Het is de universiteit die samen met mijn onderzoeksinstituut dat doet... als werknemer ben ik verzekerd van iest gunstigere voorwaarden qua poorten, etc. dan de studentenquote:Op maandag 18 juni 2007 23:52 schreef maartena het volgende:
Mijn ervaring met gratis publieke netten is dat het allemaal prima werkt met webbrowsen, e-mail, etc.... maar dat alle niet-standaard poorten dicht staan, en dat torrents en p2p niet gaan werken...... Vrij logisch ook eigenlijk, anders heb je binnen de kortste keren mensen die 50 PC's aan dat WiMax netwerkje knopen, en complete torrentupload servers hebben staan die de bandbreedte dichtknijpen.
Ze zijn hier ook al bezig met WiMax trouwens.
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:44 schreef Delicieux het volgende:
[..]
De TV optie: daar mis je niets aan. Er zit geen enkele fatsoenlijke zender bij. Alles is ofwel Frans, ofwel een of ander oeboema-taaltje dat ik niet begrijp. Hier wordt geen TV gekeken.Alleen heel af en toe TF1
Uhm, ff flinke schop...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:56 schreef phileine het volgende:
Volgende huis gelukkig weer wel iberbanda als het goed is, maar het huis dáárna valt dat nog maar te bezien. Dus het blijft nog even spannend. Wie suggesties heeft voor een betere oplossing mag zich graag melden...
daar lopen ze in FRankrijk idd voorop heel raar als je soms de andere infrastructuur ziet en z elang aan het minitel systeem hebben gehangenquote:Op woensdag 13 juni 2007 11:03 schreef Delicieux het volgende:
Ik heb een Freebox HD (free.fr). Dat zijn twee doosjes voor telefoon, TV en internet via adsl.
Download is 20Mbps, upload is 2Mbps. Gaat als een dolle.![]()
Het abonnementje levert verder gratis bellen naar alle Europese landen (vaste lijnen) alsook naar de US en Canada.
Iets van 100 TV kanalen zitten er ook nog gratis bij....
Het gehele pakket kost me een godsvermogen van 29,95 Euri per maand.
oh ja, vanaf komende maand wordt begonnen met het aanleggen van glasvezel totaan het appartement![]()
Ik meen een jaartje of wat geleden weleens grappen te hebben gehoord over Boise Idaho USA. Waarover het was weet ik niet meer maar leuk was het wel.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:09 schreef MrCyber het volgende:
Helaas hier in Boise, ID in de VS maar 3 keuzes :
- Kabel internet a $44.95 per maand (maar je moet er kabel TV bijnemen) a 1.5 MBps down, 256 kbps up
- ADSL a $34.95 per maand, 2 Mbps down, 256 kbps up (dit heb ik)
- Wireless a $39.95 per maand, 1.5 Mbps down, 128kbps up.
Grootste probleem hier is dat we maar 1 kabel maatschappij en maar 1 telefoon provider hebben,
De u.s is gewoon erg groot en met een zwaar verouderd telefoon net en andere infrastructuur. In de meeste gevallen is het niet rendabel om km'ers kabel te gaan leggen voor gehuchten met 100 inwoners. Dus veel mensen hebben nog trage verbindingen. Een klein land als NL heeft niet voor niets een belachelijke infrastrucuur in vergelijking tot alle landen in de wereld bijna.quote:Op woensdag 26 september 2007 00:48 schreef r.liong het volgende:
[..]
Ik meen een jaartje of wat geleden weleens grappen te hebben gehoord over Boise Idaho USA. Waarover het was weet ik niet meer maar leuk was het wel.
Terugkomend op de internet-abonnementen het volgende: Wat mij nu opvalt is dat een land als de VS dat toch vaak als voorbeeld dient als het gaat om technologische vooruitgang,achterloopt kwa internet-mogelijkheden op landen als Zuid-Korea en Japan waar dit soort technologie op grotere schaal in de maatschappij wordt toegepast en geimplementeerd. Of is Boise een uitzondering?
Er zijn enorme verschillen in de VS met betrekking tot internet. In veel gebieden is "DSL" inderdaad standaard een 1.5 Mbit/s down, 384 kbit/s up lijntje, en veel meer kun je niet krijgen. 3 Mbps als je geluk hebt. In wat meer stedelijke gebieden heb je Verizon die met FIOS de boel aan het beglazen is (Fiber to the home) of een fatsoenlijke kabelmaatschappij die een betere snelheid aanbied.quote:Op woensdag 26 september 2007 01:27 schreef Buschetta het volgende:
De u.s is gewoon erg groot en met een zwaar verouderd telefoon net en andere infrastructuur. In de meeste gevallen is het niet rendabel om km'ers kabel te gaan leggen voor gehuchten met 100 inwoners. Dus veel mensen hebben nog trage verbindingen. Een klein land als NL heeft niet voor niets een belachelijke infrastrucuur in vergelijking tot alle landen in de wereld bijna.
Yupquote:Op woensdag 26 september 2007 17:31 schreef Hexley het volgende:
Zijn er eigenlijk nog mensen hier die VoIP met Nederlands netnummer gebruiken?
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:46 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja, of beter, het afzeggen van de afspraak met de monteur. Blijkbaar doen mensen dat niet zo vaak?
Yup hier ook. Heb nog steeds mijn 023 nummer ...quote:Op woensdag 26 september 2007 17:31 schreef Hexley het volgende:
Zijn er eigenlijk nog mensen hier die VoIP met Nederlands netnummer gebruiken?
Tja mobiel inet is hier in Spanje ook nog niet zo heel erg duur, per dag 1,20 tot 1,39 zonder data limiet.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:03 schreef PieterBas het volgende:
In Zweden zijn de prijzen van (mobiele) Internet
Toevallig zit ik de laatste tijd koreaanse series te downloadenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 06:22 schreef Underdoggy het volgende:
ranzendsnel internet hier in Korea, 100mbit uncapped op mijn kamer. Verbindingen met EU/USA zijn redelijk traag maar van Koreaanse servers gaat alles supersnel. Downloaden gaat snel mits je veel dingen tegelijk download. Enkele verbindingen zijn op vreemde manier redelijk traag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |