quote:Selectie beslist over lot Lazovic
EINDHOVEN - De ophef omtrent Danko Lazovic hangt al bijna een week om PSV heen. De Serviër beledigde de moeder van trainer Huub Stevens na een assist in de wedstrijd tegen Ajax. De speler bood zijn coach vrijdag zijn excuses aan, maar daarmee is de kous nog niet af. De spelers van de Eindhovenaren bepalen zaterdag of de aanvaller bij de selectie zit voor het duel tegen Heracles Almelo.
Lazovic zelf wilde vrijdag amper reageren op de affaire. Vlak voor de middagtraining en met een bal onder zijn arm, legde de oud-Feyenoorder een verklaring van nog geen minuut af. “Ik heb gesproken met de club, met de trainer en met de spelers. Ik wil nu ook nog mijn excuses aan de supporters maken”, zei hij.
Verveeld
De uitstraling van Lazovic tijdens zijn mededeling zei echter voldoende. Hij sprak met een verveeld gezicht zijn excuses uit. Bijna alsof het hem allemaal weinig kon schelen.
Ondanks dat Huub Stevens de excuses van Lazovic geaccepteerd heeft, is de toekomst van de spits afhankelijk van de spelersgroep. Reserveaanvoerder Carlos Salcido was ten tijde van de excuses van de Serviër niet aanwezig en omdat zijn mening zwaar telt bij de Eindhovenaren wordt er zaterdag pas een definitief besluit genomen.
Bank
Mochten de spelers uitspreken dat Lazovic onmisbaar is voor de groep dan blijft hij bij de selectie. In dat geval moet de aanvaller wel genoegen nemen met een plaats op de bank, meldt De Telegraaf.
Het zag er ook echt heel zielig uit op tv. Het duurde 9 seconden en hij sprak het uit zonder ook maar enige emotie in zijn stem te leggen.quote:Op zaterdag 22 november 2008 11:13 schreef pfaf het volgende:
Excuses maken... Alsof hij daar íets van meent.
Goede teksten weer hoorquote:Lazovic: Niet meer over titel praten
Door ROB HARTOG
EINDHOVEN - Danko Lazovic meldde zich dinsdagmiddag weer op het trainingsveld van complex De Herdgang. De Servische spits van PSV trainde weliswaar nog niet met de sterk uitgedunde groep (veel spelers werkten binnen hun trainingsarbeid af) van Huub Stevens mee, maar apart van de selectie draaide hij bijna een uur lang een intensief programma af, inclusief veel afwerken op een (leeg) doel.
Je bent grieperig geweest. Ben je inmiddels koortsvrij?
Lazovic: ,,Ja, het gaat wel weer. Vanochtend had ik nog koorts, maar daar ben ik nu gelukkig van af. Daardoor kon ik zonder risico weer even naar buiten.’’
Nog wakker gelegen van al die kansen die je zondag in Kerkrade tegen Roda JC miste?
,,Voor een spits is het altijd vervelend als hij mogelijkheden krijgt, maar niet scoort. Maar dat is voetbal. Soms zit het mee, soms niet. De ene wedstrijd gaan ze er wel in, de andere niet. Daar moet je niet te lang bij stil blijven staan, want dat helpt niet.’’
Je werkte hard, maar toch wekte je de indruk nog steeds niet erg gelukkig te zijn met jouw positie als eenzame, diepe spits.
,,De trainer bepaalt. Danko legt zich daar bij neer. Mijn opvatting is bekend. Ik speel, net als Danny Koevermans, liever in een systeem met twee spitsen. Je kunt in mijn visie dan aanvallender voetballen dan met maar één diepe spits.’’
Je zoekt de bal vaak op, wijkt uit naar links en naar rechts, laat je met enige regelmaat een beetje terugzakken. Beweeg je niet te veel?
,,Tsja. Dat is juist het moeilijke van ons systeem. Ik wil mee doen. Daarom speel ik liever met twee spitsen.’’
In de oefenwedstrijd vorige week tegen MVV kregen jullie als koppel de kans. Dat was geen succes, vond ook Huub Stevens. Daar nog over gepraat met de trainer?
,,Nee. De trainer weet precies hoe ik er over denk. Dat heb ik intern al vaak genoeg gezegd. Maar nogmaals: hij beslist en niet Danko. Ik ben ondergeschikt aan het belang van de ploeg.’’
Na het gelijke spel tegen Roda JC is het seizoen voorbij voor PSV. Mee eens?
,,Onzin. We moeten nog 16 wedstrijden spelen. Daarvan moeten we er zo veel mogelijk winnen. Dát is onze opdracht voor komende weken en maanden.’’
Maar de titel heb jij toch ook wel uit je hoofd gezet?
,,We moeten niet meer praten over het kampioenschap. Dertien punten achterstand op AZ en tien op Ajax. Dat haal je normaal gesproken niet meer in. Daar moet je eerlijk in zijn. Eén club inhalen kan misschien nog wel, maar twee? Dat is te veel. Maar dat betekent niet dat we als ploeg niet moeten proberen de komende maanden zo veel mogelijk wedstrijden te winnen.’’
een mes in zijn rug.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:32 schreef Elvislives het volgende:
So what, Julius Caesar deed dat ook, en wat heeft die nou helemaal bereikt?
Dat lijkt me nog best vervelend, zo'n gebrek aan zelfkritiek...quote:Lazovic: Wereld is tegen me
GRONINGEN - Na zijn winnende goal tegen FC Groningen was Danko Lazovic emotioneel.
,,Ik word overal afgebrand. In kranten, maar ook in praatprogramma’s op televisie. De wereld is tegen me. Dit is mijn antwoord. Niemand kan Danko kapot maken.’’
En zo denk ik er nog steeds overquote:Op dinsdag 13 november 2007 22:31 schreef VinnieJones het volgende:
Vind 'm nog steeds een matige voetballer.. Red het niet op hoog niveau .
quote:PSV heeft genoeg van Danko Lazovic
Door ROB HARTOG
EINDHOVEN - PSV heeft het helemaal gehad met de onberekenbare fratsen van Danko Lazovic. De clubleiding neemt het de Servische spits zeer kwalijk dat hij zich zondag tegen NEC opnieuw ernstig vergaloppeerde.
Lazovic trok na het benutten van een strafschop doelbewust zijn shirt uit en kreeg kort daarop wegens hands ook onnodig een tweede gele kaart waardoor hij met rood van het veld moest. Hij dupeerde daarmee club en ploeggenoten.
De club heeft de spits voor zijn wangedrag op het matje geroepen. Onduidelijk is of hij disciplinair is gestraft. De clubleiding doet daarover geen mededelingen, noemt dat een interne zaak tussen werkgever en werknemer. Ook trainer Dwight Lodeweges zwijgt. Wel erkent hij een gesprek te hebben gehad met Lazovic om zijn misnoegen te uiten.
Mede als gevolg van de rode kaarten van Lazovic en Méndez verspeelde PSV tegen NEC (1-1) twee kostbare punten, waardoor de derde plaats in de competitie vrijwel onbereikbaar is. Dat kost de club komend seizoen een extra voorronde in de Europa League, de opvolger van het toernooi om de UEFA Cup.
PSV is Lazovic liever kwijt dan rijk. Niemand zegt dat hardop om onderhandelingen met potentiële gegadigden voor de spits niet op voorhand negatief te beďnvloeden. De club betaalde medio 2007 ruim zeven miljoen aan Vitesse voor Lazovic en wil daar bij een vertrek liefst nog enkele miljoenen van terug zien. De Serviër staat nog tot de zomer van 2012 onder contract.
Het gedrag van Lazovic heeft alles te maken met zijn huidige status binnen de selectie van PSV. Vorig seizoen speelde hij op een schorsing na alle competitiewedstrijden, maar dit seizoen verloor hij zijn basisplaats. Zeker na de komst van de Zweed Ola Toivonen moest Lazovic genoegen nemen met een plek op de bank en kreeg hij hooguit wat speelminuten als invaller. Alleen in geval van schorsingen, zoals afgelopen weekeinde bij de uitsluiting van de Hongaar Dzsudzsák, deed trainer Lodeweges vanaf de aftrap een beroep op hem.
De Serviër heeft grote moeite met die situatie. Hij toont dat opzichtig. Tijdens de warming-up lummelt hij doorgaans demonstratief maar wat rond en in de dug-out heeft hij tijdens wedstrijden de neiging onderuit te zakken en in slaap te sukkelen. De trotse Lazovic voelt zich onbegrepen, denkt nog altijd dat hij de absolute vedette is in Eindhoven, kortom is één brok frustratie.
Die frustraties kwamen er dit seizoen al een paar keer uit. Met als dieptepunt de scheldkanonnade richting toenmalig trainer Huub Stevens op 16 november in de Arena. Toen Afellay na een assist van Lazovic scoorde, snelde de spits naar de dug-out om Stevens stijf te schelden. ,,Ik neuk je moeder,’’ schreeuwde hij naar de trainer.
PSV legde hem daarvoor de maximale geldboete op. Ook moest Lazovic publiekelijk zijn excuses aanbieden. Die vertoning in de perskamer van trainingscomplex De Herdgang was een lachertje. In precies twaalf seconden betuigde hij spijt, maar aan alles was te merken dat hij er niets van meende.
Een paar maanden later ging Lazovic opnieuw in de fout. In Groningen toonde hij met een verwilderde blik in de ogen het publiek zijn spierballen nadat hij kort voor tijd het beslissende doelpunt had gemaakt. ,,De hele wereld is tegen me, maar niemand maakt Danko kapot,’’ verklaarde hij later zijn (onbestrafte) gedrag.
Na zijn ‘bewust’ gepakte gele kaart tegen NEC, alle voetballers weten immers dat scheidsrechters onherroepelijk geel geven zodra een speler zijn shirt uittrekt na het maken van een doelpunt, is de maat vol. De clubleiding ziet inmiddels ook in dat Lazovic buiten het veld weliswaar een vriendelijk mens is, maar op het veld verandert in een ongeleid projectiel.
quote:
Wat doet die zin ertussen?quote:Alex Ferguson is al een tijdje ‘Commander of the British Empire’. Het is een van de hoogste onderscheidingen in het Britse Koninkrijk, toegekend vanwege zijn enorme staat van dienst in het voetbal.
Dat mag ik toch hopen van niet, die 7 miljoen was al te veelquote:Op woensdag 6 mei 2009 00:05 schreef vitessezuid113 het volgende:
Benieuwd waar die volgend seizoen speelt in Eindhoven zal het niet meer zijn.
Wel jammer dat de transferwaarde is gedaald ( want als het goed is krijgt Vitesse er ook nog wat van)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |