Onthoud ik voor de volgende keer.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:29 schreef Shawn het volgende:
[..]
je moet net zoveel kopen totdat je geen rode text meer krijgt te zien
veel beter voor je inkomsten
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:31 schreef Frrreek het volgende:
Shawn:
Mangeurs de Pommes [$300K]
Ik wil mijn ruimte wel opgeven voor de starters mocht dat nodig zijn. Ik kan het geld in ieder geval goed gebruiken.
Ach ja in t begin is je land toch nog in peace mode dus is je economy sowieso compleet rukquote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:29 schreef Whizzkith het volgende:
Ik weet nog wel dat ik begon, ik kon ook nog maae 1 soldaat kopen omdat ik alles al had uitgegeven
Republic of Dutchies [$300K]quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:34 schreef Shawn het volgende:
het is niet alleen voor de arme landen bedoeld, ik heb nog een leuke verrassing voor jullie in petto dus meld je nou maar snel aan
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:29 schreef Whizzkith het volgende:
Ik weet nog wel dat ik begon, ik kon ook nog maae 1 soldaat kopen omdat ik alles al had uitgegeven
* Ge4ce voelt zich plotseling niet meer op zijn gemak.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:35 schreef FJD het volgende:
[..]
Ach ja in t begin is je land toch nog in peace mode dus is je economy sowieso compleet ruk
haha herkenbaarquote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:29 schreef Whizzkith het volgende:
Nergens voor nodig. Iedereen moet groeien, dat is geen schande. Iedereen was ooit een klein land. Je moet echter wel zo snel mogelijk uit de peace mode komen want dat schaad je economie echt zwaar. Alhoewel ik me net bedenk dat je economy de eerste vijf dagen wel goed is en daarna direct instort als je op peace mode blijft staan.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:39 schreef Ge4ce het volgende:
* Ge4ce voelt zich plotseling niet meer op zijn gemak.![]()
Edit My Nation -> Alliance Affiliation -> Specify Other -> FOKquote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:39 schreef Daywalk3r het volgende:
Peoples. Ik heb me aangemeld maar wat ik moet ik nu doen. Kan iemand me dat op een snelle simpele manier vertellen?
Eerst eens lid worden van onze alliantie. Ga naar edit My Nation, zet je teamkleur op Orange en kies bij Alliance Affiliation voor Specify Other en typ FOK in..quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:39 schreef Daywalk3r het volgende:
Peoples. Ik heb me aangemeld maar wat ik moet ik nu doen. Kan iemand me dat op een snelle simpele manier vertellen?
dus je kunt hem beter op defcon 4 zetten?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:40 schreef FJD het volgende:
[..]
Nergens voor nodig. Iedereen moet groeien, dat is geen schande. Iedereen was ooit een klein land. Je moet echter wel zo snel mogelijk uit de peace mode komen want dat schaad je economie echt zwaar. Alhoewel ik me net bedenk dat je economy de eerste vijf dagen wel goed is en daarna direct instort als je op peace mode blijft staan.
Kortom, meteen peace mode uit en lekker schuilen bij de clan
heb je een trade voorgesteldquote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:43 schreef Frrreek het volgende:
Ik ben erg blij met de groei die we nu inzetten, alleen zal het oppassen worden met oorlog voeren. We hebben nu al een aantal bedreigingen te pakken. Nu we groter worden kunnen we wellicht beter met tech-trades e.d. gaan werken?
Nee,defcon 5 bestequote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:42 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
dus je kunt hem beter op defcon 4 zetten?
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:44 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik kan nog niet edit nation doen.... moet ik eerst create nation doen ofzo?
hey wat voor recources heb je,ik wil misschien wel met je traden,heb aliminum en pigsquote:
Je DEFCON niveau bepaald hoe voorbereid je bent op oorlog: meer voorbereid = minder blije bevolking + sterkere legermacht. Als ik battle zet ik het op niveau 1, in vredestijd op niveau 5.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:42 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
dus je kunt hem beter op defcon 4 zetten?
We zouden er goed aan doen bij andere allianties te slijmen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:43 schreef Frrreek het volgende:
Ik ben erg blij met de groei die we nu inzetten, alleen zal het oppassen worden met oorlog voeren. We hebben nu al een aantal bedreigingen te pakken. Nu we groter worden kunnen we wellicht beter met tech-trades e.d. gaan werken?
gems & ironquote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:46 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
hey wat voor recources heb je,ik wil misschien wel met je traden,heb aliminum en pigs![]()
Als je wheat had gehad dan was ik je in je armen gesprongen maar helaasquote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:46 schreef Double-Helix het volgende:
hey wat voor recources heb je,ik wil misschien wel met je traden,heb aliminum en pigs![]()
shawnr@live.nl (MSN)quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:47 schreef Daywalk3r het volgende:
Hmm @ irc is niemand
K ik meld je aan.quote:
Kan wel, ik ben luiquote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:50 schreef FJD het volgende:
www.fokcnalliance.com
Volgens mij hebben we wel redelijke guides opgesteld toch?
gedaanquote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:48 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
stuur maar een offer naar hierhttp://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=124328
Ik zit momenteel vol; als ik de jouwe accepteer kom ik zonder Lumber te zitten, en dat is essentieel. Heeft iemand anders toevallig Lumber + Wine oid? Ik kom nog een orange trade tekort namelijk.quote:
had hem al geannuleerdquote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:52 schreef Frrreek het volgende:
[..]
Ik zit momenteel vol; als ik de jouwe accepteer kom ik zonder Lumber te zitten, en dat is essentieel. Heeft iemand anders toevallig Lumber + Wine oid? Ik kom nog een orange trade tekort namelijk.
hey trade buddyquote:
Snap ik welquote:
1 bills betalenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:55 schreef FJD het volgende:
[..]
Snap ik welmaar vergeet niet dat t voor de rest erg irritant is als elk nieuw lid precies dezelfde vragen komt spammen
![]()
Wat is de beste strategie voor mij als ik 300k aan aid ontvang en over 5 dagen ineens m'n taxes collect?
Volgens mij wordt je infrastructuur berekend over je huidige infrastructuur dus in dat geval moet ik m'n aid voor het collecten van taxes in infrastructuur steken. Aangezien er upkeep kosten bij zitten moet ik dat wel pas zo laat mogelijk doen.
Dus zo laat mogelijk alle aid in infrastructuur stoppen en dan taxes collecten en dan bills betalen. Dat denk ik iig.
http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=144825quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:37 schreef Shawn het volgende:
BREAKING NEWS ** BREAKING NEWS ** BREAKING NEWS
$300K AID per land, meld je snel aan want op=op! Zet hier je nationname en nationlink neer, thanks!
VOORWAARDE: Je moet over 2 vrije AID-slots beschikken! (VRIJDAG, 15 juni 2007)
Het grote MarShawn Plan III
Ruiseartic Republic [$300K]
Friesland [$300K]
Cloonaid [$300K]
Retoxico [$300K]
Maraden [$300K]
AITG Empire [$300K]
ShakesbeeR [$300K]
HighLand [$300K]
Doefkesland [$300K]
Republic of Dutchies [$300K]
DayNation heeft Waterquote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:55 schreef Double-Helix het volgende:
heeft iemand anders nog water?
poeh oke bedanktquote:
ik zit in Noord-Afrika en heb pigs en aliminumquote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:14 schreef Ge4ce het volgende:
Waarom heb ik eigenlijk Aluminium en Lood? Zit midden in de Noordzee.
Mixedquote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:17 schreef Shawn het volgende:
RELIGION
Your people approve of this national religion but the majority of your people would prefer something else. There is no dominant religion among your population at this time but instead a variety of various teachings and followings.
Daynation: Wie weet wat dit is?
ze willen dus een Mixed als religiequote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:17 schreef Shawn het volgende:
RELIGION
Your people approve of this national religion but the majority of your people would prefer something else. There is no dominant religion among your population at this time but instead a variety of various teachings and followings.
Daynation: Wie weet wat dit is?
nee bahai'smquote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:21 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
die van mij willen ook iets
Your people approve of this national religion but the majority of your people would prefer something else. They desire a modern middle eastern religion that focuses on monotheism.
willen ze Islam of bedoelen ze Judaisme
jepquote:
kan ik nog meedoen?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:36 schreef Shawn het volgende:
Ik weet nog niet wanneer ik de 300K AID per land kan regelen (waarschijnlijk deze week nog) maar meld je alvast maar aan! Zet hier je nationname en nationlink neer, thanks!
Goed planquote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:08 schreef Madine het volgende:
Uhm.. kunnen we geen fonds voor ledenwerving maken?
Ieder lid van de Alliance die een nieuw lid weet te werven ontvangt na een bepaalde periode (ivm beperkte aantal aid slots) een bonus. Bijvoorbeeld 10.000,- per nieuw lid. Voor de kleinere nations kan dat de moeite waard zijn en op deze wijze kunnen ze zich actief inzetten voor de alliantie. Er moeten natuurlijk een aantal regels aan verbonden zijn, zoals:
- is de kandidaat al actief op CN dan mag deze nog niet lid zijn van een alliantie (we willen immers geen ruzie met andere allianties omdat we leden van hen af komen pikken)
- nieuwe lidstaat moet zich op ons forum komen melden
- etc, etc
valt adt dan niet onder Bin Za/Defensie? of Immigratie?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:41 schreef Whizzkith het volgende:
[..]
Goed planMaar dan heb je wel weer iemand nodig die dat bijhoudt, controleert, etc
ach, hoop gerekenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:45 schreef Terecht het volgende:
Hmm, ik zie dat er onderhandelt wordt met CHO.... Hij heeft opzich wel een goed verhaal geschreven over hoe hij is aangepakt. Niet erg netjes als het allemaal klopt.
Het lijkt mij het beste om tot een goede overeenkomst te zorgen, een evt. schadevergoeding zal wel moeten betaald worden denk ik. Wel moeten we duidelijk maken dat het daarna schluss is, als ze ons hierrna nog een keer aanvallen dan wordt er genuket oid.
Hebben degene die deze oorlog hebben gevoerd al een idee hoeveel schade ze zelf hebben opgelopen? CHO heeft ons namelijk ook aangevallen, dus dat moet wel berekent worden in de schadevergoeding lijkt me.
Welke moet ik hebben? En geeft het een voordeel als ze goed zijn? Dus dat de inwoners er tevreden mee zijn?quote:Government Type: Monarchy (Next Available Change 6/12/2007)
Your people approve of this form of government but the majority of your people would prefer something else. They do not desire a permanent government but instead prefer something more temporary.
National Religion: (Next Available Change 6/15/2007)
Your people approve of this national religion but the majority of your people would prefer something else. They desire a modern middle eastern religion that focuses on monotheism.
mij hebben ze nog niet aangevallen alleen weigert de mijne peace te acceptenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:45 schreef Terecht het volgende:
Hmm, ik zie dat er onderhandelt wordt met CHO.... Hij heeft opzich wel een goed verhaal geschreven over hoe hij is aangepakt. Niet erg netjes als het allemaal klopt.
Het lijkt mij het beste om tot een goede overeenkomst te zorgen, een evt. schadevergoeding zal wel moeten betaald worden denk ik. Wel moeten we duidelijk maken dat het daarna schluss is, als ze ons hierrna nog een keer aanvallen dan wordt er genuket oid.
Hebben degene die deze oorlog hebben gevoerd al een idee hoeveel schade ze zelf hebben opgelopen? CHO heeft ons namelijk ook aangevallen, dus dat moet wel berekent worden in de schadevergoeding lijkt me.
nee altijd monarchy en religion wel wat ze willenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:50 schreef Pappie_Culo het volgende:
je moet altijd de desired government en religion kiezen, dat levert pop happiness op, dus meer geld
Baha'i Faithquote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:49 schreef jeldrik het volgende:
[..]
Welke moet ik hebben? En geeft het een voordeel als ze goed zijn? Dus dat de inwoners er tevreden mee zijn?
wat is het voordeel van monarchy dan?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee altijd monarchy en religion wel wat ze willen
Levert meer op. Heb t ook net gedaan (vergeten) en m'n economy ging met $1.7 vooruit. Dat is natuurlijk geen schokkend bedrag maar maal 3000 inwoners is t toch mooi meegenomen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:01 schreef W8ezel het volgende:
wat is het voordeel van monarchy dan?
Gewoon op 28 houden.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:05 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
mijn bewoners klagen over de belasting
28% (This high tax rate angers your citizens.)
kan ik het beter verlagen (en tot hoeveel dan) of het gewoon zo laten
Hier staat niks over extra inkomsten bij monarchyquote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:03 schreef FJD het volgende:
[..]
Levert meer op. Heb t ook net gedaan (vergeten) en m'n economy ging met $1.7 vooruit. Dat is natuurlijk geen schokkend bedrag maar maal 3000 inwoners is t toch mooi meegenomen.
Beter verlagen in het begin moet je lager tax hebben, ik zal kijken of ik iets kan vinden.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:05 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
mijn bewoners klagen over de belasting
28% (This high tax rate angers your citizens.)
kan ik het beter verlagen (en tot hoeveel dan) of het gewoon zo laten
Hapiness heeft invloed op je economy. Daarom is het ook wel eens handig om je taxes op te sparen tot het moment dat je een extra hapiness bonus krijgt (als je land een x aantal dagen bestaat). Ik wacht nu bv. tot over 5 dagen, dan ben ik precies 60dagen oud en krijg ik hapiness +2 wat dus lekker meegenomen is omdat het meetelt over alle dagen. Aan de andere kant vraag ik me af hoeveel het helpt omdat ik anders infra kan kopen en dus over steeds meer mensen, een lager inkomen krijg.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:06 schreef W8ezel het volgende:
Hier staat niks over extra inkomsten bij monarchy
Ah, een kandidaat voor de rechters-positie zie ik in je profielquote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:13 schreef VoreG het volgende:
Ik ga het ook maar eens proberen.
Iemand nog tips?.
Stel nu dat mijn bevolking geen monarchy wil, wordt de +1 happiness dan niet opgeven door een -1 happiness omdat ze niet de regering hebben die ze willen?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:10 schreef FJD het volgende:
[..]
Hapiness heeft invloed op je economy. Daarom is het ook wel eens handig om je taxes op te sparen tot het moment dat je een extra hapiness bonus krijgt (als je land een x aantal dagen bestaat). Ik wacht nu bv. tot over 5 dagen, dan ben ik precies 60dagen oud en krijg ik hapiness +2 wat dus lekker meegenomen is omdat het meetelt over alle dagen. Aan de andere kant vraag ik me af hoeveel het helpt omdat ik anders infra kan kopen en dus over steeds meer mensen, een lager inkomen krijg.
Je aanmelen bij dat 300K ding.. dan krijg je vrijdag een buld geld.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:14 schreef Whizzkith het volgende:
[..]
Ah, een kandidaat voor de rechters-positie zie ik in je profiel
SHIP ITquote:Battle Type: Aggressive Ground Attack
Battle Outcome: Victory
Pilsmania Casualties: 263 soldiers
0 tanks
United Soviet Union Casualties: 75 soldiers
0 tanks
Battle Details: Many of your soldiers lives were lost in this battle, even more than your enemy, but at the end of the battle your army was victorious. In your victory your forces captured 1.385 miles of land from United Soviet Union. They also destroyed 13.745 infrastructure within United Soviet Union. They also stole 2.912 technology from United Soviet Union. The value of your equipment abandoned in the battle was $0.00. Your forces looted $96,154.03 from the nation of United Soviet Union.
quote:To: Timmehhh From: kumoriame 6/12/2007 8:20:13 AM Subject: RE: Nederlanders gezocht!
Hallo,
Unfortunately, I am merely the son of a proud Nederlander currently living in the USA, and I must admit I do not speak Dutch well at all, despite the number of family I have that still lives there.
I appreciate your offer, but I must respectfully decline, as I do not fulfill your alliance requirements.
I am happy to see that the original home of my family has a strong showing in this world.
Know that you have a friend on the yellow team.
Het succes en tot ziens,
-K
p.s.- Next time you are in Lisse, shout a greeting to my father's old home.![]()
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:13 schreef VoreG het volgende:
Ik ga het ook maar eens proberen.
Iemand nog tips?.
Beide welkom, meld je ASAP aan als je AID wilt!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:17 schreef immortalsean het volgende:
ik doet nu ook mee met de Fok!-alliantie
FVL Corp.
Hadden we niet afgesproken voorlopig niet aan te vallen?quote:
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:30 schreef Daywalk3r het volgende:
Zjin water en wijn goeie resourceS?
Andere leden zijn bezig met een bloeddorstige campagne tegen een alliance, ik raid alleen maar iemand die 20 dagen inactief is, en heb als boodschap nog staan "Inactive, PM for repayments".quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hadden we niet afgesproken voorlopig niet aan te vallen?
Dan nog is dit niet zoals we hadden afgesproken. We zouden voorlopig vreedzaam zijn. Anders is het binnen de kortste tijd weer een zooitje.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:33 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Andere leden zijn bezig met een bloeddorstige campagne tegen een alliance, ik raid alleen maar iemand die 20 dagen inactief is, en heb als boodschap nog staan "Inactive, PM for repayments".
Over een paar uutjes is die trouwens verwijderd![]()
Vreglandquote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:30 schreef Shawn het volgende:
[..]
[..]
Beide welkom, meld je ASAP aan als je AID wilt!
$300K AID per land, meld je snel aan want op=op! Zet hier je nationname en nationlink neer, thanks!
VOORWAARDE: Je moet over 2 vrije AID-slots beschikken! (VRIJDAG, 15 juni 2007)
Het grote MarShawn Plan III
Ruiseartic Republic [$300K]
Friesland [$300K]
Cloonaid [$300K]
Retoxico [$300K]
Maraden [$300K]
AITG Empire [$300K]
ShakesbeeR [$300K]
HighLand [$300K]
Doefkesland [$300K]
Republic of Dutchies [$300K]
DayNation [$300K]
Bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:24 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
SHIP IT
Oh kreeg ook deze message terug van iemand waarvan ik dacht dat het een Nederlander was
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |