Vertel 's wat meer over die vorm van transport?quote:Op zondag 9 maart 2008 08:42 schreef SuperWeber het volgende:
Zijn beide zeker de moeite waard. Ook Tallinn en Stockholm zijn met een bezoekje per (zuip)boot zeker de moeite waard...

). En 16 naamvallen lijkt me ook niet niks, ik heb al moeite met 6 in het Russisch. Ik zou er moedeloos van worden denk ik. En iedereen zal daar goed Engels kunnen, dus dat helpt ook niet mee natuurlijk.
 ). En 16 naamvallen lijkt me ook niet niks, ik heb al moeite met 6 in het Russisch. Ik zou er moedeloos van worden denk ik. En iedereen zal daar goed Engels kunnen, dus dat helpt ook niet mee natuurlijk.  

Geen (of nauwelijks) voorzetsels. Ter compensatiequote:Op dinsdag 11 maart 2008 18:01 schreef Bora-Bora het volgende:
ZESTIEN naamvallen??Wat een ramp inderdaad!

*Grin*quote:Op dinsdag 11 maart 2008 19:10 schreef Positive_Thinking het volgende:
Begin maar niet over Multa-tuli (spreek taal) daar trouwens

Dat mag ook wel, dan!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 19:24 schreef Light het volgende:
Geen (of nauwelijks) voorzetsels. Ter compensatie

Ik heb wel Finse les gehad, maar dat was gewoon op school, heel basic en helaas ben ik het meeste alweer vergetenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 17:57 schreef pietjekanarie het volgende:
Aan de mensen die in Finland wonen (of woonden):
Hebben jullie een beetje de taal geleerd? Aangezien Fins geen Indo-Europese taal is lijkt het me echt een onmogelijkheid. Je herkent er toch niks in (behalve het woord sauna). En 16 naamvallen lijkt me ook niet niks, ik heb al moeite met 6 in het Russisch. Ik zou er moedeloos van worden denk ik. En iedereen zal daar goed Engels kunnen, dus dat helpt ook niet mee natuurlijk.
Vroeg ik me gewoon af, ben er verder zelf niet geweest ofzo en had ook geen plannen die kant uit.

, kende ik al trouwens
 , kende ik al trouwens   )
 ) 

Ja, goed filmpje indd! Thx!quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:43 schreef Public_NME het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)_dag_in_finland.html
Mooi filmpje...

De beschrijving klopt prima, een tochtje met de zuipboot is echt een must als je een tijdje in Finland vertoeftquote:Op donderdag 20 maart 2008 19:30 schreef Bora-Bora het volgende:
Ja, nog bedankt voor het gedetailleerde zuipbootverslag!

De zuipboot naar Tallinn is Peanuts vergeleken met de zuipboot van Silja of Vikingline naar Stockholm. Zeker als je met 1000+ studenten gaatquote:Op donderdag 20 maart 2008 19:44 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
De beschrijving klopt prima, een tochtje met de zuipboot is echt een must als je een tijdje in Finland vertoeft

)
 )  *zucht*
  *zucht* 

Ik sprak gisteren een Finse die inderdaad ook over die reis naar Stockholm vertelde. Dat er daar inderdaad 'best veel' gedronken wordtquote:Op donderdag 20 maart 2008 23:12 schreef Public_NME het volgende:
[..]
De zuipboot naar Tallinn is Peanuts vergeleken met de zuipboot van Silja of Vikingline naar Stockholm. Zeker als je met 1000+ studenten gaat
Twee keer gedaan (2003 en 2005), echt 16u lang (kort slapen hehe) zuipen naar Stockholm, dan 8u met een kater rondlopen daar, en dan weer 16u lang zuipen op de boot terug. Mooi dat bij de stop op Aland iedereen de taxfree winkel in gaat en de booze met karrevrachten tegelijk de winkel uit vliegt. (ook al scheelt het maar een paar euro)
Mijn god, wat heb ik ultiem gare tijden daar op die boot beleefd, maar wat een festijn!*zucht*
Ik wilde eigenlijk nog een keer op een Goom cruise, gewoon voor anker gaan tussen Finland en Estland en zuipen tot je kruipt

Is ze blond?quote:Op zondag 30 maart 2008 19:41 schreef Scherpkoekje het volgende:
Mijn dinnetje woont in Finland
ben er ongeveer een derde van elk jaar, maar jeeeezus wat is die taal moeilijk zeg

Zo'n Goome cruise gaat echt helemaal nergens over. Gewoon de territoriale wateren uit en zuipen maar. Maar het was wel cool!quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:12 schreef Public_NME het volgende:
[..]
De zuipboot naar Tallinn is Peanuts vergeleken met de zuipboot van Silja of Vikingline naar Stockholm. Zeker als je met 1000+ studenten gaat
Twee keer gedaan (2003 en 2005), echt 16u lang (kort slapen hehe) zuipen naar Stockholm, dan 8u met een kater rondlopen daar, en dan weer 16u lang zuipen op de boot terug. Mooi dat bij de stop op Aland iedereen de taxfree winkel in gaat en de booze met karrevrachten tegelijk de winkel uit vliegt. (ook al scheelt het maar een paar euro)
Mijn god, wat heb ik ultiem gare tijden daar op die boot beleefd, maar wat een festijn!*zucht*
Ik wilde eigenlijk nog een keer op een Goom cruise, gewoon voor anker gaan tussen Finland en Estland en zuipen tot je kruipt

Ik heb mijn dinnetje (inmiddels mijn vrouw) geexporterd naar Nederland.quote:Op zondag 30 maart 2008 19:41 schreef Scherpkoekje het volgende:
Mijn dinnetje woont in Finland
ben er ongeveer een derde van elk jaar, maar jeeeezus wat is die taal moeilijk zeg
 En ik moet met schaamte toegeven dat ik, ondanks dat we al 8 jaar samen zijn, de taal nog steeds niet beter beheers dan de gemiddelde Nederlander op de Duitse camping het Duits. Kortom, ik kan mezelf wel verstaandbaar makne, maar grammaticaal klopt er geen zak van.
 En ik moet met schaamte toegeven dat ik, ondanks dat we al 8 jaar samen zijn, de taal nog steeds niet beter beheers dan de gemiddelde Nederlander op de Duitse camping het Duits. Kortom, ik kan mezelf wel verstaandbaar makne, maar grammaticaal klopt er geen zak van.

Ik ben haar oomquote:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |