Hmm, wat verschilt dat met gewoon in een paar minuten gekookte eieren op 100 graden? Het lijkt me vrijwel dezelfde manier alleen wat langzamer?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:28 schreef golfer het volgende:
In het kader van slowcooking heb ik in een restaurant wel eens op precies 65 graden warm water langzaam (12 uur) gegaarde eieren gegeten, maar uit de oven nog nooit.
Om kwart voor negen pas... het is een voorgerecht, dus dat wordt laat etenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:10 schreef SeaOfLove het volgende:
Wanneer mogen ze er uit btw?
Je kan het ook gewoon Tapas noemen... Klinkt al een stuk sjiekerquote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:37 schreef Farenji het volgende:
[..]
Om kwart voor negen pas... het is een voorgerecht, dus dat wordt laat eten
Het is een onderdeel van wat tegenwoordig moleculair koken wordt genoemd. Bij 65 graden worden eventuele salmonella-bacteriën gedood. Het ei blijft aan de buitenkant zacht en lobbig, terwijl de dooier van binnen wel hard wordt.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:36 schreef Market_Garden het volgende:
Hmm, wat verschilt dat met gewoon in een paar minuten gekookte eieren op 100 graden? Het lijkt me vrijwel dezelfde manier alleen wat langzamer?![]()
Vorige week waren er bij kunststof op radio 1 Eke Mariën en Jan Groenewold te gast, experts in moleculair koken. Daar kwam dit ook voorbij, eieren koken op een lagere temperatuur. was erg interessant overigens.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Het is een onderdeel van wat tegenwoordig moleculair koken wordt genoemd. Bij 65 graden worden eventuele salmonella-bacteriën gedood. Het ei blijft aan de buitenkant zacht en lobbig, terwijl de dooier van binnen wel hard wordt.
Dankquote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:57 schreef Farenji het volgende:
[..]
Vorige week waren er bij kunststof op radio 1 Eke Mariën en Jan Groenewold te gast, experts in moleculair koken. Daar kwam dit ook voorbij, eieren koken op een lagere temperatuur. was erg interessant overigens.
Voor de geinteresseerden, uitzending is hier terug te beluisteren.
De saus klinkt iig goedquote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:00 schreef Farenji het volgende:
Ik heb net overigens de saus gemaakt: anchovis, teentje knoflook, limoensap, peper en olijfolie in de vijzel gestampt tot een bruinige drab die er niet heel lekker uitziet maar wel erg lekker smaakt.
Dat moet ik nog maar afwachten!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:37 schreef tomttt het volgende:
Eet smakelijk!
Heb je je camera in de aanslag?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:35 schreef Farenji het volgende:
Nou, nog 10 minuutjes en dan ga ik ze eruithalen!![]()
Het recept van de saus heb ik uit de link uit de startpost. Paar anchovisfilets, teentje knoflook, limoensap (vers), wat peper in de vijzel stampen en dan extra maagdelijke olijfolie erbij.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:31 schreef Stali het volgende:
Ha leuk!.
Ik ga het volgend weekend ook proberen maar dan gooi ik er wel meteen 10 eieren in i.p.v. 3..
Farenji, mag ik het recept van de saus? Als je die echt het lekkerst vindt kun je die natuurlijk ook over gewoon gekookte eieren sprenkelen.
Het heeft wel wat nootachtigs, zeker de geur, die is anders en lekkerder imho dan gekookte eieren.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:34 schreef tomttt het volgende:
De site geeft aan dat er een nootachtige smaak moet ontstaan, is die er ook?
Beetje zelf de verhoudingen bepalen dus. Ja, ik ga dit zeker maken.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:39 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het recept van de saus heb ik uit de link uit de startpost. Paar anchovisfilets, teentje knoflook, limoensap (vers), wat peper in de vijzel stampen en dan extra maagdelijke olijfolie erbij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |