Die doorbraak zat er al een tijdje aan te komen volgens mij.quote:De Nederlandse actrice Carice van Houten krijgt een rol in de nieuwe film van Tom Cruise. Dat heeft haar manager woensdag bekendgemaakt. Van Houten speelt in de thriller Valkyrie van regisseur Bryan Singer de vrouw van Cruise.
De film vertelt het waargebeurde verhaal over een moordaanslag op Adolf Hitler tijdens de Tweede Wereldoorlog. Het is de eerste Amerikaanse film waar Van Houten in te zien is. De opnames vinden plaats in juli en oktober in Berlijn.
De rest van de zomer werkt de actrice aan de Ierse productie Dorothy Mills, waarin ze de hoofdrol vertolkt.
Furore
Regisseur Bryan Singer maakte eerder furore met de eerste twee X-Men-films en de thriller The Usual Suspects. Scenarist Christopher McQuarrie, die ook Valkyrie schreef, won zelfs een Oscar voor de laatste film. Valkyrie gaat waarschijnlijk in 2008 in première.
Van Houten gaat volgend jaar nog in een derde Engelstalige productie spelen: de speelfilm Smoke and Ochre, over de Zuid-Afrikaanse schrijfster Ingrid Jonker.
Belangstelling
De Nederlandse actrice staat flink in de internationale belangstelling na haar hoofdrol in de oorlogsfilm Zwartboek van regisseur Paul Verhoeven.
Spoiler!quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:16 schreef tong80 het volgende:
'De film vertelt het waargebeurde verhaal over een moordaanslag op Adolf Hitler'
Eigenlijk is ie wel gelukt ?![]()
Einde carriere dus.quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:24 schreef Dizer het volgende:
Het gerucht gaat ook dat ze misschien de nieuwe Bond girl gaat worden.
Dat lijkt me nou niet de meest slimme zet.quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:24 schreef Dizer het volgende:
Het gerucht gaat ook dat ze misschien de nieuwe Bond girl gaat worden.
Why? Eva Green deed het niet slecht. De nieuwe Bond is zeer geslaagd, en wie weet ook het tweede deel.quote:
90 % van de Bond girls herinneren we ons alleen maar door die filmquote:Op woensdag 13 juni 2007 22:29 schreef Dizer het volgende:
[..]
Why? Eva Green deed het niet slecht. De nieuwe Bond is zeer geslaagd, en wie weet ook het tweede deel.
Maar goed, het is ene gerucht, dus het zegt nog helemaal niks.
wel een lekker kontje.quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:28 schreef tong80 het volgende:
Zeg ik
Of je wilt met je tieten in de playboy komen. En die heeft ze niet
Lol, heb je Zwartboek niet gezien ofzo, daar zag ik regelmatig toch wat tiet voorbij komen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:28 schreef tong80 het volgende:
Zeg ik
Of je wilt met je tieten in de playboy komen. En die heeft ze niet
Famke Janssen valt onder die 10% en komt ook uit NL, dus dat kan ook veel goeds betekenenquote:Op woensdag 13 juni 2007 22:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
90 % van de Bond girls herinneren we ons alleen maar door die film
Dat blijikt. leuk voor ze hoor!quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:30 schreef IedeK. het volgende:
Even een kick;
Ik zie net op imdb.com dat Halina Reijn ook gaat meedoen.
Zwartboek heeft de weg naar Hollywood vrijgemaakt voor beide actrices.
Dat is wat de 'filmcritics' zeggen, andere zeggen weer dat het een Oscarknaller zal gaan worden.quote:Op woensdag 9 april 2008 18:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
Deze film zou eerst uitkomen op 27 juni. Toen werd hij uitgesteld naar 2 oktober omdat hij dan in het awardseizoen zou vallen.
Nu is hij opnieuw uitgesteld naar 13 februari 2009, omdat dat een "leeg" weekend zou zijn zonder al te veel concurrentie.
Wat de reden ook mag zijn, films keer op keer uitstellen is in 95% van de gevallen een slecht teken.
Na herhaaldelijk uitstellen van de release date, krijgen we nu ook nog reshoots.quote:Tom Cruise Dons His Eye Patch and Starts Shooting Again
Tom Cruise is going back to work. No, not on a new film: He’s going to shoot the three final scenes on “Valkyrie,” the movie that began production one year ago in Germany.
Much has been made of Cruise’s decision to make this film. Some gurus claim that film-goers don’t want to see Tom Terrific with an eye patch playing a Nazi, albeit one who tries to assassinate Hitler. No, Tom does not speak with a faux German accent in the movie, but there are random other accents around, including British.
Although the film has yet to be completed, several people I trust have seen “Valkyrie” and testify that it’s a superb thriller. “Bryan Singer is back in form,” says one source, referring to the “Valkyrie” director whose last film was “Superman Returns.”
Cruise will be shooting three scenes in North Africa within the next three weeks. In one, his character, Col. Claus Von Stauffenberg, is badly injured but survives, a key moment in the film’s first act.
Valkyrie has another mark against it -- two changes in its release date. The film is now scheduled for release Feb. 13. That could be a triple advantage, or whammy. It’s Friday the 13th, Valentines Day and Presidents’ Day weekend. That’s Cruise’s chosen release date through his United Artist label, and there’s no way he’s changing it again.
Vind ik ook. Het irriteert met dat mensen de acteur en de werkelijke persoon niet uit elkaar kunnen houden.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:30 schreef Doff het volgende:
Ik vind Cruise als acteur eigenlijk nooit tegenvallen. Sterker nog, ik vind 'm altijd wel tof.
Het is idd best een aardig acteur. Maar ik vind hem zo irritant in het echt tegenwoordig, dat ik niet meer heel serieus naar hem kan kijken.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:30 schreef Doff het volgende:
Ik vind Cruise als acteur eigenlijk nooit tegenvallen. Sterker nog, ik vind 'm altijd wel tof.
Hij is executive producer, zijn eigen productiemaatschappij maakt de film en Cruise zelf lijkt dé drijvende kracht achter het hele project.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:33 schreef CasB het volgende:
Wat een kutbericht. "Film van Tom Cruise"...Nee, het is "Film met Tom Cruise"
Als ik Magnolia kijk, weet ik nooit of ik nu de echte Cruise zie, of de gek die hij speelt. Vooral dat lachje....Je kan wel beweren dat het niet uitmaakt en dat Cruise gewoon een goede acteur is, maar zo werkt het niet. Achtergrond van een acteur en geschiedenis van zijn of haar rollen speelt altijd een rol.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Het is idd best een aardig acteur. Maar ik vind hem zo irritant in het echt tegenwoordig, dat ik niet meer heel serieus naar hem kan kijken.
Ik ook echt doodmoequote:
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Blijkbaar vonden ze een film over nazi's die een aanslag willen plegen op Hitler 't toch meer een Kerst dan Valentijn uitademen.
Ik verwacht ook een flopquote:Op maandag 18 augustus 2008 21:08 schreef De_Fotograaf het volgende:
weer tom cruise .... ik krijg de schijt van die kerel
Is ze eruit geknipt ?quote:Op maandag 29 december 2008 22:21 schreef RickoKun het volgende:
Carice zit er niet eens in man
PWNED!
niet iedereen, semi intellectuele gasten zoals jij wel.quote:Op maandag 29 december 2008 22:49 schreef SunChaser het volgende:
Iedereen dacht dat ie zoui floppen, had ie ineens een goede openingsweekend in de USA
Ik liep daar gisteravond nietsvermoedend. Dikke heisa overal.quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:36 schreef 7eVeNL het volgende:
Ik ga er vanavond naar toe, helaas niet Tuschinski Amsterdam, maar ben erg benieuwd!
Nee, hij heet 'Valkyrie'.quote:Op woensdag 28 januari 2009 05:49 schreef MissHobje het volgende:
Ik zou verdorrie zaterdag al gaan kijken
?? Er wordt 2 seconde duits gesproken en dat switch men naar Engels? Of ben ik weer eens in slaap gevallen in de bios...quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:08 schreef Paran0id het volgende:
Niet echt bijzonder hoogstaand. Vooral het feit dat de duitsers met een overduidelijk brits accent spreken maakt de film minder geloofwaardig. Verder ben ik geen fan van Tom Cruise.
Tsja, ik vind Tom Cruise een enge freak met z'n scientology gedoe, maar ik vind ook dat hij geen slechte acteur is.quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:26 schreef marcb1974 het volgende:
Weer een mogelijk goede film verziekt door Tom Cruiseerin te zetten.
Ja, dus we moeten maar vooral stoppen met het verfilmen van waargebeurde zaken uit de geschiedenis, want je weet al hoe het afloopt.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 01:42 schreef Cracka-ass het volgende:
plot wat je al weet dankzij de geschiedenisleraar.
Achteraf vond ik het bij deze film erg overheersen omdat ik de rest maar zozo vond. Dus het plot zelf was ook niet echt iets om het geheel omhoog te tillen, zoiets van: "Wow man, Hitler ging niet dood. Dat had ik echt niet verwacht."quote:Op zaterdag 31 januari 2009 01:55 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Ja, dus we moeten maar vooral stoppen met het verfilmen van waargebeurde zaken uit de geschiedenis, want je weet al hoe het afloopt..
Vertel eens hoe zien mijn soort films eruit?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:49 schreef Sharapova het volgende:
Als dat jouw soort films niet zijn, moet je er achteraf ook niet over gaan zeiken natuurlijk
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:32 schreef Cracka-ass het volgende:
Vertel eens hoe zien mijn soort films eruit?![]()
Haha ja die had zelfs z'n tekst en acteerwerk gekopieerd uit LOTR. *serieuze blik * "What will you have me do?"quote:Op maandag 2 februari 2009 12:02 schreef Szura het volgende:
Het grootste minpunt vind ik toch het engelse karakter van de film, met dan als toppunt de rol van die generaal aan het begin, die gast die Theoden uit LOTR speelt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |