'Adios Nonino verwierf afgelopen zaterdag landelijke bekendheid toen de bandoneonist Carel Kraayenhof het Argentijnse lied tijdens de huwelijksplechtigheid voor prinses Máxima en kroonprins Willem-Alexander speelde. "Ik heb echt m'n best gedaan het nummer te verneuken, maar het is een sterke compositie'', aldus Dikeb. "Zelfs met een housebeat eronder blijft Nonino staan als een huis.''
Het nummer zal met het oog op de internationale markt worden uitgebracht onder de titel Crying. De single moet binnen een week in de winkels liggen. De cd met muziek van het huwelijk heeft inmiddels alle verkoopcijfers gebroken en komt zondag op nummer 1 in de Album Top-100 binnen.'
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 14:53 schreef postinggirl het volgende:
Het nummer zal met het oog op de internationale markt worden uitgebracht onder de titel Crying.
Ik heb het nummer van Dikeb gehoord vanochtend en het is gewoon een supercommercieel briljant gebouwd stukje muziek. Nee natuurlijk vind ik het niet goed maar objectief gezien... overigens is het instrumentaal, voor de verandering, dat scheelt. Tenzij dat nog veranderd gaat worden, maar dat denk ik niet.
Postinggirl, ik denk dat als jij het nummer onbevoordeeld zou horen zonder te weten van wie het was, dat je het best zou kunnen waarderen (gelet op je muzieksmaak voorzover ik die kan beoordelen). Sorry
quote:Ik kan uit de omschrijving (en de titel) zo wel opmaken wat het is, daarvoor hoef ik het niet eens te horen. Inderdaad, zeker gelet op zijn vorige wan-produkten (hoewel pizzahaha nog wel gaat, nu zo met de carnaval).
Op donderdag 07 februari 2002 15:07 schreef ranja het volgende:
Postinggirl, ik denk dat als jij het nummer onbevoordeeld zou horen zonder te weten van wie het was, dat je het best zou kunnen waarderen (gelet op je muzieksmaak voorzover ik die kan beoordelen). Sorry
Het komt echt een beetje over, die uitspraak van jou, alsof ik een of andere hersenloze muts zonder mening ben die op elk dom huppeldeuntje uit haar bol gaat.
Dus niet. Mijn smaak is wat commerciëler dan van een gemiddelde Fokker (ik geef het eerlijk toe), maar wel tot een bepaalde grens. Er is niks mis met meezingbare muziek, mits het goed gemaakt is. En in ieder geval een klein beetje orgineel.
*Heeft momenteel een nummer van Toy-Box op de achtergrond lopen, de enige smet op een verder prima cd van een paar jaar geleden. Mijn teentjes trekken compleet krom. En NU ga ik hem skippen....klaar.
[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 07-02-2002 15:31]
quote:Dat lukt mij absoluut binnen 5 dagen.
Op donderdag 07 februari 2002 15:24 schreef Big_Lebowski het volgende:
Het is natuurlijk heel makkelijk om op Erik te kosten, maar ik vraag me af hoeveel mensen een houseversie maken van een tangonummer in maximaal 5 dagen!?!
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 15:26 schreef postinggirl het volgende:Het komt echt een beetje over, die uitspraak van jou, alsof ik een of andere hersenloze muts zonder mening ben die op elk dom huppeldeuntje uit haar bol gaat.
Dus niet. Mijn smaak is wat commerciëler dan van een gemiddelde Fokker (ik geef het eerlijk toe), maar wel tot een bepaalde grens. Er is niks mis met meezingbare muziek, mits het goed gemaakt is. En in ieder geval een klein beetje orgineel.
quote:Dat lukt echt wel in minder.
Op donderdag 07 februari 2002 15:24 schreef Big_Lebowski het volgende:
Het is natuurlijk heel makkelijk om op Erik te kosten, maar ik vraag me af hoeveel mensen een houseversie maken van een tangonummer in maximaal 5 dagen!?! Een beetje respect verdient Erik dus wel. Het is geen kunstwerk, maar dat weet hij zelf ook wel. Zeikt iedereen nu zo omdat het Erik Dikeb is of omdat er een nummer wordt gebruikt waarvan hij het orgineel niet heeft gemaakt? Er wordt toch wel meer gecovered, dan wordt er toch ook niet zo gejankt.
quote:Ik vind het zo eigenlijk wel humor (maar ik heb 't plaatje nog niet gehoord). Dat heel Nederland ineens met de Argentijnse tango wegloopt en dat die cd van het huwelijk ineens op nr 1 staat vind ik eigenlijk nog veel misselijkmakender. Die tango wordt een hype van Buena Vista Social Club-achtige proporties, als je 't mij vraagt.
"Ik heb echt m'n best gedaan het nummer te verneuken, maar het is een sterke compositie'', aldus Dikeb.
quote:Vebaasd me niks.
Op donderdag 07 februari 2002 18:25 schreef SunChaser het volgende:Vind 'm erg grappig.
verder , ik mag hem wel geloof ik
Liedjes slaan meestal nergens op maar dat geeft niet
quote:Luister hier naar de gecomprimeerde versie en lees meteen het Apres Ski Nonino nieuws!
Op donderdag 07 februari 2002 15:17 schreef ranja het volgende:
Tja iedereen kan nu welen
doen, maar ik vraag me af wie 'm allemaal al gehoord heeft...
Ik vind het een hardstikke leuk nummer, dat zich juist door de melodie kan meten met soortgelijke hits als Pinokkio, De Kabouterdans of dat nummer van PPK.
quote:Jeezus zeg het is toch bagger van de eerste orde!!!
Op donderdag 07 februari 2002 18:39 schreef SunChaser het volgende:Ik vind het een hardstikke leuk nummer, dat zich juist door de melodie kan meten met soortgelijke hits als Pinokkio, De Kabouterdans of dat nummer van PPK.
Ik vind de tango niets, het huwelijk was een drama en nu doet Eric het nog eens dunnetjes over.
Het blijft jammer dat iemand met zoveel smaak als Stenders zo diep heeft kunnen zinken.
5 dagen voor een liedje te verbouwen. Een beetje DJ maakt nummers in enkele uurtjes tot hooguit een dag. Dus zo'n prestatie is het niet.
quote:[rant]
Eric verpest voor mij al een hele poos Stenders vroeg. Hij heeft altijd vrij irri en hele domme opmerkingen, dan nog eens een jingle met een hoop geschreeuw en eens in de zoveel tijd een goedkope cover / vertaling van een slecht nummer.
Trouwens vanochtend wel dat happy house tango nummer van hem gehoord (zat al op werk)... damn, verschrikkelijk slecht. Dikeb staat nu ook op de superrrrrrrrrrrrrrstip bovenaan op mijn lijstje als één van de meest irritante en domme personenen op aarde.
[/rant]
quote:Maar BVSC was echt leuk...
Op donderdag 07 februari 2002 16:44 schreef Zander het volgende:[..]
Die tango wordt een hype van Buena Vista Social Club-achtige proporties, als je 't mij vraagt.
*zet chan chan weer eens op en proeft de zomer al.......
Het was zich niet eens zo slecht gedaan door Erik Dikklep..... Hij heeft mindere dingen gemaakt.
quote:Stenders vroeg op 3 FM
Op donderdag 07 februari 2002 20:13 schreef Xhorder het volgende:Juist! Die jingle deed het hem
quote:Ik heb hem net voor het eerst gehoord. Met dank aan Erik Dikeb's website. Mijn oordeel: Ik zou hem inderdaad ìets leuker gevonden hebben als ik niet geweten had wie het was (ik krijg er zo'n vieze bijsmaak van, van dat publiciteitsgeile schreeuwerige skihut-mannetje dat alleen maar veel centen wil verdienen en anders niks), het klinkt namelijk wel gezellig, maar ècht een goede plaat, nee. Vrij goedkoop. Je neemt het orgineel, zet er een beat onder en klaar.
Op donderdag 07 februari 2002 15:40 schreef ranja het volgende:[..]
Sorry zo bedoelde ik het niet...
Ik heb alleen het idee dat de naam Erik Dikeb jou meer tegenstaat dan het liedje zelf. Let wel, ik vind het zelf ook niks, maar herken het wel als nummer wat bij ontzettend veel zal aanslaan zelfs zonder al die maxima-hype er om heen.
Maar inderdaad, dit wordt een tophit. Heel Nederland zal voor dit liedje gaan vallen.
(* Big Diet fan is )
Ik vind hem trouwens wel een lul dat ie dit doet met zo'n mooi lied en met de gevoelens van Maxima
quote:En dat is nou precies wat me zo tegenstaat, niet eens het nummer zelf. Ik bedoel, ik had het toen ik dit topic opende nog niet eens gehoord. Het gaat me gewoon om het principe. Beetje rijk worden over Maxima's rug.
Op donderdag 07 februari 2002 22:46 schreef Marble het volgende:
Ik vind hem trouwens wel een lul dat ie dit doet met zo'n mooi lied en met de gevoelens van Maxima
met zn "janken zal ze"
totaal geen respect ...
tis te hopen voor um dat ik um niet tegen kom, dan zal hij janken
quote:Dat vind ik dus totaal niet erg. Max en hoog leven van ons geld dus mogen wij ook aan hun verdienen.
Op donderdag 07 februari 2002 22:49 schreef postinggirl het volgende:[..]
En dat is nou precies wat me zo tegenstaat, niet eens het nummer zelf. Ik bedoel, ik had het toen ik dit topic opende nog niet eens gehoord. Het gaat me gewoon om het principe. Beetje rijk worden over Maxima's rug.
Ik vind eric gewoon zwaar irri. Big diet was een zegen want toen was ie weg. Buegelbekkie is namelijk echt niet verstaan en nog flauw ook.
Sun,
da's idd de jingle en daarna vragen ze nog hoe goed het was...
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 23:32 schreef SunChaser het volgende:
Dat HHB International in Duitsland en Engeland een hit heeft met Countru Roads vinden we fantastisch
quote:Vinden 'we' dat??
Dat HHB International in Duitsland en Engeland een hit heeft met Country Roads vinden we fantastisch
Dus kopen!
quote:Idd, het was als grap bedoeld. Maar dat er nu idioten zijn die het als single willen gaan verkopen kun je Dikeb niet verwijten!
Op donderdag 07 februari 2002 22:57 schreef Zander het volgende:
Boehoe, hij spot met de gevoelens van Maxima... 't is toch wat. Waar gaat dat heen met deze wereld....
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 23:33 schreef Zander het volgende:[..]
quote:
Op woensdag 28 november 2001 00:01 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vind het echt een vreselijke versie, eigenlijk.
quote:Die nummers vind ik net zo waardeloos en goedkoop, ik ken die Eric verder nauwelijks, dus over hemzelf kan ik niet goed oordelen.
Sorry hoor, maar de Top100 staat vol covers die erg gemakkelijk zijn. Dat HHB International in Duitsland en Engeland een hit heeft met Countru Roads vinden we fantastisch, maar dat Diceb een hit gaat scoren met Adios Nonino wordt hem weer niet gegund.
quote:Die mogen wat mij betreft in hetzelfde vliegtuig mee hoor.
Op donderdag 07 februari 2002 23:32 schreef SunChaser het volgende:Dat HHB International in Duitsland en Engeland een hit heeft met Countru Roads vinden we fantastisch, maar dat Diceb een hit gaat scoren met Adios Nonino wordt hem weer niet gegund.
quote:Waarom hebben ze er hier dan geen hit er mee gehaald?
Dat HHB International in Duitsland en Engeland een hit heeft met Countru Roads vinden we fantastisch
quote:hihi
Op vrijdag 08 februari 2002 12:45 schreef Smike het volgende:[..]
Waarom hebben ze er hier dan geen hit er mee gehaald?
.
wat een bagger
Als hij er nou nog een goeie trance versie van had gemaakt.
quote:Het is een ski-hut versie. Carnaval, zegt je dat iets?
Op vrijdag 08 februari 2002 17:27 schreef Vamos het volgende:Als hij er nou nog een goeie trance versie van had gemaakt.
quote:hebben ze wel.....
Op vrijdag 08 februari 2002 12:45 schreef Smike het volgende:[..]
Waarom hebben ze er hier dan geen hit er mee gehaald?
.
quote:Gelukkig niet.
Op vrijdag 08 februari 2002 17:45 schreef SunChaser het volgende:Carnaval, zegt je dat iets?
quote:vind er weinig ski-hut in terug !!!!
Op vrijdag 08 februari 2002 17:45 schreef SunChaser het volgende:[..]
Het is een ski-hut versie. Carnaval, zegt je dat iets?
quote:inderdaad een geweldige jingle
Op donderdag 07 februari 2002 22:27 schreef SunChaser het volgende:[..]
Stenders vroeg op 3 FM
Stenders en Fred Siebelink
Stenders vroeg op 3 FM
Stenders en Fred Siebelink
Eric Dikeb Erik Dikeb
Stenders vroeg op 3 FM
Erik Dikeb Erik Dikeb
Stenders vroeg op 3.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Die vadsige pof-adder die het plaatje gemaakt heeft "zingt" daar toch ook regelmatig?
Op vrijdag 08 februari 2002 18:19 schreef Cybart het volgende:
* Cybart zoekt nog steeds naar enig iets, wat ook maar als zodanig apres-ski in dit nummer zit
maar dat zegt niks over het nummer zelf... vind het nummer absoluut niet APRES-SKI namenlijk
Erik Dikeb is ook niet zo blij met alle aandacht en de platenmaatschappij mag het nummer NIET uitbrengen omdat de erfgenamen van de auteur het niet goed vinden!!!
Gelukkig maar
Of issie maar gewoon ff uit de lucht komen vallen??
[Dit bericht is gewijzigd door blieblie op 08-02-2002 21:41]
quote:net goed
Op vrijdag 08 februari 2002 18:54 schreef calvobbes het volgende:
Net bij RTL boulevard:Erik Dikeb is ook niet zo blij met alle aandacht en de platenmaatschappij mag het nummer NIET uitbrengen omdat de erfgenamen van de auteur het niet goed vinden!!!
Gelukkig maar
quote:ja tis die nerd uit Big Diet
Op vrijdag 08 februari 2002 21:23 schreef blieblie het volgende:
Wie is nu eigenlijk Eric Dikeb??
Is dat nu die gast uit Big Diet??Of issie maar gewoon ff uit de lucht komen vallen??
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 18:25 schreef SunChaser het volgende:
Erik is ontzettend goed bezig
Vind 'm erg grappig.
quote:hallo....????
Op zaterdag 09 februari 2002 08:23 schreef Slam het volgende:
Goed ik vind het ook een kut nummermaar dat het nu verboden wordt dat vind ik wel heel erg ver gaan, dat geeft wel weer lekker aan welke kant we hier op gaan. Maxima is nu officieel lid van die debiele poppenkast en er wordt gelijk van alles weggecensureerd en verboden
lezen is moeilijk of niet?
het is niet verboden vanuit koningshuis redenen, maar de erfgenamen van de componist zijn het er niet mee eens !!!
quote:en daar eindigt het mee
Vrijdag 08-02-2002 Is bekend geworden dat de veel besproken Après Ski versie van het nummer Adios Nonino niet mag worden uitgebracht. Eric Dikeb had samen met Marco Leeuwis dit nummer bewerkt tot een veel besproken plaat in de media, echter zal de single Maandag niet in de winkel liggen zoals beloofd. De reden hiervan is een telefoontje dat vrijdag in de loop van de middag uit Argentinië kwam met de mededeling dat de uitgever die de muziekrechten van de overleden heer Piazzolla beheerd, verboden had het nummer uit te brengen.Door dit verbod en uit respect voor de overleden heer Piazzolla hadden Eric Dikeb en de platenmaatschapij dus geen andere keus dan de persen stil te leggen. Wel willen iedereen bedanken voor de reacties die we binnen hebben gehad maar het nummer zal nooit meer door je speakers knallen. Twee keer Stenders Vroeg daar begon het mee en daar eindigt het mee.....
bedankt, dat wilde ik horen....
Geld dat ook voor Erik zelf?
Dat zou ook een opluchting zijn
quote:Idd. Maar ik vrees dat die camper voorlopig nog de ether mag vervuilen 's ochtends vroeg. Helaas!
Op zaterdag 09 februari 2002 11:08 schreef Cybart het volgende:Geld dat ook voor Erik zelf?
Dat zou ook een opluchting zijn
{geen spam, want de plaat komt toch niet uit)
Lees trouwens eens het gastenboek op ericdikeb.nl. voor- en tegenstanders + dikeb zelf
LOSER dat ie is!!
quote:Je denkt toch niet dat ik serieus het gastenboek van Dikeb ga doorlezen? Dankzij hem en Cobus Bosscha ben ik al naar Radio 2 geëmigreerd, elk beetje aandacht dat ik aan deze zingende geldwolf besteed is teveel.
Op zondag 10 februari 2002 21:57 schreef SunChaser het volgende:
Als je het gastenboek had gelezen had je mijn post + url gezien
quote:hahaaha jaaaa.. alsof dát goede muziek is.
Het leuke is als je een negatief reactie in zijn gastenboek zet dan krijg je een mail van "ik heb al veel europese dance acts gedaan, maar dat weet niemand" en "heb jij wel wat gemaakt op deze wereld"
quote:heb jij wel wat gemaakt op deze wereld
Op zondag 10 februari 2002 22:04 schreef Xhorder het volgende:[..]
hahaaha jaaaa.. alsof dát goede muziek is.
Wat een loser is het toch zeg...
Dit vind ik anders een goed argument
quote:Moet je juist wel doen, is juist erg grappig met al die voor- en tegenstanders.
Op zondag 10 februari 2002 22:00 schreef dwerg het volgende:[..]
Je denkt toch niet dat ik serieus het gastenboek van Dikeb ga doorlezen?
quote:jaha, ik heb al heel veel Europese dance acts gedaan, maar dat weet bijna niemand.... .. . . . .
heb jij wel wat gemaakt op deze wereldDit vind ik anders een goed argument [afbeelding]
Ik mag 'm in ieder geval niet, maar z'n neusje voor commercie kan niemand 'm afnemen.
18/2/2002
Eric Dikeb heeft een week lang met Marco Leeuwis en Ralph Hopstaken in de studio gezeten...
Om voor een DJ genaamd Keanu een Dango te maken. Een Dango is net geen tango en net geen dance maar de nieuwste lente trend. Binnenkort kun je hem op deze site beluisteren. Enige gelijkenis met andere bestaande nummers berust op louter toeval.
Het nummer zal op Maandag ochtend om 8.45 uur in het programma Stenders vroeg op 3FM gepresenteerd worden. Meer informatie zal spoedig daarna volgen.
quote:Kortom: Toch Adios Nonino.
Enige gelijkenis met andere bestaande nummers berust op louter toeval.
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 18-02-2002 21:52]
quote:zoveel hits heeft ie nu ook weer niet gehad. Laat staan dat er echt wat overblijft nadat de rechten betaalt zijn.
Op dinsdag 12 februari 2002 16:12 schreef yodocus2001 het volgende:
Dikeb is een arrogante Soesterbergse kutkamper die alleen maar op de centen uit is. Maar ja, geef 'm eens ongelijk.Ik mag 'm in ieder geval niet, maar z'n neusje voor commercie kan niemand 'm afnemen.
Dacht altijd dat het kamp in zeist lag. Het is immers kamp zeist en beukbergen (kamp in andere zin van het woord) hoort ook bij zeist.
quote:Bron
Indirecte versie 'Nonino'
Zanger en 3FM-deejay Eric Dikeb brengt begin volgende week toch een house-remix van het tangonummer 'Adios Nonino' uit. Het nummer heet 'Dango'.'Dango' is geen directe variant op de compositie van Astor Piazzolla, maar een indirecte, waarin alle noten zijn omgedraaid. Eerder verboden de erven van de componist de deejay een alternatieve versie van het nummer op de markt te brengen. "Juridisch is er geen speld tussen te krijgen, want strikt genomen betreft het niet dezelfde compositie. Iedereen zal er wel 'Nonino' in herkennen", zegt Dikeb.
'Adios Nonino' kreeg grote bekendheid toen de bandoneonist Carel Kraayenhof het Argentijnse lied tijdens de huwelijksplechtigheid van Willem-Alexander en Máxima op 2 februari speelde.
De klootzak
quote:Hij moet het gewoon met rust laten, dit is gewoon gemeen. Ik zie hier de humor echt niet van in.
Op woensdag 20 februari 2002 10:11 schreef SunChaser het volgende:[..]
Waarom?
quote:Hahahaha
Op woensdag 20 februari 2002 10:13 schreef Marble het volgende:dit is gewoon gemeen.
quote:Zo hoor je dus blijkbaar om te gaan met de composities van een overleden componist. Wat een irritante fluim is die Dikeb toch..
"Ik heb echt m'n best gedaan het nummer te verneuken, maar het is een sterke compositie'', aldus Dikeb. "Zelfs met een housebeat eronder blijft Nonino staan als een huis.''
Wie heeft er de muzikale talenten voor? .
quote:Ik vind van wel.
Op maandag 25 februari 2002 15:14 schreef SunChaser het volgende:
heb je die nodig dan?
Van de week zei hij nog dat de revaliteit tussen hem en kabouter Plop het beste te vergelijken was met de revaliteit vroeger tussen de Beatles en de Stones.
Verder moet ik wel lachen dat er nu ook iemand anders een Dango heeft uitgebracht en zegt dat dit nix met Dikebs versie vandoen heeft. Tja er zijn wel enkele gelijkenissen maar die berusten op puur toeval. En nu is Dikeb een beetje op zijn pikeb getrapt en begint te roepen da het plagiaat is.
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 09:52 schreef Da hopman het volgende:
Van de week zei hij nog dat de revaliteit tussen hem en kabouter Plop het beste te vergelijken was met de revaliteit vroeger tussen de Beatles en de Stones.
Ik mag Dikeb wel, tussen die saggo stenders en Siebelink is hij de rleativerende noot.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |