Heb al die artikels bij iemand gefixed.quote:Op donderdag 21 juni 2007 01:51 schreef DDM het volgende:
[..]
Heb je het nog nodig? Of heb je het al? Aangezien we al weer een paar dagen verder zijn?
Oke mooi zoquote:Op donderdag 21 juni 2007 22:26 schreef darkie_blue het volgende:
[..]
Heb al die artikels bij iemand gefixed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zoiets hoorde ik laatst van iemand die het over GAS had. Overigens niet in beroepssetting.I used to be schizofrenic, but we're okay now.
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:03 schreef gohan16 het volgende:Maar is het dan wel ethisch om het te quoten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zoiets hoorde ik laatst van iemand die het over GAS had. Overigens niet in beroepssetting.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
Nu ben jij er ook bijquote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:16 schreef soylent het volgende:
[..]
Maar is het dan wel ethisch om het te quoten?
Geen cortisol meer. Cortisol is je stresshormoon. Je krijgt dat een soort ziekte van Addison. Ook wordt nu je aldosteron geowned. Dus je krijgt een hyperkaliemie --->ritmestoornissen--->VF. En de laatste stap hoef ik nu uit te leggen hequote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:14 schreef Nuna het volgende:
Hmm, even een vraagje he. In een boek van mij staat dat bij dieren waarbij de bijnierschors is verwijderd, ze doodgaan als ze worden blootgesteld aan stress.
Iemand een idee hoe dit komt?
Ja maar jij vat weer de leken stress opquote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:25 schreef Nuna het volgende:
Ja, maar het stresshormoon heb je dan dus niet meer. Ze gaan dus dood vanwege het gebrek aan aldosteron? Dus niet aan het gebrek van cortisol? Dat was meer mijn vraag.
Nee wacht. Gebruik sowieso die CRH nietquote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:25 schreef Nuna het volgende:
Ja, maar het stresshormoon heb je dan dus niet meer. Ze gaan dus dood vanwege het gebrek aan aldosteron? Dus niet aan het gebrek van cortisol?
Ik bedoel, ze schieten in de stress. De CRH en ACTH concentratie gaan omhoog, maar doordat de bijnierschors weg is hebben ze geen cortisol. Hoe gaan ze dan dood hierdoor
Het is een klinisch voorbeeld hequote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:41 schreef Nuna het volgende:
En hoe kan je lichaam de stress niet aan dan? Ik bedoel cortisol stimuleert gluconeogenese, lipolyse, afbraak eiwitten in skeletspieren, onderdrukt immuunsysteem, heeft effect op je hersenen, etc.
Bij die dieren gebeurd dat dus niet. Krijgen ze dan een hypoglycaemie oid tijdens die stressreactie
Joh komt goedquote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:56 schreef Nuna het volgende:
Over deze pietluttige dingen kan ik dus echt uren over piekeren he.
volgens mij hebben we gewoon al het mogelijke wel besproken in 26 delenquote:Op donderdag 28 juni 2007 17:25 schreef Nuna het volgende:
Wat is het hier trouwens stil. Iedereen druk aan het studeren ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |