Dat is wel het kenmerk van het minimumloon jaquote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:15 schreef B-J-O-R-N het volgende:
Als we nou eens het minimum jeugdloon toepassen (trouwens ik praat over MBO HBO en WO stages) allemaal stages in een beroepenwereld waar het gemidelde loon boven het minimum ligt..
Ja, goed.. maar ts krijgt duidelijk ondergemiddeld betaald. Ook voor een stage. Dus al is z'n onderbouwing ruk, hij heeft inderdaad wel gelijk dat hij waarschijnlijk wel iets beter betaald zou mogen krijgen, en dat ze op hem verdienen. Dit ten opzichte van degenen die roepen dat hij alleen maar geld kost en dat hij blij mag zijn dat hij daar 40 uur/week mag doorbrengenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:01 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Met de huidige vergoedingen zal dat vast kloppen.
Dus als de prijs omhoog moet zal de vraag vermoedelijk sterk afnemen omdat de kosten en baten niet meer in verhouding zijn.
En het resultaat is dat bedrijven dus geen stagaires meer nemen?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:20 schreef janjosti het volgende:
hm ik vind dat geen gek idee van een minimum loon voor stages oid. Loop nu bijna een jaar stage en ik krijg ook niks en voor 24 uur per week vind dat toch best weinig.
Mijn chef neemt nu 2 dagen in de week vrij omdat er toch wel een stagiaire is om de storingen op te lossen (werk op een it afdeling die bestaat uit 1 systeembeheerder en eventueel een stagiaire). Denk je dat het bedrijf daar niets aan verdient?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:24 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
En het resultaat is dat bedrijven dus geen stagaires meer nemen?
Want het is immer nog steeds vrije keuze en kan je lastig mensen dwingen iemand aan te nemen (al verbaasd mij niks meer in dit land).
Dat er ausnützers zijn van stagiares (misschien wel veel te veel, ZEKER in de zorg waar stagiaires de gaten moeten vullen) heeft niks te maken met het stageprincipe. Dat heeft met de slechte stageplaats te maken en een stagiaire die niet voor zichzelf durft op te komen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:32 schreef janjosti het volgende:
[..]
Mijn chef neemt nu 2 dagen in de week vrij omdat er toch wel een stagiaire is om de storingen op te lossen (werk op een it afdeling die bestaat uit 1 systeembeheerder en eventueel een stagiaire). Denk je dat het bedrijf daar niets aan verdient?
Jij bent gewoon een lijpo die super veel geld uitgeeft aan je kleertjes en drank. Leer eens omgaan met je geld.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:37 schreef -Muse- het volgende:
Ik krijg helemaal nietsBen ook nog eens ontslagen bij het bedrijf waar ik voorheen werkte! Puur omdat ik niet meer aan mijn uren kan komen icm stage
70 euro stufi is waar ik ALLES van moet doen. (ok ben inwonend maar zelfs dan stelt 70 euro geen fuck voor)
70 euro per maand super veel noemen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 09:22 schreef nokia6200 het volgende:
[..]
Jij bent gewoon een lijpo die super veel geld uitgeeft aan je kleertjes en drank. Leer eens omgaan met je geld.![]()
En dat heb je níet omhoog kunnen pratenquote:Op woensdag 13 juni 2007 00:19 schreef StupidByNature het volgende:
Ik als uni student kreeg voor mijn eindstage niks, terwijl HBO en MBOers 275 euro kregen. De reden is em een groot raadsel. Maar goed, ik had wel een goede stageplek die alle tijd in me wilde investeren, en als ik een paar dagen thuis wilde werken iod, was dat ook geen probleem, aangezien ik geen verplichtingen had aan de stageplek.
Stagebedrijven zijn helemaal niet verplicht stagairs te betalen. Dus je kunt wel een leuk lijstje over jeugdlonen opratelen maar je valt in geen enkele van die categorie omdat je stage geen werk is maar officieel nog altijd een leerproces.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:15 schreef B-J-O-R-N het volgende:
Dan zou een stagevergoeding er als volgt uitzien:
Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2007 voor 16-jarigen bedraagt ¤ 2,80 bruto per uur.
Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2007 voor 17-jarigen bedraagt ¤ 3,20 bruto per uur.
Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2007 voor 18-jarigen bedraagt ¤ 3,71 bruto per uur.
Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2007 voor 19-jarigen bedraagt ¤ 4,25 bruto per uur.
Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2007 voor 20-jarigen bedraagt ¤ 4,98 bruto per uur.
Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2007 voor 21-jarigen bedraagt ¤ 5,88 bruto per uur.
Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2007 voor 22-jarigen bedraagt ¤ 6,89 bruto per uur.
Vanaf 23 jaar bedraagt het minimumloon per 1 januari 2007 ¤ 8,10 bruto per uur.
40 uur per week * 4,33(Maand) =173 uur *
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |