authentiek toch?quote:Op zondag 10 juni 2007 11:13 schreef Prowl het volgende:
Ik ben er wel eens geweest maar die wijk is echt supernep!
En de huizenprijzen zijn belachelijk, de achtertuinen zijn meestal niet eens groter dan 30m2 en alles is op elkaar gepropt.
Het kan dan wel meer geld kosten, maar dit zal nooit gesloopt worden. Ik zie het echt gebeuren dat over een jaar of 30 de eerste VINEX-wijken wegens verloedering worden afgebroken. Daar is gewoon geen sfeer. En het lijkt of ze dat in die nieuwe Oudhollandse wijken wel voor elkaar krijgen.quote:Op zondag 10 juni 2007 11:22 schreef Nordic_Blue het volgende:
Het is een aardig alternatief, bedenk echter wel dat de bouwkosten van dergelijke projecten hoger liggen dan bij "standaard" woningen, met als gevolg hogere verkoopprijzen van de woningen.
Het is redelijk uniek, vanuit heel Europa komt men in Brandevoort kijken hoe het dus ook kan, volgens mij is prins Charles ook al eens komen kijken.
hehquote:Op zondag 10 juni 2007 11:47 schreef brandgaatje het volgende:
Dan zou ik liever in Dierdonk wonen, dat vind ik nou een mooie wijk!![]()
In Brandevoort en Dierdonk geen sociale woningbouw nee. In het centrum van Helmond zeker wel. In Brouwhuis volgens mij ook nog wel.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:04 schreef kassenbouwer het volgende:
@Brandgaatje, zeker geen sociale woonbouw daar? Alleen rijke mensen?
Het Wateringse Veld is werkelijk waar de lelijkste VINEX wijk die ik ooit gezien. Ik snap niet wat de mensen die dat ontworpen hebben bezield heeftquote:Op zondag 10 juni 2007 11:17 schreef kassenbouwer het volgende:
Ik weet niet of je wel eens de VINEX-wijk Wateringse Veld hebt gezien, maar dat is gewoon verschrikkelijk.
En de mensen maar blijven kankeren over helmondquote:Op zondag 10 juni 2007 11:02 schreef kassenbouwer het volgende:
Daarnet keek ik op RTL7 naar het programma Nederland Bouwt en mijn mond viel zowat open van verbazing. Het ging over een VINEX-wijk in Brabant. Mijn idee van VINEX-wijk was tot nu toe "bouw zo lelijke mogelijke huizen in zo gek mogelijke vormen en zo afschuwelijk mogelijke kleuren. Maar wat ze daar in Brandevoort, gemeente Helmond, gemaakt hebben, vind ik echt fantastisch.
Een vestingstadje, compleet met gezellig centrum, prachtige huizen erom heen, grachten, groen. Ongelofelijk. Ik begrijp niet dat er in Nederland al zo lang gebouwd wordt in die oerlelijke rijtjeshuisstijl. Laten we a.u.b. gewoon weer bouwen zoals we het in die eeuwen ervoor gedaan hebben.
Iemand die er woont toevallig? En kent iemand meer van dit soort projecten of is het uniek?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
In het dorp waar ik vroeger woonde, Bemmel, is tegenwoordig ook zo'n mini-Brandevoortje weggezet.quote:Op zondag 10 juni 2007 11:02 schreef kassenbouwer het volgende:
Iemand die er woont toevallig? En kent iemand meer van dit soort projecten of is het uniek?
Nou nou, Dierdonk is ook lekker duur hoor, alle huizen zijn tegenwoordig duur. Maar ik moet toegeven Dierdonk is wel mooi! Maar Brandevoort is veel groter en nog steeds in aanbouw, ik denk als deze wijk helemaal klaar is, dit een mooi beeld geeft.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:04 schreef Croga het volgende:
[..]
hehMedehelmonder
Helemaal mee eens... Als je in Dierdonk een huis koopt voor hetzelfde geld als in Brandevoort krijg je in ieder geval alvast 1 of 2 garages er gratis bij, een grotere tuin, een veel ruimer gebouwde wijk, een fatsoenlijke uitvalsweg richting de bewoonde wereld, mooiere en practischere huizen... Afijn; veel prettiger wonen naar mijn mening.... En voor hetzelfde geld (of minder) dan in Brandevoort.....
Inderdaad. Hoe durft men iets te bouwen wat de toekomstige eigenaren leuk zouden vinden.quote:Op zondag 10 juni 2007 13:06 schreef LXIV het volgende:
De genoemde wijk uit de OP is figuurlijk helemaal met de grond gelijk gemaakt door architectuurcritici en ander tuig. Hoe halen ze het bij de gemeente in hun hoofd om huizen te bouwen die de gewone mensen mooi vinden. Dat de prijzen veel hoger zijn geeft slechts aan dat velen bereid zijn hier dus meer voor te betalen.
Het moet maar eens uit zijn met de terreur van de architecten, die denken voor heel Nederland te kunnen bepalen hoe zij wonen moeten!
Ik moest een beetje overgeven.quote:Op zondag 10 juni 2007 13:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Inderdaad. Hoe durft men iets te bouwen wat de toekomstige eigenaren leuk zouden vinden.
DIt is veel mooier, alleen dat begrijpt het domme plebs niet.
[afbeelding]
Sorry, maar dan is de OP veel en veel mooierquote:Op zondag 10 juni 2007 13:43 schreef Koffielurk01 het volgende:
Zo'n dergelijk wijk staat in Amersfoort... die wijk heet Vathorst. Is ook een jonge venix-wijk. Maar ik vind het een beetje erg jammer want het is heel a-typisch gebouwd en veel te modern naar de stijl gebouwd.
Pic; op het moment is het nog in de aanleg maar het geeft een beetje een indruk:
[afbeelding]
Wat me btw wel opvalt is dat deze wijk is gebouwd als een soort township, naar amerikaanse model. De achtertuinen zijn alleen bereikbaar via een hoofderf en dat hoofderg zit aan de binnenkant en is beveiligd met hekken met kaartlezers.![]()
True, maar het gaat mij er vooral om dat het dus niet echt nieuw is alleen dat het letterlijk kopieren mss wel vernieuwend is.quote:Op zondag 10 juni 2007 13:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sorry, maar dan is de OP veel en veel mooier
De OP is mooier maar ik vind dit al een stuk beter als die eindeloze rijtjeshuizen. Gewoon wat variatie door elkaar.quote:Op zondag 10 juni 2007 13:43 schreef Koffielurk01 het volgende:
Zo'n dergelijk wijk staat in Amersfoort... die wijk heet Vathorst. Is ook een jonge vinex-wijk. Maar ik vind het een beetje erg jammer want het is heel a-typisch gebouwd en veel te modern naar de stijl gebouwd.
Pic; op het moment is het nog in de aanleg maar het geeft een beetje een indruk:
[afbeelding]
Wat me btw wel opvalt is dat deze wijk is gebouwd als een soort township (een geisoleerde wijk), naar amerikaans model. De achtertuinen zijn alleen bereikbaar via een hoofderf en dat hoofderf zit aan de binnenkant (het is gebouwd in een vierkant) en is beveiligd met hekken met kaartlezers.![]()
Dat is de broekpolder inderdaad. Ik heb een mooi uitzicht over die wijk.quote:Op zondag 10 juni 2007 11:46 schreef mmetje het volgende:
dan vind je deze wijk vast ook wel mooi
http://www.citadel-wonen.nl/
Toen Helmond als eerste de kubuswoningen had werden er vanuit heel europa excursies georganiseerd.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:48 schreef hellmondunited het volgende:
Wat wel leuk is: Prins Charles heeft een maand of 4 geleden afgevaardigden naar Helmond gestuurd. Hij wil ook zo´n wijk in Engeland.
werkelijk het enige wat daaraan hetzelfde is, is de witte kleur. Voor de rest echt helemaal niksquote:Op zondag 10 juni 2007 17:29 schreef ForumGek het volgende:
Die school lijkt wel op een concentratiekamp (ingang van Sachsenhausen).![]()
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |