abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50326439
Hallo allemaal,

Ik ga in dit topic allerlei foto's plaatsen van de "verbouwing" van ons eerste huis. We hebben dit huis vorig jaar gekocht. Ik had al een paar foto's van onze nieuwe woning in mijn fotoboek staan, maar SeaOfLove gaf mij de tip om hier een topic te openen.

Misschien dat andere klussers hier ideeën mee kunnen opdoen, tips hebben of gewoon effe lekker kunnen kijken

Achtergrond informatie over de woning:

- We hebben het huis vorige jaar gekocht van een ouder echtpaar (81 en 82 jaar oud). Ze hebben dit huis in 1953 gebouwd en hebben er dus ruim 50 jaar in gewoond.
- De vorige bewoners hadden dit huis op een "klassieke manier" ingericht en wij gaan dit proberen te moderniseren
- Inmiddels zijn de volgende onderdelen gemoderniseeerd:
- Woonkamer
- Eetkamer
- Badkamer
- Hal
- Hal achter
- 2 slaapkamers
- Keuken (alleen maar geverfd en nieuwe grepen)
- Trappen (moeten nog netjes afgewerkt worden)

- De volgende zaken staan gepland:
- De 2 resterende slaapkamers
- Kelder
- Zolder
- Oprit/garage
- Tuin

[ Bericht 79% gewijzigd door Deepad op 11-06-2007 16:08:21 ]
  maandag 11 juni 2007 @ 12:09:15 #2
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_50326467
Hiervoor woonde een paar bejaarden uit de oorlog?
pi_50326498
quote:
Op maandag 11 juni 2007 12:09 schreef kL0j00h het volgende:
Hiervoor woonde een paar bejaarden uit de oorlog?
De vorige bewoners waren 81 en 82 jaar oud

Edit: Ze hebben dit huis zelf gebouwd in 1953 en er dus meer dan 50 jaar in gewoond....
pi_50326566
Zo te zien ben je wel goed bezig al zijn de foto's wel op postzegelformaat.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_50326660
quote:
Op maandag 11 juni 2007 12:11 schreef dahei het volgende:
Zo te zien ben je wel goed bezig al zijn de foto's wel op postzegelformaat.
Ja, deze foto's stonden in mijn Fotoboek op FOK! Als ik wat meer tijd heb, dan zet ik grotere foto's neer (had ik ook in de eerste post geschreven)
pi_50326972
Woonkamer:

pi_50327110
Openhaard

pi_50327904
Wow wat een verschil zeg die woon en eetkamer

Wat ligt er in de woonkamer/eetkamer op de vloer? Vind het er erg mooi uitzien, heel warm van kleur zo
pi_50329023
quote:
Op maandag 11 juni 2007 12:50 schreef SeaOfLove het volgende:
Wow wat een verschil zeg die woon en eetkamer

Wat ligt er in de woonkamer/eetkamer op de vloer? Vind het er erg mooi uitzien, heel warm van kleur zo
Rode vloerbedekking

Toen ze die hadden gelegd zag de woonkamer en eetkamer er ontzettend rood uit Je zag alleen maar witte muren en een rode vloer....Ik dacht toen nog "wat hebben we nu weer gedaan"

Maar met de meubels enzo ziet het er gelukkig wel mooi uit. We hebben toevallig afgelopen weekend ook de eerste 2 slaapkamers afgewerkt met die rode vloerbedekking

Foto's komen binnenkort.....
pi_50329364
quote:
Op maandag 11 juni 2007 13:22 schreef Deepad het volgende:

[..]

Rode vloerbedekking

Toen ze die hadden gelegd zag de woonkamer en eetkamer er ontzettend rood uit Je zag alleen maar witte muren en een rode vloer....Ik dacht toen nog "wat hebben we nu weer gedaan"

Maar met de meubels enzo ziet het er gelukkig wel mooi uit. We hebben toevallig afgelopen weekend ook de eerste 2 slaapkamers afgewerkt met die rode vloerbedekking

Foto's komen binnenkort.....
Vind het erg mooi. Maar nu ben ik ook dol op vloerbedekking, in mijn vorige huis had ik ook mooie vloerbedekking liggen, maar dat vonden we niet meer praktisch toen we hier gingen wonen en inmiddels een kindje hadden.
Dus toen maar laminaat genomen wat ik nog steeds niet echt mooi kan vinden .
pi_50329559
quote:
Op maandag 11 juni 2007 13:31 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Vind het erg mooi. Maar nu ben ik ook dol op vloerbedekking, in mijn vorige huis had ik ook mooie vloerbedekking liggen, maar dat vonden we niet meer praktisch toen we hier gingen wonen en inmiddels een kindje hadden.
Dus toen maar laminaat genomen wat ik nog steeds niet echt mooi kan vinden .
Mijn vriendin heeft alles uitgezocht qua kleur enzo, ik heb het alleen maar mogen maken/leggen/verven

Als je kinderen hebt, lijkt het me ook niet zo praktisch, maar ik vind vloerbedekking ook heel erg fijn. Het voelt lekker zacht aan en het is lekker warm. Je hebt er ook wat meer mogelijkheden in qua kleur. We hebben ook onze trappen met vloerbedekking laten bekleden (zwart) en die zijn nu echt super zacht

Hier een foto van 1 trap (ik moet hem wel nog verven en netjes afwerken)

Oud

Nieuw

Hier kun je het effect zien van zwart en rood in de slaapkamers:
  maandag 11 juni 2007 @ 15:19:07 #12
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_50333253
heel leuk
an urge to help mankind overcomes me
pi_50333504
Zoooo dat ziet er erg mooi uit Leuk ook dat het verschil tussen 'voor' en 'na' zo duidelijk is

In het eerste huisje waar ik bij mijn ex introk had hij ook zwarte (hoogpolige) vloerbedekking, wat een drama was dat zeg, je ziet er echt alles op
Daarbij hou ik niet van zwart, dus ik was blij toen we gingen verhuizen en ik gewoon zelf de vloerbedekking en meubels kon uitzoeken.
Sindsdien heb ik ook niets zwarts meer in huis op een paar snoeren na.
pi_50333725
Badkamer:

pi_50333833
Ohhh hoelang ben je daar wel niet mee bezig geweest?

Toffe wasbak btw

Word je af en toe niet moedeloos van dat eindeloze geklus? En doe je ook echt alles zelf?
pi_50333933
Hal bij achterdeur:

pi_50334102
Computerkamer:

pi_50334230
Overloop:

pi_50334446
Nog een slaapkamer:

pi_50334516
quote:
Op maandag 11 juni 2007 15:25 schreef SeaOfLove het volgende:
Zoooo dat ziet er erg mooi uit Leuk ook dat het verschil tussen 'voor' en 'na' zo duidelijk is

In het eerste huisje waar ik bij mijn ex introk had hij ook zwarte (hoogpolige) vloerbedekking, wat een drama was dat zeg, je ziet er echt alles op
Daarbij hou ik niet van zwart, dus ik was blij toen we gingen verhuizen en ik gewoon zelf de vloerbedekking en meubels kon uitzoeken.
Sindsdien heb ik ook niets zwarts meer in huis op een paar snoeren na.
Ja, je ziet inderdaad alles op die zwarte vloerbedekking, maarja dat wisten we van te voren Hij is gelukkig niet zo heel erg hoogpollig

We hebben alles met zwart, rood, wit en glas in de woonkamer. Die "lijn" wil mijn vriendin ook doortrekken naar de slaapkamers, trap, etc
pi_50334897
quote:
Op maandag 11 juni 2007 15:34 schreef SeaOfLove het volgende:
Ohhh hoelang ben je daar wel niet mee bezig geweest?

Toffe wasbak btw

Word je af en toe niet moedeloos van dat eindeloze geklus? En doe je ook echt alles zelf?
Met de badkamer zijn we 7 weken bezig geweest We hadden een paar problemen met het aanlegging van de afvoer en doortrekken van leidingen En het maken van plafond op de badkamer schoot ook niet echt op.

We zijn heel lang opzoek geweest naar een passend wasbak We hadden de deur al naar buiten laten draaien, want we wilde graag een wasbak waar we met zijn tweeen naast elkaar konden staan. Maar hij moest ook weer niet te breed zijn, anders konden we niet goed naar binnen lopen...

Ik ben ook heeeeeeel blij als we de laatste 2 slaapkamers afhebben Soms wordt je er inderdaad behoorlijk moedeloos van en vooral als weer eens iets tegen zit Maarja, we moeten daarna nog met de "buitenkant" beginnen. De garage/inrit moet worden opgeknapt en we willen de achtertuin ook gaan "ombouwen"....

Samen met mijn schoonvader doen we bijna alles zelf. Alleen electro durf ik niet zelf aan te leggen en het tegelen van de badkamer hebben we ook door een tegelzetter laten doen. Maar stucen, sierpleisteren, behangen, verven, vloeren storten, etc hebben we allemaal zelf gedaan.
Sommige dingen hebben we wel een paar keer opnieuw moeten doen en het schoot af en toe niet echt op, maarja dat hoort erbij
  maandag 11 juni 2007 @ 16:11:28 #22
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_50335408
respect!

ziet er goed uit!!!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  maandag 11 juni 2007 @ 16:14:00 #23
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_50335516
heel mooi
an urge to help mankind overcomes me
pi_50335801
quote:
Op maandag 11 juni 2007 16:11 schreef Sanne het volgende:
respect!

ziet er goed uit!!!
hier ben ik het helemaal mee eens
  maandag 11 juni 2007 @ 16:23:07 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_50335934
Wow hee dat is idd moderniseren
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')