abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3080830
Zanger en 3FM-deejay Eric Dikeb brengt begin volgende week de house-remix Janken Zal Ze! van het tangonummer Adios Nonino uit. Een uur nadat hij het lied donderdagochtend in het programma Stenders Vroeg presenteerde, hadden volgens Dikeb al tien platenmaatschappijen aangeboden het nummer op cd te zetten.
Op een andere site gelezen:

'Adios Nonino verwierf afgelopen zaterdag landelijke bekendheid toen de bandoneonist Carel Kraayenhof het Argentijnse lied tijdens de huwelijksplechtigheid voor prinses Máxima en kroonprins Willem-Alexander speelde. "Ik heb echt m'n best gedaan het nummer te verneuken, maar het is een sterke compositie'', aldus Dikeb. "Zelfs met een housebeat eronder blijft Nonino staan als een huis.''

Het nummer zal met het oog op de internationale markt worden uitgebracht onder de titel Crying. De single moet binnen een week in de winkels liggen. De cd met muziek van het huwelijk heeft inmiddels alle verkoopcijfers gebroken en komt zondag op nummer 1 in de Album Top-100 binnen.'

donderdag 7 februari 2002 @ 14:57:58 #2
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_3080877
Hmm.. de perfecte test om te kijken of het Nederlandse publiek nog een heel heel heel klein beetje smaak heeft.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_3080955
Eric dikeb moet eens een keer ophouden met het cheape jatten van nummers van anderen een zelf een nummer gaan schrijven. Dat lukt hem echt niet
pi_3080989
ze moeten die gast lekker een schop onder z'n hol geven, kijken of ie dan zelf een x een nummer schrijft..
Spookie is an EVIL WITCH, maar toch ook wel mijn lieve vrouwtje
pi_3080996
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 14:53 schreef postinggirl het volgende:
Het nummer zal met het oog op de internationale markt worden uitgebracht onder de titel Crying.
, , !
O+. Ripley. O+.
pi_3081001
Eric ROELT
  donderdag 7 februari 2002 @ 15:07:31 #7
13973 ranja
image means nothing
pi_3081012
Tja... dat überhaupt die tangomuziek ineens zo aanslaat vind ik al net zo erg als dat die Dikeb er aan mee gaat doen. Want die nummer 1 in de albumlijst is dus wel de orginele uitvoering... dat dat duidelijk is.

Ik heb het nummer van Dikeb gehoord vanochtend en het is gewoon een supercommercieel briljant gebouwd stukje muziek. Nee natuurlijk vind ik het niet goed maar objectief gezien... overigens is het instrumentaal, voor de verandering, dat scheelt. Tenzij dat nog veranderd gaat worden, maar dat denk ik niet.

Postinggirl, ik denk dat als jij het nummer onbevoordeeld zou horen zonder te weten van wie het was, dat je het best zou kunnen waarderen (gelet op je muzieksmaak voorzover ik die kan beoordelen). Sorry

pi_3081035
1 woord:
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 7 februari 2002 @ 15:17:14 #9
13973 ranja
image means nothing
pi_3081125
Tja iedereen kan nu wel en doen, maar ik vraag me af wie 'm allemaal al gehoord heeft...
Ik dus wel, en tijdens het beluisteren wist ik gewoon, rekening houdend met de algemene muzieksmaak van de nederlanders (zie top 40) dat deze heel erg hoog gaat komen...
pi_3081229
Het is natuurlijk heel makkelijk om op Erik te kosten, maar ik vraag me af hoeveel mensen een houseversie maken van een tangonummer in maximaal 5 dagen!?! Een beetje respect verdient Erik dus wel. Het is geen kunstwerk, maar dat weet hij zelf ook wel. Zeikt iedereen nu zo omdat het Erik Dikeb is of omdat er een nummer wordt gebruikt waarvan hij het orgineel niet heeft gemaakt? Er wordt toch wel meer gecovered, dan wordt er toch ook niet zo gejankt.
Nobody calls me Lebowski. You got the wrong guy. I'm the Dude, man.
  donderdag 7 februari 2002 @ 15:25:50 #11
3878 Vork
Manisch creatief
pi_3081255
Horen dit soort berichten nog wel thuis in een muziek forum...

pi_3081268
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 15:07 schreef ranja het volgende:
Postinggirl, ik denk dat als jij het nummer onbevoordeeld zou horen zonder te weten van wie het was, dat je het best zou kunnen waarderen (gelet op je muzieksmaak voorzover ik die kan beoordelen). Sorry
Ik kan uit de omschrijving (en de titel) zo wel opmaken wat het is, daarvoor hoef ik het niet eens te horen. Inderdaad, zeker gelet op zijn vorige wan-produkten (hoewel pizzahaha nog wel gaat, nu zo met de carnaval).

Het komt echt een beetje over, die uitspraak van jou, alsof ik een of andere hersenloze muts zonder mening ben die op elk dom huppeldeuntje uit haar bol gaat.

Dus niet. Mijn smaak is wat commerciëler dan van een gemiddelde Fokker (ik geef het eerlijk toe), maar wel tot een bepaalde grens. Er is niks mis met meezingbare muziek, mits het goed gemaakt is. En in ieder geval een klein beetje orgineel.

*Heeft momenteel een nummer van Toy-Box op de achtergrond lopen, de enige smet op een verder prima cd van een paar jaar geleden. Mijn teentjes trekken compleet krom. En NU ga ik hem skippen....klaar.

[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 07-02-2002 15:31]

donderdag 7 februari 2002 @ 15:27:44 #13
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_3081288
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 15:24 schreef Big_Lebowski het volgende:
Het is natuurlijk heel makkelijk om op Erik te kosten, maar ik vraag me af hoeveel mensen een houseversie maken van een tangonummer in maximaal 5 dagen!?!
Dat lukt mij absoluut binnen 5 dagen.
Sex met jezelf is in ieder geval sex met iemand die van je houdt.
  donderdag 7 februari 2002 @ 15:40:59 #14
13973 ranja
image means nothing
pi_3081472
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 15:26 schreef postinggirl het volgende:

Het komt echt een beetje over, die uitspraak van jou, alsof ik een of andere hersenloze muts zonder mening ben die op elk dom huppeldeuntje uit haar bol gaat.

Dus niet. Mijn smaak is wat commerciëler dan van een gemiddelde Fokker (ik geef het eerlijk toe), maar wel tot een bepaalde grens. Er is niks mis met meezingbare muziek, mits het goed gemaakt is. En in ieder geval een klein beetje orgineel.

Sorry zo bedoelde ik het niet...
Ik heb alleen het idee dat de naam Erik Dikeb jou meer tegenstaat dan het liedje zelf. Let wel, ik vind het zelf ook niks, maar herken het wel als nummer wat bij ontzettend veel zal aanslaan zelfs zonder al die maxima-hype er om heen.
pi_3081882
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 15:24 schreef Big_Lebowski het volgende:
Het is natuurlijk heel makkelijk om op Erik te kosten, maar ik vraag me af hoeveel mensen een houseversie maken van een tangonummer in maximaal 5 dagen!?! Een beetje respect verdient Erik dus wel. Het is geen kunstwerk, maar dat weet hij zelf ook wel. Zeikt iedereen nu zo omdat het Erik Dikeb is of omdat er een nummer wordt gebruikt waarvan hij het orgineel niet heeft gemaakt? Er wordt toch wel meer gecovered, dan wordt er toch ook niet zo gejankt.
Dat lukt echt wel in minder.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_3082514
quote:
"Ik heb echt m'n best gedaan het nummer te verneuken, maar het is een sterke compositie'', aldus Dikeb.
Ik vind het zo eigenlijk wel humor (maar ik heb 't plaatje nog niet gehoord). Dat heel Nederland ineens met de Argentijnse tango wegloopt en dat die cd van het huwelijk ineens op nr 1 staat vind ik eigenlijk nog veel misselijkmakender. Die tango wordt een hype van Buena Vista Social Club-achtige proporties, als je 't mij vraagt.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  donderdag 7 februari 2002 @ 16:54:37 #17
13973 ranja
image means nothing
pi_3082642
Tja, de orginele single zal waarschijnlijk ook op 1 komen... dus dan heb je in de top 40/top 100 op 1 de orginele tango van die spanjool en op 2 de house versie van Erik Dikeb?
pi_3082721
Ik denk niet dat Erik Dikeb dit gaat lezen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_3082723
Sterker nog, ik durf niet met zekerheid te beweren dat Erik Dikeb kan lezen!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  Redactie Frontpage donderdag 7 februari 2002 @ 18:25:42 #20
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3083952
Erik is ontzettend goed bezig
Vind 'm erg grappig.
pi_3083955
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 18:25 schreef SunChaser het volgende:

Vind 'm erg grappig.

Vebaasd me niks.
pi_3083978
erik heeft leuk zakelijk inzicht

verder , ik mag hem wel geloof ik

Liedjes slaan meestal nergens op maar dat geeft niet

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Redactie Frontpage donderdag 7 februari 2002 @ 18:31:07 #23
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3084001
Zijn liedjes zou ik niet kopen, maar op de Stenders-ochtenden komt hij leuk uit de hoek. De hoempapa-versie van If I could Stay is ook erg leuk! (te vinden op www.kicken.com)
  Redactie Frontpage donderdag 7 februari 2002 @ 18:39:47 #24
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3084098
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 15:17 schreef ranja het volgende:
Tja iedereen kan nu wel en doen, maar ik vraag me af wie 'm allemaal al gehoord heeft...
Luister hier naar de gecomprimeerde versie en lees meteen het Apres Ski Nonino nieuws!

Ik vind het een hardstikke leuk nummer, dat zich juist door de melodie kan meten met soortgelijke hits als Pinokkio, De Kabouterdans of dat nummer van PPK.

pi_3084191
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 18:39 schreef SunChaser het volgende:

Ik vind het een hardstikke leuk nummer, dat zich juist door de melodie kan meten met soortgelijke hits als Pinokkio, De Kabouterdans of dat nummer van PPK.

Jeezus zeg het is toch bagger van de eerste orde!!!
Die Dikeb kunnen ze wat mij betreft per direkt uit een vliegtuig gooien boven Argentinie, Mr. Wansmaak himself.
pi_3084908
Eric verpest voor mij al een hele poos Stenders vroeg. Hij heeft altijd vrij irri en hele domme opmerkingen, dan nog eens een jingle met een hoop geschreeuw en eens in de zoveel tijd een goedkope cover / vertaling van een slecht nummer.

Ik vind de tango niets, het huwelijk was een drama en nu doet Eric het nog eens dunnetjes over.

Het blijft jammer dat iemand met zoveel smaak als Stenders zo diep heeft kunnen zinken.

5 dagen voor een liedje te verbouwen. Een beetje DJ maakt nummers in enkele uurtjes tot hooguit een dag. Dus zo'n prestatie is het niet.

pi_3085397
quote:
Eric verpest voor mij al een hele poos Stenders vroeg. Hij heeft altijd vrij irri en hele domme opmerkingen, dan nog eens een jingle met een hoop geschreeuw en eens in de zoveel tijd een goedkope cover / vertaling van een slecht nummer.
[rant]
Juist! Die jingle deed het hem, want die komt altijd op het moment dat ik moet opstaan en als ik ergens wel een gruwelijke hekel aan heb s'ochtends dan is het schreeuwende dikke patsertjes op de radio. Dus, jammer voor Stenders, z'n show was vroeger wel aardig, nu ie met die fart de studio deelt zet ik wel een cdtje op s'ochtends.

Trouwens vanochtend wel dat happy house tango nummer van hem gehoord (zat al op werk)... damn, verschrikkelijk slecht. Dikeb staat nu ook op de superrrrrrrrrrrrrrstip bovenaan op mijn lijstje als één van de meest irritante en domme personenen op aarde.
[/rant]

... na vijf jaar
  donderdag 7 februari 2002 @ 21:33:48 #28
16273 Tovaho
For the love of music !!!
pi_3086643
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 16:44 schreef Zander het volgende:

[..]
Die tango wordt een hype van Buena Vista Social Club-achtige proporties, als je 't mij vraagt.

Maar BVSC was echt leuk...

*zet chan chan weer eens op en proeft de zomer al.......

Het was zich niet eens zo slecht gedaan door Erik Dikklep..... Hij heeft mindere dingen gemaakt.

Redactie Frontpage donderdag 7 februari 2002 @ 22:27:41 #29
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3087671
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 20:13 schreef Xhorder het volgende:

Juist! Die jingle deed het hem

Stenders vroeg op 3 FM
Stenders en Fred Siebelink
Stenders vroeg op 3 FM
Eric Dikeb Erik Dikeb
Stenders vroeg op 3 FM
Erik Dikeb Erik Dikeb
Stenders vroeg op 3.

pi_3087936
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 15:40 schreef ranja het volgende:

[..]

Sorry zo bedoelde ik het niet...
Ik heb alleen het idee dat de naam Erik Dikeb jou meer tegenstaat dan het liedje zelf. Let wel, ik vind het zelf ook niks, maar herken het wel als nummer wat bij ontzettend veel zal aanslaan zelfs zonder al die maxima-hype er om heen.

Ik heb hem net voor het eerst gehoord. Met dank aan Erik Dikeb's website. Mijn oordeel: Ik zou hem inderdaad ìets leuker gevonden hebben als ik niet geweten had wie het was (ik krijg er zo'n vieze bijsmaak van, van dat publiciteitsgeile schreeuwerige skihut-mannetje dat alleen maar veel centen wil verdienen en anders niks), het klinkt namelijk wel gezellig, maar ècht een goede plaat, nee. Vrij goedkoop. Je neemt het orgineel, zet er een beat onder en klaar.

Maar inderdaad, dit wordt een tophit. Heel Nederland zal voor dit liedje gaan vallen.

pi_3087987
Ok, dit is het. Ik ga mijn polsen doorsnijden en gillend door het centrum van Rotterdam rennen om half leeggebloedt ineen te storten in de Skihut.
I wasn't supposed to BE here today!
  donderdag 7 februari 2002 @ 22:46:08 #32
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3088050
Eric Dikeb is trouwens met een c

(* Big Diet fan is )

Ik vind hem trouwens wel een lul dat ie dit doet met zo'n mooi lied en met de gevoelens van Maxima

My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_3088113
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 22:46 schreef Marble het volgende:
Ik vind hem trouwens wel een lul dat ie dit doet met zo'n mooi lied en met de gevoelens van Maxima
En dat is nou precies wat me zo tegenstaat, niet eens het nummer zelf. Ik bedoel, ik had het toen ik dit topic opende nog niet eens gehoord. Het gaat me gewoon om het principe. Beetje rijk worden over Maxima's rug.
  donderdag 7 februari 2002 @ 22:53:15 #34
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_3088157
Ik op Erik Dikeb!!

met zn "janken zal ze"

totaal geen respect ...

tis te hopen voor um dat ik um niet tegen kom, dan zal hij janken

donderdag 7 februari 2002 @ 22:54:31 #35
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3088180
Dat "Janken zal ze" zei hij ook al tegen Anita in Big Diet toen die moest huilen omdat hij erg naar tegen haar deed (werd hem niet bepaald in dank afgenomen)
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  donderdag 7 februari 2002 @ 22:55:36 #36
8885 moralia
Grip op je zak
pi_3088198
Ik vind dit soort dingen altijd een beetje meerijden op de rug van een ander, goedkoop dus.
Gaan Eric zn royalties ook naar het oranjefonds of een ander goed doel? Dan is er misschien nog een klein excuusje voor dit product.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_3088233
Boehoe, hij spot met de gevoelens van Maxima... 't is toch wat. Waar gaat dat heen met deze wereld....
pi_3088449
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 22:49 schreef postinggirl het volgende:

[..]

En dat is nou precies wat me zo tegenstaat, niet eens het nummer zelf. Ik bedoel, ik had het toen ik dit topic opende nog niet eens gehoord. Het gaat me gewoon om het principe. Beetje rijk worden over Maxima's rug.

Dat vind ik dus totaal niet erg. Max en hoog leven van ons geld dus mogen wij ook aan hun verdienen.

Ik vind eric gewoon zwaar irri. Big diet was een zegen want toen was ie weg. Buegelbekkie is namelijk echt niet verstaan en nog flauw ook.

Sun,

da's idd de jingle en daarna vragen ze nog hoe goed het was...

pi_3088789
Ja het is een simpel nummer. Men neme het origineel, speelt het na op een synth. en gooit er een beat onder en wat echootjes enzo.
Et voila un hit. Zal het wel goed doen in het Cooldown Cafe en de Oldtown enzo (voor de Amsterdamgangers van omstreeks 16, I once was one of them )
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  Redactie Frontpage donderdag 7 februari 2002 @ 23:32:22 #40
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3088882
Sorry hoor, maar de Top100 staat vol covers die erg gemakkelijk zijn. Dat HHB International in Duitsland en Engeland een hit heeft met Countru Roads vinden we fantastisch, maar dat Diceb een hit gaat scoren met Adios Nonino wordt hem weer niet gegund.
pi_3088892
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 23:32 schreef SunChaser het volgende:
Dat HHB International in Duitsland en Engeland een hit heeft met Countru Roads vinden we fantastisch
pi_3089524
quote:
Dat HHB International in Duitsland en Engeland een hit heeft met Country Roads vinden we fantastisch
Vinden 'we' dat??
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  vrijdag 8 februari 2002 @ 00:12:53 #43
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3089661
als al die Dikeb haters nu dit nummer kopen, krijgt hij het zo druk met optreden dat hij geen tijd meer heeft voor Stenders Vroeg.

Dus kopen!

wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_3089675
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 22:57 schreef Zander het volgende:
Boehoe, hij spot met de gevoelens van Maxima... 't is toch wat. Waar gaat dat heen met deze wereld....
Idd, het was als grap bedoeld. Maar dat er nu idioten zijn die het als single willen gaan verkopen kun je Dikeb niet verwijten!
  Redactie Frontpage vrijdag 8 februari 2002 @ 00:26:01 #45
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3089877
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 23:33 schreef Zander het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 28 november 2001 00:01 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vind het echt een vreselijke versie, eigenlijk.
  vrijdag 8 februari 2002 @ 00:37:17 #46
8885 moralia
Grip op je zak
pi_3089980
quote:
Sorry hoor, maar de Top100 staat vol covers die erg gemakkelijk zijn. Dat HHB International in Duitsland en Engeland een hit heeft met Countru Roads vinden we fantastisch, maar dat Diceb een hit gaat scoren met Adios Nonino wordt hem weer niet gegund.
Die nummers vind ik net zo waardeloos en goedkoop, ik ken die Eric verder nauwelijks, dus over hemzelf kan ik niet goed oordelen.
Ik heb gewoon een hekel aan deze manier van "scoren" het is te makkelijk.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_3090538
hij heerst. gewoon.
rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
pi_3092455
quote:

Dat HHB International in Duitsland en Engeland een hit heeft met Countru Roads vinden we fantastisch, maar dat Diceb een hit gaat scoren met Adios Nonino wordt hem weer niet gegund.

Die mogen wat mij betreft in hetzelfde vliegtuig mee hoor.
Spreek ajb voor jezelf! HHB fantastisch!! Woehaha!
pi_3092664
quote:
Dat HHB International in Duitsland en Engeland een hit heeft met Countru Roads vinden we fantastisch
Waarom hebben ze er hier dan geen hit er mee gehaald? .
O+. Ripley. O+.
  vrijdag 8 februari 2002 @ 12:55:34 #50
9934 Hiroller
Just rollin' around
pi_3092758
Ik hoop dat Dikeb weer meedoet aan Big Diet en er nooit meer uitkomt... goedkoop op andermans succes teren is het enige wat ie kan.
High Roller$ creating their own DE9; DEMO "2003: A SPACED ODYSSEY" FINALLY RELEASED!: http://surf.to/highrollers
pi_3092820
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 12:45 schreef Smike het volgende:

[..]

hihi
  vrijdag 8 februari 2002 @ 17:27:19 #52
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_3095948
Heb 'm net gehoord... klinkt alsof het in 5 MINUTEN met music maker in elkaar is gedraaid en niet alsof er 5 DAGEN aangewerkt is door een beroepsremixer (als je 'm zo kan noemen)

wat een bagger

Als hij er nou nog een goeie trance versie van had gemaakt.

Religie maakt meer kapot dan je lief is
  Redactie Frontpage vrijdag 8 februari 2002 @ 17:45:37 #53
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3096174
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 17:27 schreef Vamos het volgende:

Als hij er nou nog een goeie trance versie van had gemaakt.

Het is een ski-hut versie. Carnaval, zegt je dat iets?
  vrijdag 8 februari 2002 @ 17:46:53 #54
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_3096195
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 12:45 schreef Smike het volgende:

[..]

hebben ze wel.....
en t zal de aankomende week (weken) nog stijgen (ze zakten al weer), d.m.v. carnaval / wintersoprt
pi_3096199
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 17:45 schreef SunChaser het volgende:

Carnaval, zegt je dat iets?

Gelukkig niet.
  vrijdag 8 februari 2002 @ 17:47:31 #56
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_3096202
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 17:45 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Het is een ski-hut versie. Carnaval, zegt je dat iets?

vind er weinig ski-hut in terug !!!!
pi_3096215
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 22:27 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Stenders vroeg op 3 FM
Stenders vroeg op 3 FM
Eric Dikeb Erik Dikeb
Stenders vroeg op 3 FM
Erik Dikeb Erik Dikeb
Stenders vroeg op 3.

inderdaad een geweldige jingle
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 8 februari 2002 @ 18:15:25 #58
20411 -IDivinity-
Engeltjes roeleren O+
pi_3096501
Heh.. wow het eerste apres-skihut nummer wat ik langer dan 3 seconden heb uitgehouden. Misschien omdat ik de tango nog niet gehoord heb en alles met WA en M boycot dus ik het minder snel als heiligschennis beschouw, misschien omdat er niet door een stel lompe lombrozo's 'bier hier' en 'heeeeeeey babuhhhhhh' geschreeuwd wordt
Yea, for each spilling of your seed, I will smite a kitten even as kittens are upon [br] the face of the earth. Hear Me oh Israel, I Am [url=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=20411]The Lord Thy God.[/url] [br] [u](Philistines 5:12-14)[/u]
  vrijdag 8 februari 2002 @ 18:19:09 #59
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_3096538
* Cybart zoekt nog steeds naar enig iets, wat ook maar als zodanig apres-ski in dit nummer zit
pi_3096549
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 18:19 schreef Cybart het volgende:
* Cybart zoekt nog steeds naar enig iets, wat ook maar als zodanig apres-ski in dit nummer zit
Die vadsige pof-adder die het plaatje gemaakt heeft "zingt" daar toch ook regelmatig?
  vrijdag 8 februari 2002 @ 18:29:31 #61
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_3096629
ja okay, de maker....

maar dat zegt niks over het nummer zelf... vind het nummer absoluut niet APRES-SKI namenlijk

pi_3096826
Net bij RTL boulevard:

Erik Dikeb is ook niet zo blij met alle aandacht en de platenmaatschappij mag het nummer NIET uitbrengen omdat de erfgenamen van de auteur het niet goed vinden!!!

Gelukkig maar

vrijdag 8 februari 2002 @ 18:55:08 #63
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_3096827
FEEEEEEEEST !!!!!

IK HOOR ZOJUIST DAN DE SINGLE NIET UITGEBRACHT ZAL GAAN WORDEN !!!!

pi_3097002
ik lees het zelfs 2 keer onder elkaar
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
  Redactie Frontpage vrijdag 8 februari 2002 @ 19:28:00 #65
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3097259
Nouja, als de mp3 maar online komt dan.
pi_3098562
Wie is nu eigenlijk Eric Dikeb??
Is dat nu die gast uit Big Diet??

Of issie maar gewoon ff uit de lucht komen vallen??

[Dit bericht is gewijzigd door blieblie op 08-02-2002 21:41]

zaterdag 9 februari 2002 @ 00:36:40 #67
16149 -Sum-
pi_3101893
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 18:54 schreef calvobbes het volgende:
Net bij RTL boulevard:

Erik Dikeb is ook niet zo blij met alle aandacht en de platenmaatschappij mag het nummer NIET uitbrengen omdat de erfgenamen van de auteur het niet goed vinden!!!

Gelukkig maar

net goed

zaterdag 9 februari 2002 @ 00:37:08 #68
16149 -Sum-
pi_3101896
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 21:23 schreef blieblie het volgende:
Wie is nu eigenlijk Eric Dikeb??
Is dat nu die gast uit Big Diet??

Of issie maar gewoon ff uit de lucht komen vallen??

ja tis die nerd uit Big Diet
  Redactie Frontpage zaterdag 9 februari 2002 @ 01:45:35 #69
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3102568
Diceb komt niet uit de lucht vallen. Voor BD was hij al vaste sidekick in Stenders Vroeg.
pi_3102615
Tis maar waar je van houd he?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zaterdag 9 februari 2002 @ 02:11:17 #71
17819 gvd
ondertitel is niet nodig
pi_3102749
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 18:25 schreef SunChaser het volgende:
Erik is ontzettend goed bezig
Vind 'm erg grappig.
amen!
  zaterdag 9 februari 2002 @ 08:23:52 #72
19775 Slam
The True AoD
pi_3103468
Goed ik vind het ook een kut nummer maar dat het nu verboden wordt dat vind ik wel heel erg ver gaan, dat geeft wel weer lekker aan welke kant we hier op gaan. Maxima is nu officieel lid van die debiele poppenkast en er wordt gelijk van alles weggecensureerd en verboden
Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
  Redactie Frontpage zaterdag 9 februari 2002 @ 09:58:27 #73
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3103596
Het is niet het besluit van Maxima maar van de erven Piazolla.
  zaterdag 9 februari 2002 @ 10:21:25 #74
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_3103650
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 08:23 schreef Slam het volgende:
Goed ik vind het ook een kut nummer maar dat het nu verboden wordt dat vind ik wel heel erg ver gaan, dat geeft wel weer lekker aan welke kant we hier op gaan. Maxima is nu officieel lid van die debiele poppenkast en er wordt gelijk van alles weggecensureerd en verboden
hallo....????

lezen is moeilijk of niet?
het is niet verboden vanuit koningshuis redenen, maar de erfgenamen van de componist zijn het er niet mee eens !!!

zaterdag 9 februari 2002 @ 11:08:31 #75
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_3103817
Van erikdikeb.nl
quote:
Vrijdag 08-02-2002 Is bekend geworden dat de veel besproken Après Ski versie van het nummer Adios Nonino niet mag worden uitgebracht. Eric Dikeb had samen met Marco Leeuwis dit nummer bewerkt tot een veel besproken plaat in de media, echter zal de single Maandag niet in de winkel liggen zoals beloofd. De reden hiervan is een telefoontje dat vrijdag in de loop van de middag uit Argentinië kwam met de mededeling dat de uitgever die de muziekrechten van de overleden heer Piazzolla beheerd, verboden had het nummer uit te brengen.

Door dit verbod en uit respect voor de overleden heer Piazzolla hadden Eric Dikeb en de platenmaatschapij dus geen andere keus dan de persen stil te leggen. Wel willen iedereen bedanken voor de reacties die we binnen hebben gehad maar het nummer zal nooit meer door je speakers knallen. Twee keer Stenders Vroeg daar begon het mee en daar eindigt het mee.....

en daar eindigt het mee

bedankt, dat wilde ik horen....
Geld dat ook voor Erik zelf?
Dat zou ook een opluchting zijn

zaterdag 9 februari 2002 @ 11:16:32 #76
17819 gvd
ondertitel is niet nodig
pi_3103856
amen!
pi_3104131
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 11:08 schreef Cybart het volgende:

Geld dat ook voor Erik zelf?
Dat zou ook een opluchting zijn

Idd. Maar ik vrees dat die camper voorlopig nog de ether mag vervuilen 's ochtends vroeg. Helaas!
  zaterdag 9 februari 2002 @ 14:54:07 #78
1358 Xhorder
He's back...
pi_3105420
Goed nieuws!! Nu nog een verbod op Dikeb himself..
... na vijf jaar
  Redactie Frontpage zondag 10 februari 2002 @ 02:03:33 #79
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3111206
Voor de liefhebber, download Janken Zal Ze hier:
http://www.home.zonnet.nl/oldschoolapresski/

{geen spam, want de plaat komt toch niet uit)

zondag 10 februari 2002 @ 15:25:02 #80
1358 Xhorder
He's back...
pi_3114375
quote:
{geen spam, want de plaat komt toch niet uit)
Ja maar hij is verboden
... na vijf jaar
  Redactie Frontpage zondag 10 februari 2002 @ 21:06:40 #81
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3117969
Ja om uit te brengen. Als ik een parodie maak of een bewerking op mijn zolderkamertje, dan kan niemand me tegenhouden het te verspreiden. Of het te downloaden.

Lees trouwens eens het gastenboek op ericdikeb.nl. voor- en tegenstanders + dikeb zelf

pi_3118675
Het leuke is als je een negatief reactie in zijn gastenboek zet dan krijg je een mail van "ik heb al veel europese dance acts gedaan, maar dat weet niemand" en "heb jij wel wat gemaakt op deze wereld"

LOSER dat ie is!!

pi_3118700
Kan iemand niet even een linkje naar Fok! in z'n gastenboek neerzetten dan? Lijkt me wel lachen als 'ie ook in dit topic reageert. Kunnen ze 'm niet van de radio aflokken met een vrachtwagen vol slagroom-taarten ofzo?
pi_3118789
Zo iets, Zander?
I intend to live forever, or die trying.
  Redactie Frontpage zondag 10 februari 2002 @ 21:57:34 #85
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3118851
Als je het gastenboek had gelezen had je mijn post + url gezien
pi_3118908
quote:
Op zondag 10 februari 2002 21:57 schreef SunChaser het volgende:
Als je het gastenboek had gelezen had je mijn post + url gezien
Je denkt toch niet dat ik serieus het gastenboek van Dikeb ga doorlezen? Dankzij hem en Cobus Bosscha ben ik al naar Radio 2 geëmigreerd, elk beetje aandacht dat ik aan deze zingende geldwolf besteed is teveel.
I intend to live forever, or die trying.
  zondag 10 februari 2002 @ 22:04:26 #87
1358 Xhorder
He's back...
pi_3118998
quote:
Het leuke is als je een negatief reactie in zijn gastenboek zet dan krijg je een mail van "ik heb al veel europese dance acts gedaan, maar dat weet niemand" en "heb jij wel wat gemaakt op deze wereld"
hahaaha jaaaa.. alsof dát goede muziek is. Wat een loser is het toch zeg...
... na vijf jaar
  Redactie Frontpage zondag 10 februari 2002 @ 22:05:29 #88
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3119020
quote:
Op zondag 10 februari 2002 22:04 schreef Xhorder het volgende:

[..]

hahaaha jaaaa.. alsof dát goede muziek is. Wat een loser is het toch zeg...

heb jij wel wat gemaakt op deze wereld

Dit vind ik anders een goed argument

Redactie Frontpage maandag 11 februari 2002 @ 11:59:42 #89
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3123623
quote:
Op zondag 10 februari 2002 22:00 schreef dwerg het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat ik serieus het gastenboek van Dikeb ga doorlezen?

Moet je juist wel doen, is juist erg grappig met al die voor- en tegenstanders.
  maandag 11 februari 2002 @ 22:38:46 #90
1358 Xhorder
He's back...
pi_3131418
quote:
heb jij wel wat gemaakt op deze wereld

Dit vind ik anders een goed argument [afbeelding]

jaha, ik heb al heel veel Europese dance acts gedaan, maar dat weet bijna niemand.... .. . . . .
... na vijf jaar
pi_3139486
Dikeb is een arrogante Soesterbergse kutkamper die alleen maar op de centen uit is. Maar ja, geef 'm eens ongelijk.

Ik mag 'm in ieder geval niet, maar z'n neusje voor commercie kan niemand 'm afnemen.

Redactie Frontpage maandag 18 februari 2002 @ 21:49:08 #92
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3214550
Actueel: De Dango komt één deze dagen uit !!!

18/2/2002

Eric Dikeb heeft een week lang met Marco Leeuwis en Ralph Hopstaken in de studio gezeten...

Om voor een DJ genaamd Keanu een Dango te maken. Een Dango is net geen tango en net geen dance maar de nieuwste lente trend. Binnenkort kun je hem op deze site beluisteren. Enige gelijkenis met andere bestaande nummers berust op louter toeval.

Het nummer zal op Maandag ochtend om 8.45 uur in het programma Stenders vroeg op 3FM gepresenteerd worden. Meer informatie zal spoedig daarna volgen.

Redactie Frontpage maandag 18 februari 2002 @ 21:50:04 #93
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3214565
quote:
Enige gelijkenis met andere bestaande nummers berust op louter toeval.
Kortom: Toch Adios Nonino.

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 18-02-2002 21:52]

pi_3214599
quote:
Op dinsdag 12 februari 2002 16:12 schreef yodocus2001 het volgende:
Dikeb is een arrogante Soesterbergse kutkamper die alleen maar op de centen uit is. Maar ja, geef 'm eens ongelijk.

Ik mag 'm in ieder geval niet, maar z'n neusje voor commercie kan niemand 'm afnemen.

zoveel hits heeft ie nu ook weer niet gehad. Laat staan dat er echt wat overblijft nadat de rechten betaalt zijn.

Dacht altijd dat het kamp in zeist lag. Het is immers kamp zeist en beukbergen (kamp in andere zin van het woord) hoort ook bij zeist.

woensdag 20 februari 2002 @ 09:48:30 #95
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3231360
quote:
Indirecte versie 'Nonino'

Zanger en 3FM-deejay Eric Dikeb brengt begin volgende week toch een house-remix van het tangonummer 'Adios Nonino' uit. Het nummer heet 'Dango'.

'Dango' is geen directe variant op de compositie van Astor Piazzolla, maar een indirecte, waarin alle noten zijn omgedraaid. Eerder verboden de erven van de componist de deejay een alternatieve versie van het nummer op de markt te brengen. "Juridisch is er geen speld tussen te krijgen, want strikt genomen betreft het niet dezelfde compositie. Iedereen zal er wel 'Nonino' in herkennen", zegt Dikeb.

'Adios Nonino' kreeg grote bekendheid toen de bandoneonist Carel Kraayenhof het Argentijnse lied tijdens de huwelijksplechtigheid van Willem-Alexander en Máxima op 2 februari speelde.

Bron

De klootzak

pi_3231416
Toch wel humor...
  Redactie Frontpage woensdag 20 februari 2002 @ 10:11:37 #97
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3231637
quote:
Op woensdag 20 februari 2002 09:48 schreef Marble het volgende:
De klootzak
Waarom?
  woensdag 20 februari 2002 @ 10:13:10 #98
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3231646
quote:
Op woensdag 20 februari 2002 10:11 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Waarom?

Hij moet het gewoon met rust laten, dit is gewoon gemeen. Ik zie hier de humor echt niet van in.
pi_3231684
We komen er echt niet vanaf, hè. Zoiets hadden we wel kunnen verwachten van deze geldwolf.
  Redactie Frontpage woensdag 20 februari 2002 @ 10:28:52 #100
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3231838
quote:
Op woensdag 20 februari 2002 10:13 schreef Marble het volgende:

dit is gewoon gemeen.

Hahahaha
Humor!
  woensdag 20 februari 2002 @ 10:30:12 #101
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3231860
Hij kan zoiets toch gewoon in zijn waarde laten? Die man is dood, zijn erfgenamen willen niet dat hij er iets mee doet, en dan gaat ie het op zo'n manier spelen. Zielig.
  woensdag 20 februari 2002 @ 16:25:13 #102
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_3237133
'Nieuwe' versie klinkt nergens naar en wát een standaard happy hardcore-beat. Zum kotzen!
The Internets, I needs it..
pi_3274237
quote:
"Ik heb echt m'n best gedaan het nummer te verneuken, maar het is een sterke compositie'', aldus Dikeb. "Zelfs met een housebeat eronder blijft Nonino staan als een huis.''

Zo hoor je dus blijkbaar om te gaan met de composities van een overleden componist. Wat een irritante fluim is die Dikeb toch..
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  Redactie Frontpage maandag 25 februari 2002 @ 14:53:41 #104
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3295636
Wat is dat nou voor argument: overleden componist?
Er worden wel ergere dingen gemaakt van nummer van overleden componisten.
pi_3295837
Het wordt gewoon wachten op een grapjas die het nummer van Dikebh weer covered, met de titel "Adios Erik Dikebh".

Wie heeft er de muzikale talenten voor? .

O+. Ripley. O+.
  Redactie Frontpage maandag 25 februari 2002 @ 15:14:41 #106
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3295857
heb je die nodig dan?
pi_3295866
quote:
Op maandag 25 februari 2002 15:14 schreef SunChaser het volgende:
heb je die nodig dan?
Ik vind van wel.
O+. Ripley. O+.
  dinsdag 26 februari 2002 @ 09:52:06 #108
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_3306176
Gelukkig kent Dikeb zijn plaats wel een beetje.

Van de week zei hij nog dat de revaliteit tussen hem en kabouter Plop het beste te vergelijken was met de revaliteit vroeger tussen de Beatles en de Stones.

Verder moet ik wel lachen dat er nu ook iemand anders een Dango heeft uitgebracht en zegt dat dit nix met Dikebs versie vandoen heeft. Tja er zijn wel enkele gelijkenissen maar die berusten op puur toeval. En nu is Dikeb een beetje op zijn pikeb getrapt en begint te roepen da het plagiaat is.

De mensen zijn gek geworden
  Redactie Frontpage zondag 3 maart 2002 @ 14:34:40 #109
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3369959
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 09:52 schreef Da hopman het volgende:
Van de week zei hij nog dat de revaliteit tussen hem en kabouter Plop het beste te vergelijken was met de revaliteit vroeger tussen de Beatles en de Stones.

Ik mag Dikeb wel, tussen die saggo stenders en Siebelink is hij de rleativerende noot.

maandag 4 maart 2002 @ 02:12:22 #110
4647 Def P
Niet lullen maar posten
pi_3377648
Mijn single is beter!
Ik wil chillen, ik wil chillen
Chillenchillenchillen in een bubbelbad
pi_3378090
die eric dikeb komt op 5 en 6 april harlekyn presenteren samen met rob stenders. dat zal wel een soort stenders vroeg in een tent worden, waar dikeb zijn 'hits'zal gaan doen. (pizzahut enz.):r
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  Redactie Frontpage woensdag 13 maart 2002 @ 14:10:28 #112
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3473864
Is de single van Dikeb al uit eigenlijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')