abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:17:20 #1
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_50392513
Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar als het goed is mag in V&A geen dieren geplaatst worden.
Het betreft hier geen dieren van mij zelf, maar een kennis van mij.

Ze heeft er een hele stapel van (allerlei verschillende groepen kleuren enzo).
Ze heeft onlangs van der vriend te horen gekregen dat die naar Polen gaat en haar niet mee wil. Ze moet voor eind van de maand het huis uit zijn en zoekt dus met giga spoed een goede opvang voor der beesten. Begreep voor eind van deze week ofzo..

Het gaat haar vooral om dat ze een goed tehuis krijgen en hoeft er dus ook niets voor te hebben. Kooi en accesoires zijn dus zo op te halen.

Dus mocht iemand interesse hebben in een groepje of meer, laat het dan even weten..
Enkele beesten wil ze zelf nog wel graag houden, maar vanwege alle stress drukte en regelen zoekt ze ook tijdelijke opvang voor deze beesten.

Hier een voorbeeld foto

dinsdag 12 juni 2007 @ 23:19:15 #2
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_50392592
over hoeveel chinchilla's hebben we het?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_50392648
stuk of 68 hoorde ik net van d'r
pi_50392698
† The 3 Kings †
pi_50392733
68!?

Fokt ze ze? En zo ja, heeft ze dat een beetje in de hand, of is het één grote inteelt-bende?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:24:50 #6
63192 ursel
pi_50392809
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:19 schreef teamlead het volgende:
over hoeveel chinchilla's hebben we het?
Hoor net dat het om 23 stuks gaat..
Maar tis geen handel ofzo. Beesten zijn gratis te halen inclusief hokken. Gaat echt puur voor een goed tehuis en probeer het dus via deze weg haar een beetje te helpen.

Tis niet zo dat alles bij elkaar hoort. Zit verdeeld over geloof ik 8 ruime "voileres". Mannetjes zijn gecatreerd dus niet voor de fok verder.
pi_50392864
'k zie net pas dat de opmerking niet van jou kwam...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_50392867
Is dit 'n serieus topic?

Ik zal eens met m'n vriendin overleggen. We hebben 't laatst over Chinchilla's gehad in ieder geval.
"If you're not a manc, you're a wank"
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:26:55 #9
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_50392888
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:24 schreef ursel het volgende:

[..]

Hoor net dat het om 23 stuks gaat..
Maar tis geen handel ofzo. Beesten zijn gratis te halen inclusief hokken. Gaat echt puur voor een goed tehuis en probeer het dus via deze weg haar een beetje te helpen.

Tis niet zo dat alles bij elkaar hoort. Zit verdeeld over geloof ik 8 ruime "voileres". Mannetjes zijn gecatreerd dus niet voor de fok verder.
oke.. maar aangezien chinchilla's nogal sociale beestjes zijn, kun je ze ook niet zomaar uit elkaar halen.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  Moderator dinsdag 12 juni 2007 @ 23:27:39 #10
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50392913
Zijn ze wel handtam?
En waar op te halen eventueel?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_50392946
Waar af te halen? Foto's van de volières? En met hoeveel tegelijk moeten ze "afgenomen" worden?
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:29:25 #12
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_50392990
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:28 schreef Eric_Cantona het volgende:
Waar af te halen? Foto's van de volières? En met hoeveel tegelijk moeten ze "afgenomen" worden?
ik ken de beestjes waar het nu over gaat niet.. maar persoonlijk zou ik zeggen minimaal 2
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:29:53 #13
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_50393007
iemand enig idee hoe katten reageren op chinchilla's trouwens?
pi_50393071
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:29 schreef teamlead het volgende:

[..]

ik ken de beestjes waar het nu over gaat niet.. maar persoonlijk zou ik zeggen minimaal 2
Lijkt me ook, maar stel dat ze per 4 in 'n volière zitten, dan neem ik aan dat 't voor de beestjes 't beste is om ze dan ook per 4 over te nemen.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:34:28 #15
63192 ursel
pi_50393177
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:26 schreef Eric_Cantona het volgende:
Is dit 'n serieus topic?

Ik zal eens met m'n vriendin overleggen. We hebben 't laatst over Chinchilla's gehad in ieder geval.
Helaas wel..
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:26 schreef teamlead het volgende:

[..]

oke.. maar aangezien chinchilla's nogal sociale beestjes zijn, kun je ze ook niet zomaar uit elkaar halen.
Ze worden per groep weggedaan die al lang bij elkaar zitten. Er wordt niets uit elkaar gehaald.
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:27 schreef senesta het volgende:
Zijn ze wel handtam?
En waar op te halen eventueel?
Sommige handtam, andere wel tam te krijgen, maar nog niet helemaal. Af te halen regio Den Haag (leidschendam om precies te zijn).
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:28 schreef Eric_Cantona het volgende:
Foto's van voilere kan je per mail opvragen. Hoeveel tegelijk, ligt aan de groep, er zitten groepen bij van 2, 3 of 4 stuks. 1 bestaat uit 7 stuks maar daar zitten 4 jonkies bij.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:37:01 #16
63192 ursel
pi_50393290
quote:
Chinchilla's zijn erg nieuwsgierig, net zoals katten. Dus die gaan elkaar gezellig ontdekken..
Maar elk beestje heeft natuurlijk zijn eigen aard weer, dus dat is nooit echt te voorspellen.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:37:42 #17
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_50393314
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:34 schreef ursel het volgende:

Ze worden per groep weggedaan die al lang bij elkaar zitten. Er wordt niets uit elkaar gehaald.
[..]
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:38:41 #18
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_50393353
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:37 schreef ursel het volgende:

[..]

Chinchilla's zijn erg nieuwsgierig, net zoals katten. Dus die gaan elkaar gezellig ontdekken..
Maar elk beestje heeft natuurlijk zijn eigen aard weer, dus dat is nooit echt te voorspellen.
ik heb ooit chinchilla's gehad en heb nu katten.... en om die chinchilla's nu te laten opvreten door de katten lijkt me weer helemaal niks
dus als iemand ervaring heeft met die combi......
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:47:30 #19
63192 ursel
pi_50393684
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:38 schreef teamlead het volgende:

[..]

ik heb ooit chinchilla's gehad en heb nu katten.... en om die chinchilla's nu te laten opvreten door de katten lijkt me weer helemaal niks
dus als iemand ervaring heeft met die combi......
Wil je ze samen los laten lopen dan??
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:49:06 #20
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_50393740
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:47 schreef ursel het volgende:

[..]

Wil je ze samen los laten lopen dan??
niet constant natuurlijk . Maar een uurtje per dag zou ik de chinchilla's wel los willen laten lopen ja. Ik kan alleen absoluut niet inschatten hoe katten daarop reageren. En ik zie het niet zitten om het te testen...
pi_50393764
Ik heb zeer zeker interesse, ik ga 't even met m'n vriendin overleggen. Ze zit in de nachtdienst nu, dus zal vannacht dit topic wel vinden

Je hoort nog van me
  woensdag 13 juni 2007 @ 00:05:48 #22
63192 ursel
pi_50394382
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:49 schreef teamlead het volgende:

[..]

niet constant natuurlijk . Maar een uurtje per dag zou ik de chinchilla's wel los willen laten lopen ja. Ik kan alleen absoluut niet inschatten hoe katten daarop reageren. En ik zie het niet zitten om het te testen...
het ligt eigenlijk aan je katten zelf. Ik heb zelf 3 katten hier rond wandelen waarvan ik weet dat ze erg nieuwsgierig zijn maar ook niet zullen wijken om iets kleiner dan zij aan te vallen. Wij hebben dan wel geen chinchilla's maar wel andere beesten. En ik heb vroeger wel chinchilla's samen met katten gehad.
Mijn kat vroeger keek er niet eens naar om dus het ligt echt heel verschillend per kat.

Maar je hebt ook katten die aggressief reageren op andere dieren. Dus hoe reageren jou katten op andere katten? Als dit niet meteen in een gevecht eindigd kun je toch wel zeggen dat je katten niet aggressief zijn.
Al moet ik heel eerlijk zijn, chinchilla's zullen ze niks aan doen. Ze zijn dan wel iets kleiner dan katten ze kunnen heel fel zijn als ze zich bedreigd voelen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 00:25:24 #23
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_50395026
Ik weet da tmijn katten ze zouden opeten als ik ff niet op zou letten.
  woensdag 13 juni 2007 @ 01:35:54 #24
154562 Iwannebeme
miss piggy :)
pi_50396675
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:49 schreef Eric_Cantona het volgende:
Ik heb zeer zeker interesse, ik ga 't even met m'n vriendin overleggen. Ze zit in de nachtdienst nu, dus zal vannacht dit topic wel vinden

Je hoort nog van me
Hier is het vriendinnetje, wil graag meer foto's zien. Maar ook zeker interesse, dus....
You can only be the best you can
  woensdag 13 juni 2007 @ 10:05:19 #25
63192 ursel
pi_50401350
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 01:35 schreef Iwannebeme het volgende:

[..]

Hier is het vriendinnetje, wil graag meer foto's zien. Maar ook zeker interesse, dus....
Krijg als het goed is zelf de foto's in de loop van de middag. Dan zal ik ze gelijk doorsturen..
pi_50410509
Wat een mooie toffe beesten..
Had ik maar meer ruimte.......
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  woensdag 13 juni 2007 @ 14:45:12 #27
84328 Lllaura
painting pictures
pi_50411009
Jemig de pemig, wat bezielt iemand om 23 Chinchilla's in huis te hebben. Het zal daar wel lekker ruiken...

Ik geloof nooit dat ze die allemaal binnen zo'n korte tijd kwijtraakt. Ipv ze dan naar het asiel te doen, lijkt knaagdierenopvang het Knagertje in Den Haag me nog de beste oplossing.

Succes.
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  woensdag 13 juni 2007 @ 14:49:00 #28
63192 ursel
pi_50411161
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 14:45 schreef Lllaura het volgende:
Jemig de pemig, wat bezielt iemand om 23 Chinchilla's in huis te hebben. Het zal daar wel lekker ruiken...

Ik geloof nooit dat ze die allemaal binnen zo'n korte tijd kwijtraakt. Ipv ze dan naar het asiel te doen, lijkt knaagdierenopvang het Knagertje in Den Haag me nog de beste oplossing.

Succes.
Vandaar dat ik ook even probeer te helpen in deze kwestie.
De opvang is pas laatste optie als er geen andere mogelijkheden zijn. Begreep dat de ervaringen met het Knagertje niet al te best waren. Heb er zelf geen ervaring mee/kennis nog van, maar zoiets begreep ik wel. Mochten er beesten overblijven dan zullen die idd wel naar een opvang toe gaan. Maar we proberen eerst nog een goede opvang te vinden dus.
  woensdag 13 juni 2007 @ 16:18:28 #29
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_50414697
quote:
Hier daagt Shinchan (mijn bokje) de katten uit Driftig door zn hok springen vooral veel herrie maken, ook spelen ze wel samen, een van de katten tikt (nagels in ofcourse, ze slaat ze niet met een klauw) tegen de tralies en hij hapt

Je moet ze uiteraard niet samen los laten lopen, wij laten de chinchilla's alleen boven los in een dichte kamer.

Ik zou trouwens afraden groepen heel erg uit elkaar te trekken, het zijn hele sociale diertjes. Heel hecht

Sneu trouwens voor je kennis (gaat het trouwens om tijdelijke opvang, of zoekt ze echt een permanent huis voor ze ?)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 13 juni 2007 @ 16:19:40 #30
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_50414760
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 14:45 schreef Lllaura het volgende:
Chinchilla's stinken niet
Tuurlijk ruikt het wel iets, maar zeker niet zoals bv een konijn of een cavia
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_50414992
Cavia's stinken niet! Ze ruiken lekker....
Miits ze schoon gehouden worden, maar dat geldt voor alle dieren....behalve stinkdieren dan.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  woensdag 13 juni 2007 @ 16:26:59 #32
63192 ursel
pi_50415002
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:18 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Hier daagt Shinchan (mijn bokje) de katten uit Driftig door zn hok springen vooral veel herrie maken, ook spelen ze wel samen, een van de katten tikt (nagels in ofcourse, ze slaat ze niet met een klauw) tegen de tralies en hij hapt

Je moet ze uiteraard niet samen los laten lopen, wij laten de chinchilla's alleen boven los in een dichte kamer.

Ik zou trouwens afraden groepen heel erg uit elkaar te trekken, het zijn hele sociale diertjes. Heel hecht

Sneu trouwens voor je kennis (gaat het trouwens om tijdelijke opvang, of zoekt ze echt een permanent huis voor ze ?)
Gaat om permanente opvang. De chins zitten al verdeeld over 7 groepen en deze blijven zo ook in tact. (Mja, zover mogelijk denk ik, want in zo'n korte tijd moet ze denk ik al blij zijn als ze allemaal een tehuis vinden.. ).

Zelf wil ze nog wel 1 of 2 groepen houden en daar is tijdelijke opvang voor nodig. Daar is ze zelf ook volop mee bezig en liefst ziet ze dit dan ook naar een bekende van haar gaan. Weet niet hoe ze er tegenover staat als onbekende deze opvang aanbieden, dat zou ik na moeten vragen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 16:27:58 #33
63192 ursel
pi_50415040
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:26 schreef Spacehamster het volgende:
Cavia's stinken niet! Ze ruiken lekker....
Miits ze schoon gehouden worden, maar dat geldt voor alle dieren....behalve stinkdieren dan.
En ook die stinken niet, Althans.. Kheb ze een keer op een beurs gezien en als stinkdieren als huisdier gehouden worden worden de klieren altijd door een DA verwijderd en dan stinken ze als elk ander beest.
pi_50429659
Chinchilla's

Succes!
  woensdag 13 juni 2007 @ 23:01:18 #35
63192 ursel
pi_50431340
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:28 schreef renz0r het volgende:
Chinchilla's

Succes!
Niet toevallig plek voor een arm groepje chinchilla's..??
pi_50431374
Nee heb er aan 2 al genoeg

Lukt het een beetje?
pi_50431514
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:02 schreef renz0r het volgende:
Nee heb er aan 2 al genoeg

Lukt het een beetje?
Ze zijn wel te hebben? Veel energie aan kwijt of kunnen ze af en toe eens zonder aandacht?
pi_50431935
Ligt aan de type chinchilla denk ik.

De mijne zijn zéér tam en erg rustig. Als ik de mijne naast me neerzet blijven ze bij me. Als ze weglopen zullen ze nooit ver weg gaan, soms niet eens verder dan een paar meter, komen ze altijd terug. Als ik dan laat merken dat ze echt weg mogen doen ze dat ook, maar ze komen ook altijd terug als ik dat laat merken d.m.v tikken of roepen of weet het.
Opvoeden noemen ze dat, dus het is de vraag hoe die zijn.

Om ff over de mijne te praten:
Het zijn iig sociale beesten, bijten niet, stinken niet, hoog knuffel gehalte.

Energie aan kwijt, nee. Als je t etensbakje maar bijhoudt en t waterflesje ff elke dag verfrist is het goed. Dat is 1 minuut per dag. Verschonen 2 a 3x per week als je het schoon wilt houden. Ligt aan de kooi, maar ik doe daar 10 minuten over.

Wij doen het dan dagelijks. Fris voor de beesten en omgeving waar ze staan (het halletje naar mn kamer).

Let wel op dat ze savonds lawaaierig kunnen zijn, je kan ze overal neerzetten, maar slaapkamer raad ik af

Aandachts vraag: Ze kunnen zonder mits ze een grote kooi hebben, zoals een papagaaienkooi. Kunnen ze zichzelf prima vermaken. Kleinere kooi kan ook, maar dan is het slim om ze dagelijks eruit te laten voor de beweging (aandacht dus). Grotere kooi kunnen ze zelf rennen.
Vermaken doen ze met elkaar prima, dus koop altijd 2. Ik heb bijv 2 broertjes.

Succes!
pi_50432084
Ik begin in ieder geval steeds meer richting "wel" te gaan, maar ik vind 't een behoorlijke knoop om door te hakken. Tis nogal wat om zo ineens te beslissen, al lijken de beestjes me echt geweldig

Over aandacht zullen ze op zich niet te klagen hebben, aangezien m'n vriendin nogal "adhd" is en 'n behoorlijk "knuffelgehalte" heeft

Geintje schat
pi_50432205
Is het ook, want ze kunnen oud worden. Leeftijd is zooo onverspelbaar bij die beesten. Minimaal 8 en maximaal 18 om maar een gemiddelde te nemen waar ze veelal in belanden qua leeftijd.

Mijne zijn bijna 9. Weet niet hoe oud die zijn?
  woensdag 13 juni 2007 @ 23:46:50 #41
176291 MLPValley
Ursels Wife :P
pi_50433403
over stichting het knagertje die heeft momenteel een wachtlijst van 2 maanden(en ze vragen ¤20,- per dier). We hebben al meerdere opvangen geprobeerd maar is tot nu toe op niks uitgelopen.
Ze heeft 23 chin's omdat ze een opvang heeft gehad, het zijn dus 90% dieren die bij haar gedumpt zijn.
Echter zij had natuurlijk niet kunnen weten dat haar partner van de een op de andere dag haar zou verlaten en het land uitvlucht en haar met hoge schulden en een huis achterlaat die ze niet kan betalen(daarom dat ze ook niet de diertjes bij het asiel kan brengen, het geld is er gewoon weg niet).

Er is tot nu toe enkel misschien 1 groep geplaatst bij Eric maar dat is nog niet zeker. Voor de rest nog geen reacties gehad. En het einde van de week en de uiterste verhuisdatum van mijn kennis is al behoorlijk in zicht
Ursel zegt: Daar gaat mijn vrijheid..
  donderdag 14 juni 2007 @ 00:01:28 #42
176291 MLPValley
Ursels Wife :P
pi_50433929
Hierbij foto's van de hokken. Dit zijn grote voileres die makkelijk 200¤ p.s. kosten als het niet meer is. Goede stevige en mooie hokken dus waar de chins hun hele leven in kunnen blijven.
Voor de duidelijkheid de hokken zijn niet los te verkrijgen, elk hok gaat met de groep mee die er al jaren in wonen.

Ursel zegt: Daar gaat mijn vrijheid..
pi_50459465
U've got mail
pi_50468253
Wij hebben de knoop doorgehakt en nemen 'n koppeltje Morgen gaan we ze halen

Hopelijk volgen meer mensen
pi_50469348

Mijn knuffelbeestje
pi_50510290
We hebben gisteravond (inmiddels) 'n koppeltje opgehaald. 'n Zwart mannetje en 'n grijs vrouwtje van allebei net 1 jaar. Inmiddels alles hier thuis op z'n plaats (er moest wat verbouwd worden ) en ze zijn alles al goed aan 't verkennen
pi_50513265
aaah wat leuk dat jullie er 2 genomen hebben

Ik heb al 17 cavia's, mijn schoonmoeder vermoord me als ik chins erbij zou nemen
  zaterdag 16 juni 2007 @ 10:13:32 #48
63192 ursel
pi_50513530
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 02:15 schreef Eric_Cantona het volgende:
We hebben gisteravond (inmiddels) 'n koppeltje opgehaald. 'n Zwart mannetje en 'n grijs vrouwtje van allebei net 1 jaar. Inmiddels alles hier thuis op z'n plaats (er moest wat verbouwd worden ) en ze zijn alles al goed aan 't verkennen

Heel erg bedankt. Hoop dat je er veel plezier mee mag beleven..
pi_50515458
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 10:13 schreef ursel het volgende:

[..]

Heel erg bedankt. Hoop dat je er veel plezier mee mag beleven..
Ik begreep dat jullie ook 'n koppeltje overnemen?

Wat ik ook begreep is dat ze per 1-8 uit huis moet, dus 't heeft niet ZO'N haast, maar 't is wel behoorlijk snel
  woensdag 20 juni 2007 @ 21:45:41 #50
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_50670364
Verstuur je ook?
Want ik ben kaler dan kaal
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
  woensdag 20 juni 2007 @ 22:09:05 #51
63192 ursel
pi_50671532
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 21:45 schreef PimpofPersia het volgende:
Verstuur je ook?
Ja, rekeningen naar users die komen kutten in een topic..

Hebben hier toch ook een groepje chins nu in huis. Groepje van 3
  woensdag 20 juni 2007 @ 22:25:59 #52
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_50672383
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 22:09 schreef ursel het volgende:

[..]

Ja, rekeningen naar users die komen kutten in een topic..

Hebben hier toch ook een groepje chins nu in huis. Groepje van 3
No shit, als je ze kan versturen heb ik wel interesse in twee van die mormels.
Want ik ben kaler dan kaal
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
  Moderator woensdag 20 juni 2007 @ 22:28:49 #53
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50672546
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 21:45 schreef PimpofPersia het volgende:
Verstuur je ook?
Doe effe normaal zeg
Is dit weer een halfslachtige poging om grappig te zijn?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 21 juni 2007 @ 19:18:55 #54
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_50700933
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 22:25 schreef PimpofPersia het volgende:

[..]

No shit, als je ze kan versturen heb ik wel interesse in twee van die mormels.
je bent niet goed bij je hoofd, ga in ONZ spelen ofzo
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_50734686
Phoe het zijn wel veel beestjes hoor.

Ik kan er helaas niet aan beginnen, het huis is al vol met dieren
Maar toch wil ik jullie allemaal succes wensen
  zaterdag 23 juni 2007 @ 08:15:55 #56
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_50753203
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 17:12 schreef ymme het volgende:
Phoe het zijn wel veel beestjes hoor.

Ik kan er helaas niet aan beginnen, het huis is al vol met dieren ik wil ze niet
Maar toch wil ik jullie allemaal succes wensen
Ik hoop dat het allemaal lukt .
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_50811487
Ik wil ze niet nee. Omdat ik mezelf ken.
Hier lopen op het moment: 2 honden, 1 poes, 2 konijnen en 3 vissen (ja die zwemmen).
Ik vind Chinchilla's ontzettend leuk, maar als je mij de wil laat, dan komt het niet goed
  maandag 25 juni 2007 @ 10:03:40 #58
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_50811971
quote:
Op maandag 25 juni 2007 09:44 schreef ymme het volgende:
Ik wil ze niet nee. Omdat ik mezelf ken.
Hier lopen op het moment: 2 honden, 1 poes, 2 konijnen en 3 vissen (ja die zwemmen).
Ik vind Chinchilla's ontzettend leuk, maar als je mij de wil laat, dan komt het niet goed
Oh, ik had het voor mezelf aangepast hoor
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 25 juni 2007 @ 22:24:51 #59
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_50838363
ik zou echt dolgraag willen, maar ik heb domweg geen ruimte voor zo'n kooi
ik woon op 20 m2 dus dat gaat nooit lukken.
heel veel succes ermee in elk geval!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  maandag 25 juni 2007 @ 22:30:39 #60
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_50838616
ik ben even wat vrienden aan het polsen die gek zijn op dieren overigens.
een vriend van me wil er wel een stel, als zijn ouders het ermee eens zijn, en zijn zus waarschijnlijk ook wel
als ik meer weet, mail ik wel even
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_50847014
Kijk!

We komen er uiteindelijk wel
  dinsdag 26 juni 2007 @ 20:47:34 #62
63192 ursel
pi_50872558
Ik heb even opnieuw gepolst wat de huidige status/aantallen nog zijn.
Zover ons bekend zijn er nog steeds 4 groepen beschikbaar.
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:36:21 #63
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_50894677
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 20:47 schreef ursel het volgende:
Ik heb even opnieuw gepolst wat de huidige status/aantallen nog zijn.
Zover ons bekend zijn er nog steeds 4 groepen beschikbaar.
In leidschendam zit een dierverzorgingsschool aan de westvlietweg. Wellant collega heet dat volgens mij nu. Vroeger groene delta college. Ik heb daar vroeger op gezeten en ze waren vroeger altijd wel geintereseert in gratis dieren. En ik denk helemaal nu omdat de kooien er bij zitten. Die beesten worden daar verzorgt door de leerlingen en ze krijgen de volledige aandacht van de leerlingen.

In mijn tijd hadden we op de gang een kooi staan van 4 meter lang met een handje vol van die beesten er in.
Er zit ook zo een school in madenstijn als ik me niet vergis.

Wellicht is dat een mooie oplossing.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:11:49 #64
63192 ursel
pi_50895933
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:36 schreef ook_gek het volgende:

[..]

In leidschendam zit een dierverzorgingsschool aan de westvlietweg. Wellant collega heet dat volgens mij nu. Vroeger groene delta college. Ik heb daar vroeger op gezeten en ze waren vroeger altijd wel geintereseert in gratis dieren. En ik denk helemaal nu omdat de kooien er bij zitten. Die beesten worden daar verzorgt door de leerlingen en ze krijgen de volledige aandacht van de leerlingen.

In mijn tijd hadden we op de gang een kooi staan van 4 meter lang met een handje vol van die beesten er in.

Ik zal eens gaan informeren. Bedankt voor de tip..
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:22:08 #65
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_50903127
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:36 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Als je graag wil dat je dieren ondervoed zijn en slecht verzorgd worden, moet je ze idd naar een school brengen
Volledige aandacht van de leerling
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:33:54 #66
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_50903527
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:22 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Als je graag wil dat je dieren ondervoed zijn en slecht verzorgd worden, moet je ze idd naar een school brengen
Volledige aandacht van de leerling
Uhm, het is een dierverzorgingschool. Lijkt me dat die toch wel enige interesse hebben in het verzorgen van dieren en daar ook verstand van hebben...anders ga je niet naar zo'n school
To infinity…and beyond!
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:36:23 #67
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_50903631
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:33 schreef ivetje het volgende:

[..]

Uhm, het is een dierverzorgingschool. Lijkt me dat die toch wel enige interesse hebben in het verzorgen van dieren en daar ook verstand van hebben...anders ga je niet naar zo'n school
Dat zou je idd denken ja Helaas is het op veel van die scholen niet zo (intresse om het te leren ongetwijfeld, alleen de verzorging van de dieren is vaak minder intresse voor)
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:47:13 #68
136830 Nenootje
severely detached
pi_50904053
Verschilt sterk per school, maar op de meeste scholen is het inderdaad bedroevend. De meeste leerlingen zijn alleen geïnteresseerd in honden, katten en/of paarden. Ik zou in ieder geval geen chinchilla's (of andere dieren) toevertrouwen aan een klas vol (V)MBO'ers. De kennis van de leerkrachten zelf is ook niet altijd je dat, en daarnaast mogen de dieren natuurlijk niet te veel kosten aan verzorging en dierenartskosten...

Ik hoop dat alle diertjes een leuk huisje vinden. Er zijn gelukkig een heleboel opvancentra (zelfs specifiek voor chinchilla's), dus er zal altijd wel een oplossing te vinden zijn.
Hoera, wat is het leuk dat ik besta.
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:53:00 #69
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_50904247
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:47 schreef Nenootje het volgende:
Verschilt sterk per school, maar op de meeste scholen is het inderdaad bedroevend. De meeste leerlingen zijn alleen geïnteresseerd in honden, katten en/of paarden. Ik zou in ieder geval geen chinchilla's (of andere dieren) toevertrouwen aan een klas vol (V)MBO'ers. De kennis van de leerkrachten zelf is ook niet altijd je dat, en daarnaast mogen de dieren natuurlijk niet te veel kosten aan verzorging en dierenartskosten...

Ik hoop dat alle diertjes een leuk huisje vinden. Er zijn gelukkig een heleboel opvancentra (zelfs specifiek voor chinchilla's), dus er zal altijd wel een oplossing te vinden zijn.
Idd ja, en dan heb je natuurlijk ook nog de vakantie's

Opvang Wat stom van me Er is in groningen een speciale Chinchilla opvang
http://www.vida-nueva.nl/
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:56:18 #70
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_50919401
Even een kleine verduidelijking over de school.

1 ruim 75% bestaat uit vrouwen op die school. Die hebben toch vaak meer wat met dieren dan jongens

2 Reken maar dat die beesten 1x per week een schoon verblijf krijgt je hebt namelijk 2X per week dierverzorging als les.

3 Er zit op de zelfde Westvlietweg een dierenarts die voor een zeer laag bedrag langs komt indien dat nodig is. Ze hebben ook een eigen vee arts voor de paarden, geiten en schapen die tegen een lage vergoeding werkt.

4 De docente die les geeft in dierenverzorging ken ik nog van vroeger. Zij heeft in de tijd dat ik daar op school zat stage gelopen als ik me niet vergis. Zij heeft de volledige opleiding op MBO gedaan in Dordrecht dat als 1 van de betere scholen teboeken staat in Nederland. Je kan daar echt alles kanten op.

5 Jongeren die iets met dieren willen doen later hebben maar 1 optie voor een opleiding en dat is die school. Daarom zal je maar weinig jongeren vinden daar die uit eindelijk iets totaal anders gaan doen. Vergis je niet dat dierenverzorging daar 1 van de belangrijkste dingen is gedurende 4 jaar. Als je dat niet ligt ga je het daar echt geen 4 jaar uithouden

6 In de vakantie's worden ze gewoon elke dag gevoed en 1x per week schoongemaakt door verschillende vrijwilligers. In de langere vakanties gaan de dieren vaak met leerlingen mee naar huis indien dat kan. En anders zijn daar weer de vrijwilligers die de dieren voeden en verschonen.

7 stro hooi en zaagsel voor de knaagdieren krijgen ze van boeren in de omgeving.

Kijk ik of iemand anders kan niet garanderen dat het altijd goed zal gaan daar. Maar dat kan je ook niet bij iemand anders. De dieren zijn gratis af te halen. De drempel om snel ja te zeggen zonder er echt over na te denken is dus vele malen lager dan wanneer je er laten we zeggen 100 euro voor moeten betalen.

En tevens is ook de optie dat een slangenhouder zegt van jo ik neem ze wel heb ik weer wat voer voor weinig de komende weken en de kooi verpats is wel en houd er aan het eind nog geld aan over.

Wat ik anders als advies kan geven is dat de eigenaar zelf even op afspraak moet gaan daar op de school. Kan hij/zij zelf een indruk krijgen

Het is een beetje jammer dat er van alles geroepen word zonder dat iemand ook maar enig idee heeft over de werkwijze van in dit geval een school.

Er word voor een oplossing gevraagt. Ik geef een optie en tevens spreek ik uit ervaring omdat ik daar zelf 4 jaar gezeten heb en verschillende andere die ik ken hebben daar gezeten of zitten er nu en in die tijd is de school volledig vernieuwd en hebben ze mooie dieren verblijven gekregen.

Succes
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_51357345
Vriendin heeft op Wellant in Dordt gezeten en daar hadden ze ook chins. Die werden gewoon, net als andere dieren, goed verzorgd
pi_51377479
Probeer het ens op onderstaand forum

http://www.chinchillavilla.nl/forum/
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_51377583
pi_51380245
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 22:28 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
[afbeelding]
ZOMG oud en offtopic
pi_51489579
Heb je ook een berichtje gestuurd
pi_63372710
Even 'n topic-kick, nu ruim 'n jaar geleden dat één en ander verhuisd moest worden. Ik vroeg me af of alles gelukt is en hoe 't nu met alle chins gaat.

De onzen doen 't in ieder geval heel goed, erg nieuwsgierig en breken alles af wat je in de kooi doet Ze zijn niet veel tammer geworden, echt vasthouden is er niet bij. 'n Paar keer per week verbouwen we de kamer door de helft af te zetten (met kastdeuren) zodat ze 'n grote speelplaats hebben.

Regelmatig de kooi aanpassen door wat te verhangen of iets nieuws toe te voegen werkt ook goed, je ziet ze dan echt op ontdekkingstocht gaan

De zwarte (Kaas) gaat dan flink op onderzoek uit, de grijze (Ham) is wat minder "brutaal" en zit meestal ergens in 'n hoekje. Ze hebben in ieder geval al 'n keer de antennekabel te pakken gehad, daardoor hebben we nu boven wat ruis op 't beeld

Kaas:

Ham:
  donderdag 20 november 2008 @ 14:02:54 #77
63192 ursel
pi_63373361
Hoe het met de rest is weet ik eigenlijk niet. Daar heb ik niet veel meer van vernomen.
Had er zelf 3 gehouden, waarvan er 1 is overleden, zo'n half jaar geleden

De andere 2 leven nog wel. idd houden ze niet echt van vasthouden. ff gaat wel, maar daarna willen ze weer weg..

Wel keun om te zien dat het nog steeds goed gaat met ze..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')