Hoor net dat het om 23 stuks gaat..quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:19 schreef teamlead het volgende:
over hoeveel chinchilla's hebben we het?
oke.. maar aangezien chinchilla's nogal sociale beestjes zijn, kun je ze ook niet zomaar uit elkaar halen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:24 schreef ursel het volgende:
[..]
Hoor net dat het om 23 stuks gaat..
Maar tis geen handel ofzo. Beesten zijn gratis te halen inclusief hokken. Gaat echt puur voor een goed tehuis en probeer het dus via deze weg haar een beetje te helpen.
Tis niet zo dat alles bij elkaar hoort.Zit verdeeld over geloof ik 8 ruime "voileres". Mannetjes zijn gecatreerd dus niet voor de fok verder.
ik ken de beestjes waar het nu over gaat niet.. maar persoonlijk zou ik zeggen minimaal 2quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:28 schreef Eric_Cantona het volgende:
Waar af te halen? Foto's van de volières? En met hoeveel tegelijk moeten ze "afgenomen" worden?
Lijkt me ook, maar stel dat ze per 4 in 'n volière zitten, dan neem ik aan dat 't voor de beestjes 't beste is om ze dan ook per 4 over te nemen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:29 schreef teamlead het volgende:
[..]
ik ken de beestjes waar het nu over gaat niet.. maar persoonlijk zou ik zeggen minimaal 2
Helaas wel..quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:26 schreef Eric_Cantona het volgende:
Is dit 'n serieus topic?
Ik zal eens met m'n vriendin overleggen. We hebben 't laatst over Chinchilla's gehad in ieder geval.
Ze worden per groep weggedaan die al lang bij elkaar zitten. Er wordt niets uit elkaar gehaald.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:26 schreef teamlead het volgende:
[..]
oke.. maar aangezien chinchilla's nogal sociale beestjes zijn, kun je ze ook niet zomaar uit elkaar halen.
Sommige handtam, andere wel tam te krijgen, maar nog niet helemaal. Af te halen regio Den Haag (leidschendam om precies te zijn).quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:27 schreef senesta het volgende:
Zijn ze wel handtam?
En waar op te halen eventueel?
Foto's van voilere kan je per mail opvragen. Hoeveel tegelijk, ligt aan de groep, er zitten groepen bij van 2, 3 of 4 stuks. 1 bestaat uit 7 stuks maar daar zitten 4 jonkies bij.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:28 schreef Eric_Cantona het volgende:
Waar af te halen? Foto's van de volières? En met hoeveel tegelijk moeten ze "afgenomen" worden?
Chinchilla's zijn erg nieuwsgierig, net zoals katten. Dus die gaan elkaar gezellig ontdekken..quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:29 schreef teamlead het volgende:
iemand enig idee hoe katten reageren op chinchilla's trouwens?
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:34 schreef ursel het volgende:
Ze worden per groep weggedaan die al lang bij elkaar zitten. Er wordt niets uit elkaar gehaald.
[..]
ik heb ooit chinchilla's gehad en heb nu katten.... en om die chinchilla's nu te laten opvreten door de katten lijkt me weer helemaal niksquote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:37 schreef ursel het volgende:
[..]
Chinchilla's zijn erg nieuwsgierig, net zoals katten. Dus die gaan elkaar gezellig ontdekken..
Maar elk beestje heeft natuurlijk zijn eigen aard weer, dus dat is nooit echt te voorspellen.
Wil je ze samen los laten lopen dan??quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:38 schreef teamlead het volgende:
[..]
ik heb ooit chinchilla's gehad en heb nu katten.... en om die chinchilla's nu te laten opvreten door de katten lijkt me weer helemaal niks
dus als iemand ervaring heeft met die combi......
niet constant natuurlijkquote:
het ligt eigenlijk aan je katten zelf. Ik heb zelf 3 katten hier rond wandelen waarvan ik weet dat ze erg nieuwsgierig zijn maar ook niet zullen wijken om iets kleiner dan zij aan te vallen. Wij hebben dan wel geen chinchilla's maar wel andere beesten. En ik heb vroeger wel chinchilla's samen met katten gehad.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:49 schreef teamlead het volgende:
[..]
niet constant natuurlijk. Maar een uurtje per dag zou ik de chinchilla's wel los willen laten lopen ja. Ik kan alleen absoluut niet inschatten hoe katten daarop reageren. En ik zie het niet zitten om het te testen...
Hier is het vriendinnetje, wil graag meer foto's zien. Maar ook zeker interesse, dus....quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:49 schreef Eric_Cantona het volgende:
Ik heb zeer zeker interesse, ik ga 't even met m'n vriendin overleggen. Ze zit in de nachtdienst nu, dus zal vannacht dit topic wel vinden
Je hoort nog van me
Krijg als het goed is zelf de foto's in de loop van de middag. Dan zal ik ze gelijk doorsturen..quote:Op woensdag 13 juni 2007 01:35 schreef Iwannebeme het volgende:
[..]
Hier is het vriendinnetje, wil graag meer foto's zien. Maar ook zeker interesse, dus....
![]()
Vandaar dat ik ook even probeer te helpen in deze kwestie.quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:45 schreef Lllaura het volgende:
Jemig de pemig, wat bezielt iemand om 23 Chinchilla's in huis te hebben. Het zal daar wel lekker ruiken...![]()
Ik geloof nooit dat ze die allemaal binnen zo'n korte tijd kwijtraakt. Ipv ze dan naar het asiel te doen, lijkt knaagdierenopvang het Knagertje in Den Haag me nog de beste oplossing.
Succes.
Hier daagt Shinchan (mijn bokje) de katten uitquote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:29 schreef teamlead het volgende:
iemand enig idee hoe katten reageren op chinchilla's trouwens?
Chinchilla's stinken nietquote:Op woensdag 13 juni 2007 14:45 schreef Lllaura het volgende:
Jemig de pemig, wat bezielt iemand om 23 Chinchilla's in huis te hebben. Het zal daar wel lekker ruiken...![]()
Gaat om permanente opvang. De chins zitten al verdeeld over 7 groepen en deze blijven zo ook in tact. (Mja, zover mogelijk denk ik, want in zo'n korte tijd moet ze denk ik al blij zijn als ze allemaal een tehuis vinden..quote:Op woensdag 13 juni 2007 16:18 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Hier daagt Shinchan (mijn bokje) de katten uitDriftig door zn hok springen vooral veel herrie maken, ook spelen ze wel samen, een van de katten tikt (nagels in ofcourse, ze slaat ze niet met een klauw) tegen de tralies en hij hapt
![]()
Je moet ze uiteraard niet samen los laten lopen, wij laten de chinchilla's alleen boven los in een dichte kamer.
Ik zou trouwens afraden groepen heel erg uit elkaar te trekken, het zijn hele sociale diertjes. Heel hecht
Sneu trouwens voor je kennis(gaat het trouwens om tijdelijke opvang, of zoekt ze echt een permanent huis voor ze ?)
En ook die stinken niet, Althans.. Kheb ze een keer op een beurs gezien en als stinkdieren als huisdier gehouden worden worden de klieren altijd door een DA verwijderd en dan stinken ze als elk ander beest.quote:Op woensdag 13 juni 2007 16:26 schreef Spacehamster het volgende:
Cavia's stinken niet! Ze ruiken lekker....
Miits ze schoon gehouden worden, maar dat geldt voor alle dieren....behalve stinkdieren dan.
Ze zijn wel te hebben? Veel energie aan kwijt of kunnen ze af en toe eens zonder aandacht?quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:02 schreef renz0r het volgende:
Nee heb er aan 2 al genoeg
Lukt het een beetje?
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 02:15 schreef Eric_Cantona het volgende:
We hebben gisteravond (inmiddels) 'n koppeltje opgehaald. 'n Zwart mannetje en 'n grijs vrouwtje van allebei net 1 jaar. Inmiddels alles hier thuis op z'n plaats (er moest wat verbouwd worden) en ze zijn alles al goed aan 't verkennen
Ik begreep dat jullie ook 'n koppeltje overnemen?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 10:13 schreef ursel het volgende:
[..]![]()
Heel erg bedankt. Hoop dat je er veel plezier mee mag beleven..
Ja, rekeningen naar users die komen kutten in een topic..quote:Op woensdag 20 juni 2007 21:45 schreef PimpofPersia het volgende:
Verstuur je ook?
No shit, als je ze kan versturen heb ik wel interesse in twee van die mormels.quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:09 schreef ursel het volgende:
[..]
Ja, rekeningen naar users die komen kutten in een topic..
Hebben hier toch ook een groepje chins nu in huis. Groepje van 3![]()
Doe effe normaal zegquote:Op woensdag 20 juni 2007 21:45 schreef PimpofPersia het volgende:
Verstuur je ook?
je bent niet goed bij je hoofd, ga in ONZ spelen ofzoquote:Op woensdag 20 juni 2007 22:25 schreef PimpofPersia het volgende:
[..]
No shit, als je ze kan versturen heb ik wel interesse in twee van die mormels.
Ik hoop dat het allemaal luktquote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:12 schreef ymme het volgende:
Phoe het zijn wel veel beestjes hoor.
Ik kan er helaas niet aan beginnen, het huis is al vol met dierenik wil ze niet
Maar toch wil ik jullie allemaal succes wensen
Oh, ik had het voor mezelf aangepast hoorquote:Op maandag 25 juni 2007 09:44 schreef ymme het volgende:
Ik wil ze niet nee. Omdat ik mezelf ken.
Hier lopen op het moment: 2 honden, 1 poes, 2 konijnen en 3 vissen (ja die zwemmen).
Ik vind Chinchilla's ontzettend leuk, maar als je mij de wil laat, dan komt het niet goed
In leidschendam zit een dierverzorgingsschool aan de westvlietweg. Wellant collega heet dat volgens mij nu. Vroeger groene delta college. Ik heb daar vroeger op gezeten en ze waren vroeger altijd wel geintereseert in gratis dieren. En ik denk helemaal nu omdat de kooien er bij zitten. Die beesten worden daar verzorgt door de leerlingen en ze krijgen de volledige aandacht van de leerlingen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:47 schreef ursel het volgende:
Ik heb even opnieuw gepolst wat de huidige status/aantallen nog zijn.
Zover ons bekend zijn er nog steeds 4 groepen beschikbaar.![]()
![]()
Ik zal eens gaan informeren. Bedankt voor de tip..quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:36 schreef ook_gek het volgende:
[..]
In leidschendam zit een dierverzorgingsschool aan de westvlietweg. Wellant collega heet dat volgens mij nu. Vroeger groene delta college. Ik heb daar vroeger op gezeten en ze waren vroeger altijd wel geintereseert in gratis dieren. En ik denk helemaal nu omdat de kooien er bij zitten. Die beesten worden daar verzorgt door de leerlingen en ze krijgen de volledige aandacht van de leerlingen.
In mijn tijd hadden we op de gang een kooi staan van 4 meter lang met een handje vol van die beesten er in.
Er zit ook zo een school in madenstijn als ik me niet vergis.
Wellicht is dat een mooie oplossing.
Als je graag wil dat je dieren ondervoed zijn en slecht verzorgd worden, moet je ze idd naar een school brengenquote:Op woensdag 27 juni 2007 12:36 schreef ook_gek het volgende:
[..]
In leidschendam zit een dierverzorgingsschool aan de westvlietweg. Wellant collega heet dat volgens mij nu. Vroeger groene delta college. Ik heb daar vroeger op gezeten en ze waren vroeger altijd wel geintereseert in gratis dieren. En ik denk helemaal nu omdat de kooien er bij zitten. Die beesten worden daar verzorgt door de leerlingen en ze krijgen de volledige aandacht van de leerlingen.
In mijn tijd hadden we op de gang een kooi staan van 4 meter lang met een handje vol van die beesten er in.
Er zit ook zo een school in madenstijn als ik me niet vergis.
Wellicht is dat een mooie oplossing.
Uhm, het is een dierverzorgingschool. Lijkt me dat die toch wel enige interesse hebben in het verzorgen van dieren en daar ook verstand van hebben...anders ga je niet naar zo'n schoolquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:22 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Als je graag wil dat je dieren ondervoed zijn en slecht verzorgd worden, moet je ze idd naar een school brengen![]()
Volledige aandacht van de leerling![]()
Dat zou je idd denken jaquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:33 schreef ivetje het volgende:
[..]
Uhm, het is een dierverzorgingschool. Lijkt me dat die toch wel enige interesse hebben in het verzorgen van dieren en daar ook verstand van hebben...anders ga je niet naar zo'n school
Idd ja, en dan heb je natuurlijk ook nog de vakantie'squote:Op woensdag 27 juni 2007 16:47 schreef Nenootje het volgende:
Verschilt sterk per school, maar op de meeste scholen is het inderdaad bedroevend. De meeste leerlingen zijn alleen geïnteresseerd in honden, katten en/of paarden. Ik zou in ieder geval geen chinchilla's (of andere dieren) toevertrouwen aan een klas vol (V)MBO'ers. De kennis van de leerkrachten zelf is ook niet altijd je dat, en daarnaast mogen de dieren natuurlijk niet te veel kosten aan verzorging en dierenartskosten...![]()
Ik hoop dat alle diertjes een leuk huisje vinden. Er zijn gelukkig een heleboel opvancentra (zelfs specifiek voor chinchilla's), dus er zal altijd wel een oplossing te vinden zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |