Opmerkelijk nieuws, ben héél benieuwd. Is het waarschijnlijk? Dat de Nederlandse overheid schrijnend incompetent is en zeker in die tijd gebukt ging onder een ziekelijke politieke correctheid moge duidelijk zijn.quote:AMSTERDAM - De ouders van de vermoorde tiener Marianne Vaatstra hebben een anonieme brief ontvangen met mogelijk aanwijzingen over de moordenaar. Dat schrijft De Telegraaf zondag.
De brievenschrijver verhaalt over een asielzoeker die ten tijde van de moord, in de nacht van 30 april op 1 mei 1999, enkele dagen in een asielzoekerscentrum in Musselkanaal verbleef.
Geheim
Het zou gaan om een 'levensgevaarlijke' man die onder grote geheimhouding werd ondergebrachte en in afzondering van de andere asielzoekers verbleef.
Enkele dagen na zijn komst werd hij uitgezet. De reden zou zijn dat hij werd gezocht voor meervoudige moord. Hij had verschillende vrouwen verkracht en hun kelen doorgesneden, aldus de schrijver van de brief.
Dader
De 16-jarige Vaatstra werd nabij Veenklooster verkracht, vermoord door wurging en doorsnijding van haar keel.
"Dat de dader nog steeds niet is gevonden, is in mijn ogen niet zo vreemd", schrijft de auteur aan de ouders. "Ik heb het sterke vermoeden dat de asielzoeker de moordenaar van uw dochter is."
Draagvlak
Medewerkers van het asielzoekerscentrum zouden niet hebben mogen praten over de betreffende asielzoeker. Ook werd de afdeling na een jaar gesloten, voert de schrijver aan.
"De dader mocht niet worden gepakt, want dat zou het draagvlak van de asielopvang aantasten", luidt de schrijvers slotsom.
http://www.nu.nl/news/110(...)enaar_Vaatstra'.html
men moest de werknemers van dat asielzoekerscentrum maar eens flink uithoren. Daarbij, gaan deze geruchten niet al langer in het rondte? Was er niet van aanvang af sprake van een asielzoeker?quote:Op zondag 10 juni 2007 12:22 schreef livelink het volgende:
Ik geloof nooit zo in dit soort complottheorieen, maar het lijkt me iets wat vrij makkelijk na te gaan is.
Het ACZ werd sowieso gesloten. Dat lag al in de planning ruim vóór de moord op Marriane.quote:Medewerkers van het asielzoekerscentrum zouden niet hebben mogen praten over de betreffende asielzoeker. Ook werd de afdeling na een jaar gesloten, voert de schrijver aan.
Precies, als er inderdaad zo'n asielzoeker toevallig zat met precies de juiste achtergrond om zo'n moord te plegen was dat echt al wel eerder naar boven gekomen.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:24 schreef gelly het volgende:
Waarom zouden werknemers van een AZC hierover zwijgen
Omdat ze anders hun baan zouden verliezen?quote:Op zondag 10 juni 2007 12:24 schreef gelly het volgende:
Waarom zouden werknemers van een AZC hierover zwijgen
er is er maar één bij wie bij voorbaat conclusies vast staan, en dat ben jij.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:29 schreef gelly het volgende:
* deleted *
Eerder van iemand die het niet zo op buitenlanders heeft, en de Telegraaf maakt daar natuurlijk gretig gebruik van, die hebben toch niet zoveel op met onderzoeksjournalisitek.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:29 schreef Vitalogy het volgende:
Ik zou dus zeggen dat deze brief mogelijk afkomstig is van iemand die probeert de politie op het verkeerde spoor te brengen.
wellicht dat ze dan in staat zijn dna-sporen te traceren op deze brief, ook dat is mogelijk tegenwoordig.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:29 schreef Vitalogy het volgende:
Bij Peter R de Vries kon uit nieuw experimenteel wetenschappelijk onderzoek worden bepaald dat het dna materiaal dat gevonden was op het lichaam van Marianne Vaatstra afkomstig moest zijn van een man van west-europese afkomst. Dat is zo goed als zeker geen asielzoeker.
Ik zou dus zeggen dat deze brief mogelijk afkomstig is van iemand die probeert de politie op het verkeerde spoor te brengen.
Nee dat is een vooringenomen gedachtengang die andere mogelijkheden uitsluit.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Eerder van iemand die het niet zo op buitenlanders heeft, en de Telegraaf maakt daar natuurlijk gretig gebruik van, die hebben toch niet zoveel op met onderzoeksjournalisitek.
En een brief kan natuurlijk gematched worden met een printer, typemachine of de persoon die hem geschreven heeft.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:32 schreef raaretsalsdoG het volgende:
[..]
wellicht dat ze dan in staat zijn dna-sporen te traceren op deze brief, ook dat is mogelijk tegenwoordig.
Ik geef in m'n post enkele redenen waarom het niet logisch is dat een asielzoeker uit ter apel in veenklooster een moord begaat, jij komt gelijk en enkel met een ad hominem omdat een andere mening je kennelijk niet bevalt. Er is door justitie en anderen genoeg onderzoek gedaan waarbij asielzoekers ook verdacht waren, het is dan ook absurd te stellen dat een dergelijk onderzoek niet uitgevoerd mocht worden "om de publieke opinie t.o.v. asielzoekers te handhaven".quote:Op zondag 10 juni 2007 12:30 schreef raaretsalsdoG het volgende:
[..]
er is er maar één bij wie bij voorbaat conclusies vast staan, en dat ben jij.
Je zegt het zelf al 'experimenteel wetenschappelijk onderzoek', je kan daar nog niet al te veel conclusies uit trekken.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:29 schreef Vitalogy het volgende:
Bij Peter R de Vries kon uit nieuw experimenteel wetenschappelijk onderzoek worden bepaald dat het dna materiaal dat gevonden was op het lichaam van Marianne Vaatstra afkomstig moest zijn van een man van west-europese afkomst. Dat is zo goed als zeker geen asielzoeker.
Of Suske en Wiske: De Anonieme Asielzoekerquote:Op zondag 10 juni 2007 12:36 schreef Toeps het volgende:
"De Mysterieuze Asielzoeker"
Het lijkt verdulleme Bassie en Adriaan wel.
Nee, dit lijkt me iemand waarvan zijn fantasie iets te ver is doorgeslagen.
Want asielzoekers hebben geen fantasie? Of slaat bij hun de fantasie nooit door?quote:Op zondag 10 juni 2007 12:36 schreef Toeps het volgende:
"De Mysterieuze Asielzoeker"
Het lijkt verdulleme Bassie en Adriaan wel.
Nee, dit lijkt me iemand waarvan zijn fantasie iets te ver is doorgeslagen.
Jawel kan je wel. De man die het onderzoek had ontwikkeld was een autoriteiit op het gebied. Maar het was nog geen algemeen geaccepteerde methode. Maar dat had ook te maken met ethische redenen. Je kan hier namelijk mee zeggen: een turk heeft het gedaan (of niet dus in dit geval).quote:Op zondag 10 juni 2007 12:38 schreef Danzig het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al 'experimenteel wetenschappelijk onderzoek', je kan daar nog niet al te veel conclusies uit trekken.
Eh nee, hoe kom je daar bij?quote:Overigens klopt de term west-europese niet, volgens het onderzoek kan het ook gaan om iemand uit een groot deel van Azië, die behoren nl ook dat de groep met hetzelfde DNA-materiaal.
Tja, die brief is idd wel vrij gedetailleerd, zie ik nu net, lijkt me dan iij iemand die enige kennis van zake heeft wb het reilen en zeilen daar.quote:In de vandaag in De Telegraaf openbaargemaakte brief wordt nauwgezet beschreven hoe een levensgevaarlijke asielzoeker op 3 mei van dat jaar vanuit het AZC in Kollum naar het AZC in Musselkanaal ging. Daar zou hij zijn ondergebracht in een zogeheten AMOGcentrum voor gevaarlijke asielzoekers met ’onaangepast gedrag’ en volledig van anderen zijn geisoleerd.
Het is nog steeds geen geaccepteerde methode.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:43 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Jawel kan je wel. De man die het onderzoek had ontwikkeld was een autoriteiit op het gebied. Maar het was nog geen algemeen geaccepteerde methode. Maar dat had ook te maken met ethische redenen. Je kan hier namelijk mee zeggen: een turk heeft het gedaan (of niet dus in dit geval).
In ieder geval dat werkt nogal polariserend.
Staat in het onderzoekquote:Eh nee, hoe kom je daar bij?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |