quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 17:57 schreef pietjekanarie het volgende:Aan de mensen die in Finland wonen (of woonden):
Hebben jullie een beetje de taal geleerd? Aangezien Fins geen Indo-Europese taal is lijkt het me echt een onmogelijkheid. Je herkent er toch niks in (behalve het woord sauna

). En 16 naamvallen lijkt me ook niet niks, ik heb al moeite met 6 in het Russisch. Ik zou er moedeloos van worden denk ik. En iedereen zal daar goed Engels kunnen, dus dat helpt ook niet mee natuurlijk.
Vroeg ik me gewoon af, ben er verder zelf niet geweest ofzo en had ook geen plannen die kant uit.
Ik heb wel Finse les gehad, maar dat was gewoon op school, heel basic en helaas ben ik het meeste alweer vergeten
Dat hele basic wat ik heb gehad was niet echt lastig, gewoon van die standaard zinnetjes.
Mitä kuuluu? (hoe gaat het?)
Hyvää kiitos! (goed!)
Of ik ook weet hoe ik moet zeggen als het brak gaat? Neej, want dat hebben we niet geleerd! Zo basic was het dus. Maar wel leuk!
En ik netjes in de winkel in het Fins gebbabeld. Vraagt die mevrouw aan de kassa wat aan mij, sta ik met m'n bek vol tanden, want dat had ik natuurlijk niet geleerd tijdens de Finse les...
De zuipboot: Men gaan een dagje naar Tallinn.
Men neme mee: 1 lege koffer (tas/karretje/whatever waar je iets in of op kan doen).
Men gaan naar de bar om 6 uur in de ochtend en men beginne met zuipen
Men gaan van de boot af als deze in Tallinn aanmeert
Men gaan naar de winkeltjes bij de haven
Men doen inkopen
Men nemen 1 volle koffer (tas/karretje/whatever waar je iets in of op kan doen) mee terug op de boot
Men gaan naar huis als de boot in Helsinki aanmeert.
Da's ongeveer wat de gemiddelde Fin doet als hij naar Tallinn gaat!
Overigens had ik daar geen behoefte aan. Ik ging liever naar Tallinn voor het stadje zelf

Met Stockholm weet ik zo niet meer of er zoveel ingeslagen werd. Wel was 95% van de passagiers ladderzat voordat ze überhaupt in Stockholm waren!
Excusez moi voor de brakke kwaliteit, maar dit kwam dus van de boot naar Tallinn
![]()
Finnen altijd stom dronken gedurende het weekend, ach, er zijn er genoeg die dat zijn. Er zijn er ook genoeg die dat niet zijn.
Moet wel zeggen dat er in het weekend altijd wel een toenname te zien was in het aantal plasjes kots rondom het station in Helsinki en dat ik meer dan eens de poliisi zatlappen heb zien oppakken
Prince> Cool! Ennuh, de meeste (internationale) studenten gaan naar de Bar Fly (Baari Karpinen oid) bij het station. Atlijd erg gezellig daar. En nog wel wat andere tenten, maar daar ben ik eigenlijk amper geweest en daar kom je zelf wel achter