen je te praten etc.?
    Vergelijk je nu moeders met melkkoeien?!
    pi_50443709
    Principessa: Waarom vind je dat borstvoeding een show is, dat kind moet toch net zo goed eten als jij? Waarom moet hij perse thuis eten en jij niet?
    pi_50443752
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:42 schreef Principessa het volgende:

[..]

Ja vind je dat? Voor mij als niet-borstvoeder namelijk niet. Kleffe stelletjes geven net zo veel intimeit prijs als jij dan. Als ik ergens zit te lunchen zit ik net zo min te wachten op een borstvoedingsshow als op een voorspel. Ik zit daar om te eten. Ik heb niet gevraagd om jou, jouw kind en dat rondje van de zaak. Maar moet ik dan wel rekening met jou houden?

Met jij en jou bedoel ik dus in overdrachtelijk zin, dat dat duidelijk mag zijn.
    Ja het verschil zijnde dat die kleine ook aan het eten is enn moeder waarschijnlijk ook, terwijl dat stelletje daar met voorspel ipv voorgerecht bezig is hoofdgerecht: aardbeien chocoladesaus en slagroom
    pi_50443785
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:40 schreef desiredbard het volgende:

[..]

EIGENLIJK
    Ja, raar is dat. Het is eigenlijk hetzelfde. Misschien is het toch een soort sociaal-maatschappelijk ingebakken taboe of zo. Iets waar je je zelf niet van bewust bent.
      donderdag 14 juni 2007 @ 11:47:11 #47
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_50443830
    Mijn moeder wilde laatst trouwens even mijn zoontje gaan verschonen, op een tafel in een eetcafe (dat dan wel bijna helemaal leeg was maar toch). Daar heb ik dus een stokje voor gestoken, ik verschoon hem bij gebrek aan beter in de wagen.

ik heb eens meegemaakt dat iemand zijn baby verschoonde op de grond in de open garderobe in de inham van een restaurant..de poeplucht was niet te harden, dat kan dus echt niet vind ik.

Ook heb ik toen ik in een winkel werkte als bedrijfsleidster wel eens meegemaakt dat een moeder een poepluier wilde verschonen op het zitbankje achterin de winkel. Toen heb ik haar ook vriendelijk verzocht dat ergens anders te doen. De winkel was echt zo'n pijpenlade qua vorm en alle luchtjes blijven daarin hangen. Nou KWAAD dat ze was!
    pi_50443832
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:43 schreef Principessa het volgende:

[..]

Vergelijk je nu moeders met melkkoeien?!
    Ik vergelijk je jong/kind voeren met je jong/kind voeren..Maar neem het dichter bij "ons" als een chimp of urang utang het in de zoo doet staat iedereen te koeren van "oh wat lief"
      Admin donderdag 14 juni 2007 @ 11:48:22 #49
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_50443875
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:47 schreef Vivi het volgende:
    Mijn moeder wilde laatst trouwens even mijn zoontje gaan verschonen, op ene tafel in een eetcafe (dat dan wel bijna helemaal leeg was maar toch). Daar heb ik dus een stokje voor gestoken, ik verschoon hem bij gebrek aan beter in de wagen.

ik heb eens meegemaakt dat iemand zijn baby verschoonde op de grond in de open garderobe in de inham van een restaurant..de poeplucht was niet te harden, dat kan dus echt niet vind ik.

Ook heb ik toen ik in een winkel werkte als bedrijfsleidster wel eens meegemaakt dat een moeder een poepluier wilde verschonen op het zitbankje achterin de winkel. Toen heb ik haar ook vriendelijk verzocht dat ergens anders te doen. De winkel was echt zo'n pijpenlade qua vorm en alle luchtjes blijven daarin hangen. Nou KWAAD dat ze was!
    Bortsvoeding in openbare ruimtes
    Zeg ik.

donderdag 14 juni 2007 @ 11:50:55 #50
    12302 Principessa
    zoekt haar kikker
    pi_50443977
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:43 schreef beefcake het volgende:
    Principessa: Waarom vind je dat borstvoeding een show is, dat kind moet toch net zo goed eten als jij? Waarom moet hij perse thuis eten en jij niet?
    Ik vind het geen show, ik beschreef alleen de handeling. En tuurlijk moet dat kind eten, maar dat is niet mijn probleem, toch? En het wordt wel mijn probleem op het moment dat ik ongevraagd mee geconfronteerd word.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')