OK, kon zijn dat je hem liever bij Arsenal zag wat ik me overigens niet kon voorstellen.quote:
quote:Manchester United blameert zich
AMSTERDAM - Manchester United heeft zich dinsdag in Japan geblameerd. De kampioen van Engeland kwam tegen J-League-kampioen Urawa Reds niet verder dan een gelijkspel. Op het scorebord prijkte uiteindelijk een 2-2 einduitslag.
Al na 25 minuten keek Manchester United tegen een achterstand aan. Met een afstandsschot zette Hideki Uchidate de Nederlandse doelman Edwin van der Sar op het verkeerde been.
Vlak na rust zorgde Darren Fletcher voor de gelijkmaker. Daarna bracht Cristiano Ronaldo de Engelsen zelfs op voorsprong, maar uiteindelijk tekende oud-Feyenoorder Shinji Ono voor de 2-2 eindstand.
Idd, oefenwedstrijden zijn geen goede graadmeter imo. Ze zitten daar in Azië, waarschijnlijk half jetlagged en moeten tegen een tegenstander die 1000% gemotiveerd is...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:34 schreef mcyodogg het volgende:
Ik wil dat amper blameren noemen. Ze zijn net begonnen met de voorbereiding. Niet eens iedereen is er. Over een maand moeten ze 100% zijn en het resultaat is voorlopig ondergeschikt.
quote:"I can assure you Liverpool will not be getting Gabriel Heinze. "
Is toch al rondquote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:18 schreef fanneke het volgende:
Achmed Hossam ("Mido") voor £6 miljoen naar Birmingham City.
Everton onderhandelt met Borussia Dortmund over een eventuele overname van Steven Pienaar.
Geschreven door WeebI.quote:Aankomend weekend gaat de Engelse competitie weer van start. FOK! blikt vooruit op de Europese topcompetities, waarvan deze de eerste is. Duitsland, Spanje en Italië volgen.
Titelstrijd
Manchester United wist vorig seizoen de titel af te nemen van Chelsea, en is ook dit jaar weer de topfavoriet. De ploeg van Sir Alex Ferguson zag geen belangrijke spelers vertrekken, maar bankziters Alan Smith (Newcastle), Kieran Richardson (Sunderland) en Giuseppe Rossi (Villarreal) vonden allen een nieuwe werkgever. Daartegenover stonden enkele toptransfers richting Manchester. Nani (Sporting Portugal) en Anderson (FC Porto) maakten de stap naar Engeland. Ook werd Owen Hargreaves eindelijk overgenomen van Bayern München. Bovendien zoeken de Red Devils nog versterking voorin, waarbij de Argentijn Carlos Tévez de voornaamste kandidaat is.
Chelsea kende een ongelukkig seizoen vorig jaar, maar won desondanks wel de twee Engelse bekertoernooien. De club die bekend staat om zijn dure aankopen heeft opvallend genoeg nog geen topspelers aangetrokken. Zo werden Tal Ben Haim en Claudia Pizarro gratis overgenomen van respectievelijk Bolton Wanderers en Bayern München. Alleen Florent Malouda kostte een kleine twintig miljoen; hij kwam over van Lyon. Khalid Boulahrouz komt volgend jaar op huurbasis uit voor het Spaanse Sevilla. Het Israëlische talent Ben Sahar wordt ook verhuurd, aan Queens Park Rangers.
Rafael Benítez' Liverpool verkocht Luis García en Florent Sinama-Pongolle aan Atlético Madrid en Recreativo Huelva. Boudewijn Zenden en Djibril Cissé vertrokken naar Frankrijk en gaan beiden voor Olympique Marseille spelen. Craig Bellamy komt volgend seizoen uit voor West Ham United, terwijl doelman Jerzy Dudek Liverpool voor Real Madrid verruilde. Legende Robbie Fowler vertrok naar Cardiff City. Liverpool wil meedoen voor de titel, en haalde daarvoor aanvallers Fernando Torres (Atlético Madrid), Ryan Babel (Ajax) en Andriy Voronin (Leverkusen). Daarnaast kwam Yossi Benayoun over van West Ham, en werd Lucas overgenomen van Grêmio.
Arsenal zag zijn sterspeler Thierry Henry naar FC Barcelona vertrekken. Ook Jérémie Aliadière ging weg, de Fransman tekende bij Middlesbrough. Arturo Lupoli vetrok naar Fiorentina, terwijl de Zweed Fredrik Ljungberg Arsenal verruilde voor West Ham. José Antonio Reyes bleef in Madrid, maar verruilde Real voor Atlético. Coach Arsène Wenger ving dit op door keeper Łukasz Fabiański aan te trekken. De vrije spitspositie werd opgevuld door de Kroaat Eduardo Da Silva, terwijl verdediger Bacary Sagna over kwam van Auxerre.
Ondanks dat de bovenste vier favoriet zijn voor de Champions League posities, wordt Martin Jol's Tottenham Hotspur ook niet kansloos geacht voor een plaats bij de eerste vier. De Spurs, die de afgelopen twee seizoenen vijfde werden, kochten talent Gareth Bale van Southampton. Daarnaast werd spits Darren Bent overgenomen van het gedegradeerde Charlton Athletic, voor een som van maar liefst ¤25 miljoen. Het Duitse talent Kevin-Prince Boateng verruild Hertha BSC voor de Spurs. Mark Yeates en Reto Ziegler vertrokken uit Londen.
Trainers
Er treden zes nieuwe trainers aan in het Premiership. Sam Allardyce, vorig seizoen nog Bolton Wanderers, vervangt Glenn Roeder bij Newcastle United. Chris Hutchings neemt de positie van Paul Jewell over bij Wigan Athletic, en de bij Manchester City ontslagen Stuart Pearce wordt vervangen door oud-Engeland-bondscoach Sven-Göran Eriksson. Roy Keane (Sunderland), Steve Bruce (Birmingham City) en Billy Davies (Derby County) promoveerden naar de Premier League. Zij nemen de plaatsen in van de gedegradeerde Neil Warnock (Sheffield United), Alan Pardew (Charlton Athletic) en Adrian Boothroyd (Watford).
Eerste speeldag
Zaterdag:
12.45 Sunderland - Tottenham Hotspur
15.00 Bolton Wanderers - Newcastle United
15.00 Derby County - Portsmouth
15.00 Everton - Wigan Athletic
15.00 Middlesbrough - Blackburn Rovers
15.00 West Ham United - Manchester City
17.15 Aston Villa - Liverpool
Zondag:
12.00 Arsenal - Fulham
13.30 Chelsea - Birmingham City
16.00 Manchester United - Reading
De grootste aandeelhouder Fiszman heeft kort geleden zijn loyaliteit aan Arsenal belooft maar vanwege een rede die ik niet pcies ken moet ie volgend jaar een x-bedrag aan belasting over zijn shares gaan betalen en dan is de verwachting dat ie ze van de hand zal doen, verwacht wordt is dat de rest spoedig volgt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:28 schreef M0NTANA het volgende:
http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=477799&CPID=8&clid=3&lid=2&title=Kroenke+set+for+Gunners+bid
AFC dus binnenkort ook van een rijke investeerder?
D'r zitten tegenwoordig eigenlijk best wel veel kutclubs in die Premier League.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:23 schreef mcyodogg het volgende:
1. Chelsea
2. Manchester United
3. Arsenal
4. Liverpool
5. Tottenham Hotspur
6. Newcastle United
7. Manchester City
8. Middlesbrough
9. Aston Villa
10. Everton
11. Portsmouth
12. West Ham United
13. Blackburn Rovers
14. Bolton
15. Fulham
16. Birmingham City
17. Reading
18. Wigan Athletic
19. Sunderland
20. Derby
The Fox in the Box heeft het nooit kunnen maken; hij is pas 26quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:57 schreef DIGGER het volgende:
Francis Jeffers heeft z'n droomtransfer
Ik denk dat sunderland het wel goed gaat doen. Middlesborough, bolton, reading, derby, wigan, birmingham city, fulham zijn voor mij de degradatie kandidaten ( beetje wishfull thinking met boltonquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:23 schreef mcyodogg het volgende:
1. Chelsea
2. Manchester United
3. Arsenal
4. Liverpool
5. Tottenham Hotspur
6. Newcastle United
7. Manchester City
8. Middlesbrough
9. Aston Villa
10. Everton
11. Portsmouth
12. West Ham United
13. Blackburn Rovers
14. Bolton
15. Fulham
16. Birmingham City
17. Reading
18. Wigan Athletic
19. Sunderland
20. Derby
Mijn voorspelling, met wellicht wat wishful thinking.
Sunderland heeft flink ingekocht en deed het vorig jaar erg goed toen Keanequote:Op vrijdag 10 augustus 2007 03:09 schreef Grimm het volgende:
[..]
Ik denk dat sunderland het wel goed gaat doen. Middlesborough, bolton, reading, derby, wigan, birmingham city, fulham zijn voor mij de degradatie kandidaten ( beetje wishfull thinking met bolton)
quote:Engeland wordt een voetbaldwerg
Enkele prominente figuren uit het Engelse voetbal luiden de alarmbel. Door de toestroom van buitenlandse spelers, trainers en investeerders dreigt de nationale ploeg veel van zijn waarde te verliezen.
In 1992 speelden er 22 spelers van buiten het Verenigd Koninkrijk en Ierland in het Premiership. Vorig seizoen (2006/07) bedroeg dit aantal liefst 280 voetballers. De toevloed van buitenlandse spelers staat niet voor garant voor succes. De jongste vijftien jaar wisten twee Engelse ploegen de Champions League te winnen. In dezelfde tijdsduur voor deze periode vierden de Engelse clubs zes keer feest. De resultaten van de nationale ploeg boerden ook achteruit.
Het aantal buitenlandse spelers is al opgelopen tot 335. Dat aantal loopt tussen midden en eind augustus ongetwijfeld nog op. Bij de start van het seizoen 2007/2008 heeft meer dan 60% een vreemde nationaliteit. Bij de grote vier (Manchester United, Chelsea, Liverpool en Arsenal) gaat het zelfs om gemiddeld 72%.
Figuren als Sir Bobby Robson, Rio Ferdinand en Sir Geoff Hurst vinden dat het hoog tijd is om de zaken anders aan te pakken. "Als het tij niet keert, zal Engeland binnen enkele jaren een derdewereldland in het voetbal zijn," luidt hun stelling.
Steve Coppell, manager van Reading en ex-international, kan zich vinden in hun kritiek. "Er is zoveel geld in omloop in de Premier League waardoor we al die dure spelers kunnen halen. De Premier League wordt de beste competitie van de wereld. Als de Engelse spelers geen kansen krijgen, mogen we echter niet van de nationale ploeg verwachten dat er topprestaties zullen volgen. Sven Goran Eriksson nam Theo Walcott mee naar het WK in Duitsland, deze tiener had nog nooit meegespeeld in de Premier League."
Engeland wist sinds 1992 slechts één keer door te stoten naar de halve finales van een tornooi (Euro 96 in Engeland). Italië was drie keer finalist in die periode.
Geloof ik niet in, FFC heeft aardig wat goede aankopen gedaan. Ik denk (hoop) dat we aardig midtable kunnen spelen, gok rond de 12e-13e plaats.quote:
Ligt 'm aan de coach en de manier van spelen. er zit veel strijd in die ploeg. als je de championship een beetje volgt dan snap je wel waarom.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:51 schreef Os__ het volgende:
Wat heeft Sunderland eigenlijk aan kwaliteit ingekocht. Volgens mij allemaal Championship voetballers + de overschate Richardson. Ik verwacht er weinig van om eerlijk te zijn. Ik zie Birmingham het beter doen.
quote:
Keane had veruit het hoogste budget in de Championship. Knap hoor dat Keane in zijn eerste klus gelijk promoveert, no doubt. Ik denk alleen dat het team gewoon kwaliteit te kort komt en dat Keane het erg zwakjes op de transfermarkt heeft gedaan.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 01:49 schreef Grimm het volgende:
[..]
Ligt 'm aan de coach en de manier van spelen. er zit veel strijd in die ploeg. als je de championship een beetje volgt dan snap je wel waarom.
Craig Gordon, de keeper van Hearts.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:51 schreef Os__ het volgende:
Wat heeft Sunderland eigenlijk aan kwaliteit ingekocht. Volgens mij allemaal Championship voetballers + de overschate Richardson. Ik verwacht er weinig van om eerlijk te zijn. Ik zie Birmingham het beter doen.
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:57 schreef DIGGER het volgende:
Francis Jeffers heeft z'n droomtransfer
als je heel goed kijkt zie je dat zijn ogen eurotekens zijnquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:39 schreef Dos37 het volgende:
Kieft die heb ik dus absoluut niet gemist
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |