Nee, maar voordat ze dat beton gaan storten kan je toch eerst een of andere grote waterdichte plastic zak in dat gat stoppen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Sjonge, daar hadden ze wel even beter over kunnen nadenken. Natuurlijk is zo'n constructie niet 50 jaar lang waterdicht
Idd grote plastic zak erond en vacuum zuigen, dat konden ze toen toch ook alquote:Op donderdag 14 juni 2007 12:12 schreef welp_38 het volgende:
[..]
Nee, maar voordat ze dat beton gaan storten kan je toch eerst een of andere grote waterdichte plastic zak in dat gat stoppen.![]()
Dan komt er van onder alvast geen water in.![]()
als ik het goed begrepen heb, is dat ook wat ze gedaan hebben hoorquote:Op donderdag 14 juni 2007 12:34 schreef osmo het volgende:
[..]
Idd grote plastic zak erond en vacuum zuigen, dat konden ze toen toch ook al
als je zo naar die foto kijkt krijg je niet het idee dat het vacium verpakt is. Er is nog te veel ruimte in dat doek zeg maarquote:Op donderdag 14 juni 2007 13:10 schreef teamlead het volgende:
[..]
als ik het goed begrepen heb, is dat ook wat ze gedaan hebben hoor. Maar als ze dat net zo goed gedaan hebben als het bouwen van die vault.....
Het was 60cm toen het opengemaakt werd. Er zijn indicaties (zeggen de opgravers) dat het volledig gevuld is geweest met water.quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:01 schreef teamlead het volgende:
[..]
nagenoeg compleet? 2 feet water is 60 centimeter hoor
zolang het altijd onder water heeft gestaan valt de roest mee hoor!quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:17 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Het was 60cm toen het opengemaakt werd. Er zijn indicaties (zeggen de opgravers) dat het volledig gevuld is geweest met water.
Nou maar hopen dat ze het plastic er goed om gedaan hebben. Anders heeft de winnaar een flink restauratieproject in de tuin staan.
Ligt er aan toch betreft de bacterien in het water?quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:23 schreef T42 het volgende:
[..]
zolang het altijd onder water heeft gestaan valt de roest mee hoor!
pas van droog nat droog nat gaat iets roesten
Morgen middag 12.00 (Tulsa tijd)quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:22 schreef Vince22 het volgende:
Wanneer gaan ze'm dr nou helemaal uittakelen? morgen?
Nee, dat ligt aan het feit dat er zuurstof in water zit...quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:25 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ligt er aan toch betreft de bacterien in het water?
Ik denk dat het beton op zich geen probleem geweest is. Maar de deksel. Ik denk dat die niet goed dicht zat en dat door de kieren water naar binnen gekomen is.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:24 schreef ElectricEye het volgende:
Zoals gezegd, wat een heerlijke Fallout-sfeer op sommige foto's Ook leuk dat de 'vault' waar dat ding in staat bedoeld was om atoomaanvallen te weerstaan.
Één ding is zeker, aardlingen van 1957 overschatten schromelijk de lange termijn houdbaarheid van beton!
Corrosie vindt ook plaats onder water.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:23 schreef T42 het volgende:
[..]
pas van droog nat droog nat gaat iets roesten
maar lang niet zo snelquote:Op donderdag 14 juni 2007 13:30 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Corrosie vindt ook plaats onder water.
heeft eneorme beurd nodig zoiezo en distrubutie riem moet na 3 jaar al vervangen wordenquote:Op donderdag 14 juni 2007 13:38 schreef Adagio het volgende:
Wel interessant, al denk ik ook dat de auto zeker niet direct zal starten nadat ze hem uitgepakt hebben
Het blok is afgevuld met olie, dus er zal eerst onderhoud moeten plaatsvinden. Accu, nieuwe brandstof enzo.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:38 schreef Adagio het volgende:
Wel interessant, al denk ik ook dat de auto zeker niet direct zal starten nadat ze hem uitgepakt hebben
Nee, ik heb wel eens gehoord dat deze auto niet gek veel waard zou zijn... meer inderdaad de waarde van: deze heeft 50jr onder de grond gezeten...quote:Op woensdag 13 juni 2007 10:08 schreef ook_gek het volgende:
Stel je voor dat hij nog goed in staat is. Dan heb je een klasieker die gloed nieuw is en in orginele staat. Dat ding zal dan achterlijk veel waard zijn voor een echte verzamelaar
Nou, een splinternieuw exemplaar zal best wat opleveren...quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:08 schreef Dhr.Swinckels het volgende:
[..]
Nee, ik heb wel eens gehoord dat deze auto niet gek veel waard zou zijn...
Restauratieprojectjequote:
leuk stukje tekst zeker het laatste stukje....quote:Eind volgende week in Tulsa, Oklahoma? Dan is dit een niet te missen evenement: het opgraven van een 1957 Plymouth Belvedere, die 50 jaar geleden in een soort betonnen sarcofaag is begraven, inclusief een kratje bier en de inhoud van een damestasje, om ons zo 50 jaar later versteld te doen staan van de onvoorstelbare technologische ontwikkelingen die destijds in de Verenigde Staten plaatsvonden. 15 Juni wordt de Plymouth uit de grond gehaald, maar de vrees is dat, ondanks behoorlijk wat anti-roestbehandelingen, er weinig meer over is dan een berg roestig metaal, aangezien de Plymouth Belvedere een van de meest roestgevoelige auto's was uit haar tijd.
Als je op andere foto's uit 1957 kijkt zie je dat de auto op een zak staat.quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:41 schreef ook_gek het volgende:
[afbeelding]
Niet echt vacium verpakt zo te zien![]()
Ik ga het somber inzien![]()
Dude, die zak is niet vacuuum...quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:54 schreef FooFighters het volgende:
[..]
Als je op andere foto's uit 1957 kijkt zie je dat de auto op een zak staat.
Ik denk dat deze na plaatsing in de tombe over de auto is heen getrokken en daarna vacuum is gezogen.
Nouja, het lijkt iig nog op een auto, dus das al niet waar...quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:50 schreef ook_gek het volgende:
[..]
leuk stukje tekst zeker het laatste stukje....
volgens mij is dat wel wat gezegd werd in het filmpjequote:
En wat zien we op het plaatje?quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:59 schreef teamlead het volgende:
[..]
volgens mij is dat wel wat gezegd werd in het filmpje
"it looked like shrinkingfoil when they sucked all the air out, remeber that"...
een nog onverpakte auto.. so?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |