Leuk fietsen daarquote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:56 schreef icebliss het volgende:
Hier verder dan maar.
En we hadden het over:
[afbeelding]
[afbeelding]
Om 4 uur is de groep die gaat rijden voor de overwinning al lang wegquote:Op woensdag 13 juni 2007 10:03 schreef Ereinion het volgende:
Vanmiddag is het dan zover, 4 uur, live, op de kampingzender: Veenendaal-Veenendaal. Uhh, ik bedoel deDutch Food Valley Classic
![]()
3 mogelijke positieve gevallen in de Giro. 2 Italianen en 1 spanjool.quote:Tre corridori "non negativi" al Giro d'Italia
Il giallo Giro è scoppiato e ne dà notizia stamane la Gazzetta dello Sport: tre corridori - due italiani e uno spagnolo, nessuno di alta classifica - sono risultati “non negativi” alla prima analisi. Per lo spagnolo si tratterebbe di un tasso elevato di testosterone, per gli italiani di assunzione di salbitamolo.
Per lo spagnolo, che pare in passato abbia già avuto valori controversi del rapporto testosterone naturale/epitestosterone, si tratta di identificare l'eventuale assunzione di testosterone sintetico. Gli italiani, invece, sarebbero in possesso di ceertificato medico che dimostra una patologia asmatica ma almeno in un caso la percentuale di salbutamolo sarebbe eccessiva anche in presenza di una terapia
astmaquote:Op woensdag 13 juni 2007 12:19 schreef Bartoli het volgende:
ze hebben wel medische attesten, althans die italianen (attest voor astma)
Adieu Lefebvrequote:Er zit geen toekomst meer in de wielercarrière van Maxime Lefebvre. De 34-jarige Fransman werd levenslang geschorst, nadat hij op 29 december voor een tweede dopingincident zorgde.
Van de prik:quote:Op woensdag 13 juni 2007 10:03 schreef Ereinion het volgende:
Vanmiddag is het dan zover, 4 uur, live, op de kampingzender: Veenendaal-Veenendaal. Uhh, ik bedoel deDutch Food Valley Classic
![]()
dat was volgens mij in Igorre dat hij de controle gemist hadquote:Op woensdag 13 juni 2007 13:46 schreef TargaFlorio het volgende:
Nu je zegt veldrijder. Volgens mij mocht hij eind 2006 weer rijden, echter toen is hij na een wedstrijd niet langs de controle gegaan. Volgens de Fransman zelf wist hij niet dat hij een plasje in moest leveren bij de bewuste wedstrijd.
quote:
quote:nessuno di alta classifica
"Dit is een échte waaier!!"quote:Op woensdag 13 juni 2007 16:52 schreef wimderon het volgende:
Ik snap overigens niet dat Danny Nelissen niet bij de NOS zit, doet het toch altijd goed, weet veel meer, herkent renners beter, heeft meer contacten in het wereldje. Maar ja, Herbert zal wel beter kunnen pijpen ofzo![]()
Dat was wel een flinke blunder idd.quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:23 schreef -skippybal- het volgende:
En hij kon maar niet bedenken dat Peta misschien wel voor een ander fietste, wat 'ie wel vaker doet in verkapte kermiskoersen.
Een logische stap lijkt mequote:Tom Leezer naar ProTeam Rabobank
Tom Leezer maakt komend seizoen de overstap van het Rabo Continental Team naar het ProTeam van Rabobank. De 21-jarige belofte uit ’s-Gravenzande tekent een contract voor twee jaar.
Tom Leezer is tweevoudig Nederlands jeugdkampioen. In 1999 won hij de nationale titel in de categorie van 13-jarigen. In 2003 was hij in Dalen de beste junior van Nederland.
Leezer maakt sinds 2005 deel uit van het opleidingsteam van Nico Verhoeven en Piet Kuijs. In zijn eerste jaar won hij een etappe in de Internationale Thüringen Rundfahrt. Dit jaar brak hij definitief door als eindwinnaar van de Belgische rittenkoers Triptyque des Monts et Chateaux, waar hij tevens een etappe en het puntenklassement op zijn naam schreef. Bovendien was hij de sterkste in de tweede etappe van Olympia’s Tour naar Hoofddorp en de zesde etappe van de Vuelta a Navarra.
Algemeen directeur Theo de Rooij van de Rabo Wielerploegen: “Wij denken dat Tom klaar is voor de overstap naar het ProTeam. Hij heeft zich in de afgelopen drie jaar in ons Continental Team positief ontwikkeld. Tom verdient een kans en wij hebben het volste vertrouwen dat hij kan uitgroeien tot een goed profwielrenner.”
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:40 schreef kawotski het volgende:
Mikhail Ignatiev wint proloog in Schijndel.
De 22 jarige Rus uit Sint Petersburg reed zijn eerste wedstrijd in Nederland en won die ook maar meteen. In 9 minuten en 27 seconden rafelde hij de 7.6 km in het gezellige centrum van Schijndel af.
Mikhail Ignatiev werd in 2004 al Olympisch kampioen puntenkoers en in 2005 werd hij wereldkampioen tijdrijden op de weg bij de beloften. Een mooie winnaar dus, die na afloop alle complimenten lachend in ontvangst nam.
bron Ster Elektrotoer
+ uitslag, leuk voor de rondemaster
1 Ignatiev, Mikhail
2 Trusov, Nikolai
3 Rosseler, Sebastien
4 Flens, Rick
5 Arvesen, Kurt-Asle
6 Pollack, Olaf
7 Krauss, Sven
8 Tjallingii, Maarten
9 Oostlander, Sander
10 Van Petegem, Peter
11 Knaven, Servais
12 Blaudzun, Michael
13 Breschel, Matti
14 Serov, Alexander
15 Förster, Robert
16 Langeveld, Sebastiaan
Wielersport is, ondanks de negatieve doping verhalen, nog steeds een zeer effectieve manier van sponsoring. Iedereen die een beetje het wielrennen volgt (b.v. jaarlijks de Tour de France) kent namen als Gerolsteiner, Cofidis en Quickstep, echter noem mij nu eens de shirtsponsors van b.v. Sevilla, Bordeaux of Inter Milaan.quote:CSC gaat door als hoofdsponsor van de gelijknamige wielerploeg. Het bedrijf heeft dat gisteren bekend gemaakt.
Het bedrijf heeft erover nagedacht uit de wielersport te stappen, nadat ploegleider Bjarne Riis toegaf de Tour de France van 1996 met hulp van epo te hebben gewonnen.
CSC blijft de ploeg vooral ondersteunen omdat ze een strikt antidopingbeleid voert. "Uiteraard waren we erg teleurgesteld na de bekentenissen van Bjarne Riis", aldus Henrik Bo Pedersen, bij CSC verantwoordelijk voor de sponsoring. "Maar we hebben zijn excuses aanvaard en zien dat hij met zijn inzet een stuwende kracht is in het antidopingbeleid. We hopen dat andere teams uit de ProTour net zo'n antidopingprogramma opstellen als CSC. Het is een belangrijke stap om de wielersport op te schonen."
fotos van de rit naar Valkenburg/Caubergquote:Op donderdag 21 juni 2007 19:17 schreef Bartoli het volgende:
Paul Martens wint de rit op de Cauberg in de Ster Elektro Toer, Hij is ook de nieuwe leider.
[afbeelding]
quote:Crédit Agricole stopt eind 2008
De Franse ProTourploeg Crédit Agricole stopt eind 2008 met het sponsoren van de wielerploeg, dat zegt het in een perscommuniqué. Het contract van de bank, die in 1998 de wielersport instapte, loopt eind dat jaar af. Roger Legeay, manager van Crédit Agricole, geeft zichzelf tot augustus 2008 de tijd om een nieuwe sponsor te vinden.
De bank zegt terug te kijken op een mooie periode met mooie resultaten, uiteenlopend van Franse wegtitels tot het werelduurrecord en successen in de Tour de France. Hoewel de sponsoring van de wielerploeg wordt stopgezet, blijft Crédit Agricole bereid tot het sponsoren van evenementen in de wielersport. Zo wil het nog altijd sponsor blijven van de Coupe de France.
Ook het Franse Cofidis zou eind 2008 wel eens een punt achter de sponsoring kunnen zetten, zo maakte men al bekend. Ook hun contract loopt dan af. Eerder gaf ook al de Franse loterij Française des Jeux, wiens contract ook eind 2008 afloopt, aan dat ze er over nadenken om te stoppen met haar sponsoring. Bouygues, wiens contract eveneens in 2008 afloopt, gaf nog geen duidelijkheid over de toekomst. Het contract van Ag2r loopt tot eind 2009.
Hoezo ? Je kan anders van C.A. en AG2R bv bezwaarlijk zeggen dat ze weinig presteren.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:50 schreef icebliss het volgende:
Hopelijk schaffen ze eens zo'n Frans team af en maken ze plaats voor een ploeg die wél kan presteren in de Protour (mits die nog bestaat in 2008).
Is dat serieus morgen?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Viel mij trouwens net op , is dat morgen dat die TTT er is in Eindhoven. Van een mislukte opgerichte koers gesproken zeg ...
quote:
Ja, tijdens de Ronde van Zwitserland, en gelijk met het duits kampioenschap tijdrijden. Lekkere tijdquote:
moest ook ff 2x kijken, was 'm al weer vergeten.. althans de tijd gaat ook weer zo snel.. zoveel weekenden zijn er ook niet meer voor de Tour de Francequote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is wel duidelijk dat die bij iedereen op het netvlies staat.
* Wombcat had het ook niet zo door.
Ja.quote:
Je moet ook niet overdrijven , vorig jaar won Credit Agricole nog 5 Pro Tour koersen ...quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:09 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ja, tijdens de Ronde van Zwitserland, en gelijk met het duits kampioenschap tijdrijden. Lekkere tijd![]()
Dat gezeik op de fransen is natuurlijk niet helemaal onterecht. De ProTour teams dit jaar:
[afbeelding]
Boewiek heeft 2 ProTour punten gehaald, fdjeux 17, Credit Agricole 13. Die ploegen hebben echt helemaal niks te zoeken in de ProTour.
Het moment is vrij slecht gekozen natuurlijk, er is quasi geen media aandacht voor, ook weinig aandacht bij de teams zelf eigenlijk.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:03 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja.
Het traject loopt onder andere door mijn woonplaats Helmond. Ik zal vast wel gaan kijken.
Ik lees vaak kritiek op deze wedstrijd. Aan de ene kant misschien terecht, maar aan de andere kant is het idee van een ploegentijdrit in de Pro Tour niet eens zo slecht.
Er is wel wat weinig draagvlak voor. Dan hadden ze wat dat betreft net zo goed de Ronde van Nederland als zodanig kunnen behouden en daar dan een ploegentijdrit in stoppen ofzo.
Maar de ploegentijdrit is natuurlijk een discipline die niet moet worden vergeten en bovendien is het leuk voor de fans in deze regio.
Ja, dat klopt.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het moment is vrij slecht gekozen natuurlijk, er is quasi geen media aandacht voor, ook weinig aandacht bij de teams zelf eigenlijk.
Men zou veel beter die TTT deel laten uit maken van de Eneco Tour ofzo ...
Beide koersen hadden al jaren financiele problemen. Zeker in Spanje is er steeds minder animo bij sponsoren, zo zijn de laatste jaren o.a. de trofee Luis Puig, de ronde van Aragon en de Catalaanse Week van de kalender verdwenen. Je ziet dat ook aan het geringe aantal grote spaanse sponsors van ProTour ploegen. Valt natuurlijk voor een groot gedeelte te wijten aan de hernieuwde populariteit van Formule 1 en tennis in Spanje.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:21 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Wat is er trouwens met de Catalaanse Week en de Midi Libre gebeurd? Ook opgedoekt omdat ze buiten de Pro Tour vielen en er opeens geen draagvlak meer voor was?
Alle 5 ook door Hushovd zeker, en laat die nu net een minder jaar hebben tot nu toe.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Je moet ook niet overdrijven , vorig jaar won Credit Agricole nog 5 Pro Tour koersen ...
Tsja, maar het is nogal moeilijk in te schatten. De Grote rondes zijn natuurlijk niet verplicht een TTT in hun programma op te nemen en voor zo'n Pro Tour- koers moet min of meer een vast tijd worden geprikt. Het is dus altijd koffiedik kijken of het wel of niet een goede training voor de Tour blijkt te zijn.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:27 schreef vivelafete het volgende:
Op 2 minuutjes lopen van mijn huis komen ze langs met die TTT, dus ik ga altijd wel even kijken. Maar ik kan me wel voorstellen dat het niet zo populair is (en dat Eindhoven er verlies op draait), want je ziet eigenlijk vrij weinig. Ook is het moment idd niet zo super gekozen, aangezien er een hoop renners in volle voorrbereiding voor de tour zijn. Maar het allerbelangrijkste is misschien nog wel dat er al een tijdje geen TTT in de tour zit, waardoor de echt grote namen niet starten. Zouden die wel starten dan zou er veel meer publiek langs de kant staan. Maarja, waarom oefenen voor iets dat je niet krijgt in de tour?
Een tijdrit als losse wedstrijd werkt niet (het kan mij in ieder geval niet bekoren). Die koppeltijdrit in Belgie (GP Eddy Merckx?) bestaat volgens mij ook niet meer.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Viel mij trouwens net op , is dat morgen dat die TTT er is in Eindhoven. Van een mislukte opgerichte koers gesproken zeg ...
Brown heeft het net niet gehaaldquote:71 De Groot Bram
72 De Maar Marc
73 Flens Rick
74 Horrillo Muñoz Pedro
75 Moerenhout Koos
76 Reus Kai
77 Van Bon Leon
78 Van Heeswijk Max
De GP Eddy Merckx bestaat idd ook niet meer, net als de Grand Prix des Nations, die beroemde eendagstijdrit in Frankrijk , die er n jaar of twee terug ook het bijltje bij neerlegde.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:10 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Een tijdrit als losse wedstrijd werkt niet (het kan mij in ieder geval niet bekoren). Die koppeltijdrit in Belgie (GP Eddy Merckx?) bestaat volgens mij ook niet meer.
Gelul natuurlijk, iedere wegmarkering is extra glad als het regent, wegmarkering kun je niet weghalen.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:57 schreef kawotski het volgende:
waardeloos.. die bocht, wat een organisatie.. schande , hoe leidt je een renner de vernieling in
je bedoelt dat mannetje die ook op elke kermiskoers te horen is.. is nog irritanter dan Ducrotquote:Op zondag 24 juni 2007 13:42 schreef wimderon het volgende:
Kan die omroeper z'n muil ook niet houden met z'n hopopopopopop![]()
![]()
Met de RvZ in gedachten, vind ik het nog best een goede (tijdrit)bezetting hoor... Zo'n ploeg als Caisse d'Epargne bijvoorbeeld, staat - naast met Pereiro en Valverde - met echt goede tijdrijders aan de start. Met goed weer zaten die in de top, zonder twijfel.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:38 schreef Ambrosius het volgende:
Een hoop matige teams, er zijn er maar een paar die dit echt serieus nemen.
Het is absoluut geen technisch parcours hoor, echt veel lange rechte wegen, maar een aantal bochten heb je natuurlijk altijd. DSC rijdt voluit om te winnen en nemen daarbij net iets te veel risico in die bocht, wegmarkering heb je nu eenmaalquote:Op zondag 24 juni 2007 13:57 schreef kawotski het volgende:
waardeloos.. die bocht, wat een organisatie.. schande , hoe leidt je een renner de vernieling in
geen technische bocht maar in de motogp zetten ze ook geen stalen hekken neer om een val te breken..quote:Op zondag 24 juni 2007 14:06 schreef Venga het volgende:
[..]
Het is absoluut geen technisch parcours hoor, echt veel lange rechte wegen, maar een aantal bochten heb je natuurlijk altijd. DSC rijdt voluit om te winnen en nemen daarbij net iets te veel risico in die bocht, wegmarkering heb je nu eenmaal
Achja, reed de rest ook droog had hij niet eens 2e geweest.quote:
Goed. Dan hebben we al twee wedstrijden die wel uit de Protour kunnen, vanwege te weinig belangstelling. Is Lefevre ook weer blijquote:Op zondag 24 juni 2007 14:35 schreef icebliss het volgende:
Jep. Maar de GP Plouay zal er ook wel geen krijgen.
Dit is zelfs geen wedstrijd voor mijquote:Op zondag 24 juni 2007 14:29 schreef Wombcat het volgende:
Is die TTT nu de enige Protour-wedstrijd die geen eigen topic heeft gekregen
Plouay is anders echt een leuke koers hoor. Alleen zijn er nergens beelden van hier...quote:Op zondag 24 juni 2007 14:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Goed. Dan hebben we al twee wedstrijden die wel uit de Protour kunnen, vanwege te weinig belangstelling. Is Lefevre ook weer blij
quote:Op zondag 24 juni 2007 15:20 schreef vivelafete het volgende:
Ik ben net even wezen kijken (in de regen nog wel), en ik vind het toch altijd wel leuk en machtig om te zien.
Maar wat ik al eerder in dit topic zei: Als ze nou weer eens een TTT in de tour doen, komen er vanzelf nog betere renners en wordt het nog leuker om te kijken.
En over die bocht: dat is een beetje pech. Heeft niets met de organisatie te maken. Het was zelfs perfect ge-organiseerd.
Een ploegentijdrit is leuk, maar deze ploegentijdrit is dat niet. En ik denk dat het net negatiever aan het worden is , bij de eerste editie was er nog redelijk wat animo voor, maar ondertussen ?quote:Op zondag 24 juni 2007 16:06 schreef Doff het volgende:
Ben ik dan de enige die zo'n ploegentijdrit leuk vindt?![]()
Het is gewoon jammer dat iedereen zo'n b-ploeg opstelt. Maar wellicht is het over een paar jaar wel wat grootser enzo.
Nee, ik vind het ook leuk, maar topteams die met een B-team meedoen is zonde, dat komt ook omdat deze nog nieuw is en het speelt waarschijnlijk ook mee dat er geen TTT in de tour zit.quote:Op zondag 24 juni 2007 16:06 schreef Doff het volgende:
Ben ik dan de enige die zo'n ploegentijdrit leuk vindt?![]()
Het is gewoon jammer dat iedereen zo'n b-ploeg opstelt. Maar wellicht is het over een paar jaar wel wat grootser enzo.
Nee, maar die waren echt slecht (kon je mooi zien omdat de ploegen die redelijk gelijk reden ook bijna tegelijk passeerden) denk dat het Pinotti - Regensyndroom weer was ingetreden.quote:Op zondag 24 juni 2007 16:20 schreef Doff het volgende:
En het tijdstip zal ook wel in het nadeel werken. Waar hangt zo'n planning van af?
Waar was T-Mobile gebleven trouwens? Zo'n slechte ploeg hadden ze toch niet?
Was ook wel omdat er al eens eerder gedurende een paar jaar een ploegtijdrit in Eindhoven was gehouden.quote:Op zondag 24 juni 2007 17:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is allemaal zo geforceerd. "Ow, laten we eens een ploegentijdrit in de Pro-Tour dumpen. Dat hadden we nog niet. Waar? Hm, even denken... tja, doe maar Nederland, die hebben niet niet veel Pro-Tourdagen."
waar slaat dat op?quote:Op zondag 24 juni 2007 16:24 schreef Gitanki het volgende:
denk dat het Pinotti - Regensyndroom weer was ingetreden.
dan was Tinkoff hooguit 3e geweest en was Discovery er alleen nog tussen gekropen. Tinkoff heeft voor dit werk een van de betere ploegen met Ignatiev, Brutt, Kiryienka, Petrov, Rovny, Serov, Trussov en Klimovquote:Op zondag 24 juni 2007 14:20 schreef BVO het volgende:
[..]
Achja, reed de rest ook droog had hij niet eens 2e geweest.
Zomaar een gedachte omdat ik hier eerder las dat Pinotti slecht was als het regende (bij de TT in de giro)quote:Op zondag 24 juni 2007 17:25 schreef Bartoli het volgende:
[..]
waar slaat dat op?
zo een goede ploeg voor een TTT hebben ze niet. Pinotti zelf zei wel dat het voor hemzelf wel aardig ging. Maar ze hadden onderweg 2 valpartijen wat hun tijd niet ten goede kwam. Vooral door de val van Bernucci.
Clement was gevallen ja. En hij was not amused. Hij liet zelfs de journalisten lang wachten en zat op alles en iedereen te foeteren.quote:Op zondag 24 juni 2007 17:30 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Zomaar een gedachte omdat ik hier eerder las dat Pinotti slecht was als het regende (bij de TT in de giro)
En valpartijen had ik ook niet meegekregen idd, was Stef clement nou ook gevallen?
om het over het Noorden/Oosten van Nederland maar niet te hebben.. zo'n ritje zie ik graag in Zwolle ofzo, het wielrennen lijkt wel alleen in t zuiden te bestaan.quote:Op zondag 24 juni 2007 17:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is allemaal zo geforceerd. "Ow, laten we eens een ploegentijdrit in de Pro-Tour dumpen. Dat hadden we nog niet. Waar? Hm, even denken... tja, doe maar Nederland, die hebben niet niet veel Pro-Tourdagen." Allemaal erg artifcieel en dan in een sport waar erg veel belang wordt gehecht aan tradities.
Het wordt nooit wat met deze wedstrijd op deze manier.
Tsja we zullen zienquote:"Testwaarden Giro-toppers bizar"
Bij dopingcontroles in de Giro zijn bij de toprenners Danilo di Luca, Eddy Mazzoleni, Gilberto Simoni en Ricardo Ricco bizarre resultaten opgetreden, zo melden de Italiaanse media.
De analyses gaven extreem lage waarden van lichaamseigen hormonen te zien. Die waarden leken op die van kinderen die de pubertijd nog moeten doormaken. Dat zou kunnen duiden op het gebruik van verboden dopingmaskerende middelen.
Het Italiaanse Olympisch Comité heeft gevraagd om spoedoverleg met UCI-preses Pat McQuad. Het CONI wil de testgegevens vergelijken met de waarden die op basis van de verplichte periodieke testen van renners bij de wielerbond bekend zijn.
quote:Op maandag 25 juni 2007 11:11 schreef Waaghals het volgende:
hmz maar 4 nederlanders van Rabo naar de tour. Hoeveel nl'ers zijn straks in koers?
Clement(??)
Tankink
Kroon (??)
Weer een laagterecord straks?
WK ploegen bestaan nog maar uit 9 man. Maar ja, dan moet je nog 5 luxemburgers opstellen die niet eens prof zijn.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:25 schreef -skippybal- het volgende:
Naast Joachim, Kirchen en de Schlecks dus nog 8 Luxemburgse toppers aan de start van het WK
beter zo dan dat hij last heeft van zijn versnellingsapparaat he ;0quote:Op maandag 25 juni 2007 11:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
De Jongh rijdt mee bij QS om er voor te zorgen dat Boonen weer een paar keer veel te vroeg in de wind komt.
Als Boonen 10 keer een excuus heeft (hij werd geraakt door de trapper van een ander, hij schoot uit zijn haak, kettingproblemen) blijkt uit herhalingen dat hij 9 van die 10 keer gelijk had, maar dat wordt voor het gemak meestal vergeten.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:13 schreef flyck het volgende:
[..]
beter zo dan dat hij last heeft van zijn versnellingsapparaat he ;0
Kazachstan en de VS gaan een pak punten pakken in de Tour, de Fransen in hun eigen ronde ook wel aantal.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:23 schreef Biggs. het volgende:
De nieuwe pro tour ranking baart me een beetje zorgen:
1 Italië 613
2 Spanje 382
3 Australië 314
4 Duitsland 249
5 Luxemburg 246
6 Rusland 225
7 België 179
8 Nederland 145
9 Kazachstan 137
10 Frankrijk 133
11 Verenigde Staten 94
12 Slovenië 80
13 Groot-Brittannië 64
14 Oekraïne 32
15 Tsjechië 30
Grote kans dat Nederland straks de top tien niet haalt. Dat zou een flinke domper zijn met het oog op het wk.
Of de VS zoveel punten gaat pakken in de Tour weet ik niet. Als Leipheimer door het ijs zakt, hebben ze niet zoveel om punten te pakken. Ik vrees meer voor Frankrijk. Maar met Kazachstan er voorbij en dan staat Nederland 10e. Dat zou het moeten redden.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:43 schreef Venga het volgende:
[..]
Kazachstan en de VS gaan een pak punten pakken in de Tour, de Fransen in hun eigen ronde ook wel aantal.
Dan kan je dus zomaar 11e worden. Had na Romandie gedacht dat de top-10 mogelijk was, maar Frankrijk (Moreau) heeft erg sterk gereden in Catelonie en de Dauphine.
2 Jaar geleden had Nederland de mazzel dat de EnecoTour voor Duitsland werd verreden en dat deze nog meetelde voor het aantal WK-deelnemers, dat is sinds vorig jaar veranderd.
Zabriskie eventueel voor de tijdritten, en Horner zal ook wel ergens een punt pakken. Maar alles valt of staat daar toch met Leipheimer inderdaad.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:59 schreef TheArt het volgende:
[..]
Of de VS zoveel punten gaat pakken in de Tour weet ik niet. Als Leipheimer door het ijs zakt, hebben ze niet zoveel om punten te pakken. Ik vrees meer voor Frankrijk. Maar met Kazachstan er voorbij en dan staat Nederland 10e. Dat zou het moeten redden.
Nederland moet Belgie ook nog voorbijkunnen als Boogerd een voor zijn doen normaal najaar rijdt en Dekker nog eens gaat knallen in een kortere ronde zoals Duitsland of Eneco Tour (of nee, Belgie heeft Devolder nog die in de vuelta op het podium gaat eindigenquote:Op maandag 25 juni 2007 13:59 schreef TheArt het volgende:
[..]
Of de VS zoveel punten gaat pakken in de Tour weet ik niet. Als Leipheimer door het ijs zakt, hebben ze niet zoveel om punten te pakken. Ik vrees meer voor Frankrijk. Maar met Kazachstan er voorbij en dan staat Nederland 10e. Dat zou het moeten redden.
Je vergeet Tommeke die de eerste Tourweek gaat domineren ...quote:Op maandag 25 juni 2007 14:10 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nederland moet Belgie ook nog voorbijkunnen als Boogerd een voor zijn doen normaal najaar rijdt en Dekker nog eens gaat knallen in een kortere ronde zoals Duitsland of Eneco Tour (of nee, Belgie heeft Devolder nog die in de vuelta op het podium gaat eindigen)
Daar heeft NL niets aan aangezien die wedstrijden niet meer meetellen voor het wk. Alleen San sebastian en de tour nog. Het zal dus van een uitschieter moeten komen.quote:Op maandag 25 juni 2007 14:10 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nederland moet Belgie ook nog voorbijkunnen als Boogerd een voor zijn doen normaal najaar rijdt en Dekker nog eens gaat knallen in een kortere ronde zoals Duitsland of Eneco Tour (of nee, Belgie heeft Devolder nog die in de vuelta op het podium gaat eindigen)
ze hebben wel nog een paar ex profs daar in Luxemburg, eentje reed nog voor Cofidis. Ben ff zijn naam kwijt.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:50 schreef Ereinion het volgende:
[..]
WK ploegen bestaan nog maar uit 9 man. Maar ja, dan moet je nog 5 luxemburgers opstellen die niet eens prof zijn.
De 9 beste luxemburgse renners:quote:Op maandag 25 juni 2007 15:43 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ze hebben wel nog een paar ex profs daar in Luxemburg, eentje reed nog voor Cofidis. Ben ff zijn naam kwijt.
Die reed nog samen met Criquielion bij Hitachiquote:Pascal Triebel
Ik zie ze meer toevoegen dan de renners uit de lage landen eerlijk gezegd.quote:Op maandag 25 juni 2007 15:50 schreef Ereinion het volgende:
[..]
De 9 beste luxemburgse renners:
Frank Schleck
Kim Kichen
Andy Schleck
Benoit Joachim
Christian Poos
Ben Gastauer
Vincenzo Centrone
Claude Wolter
Pascal Triebel
Nee, dat wordt genieten dit WK![]()
![]()
Tom Flamang?quote:Op maandag 25 juni 2007 15:43 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ze hebben wel nog een paar ex profs daar in Luxemburg, eentje reed nog voor Cofidis. Ben ff zijn naam kwijt.
Die is 41 , maar rijdt nog altijd volop bij de Elite Z/C hoorquote:Op maandag 25 juni 2007 15:55 schreef Postlezer het volgende:
[..]
Die reed nog samen met Criquielion bij Hitachi![]()
Die lijkt me toch net iets te oud.
quote:
Onderschat de Antoniusbank niet maar goed je kon het parcours zwaarder maken als je de bemelerberg erin zou leggen. Van Hummel zie ik niet winnen, maar types als Langeveld zijn niet kansloos.quote:Op maandag 25 juni 2007 20:15 schreef Ereinion het volgende:
Het parcours is helaas niet echt zwaar dit jaar. Het nachtmerrie scenario is natuurlijk dat het een massasprint wordt en zo'n Kenny van Hummel wint. Als er gekoerst wordt lijken mij Dekker en Langeveld de grootste kanshebbers.
jup renners slaan onderaan de bemelerberg rechtsaf de antoniusbank op. Als ze via Bemelen, "t Rooth waren gegaan kwamen ze ook opzelfde punt uit als nu via de Antoniusbank. Wat scheelt dat 2 km per rondje ofzo, nog niet eens denk ik.quote:Op maandag 25 juni 2007 20:39 schreef -skippybal- het volgende:
Die Bemelerberg konden ze er gemakkelijk inleggen. Sterker nog, ze rijden zelfs om om 'm te missen![]()
Boonen gaat meestal meteen recht zitten als hij geraakt wordt, McEwen knalt dan altijd wel doorquote:Op maandag 25 juni 2007 13:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als Boonen 10 keer een excuus heeft (hij werd geraakt door de trapper van een ander, hij schoot uit zijn haak, kettingproblemen) blijkt uit herhalingen dat hij 9 van die 10 keer gelijk had, maar dat wordt voor het gemak meestal vergeten.
Boonen kan niet versnellen in een sprint, als die om eender welke reden moet inhouden, dan is het over. McEwen kan dat wel, dat is dan ook een echte sprinter.quote:Op maandag 25 juni 2007 21:07 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Boonen gaat meestal meteen recht zitten als hij geraakt wordt, McEwen knalt dan altijd wel door
Met het oog op de Tour en opduikende doping verhalen in de week ervoor (quote:
Net als vorig jaar zekerquote:Op maandag 25 juni 2007 14:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Je vergeet Tommeke die de eerste Tourweek gaat domineren ...
titelverdediger Bruseghin werd pas 9equote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:16 schreef Biggs. het volgende:
Het nk tijdrijden in Italie heeft wel een hele onverwachte winnaar:
1 Luca Ascani
2 Marco Pinotti
3 Vincenzo Nibali
Dat is toch niet slecht voor iemand met het lichaam van een jonge adolescent ?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:33 schreef Bartoli het volgende:
[..]
titelverdediger Bruseghin werd pas 9e![]()
die jonge adolescenten waren toch 1,3,4 en 6 van de Giro? Bruseghin was 8e ofzoquote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is toch niet slecht voor iemand met het lichaam van een jonge adolescent ?
Zowaar een Italiaanse dopingzaak waar Bruseghin volgens de pers niet bij betrokken is ? Als ik hem was zou ik die krant aanklagen ...quote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:13 schreef Bartoli het volgende:
[..]
die jonge adolescenten waren toch 1,3,4 en 6 van de Giro? Bruseghin was 8e ofzo![]()
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zowaar een Italiaanse dopingzaak waar Bruseghin volgens de pers niet bij betrokken is ? Als ik hem was zou ik die krant aanklagen ...
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:19 schreef Bartoli het volgende:
[..]
, heb nog geen dopingzaak in Italie of daarbuiten gezien waar de naam van Bruseghin uberhaupt viel
![]()
ben je niet in de war met Mazzoleni![]()
foutje moet kunnenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik zat inderdaad aan Mazzoleni te denken
![]()
Lol.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik zat inderdaad aan Mazzoleni te denken
![]()
Ik zal eens een poging doen om die te vinden ...quote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:26 schreef -skippybal- het volgende:
Wie is zo stoer om de parcoursen van de grote NK's te posten![]()
Dat was op het italiaans kampioenschap ook erg moeilijk geweest.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:11 schreef PLAE@ het volgende:
zolang het niet iemand van Rabo is vind ik het mooi
Misschien is het wel een profieltje van de hematocrietwaarde van de winnaarquote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:45 schreef mesecina het volgende:
Dat van Luxemburg lijkt wel een onregelmatige hartslag ofzo
Hij zit weer alleen maar de charmeur uit te hangen, niks zinnigs imo.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:15 schreef wimderon het volgende:
Mart bij 'wat heet' herhaling op dit moment, kijken of ie nog wat te melden heeft![]()
Ik wist niet dat we het alleen over het Italiaans kampioenschap mochten hebbenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat was op het italiaans kampioenschap ook erg moeilijk geweest.
rabo heeft toch geen italiaan in de ploeg, of vergis ik me nu?
Omdat je post direct onder twee posts over het italiaans kampioenschap tijdrijden stond, dacht ik dat het daar over ging.quote:Op woensdag 27 juni 2007 00:07 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ik wist niet dat we het alleen over het Italiaans kampioenschap mochten hebben
http://www.velo-club.net/article?sid=39218quote:News : Joly atteint d'une tumeur
Posté le Mercredi 27 juin 2007 @ 22:23:44 par netcoach Contribution de : JEFF91
Triste nouvelle en provenance de la formation de la Française des Jeux. L’un des meilleurs Français de ce début de saison, Sébastien Joly, se retire avec effet immédiat du peloton 2007 en raison de l'apparition d'une tumeur.
"Je vous annonce que je renonce à toutes les compétitions cyclistes de l'année 2007 en raison de la découverte très récente d’une tumeur. Je dois être opéré mardi 3 juillet. A l'issue de cette opération, un diagnostic formel et précis sera établi. Je ferai parvenir un deuxième communiqué de santé précisant la durée de mon indisponibilité et les éventuels traitements secondaires envisagés. Je remercie mes proches et mon équipe pour leur soutien"
Toute l’équipe de Vélo-Club du Net lui souhaite beaucoup de courage dans cette épreuve de la vie et lui souhaite un prompt rétablissement.
Arme kerel...quote:IEPER (ANP) - Wielrenner Frank Vandenbroucke is afgelopen weekeinde na een nieuwe inzinking opgenomen in het psychiatrisch centrum Heilig Hart in de Belgische plaats Ieper. Dat meldt Het Laatste Nieuws vrijdag.
Vandenbroucke deed begin juni een zelfmoordpoging in zijn woonplaats Milaan. Daarna is hij naar België vertrokken en woonde hij bij zijn ouders in Ploegsteert. Na een nieuwe inzinking ging 'VDB' samen met zijn vader naar het Ieperse centrum.
Eenmaal in de instelling wilde hij op zijn beslissing terugkomen. Omdat de coureur volgens specialisten een gevaar voor zichzelf en voor zijn omgeving is, werd hij gedwongen opgenomen. Zij bepalen vrijdag of zijn verblijf in het psychatrisch centrum wordt verlengd.
Omgquote:PRAG, 28.06.07 (rsn) - Die gemeinsamen Zeitfahrmeisterschaften von Tschechien und Slowakei wurden am Donnerstag in Domasov bei Brünn aus Sicherheitsgründen abgebrochen. Das Rennen sollte mitten im laufenden Straßenverkehr stattfinden. "Wir haben das Rennen abgebrochen. Der Verkehr ist zu stark, die Sicherheit nicht mehr gewährleistet", sagte Jury-Chef Richard Kratochvil. Renndirektor Zdenek Valenta erklärte, die Nicht-Kooperation der örtlichen Polizei sei Schuld an der Absage.
Gewoon tussen de auto's en brommers doorquote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:18 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Omg![]()
Dat ze sowieso al wouden proberen![]()
Bij deze laten ze weten dat iedereen op de lijst Fuentes samen met de betrokkenen uit de Oil for Drugs , Floyd Landis, en de adolescenten uit de Giro zich mogen aanmelden voor het proefproject ter zake in de binnenstad van pakweg Napels ...quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:06 schreef Gitanki het volgende:
Een fietskoeriertijdritje, best origineel en nog een wonder dat de girodirectie daar niet eerder op was gekomen,
Op teletekst is het verhaal trouwens iets anders:quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:18 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Omg![]()
Dat ze sowieso al wouden proberen![]()
Maaskant dus naar Slipstream? En Slipstream volgend jaar naar de tour?quote:Toppers en naamsverandering
De ProContinentale ploeg Team Slipstream zal volgend jaar door het leven gaan als Chipotle, de naam van een Mexicaanse restaurantketen. Het budget van de ploeg zal ook een financiële injectie krijgen, waardoor ze over een slordige 6,5 miljoen euro zal kunnen beschikken.
Dat is niet het enige wat er bij het team zal veranderen. Van de huidige kern van 23 renners, kunnen slechts vijftien man aanblijven. Dat wil zeggen dat acht renners op zoek moeten naar een nieuwe werkgever. In hun plaats komen elf nieuwe renners.
Ondertussen doet de geruchtenmolen haar werk. Nadat eerder al de Schot David Millar (Saunier Duval) en de Amerikaan David Zabriskie (Team CSC) gelinkt werden, wordt nu ook de naam van de Nederlander Martijn Maaskant genoemd als mogelijke versterking. Maaskant, aan de slag bij het Continentale team van Rabobank, is momenteel leider in het Europese Continentale UCI-circuit.
Sterk antidopingbeleid
Dat het Amerikaanse team zich zo sterk aan het evolueren is naar een ‘topteam’, mag geen verrassing heten. Zo profileert het zichzelf als een echte cleane ploeg. De ProContinentale formatie geeft daarvoor jaarlijks 400.000 dollar uit.
Per jaar ondergaat iedere renner 50 bloedtests en ook nog eens 50 urinetests. Dat is ongeveer vijf keer meer dan gemiddeld en de kosten bedragen dan ook zo’n 20.000 dollar per renner. Dat bedrag wordt betaald door een organisatie genaamd Agency for Cycling Ethics. Zij krijgen het geld vooral via giften en sponsors.
Frankie Andreu bekleedt er een toppositie. Twee andere ex-werknemers van US Postal, Jonathan Vaughters en Prentice Steffen, zijn de managers van Team Slipstream. Deze drie mannen werken nauw samen om de fraudeurs geen kans te geven.
Tour 2008
Opvallend is dat Team Slipstream zich gemeld heeft voor de Tour de France van 2008. Door hun sterke antidopingbeleid denken de managers van de ploeg een wildcard in de wacht te kunnen slepen, omdat het de sport ten goede komt. En als er maar iets is wat de organisatie van de Tour wil, dan is het een ‘schone’ Tour.
Dat die wens door de UCI ernstig wordt genomen, blijkt uit een uitspraak van huidig Slipstreamrenner Huub Duyn in Trouw. "Teammanager Vaughters is dikke maatjes met ASO. We mochten niet voor niets het Criterium International al rijden."
Daar kun je wel 3 Valverdes mee tekenen! Alleen jammer dat je dan maar 3 renners in je ploeg hebt zitten.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 17:38 schreef -skippybal- het volgende:
6,5 miljoen, daar kan je wel een aardig ploegje van bouwen.
zou dit nog uitgezonden worden ?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 17:55 schreef Biggs. het volgende:
Vandaag werden de NK's voor beloften en vrouwen verreden
Beloften
1 - Leezer
2 - De Baat
3 - Van Emden
Vrouwen
1 - Marlijn Binnendijk
2 - Marianne Vos
3 - Suzanne de Goede
Leezer laat zien dat hij klaar is voor de overstap naar het pro tour team. De winst van Binnendijk mag zeer verassend genoemd worden.
Nou, Caisse had vorig jaar ongeveer hetzelfde budget.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 19:08 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Daar kun je wel 3 Valverdes mee tekenen! Alleen jammer dat je dan maar 3 renners in je ploeg hebt zitten.![]()
Mooi om te zien dat Van Emdem derde werd, die lijkt langzaam weer in vorm te komen.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 17:55 schreef Biggs. het volgende:
Vandaag werden de NK's voor beloften en vrouwen verreden
Beloften
1 - Leezer
2 - De Baat
3 - Van Emden
Vrouwen
1 - Marlijn Binnendijk
2 - Marianne Vos
3 - Suzanne de Goede
Leezer laat zien dat hij klaar is voor de overstap naar het pro tour team. De winst van Binnendijk mag zeer verassend genoemd worden.
Gewoon deze toch? Of jij moet een topic openen nuquote:Op zondag 1 juli 2007 12:32 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Is er geen NK topic of ben ik blind?
Ik las ticketquote:Op zondag 1 juli 2007 12:35 schreef -skippybal- het volgende:
Hier is trouwens een tickert voor het BK![]()
Dat ligt eraan wie vandaag omgekocht moet worden..quote:Op zondag 1 juli 2007 10:50 schreef RubenSosa het volgende:
wie is voor jullie de favoriet vanmiddag? bij NK nederland?
Leuk, maar ze staan al 46 minuten stil op de Grote Markt?quote:Op zondag 1 juli 2007 12:35 schreef -skippybal- het volgende:
Hier is trouwens een tickert voor het BK![]()
quote:"Wij wachten op de volgende uitzending"
Inmddels al 8:30 voorsprong.quote:Op zondag 1 juli 2007 12:46 schreef Ereinion het volgende:
Hier valt het Duits kampioenschap te volgen. Daar heeft een groep van 24 man 7,5 minuut voorsprong. O.a. Wegmann, Voigt en Sinkewitz in die groep. Het lijkt erop dat daar de winnaar van voren zit.
quote:Op zondag 1 juli 2007 13:05 schreef TheArt het volgende:
Slecht nieuws!
Tjallingii, Oostlander, Schouten, Goesinnen, Veneberg en Van Heeswijk in een kopgroep van 9.
Grote valpartij in het begin. Jos Pronk viel. Stamsnijder er over heen. Ook Dekker en De Maar, zij zijn op de fiets.
MAAR: Clement viel over Stamsnijder heen en die kreeg een paar tandwielen in zijn arm en hij is uit de wedstrijd.
Vanwege alle dopingverhalen wordt dit zeker niet uigezonden op de Duitse TV?quote:Op zondag 1 juli 2007 12:46 schreef Ereinion het volgende:
Hier valt het Duits kampioenschap te volgen. Daar heeft een groep van 24 man 7,5 minuut voorsprong. O.a. Wegmann, Voigt en Sinkewitz in die groep. Het lijkt erop dat daar de winnaar van voren zit.
Die stream mag onderhand ook wel eens beginnen inderdaad. TV-uitzending is zeker ook nog niet bezig?quote:
Waar is het te volgen?quote:Op zondag 1 juli 2007 13:05 schreef TheArt het volgende:
Slecht nieuws!
Tjallingii, Oostlander, Schouten, Goesinnen, Veneberg en Van Heeswijk in een kopgroep van 9.
Grote valpartij in het begin. Jos Pronk viel. Stamsnijder er over heen. Ook Dekker en De Maar, zij zijn op de fiets.
MAAR: Clement viel over Stamsnijder heen en die kreeg een paar tandwielen in zijn arm en hij is uit de wedstrijd.
BK is al jaren op de VTM. Is sponsor van de wielerbond ofzo.quote:Op zondag 1 juli 2007 13:22 schreef TargaFlorio het volgende:
Is het BK op VTM? Sporza heeft hopelijk wel de rechten van het WK.
Neen, op Kanaal twee.quote:Op zondag 1 juli 2007 13:22 schreef TargaFlorio het volgende:
Is het BK op VTM? Sporza heeft hopelijk wel de rechten van het WK.
Ze beginnen maar om 15.00u. want ze kunnen natuurlijk niet gaan schuiven met hun belspelletjesquote:
quote:15:15 - 17:40 Cyclisme : Championnat national
Tuurlijk, maar hij heeft wel veel betere jaren gekend dan deze.quote:Op zondag 1 juli 2007 13:30 schreef kawotski het volgende:
Van Heeswijk rijdt geen deuk in een pakje boter... vandaar dat ie etappe 3 in de ronde van Andalucia won (hetzij een geschenkje van Freire maar toch)
Oh yeah, dat heb ik op de digitale zittenquote:Op zondag 1 juli 2007 13:30 schreef TargaFlorio het volgende:
Voor diegene met digitale TV, op RTBF Sat (kanaal 212 bij @Home):
[..]
zeker maar Ducrot schrijft iedereen af die een zwak moment in zn carriere heeft gekendquote:Op zondag 1 juli 2007 13:32 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar hij heeft wel veel betere jaren gekend dan deze.
Het lijkt meer op een kermiskoers, misschien wordt het wel weer een Kemna-achtige winnaar.quote:Op zondag 1 juli 2007 13:43 schreef Reya het volgende:
Zitten er nou nog serieuze heuvels in het Nederlandse parcours?
Waarom is de bemelerberg er niet in gelegd? Die had er makkelijk in gekund, en dan was het wellicht nog wel iets geworden. Waarschijnlijk loopt dit uit op een toevalstreffer in de laatste ronde, of een zouteloze massasprint.quote:Op zondag 1 juli 2007 13:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het lijkt meer op een kermiskoers, misschien wordt het wel weer een Kemna-achtige winnaar.
De koers moest en zou perse bij het gouvernement starten en finishen. Erg jammer. Vind 't wel leuk dat het zo ongeveer bij mij in de straat plaatsvindt (kan ik mooi foto's nemen), maar qua uitstraling is het niet veel. Er hoort horeca in de buurt te zijn, sfeer enz. En dat is hier niet het geval.quote:Op zondag 1 juli 2007 13:53 schreef Reya het volgende:
[..]
Waarom is de bemelerberg er niet in gelegd? Die had er makkelijk in gekund, en dan was het wellicht nog wel iets geworden. Waarschijnlijk loopt dit uit op een toevalstreffer in de laatste ronde, of een zouteloze massasprint.
En we gaan nu luisteren naar Hans Kemna.quote:Op zondag 1 juli 2007 14:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
De renners maken het parcours, niet het parcours.
De afdaling gaat nu serieus in dalende lijn naar beneden.quote:Op zondag 1 juli 2007 14:13 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
En we gaan nu luisteren naar Hans Kemna.
Yup. Fijn bochtjequote:Op zondag 1 juli 2007 14:17 schreef -skippybal- het volgende:
Ze hebben wel geluk dat het niet regent. Die laaste bocht![]()
Doen ze wel zo bagger bij de NOS, gebeurt veel vaker is er een live stream word gewoon Nederland 1 uitgezonden.quote:Op zondag 1 juli 2007 14:34 schreef Cootz het volgende:
Enig, er is nu zelfs atletiek op de livestream op internet... Ach ja, veel zullen we toch niet missen voorlopig
schitterend !quote:
Goed gezien van Boogerd, die mannen van QS mochten niet terugkomen.quote:Op zondag 1 juli 2007 15:30 schreef Ambrosius het volgende:
De Jongh heeft toch wel goede kansen om Rabobank te verslaan.
Maaskant is daarbij al 23/24, is natuurlijk bezig aan een fantastisch seizoen maar toch. Wordt als piepjong omschreven door Ducrot.quote:Op zondag 1 juli 2007 15:29 schreef -skippybal- het volgende:
Maaskant en Gesink, misschien wel de beste jonge Nederlanders van de laatste jaren
Of zoiets...
Dekker zit namelijk totaal niet in die groep![]()
Dus waarschijnlijk Sinkewitz of Wegmann in Duitsland.quote:15:49 Aktuelle Rennsituation
Patrik Sinkewitz und Fabian Wegmann vorn, 1:10 Minuten dahinter Christian Knees, 1:30 Minuten für Jens Voigt und André Greipel.
quote:Op zondag 1 juli 2007 15:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nog 90 km. voor de Belgskes.
Cultuurshock wel, zo'n (relatief) Boonen-loos commentaar.
De jonge Seeldrayers opnieuw goed bezig.quote:De dertien voorin: Bart Van Heule, Kenny De Ketele en Sven Renders (Chocolade Jacques-Topsport Vlaanderen), Bert Roesems, Wim Van Huffel, Greg Van Avermaet en Johan Van Summeren (Predictor-Lotto), Jurgen Van Goolen (Discovery Channel), Kevin Seeldrayers (Quick Step - Innergetic), Bert Scheirlinckx en James Vanlandschoot (Landbouwkrediet-Tonissteiner), Geert Omloop (Jartazi Promo Fashion CCT) en Gorik Gardeyn (Unibet.com).
quote:Op zondag 1 juli 2007 15:47 schreef wimderon het volgende:
Mart![]()
![]()
![]()
Wat heeft Boogerd daar? Pannenkoeken in z'n rug?
Elk Haus- Simplon Ownagequote:Op zondag 1 juli 2007 15:26 schreef -skippybal- het volgende:
Oostenrijk
1. Pfannberger Christian
2. Rohregger Thomas
3. Eibegger Markus
Rabo is inderdaad geen verrassing, echter ik had liever een interessanter parcours gezien, dat had het minder saai gemaakt.quote:Op zondag 1 juli 2007 16:36 schreef -Vaduz- het volgende:
Goed gedaan van de Rabobank. Wel saai zo, maar het was te voorspellen.
quote:Op zondag 1 juli 2007 16:41 schreef Grobbel het volgende:
Maar wel een winnaar die je zo'n opsteker ook echt gunt. Leuker dan Boogerd voor de vijfde keer of zo.
Volgens mij al een tijdje niet meer hoorquote:Op zondag 1 juli 2007 16:48 schreef Venga het volgende:
eind augustus is het NK TT (de 25e dacht ik)
Blijkbaar is dat dus verplaats, was t/m vorig jaar altijd enkele dagen voor het NK op de weg
Aha: 15.08.2007 volgens www.cycling4all.comquote:Op zondag 1 juli 2007 16:48 schreef Venga het volgende:
eind augustus is het NK TT (de 25e dacht ik)
Blijkbaar is dat dus verplaats, was t/m vorig jaar altijd enkele dagen voor het NK op de weg
Maarten met zijn hetze tegen de oortjes ik kan het echt niet meer aanhorenquote:Op zondag 1 juli 2007 16:54 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Goed gedaan van Rabo. Koos. En Mart en Maarten
![]()
.
Hoewel het hard is, was het wel erg mooi om dat te zienquote:Op zondag 1 juli 2007 17:01 schreef Horloge het volgende:
Maaskant toch een leuke draai om zijn oren gekregen.
Van Hecke, Devolder en Scheirlincx liggen op kop, maar met een minieme voorsprong op een grotere groep en nog 37 km. te gaan.quote:Op zondag 1 juli 2007 17:02 schreef Grobbel het volgende:
Heeft iemand nog een update wat het Belgisch kampioenschap betreft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |