Het was Galway die dat deed, in Arkanoid om precies te zijn.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:12 schreef dagwaarde het volgende:
En natuurlijk voor de C-64 gamemuziekliefhebbers de namen Rob Hubbard, Martin Galway en Chris Huelsbeck waarvan die laatste samples naast de SID-chip geluiden in z'n muziek voor het eerst combineerde
Tering zeg, dat klinkt 10x beter dan Sidplay. Het zijn wel erg veel mb-tjes... Is er nog geen player die de chip ~100% benaderd? Of moet je daar per-sé een hardsid voor hebben?quote:Op woensdag 13 juni 2007 01:58 schreef cerror het volgende:
Download de muziek van de games
Opgenomen van een echte c64! Bijna alle games aanwezig!
jaaaaaaaaa dat was emquote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:47 schreef Elvis56 het volgende:
[..]
Ik gok op Yie ar kungfu, behoorlijk frustrerend spel kon dat zijn.
http://www.lemon64.com/reviews/view.php?id=125
[afbeelding]
Ehm, haal ik dan waarschijnlijk 2 dingen door elkaar: soundmonitor werd rockmonitor met toevoeging van Chris Huelsbeck's samplekanaal erin extra zodat je 4 kanalen kon gebruiken? :xquote:Op woensdag 13 juni 2007 03:16 schreef chibibo het volgende:
[..]
Het was Galway die dat deed, in Arkanoid om precies te zijn.
Je moet inderdaad de realdeal hebben. (tenminste de MOS chip).quote:Op woensdag 13 juni 2007 10:14 schreef NutKees het volgende:
[..]
Tering zeg, dat klinkt 10x beter dan Sidplay. Het zijn wel erg veel mb-tjes... Is er nog geen player die de chip ~100% benaderd? Of moet je daar per-sé een hardsid voor hebben?
Waarschijnlijk wel. Ik heb eens gelezen dat alle SID-chips een eigen geluid hebben: speel een muziekje af op vier SID chips van hetzelfde type, en ze zullen alle vier anders klinken. Lijkt me lastig te emuleren.quote:Op woensdag 13 juni 2007 10:14 schreef NutKees het volgende:
Tering zeg, dat klinkt 10x beter dan Sidplay. Het zijn wel erg veel mb-tjes... Is er nog geen player die de chip ~100% benaderd? Of moet je daar per-sé een hardsid voor hebben?
Geen idee, ik heb nooit gebruik gemaakt van editors met sample-mogelijkheden, dus ik ben ook niet bekend met Soundmonitor en Rockmonitor.quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:40 schreef dagwaarde het volgende:
Ehm, haal ik dan waarschijnlijk 2 dingen door elkaar: soundmonitor werd rockmonitor met toevoeging van Chris Huelsbeck's samplekanaal erin extra zodat je 4 kanalen kon gebruiken? :x
Dan formuleer ik het idd niet goed wat ik postte...
Ik dacht dat Galway geen editor gebruikte, maar zijn muziek programmeerde in assembler. Daardoor kon hij effecten bereiken die met muziek tools over het algemeen niet mogelijk waren.quote:Galway stopte z'n spelmuziek met samples daarin, en dat je het als gebruiker zelf kon maken ermee was dus later met rockmonitor dan? (want ik kon me herinneren dat het prog waar hij zelf mee werkte en vrijgegeven werd. ik er niet mee kon werken haha)
Oooo soccer heb ik echt heeeeel vaak gespeeld tegen mijn neefje.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:09 schreef WooZ het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat geluidje altijd als Snoopy ging springenwioooooieeeeeeeeeww
quote:
Dat heb ik nooit geweten! Dat maakt het hele verhaal inderdaad een stuk ingewikkelder.quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:48 schreef chibibo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Ik heb eens gelezen dat alle SID-chips een eigen geluid hebben: speel een muziekje af op vier SID chips van hetzelfde type, en ze zullen alle vier anders klinken. Lijkt me lastig te emuleren.Het verklaart in ieder geval waarom de muziekjes die ik vroeger maakte altijd anders klonken op de computer van mijn klasgenoot (en vice versa), terwijl we hetzelfde type C64 hadden.
Blagger 64 ... volgens mij ken ik dit spel als baggitmanquote:Op donderdag 14 juni 2007 01:38 schreef Schanulleke het volgende:
Mijn top C64 game is toch wel Blagger 64
Ik was zo trots toen ik alle levels gehaald had en met print screen! Ik heb dat nu nog steeds ergens liggen hier in huis.
En daarna kwam ik er achter dat de game in de pauze stand vanzelf alle levels laat zien.
Oei, wat voelde ik me toen bekocht!
Arkanoid, dat was toch gewoon een nieuwe versie van het aloude tenissen?quote:Op woensdag 13 juni 2007 03:16 schreef chibibo het volgende:
[..]
Het was Galway die dat deed, in Arkanoid om precies te zijn.
Begrijp ik nou goed dat je moeder dus die spelletjes 'programmeerde' in basic taal?quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:38 schreef Jojogirl het volgende:
Oja, van die boekjes van de bieb met codes voor spelletjes die je dan zelf kon intikken en opslaan en m'n moeder die dat dan voor ons ging doen avonden lang
Echt jeugdsentiment, de C64
En waar moet je die spellen mee spelen?quote:Op woensdag 13 juni 2007 02:10 schreef cerror het volgende:
Ohja: Speel c64 games via je browser. Dankzij Java.
Outrun bleek te zijn:quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:53 schreef Jojogirl het volgende:
Met je pijltjestoetsen denk ik. Zo werkt het op c64s.com in elk geval wel.
oh jaquote:Op donderdag 14 juni 2007 13:26 schreef Rtificial het volgende:
w'rom heeft nog niemand Frogger gepost?
[afbeelding]
Die ken ik ook. Moest je mensen oppikken (redden) toch?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 00:28 schreef PankPinther het volgende:
fort apocalypse vond ik trouwens ook helemaal fantastisch![]()
Loderunner!quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:30 schreef Isabeau het volgende:
Alle gave spellen zijn wel genoemdDit heb ik toch wel het meest van alles gespeeld:
[afbeelding]
ja en als het goed is ook weer ergens afdroppen, maar dat kan ook een ander spel geweest zijnquote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:48 schreef lily het volgende:
[..]
oh ja![]()
[..]
Die ken ik ook. Moest je mensen oppikken (redden) toch?
Ik ben Wizard of Wor nog niet tegen gekomen in dit topic andersquote:Op woensdag 13 juni 2007 20:30 schreef Isabeau het volgende:
Alle gave spellen zijn wel genoemdDit heb ik toch wel het meest van alles gespeeld:
...
Nee, nergens droppen. Mensen redden en dan een berg binnen vliegen om de kernreactor te slopen. Er waren twee wegen: een makkelijke en een moeilijke en het was maar afwachten of de makkelijke weg niet geblokkeerd was door een muur.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:09 schreef PankPinther het volgende:
[..]
ja en als het goed is ook weer ergens afdroppen, maar dat kan ook een ander spel geweest zijn
owja... en je moest terug naar die platforms voor brandstof, niet voor die mannetjesquote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee, nergens droppen. Mensen redden en dan een berg binnen vliegen om de kernreactor te slopen. Er waren twee wegen: een makkelijke en een moeilijke en het was maar afwachten of de makkelijke weg niet geblokkeerd was door een muur.
Oh my god. Dit spel idd. Heb je hier nog meer screens van?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:42 schreef Mike het volgende:
Bruce Lee:
[afbeelding]
Het ziet er nu toch wel erg crappy uit.Maar het was leuk.
Ja, en mensen onder de guillotine flikkeren. Tof spel was dat.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:34 schreef venomsnake het volgende:
Ik had 1 of ander ziek spel genaamd commando libia
Moest je oa gezinnetjes tegen een muurtje zetten en afschieten..![]()
Ff uit het hoofd:quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:44 schreef Schanulleke het volgende:
Kent iemand alle poke's nog eigenlijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |