quote:Grensrechter redt leven van speler
Tijdens een wedstrijd in de Bulgaarse competitie heeft een grensrechter het leven gered van een 27-jarige speler. Georgi Iliev, een Bulgaars international, raakte buiten bewustzijn en slikte zijn tong in na een botsing met een tegenspeler. Lijnrechter Plamen Georgiev twijfelde geen seconde en liep het veld op om de speler te redden.
Georgiev trok de tong van het slachtoffer uit zijn keel en redde hem zo van de verstikkingsdood. Naar eigen zeggen had hij dit wel al vaker gedaan en kwam het er vooral op aan om voorzichtig te handelen. Iliev werd afgevoerd naar het ziekenhuis, waar een kaakfractuur werd vastgesteld.
quote:VVGZ’er Stefan Vermeulen tien wedstrijden geschorst
ZWIJNDRECHT - Stefan Vermeulen van VVGZ is door de tuchtcommissie van de KNVB Zuid I voor tien wedstrijden geschorst naar aanleiding van zijn misdragingen in de uitwedstrijd bij Rijsoord.
De speler van VVGZ kreeg toen de rode kaart voor een overtreding op Rutger van Dijk, gaf daarna Jacco van Pelt een kopstoot en zou tijdens zijn aftocht ook nog bestuursleden van Rijsoord hebben beledigd. In afwachting van de uitspraak was Vermeulen door VVGZ reeds voor zes wedstrijden geschorst. ,,Die worden nu verrekend. We hadden op acht wedstrijden gerekend, alleen de straf voor de belediging is in onze ogen wat overdreven,’’ aldus de Zwijndrechtse voorzitter Sjaak Versteeg.
quote:Etxeberria gaat nog een seizoen kosteloos door
Athletico de Bilbao-aanvaller Joseba Etxeberria heeft woord gehouden. De 31-jarige speler van de Baskische club maakt afgelopen oktober bekend dat het seizoen 2009/10 zijn laatste zou worden, en dat hij een jaar lang zou gaan voetballen zonder ook maar een cent salaris op te eisen. Zaterdag bevestigde zijn club dat Etxeberria dat voornemen uit zal voeren.
De geste van Etxeberria komt voort uit dankbaarheid naar de club toe, omdat hij vijftien jaar de kleuren van Los Leones heeft mogen dienen. In die tijd speelde de 53-voudig Spaans international 496 wedstrijden, waarmee hij een derde plek inneemt in het klassement van spelers die de meeste wedstrijden voor de club hebben gespeeld. Alleen Txetxu Rojo (542 duels) en José Angel Iribar (614) kwamen vaker in actie.
De Spaanse voetbalbond heeft overigens in de reglementen staan dat het niet toegestaan is voor voetbalclubs om spelers te bezitten die geen salaris ontvangen. Athletic Bilbao zal daarom het minimumsalaris van om en nabij de 105.000 euro moeten betalen aan Etxeberria. De Bask heeft echter beloofd om dit bedrag over te maken aan een goed doel.
quote:Denilson wil Vietnamese fans terugbetalen
HANOI - De Braziliaanse vedette Denilson heeft de voetbalfans in Vietnam teleurgesteld. De verwachting was dat hij afgelopen weekeinde zijn opwachting zou maken voor zijn nieuwe club Hai Phong Cement maar kwam tot woede van de supporters niet in actie.
Denilson, ooit de duurste voetballer van de wereld, liet dinsdag weten dat hij een blessure heeft.
“Volgens mijn dokter kan ik binnen een maand spelen.” Het is niet duidelijk wat de Braziliaan heeft.
De prijzen van de toegangskaarten gingen met dertig procent omhoog nadat Hai Phong Denilson vastlegde. De fans voelen zich nu bedrogen. “Ik zal ze zeker terugbetalen”, zei Denilson. “Ik kan prachtige wedstrijden voor de club spelen.”
quote:De politierechter heeft Logan Bailly 45 dagen rijverbod en 1.100 euro boete opgelegd. De 23-jarige keeper van Borussia Mönchengladbach raasde op 22 juli met zijn Mercedes naar het trainingskamp van de olympische voetbalploeg in Genk.
Hij reed zo snel dat de politie hem nauwelijks kon bijhouden. Uiteindelijk werd hij van de weg geplukt toen hij met 164 kilometer per uur over de Genkse Westerring raasde, terwijl je daar maximaal 90 mag, schrijft Het Laatste Nieuws vrijdag.
Van de 45 dagen rijverbod worden er nog 15 afgetrokken omdat Bailly's rijbewijs destijds al werd ingetrokken voor zoveel dagen. Hij moet ook 137,50 euro in het Fonds Slachtofferhulp storten en 50,74 euro neertellen voor de gerechtskosten.
quote:Voor zover bekend is Bjorn De Wilde de eerste profvoetballer die gebruik heeft gemaakt van het recht op vaderschapsverlof.
De dertigjarige spits van SV Roeselare nam tien dagen vrijaf na de geboorte van zijn zoon Nio-Lloyd.
De Wilde (op de foto met dochter Hélène-Victoire) diende zijn verzoek in terwijl Roeselare in de eindronde (Belgische nacompetitie) trachtte het verblijf in de Eerste Klasse veilig te stellen. 'Ik behoorde al lang niet meer tot de selectie en ik moest meetrainen in een groepje van vier of vijf man', kijkt De Wilde terug. 'Ik wist dus dat ik toch niet zou spelen en waarom kon ik dan geen gebruik maken van mijn wettelijke recht op vaderschapsverlof?'
De opmerkelijke daad haalde maandag de Belgische krantenkolommen omdat het vermoeden bestaat dat De Wilde vanwege zijn opgenomen verlof uit de selectie van Roeselare is verbannen. 'Wat ik gedaan heb, is perfect wettelijk', aldus de spits. 'Het zou daarom onrechtvaardig zijn dat dit tegen mij gebruikt wordt. Maar ja, na de eerste training zaterdag kreeg ik als enige te horen dat ik bij de B-kern word verwacht. Ik heb de indruk dat ik op een of andere manier geviseerd word.'
Die lezing wordt niet bevestigd door trainer en technisch directeur Dennis van Wijk. De Nederlander gaf wel een toelichting op de eerdere afwezigheid van De Wilde. 'Volgens de wet heeft iedereen recht op vaderschapsverlof. Jij kan het, ik kan het en hij dus ook. Of we dat nu een goede regeling vinden of niet, doet niet ter zake.'
De Belgische spelersvakbond Sporta kiest in het specifieke geval de zijde van De Wilde. 'Het was de eerste keer dat we zo'n vraag kregen van een profvoetballer', zegt woordvoerder Stijn Boeykens. 'Ook zij hebben recht op vaderschapsverlof, maar in de praktijk wordt er weinig gebruik van gemaakt omdat spelers er hun plaats in de ploeg door kunnen verliezen. We hebben De Wilde gezegd dat hij er mogelijk scheef door bekeken kon worden. Maar we hadden ook wel begrip voor zijn situatie. Aangezien hij toch niet meer speelde, vonden we dat het zeker moest kunnen.'
quote:Frantisek Straka is niet langer bondscoach van Tsjechië. De oefenmeester werd op 12 mei aangesteld als opvolger van de ontslagen Petr Rada, maar wist de Tsjechische bond (CMFS) na één oefenwedstrijd tegen Malta (1-0 winst) niet te overtuigen van zijn kwaliteiten.
'Ik heb hem bedankt voor zijn werk en verteld dat de CMFS zijn contract niet zal verlengen,' aldus de nieuwe voorzitter Ivan Hasek, die Karel Jarolim van Slavia Praag graag als nieuwe bondscoach wil aanstellen. Tsjechië neemt in WK-kwalificatiegroep 3 de vierde plaats in met zeven punten achterstand op rivaal Slowakije. Ook Noord-Ierland en Polen hebben meer punten dan de Tsjechen.
quote:In de Boliviaanse eerste klasse heeft Mauricio Baldivieso, een jongetje van amper 12 jaar, zijn debuut gemaakt. Hij verloor met zijn club Aurora met 1-0.
Baldivieso werd na 39 minuten voor de leeuwen geworpen tegen FC La Paz. Vijf minuten later was de jonge knaap al het slachtoffer van een wilde tackle langs achteren. Na een blessurebehandeling aan zijn enkel kon hij voortspelen.
Of Mauricio een gouden toekomst voor zich liggen heeft, is nog een vraagteken, maar dat hij goeie voetbalgenen heeft, staat wel vast. Zijn vader, Julio Cesar Baldivieso, is een van de beste Boliviaanse spelers aller tijden.
Vader Julio Cesar is ook de coach die zijn zoon Mauricio liet debuteren. "Ik ben bijzonder trots. Hij heeft heel veel talent", zei de vader. "De speler die mijn zoon tackelde is wel een crimineel. Maar nog niet zo erg als de ref, die niet eens een kaart voor die actie gaf."
Nooit te jong om te leren schijnt me.quote:
quote:Poging tot diefstal legt Spaanse wedstrijd stil
Scheidsrechters zien zich de laatste jaren om uiteenlopende redenen genoodzaakt om steeds vaker wedstrijden tijdelijk te onderbreken maar de uitleg van arbiter Madrigal Soria is zonder twijfel bijzonder uniek. De leidsman hoorde namelijk via de megafoon dat men gedurende de wedstrijd een poging had gedaan zijn auto te stelen. Op een uur spelen van de wedstrijd tussen Jumilla en Puente Tocinos, die beiden uitkomen in de Tercera División (vierde klasse Spanje, red.), verzocht de speaker aan de eigenaar van een Audi A4 met genoemd kenteken zich bij de politie aan de zijlijn te melden. Tot ieders verbazing trok de arbiter plots een ferme spurt naar de politieman.
Na overleg met de politie en de trainers van de respectievelijke ploegen toog de scheidsrechter naar de kleedkamer om de sleutel van zijn voertuig te pakken en de schade (een gebroken ruit, red.) te onderzoeken. Daarna liet hij het bestuur van Jumilla de papieren rompslomp afhandelen en kon hij de wedstrijd weer voortzetten.
Tsjah, het is wel bruutquote:Mutu smeekt Chelsea en FIFA om clementie
08/09/2009 17:14
Fiorentina-aanvaller Adrian Mutu moet ruim zeventien miljoen euro overmaken aan Chelsea. Tijdens zijn verblijf in Londen, in 2004, werd Mutu betrapt op het gebruik van cocaïne.
Een ontslag volgde en na zeven maanden een straf uitgezeten te hebben, verkaste de spits transfervrij naar Juventus. Chelsea leed daarbij fors verlies omdat het de Roemeen voor 24 miljoen euro had overgenomen van Parma.
Pogingen om via het CAS de strafmaat ongedaan te maken leverden niets op. Mutu heeft nu in een brief aan Chelsea en de FIFA gevraagd de boete kwijt te schelden. De dertigjarige spits is wel bereid om geld over te maken aan diverse goede doelen.
'Zo'n bedrag kan ik niet betalen', weet Mutu. 'Het is geen kwestie van slechte wil, ik ben er eenvoudigweg niet toe in staat. Dat is de enige en rationele verklaring. Ik wil een bedrag doneren aan organisaties die jongeren met drugsproblemen helpen. Ik zou organisaties in Florence en Roemenië uitkiezen, Chelsea mag dat doen in Londen.'
quote:'Real Madrid beste club aller tijden in Europa; Ajax zevende'
Datum: 10-sep-2009 16:44
Real Madrid (foto) is de beste club aller tijden in Europese competities, blijkt uit onderzoek van de IFFHS. De federatie van voetbalstatistici publiceerde de ‘Europe’s Club of the Century’ donderdag, vijf dagen voor de start van de achttiende editie van de Champions League.
Real Madrid, negen keer winnaar van de Europa Cup 1/Champions League (EC1/CL), wordt op het podium vergezeld door Juventus en FC Barcelona. Op de zevende plaats is Ajax de beste Nederlandse club. Behalve de genoemde verenigingen verlenen de Amsterdammers voorrang aan AC Milan, Bayern München en Internazionale.
De IFFHS nam alle uitslagen in de verschillende Europese bekertoernooien in de berekeningen mee; van de eerste duels in de Mitropa Cup (een competitie voor clubs uit Midden- en Oost-Europa) uit 1927 tot de finale van de laatste editie van de Champions League tussen FC Barcelona en Manchester United.
Vanzelfsprekend leggen de resultaten in de belangrijkste competities meer gewicht in de schaal. Zo levert een zege in de EC1/CL acht punten op en verstrekt de IFFHS zes punten voor een triomf in de UEFA Cup, de voorloper van de Europa League.
De IFFHS maakte een top tweehonderd openbaar. Naast Ajax bestaat de Nederlandse vertegenwoordiging uit Feyenoord (27e), PSV (41e), FC Twente (79e), AZ (110e), Sparta (162e), ADO Den Haag/FC Den Haag (gedeeltelijk 185e), Roda JC (gedeeltelijk 185e) en DWS (gedeeltelijk 192e). (MA)
‘Beste clubs aller tijden in Europese competities’ (bron: IFFHS)
1. Real Madrid (Spanje) – 563,5 punten
2. Juventus (Italië) – 466
3. FC Barcelona (Spanje) – 458
4. AC Milan (Italië) – 399,75
5. Bayern München (Duitsland) – 399
6. Internazionale (Italië) – 362
7. Ajax (Nederland) – 332,75
8. Liverpool (Engeland) – 300,25
9. Benfica (Portugal) – 299
10. Anderlecht (België) – 231
11. Manchester United (Engeland) – 220
12. Atlético Madrid (Spanje) – 196
13. Ferencvaros (Hongarije) – 190
14. Leeds United (Engeland) – 154,5
15. Sparta Praag (Tsjechië) – 149,5
16. Dinamo Kiev (Oekraïne) – 144,5
17. AS Roma (Italië) – 141,5
18. Hamburger SV (Duitsland) – 140,5
19. Borussia Mönchengladbach (Duitsland) – 136,5
20. Tottenham Hotspur (Engeland) – 136,0
Wie is het?quote:Oud-profvoetballer moet de cel in
UTRECHT/VEENENDAAL - Oud-speler Dennis S. van voetbalclub GVVV uit Veenendaal en van FC Utrecht moet een jaar de cel in, waarvan vier maanden voorwaardelijk. Ook moet de 23-jarige man uit Baarn zich laten behandelen voor zijn gokverslaving.
Samen met een even oude plaatsgenoot beroofde Dennis S. in mei een geldloper in Bilthoven. Daarbij maakte ze 3950 euro buit. Het tweetal besloot tot de roof omdat S. door zijn gokverslaving in geldnood was gekomen. De geldloper werd tijdens de beroving ook mishandeld. De handlanger van S. kreeg dezelfde straf. De rechter hield bij de strafmaat geen rekening met het feit dat de daad van S. uitgebreid in de media is beschreven.
quote:Schaap verwijderd uit selectie GVVV
Dennis Schaap is uit de selectie van GVVV verwijderd, zo valt te lezen in Algemeen Dagblad editie Utrecht. De 22-jarige verdediger zit in de gevangenis op verdenking van beroving van een geldloper. Vandaag dient Schaap voor de rechter te verschijnen, samen met een 23-jarige handlanger. De afgelopen twee seizoenen kwam de bij FC Utrecht opgeleide speler uit voor GVVV, maar hij is niet langer welkom in Veenendaal.
Op 15 mei zou Schaap in Bilthoven de geldloper mishandeld en beroofd hebben. Daarbij maakte hij 3950 euro buit. Schaap zou gokschulden hebben gehad. De handlanger van Schaap wordt verder nog verdacht van inbraak in de kantine en sponsorruimte van GVVV.
Bron: Hoofdklasse.org
Lijkt me geweldig om daar op de administratie te werkenquote:There was an identity crisis at Livorno, as both Antonio Candreva (Cadreva) and Romano Perticone (Petricone) had their names misspelled on their team shirts. To make matters worse, club officials had to run back to the hotel for Mozart’s passport, as the referee did not recognise him and needed proof of identity.
quote:Anderlecht kost Dinamo Zagreb spits ton
zaterdag 19 september 2009, door brttt, Amsterdam, 12:22, Het Nieuwsblad
Bij Dinamo Zagreb is de 0-2 nederlaag tegen Anderlecht bijzonder hard aangekomen. Vicevoorzitter Zdravko Mamic, een controversieel figuur in de Kroatische voetbalwereld, kondigde op de officiële clubwebsite doodleuk aan met gigantische boetes te zullen zwaaien naar zijn spelers. Ze mogen alvast de premie op hun buik schrijven die beloofd was omdat ze vorig seizoen de beker én de titel wonnen in Kroatië.
\'Het is hun fout dat we verloren hebben\', aldus Mamic. Vooral spits Mario Mandzukic, die een grote kans miste, betaalt het gelag. Hij moet maar liefst 100.000 euro betalen omdat hij volgens Mamic donderdagavond te zwak presteerde. \'Onze spelers gedroegen zich als verwende nesten\', zei Mamic. \'We hadden Mandzukic al eerder moeten straffen. Door zijn gedrag werden we in de Champions League uitgeschakeld tegen Salzburg. Zijn loon werd vertienvoudigd, maar hij ontgoochelt ons heel erg. Dat kunnen we niet aanvaarden.\'
quote:
quote:Valery Karpin was deze zomer op zoek naar een offensieve versterking, en ving onder meer bij Tottenham Hotspur bot voor Roman Pavlyuchenko. De trainer en algemeen directeur van Spartak Moskou doet er echter wellicht ook goed aan enkele supporters voor een proeftraining uit te nodigen. In het uitduel bij Saturn Moskou (2-1 verlies) kwam een supporter het veld opgerend om een toegekende penalty te verzilveren. Dmitri Loskov opende na een half uur spelen de score voor de thuisploeg, die enkele minuten na rust een strafschop tegenkreeg. De Braziliaan Alex maakte zich op voor de elfmetertrap, maar zag tot zijn verbazing hoe een ietwat gezette supporter plots opdook en de bal achter de Saturn-doelman schoot. Een andere meegekomen supporter deelde mee in de feestvreugde, en liet niet na een speler van Spartak te begroeten.
Toen de supporters het speelveld hadden verlaten, mocht Alex de strafschop nemen. De Zuid-Amerikaan faalde niet, maar had alle pech van de wereld toen de arbiter oordeelde dat de strafschop overgenomen moest worden omdat er in de tussentijd opnieuw fans het veld waren opgerend. Alex hield weer zijn zenuwen in bedwang en schoot, via de hand van de doelman, raak. Saturn maakte echter later de 2-1.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |