quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:[..]
Centraal in de verdediging wordt het anders lachwekkend zoals het er nu naar uit ziet. 1 reservespeler, 1 talent dat zo beroerd speelde dat hij ons bijna eigenhandig de titel koste en (saillant detail!) door eerstgenoemde reservespeler uit de basis werd gespeeld plus nog een linksback die tot centrale verdediger is gebombardeerd.
Of ik Alcides mee moet rekenen weet ik niet, die heeft nog niet centraal gespeeld bij ons volgens mij. Maar goed, dat is dus ook een reservespeler, dat was hij ook al bij Koemans oude club.
Nee, dat zit wel goed centraal achterin, geen enkel probleem te verwachten
![]()
...
Ten eerste is salcido geen linksback die gebombardeerd is toch centrale verdediger
![]()
, verdiep je eerst eens ff in een speler.
Salcido speelt in het nationale selectie meestal met een driemans verdedigingsblok de meest linkse...
Toen hij in nederland kwam, had hij nog nooit linksback gespeeld maar meer centraal. Hij is alleen niet gewend om veel ruimte in zijn rug te hebben, dus daarom ging het in het begin wat lastiger als linksback, maar hij kan het wel
Centraal vind ik hem 10 x beter uit de voeten komen. Het enige minpuntje wat ik dit seizoen aan hem vond is dat hij het soms te mooi/sierlijk wilde oplossen( arsenal uit bijvoorbeeld, net na de 1-0) Verder heeft Salcido voor mij een goed seizoen gespeeld, ondanks alle aanpassingen hier in nederland, de leefstijl (familiie is niet hier enzo) en speelstijl, veel mensen vergeten dat.
Juist in de periode dat het wat slechter ging met psv, stond salcido nog steeds zijn mannetje. Ik vond hem na Alex de beste verdediger van psv dit jaar.
quote:
1 talent dat zo beroerd speelde dat hij ons bijna eigenhandig de titel koste en (saillant detail!) door eerstgenoemde reservespeler uit de basis wegespeeld
De problemen bij Da Costa zijn simpel uit te leggen...
Je vergeet trouwens de goeie reeks voor de winterstop die hij samen met psv speelde.. 8 wedstrijden, 8 x winst, 1 goal tegen, en zelf 1 gemaakt (tegen az) Tegen vitesse (53 min) en Groningen (36 min) speelde hij dus niet de hele wedstrijd, rkc (82 min) en utrecht(72 min) en de andere 4 , de volle 90 min
En nu hoor ik je al denken, ja dat kwam door alex en gomes en door "de linksback die tot centrale verdediger is gebombardeerd" en door Kromkamp...tja hoe je het went of keert Da Costa stond ook gewoon in het veld en heeft er dus mede voor gezorgd dat psv goed speelde toen, en weinig goals tegen kreeg. (of krijgt Da Costa alleen de zwarte pief toegestuurd als psv slecht speelt? en niet een dikke wel verdiende pluim als psv wint?)
Gozer is net 21 geworden, is gewoon niet zo ervaren op eredivisie (in frankrijk 10 wedstrijden voor nancy gespeeld), en dan maak je wel eens foutjes....dat hoort er gewoon bij en daar moet hij overheen stappen/groeien.
Mooi voorbeeld (nou ja mooi
![]()
) de wedstrijd tegen ajax.... Ajax had het perfect geanalyseerd... Da Costa is een beperkte opbouwer, dus wat deed ajax, ze lieten alleen Da Costa vrij, en die maakte fout na fout in de opbouw (ook ik heb lopen zeiken op hem hoor, geloof me., ) achteraf was het gewoon slim van ajax... Door de onervarenheid van Da Costa kon hij dit ook niet oplossen...
Maar wat werd de regel in de volgende wedstrijden tegen psv.....laat Da Costa maar opbouwen ! Dus hij ging nog meer fouten maken (met als dieptepunt die blunder tegen nec)
Maar mag ik je ook nog even aan herrineren dat er ene Alex ook niet kon opbouwen toen hij hier kwam? Hij heeft de rupsen van zijn tank goed proberen neer te leggen na die beginperiode, en hij werd beter en beter.
Addo zijn kwaliteit is ....er staan als het moet ! Dat weten we van het verleden, en ook van het laatste gedeelte van het seizoen.....
Maar zet je addo in de basis 30 wedstrijden, nou geloof me, die maakt meer fouten dan Da Costa (dat heeft het verleden bewezen)
Ik vind dat je Da Costa na 15 wedstrijden in de eredivisie niet zo ff kan afschrijven... Echt die jongen heeft talent (zie je ook op het ek onder 21) , alleen hij moet hij wat sterker worden (lees: krachthonk, neem ibi en aissati ook maar mee
![]()
) en hij moet gechoach worden op het mentale vlak.
Geef hem (voorlopig) 1 opdracht in het veld, spits uitschakelen...en laat de rest (kromkamp, Salcido, affelay, nieuwe Lb, en simons) maar opbouwen..
Hey maar kom op zeg? Je geeft toch niet een 21 jarige de schuld van het bijna mislopen van de titel? Het werd elke wedstrijd minder bij iedereen en toen ze eindelijk er achter waren dat het anders moest was het al te laat.(als de andere 10 minstens op 80 % van hun niveau zaten van voor de winterstop, dan hadden we al veel eerder kampioen geworden.... ( de enige die nog een beetje in de buurt kwamen van hun niveau waren, Affelay, Cocu, Simons en Gomes, en farfan pas in de laatste wedstrijden. Alex staat daarbuiten, die was elke wedstrijd goed
En de wedstrijd thuis tegen arsenal........dat is DA COSTA
Sorry voor de lange post, maar is zo kort door de bocht om Da Costa de schuld te geven, daarom loop ik een blokje en vertel in mijn inzicht hier over
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.