abonnement Unibet Coolblue
pi_50432423
http://www.omroepers.nl/rtlveronique.html

Begon bij Veronique, en is ook nog een tijdje uitgezonden toen het RTL4 heette. Zo, is het nu duidelijk toch?
  Moderator donderdag 14 juni 2007 @ 11:31:48 #27
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_50443252
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 00:50 schreef Daverz het volgende:
Herinner me nog precies de start van RTL-Veronique. Een tekenfilmpje van een mannetje wat een grote poster met daarop het RTL-Veronique logo opplakte.. en dat elke keer weer tot t 'echt' begon. Ze hadden trouwens best leuke amerikaanse tienerseries toen, iets wat in 1989 behoorlijk bijzonder was en al zeker dat het elke dag kwam....
wij zaten met het hele gezin echt te wachten op die start heel de tijd dat muziekje door en door
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:29:56 #28
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_50487024
De Albanese horrorsexfilms die 's avonds op Veronique werden uitgezonden. En die Duitse wittensokken-met-bakkebaarden-sex uit de jaren 70, heerlijk. Dàt was nog eens komedie.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 16 juni 2007 @ 09:40:28 #29
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_50513190
Briljante situatie, die start van Veronique

Sint Joop had een zender(TV10, toen al), had programma's, had De Sterren, maar mocht niet uitzenden.

Veronique mocht als Luxemburgse internationale zender wél uitzenden, maar had eigenlijk niks dan wat ooit bekende Nederlanders die op dat moment echter bij het arbeidsbureau bekender waren dan bij 'Het Volk'

Met name die Luxemburgse internationale constructie had een paar hoogstandjes tot gevolg.
Hei Kuckelei. Een soort Hart van Luxemburg dat in rap Luxemburgs een half uurtje een blik gunde in dit toch wel enerverende landje (je kon er alleen geen hout van verstaan)
Een Italiaans soort Businessnieuws. In beeld zat een Italiaanse presentator die in geen enkele maffiafilm had misstaan en aan wie je nog geen vloeitje zou lenen. Deze sprak zo'n rap Italiaans dat er ook hier geen touw aan vast te knopen was en desondanks geloofde ik nóg geen woord van wat ie allemaal zei. Onderin liep op ADHD-tempo een ticker mee met beurskoersen (of met bedrijven met daarachter een soort afpers-index, het ging zo snel )

Ook de Nederland-gerichte programma's waren ronduit kostelijk. Dieuwertje Blok te midden van decors die omvielen al zat je naar de lachende scheerkwast te kijken.
Programma's die door matig ingespeelde presentatoren nogal doodvallerig van karakter waren. En natuurlijk Patty Brard en de overige al eerder aangehaalde Albanese Horrorseks.

Later mocht Sint Joop meedoen, werden de programma's zoals we ze nu nog kennen: professioneel slecht, zonder die knullige vermaaksfaktor.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_50513277
Ik kan me alleen nog een programma herrinneren me een beetje groenachtig/donker decor waar zo'n kerel allemaal rare wetenswaardigheden en korte filmpjes aan elkaar praatte. Shit ik weet echt niet meer hoe het heet, maar ik vond het geweldig!

En showmasters, ja, dat was een show op rtl4 waar Rolf Wouters inderdaad doorbrak. Maar niet won volgens mij, dat was volgens mij Willem Bol!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_50513355
Irene Moors en Jan de Hoop zitten gewoon nog steeds bij RTL
  Redactie Frontpage zaterdag 16 juni 2007 @ 13:36:30 #32
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_50517914
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 09:51 schreef Tezz het volgende:


En showmasters, ja, dat was een show op rtl4 waar Rolf Wouters inderdaad doorbrak. Maar niet won volgens mij, dat was volgens mij Willem Bol!
Showmasters was op de publieke omroep, want was van de NCRV. En de presentatie was in handen van Sandra Reemer. En Willem Bol? Was dat niet de opa uit Oppassen?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_50518928
In de begintijd van RTL-Veronique had je 's nachts ook worstelen. En ook nog voor vrouwen:Glow hette dat. Dat was pas foute TV.
pi_50520935
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:36 schreef Djeez het volgende:

[..]

Showmasters was op de publieke omroep, want was van de NCRV. En de presentatie was in handen van Sandra Reemer. En Willem Bol? Was dat niet de opa uit Oppassen?
Je hebt gelijk, het was ncrv. En het 'Willem' weet ik niet meer zeker, maar het 'Bol' nog wel! En volgens mij heeft die gast gewonnen toen, een dikkerdje met een bril die dan zogenaamd 'grappig' was. Heeft daarna nog 1 show gepresenteerd maar ik zou niet meer weten wat.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 16 juni 2007 @ 20:24:33 #35
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_50528078
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:36 schreef Djeez het volgende:
En Willem Bol? Was dat niet de opa uit Oppassen?
Nee. Willem Bol deed wat presentatiewerk nadat ie showmasters had gewonnen. Qua uiterlijk kun je stellen dat hij degene is geweest voor wie breedbeeldtelevisie is uitgevonden. Na een tijdje overal in beeld te verschijnen verdween Bol weer van de voorgrond.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_50533346
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 20:24 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Nee. Willem Bol deed wat presentatiewerk nadat ie showmasters had gewonnen. Qua uiterlijk kun je stellen dat hij degene is geweest voor wie breedbeeldtelevisie is uitgevonden.
*Proest.

Bedankt hè, Golden Power op mijn beeldscherm.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 23:29:41 #37
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_50533399
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 20:24 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Nee. Willem Bol deed wat presentatiewerk nadat ie showmasters had gewonnen. Qua uiterlijk kun je stellen dat hij degene is geweest voor wie breedbeeldtelevisie is uitgevonden. Na een tijdje overal in beeld te verschijnen verdween Bol weer van de voorgrond.
.
pi_50611625
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 01:19 schreef Geniuz_Nerd het volgende:
ik hoorde vandaag op de radio dat Telekids bij RTL veronique begonnen is.

het 2e programma dat startte op die zender
Klopt, weet ik nog goed. Om 16:00 zat ik altijd klaar. xD
The Hulk!
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_50855861
offtopic: Showmasters op zondag avond was cool! "flip flip" roepen door de telefoon zodat flipperkast in studio reageerde
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:36 schreef Djeez het volgende:

[..]

Showmasters was op de publieke omroep, want was van de NCRV. En de presentatie was in handen van Sandra Reemer. En Willem Bol? Was dat niet de opa uit Oppassen?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 14:55:03 #40
72820 3st
immer besser
pi_50859167
die willem bol heeft nu wel een "belangrijke functie" achter de schermen dus slechter is ie er toch niet van geworden.
A dirty mind is a joy forever
pi_50863474
Willem Bol won Showmasters niet. Hij verloor van Jan Ten Hoopen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 26 juni 2007 @ 18:27:16 #42
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_50866847
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:52 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Willem Bol won Showmasters niet. Hij verloor van Jan Ten Hoopen.
Jan ten Hoopen zou het later nog bijzonder ver schoppen alleen weet niemand hoe of waar
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_50883428
Wat zou die uitvoeren tegenwoordig, Jan Ten Hoopen? Heeft toen volgens mij nog maar 1 programma gemaakt, en 1 LP gemaakt....
  woensdag 27 juni 2007 @ 10:46:21 #44
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_50890643
jezus, showmasters, dat is oud
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_51028063
Het staat mij ook nog helder bij. We kregen de KRO gids binnen, en in plaats van de gebruikelijke 3 kanalen stond er nu een 4e bij, Veronique. Het voelde (voor mij als 9 jarig mannetje) echt als een mijlpaal in de TV geschiedenis toendertijd
Live it!
pi_51029504
quote:
Op zondag 1 juli 2007 14:50 schreef BlueEyed het volgende:
Het staat mij ook nog helder bij. We kregen de KRO gids binnen, en in plaats van de gebruikelijke 3 kanalen stond er nu een 4e bij, Veronique. Het voelde (voor mij als 9 jarig mannetje) echt als een mijlpaal in de TV geschiedenis toendertijd
Nou ja, er zat al langer beweging in hoor. Nederland 3 is ook pas in 1988 begonnen en dat was ook een mijlpaal nadat we het bijna een kwart eeuw (!) met twee Nederlandse zenders hadden moeten doen (Nederland 2 begon in 1964).
  dinsdag 3 juli 2007 @ 09:12:39 #47
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51084119
quote:
Op zondag 1 juli 2007 15:45 schreef Riparius het volgende:

[..]

Nou ja, er zat al langer beweging in hoor. Nederland 3 is ook pas in 1988 begonnen en dat was ook een mijlpaal nadat we het bijna een kwart eeuw (!) met twee Nederlandse zenders hadden moeten doen (Nederland 2 begon in 1964).
Dat kan ik me nog herinneren, dan Nederland 3 begon. Het hele gezin zat voor de buis. .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_51109651
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 08:28 schreef Coencordia het volgende:
Ik kan me nog dat belspel herinneren met die bulldozer dat je al dat geld moest duwen naar de verzamelbak. Aan het einde hadden sommigen wel 125 gulden gewonnen.
Dat werd toch gepresenteerd door Rolf Wouters toch?
pi_51114481
Yep, Rolf Wouters. Ik was toen 12/13 en dat was in mijn beleving toch wel gruwelijk veel geld wat mensen zo ff binnenharkten. Alleen mocht je (geloof ik) pas meedoen vanaf 18 ofzo, anders had ik graag meegedaan. Fantastisch spelletje was dat
  woensdag 4 juli 2007 @ 08:22:12 #50
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_51119251
kun je nagaan, vroeger waren we al blij met 125, gulden, nu moet nb de postcodeloterij met enkele miljoenen in jouw straat vallen en dan pas zie je mensen blij zijn, maar wel enkel als ze meer loten hadden dan de buren
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')