Beide dingen moet je ook niet uit je hoofd leren, maar gewoon afleiden. Helaas is het onderwijs daar niet meer op gericht... trucjes uit je hoofd leren heb je weinig aan, als je weet waar je mee bezig bent, verzin je dat ter plekke.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:51 schreef Huppelei het volgende:
Ik kwam in mijn wiskunde boek een paar sommen tegen waarvan ik de methode om ze op te lossen even niet meer weet. Dus als iemand dat hier weet hoor ik het graag (wat wel zo zal zijn, want de sommen zijn erg makkelijk eigenlijk)
Het gaat om de volgende sommen:
"Stel de formule op van de lijn n die door de punten C (-5,7) en D(3,-9) gaat."
en
"Bereken de coördinaten van het snijpunt van de lijn p : y = 1/2x - 3 met de x-as."
en
"De lijn n snijdt de x-as in het punt E(12,0) en de y-as in het punt F(0,-6).
Stel de formule van n op."
Alvast bedankt, en sorry van de eigenlijk stomme vragen
Huppelei
Alledrie invullen op je rekenmachine en dan je eigen conclusie trekken, denk ik.quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:51 schreef Huppelei het volgende:
Nog 1 vraag.
We hebben een discussie over een som, namelijk: (x-7)^2 = (x-8)^2
Ik zeg dat x = -0.75 en de ander zegt x = 0,5 en de laatste zegt x = 7,5
Wat denken jullie?
(x-7)^2 = (x-8)^2quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:51 schreef Huppelei het volgende:
Nog 1 vraag.
Wat denken jullie?
Of je werkt bij allebei de kanten de haakjes weg:quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:51 schreef Huppelei het volgende:
Nog 1 vraag.
Wat denken jullie?
Bedoel je met MGF genererende functies? In dat geval gebruiken wij dat de genererende functie van r.v X gedefinieerd is als:quote:Op donderdag 21 juni 2007 19:39 schreef GlowMouse het volgende:
Probeer eens wat met de MGF's.
Snap niet wat je hiermee bedoeldquote:Op donderdag 21 juni 2007 19:39 schreef GlowMouse het volgende:
Als het niet lukt, zeg dan of je als parameter van de exponentiele verwachting de verwachting of de inverse daarvan hanteert; beide komen namelijk voor.
Ja dat bedoel ik. Andere notatie is namelijk dat f(x)=exp(-x/a)/a en dan zou de uitwerking er raar uitzien als je dat niet wist.quote:Bedoel je dat?
Ik snap de vraag niet. e=2.71enz?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:16 schreef teletubbies het volgende:
Gegeven een groep met een element x zodanig dat xyx=y³ voor alle y in G.
toon aan: x²=e en y^8=e.
voor de eerste vul ik in y=e. dan krijg ik x²=e.
de tweede is niet helemaal gelukt.
ik weet bijv wel dat als ik subsitueer voor y de waarde xyx. dan krijg ik:
xxyxx=(xyx)³ dus
y=xy³x..
verder kom ik niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |