En ik moet zomaar wat op internet geloven?quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Burgeroorlog in palestijnse gebieden
Je zou toch zeggen dat hoe harder Israel slaat hoe meer Hamas en Fatah de handen ineen zullen slaan. Israel staat grotendeels buiten dit conflict (uitgezonderd het feit dat zij lange tijd het werk van de PLO onmogelijk heeft gemaakt en dat daardoor fatah niet erg populair is) en de VS daarom -en andere redenen- ook.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Financiele steun + veto'en is al verkeerd genoeg me dunkt.
slap hoorquote:Op woensdag 13 juni 2007 21:30 schreef MrX1982 het volgende:
Ja wat als. Daar maak je een gecompliceerd conflict niet makkelijker op.
Jij je zin, je hebt het niet gezegd.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
En ik moet zomaar wat op internet geloven?
Je denkt dat het stoppen van enige financiele steun aan de gebieden heeft geholpen? In positieve zin?quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat hoe harder Israel slaat hoe meer Hamas en Fatah de handen ineen zullen slaan. Israel staat grotendeels buiten dit conflict (uitgezonderd het feit dat zij lange tijd het werk van de PLO onmogelijk heeft gemaakt en dat daardoor fatah niet erg populair is) en de VS daarom -en andere redenen- ook.
Je ziet het ware gezicht van Hamas. Daar moet je sowieso nooit mee om de tafel gaan zitten.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja. En waaruit blijkt hier dan uit dat dat beleid -jezelf verdedigen en niet praten met Hamas- gerechtvaardigd is? Zodra Hamas Gaza heeft overgenomen heeft Israël niet het recht meer zich te verdedigen en kan er gepraat worden met Hamas?
Dat vond ik ook niet een al te slimme zet maar gezien de neiging bij Hamas om daar wapens van te kopen begrijp ik het wel.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je denkt dat het stoppen van enige financiele steun aan de gebieden heeft geholpen? In positieve zin?
En zo kan je praktisch 9/11 "rechtvaardigen" door Bush aan te halen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je ziet het ware gezicht van Hamas. Daar moet je sowieso nooit mee om de tafel gaan zitten.
Als Palestijnen voor dat soort machthebbers kiezen, soit. Maar aanvaard dan ook de gevolgen van die keuze.
Het blijft een van de vele negatief uitpakkende inmengingen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat vond ik ook niet een al te slimme zet maar gezien de neiging bij Hamas om daar wapens van te kopen begrijp ik het wel.
Wat een onzin argument was natuurlijk aangezien er wat wapens betreft zat financiele injecties uit de hele Arabische wereld komen. Alhoewel, vaak is daar niet eens geld mee gemoeid. Ze maken zich er meer druk om hoe ze het binnen kunnen smokkelenquote:Op woensdag 13 juni 2007 21:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat vond ik ook niet een al te slimme zet maar gezien de neiging bij Hamas om daar wapens van te kopen begrijp ik het wel.
Met die hun ware gezicht tonen of Hamas? Hoe dan ook, je hebt drie keuzes: praten, niets doen, of aanvallen. Alleen praten helpt, aangezien niets doen, uhm, niet echt lijkt te helpen en aanvallen ook zo hopeloos lijkt. En aanvallen in een brede context: militair, maar ook economisch en politiek. Je kunt aan de tafel zitten met Hamas, dan is er enige kans op iets, of je doet het niet en je hebt zeker weten niets.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je ziet het ware gezicht van Hamas. Daar moet je sowieso nooit mee om de tafel gaan zitten.
Tsja...quote:Als Palestijnen voor dat soort machthebbers kiezen, soit. Maar aanvaard dan ook de gevolgen van die keuze.
Wat de VS had moeten doen -nadat ze smeekten om verkiezingen- was rond de tafel gaan zitten met Hamas, daarna zouden sancties op z'n plaats zijn geweest indien het een ongewenst resultaat had opgeleverd.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het blijft een van de vele negatief uitpakkende inmengingen.
Wel als het terroristen zijn en ze geweld niet willen afzweren. Logisch dat de geldkraan werd dichtgedraaid. Israel, de VS en EU zijn op geen enkele manier verplicht om te helpen. De hulp is een keuze en die kan naar eigen inzicht stopgezet worden.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:37 schreef Mutant01 het volgende:
Democratisch gekozen machthebbers horen geen "gevolgen" te hebben.
Andersom. De hulp was een positief bedoelde inmenging, iets wat blijkbaar voor granted werd genomen. Dat geld was een extra gebaar, geen standaard iets.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het blijft een van de vele negatief uitpakkende inmengingen.
Er is nogal veel twijfel over de ware bedoelingen van Hamas. Vergeet niet dat Fatah vroeger net zulke standpunten in nam.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:41 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Wel als het terroristen zijn en ze geweld niet willen afzweren. Logisch dat de geldkraan werd dichtgedraaid. Israel, de VS en EU zijn op geen enkele manier verplicht om te helpen. De hulp is een keuze en die kan naar eigen inzicht stopgezet worden.
Nah, dat zouden twee erg kleine landjes zijn.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:30 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
volgens mij is één van de 2 net wel levensvatbaar, de andere niet. een (halve, maar dat kan opgelost worden) gematigde koers is altijd beter dan een zeer slecht werkende mengeling van gematigd en extreem, met vele interne strubbelingen
Dit conflict toont het ware gezicht van Hamas. Hamas is toch helemaal niet uit op vrede laat staan met Israël.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:40 schreef Monidique het volgende:
Met die hun ware gezicht tonen of Hamas? Hoe dan ook, je hebt drie keuzes: praten, niets doen, of aanvallen. Alleen praten helpt, aangezien niets doen, uhm, niet echt lijkt te helpen en aanvallen ook zo hopeloos lijkt. En aanvallen in een brede context: militair, maar ook economisch en politiek. Je kunt aan de tafel zitten met Hamas, dan is er enige kans op iets, of je doet het niet en je hebt zeker weten niets.
Door niet met Hamas te praten omdat er geen reden is wat met dit conflict wederom bevestigd wordt.quote:Tsja...
Maar goed, hoe rechtvaardigt dit ietwat burgeroorlogachtig conflict nou het beleid van Israël?
Het was weldegelijk een standaard iets, het was de enigste bron van inkomsten. En dat wist men dondersgoed. Je zou het praktisch gewoonterecht kunnen noemen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:45 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Andersom. De hulp was een positief bedoelde inmenging, iets wat blijkbaar voor granted werd genomen. Dat geld was een extra gebaar, geen standaard iets.
hehe daar zit niemand op te wachten. In Jordanie zitten ze al met al die Palestijnen in hun maag. Volgens mij is dat ook een meerderheid van de bevolking daarquote:Op woensdag 13 juni 2007 21:46 schreef Masterix het volgende:
[..]
Nah, dat zouden twee erg kleine landjes zijn.
Met armoede, een vreselijk moeilijke bevolking en geschiedenis en alles.
Misschien Jordanië uitbreiden met de Westbank en de Gaza-strook bij Egypte voegen, de Palestijnen worden Jordaniërs en Egyptenaren... Wie weet.
lalalala.... dat zei men vroeger van Arafat ook... lalalalaquote:Op woensdag 13 juni 2007 21:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dit conflict toont het ware gezicht van Hamas. Hamas is toch helemaal niet uit op vrede laat staan met Israël.
Ja, Palestijnen, 1970, Jordanië, ik weet, maar toch...quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:49 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
hehe daar zit niemand op te wachten. In Jordanie zitten ze al met al die Palestijnen in hun maag. Volgens mij is dat ook een meerderheid van de bevolking daar![]()
Dan nog blijft dat de geldstroom geen enkele verplichting was. Natuurlijjk blijf je geen geld geven aan een regering die erg vijandig staat tegenover je bondgenoot.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het was weldegelijk een standaard iets, het was de enigste bron van inkomsten. En dat wist men dondersgoed.
Waarom geen stukje van de USA? Of een stukje van Griekenland?quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:46 schreef Masterix het volgende:
[..]
Nah, dat zouden twee erg kleine landjes zijn.
Met armoede, een vreselijk moeilijke bevolking en geschiedenis en alles.
Misschien Jordanië uitbreiden met de Westbank en de Gaza-strook bij Egypte voegen, de Palestijnen worden Jordaniërs en Egyptenaren... Wie weet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |