M'n nieuwe wallpaper.quote:
Wij hadden zo'n joystick met 2 knoppen... die braken wat af met de Olympic Games woeiiiiquote:Op maandag 11 juni 2007 21:17 schreef WooZ het volgende:
soccer
met die joystick waar maar 1 knop op zat
quote:Op maandag 11 juni 2007 21:17 schreef WooZ het volgende:
soccer
met die joystick waar maar 1 knop op zat
Dat is/was een goeie band!quote:
http://www.pressplayontape.comquote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:29 schreef RecomServ het volgende:
Dat is/was een goeie band!
Speelt alleen commodore64 muziek
live
River Raid?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:52 schreef purplerose het volgende:
Deed ook vaak van die vliegspelletjes waarbij het veld steeds smaller werd, weet ff nie meer hoe die heette
Wij schreven dat gewoon in een schrift:quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:52 schreef purplerose het volgende:
ik wist psies waar op de teller een bepaald spel begon
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:03 schreef RecomServ het volgende:
[..]
Wij schreven dat gewoon in een schrift:
000 - 036 boulderdash
037 - 085 donkey kong
etc...
Heb echt geen idee meer, er gaat geen belletje bij die naamquote:
Bij river raid vlieg je door een uitgedroogde rivierbedding heen (ten minste dat was het idee) die af en toe vrij smal werd. Met allemaal andere dingen ertussen door die afgeknald moesten worden.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:08 schreef purplerose het volgende:
[..]
Heb echt geen idee meer, er gaat geen belletje bij die naam
We zijn later idd overgegaan naar opschrijven in een schriftje maar uit me hoofd vond ik het makkelijker
Maar geweldig dat ik het vond
Hmmm, is daar een plaatje van te vinden toevallig want dit komt me weer wel bekend voor, je moest idd vanalles afknallen en dan opletten als het veld smaller weer werd.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:11 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Bij river raid vlieg je door een uitgedroogde rivierbedding heen (ten minste dat was het idee) die af en toe vrij smal werd. Met allemaal andere dingen ertussen door die afgeknald moesten worden.
check deze paginaquote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:12 schreef purplerose het volgende:
[..]
Hmmm, is daar een plaatje van te vinden toevallig want dit komt me weer wel bekend voor, je moest idd vanalles afknallen en dan opletten als het veld smaller weer werd.
Gelukkig had je toen geen enkel vergelijkingsmateriaal en zag het er allemaal nieuw en geweldig uitquote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:42 schreef Mike het volgende:
Bruce Lee:
[afbeelding]
Het ziet er nu toch wel erg crappy uit.Maar het was leuk.
Hmm, deze is dan toch weer anders als wat ik bedoel, die van mij was echt in space, maar deze herken ik ook nogquote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
check deze pagina
http://www.lemon64.com/in(...)/view.php%3Fid%3D510
arghhh dat groene irritante mannetje wat altijd in de weg stondquote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:42 schreef Mike het volgende:
Bruce Lee:
[afbeelding]
Het ziet er nu toch wel erg crappy uit.Maar het was leuk.
Tuurlijkquote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:54 schreef lady-wrb het volgende:
en aztec challenge
heeft iemand daar misschien nog een screenshot van?
geweldig spel was dat
Choplifter?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:13 schreef soylent het volgende:
Hoe heette dat ene spel ook alweer van BR0DERBUND waarbij je met een heli van die mannetjes moest oppikken (maar je kon ze ook kapotschieten)?
weet je dat ik nou nooit begrepen heb hoe dat met die kamer met al die vierkantjes zat?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:17 schreef RecomServ het volgende:
Aztec Challenge
Het begin scherm
[afbeelding]
Rennen, Springen, bukken naar een immer groeiende piramide
[afbeelding]
en door die piranha vijver zwemmen zonder opgevreten te worden...
Waren dat niet wegvallende tegels ofzo? ik kan het me eerlijk gezegd niet echt herinnerenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:47 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
weet je dat ik nou nooit begrepen heb hoe dat met die kamer met al die vierkantjes zat?
ik deed altijd maar wat
Niet helemaal, Giana sisters was (iets of wat te veel) gebaseerd op Mario, vandaar dat Giana sisters ook van de markt werd gehaald. De C64 versie vond ik trouwens veel leuker om te spelen dan de amiga versie.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:50 schreef alki het volgende:
Gianna Sisters voorloper van mario,
Ik gok op Yie ar kungfu, behoorlijk frustrerend spel kon dat zijn.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:04 schreef WooZ het volgende:
Ik deed ook altijd een vechtspel. Waarbij je net zoals de meeste vechtspellen tegen steeds moeilijkere tegenstanders moest spelen. Volgens mij had je ook eentje die een stok in z'n hand had ofzo. De eerste waren altijd goed te doen, maar ik ging altijd bij dezelfde af
En ik weet niet meer hoe het heet
Die heb ik ook nog gehad die was echt gaafquote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:50 schreef alki het volgende:
Gianna Sisters voorloper van mario,
ik weet nog dat ik in het water urenlang niet verder kwam en pas dus veel later bleek dat ik de piranhas niet op de (tijdelijke) zwartwit tv zagquote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:17 schreef RecomServ het volgende:
Aztec Challenge
Het begin scherm
[afbeelding]
Rennen, Springen, bukken naar een immer groeiende piramide
[afbeelding]
en door die piranha vijver zwemmen zonder opgevreten te worden...
Echt man. Die laatste zin is complete abracadabra voor mij.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:13 schreef soylent het volgende:
Oooohhh
knippie
Toen ik jong was had ik niet eens een drive
Ik had een BASIC oneliner waarmee ik een deel van het geheugen in het schermgeheugen POKEte, daarna wijzigde en weer terug PEEK/POKEte, dat was mijn provisorische hex-editor
Heel goed, want je moest daar echt ongelofelijk mazzel hebben.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:47 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
weet je dat ik nou nooit begrepen heb hoe dat met die kamer met al die vierkantjes zat?
ik deed altijd maar wat
Ik weet 'm! Ik weet 'm!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:00 schreef Urnie het volgende:
Wat een jeugdsentiment allemaal!
Zomer- en winterspelen
California Games
Decathlon(man, man, man, die joysticks hebben wat afgezien bij ons thuis
)
Boulderdash (Tot diep in de nacht meestal)
Aztec Challenge (erg frustrerend spel, want ik was altijd zo af)
Topografie Nederland en Europa (met een helikopter naar bepaalde steden en rivieren vliegen, erg leerzaam ook)
Sammy Lightfoot
Grog's Revenge (wij noemden dat gewoon Oermannetje)
Toy Bizarre
Pitfall (Ik vond dat echt een stom spel, Sapphire niet)
Bagitman (Uuuuuren speelplezier hebben hierin gezeten!)
Sapphire en ik hebben diep moeten graven in ons geheugen en waarschijnlijk vergeten we er nog een heleboel, maar dit waren wel de toppers, geloof ik.
een lotgenoot!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:06 schreef dagwaarde het volgende:
[..]
ik weet nog dat ik in het water urenlang niet verder kwam en pas dus veel later bleek dat ik de piranhas niet op de (tijdelijke) zwartwit tv zag![]()
Oeh! Dat was de favoriet bij ons thuis! Alle visite bij ons thuis, of het nu buren of tantes of opa's waren, iedereen moest aan de David's Midnight Magic. Wat een verschrikkelijk verslavend spel was dat.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:05 schreef Sapphire het volgende:
[..]
Ik weet 'm! Ik weet 'm!
Die pinball game was David's Midnight Magic.
Ghostbusters geloof ik, nee vgls mij Pitfallquote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:53 schreef Omkron het volgende:
Wat was jullie eerste spel? Mijne was zaxxon.. (de eerste)
Dat was toch met dat helecoptertje?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:06 schreef soylent het volgende:
Topo Nederland en Europa was superleerzaam idd
Ja inderdaadquote:
Toch niet deze hequote:Op woensdag 13 juni 2007 01:43 schreef purplerose het volgende:
Wij hadden trouwens de joystick met de 2 rode knoppen
volledig mee eens. heb een hoop van die kut-quickshots gehad. en als laatste de arcade. die is nooit kapot gegaan!quote:
Het was Galway die dat deed, in Arkanoid om precies te zijn.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:12 schreef dagwaarde het volgende:
En natuurlijk voor de C-64 gamemuziekliefhebbers de namen Rob Hubbard, Martin Galway en Chris Huelsbeck waarvan die laatste samples naast de SID-chip geluiden in z'n muziek voor het eerst combineerde
Tering zeg, dat klinkt 10x beter dan Sidplay. Het zijn wel erg veel mb-tjes... Is er nog geen player die de chip ~100% benaderd? Of moet je daar per-sé een hardsid voor hebben?quote:Op woensdag 13 juni 2007 01:58 schreef cerror het volgende:
Download de muziek van de games
Opgenomen van een echte c64! Bijna alle games aanwezig!
jaaaaaaaaa dat was emquote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:47 schreef Elvis56 het volgende:
[..]
Ik gok op Yie ar kungfu, behoorlijk frustrerend spel kon dat zijn.
http://www.lemon64.com/reviews/view.php?id=125
[afbeelding]
Ehm, haal ik dan waarschijnlijk 2 dingen door elkaar: soundmonitor werd rockmonitor met toevoeging van Chris Huelsbeck's samplekanaal erin extra zodat je 4 kanalen kon gebruiken? :xquote:Op woensdag 13 juni 2007 03:16 schreef chibibo het volgende:
[..]
Het was Galway die dat deed, in Arkanoid om precies te zijn.
Je moet inderdaad de realdeal hebben. (tenminste de MOS chip).quote:Op woensdag 13 juni 2007 10:14 schreef NutKees het volgende:
[..]
Tering zeg, dat klinkt 10x beter dan Sidplay. Het zijn wel erg veel mb-tjes... Is er nog geen player die de chip ~100% benaderd? Of moet je daar per-sé een hardsid voor hebben?
Waarschijnlijk wel. Ik heb eens gelezen dat alle SID-chips een eigen geluid hebben: speel een muziekje af op vier SID chips van hetzelfde type, en ze zullen alle vier anders klinken. Lijkt me lastig te emuleren.quote:Op woensdag 13 juni 2007 10:14 schreef NutKees het volgende:
Tering zeg, dat klinkt 10x beter dan Sidplay. Het zijn wel erg veel mb-tjes... Is er nog geen player die de chip ~100% benaderd? Of moet je daar per-sé een hardsid voor hebben?
Geen idee, ik heb nooit gebruik gemaakt van editors met sample-mogelijkheden, dus ik ben ook niet bekend met Soundmonitor en Rockmonitor.quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:40 schreef dagwaarde het volgende:
Ehm, haal ik dan waarschijnlijk 2 dingen door elkaar: soundmonitor werd rockmonitor met toevoeging van Chris Huelsbeck's samplekanaal erin extra zodat je 4 kanalen kon gebruiken? :x
Dan formuleer ik het idd niet goed wat ik postte...
Ik dacht dat Galway geen editor gebruikte, maar zijn muziek programmeerde in assembler. Daardoor kon hij effecten bereiken die met muziek tools over het algemeen niet mogelijk waren.quote:Galway stopte z'n spelmuziek met samples daarin, en dat je het als gebruiker zelf kon maken ermee was dus later met rockmonitor dan? (want ik kon me herinneren dat het prog waar hij zelf mee werkte en vrijgegeven werd. ik er niet mee kon werken haha)
Oooo soccer heb ik echt heeeeel vaak gespeeld tegen mijn neefje.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:09 schreef WooZ het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat geluidje altijd als Snoopy ging springenwioooooieeeeeeeeeww
quote:
Dat heb ik nooit geweten! Dat maakt het hele verhaal inderdaad een stuk ingewikkelder.quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:48 schreef chibibo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Ik heb eens gelezen dat alle SID-chips een eigen geluid hebben: speel een muziekje af op vier SID chips van hetzelfde type, en ze zullen alle vier anders klinken. Lijkt me lastig te emuleren.Het verklaart in ieder geval waarom de muziekjes die ik vroeger maakte altijd anders klonken op de computer van mijn klasgenoot (en vice versa), terwijl we hetzelfde type C64 hadden.
Blagger 64 ... volgens mij ken ik dit spel als baggitmanquote:Op donderdag 14 juni 2007 01:38 schreef Schanulleke het volgende:
Mijn top C64 game is toch wel Blagger 64
Ik was zo trots toen ik alle levels gehaald had en met print screen! Ik heb dat nu nog steeds ergens liggen hier in huis.
En daarna kwam ik er achter dat de game in de pauze stand vanzelf alle levels laat zien.
Oei, wat voelde ik me toen bekocht!
Arkanoid, dat was toch gewoon een nieuwe versie van het aloude tenissen?quote:Op woensdag 13 juni 2007 03:16 schreef chibibo het volgende:
[..]
Het was Galway die dat deed, in Arkanoid om precies te zijn.
Begrijp ik nou goed dat je moeder dus die spelletjes 'programmeerde' in basic taal?quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:38 schreef Jojogirl het volgende:
Oja, van die boekjes van de bieb met codes voor spelletjes die je dan zelf kon intikken en opslaan en m'n moeder die dat dan voor ons ging doen avonden lang
Echt jeugdsentiment, de C64
En waar moet je die spellen mee spelen?quote:Op woensdag 13 juni 2007 02:10 schreef cerror het volgende:
Ohja: Speel c64 games via je browser. Dankzij Java.
Outrun bleek te zijn:quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:53 schreef Jojogirl het volgende:
Met je pijltjestoetsen denk ik. Zo werkt het op c64s.com in elk geval wel.
oh jaquote:Op donderdag 14 juni 2007 13:26 schreef Rtificial het volgende:
w'rom heeft nog niemand Frogger gepost?
[afbeelding]
Die ken ik ook. Moest je mensen oppikken (redden) toch?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 00:28 schreef PankPinther het volgende:
fort apocalypse vond ik trouwens ook helemaal fantastisch![]()
Loderunner!quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:30 schreef Isabeau het volgende:
Alle gave spellen zijn wel genoemdDit heb ik toch wel het meest van alles gespeeld:
[afbeelding]
ja en als het goed is ook weer ergens afdroppen, maar dat kan ook een ander spel geweest zijnquote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:48 schreef lily het volgende:
[..]
oh ja![]()
[..]
Die ken ik ook. Moest je mensen oppikken (redden) toch?
Ik ben Wizard of Wor nog niet tegen gekomen in dit topic andersquote:Op woensdag 13 juni 2007 20:30 schreef Isabeau het volgende:
Alle gave spellen zijn wel genoemdDit heb ik toch wel het meest van alles gespeeld:
...
Nee, nergens droppen. Mensen redden en dan een berg binnen vliegen om de kernreactor te slopen. Er waren twee wegen: een makkelijke en een moeilijke en het was maar afwachten of de makkelijke weg niet geblokkeerd was door een muur.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:09 schreef PankPinther het volgende:
[..]
ja en als het goed is ook weer ergens afdroppen, maar dat kan ook een ander spel geweest zijn
owja... en je moest terug naar die platforms voor brandstof, niet voor die mannetjesquote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee, nergens droppen. Mensen redden en dan een berg binnen vliegen om de kernreactor te slopen. Er waren twee wegen: een makkelijke en een moeilijke en het was maar afwachten of de makkelijke weg niet geblokkeerd was door een muur.
Oh my god. Dit spel idd. Heb je hier nog meer screens van?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:42 schreef Mike het volgende:
Bruce Lee:
[afbeelding]
Het ziet er nu toch wel erg crappy uit.Maar het was leuk.
Ja, en mensen onder de guillotine flikkeren. Tof spel was dat.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:34 schreef venomsnake het volgende:
Ik had 1 of ander ziek spel genaamd commando libia
Moest je oa gezinnetjes tegen een muurtje zetten en afschieten..![]()
Ff uit het hoofd:quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:44 schreef Schanulleke het volgende:
Kent iemand alle poke's nog eigenlijk?
Dat voetbalspel was geweldig..quote:
Kan je ook op naam van een spel zoeken , ik begrijp nou niet echt welke muziek uit welk spel isquote:Op woensdag 13 juni 2007 01:58 schreef cerror het volgende:
Download de muziek van de games
Opgenomen van een echte c64! Bijna alle games aanwezig!
Spy vs Spy!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:15 schreef venomsnake het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Klikquote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden ze er een moderne, 3D versie van moeten maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |