Even een kleine verduidelijking over de school.
1 ruim 75% bestaat uit vrouwen op die school. Die hebben toch vaak meer wat met dieren dan jongens
2 Reken maar dat die beesten 1x per week een schoon verblijf krijgt je hebt namelijk 2X per week dierverzorging als les.
3 Er zit op de zelfde Westvlietweg een dierenarts die voor een zeer laag bedrag langs komt indien dat nodig is. Ze hebben ook een eigen vee arts voor de paarden, geiten en schapen die tegen een lage vergoeding werkt.
4 De docente die les geeft in dierenverzorging ken ik nog van vroeger. Zij heeft in de tijd dat ik daar op school zat stage gelopen als ik me niet vergis. Zij heeft de volledige opleiding op MBO gedaan in Dordrecht dat als 1 van de betere scholen teboeken staat in Nederland. Je kan daar echt alles kanten op.
5 Jongeren die iets met dieren willen doen later hebben maar 1 optie voor een opleiding en dat is die school. Daarom zal je maar weinig jongeren vinden daar die uit eindelijk iets totaal anders gaan doen. Vergis je niet dat dierenverzorging daar 1 van de belangrijkste dingen is gedurende 4 jaar. Als je dat niet ligt ga je het daar echt geen 4 jaar uithouden
![]()
6 In de vakantie's worden ze gewoon elke dag gevoed en 1x per week schoongemaakt door verschillende vrijwilligers. In de langere vakanties gaan de dieren vaak met leerlingen mee naar huis indien dat kan. En anders zijn daar weer de vrijwilligers die de dieren voeden en verschonen.
7 stro hooi en zaagsel voor de knaagdieren krijgen ze van boeren in de omgeving.
Kijk ik of iemand anders kan niet garanderen dat het altijd goed zal gaan daar. Maar dat kan je ook niet bij iemand anders. De dieren zijn gratis af te halen. De drempel om snel ja te zeggen zonder er echt over na te denken is dus vele malen lager dan wanneer je er laten we zeggen 100 euro voor moeten betalen.
En tevens is ook de optie dat een slangenhouder zegt van jo ik neem ze wel heb ik weer wat voer voor weinig de komende weken en de kooi verpats is wel en houd er aan het eind nog geld aan over.
Wat ik anders als advies kan geven is dat de eigenaar zelf even op afspraak moet gaan daar op de school. Kan hij/zij zelf een indruk krijgen
![]()
Het is een beetje jammer dat er van alles geroepen word zonder dat iemand ook maar enig idee heeft over de werkwijze van in dit geval een school.
Er word voor een oplossing gevraagt. Ik geef een optie en tevens spreek ik uit ervaring omdat ik daar zelf 4 jaar gezeten heb en verschillende andere die ik ken hebben daar gezeten of zitten er nu en in die tijd is de school volledig vernieuwd en hebben ze mooie dieren verblijven gekregen.
Succes
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group