quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:44 schreef Koffielurk01 het volgende:
Bekend, maar ik doe er ook niets voor
Ik heb op dit moment mijn prioriteit niet zo liggen bij sociale contacten... het klinkt gek maar mensen kosten alleen maar geld en tijd. En dat heb ik allebij niet echt.(En kom nu niet met je: Tijd moet je maken, blabla. Ik kies er ook deels zelf voor).
Komt ook bij dat ik geen nieuwe vrienden maak door een heel vervelend karaktertrekje, ik ben nogal veel-eisend en wil dus alleen vrienden worden met mensen die me intellectueel uitdagen en dat is meestal nogal uhm, onmogelijk.
Ik denk dat veel mensen een hoop positieve dingen van een vriendschap voor vanzelfsprekend aannemen en daarnaast gewoon nog wat extra's eisen. Vroegah (quote:Op maandag 11 juni 2007 16:28 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
vaak wel ja helaas
![]()
waar zijn de slimmerds gebleven??????
Ik vind de mensjes wat stug tegenwoordig zouden ze allemaal in de shitzooi zitten?
Depri oid? Zorgen makend over allerlei?
Het gezellige samendoen zie je niet veel meer tegenwoordig.
Best jammer
Dan geld mijn post nog steeds, minus het cannabis gedeelte dan.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:24 schreef Bushwick.Junkie het volgende:
Ik denk dat ik even duidelijk moet maken dat dit alles niets met welke vorm van cannabis dan ook te maken heeft. Ik blow wel, maar alleen af en toe. Daarbij, áls ik blow, doe ik het met vrienden. Het stimuleert dus eerder mijn sociale activiteiten dan dat het het belemmert.
Of jij maakt het jezelf te moeilijk?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:23 schreef Bushwick.Junkie het volgende:
Nee, shifto. Het is niet zozeer een kwestie van "gewoon mensen opbellen en vragen of ze meegaan". Het ligt veel gecompliceerder dan dat. Als het zo makkelijk was, dan had ik nooit met dit probleem gezeten.
Omdat je geen mensen ként waarmee je zo'n band hebt dat je ze zomaar kunt bellenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:16 schreef shifto het volgende:
[..]
Of jij maakt het jezelf te moeilijk?
Geef mij eens wat goede redenen waarom je niet zomaar iemand kan bellen om iets te doen?
Dat vind ik wel een beetje triest, hoe kan zoiets gebeuren? Wil je mijn nummer? je mag altijd bellen hoorquote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:01 schreef MaLo het volgende:
[..]
Omdat je geen mensen ként waarmee je zo'n band hebt dat je ze zomaar kunt bellen.
Dat is het bij mij tenminste
Ik heb mijn so called vrienden er vaak genoeg op geattendeerd dat ik "dit weekend best iets wil doen". Initiatief nemen is al niet heel erg mijn ding, maar ik kan het wel opbrengen als ik dat wil. Alleen begin ik het een beetje zat te worden dat ik steeds minder reactie krijg.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:16 schreef shifto het volgende:
[..]
Of jij maakt het jezelf te moeilijk?
Geef mij eens wat goede redenen waarom je niet zomaar iemand kan bellen om iets te doen?
precies. zoals gezegd, je groeit er uiteindelijk overheen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:36 schreef Bushwick.Junkie het volgende:
[..]
Ik heb mijn so called vrienden er vaak genoeg op geattendeerd dat ik "dit weekend best iets wil doen". Initiatief nemen is al niet heel erg mijn ding, maar ik kan het wel opbrengen als ik dat wil. Alleen begin ik het een beetje zat te worden dat ik steeds minder reactie krijg.
Kun je dat begrijpen? Op een gegeven moment ga je bij elke sociale interactie vraagtekens zetten, of het wel de juiste manier is, etc. Er is gewoon een grens.
Hoe goed kun je met jezelf opschieten? Als je jezelf prima gezelschap vindt, kun je al die dingen (zeker concerten, daar komt iedereen voor hetzelfde) prima alleen doen. Op die manier ben je in ieder geval op de been, kom je mensen tegen, en kan het altijd klikken. Een echte vriendschap hoeft er niet uit voort te komen, maar in het beste geval geeft het je in ieder geval anecdotes en verhalen voor in de toekomst.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:41 schreef Bushwick.Junkie het volgende:
Ik doe weinig, minder in ieder geval dan ik zou willen doen. Ik zou heel graag de dingen doen die iedereen om me heen lijkt te doen. Weg gaan, de deur uit, naar concerten, de bioscoop, een terras. Dat zijn allemaal puur de dingen die je volgens de massa niet in je eentje hoort te doen, en dus doe ik dat ook maar niet. Wil overigens niet zeggen dat ik dit soort dingen nooit doe. Wel eens, maar verre van op regelmatige basis. En ik vind het heel jammer. Ik wil gewoon volop van mijn leven genieten! Soms lijkt het alsof dat voor iedereen om me heen heel vanzelfsprekend is. Was het maar zo..
Ik heb tegenwoordig gelukkig wel een paar mensen die ik kan bellen om zomaar iets af te spreken (3 om precies te zijnquote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:53 schreef shifto het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een beetje triest, hoe kan zoiets gebeuren? Wil je mijn nummer? je mag altijd bellen hoor![]()
Alleen naar dat soort gelegenheden gaan zou uiteraard leuk kunnen zijn, maar dan moet je wel een karakter hebben dat daarbij past. Je moet tegen jezelf kunnen zeggen "Okay, ik ben hier dus alleen maar dat boeit niet, want ik ga het hoe dan ook leuk hebben". En dat heb ik niet, integendeel. Wat het erge is aan dit soort dingen is dat ik heel erg naar andere mensen ga kijken die wél met een heel stel vrienden gekomen zijn en het heel leuk hebben, en ik denk dat ik me daar alleen nog maar erger door zal gaan voelen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:26 schreef Nosh het volgende:
[..]
Hoe goed kun je met jezelf opschieten? Als je jezelf prima gezelschap vindt, kun je al die dingen (zeker concerten, daar komt iedereen voor hetzelfde) prima alleen doen. Op die manier ben je in ieder geval op de been, kom je mensen tegen, en kan het altijd klikken. Een echte vriendschap hoeft er niet uit voort te komen, maar in het beste geval geeft het je in ieder geval anecdotes en verhalen voor in de toekomst.
Dit weekend best iets willen doen is dan ook niet echt iets regelen hé. als iemand mij belt of ik dit weekend wel iets wil doen zeg ik ja maar dan moet er tegen die tijd nog wel gebeld zijn met plannen anders vergeet ik het gewoon en doe ik vrolijk iets anders.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:36 schreef Bushwick.Junkie het volgende:
[..]
Ik heb mijn so called vrienden er vaak genoeg op geattendeerd dat ik "dit weekend best iets wil doen". Initiatief nemen is al niet heel erg mijn ding, maar ik kan het wel opbrengen als ik dat wil. Alleen begin ik het een beetje zat te worden dat ik steeds minder reactie krijg.
Kun je dat begrijpen? Op een gegeven moment ga je bij elke sociale interactie vraagtekens zetten, of het wel de juiste manier is, etc. Er is gewoon een grens.
In dat geval moet je zelf met duidelijke plannen komen. Ik zie je A Silver Mt. Zion-avatar, dus ik noem maar iets. Stel Mogwai komt langs, en je wilt er heen. Ga dan niet hinten van 'goh, dat zou best eens leuk zijn' bij de vrienden die het ook waarderen, maar toon enthousiasme. Vraag of je de kaartjes kan halen, of ze mensen meenemen, stuur muziek, dat werk.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:47 schreef Bushwick.Junkie het volgende:
[..]
Alleen naar dat soort gelegenheden gaan zou uiteraard leuk kunnen zijn, maar dan moet je wel een karakter hebben dat daarbij past. Je moet tegen jezelf kunnen zeggen "Okay, ik ben hier dus alleen maar dat boeit niet, want ik ga het hoe dan ook leuk hebben". En dat heb ik niet, integendeel. Wat het erge is aan dit soort dingen is dat ik heel erg naar andere mensen ga kijken die wél met een heel stel vrienden gekomen zijn en het heel leuk hebben, en ik denk dat ik me daar alleen nog maar erger door zal gaan voelen.
Je moet zo'n instelling kunnen hebben van "fuck de massa", en die heb ik vooralsnog niet. Misschien ontwikkel ik hem ooit nog eens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |