abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50265416
Beste Fokkers,

Zoals ik al eens eerder had gepost (zie TVP slaat nergens op ) is TVP eigenlijk onzin. Maar het heeft weinig zoden aan de dijk gezet dus zal ik het jullie nog een keer uitleggen.

Bovendien werd het door users verkeerd opgevat, dus lees dit nog even goed.

Als je een TVP plaatst doe je dat met het doel het topic om welke reden dan ook terug te vinden. Maar waarom is het dan een 'terugvindPOST'? Wil je die post dan later nog eens teruglezen? Nee natuurlijk niet, die drie lettertjes boeien je niet. Die plaats je zo gezegd alleen om het topic terug te vinden. Je wilt dus het topic terugvinden en daarom kan je beter de afkorting TVT gebruiken. Dat betekent uiteraard TerugVindTopic en daarmee maak je duidelijk dat je niet die bewuste post van jou, maar het topic waarin je die post zet terug wilt vinden. Het gaat je immers om het topic en niet om je post. Er staat toch ook 'my active topics' en niet 'my active posts'?

Daarom is het vanaf nu dom om TVP te zeggen en slim op TVT te zeggen
pi_50265439
sterf kutnewbie
  zaterdag 9 juni 2007 @ 12:34:22 #3
107521 Furia
snoopy weer
pi_50265455
De post zorgt ervoor dat je het terug kan vinden.

Dus wat Quickie_Butt zegt.
pi_50265467
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:34 schreef Furia het volgende:
De post zorgt ervoor dat je het terug kan vinden.

Dus wat Quickie_Butt zegt.
Ja, maar TVP suggereert dat je alleen de post zelf wilt teruglezen

En ik zit hier bijna een jaar. Valt wel mee toch
pi_50265481
"Ik plaats een TerugVindTopic"

Nee, dat wordt em niet.
pi_50265493
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:34 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet.
Je plaatst een Post om het topic Terug te Vinden.
Dus: een TVP.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_50265525
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:34 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Je kan de post terugvinden in de MyAT en daardoor het topic.
  † In Memoriam † zaterdag 9 juni 2007 @ 12:36:48 #8
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_50265526
TVT.
:')
pi_50265547
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:35 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet.
Je plaatst de hoofdletters verkeerd, door het woord Post een hoofdletter te geven en het woord topic niet wordt weer gesuggereerd dat het om de post gaat.. Terwijl die post helemaal niet relevant is, dat is het topic.
pi_50265561
En waarom kickte je je oude topic niet gewoon omhoog!
pi_50265577
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:38 schreef Robier het volgende:
En waarom kickte je je oude topic niet gewoon omhoog!
Omdat de OP als onduidelijk werd ervaren
pi_50265591
quote:
De TVT-operatie voor urineverlies bij inspanning
INHOUDSOPGAVE

1 Inleiding

Deze folder geeft informatie over de TVT-operatie. TVT is een afkorting van ‘tension-free vaginal tape. Bij de TVT-operatie krijgt de urinebuis een draagband die zonder spanning via de vagina (schede) wordt aangebracht. De operatie wordt steeds vaker toegepast bij inspanningsincontinentie.
Sorry knul, maar 'TVT' is al bezet.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 12:39:14 #13
107521 Furia
snoopy weer
pi_50265594
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:37 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Je plaatst de hoofdletters verkeerd, door het woord Post een hoofdletter te geven en het woord topic niet wordt weer gesuggereerd dat het om de post gaat.. Terwijl die post helemaal niet relevant is, dat is het topic.
Als de post relevant is, zou je het een PTVP moeten noemen. Een post-terug-vind-post
  zaterdag 9 juni 2007 @ 12:39:59 #14
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_50265606
Ik zal het ook nog maar een keer zeggen:

Een heel topic aanmaken om een ander topic terug te vinden is overkill.

Over kill gesproken... * Kijkt naar TS...
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_50265615
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:37 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Dit is een post.
Dit is geen topic.
Als ik deze post plaats om dit topic terug te vinden, dan is dit een terugvindpost.
De post gebruik ik om iets terug te vinden. Ja? Okee?
pi_50265619
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:39 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Sorry knul, maar 'TVT' is al bezet.
http://ww6.tvp.pl/2.dzialy
TVP is een Poolse tv-zender
  zaterdag 9 juni 2007 @ 12:40:32 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_50265627
Ik plaats een TVP zodat ik het topic in MyAT heb staan en weet tot waar ik het heb gelezen. Dus ik vind de post terug en lees dan verder.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 12:41:24 #18
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_50265648
Het is een post die je plaatst, dus noem je het ook een post en geen topic. Sim-pel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_50265652
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:39 schreef Furia het volgende:

[..]

Als de post relevant is, zou je het een PTVP moeten noemen. Een post-terug-vind-post
Ja, maar de post is helemaal niet relevant. Dat is het topic, vandaar TVT. Je wilt immers het topic terugvinden
  zaterdag 9 juni 2007 @ 12:42:02 #20
171862 Ambo
je bent zelf een ondertitel
pi_50265666
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:35 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet.
dat dus
signature? heul niet!...
pi_50265681
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:39 schreef WurM het volgende:
Ik zal het ook nog maar een keer zeggen:

Een heel topic aanmaken om een ander topic terug te vinden is overkill.

Over kill gesproken... * Kijkt naar TS...
Weer iemand die het niet begrijpt net als in het vorige topic.. Ik dacht dat de OP wel verhelderend genoeg zou zijn

Je moet geen topic aanmaken, maar alleen de letters TVP die je plaatst in TVT veranderen in je post. Dus niks topic aanmaken, gewoon post aanpassen
pi_50265698
Dan zou het eigenlijk TTVP moeten zijn, topic-terug-vind-post.
pi_50265718
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:40 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Dit is een post.
Dit is geen topic.
Als ik deze post plaats om dit topic terug te vinden, dan is dit een terugvindpost.
De post gebruik ik om iets terug te vinden. Ja? Okee?
Het geheel is een topic. En dat topic wil je terugvinden. De letters TVP slaan immers niet op je post maar op het topic omdat je dát terug wilt vinden. Dat is je doel.
pi_50265734
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:43 schreef ruud.nl het volgende:
Dan zou het eigenlijk TTVP moeten zijn, topic-terug-vind-post.
Daar zou ik mee kunnen leven
  zaterdag 9 juni 2007 @ 12:44:48 #25
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_50265740
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:42 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Weer iemand die het niet begrijpt net als in het vorige topic.. Ik dacht dat de OP wel verhelderend genoeg zou zijn

Je moet geen topic aanmaken, maar alleen de letters TVP die je plaatst in TVT veranderen in je post. Dus niks topic aanmaken, gewoon post aanpassen
Ik begrijp jou wel, maar jij begrijpt FOK! niet.
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
  zaterdag 9 juni 2007 @ 12:44:50 #26
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_50265741
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:41 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Ja, maar de post is helemaal niet relevant. Dat is het topic, vandaar TVT. Je wilt immers het topic terugvinden
Dmv die irrelevante post ben je in staat het relevante topic terug te vinden, dus toch een TVP in plaats van een TVT, immers je moet een post plaaatsen om het topic terug te vinden.
be nice or go away
pi_50265747
TVT
pi_50265803
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:44 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dmv die irrelevante post ben je in staat het relevante topic terug te vinden, dus toch een TVP in plaats van een TVT, immers je moet een post plaaatsen om het topic terug te vinden.
Ja, maar door de context 'terugvind(..)' maak je duidelijk dat je de post zélf wilt terugvinden. Als ik in mijn TomTom een straat wil toevoegen en om dat te bewerkstelligen moet ik TVT op een tegel in die straat schrijven (terugvindstraat) dan suggereer ik ook dat ik alleen die tegel wil vinden, en niet de straat zelf. Om het maar met iets te vergelijken
pi_50265836
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:46 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Ja, maar door de context 'terugvind(..)' maak je duidelijk dat je de post zélf wilt terugvinden. Als ik in mijn TomTom een straat wil toevoegen en om dat te bewerkstelligen moet ik TVS op een tegel in die straat schrijven (terugvindstraat) dan suggereer ik ook dat ik alleen die tegel wil vinden, en niet de straat zelf. Om het maar met iets te vergelijken
Correctie, TVS is in dat voorbeeld dan dus Terugvindtegel
  zaterdag 9 juni 2007 @ 12:48:32 #30
45532 ziggyziggyziggy
pi_50265851
quote:

[..]

Ja, maar door de context 'terugvind(..)' maak je duidelijk dat je de post zélf wilt terugvinden. Als ik in mijn TomTom een straat wil toevoegen en om dat te bewerkstelligen moet ik TVS op een tegel in die straat schrijven (terugvindstraat) dan suggereer ik ook dat ik alleen die tegel wil vinden, en niet de straat zelf. Om het maar met iets te vergelijken
Nee, dan schrijf je TVT (terugvindtegel) op die tegel. De tegel is immers een tegel en geen straat. Nu ga je dingen een ander naampje geven.

Maar goed, je snapt zelf ook prima waarom het TVP is en geen TVT, je wil het alleen niet toegeven.
pi_50265876
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nee, dan schrijf je TVT (terugvindtegel) op die tegel. De tegel is immers een tegel en geen straat. Nu ga je dingen een ander naampje geven.

Maar goed, je snapt zelf ook prima waarom het TVP is en geen TVT, je wil het alleen niet toegeven.
Ja in het voorbeeld had ik een foutje gemaakt, zie edit

Ik snap wel de bedoeling achter TVP en zie ook wel in waarom dat gebruikt zou kunnen worden, maar als ik er over nadenk vind ik TVT gewoon veel logischer
  zaterdag 9 juni 2007 @ 12:50:26 #32
45532 ziggyziggyziggy
pi_50265906
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:49 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik snap wel de bedoeling achter TVP en zie ook wel in waarom dat gebruikt zou kunnen worden, maar als ik er over nadenk vind ik TVT gewoon veel logischer
Volgens mij ben je de enige.
pi_50265919
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Volgens mij ben je de enige.
Vandaar dit topique
  Moderator zaterdag 9 juni 2007 @ 12:51:48 #34
18653 crew  D.
pi_50265942
ik plaats toch echt een post, geen topic
pi_50265955
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:51 schreef D.Rose het volgende:
ik plaats toch echt een post, geen topic
Je hoeft ook geen topic te plaatsen maar de letters TVP in TVT te veranderen.
pi_50265968
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:52 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Waarom?
Dan zou er staan dat je een topic plaatst.
pi_50265978
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:52 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Waarom?
Dan zou er staan dat je een topic plaatst.
Nee. Er staat dan dat je een topic wilt terugvinden. Dat wil je toch?
  zaterdag 9 juni 2007 @ 12:54:05 #38
171862 Ambo
je bent zelf een ondertitel
pi_50266000
dat hier nog zoveel reacties komen..
signature? heul niet!...
  zaterdag 9 juni 2007 @ 12:54:40 #39
145755 kahaarin
pi_50266016
quote:

[..]

Ja, maar door de context 'terugvind(..)' maak je duidelijk dat je de post zélf wilt terugvinden. Als ik in mijn TomTom een straat wil toevoegen en om dat te bewerkstelligen moet ik TVT op een tegel in die straat schrijven (terugvindstraat) dan suggereer ik ook dat ik alleen die tegel wil vinden, en niet de straat zelf. Om het maar met iets te vergelijken
Dus je wil met die actie een straat terugvinden, net als dat je met die post een topic wil vinden, je klikt op een klein stukje straat om die terug te vinden, daarmee isoleer je die tegel toch niet?
De wereld houdt toch niet op voor of na die tegel?
Je selecteert de tegel om de straat te vinden, die noem je wel terug vind tegel en niet terug vind straat, in jouw redenering zou de terug vind tegel dus ook terug vind straat moeten heten, toch?
be nice or go away
pi_50266043
Stel je hebt een vaas (topic).
Die wil je poetsen (terugvinden).
Dit doe je met een doek (post).
Dan poets je de vaas met een poetsdoek.
Dan vind je het topic terug met een terugvindpost.

Je poetst de vaas toch niet met een poetsvaas?
Dat is jouw redenering. 'Ja, het gaat om die vaas, dus het is een poetsvaas.'
pi_50266085
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:54 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dus je wil met die actie een straat terugvinden, net als dat je met die post een topic wil vinden, je klikt op een klein stukje straat om die terug te vinden, daarmee isoleer je die tegel toch niet?
De wereld houdt toch niet op voor of na die tegel?
Je selecteert de tegel om de straat te vinden, die noem je wel terug vind tegel en niet terug vind straat, in jouw redenering zou de terug vind tegel dus ook terug vind straat moeten heten, toch?
Jep idd, omdat je de straat wilt terugvinden. Maar ik snap wel waarom jullie een andere mening hebben:

Jullie zien TVP als code, die code slaat op de post want met die post wil je het topic terugvinden. Dat snap ik wel. Maar het woord terugvindpost doet vermoeden dat je de post zelf wilt terugvinden, zo simpel is dat.. En je uiteindelijke doel is om het topic terug te vinden dus daarom is het TVT.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 12:59:43 #42
145755 kahaarin
pi_50266155
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:56 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Jep idd, omdat je de straat wilt terugvinden. Maar ik snap wel waarom jullie een andere mening hebben:

Jullie zien TVP als code, die code slaat op de post want met die post wil je het topic terugvinden. Dat snap ik wel. Maar het woord terugvindpost doet vermoeden dat je de post zelf wilt terugvinden, zo simpel is dat.. En je uiteindelijke doel is om het topic terug te vinden dus daarom is het TVT.
Dat wil ik ook, ik wil mijn post terugvinden zodat ik de rest van de reacties kan lezen die er bij zijn geplaatst. We redeneren allebei een andere kant op, maar als jij een TVT wil plaatsen, ga je gang, ik houd het bij TVP!
be nice or go away
pi_50266186
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:55 schreef Biancavia het volgende:
Stel je hebt een vaas (topic).
Die wil je poetsen (terugvinden).
Dit doe je met een doek (post).
Dan poets je de vaas met een poetsdoek.
Dan vind je het topic terug met een terugvindpost.

Je poetst de vaas toch niet met een poetsvaas?
Dat is jouw redenering. 'Ja, het gaat om die vaas, dus het is een poetsvaas.'
Tja, op deze manier valt m'n redenering in duigen natuurlijk, maar ik zeg ook niet dat het woord terugvindpost niet klopt. Ik bedoel meer dat het onlogisch is want je wílt die post niet terugvinden. Het gaat mij misschien in dit geval vooral om het woord post omdat dat topic moet zijn, maar je kan ook 'terugvind' veranderen want dan klopt het wel. Zoals iemand al aangaf, als je het veranderd in topic-terugvindpost klinkt het al een stuk beter. Alleen is TVP iets wat op de post direct slaat en TVT eerder een inhoudelijke afkorting waarmee je duidelijk maakt het topic terug te willen vinden. Het is gewoon de context, ik snap ook wel dat de post het middel is en het topic het doel. Maar het doel is 'terugvinden' en dat staat in combinatie met 'post', oftewel de post is je doel.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 13:01:42 #44
45532 ziggyziggyziggy
pi_50266214
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:56 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Nee, TVP is geen code, maar gewoon een omschrijving van wat je plaatst. Een post dus.

In het Nederlands geven we omschrijvende naampjes aan dingen, dus je noemt dingen naar wat ze zijn, niet naar wat je ermee wil bereiken. Ik ben laatst met de auto naar de Efteling gereden, maar dat ding heet nog steeds gewoon "auto" en niet opeens "Efteling". Dat zou wat zijn, als ik met ieder reisdoel mijn auto een andere naam moest geven.
pi_50266253
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 13:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nee, TVP is geen code, maar gewoon een omschrijving van wat je plaatst. Een post dus.

In het Nederlands geven we omschrijvende naampjes aan dingen, dus je noemt dingen naar wat ze zijn, niet naar wat je ermee wil bereiken. Ik ben laatst met de auto naar de Efteling gereden, maar dat ding heet nog steeds gewoon "auto" en niet opeens "Efteling". Dat zou wat zijn, als ik met ieder reisdoel mijn auto een andere naam moest geven.
Das een verkeerde vergelijking, want TVT blijft altijd TVT, of je nou topic A of B terug wilt vinden. Als jij een auto gewoon 'reisauto' noemt dan klopt het wel, ongeacht of je naar de Efteling of de dierentuin wilt.
  Moderator zaterdag 9 juni 2007 @ 13:03:21 #46
18653 crew  D.
pi_50266257
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:52 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

de P staat voor de post die ik plaats. Als ik geen topic hoef te plaatsen kan de P gewoon de P van post blijven
pi_50266276
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 13:03 schreef D.Rose het volgende:

[..]

de P staat voor de post die ik plaats. Als ik geen topic hoef te plaatsen kan de P gewoon de P van post blijven
Nee, want je wilt het Topic terugvinden. Uit 'terugvindpost' maak ik op dat je de post wilt terugvinden.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 13:04:47 #48
45532 ziggyziggyziggy
pi_50266288
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 13:03 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Das een verkeerde vergelijking, want TVT blijft altijd TVT, of je nou topic A of B terug wilt vinden. Als jij een auto gewoon 'reisauto' noemt dan klopt het wel, ongeacht of je naar de Efteling of de dierentuin wilt.
Nee, het is geen verkeerde vergelijking. Het is precies de kern van wat je hier aan de kaak wil stellen: of je iets vernoemt naar zichzelf of naar een doel of functie.
pi_50266293
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:54 schreef Ambo het volgende:
dat hier nog zoveel reacties komen..
en nog serieuze reacties ook
pi_50266294
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 13:04 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Nee, want je wilt het Topic terugvinden. Uit 'terugvindpost' maak ik op dat je de post wilt terugvinden.
Dan denk jij bij een poetsdoek aan een doek die gepoetst moet worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')