Daar sluit ik me helemaal bij aanquote:Op woensdag 13 juni 2007 15:36 schreef Xebber het volgende:
Eigenlijk zouden we een Brugmansiatopic moeten openen!
een heel andere plant dus, ? tegen die tijd verwacht ik een stekje.quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:05 schreef Xebber het volgende:
Je bedoelt de eerste.Die gaat hard inderdaad. Grootste knop is nu zo'n 15 cm lang. Denk niet dat het nog heel lang duurt vooraleer die open springt.
![]()
Brugmansia nummer 2 heeft nog geen knoppen, daar had ik ook de jonge loten van verwijderd tijd terug.
Datura is nog klein en die heeft inderaad gekartelde bladeren. Best wel een mooie combinatie van dat donkerbruine, bijna zwarte hout en dat aardig donkere blad. Het is trouwens een dubbele Datura, geen enkelbloemige. Dat wil zeggen dat hij gevuld is.
je hebt echt vroeg bloemen,quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:31 schreef Xebber het volgende:
Ik weet niet of ik kan stekken met de Datura. Als 't mogelijk is krijg je uiteraard een stekkie K_M.
Eén knop van mijn Brugmansia is trouwens aan 't open gaan!
deze heb ik van een bevriende tuinman gekrgen, dergelijke grootverpakkingen hebben ze in een tuincentrum niet zo , misschien bij de Boerenbond of zo?quote:Op zondag 17 juni 2007 16:56 schreef senesta het volgende:
Gewoon bij ieder tuincentrum?
Het komt me helemaal niet bekend voor, zal eens kijken.
net onkruid he? mesten en water geven...........quote:Op maandag 18 juni 2007 21:02 schreef Xebber het volgende:
Bovenstaande knop is 22 cm, Plant van de grond tot het hoogste blaadje is 90 centimeter (zonder pot dus).
Absoluut geen domme vraag hoor.quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:47 schreef Pikkebaas het volgende:
Prachtige planten. Misschien wat rare vragen. Ze zijn dus gewoon bij een kweker/tuincentrum te koop ? Wat kosten ze ? Moet ik ze terugsnoeien voor de winter (dan gaan ze een kas in) ?
hier zijn ze volop te koop. slechts een halve meter hoog, met bloemen, [ Koppelmans in Helmond ] kosten 12.50. als je er een koopt, meteen in een hele grote bak zetten, mest geven en iedere dag ongeveer verzuipen met lauw water. ook de onderkant van de bladeren afspoelen. voor ongedierte.quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:47 schreef Pikkebaas het volgende:
Prachtige planten. Misschien wat rare vragen. Ze zijn dus gewoon bij een kweker/tuincentrum te koop ? Wat kosten ze ? Moet ik ze terugsnoeien voor de winter (dan gaan ze een kas in) ?
Ze zijn prachtig, Xebber!quote:Op zondag 24 juni 2007 05:50 schreef Xebber het volgende:
[afbeelding]
En hier een hele vroege ochtendfoto van mijn dubbele Datura.
Ben ik de enige die momenteel post in dit topic?
ik heb nog geen bloemen en zo. niets te melden . van deze datura wil ik een stokje, veel mooier als de brugmansiaquote:Op zondag 24 juni 2007 05:50 schreef Xebber het volgende:
[afbeelding]
En hier een hele vroege ochtendfoto van mijn dubbele Datura.
Ben ik de enige die momenteel post in dit topic?
Kun je al het snoeigoed gebruiken om stekken van te maken?quote:Op maandag 25 juni 2007 01:22 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
ik heb nog geen bloemen en zo. niets te melden . van deze datura wil ik een stokje, veel mooier als de brugmansia
mijne is ongeveer 2 meter hoog, heel veel blad en een paar knoppen.
voor Senesta. zo heb ik mijn stokjes ook opgestuurd. 3 maanden eerder.
met die van jou komt t ook goed, in een grote pot zetten, en water en mest geven. in November snoeien, jah helaas tot een halve meter boven de grond, die stokjes stuur je naar je mede Fokkersals t gaat vriezen binnen zetten, en volgend jaar in t voorjaar plaats maken voor 2.5 meter hoge planten ,
Bronquote:Datura
Kortlevende plant met relatief kleine ( t.o.v. Brugmansia ) bloem, de recht overeind staan. Bloemkleuren zijn variaties van wit, geel en licht tot donker paars. Er zijn geen rode Datura's. Datura's worden vaak als eenjarige gehouden, maar is eigenlijk een kortlevende vaste plant, een plant van 3-4 jaar is oud. Datura's vormen rijkelijk zaad dat makkelijk kiemt en binnen enkele weken uitgroeit tot een bloeiende plant.
De zaaddozen zijn ovaal en stekelig en openene vanzelf. Datura's komen soort-echt terug uit zaad
gewoon proberen, in een emmer water zetten, 10 centimeter zonder bladeren, en afwachten of er wortels aankomen.quote:Op maandag 25 juni 2007 10:36 schreef senesta het volgende:
[..]
Kun je al het snoeigoed gebruiken om stekken van te maken?
Hoe werkt dat Killer_mom?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |