FOK!forum / Politiek / Rekeningrijden
#ANONIEMdonderdag 14 juni 2007 @ 09:52
Rekeningrijden...

Den Haag wil het liefst zo snel mogelijk rekeningrijden invoeren om files aan te pakken...

Ik merk dat er minder weerstand is dan bij de vorige besprekingen van de zogenaamde tolpoortjes...

Ik wil het weer onder de aandacht brengen, omdat ik het echt niet zou willen dat het er komt.

En wel om de volgende redenen:


  • - Het gaat weer een hoop geld kosten, en Siemens - die de technologie in huis heeft - zit al behoorlijk te vissen naar de miljardenorder die er voor nodig is. Deze en zijn concurrenten zal misleidende adviezen de deur uit doen om de order binnen te halen. en onze Haagse bestuurders hebben zich al eerder laten weten te verleiden met slecht werkende systemen.

  • - De staat moet eerst weer dus die investering terugverdienen door allerlei truukjes met de tarieven uit te halen, waardoor wij weer flink in de portemonaie moeten tasten.

  • - De staat wil de files hiermee aanpakken, dus nu moeten we onze duurbetaalde auto's thuis laten staan - en massaal het openbaar vervoer gaan gebruiken. Waar allerlei smerige mensen dicht bij je in de buurt komen staan/zitten - en lekker met een diepe adem in je nek zitten te zuchten. Kortom - niemand zal kiezen voor het OV als deze speciaal daarvoor al met de auto gaat.

  • - De staat beloofd de BPM geleidelijk aan te passen. Dit zal de waarde van je auto doen dalen, dus dat geld ben je meteen kwijt. Ik zie het niet voor me dat je dat terug kan vorderen.

  • - De staat zal elke beweging met je auto straks kunnen volgen, aangezien voorgestelde apparatuur in je auto dus aan de hand van de verplaatsing en tijdstip de rekening opmaakt. Onze privacy wordt hierdoor erg aangetast.

  • - Verschillende provincies zullen straks meeprofiteren, deze hebben doorgaans vrijheid in hun tarieven - waardoor deze ook gaan meeplukken van het systeem.


    Kortom, straks zijn we koeien die elk moment van de dag op te sporen zijn en helemaal sufgeplukt worden.

    Voordelen?

    Het enige voordeel bestaat voor mensen die weinig kilometers maken, en nooit de snelweg op gaan. Die zijn er bijna niet! En dan lopen ze weer tegen het bezwaar dat hun auto drastisch in waarde daalt, dus er ook niet beter van worden.

    Ik zie het als een enorme poging ons verder kaal te plukken! Zeg NEE tegen rekeningrijden!
  • UberPhreakdonderdag 14 juni 2007 @ 10:06
    ze vergeten dat niemand voor zijn plezier in de file gaat staan. Als er goede alternatieven waren dan zouden mensen die wel gebruiken.

    Oftewel mensen zullen gedwongen zijn alweer meer te gaan betalen omdat ze geen keus hebben.

    Er komt trouwens dus echt geen kastje ingebouwd in mijn gerestaureerde young-timer!
    kawotskidonderdag 14 juni 2007 @ 23:03
    quote:
    - Het gaat weer een hoop geld kosten, en Siemens - die de technologie in huis heeft - zit al behoorlijk te vissen naar de miljardenorder die er voor nodig is. ..en onze Haagse bestuurders hebben zich al eerder laten weten te verleiden met slecht werkende systemen.
    De regering heeft inderdaad een bord voor z'n kop van hier tot Tokio, het kan gratis ingevoerd worden. Hoe? gewoon een heffing op de brandstof , laten we dit het kwartje van Eurlings gaan noemen.
    quote:
    - De staat moet eerst weer dus die investering terugverdienen door allerlei truukjes met de tarieven uit te halen, waardoor wij weer flink in de portemonaie moeten tasten.
    niet nodig mits; zie antwoord boven
    quote:
    - De staat wil de files hiermee aanpakken, dus nu moeten we onze duurbetaalde auto's thuis laten staan - en massaal het openbaar vervoer gaan gebruiken. Waar allerlei smerige mensen dicht bij je in de buurt komen staan/zitten - en lekker met een diepe adem in je nek zitten te zuchten. Kortom - niemand zal kiezen voor het OV als deze speciaal daarvoor al met de auto gaat.
    De staat weet helaas nog niet dat ze er voor ons zijn.. derhalve plukken ze ons helemaal leeg en zolang we dat blijven pikken kunnen ze gewoon doorgaan. Ik heb een auto aangeschaft omdat het OV echt niet meer ging, ik moet af en toe ook baggage kunnen vervoeren en ik was minimaal 2x zo lang onderweg, daarbij ook nog duurder uit.
    quote:
    - De staat beloofd de BPM geleidelijk aan te passen. Dit zal de waarde van je auto doen dalen, dus dat geld ben je meteen kwijt. Ik zie het niet voor me dat je dat terug kan vorderen.
    gaan we echt niet meemaken vrees ik.
    quote:
    - De staat zal elke beweging met je auto straks kunnen volgen, aangezien voorgestelde apparatuur in je auto dus aan de hand van de verplaatsing en tijdstip de rekening opmaakt. Onze privacy wordt hierdoor erg aangetast.
    mee eens, daarom ben ik voor een heffing via brandstof, geen privacyschendingen, eenvoudig in te voeren, eerlijk - iedereen betaald en niet alleen iemand die gedwongen is in de randstad te werken en ook de toerist betaald mee, tenslotte moeten wij straks ook betalen in Belgie of bijv. voor de Peage in Frankrijk.
    quote:
    Kortom, straks zijn we koeien die elk moment van de dag op te sporen zijn en helemaal sufgeplukt worden.

    Voordelen?
    de kip is bijna kaal, en we staan nog net zoveel stil omdat iedereen die nu in de file staat hier echt niet vrijwillig/voor zijn lol staat.
    Lyrebirddonderdag 14 juni 2007 @ 23:20
    Mensen moeten gewoon wat inventiever met hun tijd omgaan. Waarom de wegencapaciteit oprekken als mensen best op andere tijdstippen de auto kunnen nemen? Laat studenten in het middelbaar en hoger onderwijs bijvoorbeeld maar om 10 uur 's ochtends beginnen.

    Helaas zullen mensen met de kleine beurs gecompenseerd worden, zodat voor hen de prikkel weer verdwijnt.
    Fastmattidonderdag 14 juni 2007 @ 23:54
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 23:20 schreef Lyrebird het volgende:
    Mensen moeten gewoon wat inventiever met hun tijd omgaan. Waarom de wegencapaciteit oprekken als mensen best op andere tijdstippen de auto kunnen nemen? Laat studenten in het middelbaar en hoger onderwijs bijvoorbeeld maar om 10 uur 's ochtends beginnen.

    Helaas zullen mensen met de kleine beurs gecompenseerd worden, zodat voor hen de prikkel weer verdwijnt.
    Je bent denk ik al een tijdje uit Nederland weg? Dan heb ik nieuws voor je, om 10 uur staat er ook file. Op de echt drukke wegen staat er van 6:00 tot 10:00 file en van 14:00 tot 19:00. Zolang er niets bijzonders aan de hand is zoals bijvoorbeeld regen.

    Owja, en sinds de invoering van de 80km-zones is het ook normaal als je om zondag 11:00 in de file komt te staan.
    hooibaalvrijdag 15 juni 2007 @ 00:31
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 23:20 schreef Lyrebird het volgende:
    Laat studenten in het middelbaar en hoger onderwijs bijvoorbeeld maar om 10 uur 's ochtends beginnen.
    Studenten veroorzaken inderdaad massaal files met hun afgeragde studentenbarrels van het merk Batavus.
    Lyrebirdvrijdag 15 juni 2007 @ 00:32
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 00:31 schreef hooibaal het volgende:

    [..]

    Studenten veroorzaken inderdaad massaal files met hun afgeragde studentenbarrels van het merk Batavus.
    Bij ons op school stond het idd. verbazend vol met oude opknappers. Met vier wielen.
    ExtraWaskrachtvrijdag 15 juni 2007 @ 00:37
    Ik ben voor rekeningrijden en wel om de reden die sizzler hier beschrijft: Rekeningrijden, de enige oplossing?
    Zo te zien zou hij eigenlijk enkele grafiekjes moeten updaten, want ze zijn nu niet meer te zien.
    Gabryvrijdag 15 juni 2007 @ 00:38
    Ze maken de situatie alleen maar dramatischer.
    Gabryvrijdag 15 juni 2007 @ 00:44
    Ze zouden wegwerkzaamheden, bouwverkeer en traktoren tijdens spitsuren van de wegen moeten weren. De invoegstroken moeten aanzienlijk langer, twee kilometer oid, met doorgetrokken strepen. Mensen willen te snel invoegen en daar ontstaan files. En de wegen verbreden natuurlijk.

    In mijn ogen lijkt het er meer op dat de overheid de files niet wil oplossen. We betalen toch belasting om de wegen op fatsoenlijk peil te houden. Is meer geld opeisen van mensen die naar hun werk moeten het enige wat ze kunnen bedenken?

    [ Bericht 2% gewijzigd door Gabry op 15-06-2007 00:59:42 ]
    Gabryvrijdag 15 juni 2007 @ 01:08
    Vaak staan er files op de A2 die uit het niets ontstaan lijken te zijn. En na de invoegstrook zijn ze plotseling weg en rijdt alles door met maximumsnelheid.

    En dat terwijl er geen afslagen zijn geweest waar auto's van de weg af kunnen.

    Duidelijker kan het haast niet.
    Lyrebirdvrijdag 15 juni 2007 @ 01:17
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 01:08 schreef Gabry het volgende:
    Vaak staan er files op de A2 die uit het niets ontstaan lijken te zijn. En na de invoegstrook zijn ze plotseling weg en rijdt alles door met maximumsnelheid.

    En dat terwijl er geen afslagen zijn geweest waar auto's van de weg af kunnen.

    Duidelijker kan het haast niet.
    De fysica van zo'n file als jij beschrijft is erg interessant. Daar zijn flink wat artikelen over verschenen. De oplossing is simpel. Een flinke buffer/ruimte tot voorganger laten en zo weinig of voorzichtig mogelijk remmen. Op deze manier creeer je een laagdoorlaatfilter en verdwijnt de file vanzelf.

    Helaas rijden er te veel debielen rond, zodat de theorie theorie blijft. In zo'n situatie waarbij er te veel verkeer voor de weg is (en er dus meer kans is op zo'n file), probeer ik de theorie vaak toe te passen. Maar vaak heb je dan van die idioten die op je bumper zitten en zien dat er wat ruimte voor mijn auto is. Die gaan dan heel aggressief inhalen en eten de ruimte voor mijn auto op. Voorlichting zou volgens mij wonderen doen.
    du_kevrijdag 15 juni 2007 @ 01:20
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 01:17 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    De fysica van zo'n file als jij beschrijft is erg interessant. Daar zijn flink wat artikelen over verschenen. De oplossing is simpel. Een flinke buffer/ruimte tot voorganger laten en zo weinig of voorzichtig mogelijk remmen. Op deze manier creeer je een laagdoorlaatfilter en verdwijnt de file vanzelf.

    Helaas rijden er te veel debielen rond, zodat de theorie theorie blijft. In zo'n situatie waarbij er te veel verkeer voor de weg is (en er dus meer kans is op zo'n file), probeer ik de theorie vaak toe te passen. Maar vaak heb je dan van die idioten die op je bumper zitten en zien dat er wat ruimte voor mijn auto is. Die gaan dan heel aggressief inhalen en eten de ruimte voor mijn auto op. Voorlichting zou volgens mij wonderen doen.
    Dat was ook het idee achter de 80 km zones. Een wat lagere maar stabiele snelheid zou de files korter moeten maken. maar als mensen blijven optrekken en remmen lukt dat niet.
    Gabryvrijdag 15 juni 2007 @ 01:22
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 01:17 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    De fysica van zo'n file als jij beschrijft is erg interessant. Daar zijn flink wat artikelen over verschenen. De oplossing is simpel. Een flinke buffer/ruimte tot voorganger laten en zo weinig of voorzichtig mogelijk remmen. Op deze manier creeer je een laagdoorlaatfilter en verdwijnt de file vanzelf.

    Helaas rijden er te veel debielen rond, zodat de theorie theorie blijft. In zo'n situatie waarbij er te veel verkeer voor de weg is (en er dus meer kans is op zo'n file), probeer ik de theorie vaak toe te passen. Maar vaak heb je dan van die idioten die op je bumper zitten en zien dat er wat ruimte voor mijn auto is. Die gaan dan heel aggressief inhalen en eten de ruimte voor mijn auto op. Voorlichting zou volgens mij wonderen doen.
    Een leuk detail dat mij weleens opvalt is dat bij het invoegen veel mensen zo snel mogelijk op de linker baan proberen te komen. Dus als je rechts blijft rijden haal je zodra het invoegen voorbij is de linker baan in, simpelweg omdat de linkerbaan op zulke plekken veel voller is.

    De auto's gaan vaak letterlijk voor je aan de kant als je rechts rijdt na een invoegstrook.
    Napalmvrijdag 15 juni 2007 @ 09:20
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 09:52 schreef Underverse het volgende:

  • - De staat beloofd de BPM geleidelijk aan te passen. Dit zal de waarde van je auto doen dalen, dus dat geld ben je meteen kwijt. Ik zie het niet voor me dat je dat terug kan vorderen.
  • 1) zal toch maar symbolisch, een klein deel zijn.
    2) Fat geld was je toch al kwijt toen je je auto kocht? Hoe kan je het dan nu nog een keer kwijt zijn?
    MouseOvervrijdag 15 juni 2007 @ 09:47
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 09:20 schreef Napalm het volgende:

    [..]

    1) zal toch maar symbolisch, een klein deel zijn.
    2) Fat geld was je toch al kwijt toen je je auto kocht? Hoe kan je het dan nu nog een keer kwijt zijn?
    Het gaat van je inruilwaarde af, stapsgewijs. Omdat nieuwe auto's zonder bpm goedkoper worden dan jonge tweedehandsauto's, die vervolgens weer in prijs verlaagd worden, enz..
    FreedonNaddvrijdag 15 juni 2007 @ 10:50
    Zoals al eerder geopperd. Doe dit door middel van een verhoging van de brandstofprijs. Schaf de BPM, wegenbelasting en al deze meuk af. Mensen met zware auto's worden automatisch harder gepakt omdat deze meer brandstof verbruiken. Geen miljarden kostend systeem dat de privacy aantast als het uberhaupt gaat werken.
    Plus leer mensen in Nederland eens fatsoenlijk autorijden. Heel vaak zie je enorme colonnes linksrijdende mongolen die daar langzamer gaan dan rechts en dan wel heel verstoord signaleren als je ze rechts inhaalt tot het punt dat je naar links moet ivm een voorligger (meestal vrachtauto)
    Metro2005vrijdag 15 juni 2007 @ 11:16
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 23:20 schreef Lyrebird het volgende:
    Mensen moeten gewoon wat inventiever met hun tijd omgaan. Waarom de wegencapaciteit oprekken als mensen best op andere tijdstippen de auto kunnen nemen? Laat studenten in het middelbaar en hoger onderwijs bijvoorbeeld maar om 10 uur 's ochtends beginnen.

    Helaas zullen mensen met de kleine beurs gecompenseerd worden, zodat voor hen de prikkel weer verdwijnt.
    Goed idee, ik ga gelijk aan mijn baas voorstellen om de helpdesk waarop ik werk midden in de nacht op te doen ipv overdag!
    ( Zal lekker rustig worden dan aangezien ik op een helpdesk voor andere bedrijven werk die uiteraard overdag werken.. )



    Ik vind rekeningrijden om heel veel redenen een slecht plan. Niet alleen zal het absoluut niks bijdragen aan het fileprobleem (zelfs toegegeven door diverse ministers) maar het zorgt er ook voor dat autoverkeer nóg duurder wordt terwijl de alternatieven geen alternatief zijn (het is óf ook stampesvol in de spits of er rijdt domweg geen alternatief vervoer) voor 90% van de autogebruikers.

    Komt nog bij dat de overheid de files nog zelf flink in de hand werkt ook door langs de drukste wegen van nederland een paar flinke vinexwijken neer te planten (ypenburg, wijken van delft en die omgeving) en door de scheiding van industriegebieden en woonwijken. Het oeverloos uitstellen van cruciale verbindingen zoals de A4 en uiteraard de idiote huizenprijzen in Nederland, onaantrekkelijke binnensteden om te wonen, overdrachtsbelasting op huizen en het tekort aan (FATSOENLIJKE) huizen.

    En beprijzen werkt niet, daar laten mensen de auto niet voor staan. Lijkt me duidelijk gezien de fileproblemen in het duurste autoland ter wereld.

    Rekeningrijden is gewoon de zoveelste melkkoe van de overheid
    Metro2005vrijdag 15 juni 2007 @ 11:23
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 01:20 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    Dat was ook het idee achter de 80 km zones. Een wat lagere maar stabiele snelheid zou de files korter moeten maken. maar als mensen blijven optrekken en remmen lukt dat niet.
    Volgens mij was het idee van de 80km zones ook dat mensen door een lagere snelheid dichter op elkaar zouden gaan rijden = efficientere vulling van de weg.

    Moeten ze dat natuurlijk alleen niet gaan doen op een stuk weg waar je binnen 3 kilometer een oprit of 5 hebt en een stuk of 3 afritten (A20!)
    Want dan kan er simpelweg niemand meer fatsoenlijk invoegen! Daar ontstaan die files door op dat stuk. Zie het elke dag weer gebeuren, er wil iemand invoegen, geen ruimte dus er wordt gas losgelaten of geremd om iemand in te laten voegen -> hop harmonica effect en de hele boel staat stil.
    En dat is bij 80 sneller gebeurd dan wanneer je 100 of 120 rijdt, minder marge in de snelheid.

    Of je nou van 120 naar 100 terug af moet remmen of van 60-70 (want dat rijdt iedereen op de 80 stukken) naar 40-50km/u
    Boze_Appelvrijdag 15 juni 2007 @ 11:24
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 01:20 schreef du_ke het volgende:
    Dat was ook het idee achter de 80 km zones. Een wat lagere maar stabiele snelheid zou de files korter moeten maken. maar als mensen blijven optrekken en remmen lukt dat niet.


    Dat had toch alleen met geluidsoverlast en mileuvervuiling te maken?
    du_kevrijdag 15 juni 2007 @ 11:26
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 11:24 schreef Boze_Appel het volgende:

    [..]



    Dat had toch alleen met geluidsoverlast en mileuvervuiling te maken?
    Neuh dat was een bijeffect. het voornaamste doel was volgens mij de doorstroming verbeteren.
    Fastmattivrijdag 15 juni 2007 @ 11:27
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 11:26 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    Neuh dat was een bijeffect. het voornaamste doel was volgens mij de doorstroming verbeteren.
    Dat is dan flink mislukt. Uiteraard draai je de maatregelen dan niet terug, zoals in elk normaal land wel zou gebeuren (en is gebeurd)
    Boze_Appelvrijdag 15 juni 2007 @ 11:38
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 11:26 schreef du_ke het volgende:
    Neuh dat was een bijeffect. het voornaamste doel was volgens mij de doorstroming verbeteren.
    quote:
    Vanaf 1 november 2005 geldt op delen van de A10 West, de A20 en de A12 een permanente maximumsnelheid van 80 km/uur. Minister Peijs (VenW) wil met die snelheidsverlaging bijdragen aan een betere luchtkwaliteit.
    http://www.regering.nl/ac(...)/0-42-1_42-73328.jsp

    Luchtkwaliteit dus, niets files.
    Metro2005vrijdag 15 juni 2007 @ 11:46
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 11:38 schreef Boze_Appel het volgende:

    [..]


    [..]

    http://www.regering.nl/ac(...)/0-42-1_42-73328.jsp

    Luchtkwaliteit dus, niets files.
    Dat de luchtkwaliteit door de files alleen maar slechter is geworden zeggen ze er niet bij
    wel schijnt de herrie voor omwonenden (alsof die daar over mogen klagen! die weg ligt er al langer dan de meeste mensen daar wonen) ) minder te zijn.
    Napalmvrijdag 15 juni 2007 @ 13:28
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 09:47 schreef MouseOver het volgende:

    [..]

    Het gaat van je inruilwaarde af, stapsgewijs. Omdat nieuwe auto's zonder bpm goedkoper worden dan jonge tweedehandsauto's, die vervolgens weer in prijs verlaagd worden, enz..
    ze doen het stapsgewijs. Een auto is na 8 jaar toch geen drol meer waard dus als ze het stapsgewijzinvoeren over 8 jaar is er nix aan het handje.
    HarryPvrijdag 15 juni 2007 @ 13:54
    De laatste onzin is dat er nog genoeg capaciteit is op de wegen maar dat we gewoon meer gespreid moeten reizen.

    Dat is even goed te regelen als dat de regen wat gespreider moet vallen want alles in 1 keer dat geeft problemen.
    icecreamfarmer_NLvrijdag 15 juni 2007 @ 16:59
    Het is natuurlijk wel een eerlijker systeem.

    En ik ben ook voor zolang ze de rest van de wegenbelasting en bpm afschaffen
    Lyrebirdvrijdag 15 juni 2007 @ 17:11
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 13:54 schreef HarryP het volgende:
    De laatste onzin is dat er nog genoeg capaciteit is op de wegen maar dat we gewoon meer gespreid moeten reizen.

    Dat is even goed te regelen als dat de regen wat gespreider moet vallen want alles in 1 keer dat geeft problemen.
    Is dat zo? Je kunt niet tegen de regen zeggen, "Ja, val nu maar. Nee, niet over tien minuten. Nu!". Maar tegen mensen kun je wel zeggen "Mot je perse nu op de weg zijn? Kan het niet tien minuten later?".

    Als iedereen een navigatiesysteem heeft en een mobiele telefoon, dan moet het geen enkel probleem zijn om het verkeer een stuk beter door te laten stromen. Mensen krijgen een SMSje wanneer ze hun geplande route willen rijden. Pas dan stappen ze in de auto.

    In een later stadium kunnen met sensors op de bumpers de afstanden tussen auto's verkleind worden. Op die manier kan de capaciteit van een weg gemakkelijk verdubbeld worden. Je voegt in en je snelheid wordt op de snelweg door een centrale computer geregeld.
    #ANONIEMmaandag 18 juni 2007 @ 05:20
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 09:47 schreef MouseOver het volgende:

    [..]

    Het gaat van je inruilwaarde af, stapsgewijs. Omdat nieuwe auto's zonder bpm goedkoper worden dan jonge tweedehandsauto's, die vervolgens weer in prijs verlaagd worden, enz..
    Je krijg BPM voor de beschouwde levensduur van een auto geheven. Men gaat er van uit er zeker 20 jaar mee te kunnen doen...

    Als je net een nieuwe auto hebt gekocht en de volle mep hebt betaalt, en vervolgens schaffen ze het zaakje af... Dan heb je na bijvoorbeeld een jaar, nog 19 jaar BPM te veel betaalt... In die trant zoek ik het verhaal dus!!!

    Ik zie het niet gebeuren dan je dan de resterende BPM dan nog kan terugvorderen...
    MouseOvermaandag 18 juni 2007 @ 08:56
    quote:
    Op maandag 18 juni 2007 05:20 schreef Underverse het volgende:

    [..]

    Je krijg BPM voor de beschouwde levensduur van een auto geheven. Men gaat er van uit er zeker 20 jaar mee te kunnen doen...

    Als je net een nieuwe auto hebt gekocht en de volle mep hebt betaalt, en vervolgens schaffen ze het zaakje af... Dan heb je na bijvoorbeeld een jaar, nog 19 jaar BPM te veel betaalt... In die trant zoek ik het verhaal dus!!!

    Ik zie het niet gebeuren dan je dan de resterende BPM dan nog kan terugvorderen...
    Was het maar waar. Ik bedoel dat de verkopende partij noodgedwongen een auto goedkoper moet verkopen, omdat de prijsklasses erboven ook stuk voor stuk zakken.
    Senecamaandag 18 juni 2007 @ 09:24
    Rekeningrijden is belachelijk:

    - Men betaalt al per kilometer, in de vorm van accijns op benzine, en men is er geen kilometer minder door gaan rijden
    - Men staat niet voor zijn plezier in de file. Iedereen moet gewoon naar zijn werk, daar verandert rekeningrijden niets aan.
    - Het kost belachelijk veel geld, techniek, administratie, terwijl men even makkelijk hetzelfde 'effect' zou kunnen berijken door de accijns op benzine te verhogen.
    Marcus154maandag 18 juni 2007 @ 10:16
    Ik zie deze aanpak eigenlijk hetzelfde als het verhogen van de prijs van een pakje sigaretten
    Nog een mooi voorbeeld is die afschuwelijk hoge accijns op brandstof

    Het heeft zich al lang en breed bewezen dat je problemen van dergelijke grote niet zomaar oplost, door simpelweg de prijs omhoog te hogen (of in dit geval rekeningrijden in te voeren).

    De heren van Den Haag zouden eigenlijk eens het land in moeten gaan om ideeen op te doen
    Of gewoon eens een FOK! forum bezoeken?
    #ANONIEMmaandag 18 juni 2007 @ 10:58
    Deze week stond in de Telegraaf een mooie ingezonden brief, van iemand die inging op het mijden van de snelweg, om zo het rekeningrijden te ontlopen. Je krijgt dan 'sluipverkeer' op provinciale wegen en kleinere binnendoorweggetjes. De schrijver stelde terecht dat de term 'sluipverkeer' de indruk wekt alsof deze automobilisten iets doen wat niet mag. Sluipverkeer is het gevolg van verkeersproblemen op hoofdwegen.

    Rekeningrijden gaat de files in Nederland NIET duidelijk verminderen. Het is gewoon een middel om de automobilist nog meer geld uit de zak te kloppen, met 'milieu' als excuus. Vorige week kreeg Schiphol nog toestemming voor 50.000 extra vluchten. Geen haan die kraait over milieueffecten. Om nog maar te zwijgen over landen als China en de VS, waar het milieu veel grondiger wordt vervuild dan in Europa.

    Openbaar vervoer is een achterhaalde manier van transport, die slechts doeltreffend is voor mensen die dicht bij een station wonen, die tijdens hun werk nergens heen hoeven en die bereid zijn om langer onderweg te zijn. Ik las laast nog een artikel in NRC Magazine, waarin werd uitgelegd dat autorijden - zelfs MET de files meegerekend - nog altijd sneller is dan het OV.

    Kortom: investeren in slimme oplossingen qua wegennet. Verkeer dat niet in steden hoeft te zijn, om die stad heen leiden. En variabele reistijden (dus werktijden) stimuleren.
    Senecamaandag 18 juni 2007 @ 10:59
    Feitelijk wil men bij het kabinet mensen dus ontmoedigen om naar hun werk te gaan.
    DS4maandag 18 juni 2007 @ 11:00
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 23:54 schreef Fastmatti het volgende:
    Op de echt drukke wegen staat er van 6:00 tot 10:00 5.00u - 20.00u file en van 14:00 tot 19:00.
    En je wil niet weten hoe het over 10 jaar is.
    Fastmattimaandag 18 juni 2007 @ 11:19
    quote:
    Op maandag 18 juni 2007 11:00 schreef DS4 het volgende:

    [..]

    En je wil niet weten hoe het over 10 jaar is.
    Dat zien we dan wel weer. De verwachting is trouwens dat de files dan afnemen omdat de babyboomers met pensioen gaan. Ik geloof er alleen helemaal niks van.
    Giamaandag 18 juni 2007 @ 12:12
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 09:52 schreef Underverse het volgende:
  • - De staat zal elke beweging met je auto straks kunnen volgen, aangezien voorgestelde apparatuur in je auto dus aan de hand van de verplaatsing en tijdstip de rekening opmaakt. Onze privacy wordt hierdoor erg aangetast.
  • Hier ben ik op tegen, inderdaad.
    Maar ik ben wel vóór rekeningrijden. Wij rijden gemiddeld 10 000 KM per jaar en betalen net zoveel wegenbelasting als iemand die 100 000 KM per jaar rijdt, terwijl die de wegen meer belast.

    Ik vind dat dit prima met de APK vast te stellen is. De garage geeft gewoon bij elke keuring de stand door en dan krijg je een afrekening, moet je bij betalen of krijg je terug. Net als met het gas water en licht.
    Fastmattimaandag 18 juni 2007 @ 12:16
    quote:
    Op maandag 18 juni 2007 12:12 schreef Gia het volgende:

    [..]

    Hier ben ik op tegen, inderdaad.
    Maar ik ben wel vóór rekeningrijden. Wij rijden gemiddeld 10 000 KM per jaar en betalen net zoveel wegenbelasting als iemand die 100 000 KM per jaar rijdt, terwijl die de wegen meer belast.
    Je denkt er dus zelf beter van te worden. Sowieso is het houderschapsbelasting en betaalt iemand die 100.000km per jaar rijdt 10x zoveel accijns. In accijns zit trouwens alles al. Rij je een grote auto, onzuinig, hard, op drukke wegen dan verbruik je meer dus betaal je meer accijns
    quote:
    Ik vind dat dit prima met de APK vast te stellen is. De garage geeft gewoon bij elke keuring de stand door en dan krijg je een afrekening, moet je bij betalen of krijg je terug. Net als met het gas water en licht.
    Goed plan. Vooral niet fraudegevoelig.
    Giamaandag 18 juni 2007 @ 12:30
    quote:
    Op maandag 18 juni 2007 12:16 schreef Fastmatti het volgende:

    Goed plan. Vooral niet fraudegevoelig.
    Ooit op een dag doe je die auto weg, en zien ze aan de eindstand dat er altijd verkeerde standen doorgegeven zijn. Krijg je alsnog een afrekening en de garage een fikse boete.

    Daarbij wordt er ook nu al steeksproefsgewijs gecontroleerd bij APK-keuringen. Denk maar niet dat een garagehouder het risico gaat lopen om een verkeerde stand door te geven.
    Verder kan bij verkeerscontroles ook de stand gechecked worden en kijken of dit enigszins klopt met wat is doorgegeven.
    Napalmmaandag 18 juni 2007 @ 12:41
    quote:
    Op maandag 18 juni 2007 11:19 schreef Fastmatti het volgende:

    [..]

    Dat zien we dan wel weer. De verwachting is trouwens dat de files dan afnemen omdat de babyboomers met pensioen gaan. Ik geloof er alleen helemaal niks van.
    Natuurlijk niet; zolang de nederlandse bevolking hard groei (en dan met name nog met grote groepen die een auto als status zien en dus liever niet in het OV zitten).
    Giamaandag 18 juni 2007 @ 12:45
    Wat mij betreft gaat de wegenbelasting met 100 euro per jaar omhoog en laten we van dat geld gratis bussen rijden en de trein goedkoper. Eventueel een stevige reductie op een treinabbo of een gratis busabbo. En niet alleen voor forenzen maar ook voor schooljeugd.
    icecreamfarmer_NLmaandag 18 juni 2007 @ 13:11
    quote:
    Op maandag 18 juni 2007 12:45 schreef Gia het volgende:
    Wat mij betreft gaat de wegenbelasting met 100 euro per jaar omhoog en laten we van dat geld gratis bussen rijden en de trein goedkoper. Eventueel een stevige reductie op een treinabbo of een gratis busabbo. En niet alleen voor forenzen maar ook voor schooljeugd.
    de treinen zitten al stampesvol
    Metro2005maandag 18 juni 2007 @ 14:17
    quote:
    Op maandag 18 juni 2007 10:16 schreef Marcus154 het volgende:
    Ik zie deze aanpak eigenlijk hetzelfde als het verhogen van de prijs van een pakje sigaretten
    Nog een mooi voorbeeld is die afschuwelijk hoge accijns op brandstof

    Het heeft zich al lang en breed bewezen dat je problemen van dergelijke grote niet zomaar oplost, door simpelweg de prijs omhoog te hogen (of in dit geval rekeningrijden in te voeren).

    De heren van Den Haag zouden eigenlijk eens het land in moeten gaan om ideeen op te doen
    Of gewoon eens een FOK! forum bezoeken?
    Ik vraag me serieus af waarom politici inderdaad niet eens wat vaker op discussieborden kijken op internet, staat toch altijd best aardig verwoord wat een flink deel van de bevolking vindt.
    #ANONIEMdonderdag 21 juni 2007 @ 15:16
    quote:
    Op maandag 18 juni 2007 14:17 schreef Metro2005 het volgende:

    [..]

    Ik vraag me serieus af waarom politici inderdaad niet eens wat vaker op discussieborden kijken op internet, staat toch altijd best aardig verwoord wat een flink deel van de bevolking vindt.
    Dat doen ze waarschijnlijk stiekem wel... Ze geven dat alleen niet toe...

    Maar voorlopig hebben de "mietje's" het naar de volgende regeerperiode doorgeschoven... Wordt vervolgd...
    BlaZdonderdag 21 juni 2007 @ 15:35
    quote:
    Op maandag 18 juni 2007 12:30 schreef Gia het volgende:

    [..]

    Daarbij wordt er ook nu al steeksproefsgewijs gecontroleerd bij APK-keuringen. Denk maar niet dat een garagehouder het risico gaat lopen om een verkeerde stand door te geven.
    Verder kan bij verkeerscontroles ook de stand gechecked worden en kijken of dit enigszins klopt met wat is doorgegeven.
    Dan nog blijft dit extreem fraudegevoelig. Wat als je kilometerteller in je auto kapot gaat ? Valt gewoon te makkelijk mee te frauderen.
    Bolkesteijndonderdag 21 juni 2007 @ 17:48
    Grootste gevaar van rekeningrijden is dat je een socialistische regering, zoals daar nu sprake van is, een middel geeft om prijspolitiek te gaan bedrijven. Het beetje kennis dat politici over economie hebben rijkt niet verder dan 'vraag en aanbod' 'evenwicht' en 'onzichtbare hand'. Zij zien dus dat het aanbod te klein is (file), en springen daar op in door de prijs te verhogen. Men vergeet echter dat voor het bedrijven van prijspolitiek meer nodig is, er moeten substituten beschikbaar zijn op de markt. Anders snij je jezelf op economisch vlak alleen maar in de vingers, immers vervoer gaat meer kosten.

    Rekeningrijden mag mijns inziens enkel dienen om de kosten voor het aanleggen van wegen en het onderhouden van wegen te dekken. Zelfs het verdisconteren van milieheffingen in deze prijs is dus fout. Rekeningrijden is een goed systeem, maar enkel als het op deze manier gehanteerd wordt.
    Fastmattidonderdag 21 juni 2007 @ 18:37
    Het grootste gevaar is dat autorijden gewoon 200% duurder wordt. De eerste 100% omdat de overheid het systeem niet werkend krijgt en de volgende 100% omdat er geinvesteerd moet worden in uitkeringstrekkers.
    kawotskizondag 16 augustus 2009 @ 09:49
    http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/article5321763.ece

    We zijn nu 2 jaar verder en wat is veranderd voor de automobilist? Is de beloofde verbeterde doorstroming er al? Meer zitplaatsen in het OV? Meer verbindingen met bus, tram, trein?

    Nee

    Maar al wel wordt er drifitig proef gereden in en rond Eindhoven. Ik las een stukje uit het NRC en de kilometerheffing begint bij 2 cent per kilometer en in de spits kost een kilometer maar liefst 20 cent extra!!

    Ik heb het even uiigerekend en ik rij nu een C1 met 4 euro belasting per kwartaal. Met zo'n 30.000 km per jaar waarvan het grootste deel woon-werk wordt ik bij invoering van het rekeningrijden volgens mij toch redelijk genaaid met een extra kostenpost van minimaal 600 euro per jaar. 600 euro die ik anders zou kunnen besteden aan de economie ipv de schatkist.

    Eurlings je wordt weer eens bedankt! Druk het er maar sneaky door.

    [ Bericht 0% gewijzigd door kawotski op 16-08-2009 10:00:23 ]
    icecreamfarmer_NLzondag 16 augustus 2009 @ 12:00
    quote:
    Op zondag 16 augustus 2009 09:49 schreef kawotski het volgende:
    http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/article5321763.ece

    We zijn nu 2 jaar verder en wat is veranderd voor de automobilist? Is de beloofde verbeterde doorstroming er al? Meer zitplaatsen in het OV? Meer verbindingen met bus, tram, trein?

    Nee

    Maar al wel wordt er drifitig proef gereden in en rond Eindhoven. Ik las een stukje uit het NRC en de kilometerheffing begint bij 2 cent per kilometer en in de spits kost een kilometer maar liefst 20 cent extra!!

    Ik heb het even uiigerekend en ik rij nu een C1 met 4 euro belasting per kwartaal. Met zo'n 30.000 km per jaar waarvan het grootste deel woon-werk wordt ik bij invoering van het rekeningrijden volgens mij toch redelijk genaaid met een extra kostenpost van minimaal 600 euro per jaar. 600 euro die ik anders zou kunnen besteden aan de economie ipv de schatkist.

    Eurlings je wordt weer eens bedankt! Druk het er maar sneaky door.
    ik neem aan dat de accijnsen dan ook sterk verlaagd worden net als andere belastingen

    Maar dat zal wel weer te naief zijn
    Martijn_77zondag 16 augustus 2009 @ 12:50
    quote:
    Op maandag 18 juni 2007 09:24 schreef Seneca het volgende:
    Rekeningrijden is belachelijk:

    - Men betaalt al per kilometer, in de vorm van accijns op benzine, en men is er geen kilometer minder door gaan rijden
    - Men staat niet voor zijn plezier in de file. Iedereen moet gewoon naar zijn werk, daar verandert rekeningrijden niets aan.
    - Het kost belachelijk veel geld, techniek, administratie, terwijl men even makkelijk hetzelfde 'effect' zou kunnen berijken door de accijns op benzine te verhogen.
    Maar de overheid krijgt er wel een hele mooie grote databak met informatie over hun burgers er bij die ze weer voor van alles en nog wat kunnen gebruiken
    TheFreshPrincezondag 16 augustus 2009 @ 12:55
    quote:
    Groot voordeel van het rekeningrijden is dat het rijden in de spits bestraft wordt met een hogere kilometerprijs. De spits mijden daarentegen maakt autorijden weer goedkoper.
    Nah, ik zal m'n baas opbellen "ja, ik kom 2 uurtjes later".

    Iemand die 100km woon-werkverkeer heeft, is straks al 2 uren per dag aan het werk voor z'n reiskosten.
    kawotskizondag 16 augustus 2009 @ 13:11
    quote:
    Op zondag 16 augustus 2009 12:55 schreef MaGNeT het volgende:

    [..]

    Nah, ik zal m'n baas opbellen "ja, ik kom 2 uurtjes later".

    Iemand die 100km woon-werkverkeer heeft, is straks al 2 uren per dag aan het werk voor z'n reiskosten.
    exact. De 'hooggeleerden' en 'deskundigen' kijken daar natuurlijk weer anders tegenaan en denken dat je daardoor alternatieven gaat proberen.

    Zoals bijv. 9 uur per dag werken waardoor je 1 dag per week vrij bent..
    Alsof we dat al niet doen waar dit mogelijk is. Ik werk nu 8,5 uur per dag maar energiek ben ik aan het einde van de dag echt niet, eerder doodop, 9 uur trek ik niet en dan zou ik puur vanwege een heffing mijn werk slechter moeten gaan uitvoeren..
    Ook zou ik met 9 uur van de ene spits in de ander rollen en me helemaal scheel betalen.. of ik moet om 4 uur s'ochtend beginnen..
    Boze_Appelzondag 16 augustus 2009 @ 13:18
    quote:
    Op zondag 16 augustus 2009 12:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
    ik neem aan dat de accijnsen dan ook sterk verlaagd worden net als andere belastingen

    Maar dat zal wel weer te naief zijn
    Is dat ooit weleens gebeurt in het verleden?
    dddourzondag 16 augustus 2009 @ 13:44
    In Nederland worden hooguit belastingverhogingen die al op stapel staan, uitgesteld. De kosten van de invoering van het rekeningrijden zullen dan ook volledig voor de rekening van de automobilist komen, die hier niet om heeft gevraagd.
    wahtzondag 16 augustus 2009 @ 14:16
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 01:17 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    De fysica van zo'n file als jij beschrijft is erg interessant. Daar zijn flink wat artikelen over verschenen. De oplossing is simpel. Een flinke buffer/ruimte tot voorganger laten en zo weinig of voorzichtig mogelijk remmen. Op deze manier creeer je een laagdoorlaatfilter en verdwijnt de file vanzelf.
    Interessant, dus bumperkleven is niet alleen gevaarlijk maar zorgt ook nog eens voor files (op meerdere manieren zelfs).

    Ik liet eigenlijk vanzelf al een grote open ruimte voor me ontstaan als ik in een file dreigde te komen (of meestal pas als ik er in zat), omdat ik er een hekel aan heb om steeds op te trekken, te remmen, optrekken, remmen, optrekken etc. etc.

    Maar er zijn idd altijd van die debielen die denken tijdens de spits sneller thuis te zijn door als een complete dwaas te gaan rijden.
    Frezerzondag 16 augustus 2009 @ 16:31
    Mja, imho is het ergelijke dat we feitelijk al aan rekeningrijden doen; een hartstikke eerlijk systeem ook nog; de vervuilers en veelrijders betalen namelijk het meest. Accijns noemen ze het.

    Waarom er dan een nodeloos duur en complex systeem bovenop moet ontgaat me dan ook. Het enige dat ik kan bedenken is dat politici zich laten omlullen door bedrijven die de technologie leveren, of dat ze gewoon opzoek zijn naar een extra inkomsten bron.
    Boze_Appelzondag 16 augustus 2009 @ 18:40
    quote:
    Op zondag 16 augustus 2009 16:31 schreef Frezer het volgende:
    dat ze gewoon opzoek zijn naar een extra inkomsten bron.
    Niets meer en niets minder.
    Den_Haagdonderdag 20 augustus 2009 @ 11:16
    quote:
    Op maandag 18 juni 2007 12:12 schreef Gia het volgende:

    [..]

    Hier ben ik op tegen, inderdaad.
    Maar ik ben wel vóór rekeningrijden. Wij rijden gemiddeld 10 000 KM per jaar en betalen net zoveel wegenbelasting als iemand die 100 000 KM per jaar rijdt, terwijl die de wegen meer belast.

    Ik vind dat dit prima met de APK vast te stellen is. De garage geeft gewoon bij elke keuring de stand door en dan krijg je een afrekening, moet je bij betalen of krijg je terug. Net als met het gas water en licht.
    Goh, dus ik moet in Nederland betalen voor de kilometers die ik in het buitenland rij???
    Dwersdrieverdonderdag 20 augustus 2009 @ 13:08
    quote:
    Op zondag 16 augustus 2009 16:31 schreef Frezer het volgende:
    Waarom er dan een nodeloos duur en complex systeem bovenop moet ontgaat me dan ook. Het enige dat ik kan bedenken is dat politici zich laten omlullen door bedrijven die de technologie leveren, of dat ze gewoon opzoek zijn naar een extra inkomsten bron.
    Accijnzen zijn voor mensen die in de buurt van de Duitse of Belgische grens wonen natuurlijk relatief makkelijk te ontlopen. Ik heb zelf jarenlang in Duitsland getankt voordat de accijnzen daar ook werden verhoogd. Heeft me lange tijd veel geld bespaard. Tegenwoordig rij ik lpg. Dat scheelt ook fors in de afdracht van accijnzen.

    Ik ben overigens geen voorstander van rekeningrijden, al kan ik er zelf makkelijk omheenrijden op weg naar het werk.
    Frezerdonderdag 20 augustus 2009 @ 18:58
    Idealiter wordt zoiet natuurlijk in Europees verband ingevoerd. Maar daarbuiten, de prijsverschillen met Duitsland en Belgie zijn momenteel helemaal niet zo extreem volgens mij, dus wellicht dat een invoering van extra accijns ipv houderschapsbelasting al deels mogelijk is.

    Ik rijd ook lpg, perfect, maximaal 20 euro voor een volle tank uitgeven. En nog mobiel bomen knuffelen ook, .
    Metro2005maandag 24 augustus 2009 @ 11:45
    quote:
    Op donderdag 20 augustus 2009 18:58 schreef Frezer het volgende:
    Idealiter wordt zoiet natuurlijk in Europees verband ingevoerd. Maar daarbuiten, de prijsverschillen met Duitsland en Belgie zijn momenteel helemaal niet zo extreem volgens mij, dus wellicht dat een invoering van extra accijns ipv houderschapsbelasting al deels mogelijk is.

    Ik rijd ook lpg, perfect, maximaal 20 euro voor een volle tank uitgeven. En nog mobiel bomen knuffelen ook, .
    Ben net terug van frankrijk en daar was de benzine over het algemeen tussen de 15 en 20 (!) cent per liter goedkoper dan hier. Nogal een fors verschil, Snel een tientje per tankbeurt.

    In nederland word je gewoon uitkleed, met stokslagen bewerkt , je ogen worden eruitgepeutert en er wordt in je oogkas gepist. Puur omdat je autorijdt.

    ik kots op dit land qua autorijden:

    - wegen worden niet bijgebouwd (die er verdomme al 50 jaar geleden hadden moeten liggen)
    - snelheden worden overal verlaagd
    - overal liggen tiefusdrempels
    - als er geen drempels liggen dan staan er wel flitspalen
    - wegwerkzaamheden op de meest onmogelijke tijden
    - in de randstad overal 80 of 100km/u ipv gewoon 110 of 130 zoals in de ons omliggende landen
    - mensen rijden truttig door het oerwoud aan controles en boetes en vooral door de hoeveelheid kleine blikjes op de weg (alto's ed zie je in frankrijk bv echt niet op de snelwegen)
    - BPM op nieuwe auto's
    - slurptax / co2 tax, accijns en dan straks ook nog kmheffing.

    te ridicuul voor woorden natuurlijk die kmheffing.
    #ANONIEMmaandag 24 augustus 2009 @ 11:51
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 11:16 schreef Metro2005 het volgende:

    Goed idee, ik ga gelijk aan mijn baas voorstellen om de helpdesk waarop ik werk midden in de nacht op te doen ipv overdag!
    ( Zal lekker rustig worden dan aangezien ik op een helpdesk voor andere bedrijven werk die uiteraard overdag werken.. )
    Beter idee, waarom rust jouw baas de helpdeskmederwerkers niet uit met VoIP telefoons, een goede internetverbinding en een home office? Kost minder als een kantoorgebouw, je vermijd stress en files voor iedereen en je productiviteit neem alleen maar toe.

    Bedrijven zouden veel meer aandacht moeten schenken aan zaken als 'Het Nieuwe Werken', dat lijkt mij de enige methode om files echt aan te pakken. Nee, uiteraard is dat voor iedereen mogelijk maar ik durf te wedden dat zeker 50% van wat in de file staat ook vanaf huis zou kunnen werken.

    Rekening rijden en accijnzen haalt niks uit, de werknemers zullen worden gecompenseerd en de werkgevers berekenen de kosten gewoon door naar hun klanten dan wel gebruiken het als aftrekpost.

    [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2009 11:53:58 ]
    OldJellermaandag 24 augustus 2009 @ 11:58
    In Nederland wil de overheid kastjes in elke auto verplicht plaatsen.
    In b.v. Duitsland niet. Waarom kastjes?
    attila_de_hunmaandag 24 augustus 2009 @ 11:59
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 11:45 schreef Metro2005 het volgende:

    [..]

    Ben net terug van frankrijk en daar was de benzine over het algemeen tussen de 15 en 20 (!) cent per liter goedkoper dan hier. Nogal een fors verschil, Snel een tientje per tankbeurt.

    In nederland word je gewoon uitkleed, met stokslagen bewerkt , je ogen worden eruitgepeutert en er wordt in je oogkas gepist. Puur omdat je autorijdt.

    ik kots op dit land qua autorijden:

    - wegen worden niet bijgebouwd (die er verdomme al 50 jaar geleden hadden moeten liggen)
    - snelheden worden overal verlaagd
    - overal liggen tiefusdrempels
    - als er geen drempels liggen dan staan er wel flitspalen
    - wegwerkzaamheden op de meest onmogelijke tijden
    - in de randstad overal 80 of 100km/u ipv gewoon 110 of 130 zoals in de ons omliggende landen
    - mensen rijden truttig door het oerwoud aan controles en boetes en vooral door de hoeveelheid kleine blikjes op de weg (alto's ed zie je in frankrijk bv echt niet op de snelwegen)
    - BPM op nieuwe auto's
    - slurptax / co2 tax, accijns en dan straks ook nog kmheffing.

    te ridicuul voor woorden natuurlijk die kmheffing.
    dan ga je toch lekker in Frankrijk wonen als het daar zoveel beter is. autohuilies, ongelooflijk waar die allemaal mee komen......
    Metro2005maandag 24 augustus 2009 @ 13:25
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 11:59 schreef attila_de_hun het volgende:

    [..]

    dan ga je toch lekker in Frankrijk wonen als het daar zoveel beter is. autohuilies, ongelooflijk waar die allemaal mee komen......
    Verkondig ik onzin dan?

    De automobilist wordt gewoon uitgeknepen tot en met
    attila_de_hunmaandag 24 augustus 2009 @ 13:46
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 13:25 schreef Metro2005 het volgende:

    [..]

    Verkondig ik onzin dan?

    De automobilist wordt gewoon uitgeknepen tot en met
    deels wel naar mijn mening want je punten gingen niet alleen over geld. enin een druk land zoals nederland moet je nu eenmaal regels hebben. lekker flink hardrijden gaat nu eenmaal niet overal hier. In Frankrijk, een ruim , groot land, is zoiets natuurlijk anders. en ik rijd ook heel graag auto, laat dat duidelijk zijn

    [ Bericht 11% gewijzigd door attila_de_hun op 24-08-2009 13:55:34 ]
    kawotskimaandag 24 augustus 2009 @ 17:56
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 11:58 schreef OldJeller het volgende:
    In Nederland wil de overheid kastjes in elke auto verplicht plaatsen.
    In b.v. Duitsland niet. Waarom kastjes?
    Beats me, ze willen tot op de meter weten waar je rijdt als ik het goed heb begrepen. Dat zullen ze zelf een heel slim systeem noemen en daardoor al die miljarden investering extra en extra rompslomp mee goed praten.

    Zodat jij in de spits 20 cent per kilometer extra mag gaan betalen omdat jij volgens de overheid eigenlijk het recht niet hebt om in de spits je te verplaatsen met de auto. Ook al ben je onderweg naar je zieke moeder om maar wat te noemen dan moet de overheid de hoofdpprijs innen zodat zij daarmee kennelijk het fileprobleem denken op te lossen.
    kawotskimaandag 24 augustus 2009 @ 18:03
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 13:46 schreef attila_de_hun het volgende:

    [..]

    En in een druk land zoals nederland moet je nu eenmaal regels hebben. lekker flink hardrijden gaat nu eenmaal niet overal hier.
    het zou kunnen zou men de infrastructuur ook dusdanig hebben ingedeeld dat je overal normaal zou kunnen rijden.

    Er zijn genoeg voorbeelden op te noemen waar de overheid in plaats van te kiezen voor doorstroming heeft gekozen voor afremming/obstructie. Dat lijkt me alleen handig binnen steden, ik zie het nut niet van bijv. de 100km beperking vanaf Almere naar Schiphol.
    #ANONIEMmaandag 24 augustus 2009 @ 23:05
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 18:03 schreef kawotski het volgende:

    [..]

    het zou kunnen zou men de infrastructuur ook dusdanig hebben ingedeeld dat je overal normaal zou kunnen rijden.

    Er zijn genoeg voorbeelden op te noemen waar de overheid in plaats van te kiezen voor doorstroming heeft gekozen voor afremming/obstructie. Dat lijkt me alleen handig binnen steden, ik zie het nut niet van bijv. de 100km beperking vanaf Almere naar Schiphol.
    Ach, ik heb rond Amerikaanse grote steden highways gezien met 16-20 rijstroken en ook die stonden helemaal vast 's morgens dus ik ben bang dat de dooddoener van meer infra echt niet gaat helpen.
    en_door_slechtmaandag 24 augustus 2009 @ 23:29
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 01:20 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    Dat was ook het idee achter de 80 km zones. Een wat lagere maar stabiele snelheid zou de files korter moeten maken. maar als mensen blijven optrekken en remmen lukt dat niet.
    Da's niet helemaal waar. Bij 80 km/u is de capaciteit van een weg het hoogst. Omdat de volgafstand niet lineair is met de snelheid.
    en_door_slechtmaandag 24 augustus 2009 @ 23:40
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 01:08 schreef Gabry het volgende:
    Vaak staan er files op de A2 die uit het niets ontstaan lijken te zijn. En na de invoegstrook zijn ze plotseling weg en rijdt alles door met maximumsnelheid.

    En dat terwijl er geen afslagen zijn geweest waar auto's van de weg af kunnen.

    Duidelijker kan het haast niet.
    En dat laat nu precies het effect zien van die snelheid/capaciteit-verhouding. Tijdens invoegen treden de meeste verstoringen op in de snelheid van voertuigen. De snelheid komt daarmee te vaak onder de 80 km/u te liggen, waardoor de capaciteit op die plek sub-optimaal is. Na het optrekken neemt de capaciteit weer toe en dus is de file weg.
    kawotskidinsdag 25 augustus 2009 @ 17:47
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 23:05 schreef Tijger_m het volgende:

    [..]

    Ach, ik heb rond Amerikaanse grote steden highways gezien met 16-20 rijstroken en ook die stonden helemaal vast 's morgens dus ik ben bang dat de dooddoener van meer infra echt niet gaat helpen.
    met zo'n redenering kunnen we ook wel weer terug naar de zandweggetjes.. ik heb het ook niet over meer infra maar over een betere infra, intelligenter, efficienter, dat ontbreekt nu.
    Ofyles2woensdag 26 augustus 2009 @ 21:05
    quote:
    Op zondag 16 augustus 2009 12:50 schreef Martijn_77 het volgende:

    [..]

    Maar de overheid krijgt er wel een hele mooie grote databak met informatie over hun burgers er bij die ze weer voor van alles en nog wat kunnen gebruiken
    Vincent Icke waarschuwde al voor deze taferelen. Ik durf te wedden dat iedereen op het Binnenhof 1984 van George Orwell gekocht heeft, maar het met kwart aandacht gelezen heeft.